Jaunākais izdevums

Sestdien, 18.septembrī, Swedbank kartodromā Kandavā notiks Latvijas kartinga čempionāta pēdējais 6.posms, kas vienlaikus būs arī Baltijas kausa 5.posms.

Sacensības pulcēs pēdējo divu gadu laikā kuplāko kartingistu skaitu no Latvijas, Lietuvas, Igaunijas un Baltkrievijas, jo pieteikušies ir gandrīz 70 dalībnieki. Ierindā būs visi labākie Baltijas kartinga meistari visās septiņās klasēs. Aizraujošākās cīņas kā allaž paredzamas DD2 klasē, kur startam pieteikušies 17 sportisti, bet ne mazāk spraigas būs cīņas arī citās klasēs.

Latvijas čempionātā pirms pēdējā posma čempions ir noskaidrots tikai vienā klasē Rotax Max DD2, kur titulu jau ieguvis ir lietuvietis Sims Jodviršis. Starp citu viņu Latvijas čempionāta finālbraucienos neviens šogad vēl nav pārspējis. Tuvu čempiona titulam ir pašas mazākās klases Micro sportists Mihails Budovskis, kuru tikai matemātiski vēl var pārspēt iepriekšējā gada Latvijas un Baltijas čempions šajā klasē Valters Zviedris. Cits čempions šogad būs arī Rotax Max Junior klasē, kur savas pilnvaras noliek Reinis Nitišs, bet pēdējā posmā par titulu vēl cīnīsies Mārtiņš Steinerts un igaunis Freds Jonas Aliksārs. Ļoti sīva cīņa notiks Rotax Mini Max klasē, kur vienlaikus trim sportistiem ir līdzīvērtīgas izredzes iegūt titulu – pretendenti ir Ernests Veismanis, Vadims Dzjubenko un igaunis Franks Merilahts. Savukārt Rotax Max klasē tikpat sīva cīņa būs starp Renāru Ēķi un pērnā gada čempionu Haraldu Garkakli. Divās klasēs šogad Latvijas čempiona tituls mazā dalībnieku skaita dēļ netiks piešķirts, tomēr patīkami, ka pēdējā posmā abās klasēs būs redzams šim gadam visai liels dalībnieku skaits – Rotax Max Masters DD2 klasē startam pieteikušies 8 dalībnieki, bet KZ2 klasē 6. Komandām tikai totāla neveiksme var liegt Steinerts RT iegūt titulu savā īpašumā.

Baltijas kausā šogad, salīdzinot ar iepriekšējo sezonu, mūsu sportistiem ir daudz pieticigāki rezultāti un pagaidām neizskatās, ka kāds no Latvijas pārstāvjiem kaut vienā klasē varētu kļūt par Baltijas čempionu. Atgādināsim, ka 2009.gadā veselās četrās klasēs par Baltijas labākajiem kartingistiem kļuva Latvijas pārstāvji.

Sacensību dienaskārtība:

11.30 brīvie treniņi

12.30 kvalifikācijas braucieni

14.00 priekšfināla braucieni

15.40 finālbraucieni

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viņa nolēma laimi nemeklēt Anglijā, pēc mācībām atgriezās tēva mājās Otaņķu pagasta Salās. Kad prātā pelēkās dienās uzmācas šaubas par stādiem un siltumnīcām, Sintija Pickēna atgūstas «emkas» sedlos. Piekrastes vēja dullums un spīts skan jaunās māmiņas un uzņēmējas balsī: «Es palikšu tēva mājās, viss izdosies!»

Tā raksta reģionālais laikraksts Kursas Laiks.

«Es nevēlos ņemt kredītus, jo tas nozīmētu to pašu, ko pirkt biļeti uz Londonu. Cenšos pašas spēkiem attīstīt mikrouzņēmumu. Tas, ka siltumnīcas ir mazas, nemaz nesatrauc, jo pagaidām eksperimentēju, pērku sēklas, skatos, kas izaugs,» sacījusi Sintija. Leduspuķes, atraitnītes un samtenes jau podiņos salapojušas un gaida pircēju. Puķu stādus izpirks tepat Otaņķos, Rudē un Nīcā. Ir klienti, kuri labprātāk iebrauc ciemos un paši izvēlas stādus jau būdā, norāda Kursas Laiks. «Cilvēkiem patīk atbraukt pie manis, parunāt. Puķu stādu pārdošana ir tikai daļa no komunikācijas ar līdzcilvēkiem. Pastāstu, ko zinu, kā vajadzētu izstādīt, kāda augsne, kāds mitrums un kādi augi līdzās vēlami,» stāstījusi Sintija. Šogad būs otrais gads, kad uzņēmēja nopietni audzē stādus pārdošanai, tādēļ eksperimenti nav beigušies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Autosportisti aicina amatpersonas lemt par Kandavas kartinga trases nākotni

Lelde Petrāne, 14.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas kartinga federācijas un autosportisti ir nosūtījuši vēstuli valsts atbildīgajām institūcijām, Kandavas novada domei un trases īpašniekiem ar lūgumu risināt samilzušo Kandavas kartinga trases jautājumu. Sportisti pauž sašutumu par lēmumu slēgt trasi kartinga sezonas vidū, kā rezultātā sportisti ir palikuši bez treniņu bāzes un sacensību vietas, liecina medijiem izplatītā informācija.

«Uzskatām, ka Kandavas trases slēgšana ir pārsteidzīgs un neapdomīgs solis, kas var apdraudēt kartinga un arī citu auto sportu attīstību Latvijā. Kartings ir viena no autosporta pamatdisciplīnām visā pasaulē, gandrīz visi pasaules slavenākie sacīkšu braucēji ir sākuši savas sportista gaitas kartingā. Vēl vairāk – Kandavas trasei ir īpaša loma kartinga attīstībā. Tā vienmēr ir bijusi milzīga nozīme Latvijas autosportā. Kandavas kartodromā ir sagatavoti 12 PSRS sporta meistari un četri starptautiskie sporta meistari,» pauž Hugo Jurševskis, Latvijas un PSRS kartinga izlašu treneris.

Vēstule ir nosūtīta Latvijas Nacionālajai sporta padomes priekšsēdētājai, Ministru prezidentei Laimdotai Straujumai, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministram Romānam Naudiņam, Veselības inspekcijas vadītājam Egilam Harasimjukam , Kandavas novada domes priekšsēdētājam Normundam Štofertam un pašvaldības deputātiem, kā arī SIA Braukšanas mācību centrs direktorei Jutai Krīgerei. To parakstījuši Latvijas un PSRS kartinga izlašu treneris Hugo Jurševskis, Red Bull turnīra rīkotājs Haralds Šlegelmilhs, Latvijas Auto Federācijas (LAF) kartinga komisijas priekšsēdētājs Aleksandrs Budovskis un komisijas loceklis, Prokart valdes priekšsēdētājs Valdis Brutāns, Lietuvas kartinga federācijas priekšsēdētājs Ramūnas Savickas, Igaunijas kartinga federācijas priekšsēdētājs Marko Asmers, kā arī 160 kartinga sporta pārstāvju un sporta entuziastu pārstāvis Ģirts Ļaudaks. Viņi ir izteikuši gatavību iesaistīties un palīdzēt risināt trases problēmjautājumus, lai trases darbība tiktu atjaunota.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Garīgās prakses, ezotērikas elementi un netradicionāli paņēmieni biznesā

Kristīne Stepiņa, 27.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažādas garīgās prakses, ezotērikas elementus un netradicionālus paņēmienus personāla vadībā un atlasē izmanto daudzi uzņēmumu vadītāji, taču par tiem parasti atklāti runāt izvairās, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Uzņēmuma Dive Latvija valdes priekšsēdētājs Gunārs Ķīsis, būdams personības izaugsmes treneris, lielu uzmanību velta darbinieku tā sauktajām hard skills (biznesa prasmēm) un soft skills (emocionālajai inteliģencei). Viņš pielieto dažādas netradicionālas metodes – darbinieku numeroloģiskā profila noteikšanu, gonga meditācijas, izrunāšanās apli, biznesa lēmumu pieņemšanu, vadoties pēc mēness fāzēm, organizē sapulces jūras krastā, kā arī izmanto izaugsmes kārtis un īpašus metamos kauliņus, kas palīdz rast atbildes uz daudziem – gan filozofiskiem, gan sadzīviskiem jautājumiem. Dive Latvija birojā pie sienām ir piestiprinātas darbinieku zīmētas mandalas. G. Ķīsi iedvesmo senā filozofa Laodzi attēls, kas novietots redzamā vietā viņa kabinetā. «Es vēlos izveidot tādu darba vidi, kurā visi darbinieki justos labi un varētu profesionālajā un personīgajā ziņā augt,» saka G. Ķīsis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šo svētdien, 16. augustā, vēsturisko automašīnu sacensību Dzintara Aplis - Motormuzeja kauss laikā, tiks atklāta Biķernieku kompleksās sporta bāzes (BKSB) atjaunotā autotrase, informē CSDD.

BKSB vēsture sniedzas teju pusgadsimtu senā pagātnē - ar mototrases atklāšanu 1966. gadā. Gadu desmitu gaitā moto un auto šosejas sacensībām ir pievienojušies ne tikai dažādi tehniskie sporta veidi kā spīdvejs, drifts, motobols, dragreiss, kartings, bet arī vairāki tautas sporta veidi – skriešana, slēpošana, nūjošana un velobraukšana.

«Pārņemot Biķernieku komplekso sporta bāzi, CSDD primārais uzdevums bija paglābt trasi no bojāejas, veikt neatliekamos darbus sportistu un skatītāju drošībai, lai trasē varētu notikt jebkādas sacensības,» stāsta trases direktors Aivars Aksenoks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc derībām ar autosportistiem Blue Shock Race dibinātājs Artis Daugins izveido elektrokartingu, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

SIA Blue Shock Race sācis pirmās elektrokartingu piegādes, un plāno veidot jaunus modeļus. Kompānija Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un Ekonomikas ministrijas rīkotajā konkursā Eksporta un inovācijas balva 2015 startē kategorijā Inovatīvākais produkts.

Plāni lieli

Pirmā elektrokartinga prototipa izveide sākta 2014.gada nogalē, ieguldot vairākus desmitus tūkstošus eiro, stāsta SIA Blue Shock Race valdes loceklis Artis Daugins. «Ļoti grūti ir lauzt cilvēku stereotipus, kuri domā, ka degviela ir labākā lieta pasaulē. Šis kartings radās pēc derībām ar Latvijas Auto federācijas direktoru Jāni Krastiņu, kurš apgalvoja, ka elektrība benzīnu nekad neaizstās. Gribēju pierādīt, ka to var, savukārt viņš bija gatavs samaksāt par prototipa izveidi, lai redzētu, vai tas tiešām ir iespējams,» viņš stāsta. Savukārt patlaban jau cilvēki investē, lai uzņēmums tos turpinātu izgatavot. A. Daugins sākotnēji strādājis reklāmas nozarē, taču neilgi pēc krīzes sākuma, kad jomai vēl veicās labi, Nīderlandē viņam piedāvāts strādāt kādā aģentūrā, pelnot aptuveni 6000 eiro algu pirms nodokļu nomaksas. Tajā brīdī viņš sapratis, ka ārpus Latvijas viņu novērtē augstu, taču tas nozīmē arī to, ka viņš var mainīt kaut ko tepat, tādēļ atteicies no dizaina jomas vispār un kā mērķi noteicis mainīt Latvijas transporta un enerģētikas pamatus, jo patlaban, pēc viņa domām, energoresursiem mūsu valstī tiek tērēts daudz lieku līdzekļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājā atklāts Blue Shock Race elektrokartingu centrs, kas turpmāk atradīsies kādreizējā ostas spīķerī, Vecajā ostmalā, informē Blue Shock Race preses pārstāvis Dzintars Hmieļevskis.

Elektrokartinga centrs top vairākās kārtās, un pirmā atklāta aptuveni 150 metru garā iekštelpu trase, kas darbosies visu gadu, neatkarīgi no laikapstākļiem.

«Patlaban braucējiem pieejami četri mazie kartingi, kas piemēroti bērniem vecumā no četriem, pieciem gadiem, kā arī viens lielais kartings, ar kuru elektrisko jaudu piedāvājam izbaudīt pieaugušajiem. Lielo kartingu skaits drīzumā tiks palielināts,» stāsta Blue Shock Race īpašnieks Artis Daugins.

Otrā kārta paredz aptuveni 160-170 metru gara papildinājuma izveide ēkas pagalmā, līdz ar to kopējais trases garums sasniegs 320 metru.

Blue Shock Race šī projekta īstenošanai ieguvusi pašvaldības atbalstu 3500 eiro apjomā. Projektā iesaistījušies arī vairāki privāti investori un partneri.

Komentāri

Pievienot komentāru