Latviju pasaulē popularizē arī ar dzīvesstila pasākumiem

2016. gada 06. janvāris plkst. 13:08
Autors: Lāsma Vaivare
Sadaļa: Citas ziņas
Dalies ar šo rakstu

Līdztekus reklāmām, augstiem sasniegumiem sportā un kultūrā, amatpersonu runām un biznesa veiksmēm Latvija pasaulē tiek popularizēta arī caur dzīvesstila pasākumiem, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kokteilis Latvijas karoga tonī, modernā latviešu virtuve, dizaina priekšmeti, uzmanību piesaistoši tērpi, mākslas grandu izstāde galerijā, kurā daudziem iespēja izstādīties vispār tiek liegta, burvju mākslinieku triki, emocijas raisošas melodijas... Līdzās tam arī Latvijas preču pop-up veikali, speciāli stendi iepirkšanās centros un marķētas preces lielveikalu plauktu rindās, kuras televīzijas kameru pavadībā apstaigā, piemēram, ekonomikas ministre Dana Reizniece-Ozola, koķeti jautājot, vai Latvijā ražotais produkts ir gardāks par vietējo līdzinieku. Paralēli tam arī nopietnas starpvalstu tikšanās, ekonomikas forumi, biznesa sarunas, politiķu intervijas ārvalstu medijiem. Mērķis tam ir viens – censties veicināt Latvijas preču noietu eksporta tirgos un vienlaikus likt plašāk runāt par Latviju.

Jautāti, vai valstij ir jātērējas šādām aktivitātēm, vairāki uzņēmēji DB norāda – nav tik būtiski, ar kādiem paņēmieniem, galvenais, lai Latvija tiek plašāk reklamēta pasaulē. Ārpus Latvijas citu valstu reklāmas, atpazīstamības veicināšanas pasākumi ir redzami krietni vairāk par Latvijas centieniem.

Krievijas embargo, kas Latvijas ražotājiem strauji lika meklēt jaunus noieta tirgus, mudināja LIAA pērn ievērojami aktīvāk pievērsties valsts mārketinga pasākumiem – Latvijas dienu jeb Taste Latvia rīkošanai. Pērnā gada sākumā pirmo reizi tās notika Somijā, kam sekoja Latvijas dienas Itālijā, bet gada nogalē Minskā un Baku. Vēl viens Taste Latvia pasākums bija paredzēts arī Kazahstānā, taču, kā DB stāsta LIAA Ārējās tirdzniecības veicināšanas departamenta direktore Aija Jaunzeme, tas tika atcelts muitas ūnijas ierobežojumu dēļ. Latvijas dienām līdzvērtīgs pasākums novembrī notika arī Japānā. «Bija intensīvs gads,» viņa nosaka, piebilstot, ka līdz šim divi šādi pasākumi gadā tika uzskatīti par gana pamatīgu slodzi. Pērn aktīvāk izvērsties ļāva arī papildu pieejamais finansējums. Mārketinga aktivitātes tiek līdzfinansētas no ES fondu līdzekļiem.

Visu rakstu Tēmē diviem zaķiem uzreiz lasiet 6. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu