Latvenergo izdara secinājumus par divu pirmo elektroauto ekspluatāciju 

Jūnijā apritēs trīs gadi, kopš a/s Latvenergo uzsāka pirmo divu Latvijas satiksmē reģistrēto elektroautomobiļu Fiat Fiorino Elettrico ekspluatāciju ikdienas darbos. Uzņēmuma pārstāvji informē, ka līdz šim automašīnu ekspluatācijas laikā problēmu nav bijis.

Gunta Kursiša, 2014. gada 29. aprīlis plkst. 15:33

Automašīnas ekspluatācija, tajā skaitā arī nobraukums, ziemā un vasarā faktiski neatšķiras, secinājuši a/s Latvenergo pārstāvji, atgādinot, ka atbilstoši šī modeļa koncepcijai automašīnas apkuri nodrošina autonoma krāsniņa, kas darbināma ar benzīnu. Intensīvi katru dienu braucot, ar pieciem litriem degvielas nedēļā pietiek pat salā, kad termometra stabiņš noslīd zem mīnus 25 grādiem. Tiesa gan, ziemā, iekams akumulatori nav pietiekami silti, automašīna pirmos piecus kilometrus nav tik pat dinamiska kā vasarā.

«Taču, tiklīdz akumulatorā enerģijas izdalīšanās ietekmē sākas ķīmiskie procesi un tas uzsilst, atšķirības vairs nav nekādas. Šī gan ir nianse, par kuru informēja arī ražotājs pēc mūsu izteiktām šaubām par akumulatora darbības efektivitāti mīnus grādu temperatūrās. Trīs gadu laikā automašīnām nav bijis neviens būtisks vai apjomīgs remonts. Veiktas regulārās apkopes, kādas tās noteicis auto ražotājs,» pauž Latvenergo pārstāvji.

Fiat Fiorino Elettrico paredzēta arī kravas līdz 500 kilogramiem pārvadāšanai, un šo gadu laikā ir pārvadātas dažādas kravas - riepas u. c..

« Ja pati automašīna būtu vieglāka, ar šiem pašiem akumulatoriem varētu palielināt nobraukumu līdz pat 10%. Fizika ir fizika - lai noteiktu masu iekustinātu, nepieciešams noteikts enerģijas daudzums. Taču esam secinājuši: ar tiem 100 km, ko iespējams nobraukt, ikdienā pietiek. Ir gadījumi, kad jānobrauc mazliet vairāk, taču tas ir tikai plānošanas jautājums,» novērojuši uzņēmumā Latvenergo.

Runājot par elektroautomobiļu nākotni, uzņēmuma pārstāvji secinājuši: ja būs rosinoši normatīvi, tad šādas automašīnas parādīsies aizvien biežāk. «Sekojam līdzi, kādi Latvijas tirgū parādās piedāvājumi. Jāņem vērā, ka elektroautomobiļus arī vajadzēs remontēt. Šobrīd Latvijas tirgū ir ierobežots piedāvājums šādu automašīnu tirdzniecībai un apkopei. Taču šī situācija strauji mainās. A/s Latvenergo pirms trim gadiem šīs automašīnas iegādājās tieši no ražotāja, un tika arī organizēts, lai Latvijā tām būtu nodrošinātas garantijas servisa un remonta iespējas. Ražotājs strikti noteica, ka tas ir noteikums, lai automašīnas vispār tiktu pārdotas. Runājot par tālāku nākotni, ir jāattīsta akumulatoru uzlādes infrastruktūra - paplašinot sadarbības partneru un pakalpojuma sniedzēju loku, pie kuriem var iegriezties, lai elektromobili uzlādētu. Tehnoloģijas uzlabojas, un visticamāk arī nākotnē tas būs nišas produkts atbilstošai lietošanai civilizētā vidē.»

Atšķirībā no industriāli attīstītām valstīm Latvijā lielākie CO2 izmešu apjomi ir tieši transporta sektorā, līdz ar to elektrotransporta attīstība var palīdzēt tos būtiski samazināt. 

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2014. gada 14. aprīlis plkst. 8:30

Ja elektroenerģijas tirgus tiks pilnībā atvērts, kā šobrīd plānots, - 2015.gada 1.janvārī...

2014. gada 11. aprīlis plkst. 10:00

Lai novadā popularizētu «zaļo domāšanu» un samazinātu pašvaldības...

2014. gada 09. aprīlis plkst. 15:18

AS Latvenergo, ņemot vērā Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu, ir pārtraukusi iepirkuma...

2014. gada 31. marts plkst. 7:37

Elektriskais VW Golf lupatu lēveros sagrauj mītu, ka videi draudzīgajiem auto obligāti...

2014. gada 21. marts plkst. 15:46

Starptautiskā kredītreitingu aģentūra Moody's Investors Service apstiprinājusi AS Latvenergo...

Nepalaid garām

Biznesa portāls Db.lv bija liecinieks situācijai, kad kāda sieviete SIA «Ilgezeem» tirdzniecības...

Jaunlaicenē ražotās cementēto koka ēveļskaidu plātnes tiek realizētas ne tikai Eiropā, bet...

Asociācija LANĪDA turpina publicēt ikmēneša nekustamā īpašuma tirgus cenu indikatoru....

Jau 22.sezonu Saulkrastos strādā Velosipēdu muzejs, kas ļauj ielūkoties Latvijas velosipēdu ražošanas...

Aktīvā atpūta dabā ir jaunzēlandiešu filozofija un reliģija, ja gribat to izbaudīt...

Vivid Tech rada interaktīvas cenu zīmes, kas rāda ne tikai produkta cenu,...

No šīs sadaļas
2014. gada 29. aprīlis plkst. 13:01

Dienas Biznesa lasītāju balsojumā kā mīlētākais biznesa auto zīmols šogad triumfējis...

2014. gada 28. aprīlis plkst. 19:35

Volkswagen markas automašīnu tirgotāja SIA Moller Auto Krasta apgrozījums pagājušajā...

2014. gada 28. aprīlis plkst. 10:52

2014. gada motosezonas atklāšanas svētku ietvaros pie t/c Mols atklāta speciālā stāvvieta...

2014. gada 28. aprīlis plkst. 8:44

Neatpaliekot no pārējiem ražotājiem, vācu Opel ir izveidojis pilnīgi jaunu motoru paaudzi,...

2014. gada 25. aprīlis plkst. 14:34

Sakarā ar filmēšanas darbiem tiks aizliegta transportlīdzekļu apstāšanās un stāvēšana,...

2014. gada 24. aprīlis plkst. 16:24

Satversmes tiesa (ST) par konstitūcijai neatbilstošu atzinusi normu, kas paredz naudas soda...

2014. gada 24. aprīlis plkst. 14:59

Šodien Dienas Biznesa rīkotajā Auto nozares forumā '2014 tika atklāta Dienas Biznesa...

2014. gada 23. aprīlis plkst. 18:53

Šā gada pirmajā ceturksnī Latvijā kopumā ir ievesti un pirmreizēji reģistrēti 10130...

2014. gada 22. aprīlis plkst. 21:58

Autoražotājs Renault iesaldējis plānus sākt ražot kravas automašīnas sadarbībā ar Krievijas...

2014. gada 22. aprīlis plkst. 11:33

Neraugoties uz Ķīnas valdības īstenotajiem taupības pasākumiem un nesenajiem ziņojumiem par Ķīnas...