Investors

Investors: Likme uz kokteiļu kultūru

Jānis Šķupelis, 26.04.2019

Foto: pixabay

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

Patvērums grādīgo dzērienu ražotāju vērtspapīros.

Patērētāju paradumi konstanti mainās – pēdējo gadu tendence liecina, ka pasaulē nedaudz iebuksējis pieprasījums pēc alus, kur savukārt spēcīgāks tas bijis pēc stiprā alkohola. Daļēji šīs izmaiņas nosaka tas, ka tā saucamā millennials jeb tūkstošgades paaudze sevišķi iecienījusi alkoholiskos kokteiļus.

Valdot šādam fonam, straujāk auguši arī vairāku stiprā alkohola kompāniju ieņēmumi. Piemēram, Pernod Ricard, kam pieder īru viskija Jameson, Absolut un daudzi citi brendi, iepriekšējā ceturkšņa ieņēmumi gada skatījumā pieauguši par 6% un Remy Cointreau – par 7%. Valdot šādam fonam, Parīzes biržā Remy Cointreau akcijas cena šogad palēkusies vairāk nekā par 20% līdz 120 eiro atzīmei (un Pernod Ricard – par 9%). No šīs nozares grandiem vēl var izcelt Diageo akcijas, kuru cena Ņujorkas biržā šajā pašā periodā palēkusies par 16,5%. Strauji šī uzņēmuma akcija pieaugusi arī Londonā un Parīzē, liecina pieejamā informācija. Diageo pieder vairāki pazīstami alkohola dzērienu brendi, piemēram, Smirnoff, Johnnie Walker, Captain Morgan, Baileys Guinness u.c. Šim uzņēmumam pieder arī ievērojama daļa luksusa preču uzņēmuma Moët Hennessy akciju.

Nozares analītiķi mēdz teikt – mazsvarīgi nav tas, ka šajā nozarē grūti ir parādīties jauniem, nozīmīgiem konkurentiem, kur, piemēram, kvalitatīva konjaka un viskija ražošanai nepieciešams laiks, specifiskas zināšanas un tradīcijas. Tiek skaidrots – to varot atļauties vien uzņēmēji ar ļoti «dziļām kabatām». Arī Šveices bankas UBS eksperti izcēluši, ka lielo grādīgo dzērienu ražotāju vērtspapīri mūsdienās varot būt pat labāks patvērums nekā plaša patēriņa mājsaimniecību preču ražotāju un lielo pārtikas uzņēmumu akcijas, kuru vidū var minēt, piemēram, Nestle, Unilever un Procter & Gamble. UBS teic, ka šādu alkohola ražotāju ienākumi auguši straujāk nekā inflācija un šīm kompānijām uz lielā pieprasījuma fona vēl esot iespēja kāpināt cenu. Savukārt plaša patēriņa un pārtikas preču ražotājus izteiktāk ietekmējot konkurence, ko tiem sagādā mazāki tirgus spēlētāji, kuri klientus mēdz vilināt, piemēram, ar zemāku cenu. WSJ piebilst – attiecībā uz alkohola iegādi tā neesot.

Visu rakstu lasiet 26. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!