Jaunākais izdevums

Kopš pērnā gada vidus vieglā komerctransporta apcirkņus ir papildinājuši vairāki nozīmīgi modeļi, kas aktuāli arī vietējiem iekšzemes un starpvalstu pārvadājumiem, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ford, Renault, Citroen, Fiat, Peugeot, Mercedes, Volkswagen – citiem vārdiem sakot, ikviens zīmols, kas vairāku gadu garumā ir pazīstams arī kā vieglā pasažieru un komerctransporta ražotājs, ir sagatavojis vai drīzumā plāno tirgū piegādāt kādu svarīgu jaunumu. 2014. gadā Ford pilnībā nomainīja visu komerctransporta klāstu, kam galvgalī soļo pilnīgi jauns Ford Transit, savukārt premium klases zīmols Mercedes ir sagatavojis dārgo un elitāro pasažieru modeli Mercedes V Class. Neatpaliekot no saviem kolēģiem, komerctransporta tirgus šogad ir papildināts ar radniecīgajiem Renault Trafic un Opel Vivaro. Patiesības labad jāmin, ka šai kompānijai ir pieskaitāms arī trešais ģimenes loceklis, proti, Nissan Primastar, taču objektīvu un subjektīvu iemeslu dēļ Latvijā var runāt par diviem modeļiem. Nenoniecinot Opel Vivaro iespējas, tomēr potenciālo pircēju puses lielāku uzmanību ir uzjundījis jaunais Trafic, kas vēsturiski allaž ir bijis starp sava segmenta līderiem. Tieši cena ir noteicošais faktors, kas mikromačā ar Vivaro franču modeļa potences padara nedaudz kārdinošākas.

Mazāks patēriņš

Lielākais notikums jaunākās paaudzes Renault Trafic ir t.s. motorizācijas programmas downsizing jeb motoru darba apjoma samazināšana. Turpmāk Renault un arī Opel komerctransporta tirgotājiem nāksies pārliecināt klientus, ka pasažieru vai kravu pārvadājumiem divu litru vietā pietiks ar 1,6 litru tilpuma dīzeļiem. Šo rindu autoram bija iespēja izmēģināt jaunā Trafic pasažiera versiju dCi 115 jeb 115 ZS jaudīgo 1,6 litru biturbo motoru, kam griezes moments sasniegs 300 ņūtonmetrus. Ar tukšu salonu Trafic jaunais dīzeļmotors ir ļoti žiperīgs, nasks un patīkami vadāms mikroautobuss, turklāt pārsteidzoši taupīgs, patērējot vidēji uz 100 kilometriem 6,5 litrus smagās degvielas.

Visu rakstu Jauns pienesums darba vāģu saimniecībā lasiet 18. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klasisks izskats un moderns tehniskais atbalsts, tostarp lieliska šasija un enerģiski mazlitrāžas motori, būs arī jaunākās paaudzes Ford Focus spilgtākās pazīmes

Lieki būtu pieminēt, ka Ford Focus ir viens no populārākajiem modeļiem uz planētas Zeme, liekams līdzās arī šā brīža sīkstākajiem konkurentiem Toyota Corolla un VW Golf. Skaidrs, ka katra nākamā Ford Focus paaudze no šī modeļa radītājiem prasa ļoti rūpīgu un padziļinātu analīzi, lai arī nākamie būtu tikpat veiksmīgi kā iepriekšējie. Vai arī šoreiz Ford dižpārdokļa ceļa gājums netiks sabojāts?

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Gribētos ticēt, ka ne! Vismaz tajā, kas attiecas uz formu un saturu, Focus atkal viss ir līmenī, blakus savas klases labākajiem paraugiem. Vai Focus brauc labāk par VW Golf? Nē! Tas brauc citādi, bet tikpat azartiski un «garšīgi». Braukšanas izjūtu feinšmekeriem izšķiršanās starp Focus vai Golf drīzāk ir «reliģisks» jautājums. Vieniem vairāk simpatizēs Volkswagen, bet citiem – Ford zīmols.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault Clio: mazs, bet ar plašu dvēseli

Aldis Zelmenis, speciāli DB, 26.02.2020

"Renault Clio", ņemot vērā pārdošanas apjomus, Eiropā jūtami apsteidz "VW Polo", "Ford Fiesta", "Opel Corsa" u.c. šīs klases smagsvarus un ir pārdošanas līderis starp mazās klases modeļiem. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Franču "Renault" prot ražot mazus auto, kas ir pieprasīti visā Eiropā. "Renault Clio" ir viens no tiem. Feins auto, bet kāpēc mazi auto pie mums nav cieņā?

Jāsāk ar to, ka mazauto mūsdienās ir diezgan nosacīts apzīmējums, jo jaunākās paaudzes "Clio" ir gana liels, lai to izmantotu kā budžeta klases ģimenes auto.

Pēc būtības šodien jaunākā "Renault Clio" apkārtmēri atbilst vecāka gadagājuma "Renault Megane". Tas nekas, ka aizmugurē pieaugušiem pasažieriem vietas joprojām nav daudz, toties nodokļu apjoms, apdrošināšanas klase un vēl citi bonusi Rietumeiropietim palīdz ietaupīt, saglabājot spēju būt mobilam un pārvietoties pilsētā un ārpus tās.

Starp citu, ceļojot Itālijā, Francijā vai Spānijā, bieži vien uz koplietošanas ceļiem ir redzami "Renault Clio" izmēram līdzīgi auto, kuros pasažieri draudzīgi aizņēmuši krēslus gan priekšā, gan aizmugurē, turklāt līdz "lūpai" piestūķējuši bagāžas nodalījumu. Visi smaidīgi un nesūkstās par vietu trūkumu. Mēs Latvijā esam izlepušāki, jo kā gan izskaidrot, ka līdzīgi kā Ziemeļamerikā lielākoties pārvietojamies vienatnē vai divatā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ford plāno piecu gadu laikā tirgū piedāvāt savu autonomās vadības automašīnu

LETA, 17.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autoražotājs Ford Motor Company paziņojis, ka līdz 2021.gadam uz autoceļiem būs pieejamas kompānijas automašīnas, kas bez autovadītāja varēs sniegt automašīnas koplietošanas pakalpojumus.

Ford norādīja, ka pastiprina investīcijas šajās tehnoloģijās un dubulto personālu autonomās vadības automašīnas izstrādes kompleksā Silīcija ielejā.

Uzskatām, ka autonomās automašīnas ietekme uz sabiedrību ir tikpat būtiska, kāda pirms 100 gadiem bija Ford slīdošās komplektēšanas līnijai, paziņoja Ford ģenerāldirektors Marks Fīldss.

Esam apņēmušies nogādāt uz ceļiem autonomo automašīnu, kas var uzlabot drošību un atrisināt sociālus un vides izaicinājumus miljoniem cilvēku, nevis tikai tiem, kas var atļauties luksusa automašīnas, viņš norādīja.

Īstenojot šo projektu, Ford kopā ar Ķīnas interneta kompāniju Baidu investēs 150 miljonus ASV dolāru (133 miljonus eiro) ASV uzņēmumā Velodyne, kas specializējas autonomās vadības automašīnu sensoru izstrādē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault Zoe: komforts no otrreizējiem materiāliem

Aldis Zelmenis, speciāli Db, 03.07.2020

Bezvadu lādētājs, USB pieslēgligzda, mūsdienīga multimediju sistēma EASY LINK ar lielo 9,3 collu ekrānu un 10 collu centrālo displeju ir "Renault Zoe" rīcībā.

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārākais un viens no izskatīgākajiem elektroauto Eiropā, proti, otrās paaudzes "Renault Zoe" demonstrē lielisku tehnoloģisko pildījumu, turpretim čaulas akustiskais komforts un salona tapsējums ir pelnījis kritiku.

Auto ārējās formas un arī salona arhitektūra izraisa cieņu. Viss ergonomiski un ērti. Miera stāvoklī "Renault Zoe" ir īsts pilsētnieka sapņu auto, kuru Latvijas apstākļos var mierīgi izmantot arī tālākiem galamērķiem. Satikšanās brīdī, iesēžoties auto salonā, rodas pat mājīguma sajūta. Vadības panelis, klimata regulēšanas pogu bloks no "Dacia Duster", pat mēteļdrēbes paneļu apdare izskatās modīgi un laikmetīgi.

Arī priekšējie krēsli vizuāli liek domāt, ka tajos būs tikpat ērti arī sēdēt. Proporcionāls un izskatīgs ir arī eksterjera dizains. Nomināli otrajā sēdekļu rindā var ietūcīties divi pusaudži, turklāt aizmugurē vēl palikusi pāri vieta nelielam bagāžniekam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No iepriekšējā Ford EcoSport modeļa ir palicis tikai modeļa nosaukums un virsbūves čaula. Viss pārējais Ford zīmola mazākajam krosoveram ir pilnīgi jauns

Tikai vizuāli jaunākās paaudzes Ford EcoSport mazais pseidokrosovers ir līdzīgs iepriekšējai paaudzei, ko Eiropas vajadzībām ražoja Indijas rūpnīcā. Jaunais modelis izmantos svaigākās un modernākās Ford Fiesta platformu un tehniskos labumus, bet pats auto jau tiek ražots modernā rūpnīcā Rumānijā, nevis Indijā. Joprojām neparasts auto ar džipisku ārieni, kas pamatā uzticēsies priekšējiem velkošajiem riteņiem, taču turpmāk cenu lapā varēs atrast arī komplektāciju ar pilnpiedziņu.

No eiropiešu, tostarp arī Latvijas patērētāju pozīcijām raugoties, jaunais EcoSport būs nesalīdzināmi saturīgāks un pilnvērtīgāks pilsētas pseidokrosovers. Tehniskais atbalsts, kas taisnā ceļā ir pārceļojis no Ford Fiesta, pilnībā mainīs EcoSport vērtību pircēju acīs. Skaidrs, ka EcoSport ir viens no budžeta klases mazajiem krosoveriem, kas pēc izmēriem pietiek diviem pieaugušiem pasažieriem. Otrā rinda ir domāta tikai mazu bērnu vai svaiga gaisa vizināšanai. Pieaugušajiem tur nav ko meklēt. Pašsaprotami, ka arī bagāžnieks ir necils. Līdz ar to EcoSport līdz šim bija ērts instruments ikdienas darbos, piemēram, apsardzes kompānijām. Vai arī tiem, kam vajadzēja žiperīgu un daudzpusīgu pilsētas auto, kas nebaidās no sarežģītākām braukšanas situācijām, kas mūsu galvaspilsētā ir ikdienišķa parādība. Gan iepriekšējam, gan jaunajam EcoSport nav pat vajadzīgs 4X4, bet pietiek ar brangu klīrensu, kāds EcoSport joprojām ir, lai mazais auto varētu iebraukt, izbraukt un arī uzrāpties uz augstākas apmales vai pārrāpties pāri šķērslim. Citiem vārdiem sakot, neievainojams un piemērots pilsētā visu gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ford EcoSport ir neparasts auto ar džipisku ārieni, kas pie mums tiks tirgots tikai ar priekšējiem velkošajiem riteņiem

Eiropas tirgum paredzēto Ford EcoSport pirmo reizi varēja ieraudzīt 2013. gada Ženēvas autoizstādē, bet tikai tagad jeb precīzāk 2015. gada viducī EcoSport ir nonācis arī līdz pašmāju tirgum. Jāatgādina, ka Ford pseidodžipiņš ir guvis milzīgu popularitāti Latīņamerikā, jo īpaši Brazīlijā, kur 2003. gadā aizsākās Ford EcoSport pirmās paaudzes dzīvesstāsts. Otrās paaudzes EcoSport jau ir kļuvis par globālu modeli, izvēršot ražošanu ne tikai Brazīlijā, bet arī Ķīnā, Krievijā un Indijā. Otrās paaudzes Ford EcoSport ir pieprasīts un mīlēts auto gan Indijā, gan Krievijā. Ņemot vērā klimatiskos apstākļus un tirgus specifiku, Krievijā ražotais un tirgotais modelis tiek piedāvāts ar visiem četriem velkošajiem riteņiem, bet mums, tāpat kā citām Eiropas valstīm, jaunais priekšpiedziņas EcoSport tiek piegādāts no Indijas rūpnīcas. Spriežot pēc vietējo Ford tirgotāju sejas grimasēm šis modelis noteikti nebūs tāds dižpārdoklis kā Brazīlijā vai Indijā, tas arī diez vai kvalificēsies kā produkts, kas varētu atklāt jaunus pircēju medību laukus. Ford EcoSport ne tikai Latvijā, bet arī citviet Eiropā drīzāk būs eksotisks eksemplārs tikpat īpatnējiem pircējiem, kā pats auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zinot, cik spēcīgs Renault ir komerctransporta segmentā, jaunā pikapa Renault Alaskan parādīšanās bija loģiska un pat ļoti gaidīta

Renault Alaskan ir patiešām vērtīgs papildinājums Renault jau tā plašajā komerctransporta piedāvājumā. Daudzām kompānijām, kuras ikdienā izmanto Renault Trafic, Renault Kangoo vai Master, ja būs vajadzība arī pēc kārtīga bezceļa auto ar kravas kasti, turpmāk tas vairs nebūs jāmeklē pie citiem ražotājiem. Viss vajadzīgais vieglais komerctransports būs nopērkams pie Renault tirgotājiem. Ir jau nedaudz skumji, ka Alaskan ir parādījies pēc Nissan Navara, attiecīgi par spīti tam, ka Spānijā ražotais Renault Alaskan ir teju identiska Nissan Navara kopija, cīņa par klientu labvēlību nav un arī nebūs viegla. Kā zināms, pikapu pircēji ir klasisku vērtību cienītāji un katru jaunpienācēju uzlūko ar aizdomām un rafinētu izpēti, protams, ja vispār rodas interese par iepriekš nedzirdētu produktu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Fiat Chrysler atsauc piedāvājumu apvienoties ar Renault

LETA--AFP/AP/DPA, 06.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas un ASV autobūvnieks «Fiat Chrysler Automobiles» (FCA) ceturtdien atsauca piedāvājumu apvienoties ar Francijas autoražotāju «Renault», norādot, ka šāds lēmums pieņemts, jo gaidāms, ka nebūs iespējams panākt vienošanos ar Francijas valdību.

«Pašlaik Francijā nav politisko apstākļu, lai īstenotu šādu vienošanos,» teikts FCA paziņojumā.

«Renault» iepriekš pavēstīja, ka tā uzraudzības padome nav spējusi pieņemt lēmumu apvienošanās jautājumā sēdē trešdienas vakarā, jo valdības pārstāvis lūdzis atlikt galīgā lēmuma pieņemšanu līdz vēlākam laikam. Francijas valsts ar 15% akciju ir lielākais «Renault» īpašnieks.

Francijas finanšu ministrs Bruno Lemērs pagājušajā nedēļā sacīja, ka abu uzņēmumu apvienošanās būtu «reāla iespēja Francijas autobūves industrijai».

Tomēr Francijas valdība izvirzīja vairākus nosacījumus, tostarp, ka apvienošanās rezultātā nedrīkst tikt slēgtas rūpnīcas, ka apvienotā uzņēmuma galvenajai mītnei jābūt Francijā, ka jāturpina pastāvēt «Renault» un Japānas autobūvētāja «Nissan» aliansei, kā arī pieprasīja sniegt garantijas, ka tiks veiktas investīcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Volkswagen un Ford paplašinās aliansi, aptverot autonomās vadības automobiļus

LETA/AFP, 12.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmums «Volkswagen» un ASV autoražotājs «Ford» piektdien paziņoja, ka paplašinās savu aliansi, lai aptvertu ar pašvadības automobiļu izstrādi.

«Volkswagen» investēs 2,6 miljardus dolāru (2,3 miljardus eiro) «Ford» pašvadības automobiļu izstrādes struktūrvienībā «Argo Ai», lai ASV un Eiropā piedāvātu jauno tehnoloģiju transportlīdzekļus.

Vienošanās paredz, ka abi autoražotāji kļūs par «Argo Ai» īpašniekiem ar līdzvērtīgām akciju daļām.

Tāpat «Ford» drīkstēs izmantot «Volkswagen» MEB platformu, uz kuras paredzēts balstīt visus turpmākos Vācijas autoražotāja elektriskos automobiļus.

«Lai arī «Volkswagen» un «Ford» saglabājas neatkarīgi uzņēmumi ar sīvu konkurenci, sadarbība ar «Argo Ai» šīs svarīgās tehnoloģijas attīstībā ļaus mums nodrošināt vēl nebijušas iespējas, apjomus un ģeogrāfisko aptvērumu,» norāda «Ford» vadītājs Džims Hakets.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc izmēriem tas ir liels un ērts, arī izskats no ārpuses ir cienīgs un premium klasei piedienīgs. Vienīgais, žēl, ka no iekšpuses skats uz dzīvi jaunajam Ford Edge nav tik rožains un glamūrīgs

Ford Edge ir Ziemeļmerikas produkts, kas tagad tiek piejaucēts arī Eiropas tirgus prasībām. Auto otrpus okeānam ir ļoti pieprasīts, vismaz ASV, Kolorādo štatā, kur šovasar izdevās paviesoties DB autoapskatniekam, to uz ielām ir uzkrītoši daudz. Kā mēs to labi zinām, ASV valda citi izmēri, tādēļ Ford Edge kopējā automobiļu katlā nebūt nav no lielākajiem apvidniekiem, turpretim Eiropā tas jau būs pie brangākajiem SUV klases modeļiem. Lai kā Ford mārketologiem labpatiktos savu jauno produktu salīdzināt ar premium klases modeļiem, tomēr pēc izmēriem un satura tas drīzāk konkurēs ar KIA Soreneto vai Hyundai Santa Fe. Tāpat nekur tālu neatpaliks nedaudz mazākais Honda CR-V.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ford investēs 500 miljonus dolāru elektrisko automašīnu ražošanas uzņēmumā

Žanete Hāka, 25.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Ford paziņojis, ka investēs 500 miljonus dolāru elektrisko pikapu ražošanas uzņēmumā Rivian, un abas kompānijas sadarbosies, lai attīstītu jaunu uz akumulatora darbināmu automašīnu Ford, raksta CNN Business.

Ford cenšas sekot konkurentiem, kuru piedāvājumā ir elektriskie transportlīdzekļi, taču patlaban tas nepiedāvā nevienu elektrisko transportlīdzekli, vien dažus hibrīdauto.

Kompānijas vadība skaidro, ka Ford turpina virzīties uz priekšu savā elektrisko automašīnu attīstībā un jaunā sadarbība ar Rivian būs papildinājums tā nākotnes piedāvājumam. «Mums nav visas atbildes un mēs neizliekamies, ka mums tās ir,» sacījis Ford automašīnu nodaļas vadītājs Džo Hinrihs. «Mēs ticam, ka nākamie desmit gadi būs pārmaiņu periods elektrifikācijas jomā,» viņš piebildis.

Ford informējis arī par plāniem ieguldīt 11 miljardus dolāru kompānijas transformācijā, attīstot elektrisko un autonomo transportlīdzekļu ražošanu. Rivian plāno sākt ražot elektriskos transportlīdzekļus un paredzams, ka pirmais būs luksusa klases pikaps, kas spēs ar vienu uzlādi nobraukt vairāk nekā 600 kilometrus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas nogalē, no 15. līdz 17. aprīlim, Ķīpsalā notiks autoindustrijas izstāde Baltijā Auto 2016, informē BT1.

Izstādē varēs aplūkot dažādu marku jaunākos modeļus, piemēram, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Hyundai, Isuzu, Suzuki, SsangYong, Seat, Nissan, Peugeot, Renault, Dacia, Subaru, Chrysler, Dodge, Ford, Mazda un citu autoražotāju,

Apmeklētāji varēs apskatīt gan Latvijas Gada auto 2015 titula ieguvēju Ford Mondeo, gan Latvijas Ģimenes auto 2016 – Ford S-Max, gan arī pagājušajā gadā labāko komerctransportu Ford Transit.

Tāpat eksotisko spēkratu sadaļā Auto Exotica 2016 apmeklētāji varēs aplūkot vairāk nekā 100 tūninga šedevrus no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Somijas, Zviedrijas, Norvēģijas, Čehijas, Šveices, Krievijas, Baltkrievijas un Vācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arī uzlabotais Ford Focus ir brauktgribošs un brauktprotošs auto, turklāt, uzvelkot degungalā Aston Martin dekoratīvo resti, izskatīsies dārgāks, nekā patiesībā ir , piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Ford Focus ir slavens un visā pasaulē pieprasīts modelis, attiecīgi pieder pie autoindustrijas lielākajiem veiksminiekiem. Kā gan citādi varētu raksturot pasaulē populārāko modeli, kurš aiz muguras ir atstājis Toyota Corolla, VW Golf un citus planētas Zeme motorizētos dižpārdokļus. Tomēr tik salda un bezrūpīga dzīve Ford Focus nemaz nav, jo īpaši Eiropā, kur bez VW Golf, Opel Astra, Renault Megane uzglūn milzīga konkurentu armija.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Tāpat kā iepriekš Focus patiks tiem, kas augsti vērtē labas braukšanas īpašības. Viegla, rotaļīga gaita un izveicība dažādas sarežģītības līkumu sasaistēs un pats galvenais – braukšanas prieks, ko brauciena laikā garantē Ford Focus. Tomēr jāpatur prātā arī Focus ēnas puses. Ko tur slēpt, Focus nav ergonomijas pirmrindnieks ne tikai starp savas klases modeļiem, jo pat atsevišķi mazās klases modeļi ir krietni saimnieciskāki par Focus. Salons ir šaurs, otrajā krēslu rindā trijiem pasažieriem nav ko darīt, ja nu vienīgi nav citas iespējas, lai, aizmirstot par komfortu, nokļūtu vēlamajā galapunktā. Tas pats attiecas uz bagāžas telpu, proti, 277 litru lielā hečbeka astes gala ietilpība vai arī universāla 476 litri mūsdienu autobūvē ir skaitļi, ar ko parasti nelepojas. Salīdzinājumam var minēt, ka jaunākās paaudzes Škoda Fabia Combi bagāžas telpa ar nenolaistiem otrās rindas beņķiem sasniedz 530 litru (!). Lai vai kā, Focus ir pieskaitāms pie kompaktklases labākajiem eksemplāriem, kura vērtību papildina jaunākās paaudzes Eco Boost turbomotoru paaudze. Uzlabotā Ford Focus piecdurvju hečbeka bāzes modeļa cena, sākot no 13 260 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Norisināsies pirmā virtuālā tiešsaistes auto izstāde Latvijā

Lelde Petrāne, 16.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 17. aprīlī norisināsies pirmā tiešsaistes auto izstāde Latvijā.

"Spītējot vīrusam, esam nākuši klajā ar inovāciju un piedāvājam visiem "Auto 2020" interesentiem aplūkot jaunākos automobiļus virtuālā izstādē, jo nevaram laist garām pavasari bez ikgadējās jaunāko auto modeļu prezentācijas," stāsta "Norde" izpilddirektors Didzis Bremze.

Ņemot vērā situāciju pasaulē un Latvijā, kas saistīta ar koronavīrusa COVID-19 pandēmiju, starptautiskās auto industrijas izstādes "Auto 2020" norise tiek pārcelta uz 25. – 29. septembri. Tomēr "Norde" nolēmusi virtuālās izstādes laikā prezentēt gan jaunākos "Nissan", "Renault" un "Dacia" modeļus, gan demonstrēt jau zināmus šo auto marku transportlīdzekļus un visas virtuālās izstādes laikā nodrošināt dzīvu saziņu un tiešsaistes konsultācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autobūves uzņēmums «Ford Motor Co.» paziņojis par plāniem samazināt pasaulē strādājošo skaitu, taču konkrētu likvidēšanai paredzēto darbvietu skaitu neprecizē.

«Mēs esam sākuši īstenot mūsu globālā darbaspēka reorganizāciju, lai atbalstītu uzņēmuma stratēģiskos mērķus, radītu dinamiskāku un stimulējošāku darba vidi, kā arī lai kļūtu spēcīgāks uzņēmums,» norāda «Ford».

«Šīs reorganizācijas dēļ laika gaitā tiks samazināts strādājošo skaits, un darbvietu likvidēšana būs atkarīga no komandas un atrašanās vietas. Sīkāku informāciju publiskosim atbilstošā laikā,» skaidro uzņēmums.

«Ford» jau jūlijā paziņoja par vērienīgu kompānijas restrukturizāciju, kas nākamo trīs līdz piecu gadu laikā radīs vienreizējus izdevumus 11 miljardu dolāru (9,5 miljardu eiro) apmērā.

Tajā laikā uzņēmums nenorādīja, vai šie pasākumi paredzēs darbvietu likvidēšanu vai rūpnīcu slēgšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Aldaris saņēmis pirmos automobiļus, kas aprīkoti ar izelpas pārbaudes sistēmu

Lelde Petrāne, 06.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Aldaris» ir saņēmis pirmos 11 no kopumā 67 jaunajiem transportlīdzekļiem, kas ir aprīkoti ar vadītāja izelpas pārbaudes sistēmu. Automašīnas tika iegādātas vienā no pēdējo gadu Baltijā lielākajiem autoparka līzinga darījumiem un tiks izmantotas uzņēmuma darbinieku darba pienākumu pildīšanas nolūkos visā Latvijā.

«Ātra, droša un ērta darbinieku pārvietošanās ir ļoti būtiska veiksmīgai uzņēmuma darbībai, jaunās Ford automašīnas pilnā mērā apmierina šo vajadzību. Cik zinām, «Aldaris» ir pirmais uzņēmums alus un bezalkoholisko dzērienu ražošanas nozarē Latvijā, kas savā autoparkā ievieš sistēmu, kas ļauj automašīnu iedarbināt tikai pēc izelpas testa veikšanas. Vēlamies rādīt piemēru un iedrošināt arī citas kompānijas izmantot jaunākās tehnoloģijas, lai uzlabotu drošību uz ceļiem,» norāda AS «Aldaris» valdes locekle Sigita Ozola.

SEB bankas Latvijā, Lietuvā un Igaunijā 2017. gada novembrī piešķīra 4,3 miljonus eiro starptautiskajam koncernam «Carlsberg», kuru Latvijā pārstāv «Aldaris», lai finansētu «Carlsberg» grupas autoparka modernizēšanu Baltijas valstīs. Šis ir viens no Baltijā lielākajiem autoparka līzinga darījumiem pēdējo gadu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jaunajā Ford testēšanas centrā zem viena jumta sastopami visi pasaules laikapstākļi

Laura Mazbērziņa, 22.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajā Ford testēšanas centrā Ķelnē zem viena jumta apvienojas visi pasaules laikapstākļi, ļaujot inženieriem pārbaudīt jaunākās automašīnas ekstrēmos apstākļos. Ford centra platība ir gandrīz 1000 kvadrātmetri.

Ford centrs sadalās četrās zonās, atdarinot dažādus laikapstākļus, kas ikdienā nesaudzē spēkratus.

Tā, piemēram, Ford transportlīdzekļiem tiek veikta mitruma pārbaude auksta un karsta gaisa apstākļos. Inženieri pārbauda, kā automašīna reaģē uz spēcīgu lietu un novēro automašīnas tīrīšanas sistēmas un redzamību. Ford testēšanas centrā Ziemassvētkus var sagaidīt jau jūlijā, jo gaisa temperatūru var pazemināt zem -40, jūtoties gluži kā Sibīrijā. Iespējams sasniegt arī gandrīz 50 grādu karstumu - tāpat kā Sahāras tuksnesī.

Fotogrāfijas skatāmas raksta galerijā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

FOTO: TOP 10 pēc apjoma lielākie automobiļu ražošanas nozares uzņēmumi Latvijā

Db.lv, 11.10.2018

SIA Bucher Municipal

Neto apgrozījums, milj.eiro (2017): 47.9

Neto apgrozījuma pārmaiņas, milj.eiro (2017/2013): 30.4

Neto apgrozījuma pārmaiņas, % (2017/2013): 174

Produkcijas apraksts: Komunālo mašīnu ražošana.

Citas piezīmes: 2015.-2016.g. atklāja trīs jaunas montāžas līnijas, kuras tika pārceltas no Lielbritānijas un Šveices rūpnīcām.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apstrādes rūpniecība pēdējos gados demonstrējusi labu izaugsmi, un viena no nozarēm, kas to sekmējusi, ir automobiļu, piekabju un puspiekabju ražošana. Vēl vairāk - autobūves nozare šogad augusi visstraujāk, un līdzšinējie investīciju plāni liek cerēt uz strauju izaugsmi arī nākotnē, prognozē Latvijas Bankas ekonomiste Agnese Rutkovska.

Šī ziņa daudzos skeptiķos izraisa vismaz smīnu, ja ne skaļus smieklus, – kopš kura laika Latvija ražo automobiļus? Šķiet, vidējam latvietim pašmāju automobiļu ražošana asociējas tikai ar padomju laikā ražotajiem mikroautobusiem «Latvija» un pastāv uzskats, ka nedz pirms tam, nedz pēc nozare nav eksistējusi un vairs neeksistē. Tomēr tā nebūt nav, viņa uzsver.

Latvijai un latviešiem (dažu interesantu faktu dēļ paplašināšu stāstu arī izcelsmes virzienā) ir saistība ar automobiļu ražošanu teju kopš autobūves pirmsākumiem, tādēļ, pirms aplūkojam nozares sniegumu pēdējās desmitgadēs, nedaudz ielūkosimies vēsturē. To palīdzēs atklāt Rīgas Motormuzeja informācija, Edvīna Liepiņa un Andra Biedriņa grāmata «Rīgas auto» un citi avoti, saka eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ford Ranger varbūt nav pats atpazīstamākais un skaļākais vārds t. s. pick-up lietotāju aprindās Latvijā, taču saturiski tas neatpaliks no šīs klases līderiem

Ford Ranger ir auto, ar ko var bezbailīgi «vicot » pa mūsu galvaspilsētas renovētās Krišjāņa Barona ielas kukuržņiem un vēl drosmīgāk pa lauku arumiem vai meža brikšņiem, turklāt, atkarībā no kabīnes tipa, tas uz muguras var vest līdz 1265 kilogramiem, bet aiz sevis vilkt 3350 kilogramus. Šie skaitļi ir ļoti iespaidīgi, pārspējot pat atsevišķus konkurentus. Ne mazāk nozīmīgi ir tas, ka Ford Ranger ir daudz dažādu autovadītāja atbalsta palīgsistēmu, kas padara ikdienas dzīvi vieglāku un krāsaināku. Tādi elementi kā joslu palīgsistēma, adaptīvā kruīza kontrole ar priekšējās sadursmes brīdinājuma funkciju vai riepu spiediena uzraudzības sistēma padarīs drošāku braucienu. Zīmīgi, ka Ford Ranger ir viens no retajiem pick-up saimes modeļiem, kas Latvijas tirgū vismaz nomināli tiek solīts trijās dažādās versijās. Pieticīgais bāzes modelis ar Single Cab kabīni un divām sēdvietām, tad versija ar t.s. pusotras rindas kabīni jeb Rap Cab, un visbeidzot Double Cab kabīne ar četrām sēdvietām. Loģiski, ka lielākā uzmanība no pircēju puses tiks veltīta Double Cab versijai, kam bāzes modeļa cena ar pieticīgāko 160 ZS jaudīgo 2,2 litru dīzeli un sešpakāpju manuālo transmisiju maksās, sākot no 24520 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nopirkt auto, lai izbēgtu no sabiedriskā transporta

Jānis Šķupelis, 21.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmija milzīgus izaicinājumus atnesusi spēkratu industrijai. Auto ir pietiekami liels pirkums, un tādējādi visai saprotama ir situācija, ja neskaidros laikos tas tiek atlikts.

Britu auto industrijas pētnieki no "AutoAnalysis" aprīlī rēķināja, ka Eiropā pandēmijas iespaidā spēkratu pārdošana varētu samazināties par 2,6 miljoniem vienību un ASV – par diviem miljoniem. Tas novedīšot pie tā, ka Eiropā no jaunu auto pārdošanas netiks gūti ieņēmumi vismaz 66 miljardu ASV dolāru apmērā un ASV – 52 miljardu ASV dolāru apmērā.

Arī lietotas automašīnas pērk internetā 

AS "Longo Group" saistībā ar Covid-19 uzliesmojumu sākusi piedāvāt attālināto lietotu automašīnu...

Neskatoties uz šādu visai drūmu bildi, šajā tirgū negaisa mākoņiem tomēr tiek saskatīta arī neliela zelta maliņa. Iesmels ir pandēmijas potenciālā ietekme uz patērētāju paradumu maiņu. To apliecina, piemēram, kāda "Financial Times" aptaujāta Ņujorkas iedzīvotāja, kas norāda, ka nupat internetā iegādājusies "Honda" automašīnu: "Man kopš 1999. gada nav bijis personīgā auto. Es to negribēju. Tomēr tagad man ir nepieciešams veids, kā droši pārvietoties."

Vai mainīs tendenci

Milzīgas pārmaiņas auto tirgū pēdējos gados saistītas ar demogrāfiju. Pieņemts, ka izteikta vēlme tikt pie personīgā auto bijusi tā saucamajai Baby Boomers paaudzei (pēckara demogrāfiskais sprādziens), bet jaunieši šādu nepieciešamību neizjūt. Gados jauni pilsētnieki arvien vairāk pēdējos gados lūkojušies dažādu personīgā auto alternatīvu virzienā, kur popularitāti guvusi ideja, piemēram, par mašīnas dalīšanu, kas nāk komplektā ar dažādu mobilo aplikāciju attīstību. Būtībā jauniešu vidū arvien pieņemamākas kļuvušas dažādas pārvietošanās alternatīvas, un personīgā mašīna līdz ar arvien attālākām domām, piemēram, par ģimenes dibināšanu vairs nav bijusi tik aktuāla vajadzība.

Tomēr šo tendenci pa spēkam pašķobīt var būt Covid-19, uz ko uzmanību vērš arī "Financial Times". Turklāt par to liekot domāt, piemēram, notiekošais Ķīnā, kuras ekonomikai pēc pandēmijas viļņa atveroties salīdzinoši ātrāk, vērojams pieprasījuma pieaugums pēc privātajiem spēkratiem. Aprīlī šajā valstī jaunu auto pārdošana, salīdzinot ar attiecīgo periodu pirms gada, negaidīti palielinājusies par veseliem 4,4%, liecina China Association of Automobile Manufacturers pieejamie dati. Martā Ķīnas spēkratu pārdošana saruka par 43% un februārī – par 80%.

"Mēnesi pēc Covid-19 dziļākā punkta Ķīnā bija vērojama interese par iespēju pārslēgties prom no sabiedriskā transporta," novērojuši arī "Volkswagen" pārstāvji.

"Mums ir aizdomas, ka nesenā Ķīnas patērētāju interese par privāto transportu saglabāsies tik ilgi, kamēr vien būs bailes par Covid-19," "Financial Times" klāsta arī "Bernstein" auto analītiķi.

Faktiski, ja agrāk privāto auto pircējus vārēja pievilināt, piemēram, ar dzinēja jaudu vai komfortu, tad tagad to jau var darīt, piesolot labumu veselībai. Protams, jāņem vērā, ka pasaules tautsaimniecība šogad atradīsies asā recesijā, kura sliktākā gadījumā var pārvērsties par ekonomikas depresiju. Šādos brīžos daudz cerību izteikti cikliskiem biznesiem lolot nevajadzētu. Tomēr šādi dati auto industrijai rada nelielu cerību, ka laiki tomēr varētu būt nedaudz mazāk slikti.

"Ir kaut kas tāds, ko jūs gandrīz varētu nosaukt par tādu kā "spītīgu pirkšanas aktivitāti". Cilvēkiem ir apnicis ieslēgtiem sēdēt mājās, un viņi vēlas iet ārā un pirkt," piebildusi arī "Volvo" vadība.

Interese arī britiem

Jautājums, protams, ir par to, vai šāda tendence atbalsosies arī Eiropā un Ziemeļamerikā.

"Financial Times" vēl, piemēram, izceļ, ka Apvienotās Karalistes valdība mudinājusi savus iedzīvotājus pēc iespējas lielākā mērā izvairīties no sabiedriskā transporta. Viens no viediem, kā to var darīt, protams, ir pārvietošanās ar privāto auto.

Valdot šādam fonam, dienā, kad Apvienotās Karalistes premjers Boriss Džonsons nāca klajā ar šādu valdības paziņojumu, piemēram, tiešsaistes spēkratu tirdzniecības "Auto Trader" platformā interesentu aktivitāte esot palēkusies līdz jaunam rekordam. Tiek izcelta arī aptauja, kur aptuveni puse no šīs valsts autovadītāju apliecību ieguvējiem, kuriem spēkrats vēl nepieder, apsverot tā iegādi, lai izvairītos tieši no sabiedriskā transporta lietošanas arī pēc pandēmijas ierobežojumu beigām.

"Tas, kas sākās kā niecīga plūsma, pārvērtās par veselu straumi. Pasaule ir pamodusies dramatiskā veidā," savukārt teic cita auto pārdevēja "Citygate Automotive" pārstāvji.

"Pandēmijai ir potenciāls pretējā virzienā pavērst tendenci, kas pirms tam nozīmēja, ka jauniešiem nav intereses par personīgā auto iegādi. 35% no viņiem nu norāda, ka meklē iespēju, kā to tomēr iegādāties," savukārt piebilst konsultāciju uzņēmuma "Capgemini" analītiķi. Interesanti arī tas, ka no ASV no 15. marta līdz 21. martam, salīdzinot ar iepriekšējo nedēļu, internetā meklējumu skaits frāzei "Vai šis ir labs brīdis, lai iegādātos auto" palielinājies septiņas reizes.

Nav gan izslēgts, ka notiekošais būs vien īstermiņa atlēciens. "Nav iedomājams, ka mēs visās lielākajās pilsētās aizstāsim sabiedrisko transportu ar individuālo. Notiekošais gan var veicināt pieprasījumu īsākā laika posmā," klāsta "Volkswagen" pārdošanas daļas vadītājs Kristians Dalhaims.

Gandrīz apstājies

Šonedēļ publicētie Eiropas Automobiļu ražotāju asociācijas (ACEA) dati par spēkratu reģistrāciju vecajā kontinentā (Eiropas Savienības valstīs) bija vairāk nekā vāji. Jaunu auto reģistrācija aprīlī gada skatījumā sarukusi par 76,3%. Savukārt kopumā gada četros pirmajos mēnešos tā noplanējusi gandrīz par 40% zemāk. Jau pirms tam nevarēja teikt, ka šis tirgus atradās uz stabila seguma. 2018. gada skatījumā Eiropas Savienībā šis tirgus stagnēja. Savukārt pagājušajā gadā Eiropā autoražotājiem bija jāspēj pielāgoties stigrākiem izmešu regulējumiem, kas prasījis auto atsaukšanu un nozīmēja papildu izmaksas.

Grafikā: Jaunu auto reģistrācija ES. Avots: ACEA

Auto reģistrācija gada četros mēnešos strauji samazinājās visos lielākajos tirgos – Vācijā par 31%, Apvienotajā Karalistē – par 43,4%, Francijā, Spānijā un Itālijā – aptuveni par 50%. Mūsu valstī tie šajā periodā saplakuši par ceturto daļu.

Neziņa par nākotni skaudri atbalsojas Latvijas auto tirgū 

2020. gada aprīlī Latvijā reģistrēts jaunu auto reģistrācijas skaita kritums 55% apmērā, kas...

Līdzīgi ir arī Igaunijas mērījumi, bet Lietuvā jaunu spēkratu reģistrācija četros mēnešos sarukusi nedaudz mazāk dramatiski - par 17,3%.

Kopumā Eiropā nav tādas valsts, kurā situācija neapliecinātu šī tirgus krahu vai pat pilnīgu apstāšanos. Nosacīta sacensība drīzāk ir par mazākajiem mīnusiem. Aprīļa skatījumā jaunu auto reģistrācija vairāk nekā par 90% samazinājusies, piemēram, Beļģijā, Itālijā, Apvienotajā Karalistē, Spānijā, Īrijā, tie ir attiecīgi 97,6%, 97,3%, 96,5% un 96,1%. Savukārt nupat pieminētie mazākie mīnusi Eiropā aprīlī šajā ziņā bijuši Dānijā (-37%), Zviedrijā (-37,5%) un Somijā (-38,6%).

Var arī salīdzināt, kādas tieši mašīnas eiropieši izvēlējušies vai, ņemot vērā unikālo pandēmijas dabu, tieši pretēji – sevišķi aktīvi neizvēlējušies. ACEA dati liecina, ka "Volkswagen" grupas (pieder arī "Audi", "Škoda", "Seat", "Porsche" zīmoli) automašīnu reģistrācija gada četros mēnešos saplakusi par trešo daļu, kas ir visai "OK", ja ņem vērā, ka daudziem citiem kritums bijis straujāks. Kopumā Eiropā 26,8% no reģistrētajiem auto nākuši no "Volkswagen" grupai piederošajām ražotnēm. Tas gada laikā ir kāpums par veseliem 2,4 procentpunktiem.

Šogad straujāk - par 44,4% - saruksi "PSA" grupas (pieder "Peugeot", "Opel", "Citroen" zīmoli) jaunu auto reģistrācija. Tā par veseliem 47% samazinājusies arī "Renault" grupai un par 48% - "FCA" grupai (pieder "Fiat", "Jeep", "Lancia", "Chrysler", "Alfa Romeo" zīmoli), bet "Ford" – par 47%.

Mazāk slikti klājies "Hyundai", kuras zīmolu auto reģistrācija samazinājusies par 31%, "BMW" grupai (kritums par 27,3%) un "Toyota" grupai (kritums par 24,4%). Jaunu "Daimler" ("Mercedes", "Smart" zīmoli) auto reģistrācija savukārt samazinājusies par 37,2%.

Protams, notiekošais ietekmē arī akciju investoru omu. "Volkswagen" akcijas cena Frankfurtes biržā šogad sarukusi par piekto daļu līdz 138 eiro atzīmei. Tiesa gan, kopš marta vidus tā ir palēkusies par 36%.

Grafikā: Volkswagen akcijas cena

Francijas "Renault" bilde ir bēdīgāka - šī uzņēmuma akcijas vērtība šogad noplanējusi par 60% zemāk. Turklāt šī uzņēmuma akciju nav skārusi "Volkswagen tipa" atveseļošanās. Līdzīgi depresīva ASV Ņujorkas biržā izskatās "Ford" akcijas cenas līkne.

Grafikā: Renault akcijas cena

Savukārt Japānas "Toyota Motor" akcija Tokijas biržā šogad kļuvusi "vien" par 17% lētāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Feins, bet nepamanīts produkts

Aldis Zelmenis, 20.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visos griezumos Renault Kadjar ir viens no kompakto krosoveru segmenta labākajiem paraugiem. Tikai bēda ir tā, ka Latvijā tas ir pilnībā izkritis no pircēju redzesloka

Iespējams, daudzi pat nezina, ka Renault Kadjar ir populārā Nissan Qashqai asinsradinieks, kas pasniegts līdzīgā tehniskā izpildījumā, toties ar acīmredzami krāšņāku bižutēriju ārpusē un kvalitatīvāku apdari iekšpusē. Savulaik Kadjar kā viens no pēdējiem pievienojās kompakto krosoveru ballītei jeb laikā, kad Nissan Qashqai un tam līdzīgie straujos tempos jau bija uzaudzējuši iespaidīgu pircēju auditoriju. Var teikt, ka Kadjar paspēja ielēkt vilcienā, taču tikai pēdējā vagonā. Tas ir vēl viens apliecinājums tam, cik svarīgs autoindustrijā ir taimings – laiks, kad tirgū tiek palaists jauns modelis. Kadjar iznāciens nenoliedzami bija novēlots, tāpēc nedrīkst pārmest, ka liela daļa klientu Latvijā pat nepamanīja šāda modeļa esamību. Žēl, jo Renault Kadjar patiešām ir konkurētspējīgs un visos griezumos labs pirkums tiem, kam interesē moderns pilsētas krosovers, kas pieejams gan ar priekšpiedziņu, gan ar pilnpiedziņu. Arī svaigākajam Kadjar ir veikti vairāki noderīgi uzlabojumi, tostarp motortelpā tam ir nonākuši jaunie 1,3 litru tilpuma benzīna turbomotori ar 140 un 160 ZS lielu jaudu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Automašīnas iegādājas vairāk

Žanete Hāka, 10.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajā pusgadā reģistrēts par 11% vairāk vieglo pasažieru automobiļu un vieglā komerctransporta sasniedzot 8068 reģistrētu vienību skaitu, kas ir par 791 jaunu reģistrētu automobili vairāk nekā 2014. gada pirmajā pusē, liecina Auto asociācijas dati.

Šī gada pirmā puse noslēgusies ar stabilu pieaugumu pusgada griezumā, bet ar ļoti viļņveidīgu ikmēneša pieaugumu. Vieglo pasažieru automobiļu tirdzniecībā samazinājums pret 2014. gada attiecīgo mēnesi bija vērojams tikai februārī, bet vieglā komerctransporta tirdzniecības apjomu pieaugums līdz martam bija ar negatīvu tendenci un pieaugums sākās tikai no aprīļa mēneša. Pusgada tirgus attīstība ir pozitīvāka salīdzinājumā ar Auto Asociācijas izteiktajām prognozēm par 4,5% pieaugumu 2015. gadā. skaidro Ingus Rūtiņš, Auto Asociācija viceprezidents.

Līzingā iegādāto automobiļu skaits ir pieaudzis un sasniedzis gandrīz apaļus 4000 darījumus (3988 darījumi), kas veido 7% pieaugumu darījumu skaita ziņā pret 2014. gadu, bet līzinga tirgus nav spējis tikt līdzi auto tirgus attīstībai un šī gada pirmajā pusē līzinga darījumu tirgus daļa no kopējo darījumu skaita ir samazinājies uz 49% (iepriekš 51%) no visiem jaunu automobiļu iegādes darījumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ford Fiesta ir izaudzis izmēros, nobriedis raksturā, bet galvenais – ar savu daudzpusīgo attīstību ir pamatojis savu līdera statusu

Mazās klases etalons un Eiropā populārākais jaunais auto modelis komentārus neprasa. Tas ir lielisks dažādos griezumos. Teicamas gaitas īpašības, precīzi izraudzīta motoru gamma un milzum daudz dažādu modernu atbalsta sistēmu, par ko var sapņot ikvienas klases modelis. Turklāt viena litra turbomotori, kas vairākus gadus pēc kārtas iegūst Engine of the Year titulu, pagaidām nav sagaidījuši sev līdzīgus pretiniekus. Jaunākās paaudzes Ford Fiesta nule kā ir piezemējusies Latvijas tirgū, un tā bāzes trīs durvju modeļa cena būs, sākot no 11 300 eiro, bet piecdurvju – sākot no 12 200 eiro.

Tiem, kas nesirgst ar izmēru māniju un kuriem ir vēlēšanās tikt pie žiperīga un labi braucoša mazauto, Ford Fiesta būs ideāla izvēle. Ar nožēlu var prognozēt, ka tāda ažiotāža, ar kādu Fiestu sagaida Rietumeiropā, pie mums noteikti nedraud. No otras puses, nav jau arī tā, ka mazus auto pie mums neievēro vispār. Tomēr tie ir aptuveni 9% no kopējā tirgus, un salīdzinājumā ar 2016. gada pirmo pusgadu šogad tiem ir neliels pieaugums. Protams, lauvas tiesu sagādā firmu un uzņēmumu pirkumi, taču jāņem vērā, ka Ford Fiesta rīcībā ir daudz dažādu ekstru, lai iekārdinātu arī privātos pircējus. Atliek minēt kaut vai faktu, ka jaunā Fiesta piedāvās 15 vadītāja palīgsistēmu tehnoloģijas, tostarp adaptīvo kruīza kontroli, aklās zonas informācijas sistēmu, perpendikulārās satiksmes brīdinājuma sistēmu, distances norādi, vadītāja modrības kontroles sistēmu, joslas saglabāšanas palīgsistēmu, joslas saglabāšanas brīdinājuma sistēmu un frontālās sadursmes brīdinājuma sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas finanšu ministrs Bruno Lemērs trešdien paziņoja, ka ir atvērts iespējai, kurā valsts kļūst par pagaidu īpašnieci ASV autobūves uzņēmuma «Ford Motor Co.» rūpnīcai, lai novērstu darbvietu likvidēšanu.

«Ford» oktobrī paziņoja par ieceri slēgt ātrumkārbu ražotni Francijas dienvidrietumos, kurā tiek nodarbināti 850 cilvēki. Savukārt pagājušajā nedēļā uzņēmums noraidīja iepriekš saņemto piedāvājumu šīs rūpnīcas nākotnei.

Šāds lēmums sadusmojis Francijas valdību, kas ir iesaistīta pārrunās, lai mēģinātu atrast šai rūpnīcai pircēju.

Trešdien Lemērs norādīja, ka ir gatavs apsvērt iespēju, kurā valsts sniedz palīdzību, lai saglabātu rūpnīcas darbību.

Atbildot uz žurnālistu jautājumu, vai Francijas valsts varētu no «Ford» iegādāties rūpnīcu un pēc tam to pārdot Francijas un Beļģijas iekārtu ražotājam «Punch Powerglide», kura piedāvājumu ASV autoražotājs noraidījis, Lemērs sacīja: «Kāpēc ne? Es esmu atvērts šādam risinājumam.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Ford akcionārus atalgos dāsnāk

Žanete Hāka, 09.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražošanas uzņēmums Ford Motor palielinās ceturkšņa dividendes apjomu par 20% līdz 0,15 dolāriem par akciju, raksta 24/7 Wall St.

Dividendes tiks maksātas 2. martā.

Pagājušajā gadā Ford akcijas cena saruka par aptuveni 2,5%, jo uzņēmumam īsti neveicās ar F-150 Series kravas automašīnas pārdošanu. Jaunie General Motors un Fiat Chrysler furgonu modeļi pēdējā laikā atņem tirgus daļu Ford, kas vairākus desmitus gadu ir bijis līderis šajā segmentā.

Jaunā F150 izveide kompānijai izmaksāja miljardiem dolāru. Ziņas par dividenžu palielināšanu norāda uz Ford pārliecību, ka jaunā automašīna gūs labus panākumus un uzņēmums šajā gadā atgūs tirgus daļu un palielinās pārdošanas apjomu.

Ņemot vērā trešdienas tirdzniecības sesijas noslēguma cenu – 15,04 dolārus, kompānijas dividendes ienesīgums ir aptuveni 4%, kas ir vairāk nekā konkurentiem – General Motors 3,4% un Chrysler, kurš vispār nemaksā dividendes. Nav arī paredzams, ka šis uzņēmums varētu sākt tās maksāt, taču eksperti prognozē, ka General Motors dividendes šogad varētu palielināt.

Komentāri

Pievienot komentāru