Jaunākais izdevums

Patērētāju izvēles kritēriji par labu vienam vai citam degvielas tirgotājam atšķiras. Kādam tā ir cena, citam degvielas uzpildes stacijas atrašanās vieta vai citi faktori, skaidro nozares pārstāvji.

Viens no svarīgākajiem izvēles kritērijiem ir degvielas kvalitāte. Autovadītāji kļūst izglītotāki un arvien vairāk pievērš īpašu uzmanību degvielas kvalitātei, tādējādi rūpējoties par spēkrata dzinēja un detaļu ilgmūžību.

No kopējā Latvijas mazumtirdzniecības apjoma ap 75% veido dīzeļdegviela, un tas ir populārākais transporta enerģijas veids Latvijā, norāda Virši-A Pārdošanas daļas vadītājs Arnis Andrianovs. Viņš skaidro, ka Virši-A pagājušais gads bija veiksmīgs. Ir novērots realizācijas pieaugums visos degvielas veidos, ko skaidro ar sava uzpildes tīkla paplašināšanos un izdevīgiem klientu piedāvājumiem.

Pēc Valsts Ieņēmuma dienesta datiem, dīzeļdegvielas realizācija 2018. gadā uzrādīja pieaugumu, savukārt tādiem degvielas veidiem kā benzīns un autogāze – kritumu.

Ieraduma spēks

Degvielas uzpildes staciju izvēlē ļoti liels spēks ir cilvēku ieradumam. Tāpat klientiem ir svarīgas cenas un piedāvātie pakalpojumi. Savukārt juridiskajiem klientiem svarīgs ir degvielas uzpildes staciju tīkla pārklājums, apmaksas iespējas, degvielas karšu funkcionalitāte un individuāla klientu apkalpošana.

AS Viada Baltija mārketinga vadītājs Kaspars Tupiņš novērojis, ka patērētājus ietekmē zīmola atpazīstamība, lojālo klientu programmas, subjektīvi vērtēta degvielas kvalitāte, DUS lokācijas vieta.

SIA Kool Latvija valdes loceklis Sandis Šteins par klientu piesaistīšanu spriež: «Ja pieņemam, ka ar degvielas kvalitāti viss ir kārtībā, un runājam par citiem kritērijiem, kas pamudina izvēlēties vienu vai otru DUS, ļoti būtiska ir pievienotā vērtība – ko vēl bez degvielas uzpildīšanas konkrētā DUS piedāvā vai nepiedāvā. Tas var būt gan preču klāsts veikalā, gan garšīga kafija.»

Pirms Kool Latvija DUS atvēršanas uzņēmums veica pētījumu, kas atklāja, ka ļoti būtisks faktors ir, vai zīmols ir vietējas – Latvijas izcelsmes. Arī tādi faktori kā tīras un sakoptas labierīcības, plašs veikala piedāvājums un augsta apkalpošanas kvalitāte tika uzskatīti par ļoti būtiskiem, lai izvēlētos par labu kādam konkrētam DUS tīklam.

Savukārt SIA Circle K Latvia klientiem rekomendē savu DUS izvēlēties pēc trīs kritērijiem. «Pirmkārt, iebraucot degvielas uzpildes stacijā, ir jāmeklē norāde par degvielas atbilstību ES EN standartam. Ja informācija nav viegli ieraugāma, jājautā darbiniekiem. Otrkārt, jāpievērš uzmanība degvielas transporta, stacijas aprīkojuma un sūkņu stāvoklim un tehnoloģijām. Pat augstvērtīga degviela var zaudēt kvalitāti, ja tās transportēšana, glabāšana un uzpilde tiek veikta ar novecojušām tehnoloģijām. Treškārt, jāinteresējas, vai degvielai ir pievienotas kvalitāti uzlabojošas piedevas, kuru ietekme uz dzinēju ir testēta neatkarīgās laboratorijās un kas papildus uzlabo dzinēja darbību, samazina degvielas patēriņu vai mazina izmešu daudzumu,» skaidro SIA Circle K Latvia degvielas kategorijas vadītājs Gatis Titovs.

Piedāvā uzlabojumus

Kool Latvija skaidro, ka klientu pievilina ar uzlabotu Kool Premium dīzeļdegvielu, kam pievienota piedeva, kas nodrošina tādus uzlabojumus kā mazāks degvielas patēriņš, attīrīts dzinējs un samazināts dzinēja nodilums. Vienlaikus Kool Premium dīzeļdegviela palielina dzinēja jaudu un uzrāvienu, samazinot degvielas putošanu, turklāt šai piedevai ir antikorozijas īpašības.

SIA Neste Latvija tirgū piedāvā degvielu, kas ir atbilstoša Latvijas likumdošanai un Eiropas Savienības degvielas kvalitātes standartiem. Uzņēmums benzīnu Futura 95 un Futura 98, dīzeļdegvielu Futura, Pro Diesel, Neste MY ieved no Somijas, kur atrodas Neste rūpnīca. Degviela no rūpnīcas ar kuģiem tiek nogādāta Neste Latvija terminālī Rīgā, no tā produkti ar degvielas vedējiem tiek vesti uz Neste degvielas uzpildes stacijām vai pie gala patērētajiem un saimniecībām. Pērnā gada beigās Neste sāka piedāvāt klientiem Latvijā jaunu premium produktu - 100% atjaunojamo dīzeļdegvielu Neste MY. Šī degviela tiek ražota no 100% atjaunojamajiem resursiem, un tās sastāvā nav naftas.

SIA Neste Latvija uzsver, ka uzņēmumam nozīmīgs klientu segments ir lauksaimnieki. Lauksaimniecībā degvielas kvalitātei ir ļoti nozīmīga loma, lai izslēgtu iespējamās tehnikas dīkstāves.

Virši-A degvielu iegādājas no naftas pārstrādes uzņēmuma Orlen Latvija, kur degvielu iepērk arī citi Latvijas degvielas tirgotāji. Degviela no šī naftas pārstrādes uzņēmuma tiek piedāvāta visās Virši-A degvielas uzpildes stacijās – gan ražotājs, gan arī uzņēmums apliecina, ka stacijās degviela atbilst gan Latvijas, gan ES degvielas standarta prasībām. «Nereti autovadītāji, it īpaši ziemas sezonā, pie apgrūtinātas automašīnas iedarbināšanas pirmo vaino degvielas kvalitāti, taču nevainojamai automašīnas darbībai svarīgi ir veikt laicīgas tehniskās apkopes, eļļas un filtru maiņu, kā arī sekot līdzi akumulatora un sveču stāvoklim,» novērojis A. Andrianovs.

Kool Latvija norāda, ka strādā ar noteiktiem ražotājiem un piegādātājiem, tas ļauj uzņēmumam gūt pārliecību, ka pa ceļam līdz DUS nav notikušas nekādas novirzes kvalitātē. Kool Latvija sadarbības partnerim ir terminālis, uz kuru tiešā ceļā tiek nogādāti produkti, kas tālāk tiek transportēti ar degvielas vedējiem uz DUS tvertnēm. Šīs transporta vienības nepārvadā citus ķīmiskus produktus un ir speciāli pielāgotas konkrētu degvielas produktu transportam, lai saglabātu produkta tīrību. No brīža, kad degvielas produkti sasniedz termināli, tie iziet cauri vēl trim filtriem, kas papildus nodrošina produkta tīrību, - Kool Latvija skaidro, kā panāk stabilu degvielas kvalitāti.

Atšķirīgās prasības

Latvijā šobrīd galvenā problēma ir tā, ka likumdošanā noteiktās minimālās prasības degvielas kvalitātei ir būtiski zemākas par ES standartu benzīnam un dīzeļdegvielai. Tas nozīmē, ka Latvijas autovadītāji nevar būt droši, ka sava auto bākā visās Latvijas DUS uzpildīs ražotāja prasībām atbilstošu degvielu, uz atšķirību norāda SIA Circle K Latvia degvielas kategorijas vadītājs Gatis Titovs. Ne tikai daudzās Eiropas un Skandināvijas valstīs, bet pat Lietuvā un Igaunijā šāda problēma nepastāv, jo ES EN 228 un 590 standarti noteikti kā obligāti. Latvijā degvielas tirgotājiem nav pat pienākuma DUS telpās vai uz sūkņiem norādīt, kādam kvalitātes standartam to tirgotā degviela atbilst, uz risku norāda G.Titovs.

ES EN 590 standarts dīzeļdegvielai nosaka 19 obligātus kvalitātes parametrus, Latvijas standarts - tikai septiņus. ES benzīna standarts EN 228 kā obligātus nosaka 16 kvalitātes parametrus, bet Latvijas standarts - tikai deviņus. Pie tam Latvijas standartos uzsvars likts uz draudzīgumu videi, bet daudzi dzinējam svarīgie rādītāji vispār netiek regulēti. Degvielas kvalitātes atbilstība ES standartam ir būtiska arī tādēļ, ka tieši šādas degvielas izmantošana tiek paredzēta Eiropas tirgum būvēto auto dzinējos. Ne velti Eiropas Auto ražotāju asociācija aicina noteikt ES degvielas kvalitātes standartu kā obligātu visā ES un atbilstoši marķēt sūkņus degvielas uzpildes stacijās.

Nozares eksperti skaidro, ka degviela ir produkts, kam transportēšanas un glabāšanas procesā var kristies vairāki būtiski kvalitātes rādītāji, piemēram, blīvums, uzliesmošanas temperatūra, un rasties ūdens kondensāta un citi nevēlami piejaukumi. Tādēļ klientam kvalitatīvu degvielu garantē tikai neatkarīgas laboratorijas apliecinājums par degvielas paraugiem, kas ņemti no tirgotāja DUS tīkla Latvijā. Tirgotāji nereti uzrāda rūpnīcas izdotu kvalitātes sertifikātu, bet tas apliecina tikai to, kāda degviela ir pasūtīta, nevis kāda tiek piegādāta DUS Latvijā.

Degvielas kvalitāte dažādos DUS tīklos var būt atkarīga no tādiem faktoriem kā, piemēram, termināļa kvalitāte, pārvadātāju tvertnes tīrība, DUS degvielas cisternu tīrība – vai tajās nav nosēdumu, cik tīri ir degvielas cauruļvadi, cik bieži tiek mainīti un apkopti filtri un tamlīdzīgi. Ražotājiem ir noteikti kvalitātes standarti degvielai, kas tiek ražota patēriņam Eiropas Savienībā. Degvielas sertifikāti par katru piegādi ir pieejami tirdzniecības vietā, kas ļauj jebkuram DUS klientam pārliecināties par konkrētās degvielas kvalitāti.

Patērētāji uzticas

Pētījumu kompānijas KantarTNS dati liecina, ka par ES standartam atbilstošas degvielas pieejamību Latvijā šoferiem domas dalās, jo nedaudz vairāk kā puse (56%) uzskata, ka visi degvielas tirgotāji Latvijā nodrošina ES standartam atbilstošu degvielu (7% pilnībā piekrīt, 49% drīzāk piekrīt). Trešdaļa (32%) ir pretējās domās (24% drīzāk nepiekrīt, 8% pilnība nepiekrīt). 12% autovadītāju nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.

7 no 10 autovadītājiem šaubās par savu spēju atšķirt kvalitatīvu degvielu no nekvalitatīvas. Puse (50%) Latvijas autovadītāju skeptiski vērtē savas spējas atšķirt kvalitatīvu degvielu no tādas, kas atbilst tikai minimālajiem kvalitātes standartiem.Gandrīz katrs piektais (19%) autovadītājs nezina, vai spēj atšķirt kvalitatīvu degvielu no tādas, kas atbilst tikai minimālajiem kvalitātes standartiem. Trešdaļa (31%) savas spējas atšķirt kvalitatīvu degvielu vērtē kā labas. Salīdzinoši biežāk kvalitatīvu degvielu atšķirt spēj vīrieši.

61% Latvijas autovadītāju spēj konkretizēt, tieši kādas ir degvielas ar papildu piedevām priekšrocības. Top3 priekšrocības ir mazāks degvielas patēriņš, mazāk izmešu, saudzē dzinēju. Piektajai daļai (22%) ir grūti pateikt, tieši kādas ir degvielas ar papildu piedevām priekšrocības. 18% uzskata, ka piedevas nesniedz nekādas priekšrocības.

«Obligātās prasības degvielas kvalitātei Latvijā neaptver visus standartos EN 228 (benzīns) un EN 590 (dīzeļdegviela) noteiktos parametrus. Lai arī katram parametram ir sava nozīme, produkta kvalitāti rāda pilns kvalitāti raksturojošo parametru spektrs un to kopsakarības. Produkta kvalitātes rādītājus nosaka ar atbilstošām testēšanas metodēm,» uzsver Inspecta Latvija Sertificēšanas iestādes vadītājs Mārtiņš Maskavs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Olerex grupas holdinga kompānija Igaunijā Aqua Marina ir parakstījusi saistošu līgumu par Latvijas degvielas uzpildes staciju tīkla KOOL Latvija iegādi.

Darījuma summa netiek izpausta.

"Mēs jau daudzus gadus sadarbojamies ar mūsu kaimiņiem Latvijā. Ar mūsu tiešu ienākšanu Latvijas tirgū, mēs paplašinām tirgus potenciālu, ienesam savu pieredzi un inovatīvo domāšanu, kas pievienos vērtību ne tikai KOOL Latvija, bet arī visai Latvijas degvielas mazumtirdzniecības nozarei. Mūsu mērķis ir kļūt par vadošo degvielas mazumtirdzniecības tīklu Latvijā," pēc līguma parakstīšanas Rīgā komentēja Aqua Marina valdes loceklis Antti Moppel.

“KOOL degvielas uzpildes staciju un koncepta veikalu tīkla attīstība trīs gadu laikā ir bijis izaicinošs periods. Esam gandarīti, ka bijām daļa no KOOL straujās izaugsmes,” teica Mārtiņš Jaunarājs, KOOL lielākā akcionāra BaltCap Izaugsmes fonda (BaltCap Growth Fund) partneris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Viada Baltija šogad plāno rekonstruēt un modernizēt līdz piecām degvielas uzpildes stacijām

Db.lv, 14.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas tirgotājs AS «Viada Baltija» pagājušajā gadā kāpinājis apgrozījumu par 36,9%, salīdzinot ar 2016.gadu, un tas sasniedzis 135,106 miljonus eiro, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Neskatoties uz straujo apgrozījuma pieaugumu, uzņēmums strādājis ar zaudējumiem - tie pērn bija 228 tūkstoši eiro, pretēji peļņai gadu iepriekš.

Uzņēmuma ieņēmumi 114,522 miljonu eiro apmērā no degvielas realizācijas pērn veidoja 84,7% no AS «Viada Baltija» apgrozījuma, savukārt ieņēmumi no preču pārdošanas bija 18,294 miljoni eiro jeb 14% no apgrozījuma. Uzņēmums vēl guvis ieņēmumus 1,319 miljonu eiro apmērā no pakalpojumu sniegšanas un ieņēmumus 971 tūkstoša eiro apmērā no nomas.

AS «Viada Baltija» 2017.gadā nodarbināja vidēji 536 darbiniekus, kas bija par 126 darbiniekiem vairāk nekā 2016.gadā.

AS «Viada Baltija» lietošanā pagājušajā gadā bija tīkls ar 69 degvielas uzpildes stacijām, no kurām 61 bija pilna servisa degvielas uzpildes stacija un astoņas bija automātiskās degvielas uzpildes stacijas, sacīts uzņēmuma gada pārskatā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

KOOL Latvija sāk piesaistīt jaunu kapitālu 10 miljonu eiro apjomā

Lelde Petrāne, 05.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietējais uzņēmums «KOOL Latvija», kas pieteicis sevi Latvijas mazumtirdzniecības tirgū, divu gadu laikā atverot pirmās 10 «KOOL» zīmola degvielas uzpildes stacijas (DUS) un veikalus, ir uzsācis darbu pie jauna finansējuma piesaistes.

Uzņēmuma mērķis ir līdz 2021. gada beigām paplašināt «KOOL» tīklu līdz 20 DUS, palielinot tirgus daļu un nodrošinot daudz plašāku pārklājumu Latvijas teritorijā.

Kapitāla piesaistes procesa vadība uzticēta Latvijas finanšu un investīciju kompānijai «Callidus Capital», ar kuru uzņēmumam «KOOL Latvija» izveidojusies ilgstoša sadarbība. Pirmām kārtām tiek uzrunāti vietējie investori, lai uzņēmuma īpašnieku struktūrā saglabātu nozīmīgu vietējā kapitāla īpatsvaru, kā arī Austrumeiropas reģionā strādājošie investīciju fondi.

«KOOL» ir pilnībā Latvijā izstrādāts DUS un veikala koncepts.

Kopš 2017. gada «KOOL» DUS tīkla attīstībā ir ieguldīti vairāk nekā 7,5 miljoni eiro, atvērta pirmā «KOOL» franšīze un notiek aktīvs darbs pie franšīzes modeļa paplašināšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas uzpildes staciju tīkla SIA "Kool Latvija" īpašnieku maiņa neradīs būtiskas izmaiņas Latvijas degvielas tirgū, prognozēja aptaujātie degvielas tirgotāji.

SIA "Neste Latvija" valdes priekšsēdētājs Armands Beiziķis prognozēja, ka īpašnieku maiņa "Kool" uzpildes staciju tīklam būtiski neietekmēs degvielas mazumtirdzniecības tīklu Latvijā, jo vienu tirgotāju nomaina cits.

Igauņi iegādājas Kool Latvija 

Olerex grupas holdinga kompānija Igaunijā Aqua Marina ir parakstījusi saistošu līgumu par...

""Kool" arī ir salīdzinoši neliela tirgus daļa un degvielas uzpildes staciju tīkls. Jāpaiet laikam, lai varētu vērtēt jaunā spēlētāja attīstības plānus un stratēģiju. Taču, noteikti ļoti uzmanīgi sekosim līdzi jaunā spēlētāja aktivitātēm tirgū," sacīja Beiziķis.

Arī AS "Virši-A", kas strādā ar zīmolu "Virši", valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors Jānis Vība atzīmēja, ka "Kool" tirgus daļa Latvijas degvielas tirgū pašlaik ir ļoti zema, tādēļ Vības ieskatā uzņēmuma īpašnieku maiņa nekādas tūlītējas nozīmīgas izmaiņas tirgū neieviesīs.

""Kool" biznesa modelis pēdējos gados ir pierādījis, ka uzņēmuma staciju skaits un tīkla pārklājums ir bijis nepietiekams, lai uzņēmumam nodrošinātu pozitīvus rentabilitātes rādītājus, tāpēc būs interesanti vērot, cik liela būs jauno "Kool" akcionāru apetīte tālākiem kapitālieguldījumiem "Kool" staciju tīkla paplašināšanā," pauda Vība.

Vienlaikus viņš norādīja, ka degvielas tirgus ir zaudējis nu jau kārtējo vismaz daļēji Latvijas kapitālam piederošu uzņēmumu. "Šo apstākli mēs kā vietējā kapitāla uzņēmums plānojam mērķtiecīgi izmantot savas tirgus daļas tālākai palielināšanai, turpinot īstenot "Viršu"w stratēģisko biznesa plānu, kas paredz kļūt par tirgus līderi Latvijā tuvāko triju līdz piecu gadu laikā," atzina Vība.

Jau vēstīts, ka Igaunijas degvielas uzpildes staciju tīkla "Olerex" grupas holdingkompānija "Aqua Marina" ir parakstījusi saistošu līgumu par "Kool Latvija" iegādi. Darījuma summa netiek atklāta.

Pēc Valsts ieņēmumu dienesta datiem, "Kool Latvija" šogad pirmajā ceturksnī bija desmitais lielākais komersants Latvijā pēc mazumtirdzniecībā realizētā degvielas apmēra.

Latvijā ar "Kool" zīmolu darbojas 10 degvielas uzpildes stacijas, tostarp trīs Rīgā, kā arī pa vienai Piņķos, Babītē, Ādažos, Sauriešos, Augšlīgatnē, Valmierā un Jelgavā.

Kompānija "Kool Latvija" reģistrēta 2016.gada septembrī, un tās pamatkapitāls ir 1,24 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. "Kool Latvija" šobrīd ir 10 īpašnieku - "BaltCap izaugsmes fondam" pieder 29,57% kapitāldaļu, bet fondam "ZGI-3", kurā investējusi "Attīstības finanšu institūcija "Altum"", pieder 16,13%. Vēl 18,28% kompānijas kapitālā pieder AS "MEE invest", bet 16,13% daļu īpašniece ir AS "Simamore", kas pieder Igaunijā reģistrētajam advokātu birojam "Advokaadiburoo Primus". Pa 3,23% kapitāldaļu pieder Denisam Kairānam, Kasparam Feldmanim, Šteinam un SIA "Arcade Invest", bet SIA "Duso" pieder 1,61%.

2019.gadā "Kool Latvija" strādāja ar 10,96 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir 2,2 reizes vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas zaudējumi palielinājās par 46,5% un bija 1,585 miljoni eiro. Kompānijas 2020.gada finanšu rādītāji vēl nav publiskoti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

VIADA piedāvās «vienu no izdevīgākajām lojalitātes programmām Latvijā»

Lelde Petrāne, 27.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «VIADA Baltija» ir noslēgusi jaunā VIADA zīmola ieviešanu, taču turpina degvielas uzpildes staciju tīkla modernizēšanu, stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Romas Turlinskas.

Pēc Turlinskas sacītā, līdz šim modernizācijā ieguldīti trīs miljoni eiro, bet kopumā plānotas investīcijas četru līdz astoņu miljonu eiro apmērā.

«Esam paveikuši nozīmīgāko posmu - visā tīklā ieviests VIADA zīmols, pārbūvētas četras tīkla degvielas uzpildes stacijas, atvērtas sešas jaunas gāzes uzpildes stacijas, atjaunotas automazgātavu sistēmas, uzceltas divas jaunākās paaudzes automazgātavas, modernizēts piekabju nomas serviss, taču darbu vēl turpināsim,» stāsta Turlinskas.

Piemēram, uzņēmums uzsācis būvēt divas jaunas degvielas uzpildes stacijas Rīgā un ir ieplānojis modernizāciju divās degvielas uzpildes stacijās Rīgā un Rēzeknē.

Uzlabota arī lojalitātes programma. Piemēram, samazināts degvielas uzpildes litru slieksnis, kas ļauj iegādāties degvielu par izdevīgāku cenu, kā arī pievienoti pirkumu bonusi. Lojalitātes programmas dalībnieki var izmantot uzkrātos punktus, lai saņemtu pakalpojumus vai iegādātos uzkodas VIADA degvielas uzpildes stacijās par izdevīgāku cenu. «Plānojam paplašināt lojālo klientu loku vēl par 15-20%. Mūsu mērķis ir piedāvāt vienu no izdevīgākajām lojalitātes programmām Latvijā,» uzsver Turlinskas

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

BaltCap Izaugsmes Fonds (BaltCap Growth Fund) ir parakstījis vienošanos, kļūstot par nozīmīgu kapitāldaļu turētāju Kool Latvija, iegādājoties aptuveni 30% uzņēmuma kapitāldaļu.

Tādējādi, jauna koncepta degvielas uzpildes staciju tīkls Kool Latvija iegūs kapitālu straujai tālākai kompānijas izaugsmei.

Kopš dibināšanas Kool ir piesaistījis finansējumu vairāk nekā 7.5 miljonu eiro apmērā no dažādiem vietējiem uzņēmējiem, kā arī privātiem un institucionāliem ieguldītājiem.

«Mēs esam cieši sekojuši Kool attīstībai kopš tā dibināšanas un esam patīkami pārsteigti par vadības komandas un koncepta kvalitāti. Mēs uzskatām, ka Kool ir pamatotas iespējas kļūt par nozīmīgu vietējās degvielas mazumtirdzniecības tirgus daļu, piedāvājot labu vietējo alternatīvu lielajiem ārzemju tīkliem,» teicis Mārtiņš Jaunarājs, BaltCap Izaugsmes fonda partneris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Circle K: Visi esošie degvielas tirgus dalībnieki ļoti konkurē par katru klientu

LETA, 09.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagaidām vēl ir pāragri spriest, kā un vai degvielas uzpildes staciju tīkla SIA "Kool Latvija" īpašnieku maiņa ietekmēs degvielas mazumtirdzniecības tirgu Latvijā, pauda degvielas mazumtirgotāja SIA "Circle K Latvia" Degvielas kategorijas vadītājs Gatis Titovs.

Viņš atzīmēja, ka Igaunijā jaunā "Kool Latvija" īpašniekam "Aqua Marina" piederošais "Olerex" tīkls ir plašs - vairāk nekā 80 stacijas. Turpretim Latvijā "Kool" īpašumā pašreiz ir salīdzinoši neliels staciju skaits - 10, galvenokārt, Rīgā un tās tuvumā. "Degvielas mazumtirdzniecības tīkla attīstība un kvalitātes nodrošināšana ir sarežģīts un komplekss pasākumu kopums, kas prasa lielas investīcijas - investīcijas ne tikai vizuālā izskata nomaiņā, bet degvielas piegādes un uzglabāšanas procesā, investīcijas terminālī un degvielas uzpildes stacijās," teica Titovs.

Igauņi iegādājas Kool Latvija 

Olerex grupas holdinga kompānija Igaunijā Aqua Marina ir parakstījusi saistošu līgumu par...

Vienlaikus viņš atzina, ka konkurence tirgū jau sen ir ļoti sīva - Latvijā uz vienu ekonomiski aktīvu iedzīvotāju ir divreiz vairāk uzpildes stacijas, nekā, piemēram, Vācijā. "Un konkurenci pastiprina arī fakts, ka tā ir ļoti teritoriāla. Līdz ar to visi esošie degvielas tirgus dalībnieki savā starpā ļoti konkurē par katru klientu. Konkurences metodes, protams, ir dažādas: mēģinājumi piesaistīt klientus gan ar iespējami pievilcīgāku degvielas cenu, labāku degvielas kvalitāti, papildu servisu stacijās vai klientu lojalitātes piedāvājumiem," pauda Titovs un uzsvēra, ka no godīgas konkurences ieguvējs vienmēr ir klients.

Jau vēstīts, ka Igaunijas degvielas uzpildes staciju tīkla "Olerex" grupas holdingkompānija "Aqua Marina" ir parakstījusi saistošu līgumu par "Kool Latvija" iegādi. Darījuma summa netiek atklāta.

Pēc Valsts ieņēmumu dienesta datiem, "Kool Latvija" šogad pirmajā ceturksnī bija desmitais lielākais komersants Latvijā pēc mazumtirdzniecībā realizētā degvielas apmēra.

Latvijā ar "Kool" zīmolu darbojas 10 degvielas uzpildes stacijas, tostarp trīs Rīgā, kā arī pa vienai Piņķos, Babītē, Ādažos, Sauriešos, Augšlīgatnē, Valmierā un Jelgavā.

Kompānija "Kool Latvija" reģistrēta 2016.gada septembrī, un tās pamatkapitāls ir 1,24 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. "Kool Latvija" šobrīd ir 10 īpašnieku - "BaltCap izaugsmes fondam" pieder 29,57% kapitāldaļu, bet fondam "ZGI-3", kurā investējusi "Attīstības finanšu institūcija "Altum"", pieder 16,13%. Vēl 18,28% kompānijas kapitālā pieder AS "MEE invest", bet 16,13% daļu īpašniece ir AS "Simamore", kas pieder Igaunijā reģistrētajam advokātu birojam "Advokaadiburoo Primus". Pa 3,23% kapitāldaļu pieder Denisam Kairānam, Kasparam Feldmanim, Šteinam un SIA "Arcade Invest", bet SIA "Duso" pieder 1,61%.

2019.gadā "Kool Latvija" strādāja ar 10,96 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir 2,2 reizes vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas zaudējumi palielinājās par 46,5% un bija 1,585 miljoni eiro. Kompānijas 2020.gada finanšu rādītāji vēl nav publiskoti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas mazumtirgotājs "Kool Latvija" plāno būvēt degvielas uzpildes staciju Berģos, Rīgā, aģentūrai LETA apstiprināja Rīgas pilsētas būvvaldē.

Rīgas pilsētas būvvaldē uzņēmumam izsniegta būvatļauja.

"Kool Latvija" pārstāve Inna Bērziņa apstiprināja, ka "Kool Latvija" Rīgas pilsētas būvvaldē ir saskaņojis projektēšanas ieceri minimālajā stadijā par objekta izbūvi Brīvības gatvē 435, iepretī Latvijas Etnogrāfiskajam brīvdabas muzejam.

Viņa skaidroja, ka šajā stadijā uzņēmumam ir nepieciešams saņemt tehniskos noteikumus no valsts un pašvaldības iestādēm un inženiertīklu turētājiem, tāpēc plašāka informācija par plānotajām investīcijām un projekta pabeigšanas termiņiem vēl nav pieejama.

Jau ziņots, ka uzņēmums "Kool Latvija" reģistrēts 2016.gadā, un tā pamatkapitāls ir 1,24 miljoni eiro.

Pēc "Firmas.lv" datiem, "Kool Latvija" ir 10 īpašnieku - no tiem "BaltCap izaugsmes fondam" pieder 29,57% kapitāldaļu, bet fondam "ZGI-3", kurā investējusi "Attīstības finanšu institūcija "Altum"", pieder 16,13%. Vēl 18,28% kompānijas kapitāldaļu pieder AS "MEE invest", bet 16,13% daļu īpašniece ir AS "Simamore", kas pieder Igaunijā reģistrētajam advokātu birojam "Advokaadiburoo Primus". Pa 3,23% kapitāldaļu pieder Denisam Kairānam, Kasparam Feldmanim, Sandim Šteinam un SIA "Arcade Invest", bet SIA "Duso" pieder 1,61%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinot savu degvielas uzpildes staciju (DUS) un iepirkšanās veikalu tīklu, «KOOL Latvija» atvēris vēl vienu DUS ar veikalu Rīgā, Dzelzavas ielā. Papildu sešām jau esošajām vietām «KOOL Latvija» drīzumā plāno atvērt DUS un veikalus arī Jelgavā, uz Rīgas apvedceļa pie Piņķiem un Dārzciema ielā Rīgā.

Šobrīd «KOOL Latvija» plānos ir aptvert Rīgu un Pierīgu, tāpēc tiek izvēlētas vietas ar aktīvāko cilvēku plūsmu. Tuvāko pāris gadu laikā «KOOL Latvija» plāno turpināt paplašināšanos ar līdzīgu dinamiku, īpašu akcentu liekot uz korporatīvo segmentu, biznesa portālam db.lv paskaidroja «KOOL Latvija» valdes loceklis Sandis Šteins.

Šobrīd viena DUS un konceptveikala atvēršanā tiek investēts aptuveni 1 miljons eiro.

S. Šteins akcentē, ka «KOOL Latvija» DUS celtniecību veic Latvijas uzņēmumi, veikalu būvniecībā un iekārtošanā tiek izmantoti vietējie izejmateriāli un mēbeles. Uzpildot degvielu, iztērētā nauda paliek tepat Latvijā, palīdzot veicināt vietējo uzņēmumu un ražotāju attīstību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 880 tūkstošus eiro, pašmāju degvielas tirgotājs Kool Latvija atvēris jau trešo jauna koncepta DUS ar veikalu Rīgā, Dārzciema ielā. Kopumā šī ir septītā Kool DUS Latvijā.

«Kā vietējais degvielas mazumtirgotājs vēlamies atbalstīt arī citus vietējos uzņēmējus, tāpēc KOOL Latvija veikalos vienmēr atradīsiet vietējo ražotāju produktus,» stāsta «KOOL Latvija» valdes loceklis Sandis Šteins.

Papildus septiņām jau esošajām vietām «KOOL Latvija» drīzumā plāno atvērt DUS un veikalus arī Jelgavā un uz Rīgas apvedceļa pie Piņķiem.

«KOOL Latvija» dibināts 2016. gada oktobrī, sadarbojoties privātajiem investoriem un «ZGI-3» alternatīvo ieguldījumu fondam, lai radītu un attīstītu jaunu degvielas uzpildes tīklu Latvijā. 2018. gada nogalē par nozīmīgu «KOOL Latvija» kapitāldaļu turētāju kļuva «BaltCap Izaugsmes Fonds» («BaltCap Growth Fund»), iegādājoties aptuveni 30% uzņēmuma kapitāldaļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju uzņēmums «Kool Latvija» atklājis savu desmito «Kool» zīmola degvielas uzpildes staciju (DUS) – Jūrmalas šosejas A10 malā, informē uzņēmumā.

Tā ir līdz šim lielākā DUS ar septiņām degvielas uzpildes vietām, veikalu, kura platība sasniedz ap 200 kvadrātmetru, un āra terasi. Kopējās investīcijas DUS ierīkošanā sasniedz 1,3 miljonus eiro.

«Neraugoties uz apjomīgajiem Jūrmalas šosejas pārbūves remontdarbiem, vēl aktīvajā vasaras sezonā sākam piedāvāt Jūrmalas un Kurzemes virzienā braucošiem iedzīvotājiem, atpūtniekiem un darījumu cilvēkiem alternatīvu DUS pieredzi, kas atšķirsies no jau ierastām mazumtirdzniecības vietām. Arī pašam uzņēmumam «Kool Latvija» šī ir jauna pieredze, jo esam spēruši soli uz priekšu gan DUS izmēru ziņā, gan arī investējuši jaunos produktos un mūsdienīgos risinājumos, kas atbilst laikmeta prasībām. Piemēram, klienti varēs ērti iegādāties atvēsinātus lielos produktu iepakojumus, burtiski ieejot pašapkalpošanās ledusskapī, kur tie glabājas,» skaidro «KOOL Latvija» valdes loceklis Sandis Šteins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietējais uzņēmums «KOOL Latvija», kas šovasar atvēris desmito «KOOL» zīmola degvielas uzpildes staciju (DUS), piedāvā dzērienus un ēdienus iegādāties mobilo maksājumu lietotnē.

«Mobilly» lietotnē var iegādāties pieprasītākos «KOOL» produktus – kafiju un burgerus, kas pieejami siltumvitrīnās «KOOL» DUS. Savukārt jaunākajā «Jūrmalas šosejas» stacijā klienti ar «Mobilly» starpniecību var iegādāties arī zupu, saldējumu un auksto dzērienu. Neatkarīgi no atrašanās vietas klients lietotnē izvēlas degvielas uzpildes staciju, kas ir pa ceļam, piekrīt produkta iegādei un maksājums tiek veikts automātiski. Iegriežoties izvēlētajā DUS 24 stundu laikā, jānoskenē QR kods un jāpaņem gatavais produkts.

Uzņēmuma veiktie tirgus pētījumi liecina, ka viens no svarīgākajiem DUS apmeklējuma faktoriem ir rindu neesamība un īss gaidīšanas laiks, lai saņemtu pakalpojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KOOL Latvija uzsāk aktīvu darbību biznesa segmentā, piedāvājot uzņēmumiem iespēju optimizēt un kontrolēt degvielas izmaksas ar vienkāršu un caurspīdīgu degvielas cenu aprēķina modeli, informē uzņēmumā.

«KOOL Business» piedāvātā degvielas cenošanas modeļa pamatā ir caurspīdīguma princips, un tas atšķiras no tirgū ierastās pieejas, kas balstīta uz konkurentu cenām, tirgus pozīciju un apjoma atlaidēm.

Degvielas vairumtirdzniecības cenas ietekmēt nav iespējams, bet DUS uzcenojumu – var, jo to pamatā veido mazumtirgotāja izmaksas un nodokļi. Tieši šādu pieeju degvielas cenu noteikšanai izmanto Latvijas uzņēmums, piedāvājot saviem klientiem vienkāršu cenas formulu – Kool iepirkuma cena, kurai pievienoti 5 centi par litru degvielas. Līdz ar to «KOOL Business» cenu ietekmē vienīgi degvielas piegādes un iepirkuma cenas svārstības.

«Esam vietējais uzņēmums, tādēļ zinām, cik būtiski maziem un vidējiem uzņēmumiem Latvijā ir gudra resursu tērēšana – iespēja samazināt saimnieciskos izdevumus, tostarp uzņēmuma degvielas izmaksas ļauj ietaupīto investēt savu biznesa mērķu sasniegšanā, tādēļ man ir patiess gandarījums, ka ar savu cenu politiku varam atbalstīt vietējos uzņēmējus un nodrošināt, ka nauda paliek tepat Latvijā,» norāda «KOOL Latvija» valdes loceklis Sandis Šteins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 600 000 eiro, pašmāju degvielas tirgotājs KOOL izveidojis pirmo degvielas uzpildes staciju (DUS) Zemgalē, Jelgavā.

Kopumā šī ir jau devītā KOOL DUS Latvijā, ko vietējais uzņēmums atvēris divu gadu laikā kopš darbības uzsākšanas.

Jelgavas «Kool» DUS atrodas ģeogrāfiski izdevīgā vietā - tuvu pilsētas centram un A8 autoceļam jeb Jelgavas šosejai, kas savieno Rīgu ar Jelgavu un tālāk ar Lietuvas robežu.

Plānojot DUS viesu profilu un plūsmu, Jelgavas veikals ir izveidots plašāks. «Jelgava ir nacionālas nozīmes pilsēta un attīstības centrs, kas pilda valsts izaugsmes dzinējspēka funkciju. Pilsēta veido pievilcīgu dzīves un darba vidi iedzīvotājiem, rūpējas par kvalitatīvu infrastruktūru, kas nodrošina pilsētas sasaisti ar apkārtējām teritorijām un piesaista investīcijas un pakalpojumus. Tāpēc «Kool» DUS ienākšana Jelgavā ir ekonomiski pamatots un tālredzīgs solis. Jelgavas DUS izdevīgā ģeogrāfiskā novietojuma un attīstītās infrastruktūras dēļ varam ērti risināt loģistikas un administrēšanas jautājumus, lai nodrošinātu mūsu DUS tīkla pieredzi vēl lielākam autovadītāju skaitam. Jelgavas DUS ir nozīmīgs objekts uzņēmuma attīstībā,» pamato «KOOL Latvija» valdes loceklis Sandis Šteins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā lielākā degvielas mazumtirgotāja pozīcijā arī šogad pirmajā pusgadā bija "Neste Latvija", liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Akcīzes daļas informācija.

Lielākie degvielas mazumtirgotāji šogad pirmajā pusgadā bija "Neste Latvija", "Circle K Latvia", "Viada Baltija", "Virši-A", "East-West Transit", "Astarte-nafta", "Gotika auto", "Augstceltne", "Kool Latvija" un "Latvijas propāna gāze".

Savukārt pēc patēriņam nodotā naftas produktu (degvielas) apmēra šogad pirmajos sešos mēnešos lielākās kompānijas bija "Neste Latvija", "Circle K Latvia" un "Pirmas".

Lielākie komersanti pēc mazumtirdzniecībā realizētā degvielas apmēra 2020.gada pirmajos sešos mēnešos:

1. "Neste Latvija"

2. "Circle K Latvia"

3. "Viada Baltija"

4. "Virši-A",

5. "East-West Transit"

6. "Astarte-nafta"

7. "Gotika auto"

8. "Augstceltne"

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) atļāvusi SIA "Petrol Property" un AS "VIADA Baltija" iegūt izšķirošu ietekmi pār SIA "Latvijas nacionālā nekustamo īpašumu aģentūra" degvielas uzpildes stacijām.

KP nekonstatēja būtisku kaitējumu konkurencei, tāpēc lēma par darījuma atļaušanu.

SIA "Petrol Property" un SIA "Latvijas nacionālā nekustamo īpašumu aģentūra" pamatdarbība pārklājas sava vai nomāta nekustamā īpašuma izīrēšanā un pārvaldīšanā. Savukārt AS "VIADA Baltija" pamatdarbība ir degvielas mazumtirdzniecība degvielas uzpildes stacijās, automobiļu rezerves daļu un piederumu mazumtirdzniecība, pārējā mazumtirdzniecība nespecializētajos veikalos, kā arī sava vai nomāta nekustamā īpašuma izīrēšana un pārvaldīšana.

Plānotā darījuma ietvaros SIA "Petrol Property" iegūs izšķirošu ietekmi pār SIA "Latvijas nacionālā nekustamo īpašumu aģentūra" aktīviem, kuri šobrīd ir SIA "Latvijas nacionālā naftas kompānija" lietošanā, kura Latvijas degvielas mazumtirdzniecības tirgū darbojas ar preču zīmi "DINAZ". Darījuma rezultātā SIA "Petrol Property" iegūtos aktīvus jeb degvielas uzpildes stacijas nodos lietošanā AS "VIADA Baltija".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) pieņēmusi lēmumu atļaut UAB Vaizga iegūt izšķirošu ietekmi pār SIA «Pirmas», iegādājoties SIA «Pirmas» kapitāla daļas, informē KP.

Konkurences padome nekonstatēja būtisku kaitējumu konkurencei, tāpēc lēma par darījuma atļaušanu.

SIA «Pirmas» darbība ir saistīta ar benzīna, dīzeļdegvielas un autogāzes vairumtirdzniecību. Savukārt Lietuvā reģistrētā UAB Vaizga īsteno netiešu izšķirošo ietekmi pār AS «VIADA Baltija», kuras darbība saistīta ar benzīna, dīzeļdegvielas un autogāzes mazumtirdzniecību Latvijas teritorijā.

Apvienošanās dalībnieki darbojas vertikāli saistītos tirgos, tāpēc KP vērtēja, kā apvienošanās ietekmēs benzīna, dīzeļdegvielas un autogāzes vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības tirgus Latvijas teritorijā.

AS «VIADA Baltija» ir izveidots degvielas uzpildes staciju tīkls visā Latvijā, kur apmēram puse no tām atrodas Rīgā un tās tiešā tuvumā, savukārt pārējās stacijas ir izvietotas vairāk nekā 30 Latvijas pilsētās un apdzīvotajās vietās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

No amata pienākumu pildīšanas atcelta visa Kool Latvija padome

LETA, 13.08.2021

Vienīgā uzņēmuma amatpersona pašlaik ir valdes loceklis un uzņēmuma koncepta autors Sandis Šteins.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No amata pienākumu pildīšanas atcelts viss degvielas uzpildes staciju tīkla SIA "Kool Latvija" padomes sastāvs, liecina informācija "Firmas.lv".

Padomi atstājuši - Mārtiņš Jaunarājs, Druvis Mūrmanis, Jekaterina Stuģe un Māris Mančinskis.

Kā liecina informācija "Firmas.lv", vienīgā uzņēmuma amatpersona pašlaik ir valdes loceklis un uzņēmuma koncepta autors Sandis Šteins.

Kā ziņots, "Kool Latvija" iegādājās Igaunijas degvielas uzpildes staciju tīkla "Olerex" grupas holdingkompānija "Aqua Marina".

Darījuma summa netika atklāta.

Latvijā ar "Kool" zīmolu darbojas desmit degvielas uzpildes stacijas, tostarp trīs Rīgā, kā arī pa vienai Piņķos, Babītē, Ādažos, Sauriešos, Augšlīgatnē, Valmierā un Jelgavā.

Kompānija "Kool Latvija" reģistrēta 2016.gada septembrī, un tās pamatkapitāls ir 1,24 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinot degvielas uzpildes staciju (DUS) un iepirkšanās veikalu tīklu, Latvijas uzņēmums Kool piektdien, 24.maijā atklāj jau astoto jauna koncepta DUS ar veikalu, kuras izveidē investēti 550 tūkstoši eiro, informē uzņēmumā.

Jaunatvērtā Piņķu DUS ir uzņēmuma pirmā stacija Daugavas kreisajā krastā un atrodas A5 autoceļa malā Liepājas virzienā.

«Mūsu zīmola un DUS tīkla unikalitāte slēpjas mūsu attieksmē pret to, ko mēs darām. Mēs rūpīgi meklējam un atlasām produktus un izejvielas, pierādot, ka arī ātrās ēdināšanas biznesā ir iespējams nodrošināt uz vietas gatavotus, īstus ēdienus gan no Latvijas ražotnēm un zemnieku saimniecībām, gan no pārbaudītiem starptautiskiem zīmoliem. Mēs zinām savu produktu izcelsmi, lepojamies ar īstu ēdienu un rūpējamies par to, lai nauda paliktu Latvijā. Turklāt mēs vēlamies būt pa ceļam ikvienam klientam, paplašinot savu tīklu pilsētās un uz galvenajām satiksmes asīm,» norāda «Kool Latvija» valdes loceklis Sandis Šteins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija 12.janvārī plāno atvērt pirmo pilna servisa DUS galvaspilsētā, Dzelzavas ielā 116, Db.lv norādīja SIA KOOL Latvija valdes loceklis Sandis Šteins.

Kopš zemes nomas līguma noslēgšanas projekts īstenots gada un trīs mēnešu laikā.

Vaicāts par atšķirībām no citām uzņēmuma DUS, viņš norādīja, ka veikals ir lielāks nekā Augšlīgatnes DUS, lai varētu uzņemt vairāk ātro uzkodu cienītājus. Degvielu (dīzeli, benzīnu, gāzi) varēs uzpildīt visu diennakti, maksājot ar karti, bet veikals naktī būs slēgts.

Atšķirsies arī pilona (cenu displejs) risinājums. Komentējot vietas izvēli, S. Šteins atzīmē šajā mirkrorajonā tas ir visērtākais izbraukšanas virziens no Rīgas (Dzelzavas un Ulbrokas ielu krustojums), tranzītceļš, līdz ar ko pa dienu plānots apkalpot korporatīvo klientu plūsmu. Attiecībā uz jauniem produktiem, tehnologi, piemēram, izstrādājuši KOOL desu ar 93% gaļas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā lielākā degvielas mazumtirgotāja pozīcijā arī šogad deviņos mēnešos bija "Neste Latvija", liecina Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Akcīzes preču pārvaldes informācija.

Starp desmit Latvijas lielākajiem degvielas mazumtirgotājiem 2019.gada deviņos mēnešos bija arī "Circle K Latvia", "Viada Baltija", "Virši-A", "East-West Transit", "Astarte-nafta", "Augstceltne", "Gotika auto", "Latvijas propāna gāze" un "Ingrid A".

Savukārt pēc patēriņam nodotā naftas produktu (degvielas) apmēra šogad deviņos mēnešos lielākās kompānijas bija "Circle K Latvia", "Neste Latvija" un "Pirmas".

Lielākie komersanti pēc mazumtirdzniecībā realizētā degvielas apmēra 2019.gada deviņos mēnešos:

1. "Neste Latvija"

2. "Circle K Latvia"

3. "Viada Baltija"

4. "Virši-A",

5. "East-West Transit"

6. "Astarte-nafta"

7. "Augstceltne"

8. "Gotika auto"

9. "Latvijas propāna gāze".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gadījumā, ja ar automašīnām nedēļas nogalēs un brīvdienās, ievērojot jaunos noteikumus pret Covid-19 izplatību, drīkst pārvietoties, tad būtu nepieciešams atļaut arī auto piederumu tirdzniecību, jo tie padara braukšanu ar auto drošu, pauda degvielas mazumtirgotāji, kas saviem klientiem sniedz arī citu preču tirdzniecības pakalpojumus.

Kā skaidroja "Kool Latvija" administratīvo lietu un mārketinga jautājumu speciāliste Laura Lindermane, "Kool Latvija" jautājums par tādu preču kā logu šķidrumu, motoreļļu, auto lampiņu tirdzniecību ir ļoti aktuāls, jo nereti bez šo preču iegādes ar auto nedrīkst braukt, vai tas nedarbojas.

""Kool Latvija" ir skaidrs, ka, veicot pēdējās izmaiņas Ministru kabineta noteikumos, kas skar mazumtirdzniecību, nav ņemta vērā degvielas mazumtirdzniecības nozare. Latvijā ir vairāk nekā 200 degvielas uzpildes stacijas, tostarp, arī "Kool Latvija". Strādājam nozarē, kas Latvijā nodarbina vairākus tūkstošus darbinieku. Ikdienā cilvēki iebrauc iegādāties pirmās nepieciešamības preces ne tikai sev, bet arī saviem auto," sacīja Lindermane.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Kool pievēršas arī uzņēmējiem, kuri māk skaitīt katru centu

Egons Mudulis, 12.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vietējais DUS tīkls pievēršas korporatīvajiem klientiem; jauni produkti arī ēdināšanas segmentā, to sarunā ar Dienas Biznesu norāda SIA Kool Latvija valdes loceklis un līdzīpašnieks Sandis Šteins.

«Nupat esam iegājuši korporatīvajā segmentā ar caurspīdīgu piedāvājumu, degvielas iepirkuma cenai pieliekot piecus centus, kurā iekļauts arī PVN, » uzsver S. Šteins. Uzņēmuma rīcībā paliek četri centi no katra pārdotā degvielas litra, un par to tiek uzturētas DUS, darbinieki, administrācija. Šis piedāvājums īpaši domāts mazajiem un vidējiem uzņēmumiem, «kuri māk skaitīt katru centu».

Jautāts, kāds ir korporatīvo klientu īpatsvars, viņš norāda, ka parasti tirgū kopumā tas ir lielāks par pusi, bet Kool pagaidām vairāk nekā 90% klientu ir privātpersonas: «Ar korporatīvajiem klientiem – konkrētu piedāvājumu ‒ strādājam tikai otro nedēļu, un proporcija noteikti mainīsies.» Korporatīvā bāze ir būtiska, tostarp sezonalitātes dēļ. Piemēram, ja ir slikts laiks, korporatīvie klienti turpina braukt, bet privātie mēdz palikt mājās. Līdz ar to, lai klientu plūsma būtu līdzsvarota, «mums vajadzēja korporatīvo sektoru stiprināt».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) atļāvusi UAB «Vaizga» iegūt izšķirošu ietekmi pār SIA «Petrol Property», taču, tā kā UAB «Vaizga» ziņojumu par apvienošanos iesniedza KP pēc faktiskās apvienošanās ar SIA «Petrol Property», KP ierosināja pārkāpuma lietu par nepaziņotu apvienošanos un piemēroja UAB «Vaizga» naudas sodu 57 419 eiro apmērā.

UAB «Vaizga» ir Lietuvā reģistrēta komercsabiedrība, kas īsteno netiešu izšķirošu ietekmi pār AS «VIADA Baltija», kas veic degvielas mazumtirdzniecību vairākās degvielas uzpildes stacijās Latvijā. AS «VIADA Baltija» un SIA «Petrol Property» darbojas vertikāli saistītos tirgos, kas ir benzīna un dīzeļdegvielas (degvielas) mazumtirdzniecības tirgus un nekustamā īpašuma nomas tirgus.

Ņemot vērā, ka darījumam nepieciešama KP atļauja un UAB «Vaizga» konkurences tiesību aktos noteiktajām prasībām atbilstīgu ziņojumu par apvienošanos iesniedza desmit mēnešus pēc apvienošanās darījuma īstenošanas, KP papildus darījumu atļaujošajam lēmumam ierosināja pārkāpuma lietu par nepaziņotu apvienošanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Izziņoti balvas Gada investors 2018 nominanti

Zane Atlāce - Bistere, 28.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Privātā un Riska kapitāla asociācija (LVCA) un Latvijas Biznesa Eņģeļu Tīkls (LatBAN) ir izziņojuši balvas Gada investors 2018 nominantus.

Iniciatīvas ietvaros tiek godināti nozīmīgākie ieguldījumu darījumi Latvijā privātajā un juridiskajā sektorā. «Aizejošais gads riska kapitāla nozarei ir bijis veiksmīgs - to atspoguļo ne tikai darījumi, kas izvirzīti balvai Gada investors, bet plašais jaunpienācēju pulks riska kapitāla nozarē: ar Altum atbalstu reģistrēti 3 jauni riska kapitāla fondu pārvaldnieki un izveidoti 7 jauni riska kapitāla fondi. To rīcībā ir 105 milj. eiro investīcijām uzņēmumos ar strauju izaugsmes potenciālu. Tas ļauj prognozēt, ka 2019. gads būs ļoti aktīvs un ceru, ka sagaidīsim daudzus iepriekšējās paaudzes riska kapitāla fondu izauklētu uzņēmumu veiksmes stāstus,» prognozē LVCA valdes priekšsēdētājs Edgars Pīgoznis.

Komentāri

Pievienot komentāru