Nodokļi

Kinfield īpašniece: Pienāca diena, kad bez brīdinājuma VID nobloķēja uzņēmuma kontu

Zane Atlāce - Bistere, 20.05.2019

Jaunākais izdevums

Savu darbību Rīgā beidzis restorāns Kinfield. Kā atklāj tā īpašniece Kristīne Rožkalne, problēma nebija viesu trūkums, bet gan valsts attieksme – pretimnākšanas un izpratnes vietā bez brīdinājuma bloķēts konts, sajūta kā nopratināšanā, apvainošana un nicinoša attieksme.

«Es mīlu Latviju, lai gan esmu Vācijā dzimusi un uzaugusi. Kopš esmu atpakaļ Latvijā, iemīlu šo zemi katru gadu arvien vairāk, it īpaši Rīgu. Ar spējām, kuras man ir dotas, vēlējos šai pilsētai un cilvēkiem dāvāt vietu, kurā ikviens mūsdienu steidzīgajā ikdienā varētu norimt, satikt savus mīļos un izbaudīt laiku kopā pie īpaši atlasītas mūzikas. Tad nu pirms vairāk kā 3 gadiem pieņēmu lēmumu realizēt sen loloto sapni. Vīzija, koncepts un biznesa plāns bija skaidrs, vajadzēja vēl tikai finanses. Smagi iepriekš strādājot, finansējumu saņēmu. Kad arī telpas tika veiksmīgi atrastas, varēju sākt plānoto,» sociālajā tīklā Facebook klāsta uzņēmēja.

«Visu interjeru un konceptu pašas rokām veidoju, kā arī dizainu, mājaslapu un noformējumu vizuālai identitātei. Mērķis bija uzsākt ar pēc iespējas mazākām izmaksām. Arī mēbeles iegādājos jau ilgāku laiku pirms atvēršanās. Tās glabāju savās mājās, pie vecākiem un radu mājas šķūnītī. Nepieciešamības gadījumā apstrādāju un atjaunoju koka mēbeles. Rūpīgi gatavojos atmosfēras veidošanai, piedomājot pie niansēm interjerā, kā arī veidojot džeza un klasiskās mūzikas izlasi. Nokārtoju visus dokumentus restorāna atvēršanai un sāku pieņemt darba intervijas, meklējot labus un uzticamus darbiniekus, kas arī patiesībā ir liela problēmas tēma Latvijā,» viņa turpina.

«Ar zināšanām, kuras patstāvīgi biju ieguvusi, un konsultējoties ar pieredzes bagātiem cilvēkiem šajā jomā, uzsāku šīs vietas darbību, kurai devu vārdu «Kinfield», kas tulkojumā nozīmē «vieta radnieciskām dvēselēm».Strādāju smagi 24/7, centos ar sirds atdevi, sevi nesaudzējot, darboties, cik varēju un cik resursi ļāva. Jā, manās vadības spējās noteikti bija arī trūkumi. Iespējams biju arī ari pārāk atvērtu sirdi pret darbiniekiem, dāvājot viņiem savu uzticību avansā. Arī darba vidi centos radīt draudzīgu, kuru darbinieki ar citādu attieksmi pret darbu sāka to nenovērtēt un izmantot.Gribēju maksāt godīgi visus nodokļus, kurus tieši tāpēc arī reģistrējām. Tomēr janvārī palika neliela nodokļu summa nenomaksāta, jo uzsākšanas izmaksas pirmajos divos mēnešos pēc atvēršanas pieauga līdz ar viesu plūsmas strauju palielināšanos. Bija jānodrošina papildspēki un papildierīces, lai apmierinātu pieprasījumu. Lielie izdevumi bija beigušies, un bija plānots pēc janvāra mēneša uzsākt uzkrājumus un nostabilizēt finanšu plūsmu. Tomēr februārī pienāca diena, kad bez brīdinājuma Valsts ieņēmumu dienests nobloķēja uzņēmuma kontu, kas JAU nozīmēja lielu zaudējumu restorāna darbībai, ņemot vērā, ka 70% viesi maksā ar norēķinu kartēm. Pēc pāris dienām ieradās VID pārstāvji Kinfieldā, izņēma visu skaidro naudu no kases, un īsi pēc tam saņēmām arī aizliegumu iepirkt jebkādu preci skaidrā naudā. Terases licenci tā arī nesaņēmām, lai gan Rīgas satiksmes departaments to bija apstiprinājis. Tas viss bija negaidīts sitiens uzņēmuma darbībai, un jutos kā lielākā noziedzniece, kura šeit nav vēlama. Cīnījos veselu mēnesi, lai kaut kā risinātu šo situāciju. Beigās izdevās sarunāt divas tikšanās ar VID nodokļu vadītāju pārstāvjiem. Pirmā tikšanās bija pat pazemojoša. Satiekoties centos būt laipna, sniedzu roku sasveicinoties, nosaucot savu vārdu. Pasmaidīju un mūsu acis sastapās, bet pretī saņēmu tikai atbildi: «sekojiet mums uz kabinetu». Tā arī roku nepasniegdamas, viņas pagriezās, un es abām dāmām sekoju. Iegājām mazā, slēgtā kabinetā. Mani nosēdināja pretī un jautāja: «Nu, ko jūs vēlaties?». Sajūta bija kā nopratināšanā. Saruna ilga vien pāris minūtes bez jebkādas pretimnākšanas un rezultāta. Tā vietā bija apvainošana un nicinoša attieksme?,» uzskata K.Rožkalne.

Kinfield eksistence bija jau burtiski uz jautājuma zīmes. «Cīnījos tālāk, kamēr izcīnīju vēl otru tikšanos. Šoreiz ar vēl augstākstāvošiem VID pārstāvjiem. Šīs sarunas rezultātā izdevās vienoties, ka Kinfield aptuveni nedēļu pēc sarunas saņems grafiku nodokļu atmaksai. Kopš konta un skaidras naudas maksājumu nobloķēšanas dienas bija pagājis nu jau vairāk kā mēnesis. Šāda veida uzņēmumam tik ilgs laika posms nozīmē gluži kā noslīkšanu zem ūdens virsmas, ja vien nav personīgās finanses, kuras nemitīgi ieguldīt uzņēmumā. Maija pirmajā nedēļā saņēmu ultimātu no VID puses, kad biju lūgusi iespēju nomaksāt pēdējo daļu tekošajam mēnesim nākamās nedēļas laikā. Bet rezultātā mani nolika fakta priekšā. Lai varētu samaksāt tekošos nodokļus, man ir nedēļas laikā jānomaksā VISS grafiks un vēl visi tekošie nodokļi. Kas, protams, bija gluži neiespējami. Tā kā mani naudas līdzekļi bija izsmelti, kā arī papildus aizdevumus vairs nevēlējos ņemt, lai nenonāktu pavisam bezcerīgā situācijā, sapratu, ka šeit Kinfield darbībai diemžēl jābeidzas. Nekad nevar zināt, vai tādi jeb līdzīgi sitieni nepienāktu atkārtoti,» atklāj K.Rožkalne.

«Šajā rakstā neizklāstīju vēl citus kulminācijas brīžus attiecībā uz VID darbinieku attieksmi, bet šis ir stāsts, lai neklusētu un aicinātu Valsts ieņēmumu dienestu sadoties rokās ar LRB Latvijas restorānu biedrību un nepieļaut vēl vairāk uzņēmumu stāstiem šādas beigas, kādas tās bija Kinfieldam. Diemžēl mēs neesam vienīgie. Ir pārāk daudz līdzīgu stāstu mūsu valstī. Bet nepārprotiet! Ne jau valsts ir vainīga, jo tie esam mēs visi kopā, un ne jau arī VID darbinieki, jo starp visiem ir arī zinoši un ar pieklājīgu attieksmi. Runa ir par ATTIEKSMI – kādā veidā risina un atbalsta mazos, jaunos un esošos uzņēmumus Latvijā. Kinfield stāsts nav par to, ka mums trūka viesu. Nē, tie mums bija regulāri un daudz. Tāpēc šeit es vēlos vēlreiz pateikt LIELU paldies visiem, kuri bija Kinfield viesi, un mūs iepriecināja ar savu viesošanos un iedvesmojošiem stāstiem par to, kāda Kinfield loma ir bijusi viņu dzīvē un ikdienā. Kinfield konceptu plāns un līdz ar to mans sapnis bija piepildījies un realizējies. Par to esmu pateicīga! Bet sirds sāp redzēt un piedzīvot tik necilvēcīgu un nelojālu ATTIEKSMI no Valsts iestādēm situācijās, kurās mēs, tik daudzi Latvijas restorāni un kafejnīcas īpašnieki, esam. No sirds un ar visu enerģiju gribam dot mūsu mīļajai Latvijai vietas, kurās tās iedzīvotāji un tūristi var nākt kopā un radīt valstī skaistu vidi. Diemžēl šādi »sitieni«, kuri gluži paralizē uzņēmuma darbību, paceļ tikai vienu jautājumu - kam ir jāmainās, lai kaut kas mainītos? Kinfields, kā līdz šim, tālāk vairs nedzīvos, bet tas dzīvo turpmāk daudzu Kinfield viesu mājās, kurās nonāca restorāna mēbeles un interjera skaistumi. Lai tās kalpo kā skaistas atmiņas par kopā piedzīvoto laiku Kinfieldā!,» nobeigumā raksta K.Rožkalne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Kinfield parādu nasta izskaidro VID rīcību, bloķējot kontu

Žanete Hāka; Zane Atlāce Bistere, 20.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā liecina Lursoft dati, uzņēmēja Kristīne Rožkalne patlaban ir 100% īpašniece divos uzņēmumos – SIA Kinfield un SIA KF Kafija, kuru abu kopējais nodokļu parāds VID pārsniedz 20 tūkstošus eiro, liecina Db.lv apkopotā informācija.

Jau vēstīts, ka pamatojoties uz valsts attieksmi, kas neesot uzņēmējam pretimnākoša, restorāna Kinfield īpašniece Kristīne Rožkalne nolēmusi savu biznesu pārtraukt, pārmetot VID nicinošu attieksmi, konta bloķēšanu bez brīdinājuma u.c. VID pārstāvis Andrejs Vaivars norāda, ka atbilstoši likumam par nodokļiem un nodevām VID nav tiesīgs komentēt konkrētus uzņēmumus, vienlaikus tas bez pamatojuma šādus mērus nepieņem.

Db.lv apkopotā informācija liecina, ka SIA Kinfield nodokļu parāds šā gada maija sākumā bija 4,6 tūkstoši eiro, savukārt SIA KF Kafija nodokļu parāds VID sasniedza 17,5 tūkstošus eiro. Lursoft dati liecina, ka K. Rožkalnes uzņēmumi ar finanšu datu publicēšanu ir visai skopi, nevienam no uzņēmumiem nav pieejams apgrozījums un peļņas/zaudējumu aprēķins, tāpat nevienā no pārskatiem nav uzrādīts parāds VID. Uzņēmums KF Kafija par pērno gadu darbības pārskatu nav iesniedzis vispār, un Lursoft par šo uzņēmumu iespējams iegūt vien informāciju, ka aizvadītajā gadā tas nodokļos valstij samaksājis 4,62 tūkstošus eiro, no kuriem 2 tūkstoši eiro bijušas valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, tiesa gan nav pieejama informācija ne par darbinieku skaitu, ne apgrozījumu vai peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Saeimas Tautsaimniecības komisijas vadītājs vērtēs VID rīcību Kinfield slēgšanā

Zane Atlāce - Bistere, 27.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts nedrīkst mazināt cilvēku vēlmi nodarboties ar uzņēmējdarbību, uzskata Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vadītājs Jānis Vitenbergs, kurš pirmdien, 27.maijā tiksies ar slēgtā restorāna Kinfield īpašnieci Kristīni Rožkalni, informē Saeimas Preses dienests.

«Iepazīstoties ar gadījumu, kurā Valsts ieņēmumu dienesta rīcība ir bijusi par pamatu restorāna Kinfield slēgšanai, rodas jautājums, vai valsts ar šādu rīcību nemazina iedzīvotāju interesi nodarboties ar uzņēmējdarbību? Īpaši jauno cilvēku, kuri ir gatavi riskēt un vēlas īstenot savas idejas,» uzsver Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vadītājs Jānis Vitenbergs. Pirmdien, 27.maijā, komisijas priekšsēdētājs tiksies ar restorāna «Kinfield» īpašnieci Kristīni Rožkalni.

J.Vitenbergam kā Tautsaimniecības komisijas priekšsēdētājam esot svarīgi rast atbildi uz jautājumu, vai tiešām Valsts ieņēmumu dienesta sniegtā informācija ir patiesa, skaidro deputāts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Kinfield īpašniece: Restorāns ir iznīcināts, ko valsts no tā ir ieguvusi?

Zane Atlāce - Bistere, 24.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Vai tiešām mēs esam bijuši tādi noziedznieki, kurus bij jāiedzen stūrī ar skaidru mērķi – nogriezt skābekli?,» argumentējot Valsts ieņēmumu dienesta (VID) pārmetumus par nenomaksātiem nodokļiem, konta bloķēšanu u.c. saka slēgtā restorāna Kinfield īpašniece Kristīne Rožkalne.

«Es tiešām centos maksāt, kaut pa mazām daļām, bet centos. Īpaši pat posmā, kad skābeklis bija jau piegriezts, jo tas bija izdzīvošanas jautājums. Kinfield ir iznīcināts, 14 darbinieki ir zaudējuši darbu, ko valsts no tā ir ieguvusi?,» viņa vaicā Kinfield profilā sociālajā tīklā Facebook ievietotajā video.

«VID vadītāja saka, ka esam samaksājuši tikai 131 eiro, bankas konta izraksts pierāda, ka esam samaksājuši vairāk nekā 14 000 eiro. VID vadītāja saka, ka neesam veikuši sociālās iemaksas – bankas izraksts rāda, ka esam samaksājuši tūkstošus. VID vadītāja saka, ka neesam maksājuši IIN, esam samaksājuši tūkstošus. Es tiešām centos maksāt, kaut pa mazām daļām, bet centos. Īpaši pat posmā, kad skābeklis bija jau piegriezts, jo tas bija izdzīvošanas jautājums,» teic K.Rožkalne. Visu situācijas skaidrojumu skatieties pievienotajā video.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Mazā biznesa gals: nodokļu slogu un VID attieksmi neiztur arī tējnīca Materia

Zane Atlāce - Bistere, 28.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Diemžēl, valsts nodokļu politikas, VID ierēdņu neatsaucības un augstprātības dēļ arī tējnīca ir spiesta pārtraukt savu darbību,» saviem sekotājiem sociālajā tīklā Facebook vēsta tējnīca Materia Tējas un sarunas.

Tējas, maltītes un tējnīcas atmosfēru klientiem atlicis vēl baudīt vien šo nedēļu – no nākamās nedēļas Mūkusalas ielas pagrabiņā iekārtotā tējnīca būs slēgta, informē uzņēmums.

Saskaņā ar Lursoft datiem, tējnīca izveidota 2014.gada jūnijā. Uz 2019.gada 26.maiju VID administrētie nodokļu parādi uzņēmumam bija 12 326,16 eiro.

Db.lv jau vēstīja, ka par likvidēšanos VID attieksmes dēļ paziņojis arī restorāns Kinfield.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta - Policija veikusi pārbaudi iekšlietu ministra mātei piederošā kafejnīcā

LETA/Monta Glumane, 10.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija pagājušajā nedēļā veikusi pārbaudi iekšlietu ministra Sanda Ģirģena (KPV LV) mātei piederošā uzņēmumā, turklāt interesi par to esot izrādījuši arī citi dienesti, ko politiķis uzskata par provokāciju, izriet no viņa paustā sociālajā tīklā «Facebook».

Ģirģens sociālajā tīklā ievietojis Valsts policijas Jēkabpils iecirkņa Kriminālpolicijas nodaļas vecākā inspektora Aināra Vingra parakstītu pārbaudes aktu par pārbaudi uzņēmumā «Krustpils ceļavējš 3» Jēkabpilī. 6.jūnijā pārbaudē klātesot bijusi ministra māte, uzņēmuma valdes locekle Elza Ģirģena.

Ministrs savā sociālajā tīklā «Facebook» raksta:

Kinfield 2 ??? Mamm, piedod, ka tev ir jācieš manis dēļ...

Kopš es un mans brālis nolēmām doties politikā, lai cīnītos pret korupciju, stulbību, bezdarbību un nolaidību valsts pārvaldē, lai ienestu jaunas pārmaiņas, un strādātu tautas labā, pastāvīgi saskaramies ar provokācijām, pārbaudēm, nomelnošanu...

Ja pret tevi neko nevar atrast, sit tuviniekiem... Šajos pāris mēnešos, kas tikai nav paviesojies manas mammas kafejnīcā: VID, Valsts darba inspekcija, Pārtikas veterinārais dienests, iesūtīti čigāni (atvainojos romi), kuriem liekas kotlete ir saindēta... Nekas nesanāk... Turpinājums, tiek veikta vesela operācija pat ar koordināciju no Rīgas. 154 km attālums... Vienlaicīgi divās kafejnīcās Jēkabpilī ierodas kriminālpolicija, ENAP ... Kāpēc netika iesaistīta OMEGA?... it kā par licencēm Akka Laa... Vai tad Akka Laa rīcībā nebūtu informācijas par to, vai uzņēmumiem ir vai nav licences... smieklīgi. Kāds sakars tik saskaņotai specoperācijai minūte minūtē?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedriskajā ēdināšanā strādājošo uzņēmumu skaits pērn sarucis gandrīz par piektdaļu, turklāt teju vai katram otrajam pēdējā pusgada laikā ir bijis nodokļu parāds.

To rāda SIA Lursoft pētījums. To, ka nozarē notiek savdabīga turbulence, rāda vairāki skaļi atgadījumi, piemēram, ar Kinfield, ar Vairāk saules, iepriekš Gan Bei, kuru pamats ir saistīts ar atbilstošu, pareizu nodokļu nomaksu. Turklāt šai jomai ir vairākas specifiskas nianses, kuras tai rada vairākas blaknes, piemēram, izteikta sezonalitāte un līdz ar to nodarbināto skaita krasas svārstības. Un nenoliedzami, ka šo jomu ietekmē arī potenciālo klientu – apmeklētāju - skaita izmaiņas. Latvijā iedzīvotāju skaits sarūk, bet, it īpaši Rīgas apkaimē, iekšzemes patērētāju skaita kritumu var kompensēt ar ārvalstu tūristiem, savukārt šāds modelis citviet (ar nelieliem izņēmumiem) īsti nestrādā. Līdztekus šim procesam vēl ir jautājumi saistībā ar izmaksām, to pieauguma apmēriem un vienlaikus arī darbaspēka trūkumu, kas rada savdabīgu kokteili.

Komentāri

Pievienot komentāru