Progresīvajam automašīnas nodoklim ir jābūt samērīgam un motivējošam, tāpēc par mazlitrāžas dienesta automašīnu izmantošanu privātajām vajadzībām jānosaka mazāka maksa nekā par automašīnām ar lielajiem dzinējiem, uzskata Ekonomikas ministrs Artis Kampars.
«Uzskatu, ka nedrīkst pieļaut situāciju, ka, piemēram, tirdzniecības aģentam par mazlitrāžas automašīnu, kura tiek izmantota arī personīgajām vajadzībām, jāmaksā identisks nodoklis kā kādas kompānijas vadītājam par viņa rīcībā esošo apvidus automašīnu. Ir milzīga atšķirība, vai personīgajām vajadzībām tiek izmantots tā saucamais dienesta transportlīdzeklis, kas savulaik iegādāts, «optimizējot» nodokļus, vai arī kompānijai ir vienošanās par darba automašīnas izmantošanu darbinieka privātām vajadzībām ārpus oficiālā darba laika,» uzskata A. Kampars.
Šī sistēmas ieviešanas rezultātā valsts budžetā varētu iekasēt aptuveni 38.2 miljonus latu.




