Karostas Oskara Kalpaka tiltu gaida 92 tūkstošus eiro vērti remontdarbi 

Veicot Liepājas Oskara Kalpaka tilta tehnisko apsekošanu, konstatēts, ka nolietojies un savas funkcijas pilnvērtīgi neveic tilta labās puses gultnis, kas bojā pārējo tilta izgriešanas mehānismu un rada zināmus riskus, informē Liepājas SEZ pārvalde.

Monta Glumane, 2018. gada 14. jūnijs plkst. 9:45
Tevi varētu interesēt
2018. gada 18. aprīlis plkst. 13:34
2018. gada 23. marts plkst. 12:34

Liepājas SEZ pārvalde, sadarbībā ar pašvaldību un būvniekiem plāno tilta remontdarbus, kurus veiks SIA «Starts-Rīga Pluss» par kopējo summu 92 583 eiro. O. Kalpaka tilta gultņa nomaiņu un izgriešanas mehānisma renovāciju plānots veikt 8 nedēļu laikā un tiltu slēgt šā gada 25. jūnijā. Šobrīd tiek meklēti labākie risinājumi, kā organizēt sabiedriskā transporta plūsmu, lai iedzīvotāji varētu viegli un ātri nokļūt Karostā un no Karostas uz pilsētu.

Pēc LSEZ pārvaldes rīcībā esošās informācijas, tilta labā daļa ir remontēta pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados, bet nav zināms, kas tieši tika darīts, jo padomju militāristi nav atstājuši ne informāciju, ne dokumentus.

Vēstures pētnieks Juris Raķis stāsta, ka tilta ziemeļu daļa ir grauta, spridzināta, divreiz taisīta no jauna, vispirms pēc pirmā pasaules kara, otro reizi – pēc 2006. gada notikumiem, kad tankkuģis Anna to sagrāva. Savukārt dienvidu daļa ir praktiski visu laiku ekspluatēta. Ja ziemeļu daļa ir remontēta iepriekšminēto iemeslu dēļ, dienvidu daļa pēdējo reizi remontēta ap 1968. gadu, turklāt, kā norāda Juris Raķis, toreiz remonts neesot bijis kvalitatīvs – neviena daļa netika kniedēta, nebija labas stiprības materiālu.

«Vasara ir tilta remontam labākais laiks, skolēniem brīvlaiks, arī laika apstākļi atļauj. Tilts, kas sver 300 tonnas, ir jāpaceļ no balsta uz augšu, jāatbrīvo metāla pirksti, pie kuriem ir piestiprināts tilts pie gultņa, jāatbrīvo gultnis, jāizceļ ārā, jāieliek cits vietā, jānostiprina,» skaidro LSEZ tehniskā direktora vietnieks Aigars Kudrēvičs.

Oskara Kalpaka tilts būvēts 1906. gadā, lai savienotu cariskās Krievijas kara flotes bāzi Karostu ar pilsētu un būtu iespēja ērti pārvietoties gan kuģiem, gan arī tā laika transportam, piemēram, zirgu pajūgiem, un ļaudīm. To projektējis vācu inženieris Haralds Halls, un tā garums ir 132.28 metri, augstums virs ūdens līmeņa 8.32 metri. Tilts pārdzīvojis divus pasaules karus un dažādus saimniekus, kas ietekmējis arī tā ekspluatāciju.

Vācu inženieris Haralds Halls tiltu projektējis tā, lai tas būtu drošs un varētu darboties arī spēcīgākā vējā. Katra tilta izgriežamā daļa balstās uz vienu atbalsta punktu un precīzi izlīdzina sānsveri, ko nodrošina betona atsvari.

Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 14. maijs plkst. 13:36

Liepājas Karostas industriālā parka teritorija sastāv no 28 atsevišķiem zemes gabaliem, kas...

2018. gada 18. aprīlis plkst. 13:34

Virsnieku saieta nams Karostā, Liepājā kalpojis kā multifunkcionāls centrs. Sākot no krāšņām...

2018. gada 23. marts plkst. 12:34

Lai mazinātu regulāru ielu lāpīšanu, mainot vai labojot apakšzemes inženierkomunikācijas, Rīgas...

2015. gada 31. jūlijs plkst. 13:26

Karostas jeb Oskara Kalpaka tilts ir vienīgais izgriežamais tilts Latvijā. Pa stundai...

2015. gada 05. februāris plkst. 9:28

Ar pūļa finansējuma palīdzību Karostas cietumā iecerēts izveidot jaunu tūrisma produktu –...

Nepalaid garām

«Labāk, lai mani noņem no amata, nekā es piekritīšu prettiesiskiem risinājumiem. Tas...

Zaudējums mūsu valstij un Latvijas ekonomikai ir ABLV Bank likvidācija. Tomēr labāka...

Zivju konservu ražotājs SIA Karavela paziņojis par Vācijas zivju produktu ražotāja Larsen...

7,03 miljoni eiro – tāds bijis lielākā Valsts vienotajā datorizētajā zemesgrāmatā pērn...

Šobrīd Latvijas veikalos nav iespējams iegādāties AS Dzintars krēmu Niveja, biznesa portālam...

Kontekstā ar pašlaik aktuālajiem Iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) parādiem sociālajos tīklos...

No šīs sadaļas
2018. gada 14. jūnijs plkst. 7:16

Līdz 2020. gadam veloceliņu kopgarumam Latvijājā sasniedz 700 kilometri, aptuveni 30% valsts...

2018. gada 13. jūnijs plkst. 11:46

Igaunijas lielākās ostas AS Tallinna Sadam akcijas iekļautas biržas Nasdaq Tallinn Baltijas...

2018. gada 13. jūnijs plkst. 9:54

Triju Baltijas valstu kopuzņēmums RB RAIL AS izziņojis publisku iepirkumu Arhitektūras, ainavu...

2018. gada 13. jūnijs plkst. 8:31

Plāno ieguldīt teju 70 miljardus eiro autoceļu, dzelzceļa, ostu un citos projektos...

2018. gada 12. jūnijs plkst. 17:57

Aktualizējusies diskusija par iespēju Rīgā attīstīt ūdens sabiedrisko transportu, kas kursētu...

2018. gada 12. jūnijs plkst. 15:47

Eiropas Parlamenta deputāti otrdien atbalstīja jaunus ES mēroga noteikumus, kas padarīs drošāku...

2018. gada 11. jūnijs plkst. 9:33

Aviācijas jomā Latvijā turpinās iepriekšējo rekordu pārrakstīšana, turklāt, lai noturētu...

2018. gada 08. jūnijs plkst. 15:48

Grūtībās nonākusī Indijas nacionālā aviokompānija «Air India» paziņojusi, ka cenšas iegūt...

2018. gada 08. jūnijs plkst. 8:36

«Labrīt! Viss pilns», «Labdien! Pagaidām abas vietas rezervētas», «Vietu vairs nav»...

2018. gada 08. jūnijs plkst. 7:01

Itālijas konkurences uzraugs ceturtdien noteica Īrijas zemo cenu aviokompānijai «Ryanair» 1,85 miljonu...