Jaunākais izdevums

Patērētāji Izraēlas politiski motivētajam projektam Better Place (BtP) pateikuši: lejiet vien arābu naftu.

BtP par revolucionāru sākumā uzskatītās idejas autors ir kādreizējais Kalifornijas programmēšanas uzņēmuma vadītājs harizmātiskais Šajs Agasi. Viņa ideja bija radīt elektromobili, kas būtu domāts nevis individuālai uzlādēšanai, bet gan milzīgā, mašīnas grīdas daļā novietotā akumulatora operatīvai nomaiņai. Tā radās Renault elektromobilis Fluence ZE BtP akumulatoru maiņas tīkliem Izraēlā un Dānijā. BtP mēģināja izveidot šādus tīklus arī Austrālijā, Havaju salās un Sanfrancisko līča rajonā.

2007. gadā Davosas foruma laikā politisku iemeslu dēļ ‒ lai tiktu laukā no arābu naftas atkarības ‒ Š. Agasi ideju lobēja pats Izraēlas prezidents Šimons Peress. Tur viņi arī pierunāja citu slavenu harizmātu – Renault-Nissan šefu Karlosu Gosnu, lai tas speciāli BtP attīsta iecerei piemērotu elektromobili. Pēc neveiksmju sērijas nu Izraēlas augsto tehnoloģiju brīnumbērns un lielā cerība BtP iesniegusi bankrota pieteikumu.

BtP pieteikumā tiesai raksta, ka naudas plūsmu nav uzlabojuši arī pēdējā laika «ievērojamie pūliņi». Izraēlas biznesa portāls globes.co.il komentē, ka to starpā arī bijusi novēlota atjēgšanās par kļūdaino cenu politiku. BtP pēdējos mēnešus sākusi piedāvāt dāsnu tās automašīnu cenu politiku, kas palielinājis noietu līzinga kompānijām un individuāliem pircējiem, tomēr tas bijis vien izmisīgs pēdējais mēģinājums.

BtP vairākuma akcionārs ir Izraēlas bagātākā cilvēka Idana Ofera holdings Israel Corp. Portāls Globes spriež, ka no BtP paliks pāri vien tehnoloģiskā «serde» ‒ elektrisko viedtīklu un informācijas un komunikācijas tehnoloģiju patenti. Ja tiks pārtraukts Fluence ZE serviss, līzinga kompānijas acīmredzot klientiem tās aizvietos ar «normālām» automašīnām. Bet privātpersonām, kas par projektu balsojuši ar saviem maciņiem, visdrīzāk nāksies samierināties ar fiasko un domu, ka šādi ir sekmējuši ekoloģiskā transporta progresu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault Clio: mazs, bet ar plašu dvēseli

Aldis Zelmenis, speciāli DB, 26.02.2020

"Renault Clio", ņemot vērā pārdošanas apjomus, Eiropā jūtami apsteidz "VW Polo", "Ford Fiesta", "Opel Corsa" u.c. šīs klases smagsvarus un ir pārdošanas līderis starp mazās klases modeļiem. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Franču "Renault" prot ražot mazus auto, kas ir pieprasīti visā Eiropā. "Renault Clio" ir viens no tiem. Feins auto, bet kāpēc mazi auto pie mums nav cieņā?

Jāsāk ar to, ka mazauto mūsdienās ir diezgan nosacīts apzīmējums, jo jaunākās paaudzes "Clio" ir gana liels, lai to izmantotu kā budžeta klases ģimenes auto.

Pēc būtības šodien jaunākā "Renault Clio" apkārtmēri atbilst vecāka gadagājuma "Renault Megane". Tas nekas, ka aizmugurē pieaugušiem pasažieriem vietas joprojām nav daudz, toties nodokļu apjoms, apdrošināšanas klase un vēl citi bonusi Rietumeiropietim palīdz ietaupīt, saglabājot spēju būt mobilam un pārvietoties pilsētā un ārpus tās.

Starp citu, ceļojot Itālijā, Francijā vai Spānijā, bieži vien uz koplietošanas ceļiem ir redzami "Renault Clio" izmēram līdzīgi auto, kuros pasažieri draudzīgi aizņēmuši krēslus gan priekšā, gan aizmugurē, turklāt līdz "lūpai" piestūķējuši bagāžas nodalījumu. Visi smaidīgi un nesūkstās par vietu trūkumu. Mēs Latvijā esam izlepušāki, jo kā gan izskaidrot, ka līdzīgi kā Ziemeļamerikā lielākoties pārvietojamies vienatnē vai divatā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizētā Renault Megane modeļu paaudze tehniski nav mainījusies, toties turpmāk vismaz automašīnas purngals būs citāds

Pamanāmāka tā kļūs kaut vai tāpēc, ka komplektā ar jaunu priekšējo buferi, gaisa plūsmas atverēm un jaunu motora pārsegu šīs kompozīcijas viducī lepni sēdēs milzīgs Renault logotips. Tik milzīgs, ka to pilnīgi droši varētu uzsēdināt uz Renault kravas auto radiatora režģa, un arī tur tas neizskatīsies sīks. Turklāt Renault Megane hečbeka, kupejas un universāļa versiju purngalā elips- veida priekšējie lukturi tiks papildināti ar jauniem LED dienas gaitas lukturiem.

Tehnika

Motori jau izsenis ir Renault jājamzirdziņš. Neba velti Renault iegulda milzīgus līdzekļus to izstrādē. Autosports ir viena no svarīgākajām izpētes laboratorijām, kur Renault inženieri eksperimentē un pēta dažādās tehnoloģijas. Piegādājot motorus dažādiem sacīkšu seriāliem, tostarp prestižajiem Formula 1 sacīkšu auto, agri vai vēlu tur gūtās zināšanas tiek pārliktas uz ikdienišķākiem un saimniecībā noderīgākiem izstrādājumiem. Attiecībā uz modernizēto Megane 115 ZS un 130 ZS jaudīgie benzīna turbomotori vai arī ekonomiskie 90, 110 un 130 ZS dīzeļmotori ir galvenie franču kompaktklases modeļa balsti. Taču Megane modeļu klāstā bez uzlādētās un sacīkšu trasei pietuvinātās RS versijas ir vēl kāds modelis, kas nemaksās astronomiski dārgi, toties sniegs lielisku jaudas un baudas sinerģiju. Renault Megane GT 220, kam zem motora pārsega pulsē 220 ZS jaudīgs divu litru turbomotors, ir lieliska spēļmantiņa, piemēram, topošajiem ģimenes tēviem, kuri vēl negrib pilnībā atvadīties no sajūtām, ko sniedz jaudīgs auto. Tieši ar šādu Renault Megane, turklāt iesaiņotu universāļa čaulā, izdevās iepazīties šo rindu autoram. Azartisks un dinamisks auto. Neapšaubāmi motors veido pusi no šā auto vērtības. Miermīlīgi dusmīgais motora dziedājums, automobilim paātrinoties, ir sīrups dvēselei tiem, kuriem patīk dinamiskais paātrinājums, bet ne mazāk svarīgi ir tas, ar kādu skaņas pavadījumu tas tiek izdarīts. Sešpakāpju manuālā transmisija ir kā radīta tam, lai šis piedzīvojums kļūtu vēl krāšņāks. Paturot prātā, ka degvielas patēriņš nebūs lielāks par 7,5–8 litriem, bet aizmugurē atradīsies 524 litru liela bagāžas telpa, ko var palielināt līdz 1600 litriem, šī Megane Grandtour versija atelpas brīžos var kalpot kā praktisks ģimenes auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault Zoe: komforts no otrreizējiem materiāliem

Aldis Zelmenis, speciāli Db, 03.07.2020

Bezvadu lādētājs, USB pieslēgligzda, mūsdienīga multimediju sistēma EASY LINK ar lielo 9,3 collu ekrānu un 10 collu centrālo displeju ir "Renault Zoe" rīcībā.

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārākais un viens no izskatīgākajiem elektroauto Eiropā, proti, otrās paaudzes "Renault Zoe" demonstrē lielisku tehnoloģisko pildījumu, turpretim čaulas akustiskais komforts un salona tapsējums ir pelnījis kritiku.

Auto ārējās formas un arī salona arhitektūra izraisa cieņu. Viss ergonomiski un ērti. Miera stāvoklī "Renault Zoe" ir īsts pilsētnieka sapņu auto, kuru Latvijas apstākļos var mierīgi izmantot arī tālākiem galamērķiem. Satikšanās brīdī, iesēžoties auto salonā, rodas pat mājīguma sajūta. Vadības panelis, klimata regulēšanas pogu bloks no "Dacia Duster", pat mēteļdrēbes paneļu apdare izskatās modīgi un laikmetīgi.

Arī priekšējie krēsli vizuāli liek domāt, ka tajos būs tikpat ērti arī sēdēt. Proporcionāls un izskatīgs ir arī eksterjera dizains. Nomināli otrajā sēdekļu rindā var ietūcīties divi pusaudži, turklāt aizmugurē vēl palikusi pāri vieta nelielam bagāžniekam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zinot, cik spēcīgs Renault ir komerctransporta segmentā, jaunā pikapa Renault Alaskan parādīšanās bija loģiska un pat ļoti gaidīta

Renault Alaskan ir patiešām vērtīgs papildinājums Renault jau tā plašajā komerctransporta piedāvājumā. Daudzām kompānijām, kuras ikdienā izmanto Renault Trafic, Renault Kangoo vai Master, ja būs vajadzība arī pēc kārtīga bezceļa auto ar kravas kasti, turpmāk tas vairs nebūs jāmeklē pie citiem ražotājiem. Viss vajadzīgais vieglais komerctransports būs nopērkams pie Renault tirgotājiem. Ir jau nedaudz skumji, ka Alaskan ir parādījies pēc Nissan Navara, attiecīgi par spīti tam, ka Spānijā ražotais Renault Alaskan ir teju identiska Nissan Navara kopija, cīņa par klientu labvēlību nav un arī nebūs viegla. Kā zināms, pikapu pircēji ir klasisku vērtību cienītāji un katru jaunpienācēju uzlūko ar aizdomām un rafinētu izpēti, protams, ja vispār rodas interese par iepriekš nedzirdētu produktu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Fiat Chrysler atsauc piedāvājumu apvienoties ar Renault

LETA--AFP/AP/DPA, 06.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas un ASV autobūvnieks «Fiat Chrysler Automobiles» (FCA) ceturtdien atsauca piedāvājumu apvienoties ar Francijas autoražotāju «Renault», norādot, ka šāds lēmums pieņemts, jo gaidāms, ka nebūs iespējams panākt vienošanos ar Francijas valdību.

«Pašlaik Francijā nav politisko apstākļu, lai īstenotu šādu vienošanos,» teikts FCA paziņojumā.

«Renault» iepriekš pavēstīja, ka tā uzraudzības padome nav spējusi pieņemt lēmumu apvienošanās jautājumā sēdē trešdienas vakarā, jo valdības pārstāvis lūdzis atlikt galīgā lēmuma pieņemšanu līdz vēlākam laikam. Francijas valsts ar 15% akciju ir lielākais «Renault» īpašnieks.

Francijas finanšu ministrs Bruno Lemērs pagājušajā nedēļā sacīja, ka abu uzņēmumu apvienošanās būtu «reāla iespēja Francijas autobūves industrijai».

Tomēr Francijas valdība izvirzīja vairākus nosacījumus, tostarp, ka apvienošanās rezultātā nedrīkst tikt slēgtas rūpnīcas, ka apvienotā uzņēmuma galvenajai mītnei jābūt Francijā, ka jāturpina pastāvēt «Renault» un Japānas autobūvētāja «Nissan» aliansei, kā arī pieprasīja sniegt garantijas, ka tiks veiktas investīcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Norisināsies pirmā virtuālā tiešsaistes auto izstāde Latvijā

Lelde Petrāne, 16.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 17. aprīlī norisināsies pirmā tiešsaistes auto izstāde Latvijā.

"Spītējot vīrusam, esam nākuši klajā ar inovāciju un piedāvājam visiem "Auto 2020" interesentiem aplūkot jaunākos automobiļus virtuālā izstādē, jo nevaram laist garām pavasari bez ikgadējās jaunāko auto modeļu prezentācijas," stāsta "Norde" izpilddirektors Didzis Bremze.

Ņemot vērā situāciju pasaulē un Latvijā, kas saistīta ar koronavīrusa COVID-19 pandēmiju, starptautiskās auto industrijas izstādes "Auto 2020" norise tiek pārcelta uz 25. – 29. septembri. Tomēr "Norde" nolēmusi virtuālās izstādes laikā prezentēt gan jaunākos "Nissan", "Renault" un "Dacia" modeļus, gan demonstrēt jau zināmus šo auto marku transportlīdzekļus un visas virtuālās izstādes laikā nodrošināt dzīvu saziņu un tiešsaistes konsultācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Feins, bet nepamanīts produkts

Aldis Zelmenis, 20.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visos griezumos Renault Kadjar ir viens no kompakto krosoveru segmenta labākajiem paraugiem. Tikai bēda ir tā, ka Latvijā tas ir pilnībā izkritis no pircēju redzesloka

Iespējams, daudzi pat nezina, ka Renault Kadjar ir populārā Nissan Qashqai asinsradinieks, kas pasniegts līdzīgā tehniskā izpildījumā, toties ar acīmredzami krāšņāku bižutēriju ārpusē un kvalitatīvāku apdari iekšpusē. Savulaik Kadjar kā viens no pēdējiem pievienojās kompakto krosoveru ballītei jeb laikā, kad Nissan Qashqai un tam līdzīgie straujos tempos jau bija uzaudzējuši iespaidīgu pircēju auditoriju. Var teikt, ka Kadjar paspēja ielēkt vilcienā, taču tikai pēdējā vagonā. Tas ir vēl viens apliecinājums tam, cik svarīgs autoindustrijā ir taimings – laiks, kad tirgū tiek palaists jauns modelis. Kadjar iznāciens nenoliedzami bija novēlots, tāpēc nedrīkst pārmest, ka liela daļa klientu Latvijā pat nepamanīja šāda modeļa esamību. Žēl, jo Renault Kadjar patiešām ir konkurētspējīgs un visos griezumos labs pirkums tiem, kam interesē moderns pilsētas krosovers, kas pieejams gan ar priekšpiedziņu, gan ar pilnpiedziņu. Arī svaigākajam Kadjar ir veikti vairāki noderīgi uzlabojumi, tostarp motortelpā tam ir nonākuši jaunie 1,3 litru tilpuma benzīna turbomotori ar 140 un 160 ZS lielu jaudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autoražotājs "Renault" pārdevis savus Krievijas aktīvus Krievijas valdībai, pirmdien paziņojušas abas puses.

"Renault" piederēja 68% Krievijas autobūves uzņēmuma "AvtoVAZ" akciju, taču uz Francijas uzņēmumu tika izdarīts aizvien lielāks spiediens aiziet no Krievijas pēc tās īstenotā uzbrukuma Ukrainai.

"Parakstīta vienošanās nodot "Renault Group" Krievijas aktīvus Krievijas Federācijai," norāda Krievijas Rūpniecības un tirdzniecības ministrija.

Vienošanās paredz, ka "Renault" saglabās iespēju uz sešiem gadiem atpirkt "AvtoVAZ" akcijas. Tāpat šī vienošanās ietver arī "Renault" ražotni Maskavā.

Šī darījuma finanšu informācija netiek atklāta, taču Krievijas rūpniecības un tirdzniecības ministrs Deniss Manturovs aprīlī sacīja, ka "Renault" plāno savus Krievijas aktīvus pārdot par vienu simbolisku rubli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klasiskā piedziņa un motors aizmugurē ir trešās paaudzes Renault Twingo jaunie atpazīstamības simboli

Tas, ka Twingo no priekšpiedziņas auto pēkšņi ir transformējies par klasiskās piedziņas pilsētas blusu, nav Renault inženieru niķis vai izrādīšanās, bet gan loģiska likumsakarība. Noslēdzot draudzību ar vācu ražotāju Daimler, jaunākās paaudzes Twingo ir veidots pēc klasiskās piedziņas Smart Forfour modeļa konstruktīvā šablona.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Pēc definīcijas mazs auto ir kompromiss starp auto iemītnieku ērtībām un vēlmi aizbraukt tur, kur plānots. Renault Twingo vienmēr spēs iespraukties tur, kur lielāka izmēra auto tas ir liegts. Runājot par Latviju, šāda upurēšanās pagaidām nav nepieciešama, jo pat pašmāju picu izvadātāji mikroskopiskos braucamos smādē. Ko tur slēpt, supermini automobiļu izmērs Latvijā nav un, visticamāk, tuvākajā laikā arī nebūs cieņā. Līdz ar to uz papīra Renault Twingo izredzes ir visnotaļ bezcerīgas. Vietējā Renault pārstāvja Mūsa motors Rīga tirgotāji puspajokam atzīst, ka ar nepacietību tiek gaidīts 2015. gada pavasaris, jo, iespējams, tad kāds gādīgs un finansiāli situēts tētis savai atvasei par veiksmīgu vidusskolas vai augstskolas absolvēšanu dāvanā izvēlēsies pasniegt Renault Twingo. Gādīgajam tētim gan ir jāliek aiz auss, ka Twingo nemaz tik lēta dāvana nebūs, jo Twingo ar pieticīgāko 70 ZS atmosfērisko mazmotoru maksās 9353 eiro, turpretim ar pakaļgalā iebūvēto 90 ZS turbomotoriņu Twingo cena sasniegs 11 809 eiro. Dārgi! Toties labā ziņa – Twingo pirmo reizi būs ar piecām durvīm, kas daļēji izskaidro augsto cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault atlaidīs 7500 darbinieku

Gunta Kursiša, 16.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas automašīnu ražotājs Renault paziņojis, ka līdz 2016. gadam samazinās darbavietu skaitu par 7,5 tūkstošiem, informē thelocal.fr.

Tostarp 5,7 tūkstoši darbinieku pametīs darbu kompānijā ātrākās pensionēšanās programmas ietvaros, norādīja Renault runasvīrs. Ātrāks pensionēšanās vecums jau kādu laiku ir Renault vadības un arodbiedrību diskusiju objekts.

Automašīnu ražotājs pauž, ka darbavietu samazināšana nav saistīta ar taupības pasākumiem, un lielā mērā tā būs atkarīga no sarunu ar arodbiedrībām iznākuma.

Renault nevēlētos slēgt nevienu no tā ražotnēm, norādījuši kompānijas pārstāvji.

Renault Francijā pašlaik strādā vairāk nekā 44,6 tūkstoši darbinieku, un darbinieku skaita samazinājums par 7,5 tūkstošiem būtu līdzvērtīgs 17% no kopējā darbinieku skaita.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volvo Truck Latvia nodrošinās Renault Trucks tirdzniecību Latvijā

Lelde Petrāne, 21.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volvo Truck Latvia turpmāk nodrošinās Renault Trucks pārdošanu un pēcpārdošanu Latvijā, liecina medijiem sniegtā informācija.

No šā gada 1. janvāra visi Volvo Truck Latvia servisa centri Rīgā, Ventspilī, Daugavpilī un Valmierā ir saņēmuši Renault Trucks servisa centra autorizāciju un tādejādi vienīgie ir tiesīgi veikt kravas automašīnu tehniskās apkopes, virsbūvju remontu un citus servisa pakalpojumus, kā arī remontus garantijas ietvaros. Tāpat no 2015. gada 1. janvāra Volvo Truck Latvia nodrošinās Renault Trucks tirdzniecību Latvijā.

Kopš 2001. gada, kad Volvo Group iegādājās Renault Trucks, abu kravas automašīnu zīmolu pārdošanas un pēcpārdošanas funkcijas ir bijušas nodalītas. Līdz ar izmaiņām grupas nostādnēs 2013. gadā Eiropā tika uzsākta abu zīmolu pārdošanas un pēcpārdošanas tīkla integrācija, kas Latvijā šobrīd ir noslēgusies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Renault Kadjar ir labi pazīstamā Nissan Qashqai asinsradinieks, kas pasniegts līdzīgā tehniskā izpildījumā, toties ar acīmredzami krāšņāku bižutēriju ārpusē un kvalitatīvāku apdari iekšpusē

Žēl, ka franču krosovers tirgū parādās tikai tagad, proti, tad, kad lielākā daļa konkurentu jau vairāku gadu garumā cītīgi ievāc ražu. Vienīgais prieciņš, ka līderu pulciņā, kas piepilda savus naudas apcirkņus, ir arī sabiedrotais Nissan Qashqai. Pašmāju tirgū japāņu zīmola krosovers, kura akotā var atrast pietiekoši daudz blusu, ar sabalansētu cenu un aktīvu dīleru darbu ir spējis fanu pūli novest līdz ekstāzei. Un, kamēr konkurenti to atļaus, Qashqai centīsies paildzināt šo klientu afekta stāvokli. Savukārt franču Renault līdz pēdējam cerēja, ka savulaik populārā minivenu klase agri vai vēlu atmodīsies no miega un tad Renault kā minivenu klases aizsācējs Eiropā atkal būs zirgā un pircēji būs. Tomēr cerības nepiepildījās, jo šobrīd minivenu klases modeļi ir pilnībā kapitulējuši SUV un pseidokrosoveru invāzijai. Šī iemesla dēļ, pat izlaižot jaunākās paaudzes Renault Espace, frančiem nācās piejaucēt lielajam minivenam kripatiņu džipisko gēnu, lai spētu vismaz publiski komunicēt, ka arī Espace dvēselē ir kaut kas no tā, kas šodien ir modē visā Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas un ASV autobūves kompānija «Fiat Chrysler Automobiles» (FCA) pirmdien ierosinājusi apvienošanos ar Francijas autoražotāju «Renault», kas abiem uzņēmumiem varētu ietaupīt vairākus miljardus dolāru.

«Fiat Chrysler Automobiles» pirmdien publiskotajā paziņojumā norāda, ka 50% apvienotā uzņēmuma akciju piederēs FCA akcionāriem, bet 50% nonāks «Renault» akcionāru īpašumā.

Apvienotā uzņēmuma akcijas tiktu kotētas Parīzes, Ņujorkas un Milānas fondu biržās, un tas kļūtu par pasaulē trešo lielāko autoražotāju.

«Renault» padome pirmdienas rītā netālu no Parīzes rīko sanāksmi, lai pārrunātu iespējamo apvienošanos ar FCA. Informācijas avots gan skaidro, ka lēmums šajā jautājumā līdz dienas beigām nav gaidāms.

«Lēmuma pieņemšanai būs nepieciešamas vairākas dienas vai pat nedēļas,» vēsta informācijas avots.

Pārrunas abu uzņēmumu starpā norisinās jau vairākas pēdējās nedēļas, ņemot vērā nepieciešamību ietaupīt finanšu līdzekļus laikā, kad aizvien pieaug izmaksas, autorūpniecības nozarei pievēršoties elektrisko un autonomās braukšanas automobiļu ražošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par spīti ģimenisko minivenu norietam, Renault Scenic un Grand Scenic turpina iesākto un ceļ galdā jaunākos modeļus

Nav jau arī tā, ka visi ir uzgriezuši muguru savulaik tik populārās klases automobiļiem. Francijā un Vācijā joprojām mājo milzīga auditorija, kas krosoveru un pseidokrosoveru vietā arvien paliek uzticīgi miniveniem ar funkcionālu un ērti transformējamu salonu. Tas gan ir tiesa: jo tālāk uz ziemeļaustrumiem, jo vairāk minivenu jeb Renault Scenic/Grand Scenic kapitulēs milzīgajai SUV un pseidokrosoveru armijai.

Lielākā jezga Renault Scenic/Grand Scenic iznākšanas reizē tika sacelta ap tā apriepojumu. Kad Ženēvas autoizstādes laikā Renault paziņoja, ka visi Scenic un Grand Scenic tiks aprīkoti tikai un vienīgi ar 20 collu ripuļiem, pat kaislīgākie franču minivena fani izbrīnā iepleta acis. Testu laikā slavenajā Bordo reģionā Francijā noskaidrots, ka Scenic&Grand Scenic dīvaino 195/55/R20 riepu izmēru vismaz starta stadijā ražos tikai Michelin, Continental un Good Year, ko paredz noslēgtā vienošanās ar Renault.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autobūves kompānija Renault pirmdien Ķīnā atklājusi uzņēmuma pirmo rūpnīcu šajā valstī, tādējādi cenšoties palielināt klātbūtni pasaulē lielākajā automašīnu tirgū.

Rūpnīca Uhaņā ir kopuzņēmums ar Ķīnas ražotāju Dongfeng un tā spēs saražot 150 000 automašīnu gadā.

«Ķīna ir izaugsmes veicinātājs globālajai automašīnu nozarei,» norāda Renault vadītājs Karloss Gosns. «Šī rūpnīca ir pirmais lielais solis Dongfeng-Renault kopuzņēmuma attīstībai un Renault izaugsmei.»

No sākuma šajā rūpnīcā tiks ražots Renault jaunākais modelis Kadjar.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2014. gadā veiksmīgus finanšu rādītājus uzrādījusi SIA Mūsa Motors Rīga, kas nodarbojas ar automašīnu tirdzniecību un sniedz autoservisa pakalpojumus, liecina informācija vietnē klientuportfelis.lv. Mūsa Motors Rīga ir pilnvarotais pārstāvis automašīnu Volvo, Renault un Dacia ražotājiem.

Pagājušajā gadā Mūsa Motors Rīga apgrozīja 26,967 milj.EUR, kas ir par 22,7% vairāk nekā uzņēmums apgrozīja iepriekšējā pārskata gadā. Uzņēmuma peļņa pēc nodokļu nomaksas pērn sasniedza 440,918 tūkst.EUR, kas ir par 2,4 reizēm lielāka, salīdzinot ar 2013. gada peļņu. Mūsa Motors Rīga rentabilitātes rādītājs 2014. gadā pieauga līdz 8,43.

Mūsa Motors Rīga iesniegtajā vadības ziņojumā norādīts, ka šā gada otrajā pusē plānots autotirdzniecības apgrozījuma pieaugums, jo tirgū ienāks jaunais Volvo modelis Volvo XC90, kas Eiropas tirgū patreiz ir pieprasīts auto.

Tāpat Renault šogad uzsāks vairāku pilnīgi jaunu modeļu tirdzniecību – Renault Kadjar, Renault Espace, kā arī jaunā Renault Laguna pēcteča, kura nosaukums vēl nav izpausts. Arī Dacia ražotājs plāno piedāvāt esošo modeļu vizuālās izmaiņas šā gada nogalē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Renault Baltijas reģionā vadītājs būs Marcins Kurkievičs

Žanete Hāka, 26.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 1. decembra kompānijas Renault Baltijas reģiona izpilddirektora pienākumus pildīs Marcins Kurkievičs (Marcin Kurkiewicz), informē uzņēmuma pārstāvji.

Miroslavs Dabrovskis (Mirosław Dąbrowski), kurš pašlaik pilda Baltijas reģiona izpilddirektora pienākumus, sākot ar šī gada decembri ieņems Renault Retail Group Warsaw vadītāja amatu.

M.Kurkievičs (Marcin Kurkiewicz) Renault strādā kopš 2002. gada. Darba gaitas kompānijā viņš uzsācis kā Renault Polska garantiju speciālists, vēlāk kļūstot par padomnieku tehniskajos jautājumos, pēc tam par PER4 ekspertu, komerciālā sektora vadītāju, līdz 2008. gadā kļuva par Renault dīleru attīstības departamenta vadītāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nopirkt auto, lai izbēgtu no sabiedriskā transporta

Jānis Šķupelis, 21.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmija milzīgus izaicinājumus atnesusi spēkratu industrijai. Auto ir pietiekami liels pirkums, un tādējādi visai saprotama ir situācija, ja neskaidros laikos tas tiek atlikts.

Britu auto industrijas pētnieki no "AutoAnalysis" aprīlī rēķināja, ka Eiropā pandēmijas iespaidā spēkratu pārdošana varētu samazināties par 2,6 miljoniem vienību un ASV – par diviem miljoniem. Tas novedīšot pie tā, ka Eiropā no jaunu auto pārdošanas netiks gūti ieņēmumi vismaz 66 miljardu ASV dolāru apmērā un ASV – 52 miljardu ASV dolāru apmērā.

Arī lietotas automašīnas pērk internetā 

AS "Longo Group" saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu sākusi piedāvāt attālināto lietotu automašīnu...

Neskatoties uz šādu visai drūmu bildi, šajā tirgū negaisa mākoņiem tomēr tiek saskatīta arī neliela zelta maliņa. Iesmels ir pandēmijas potenciālā ietekme uz patērētāju paradumu maiņu. To apliecina, piemēram, kāda "Financial Times" aptaujāta Ņujorkas iedzīvotāja, kas norāda, ka nupat internetā iegādājusies "Honda" automašīnu: "Man kopš 1999. gada nav bijis personīgā auto. Es to negribēju. Tomēr tagad man ir nepieciešams veids, kā droši pārvietoties."

Vai mainīs tendenci

Milzīgas pārmaiņas auto tirgū pēdējos gados saistītas ar demogrāfiju. Pieņemts, ka izteikta vēlme tikt pie personīgā auto bijusi tā saucamajai Baby Boomers paaudzei (pēckara demogrāfiskais sprādziens), bet jaunieši šādu nepieciešamību neizjūt. Gados jauni pilsētnieki arvien vairāk pēdējos gados lūkojušies dažādu personīgā auto alternatīvu virzienā, kur popularitāti guvusi ideja, piemēram, par mašīnas dalīšanu, kas nāk komplektā ar dažādu mobilo aplikāciju attīstību. Būtībā jauniešu vidū arvien pieņemamākas kļuvušas dažādas pārvietošanās alternatīvas, un personīgā mašīna līdz ar arvien attālākām domām, piemēram, par ģimenes dibināšanu vairs nav bijusi tik aktuāla vajadzība.

Tomēr šo tendenci pa spēkam pašķobīt var būt Covid-19, uz ko uzmanību vērš arī "Financial Times". Turklāt par to liekot domāt, piemēram, notiekošais Ķīnā, kuras ekonomikai pēc pandēmijas viļņa atveroties salīdzinoši ātrāk, vērojams pieprasījuma pieaugums pēc privātajiem spēkratiem. Aprīlī šajā valstī jaunu auto pārdošana, salīdzinot ar attiecīgo periodu pirms gada, negaidīti palielinājusies par veseliem 4,4%, liecina China Association of Automobile Manufacturers pieejamie dati. Martā Ķīnas spēkratu pārdošana saruka par 43% un februārī – par 80%.

"Mēnesi pēc Covid-19 dziļākā punkta Ķīnā bija vērojama interese par iespēju pārslēgties prom no sabiedriskā transporta," novērojuši arī "Volkswagen" pārstāvji.

"Mums ir aizdomas, ka nesenā Ķīnas patērētāju interese par privāto transportu saglabāsies tik ilgi, kamēr vien būs bailes par Covid-19," "Financial Times" klāsta arī "Bernstein" auto analītiķi.

Faktiski, ja agrāk privāto auto pircējus vārēja pievilināt, piemēram, ar dzinēja jaudu vai komfortu, tad tagad to jau var darīt, piesolot labumu veselībai. Protams, jāņem vērā, ka pasaules tautsaimniecība šogad atradīsies asā recesijā, kura sliktākā gadījumā var pārvērsties par ekonomikas depresiju. Šādos brīžos daudz cerību izteikti cikliskiem biznesiem lolot nevajadzētu. Tomēr šādi dati auto industrijai rada nelielu cerību, ka laiki tomēr varētu būt nedaudz mazāk slikti.

"Ir kaut kas tāds, ko jūs gandrīz varētu nosaukt par tādu kā "spītīgu pirkšanas aktivitāti". Cilvēkiem ir apnicis ieslēgtiem sēdēt mājās, un viņi vēlas iet ārā un pirkt," piebildusi arī "Volvo" vadība.

Interese arī britiem

Jautājums, protams, ir par to, vai šāda tendence atbalsosies arī Eiropā un Ziemeļamerikā.

"Financial Times" vēl, piemēram, izceļ, ka Apvienotās Karalistes valdība mudinājusi savus iedzīvotājus pēc iespējas lielākā mērā izvairīties no sabiedriskā transporta. Viens no viediem, kā to var darīt, protams, ir pārvietošanās ar privāto auto.

Valdot šādam fonam, dienā, kad Apvienotās Karalistes premjers Boriss Džonsons nāca klajā ar šādu valdības paziņojumu, piemēram, tiešsaistes spēkratu tirdzniecības "Auto Trader" platformā interesentu aktivitāte esot palēkusies līdz jaunam rekordam. Tiek izcelta arī aptauja, kur aptuveni puse no šīs valsts autovadītāju apliecību ieguvējiem, kuriem spēkrats vēl nepieder, apsverot tā iegādi, lai izvairītos tieši no sabiedriskā transporta lietošanas arī pēc pandēmijas ierobežojumu beigām.

"Tas, kas sākās kā niecīga plūsma, pārvērtās par veselu straumi. Pasaule ir pamodusies dramatiskā veidā," savukārt teic cita auto pārdevēja "Citygate Automotive" pārstāvji.

"Pandēmijai ir potenciāls pretējā virzienā pavērst tendenci, kas pirms tam nozīmēja, ka jauniešiem nav intereses par personīgā auto iegādi. 35% no viņiem nu norāda, ka meklē iespēju, kā to tomēr iegādāties," savukārt piebilst konsultāciju uzņēmuma "Capgemini" analītiķi. Interesanti arī tas, ka no ASV no 15. marta līdz 21. martam, salīdzinot ar iepriekšējo nedēļu, internetā meklējumu skaits frāzei "Vai šis ir labs brīdis, lai iegādātos auto" palielinājies septiņas reizes.

Nav gan izslēgts, ka notiekošais būs vien īstermiņa atlēciens. "Nav iedomājams, ka mēs visās lielākajās pilsētās aizstāsim sabiedrisko transportu ar individuālo. Notiekošais gan var veicināt pieprasījumu īsākā laika posmā," klāsta "Volkswagen" pārdošanas daļas vadītājs Kristians Dalhaims.

Gandrīz apstājies

Šonedēļ publicētie Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati par spēkratu reģistrāciju vecajā kontinentā (Eiropas Savienības valstīs) bija vairāk nekā vāji. Jaunu auto reģistrācija aprīlī gada skatījumā sarukusi par 76,3%. Savukārt kopumā gada četros pirmajos mēnešos tā noplanējusi gandrīz par 40% zemāk. Jau pirms tam nevarēja teikt, ka šis tirgus atradās uz stabila seguma. 2018. gada skatījumā Eiropas Savienībā šis tirgus stagnēja. Savukārt pagājušajā gadā Eiropā autoražotājiem bija jāspēj pielāgoties stigrākiem izmešu regulējumiem, kas prasījis auto atsaukšanu un nozīmēja papildu izmaksas.

Grafikā: Jaunu auto reģistrācija ES. Avots: ACEA

Auto reģistrācija gada četros mēnešos strauji samazinājās visos lielākajos tirgos – Vācijā par 31%, Apvienotajā Karalistē – par 43,4%, Francijā, Spānijā un Itālijā – aptuveni par 50%. Mūsu valstī tie šajā periodā saplakuši par ceturto daļu.

Neziņa par nākotni skaudri atbalsojas Latvijas auto tirgū 

2020. gada aprīlī Latvijā reģistrēts jaunu auto reģistrācijas skaita kritums 55% apmērā, kas...

Līdzīgi ir arī Igaunijas mērījumi, bet Lietuvā jaunu spēkratu reģistrācija četros mēnešos sarukusi nedaudz mazāk dramatiski - par 17,3%.

Kopumā Eiropā nav tādas valsts, kurā situācija neapliecinātu šī tirgus krahu vai pat pilnīgu apstāšanos. Nosacīta sacensība drīzāk ir par mazākajiem mīnusiem. Aprīļa skatījumā jaunu auto reģistrācija vairāk nekā par 90% samazinājusies, piemēram, Beļģijā, Itālijā, Apvienotajā Karalistē, Spānijā, Īrijā, tie ir attiecīgi 97,6%, 97,3%, 96,5% un 96,1%. Savukārt nupat pieminētie mazākie mīnusi Eiropā aprīlī šajā ziņā bijuši Dānijā (-37%), Zviedrijā (-37,5%) un Somijā (-38,6%).

Var arī salīdzināt, kādas tieši mašīnas eiropieši izvēlējušies vai, ņemot vērā unikālo pandēmijas dabu, tieši pretēji – sevišķi aktīvi neizvēlējušies. ACEA dati liecina, ka "Volkswagen" grupas (pieder arī "Audi", "Škoda", "Seat", "Porsche" zīmoli) automašīnu reģistrācija gada četros mēnešos saplakusi par trešo daļu, kas ir visai "OK", ja ņem vērā, ka daudziem citiem kritums bijis straujāks. Kopumā Eiropā 26,8% no reģistrētajiem auto nākuši no "Volkswagen" grupai piederošajām ražotnēm. Tas gada laikā ir kāpums par veseliem 2,4 procentpunktiem.

Šogad straujāk - par 44,4% - saruksi "PSA" grupas (pieder "Peugeot", "Opel", "Citroen" zīmoli) jaunu auto reģistrācija. Tā par veseliem 47% samazinājusies arī "Renault" grupai un par 48% - "FCA" grupai (pieder "Fiat", "Jeep", "Lancia", "Chrysler", "Alfa Romeo" zīmoli), bet "Ford" – par 47%.

Mazāk slikti klājies "Hyundai", kuras zīmolu auto reģistrācija samazinājusies par 31%, "BMW" grupai (kritums par 27,3%) un "Toyota" grupai (kritums par 24,4%). Jaunu "Daimler" ("Mercedes", "Smart" zīmoli) auto reģistrācija savukārt samazinājusies par 37,2%.

Protams, notiekošais ietekmē arī akciju investoru omu. "Volkswagen" akcijas cena Frankfurtes biržā šogad sarukusi par piekto daļu līdz 138 eiro atzīmei. Tiesa gan, kopš marta vidus tā ir palēkusies par 36%.

Grafikā: Volkswagen akcijas cena

Francijas "Renault" bilde ir bēdīgāka - šī uzņēmuma akcijas vērtība šogad noplanējusi par 60% zemāk. Turklāt šī uzņēmuma akciju nav skārusi "Volkswagen tipa" atveseļošanās. Līdzīgi depresīva ASV Ņujorkas biržā izskatās "Ford" akcijas cenas līkne.

Grafikā: Renault akcijas cena

Savukārt Japānas "Toyota Motor" akcija Tokijas biržā šogad kļuvusi "vien" par 17% lētāka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektās paaudzes Renault Espace žilbina ar proporcionālu dizainu, aviolainera stilā iekārtotu salonu un apkārt tādu greznību, kas pat dažam labam t.s. premium klases auto liks aiz sajūsmas noelsties

Kāpēc tas būtu jāpērk

Īpašs auto īpašiem cilvēkiem. Precīzāk būtu teikt – īpašām ģimenēm ar kārtīgu budžetu un kuplāku bērnu bariņu. Taču realitāte ir tāda, ka, prognozējot pārdošanas apjomu jaunā modeļa testu laikā Francijā, Renault marketologi atklāja, ka lauvas tiesu no jaunā Espace pārdošanas apjomiem veidos juridiskās personas. Piemēram, Francijā, kas, visticamāk, būs Espace lielākais noieta tirgus, juridisko klientu īpastvars varētu sasniegt pat 80%. Mazo viesnīcu, privātklīniku vai ekskluzīvu rehabilitācijas centru dienesta auto. Skaidrs, ka Espace ir nišas produkts Eiropā, bet vēl jo vairāk šis princips darbosies pie mums. Visticamāk, ka Espace Latvijā tirgos ne simtos, ne vairākos desmitos mērāmu vienību. Tomēr arī Latvijā franču sauszemes laineris ir sasniedzis dzirdīgākās ausis un acis, īpaši – pēc viesošanās šī gada Rīgas autoizstādē. Pie pašmāju Renault dīleriem jau ir vērsušies interesenti, kas nesirgst ar zīmolu māniju. Tie ir finansiāli situētas un pārliecinātas personības, kam vajag diskrētāku zīmolu, bet tajā pašā laikā elegantu, ērtu, apbērtu ar dažādām komforta un drošības ekstrām, kurš salonā garantē piecas ērtas sēdvietas ar iespēju uzstādīt divas papildvietas. Tieši tāds ir Renault Espace.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas un ASV autobūves uzņēmuma «Fiat Chrysler Automobiles» (FCA) vadītājs Maiks Menlijs joprojām ir atvērts iespējamībai atjaunot apvienošanās sarunas ar Francijas autoražotāju «Renault», liecina pirmdien laikrakstā «Financial Times» publicētā intervija.

Menlijs intervijā «Financial Times» norāda, ka pamata loģika, kas atbalstīja šo iespējamo apvienošanos, joprojām saglabājas, neskatoties uz FCA lēmumu jūnijā atsaukt piedāvājumu apvienoties ar «Renault».

Kā ziņots, FCA jūnija sākumā ierosināja apvienošanos ar «Renault», kas abiem uzņēmumiem varētu ietaupīt vairākus miljardus eiro.

Taču neilgi pēc tam FCA šo piedāvājumu atsauca, norādot, ka šāds lēmums pieņemts, jo gaidāms, ka nebūs iespējams panākt vienošanos ar Francijas valdību, kurai pieder 15% «Renault» akciju.

Francijas valdība gan jūnijā paziņoja, ka būtu gatava samazināt sev piederošo «Renault» akciju daļu, ja tas uzlabotu attiecības ar Japānas partneri «Nissan».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Renault sola izstrādāt plānu automašīnu kaitīgo izmešu samazināšanai

LETA, 18.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autobūves kompānija Renault pirmdien solīja dažu nākamo nedēļu laikā izstrādāt tehnisku plānu, lai samazinātu tās ražoto automašīnu kaitīgo izmešu apjomu.

Francija valdības nozīmētā komisija pagājušās nedēļas ceturtdienā paziņoja, ka Renault dīzeļautomašīnas izkritušas kaitīgo izmešu pārbaudēs un izmeklētāji veikuši kratīšanas rūpnīcās, radot bažas, ka Francijas autoražotājs arī varētu būt iesaistīts izmešu falsificēšanas skandālā, kas šobrīd aptvēris Vācijas Volkswagen.

Mēs strādājam pie tehniska plāna, kam vajadzētu ļaut mums samazināt izmešu apjomu, pirmdien norādīja Renault tirdzniecības direktors Tjerī Koskas.

Jau ziņots, ka Renault un vairāku citu autoražotāju akciju cenas pagājušajā nedēļā piedzīvoja kritumu saistībā ar bažām, ka izmešu falsificēšanas skandāls, kas aptvēris Volkswagen, varētu skart visu nozari.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autoražotājs Renault varētu pārtraukt piedāvāt dīzeļmotorus lielākajai daļai automašīnu, kas tiek pārdotas Eiropā, ziņo ārvalstu mediji.

Šāds solis būtu reakcija uz izmaksām, kādas rodas, lai nodrošinātu, ka dīzeļa dzinēji atbilst stingrākiem emisiju noteikumiem.

Par šādu iespējamo Renault lēmumu ziņojusi aģentūra Reuters, bet pats autoražotājs to vēl nav apstiprinājis. Taču tā pārstāvji iepriekš atzinuši, ka stingrāki emisiju standarti un testēšana dīzeļmotoru izmantošanu ražošanā varētu padarīt neekonomisku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autobūves uzņēmums "Renault" vēlas, lai no 2030.gada elektriskie automobiļi pilnībā veidotu tā tirdzniecības apjomu Eiropā, ceturtdien paziņoja kompānijas vadītājs Luka de Meo.

Iepriekš uzņēmums bija publiskojis plānu, kas paredzēja elektriskajiem automobiļiem šajā laika periodā sasniegt 90% no autoražotāja kopējā pārdošanas apjoma Eiropā.

"Mēs esam nolēmuši sagatavot apstākļus, lai līdz 2030.gadam padarītu "Renault" par pilnībā elektrisku zīmolu," norāda de Meo.

"Renault" šogad paredzējis tirgū laist "Megane" elektrisko automobili un "Renault 5" modernu versiju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Gosns rīkojis 260 tūkstošus vērtu izklaides pasākumu, par kuru maksāja Renault-Nissan

LETA---AFP, 21.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobūves uzņēmumu «Nissan Motor» un «Renault» bijušais padomes priekšsēdētājs Karloss Gosns un viņa sieva pērn ielūdza draugus uz 260 ASV 000 dolāru vērtu izklaides pasākumu Brazīlijā un rēķinu par šī pasākuma izdevumiem izrakstīja saviem darba devējiem, liecina ziņu aģentūras AFP rīcībā nonākuši dokumenti.

Šajos dokumentos teikts, ka Gosns pērn februārī ielūdza astoņus pārus, lai no luksusa viesnīcas noskatītos karnevāla gājienu Riodeženeiro.

Lai arī viesi paši maksāja par lidojumiem, ielūgumos tika norādīts, ka par transporta, dzīvošanas un citiem izdevumiem nebūs jāmaksā.

«Nissan» Brazīlijas struktūrvienība vēlāk nosūtīja rēķinu par 257 872 dolāriem (apmēram 227 000 eiro) Nīderlandē bāzētai «Renault-Nissan» holdingkompānijai, kas koordinē «Nissan» un «Renault» alianses darbību.

Jau ziņots, ka šomēnes arī tika ziņots, ka Gosns guvis personīgu labumu no korporatīva sponsorēšanas darījuma - 2016.gadā sarīkojis savas kāzas Versaļas pilī pie Parīzes. Laikraksts «Figaro» vēsta, ka šīs pils pārvaldnieki starp Versaļas pili un «Renault» noslēgta sponsorēšanas darījuma ietvaros atcēluši ierasto 50 000 eiro maksu par viesu uzņemšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš pērnā gada vidus vieglā komerctransporta apcirkņus ir papildinājuši vairāki nozīmīgi modeļi, kas aktuāli arī vietējiem iekšzemes un starpvalstu pārvadājumiem, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ford, Renault, Citroen, Fiat, Peugeot, Mercedes, Volkswagen – citiem vārdiem sakot, ikviens zīmols, kas vairāku gadu garumā ir pazīstams arī kā vieglā pasažieru un komerctransporta ražotājs, ir sagatavojis vai drīzumā plāno tirgū piegādāt kādu svarīgu jaunumu. 2014. gadā Ford pilnībā nomainīja visu komerctransporta klāstu, kam galvgalī soļo pilnīgi jauns Ford Transit, savukārt premium klases zīmols Mercedes ir sagatavojis dārgo un elitāro pasažieru modeli Mercedes V Class. Neatpaliekot no saviem kolēģiem, komerctransporta tirgus šogad ir papildināts ar radniecīgajiem Renault Trafic un Opel Vivaro. Patiesības labad jāmin, ka šai kompānijai ir pieskaitāms arī trešais ģimenes loceklis, proti, Nissan Primastar, taču objektīvu un subjektīvu iemeslu dēļ Latvijā var runāt par diviem modeļiem. Nenoniecinot Opel Vivaro iespējas, tomēr potenciālo pircēju puses lielāku uzmanību ir uzjundījis jaunais Trafic, kas vēsturiski allaž ir bijis starp sava segmenta līderiem. Tieši cena ir noteicošais faktors, kas mikromačā ar Vivaro franču modeļa potences padara nedaudz kārdinošākas.

Komentāri

Pievienot komentāru