Jaunākais izdevums

Pērn novembrī Iļja Velickis atgriezās Latvijā un pievienojās riska kapitāla fonda Flashpoint birojam Latvijā, fonds dod iespēju nepastarpināti strādāt ar inovatīvām kompānijām un turēt roku uz tehnoloģiju pasaules pulsa.

«Man ir finanšu izglītība, bet tā sanāca, ka karjeru iesāku bankā - Deutsche Bank Londonā. Es visu laiku strādāju ar tehnoloģiju piegādātājiem un vienmēr biju klāt tehnoloģijām. Tomēr allaž nepameta vēlme izmantot savu izglītību un iegūto pieredzi, apvienojot tehnoloģijas un investīcijas. Riska kapitāls bija dabiska pāreja, kas ļautu strādāt investīciju jomā, bet būt tuvumā jaunākajām tehnoloģijām. Pētīju turpmākās darba iespējas un pamanīju, ka Flashpoint Rīgā meklē analītiķi. Aizsūtīju savu CV, aprunājos un pērn novembrī pievienojos. Ir laba sajūta, atgriežoties Latvijā. Prieks redzēt, ka startup joma ir diezgan attīstīta un notiek daudz interesantu lietu – rodas daudz perspektīvu kompāniju, cilvēki iesaistās šajā jomā, strādā pie inovatīviem projektiem,» stāsta Iļja Velickis, riska kapitāla fonda Flashpoint (iepriekš Buran Venture Capital) investīciju analītiķis Latvijā. Flashpoint iegulda arī Centrālajā un Austrumeiropā, Baltijā, Izraēlā un Somijā.

Iespēja ietekmēt

«Šajā laikā man ir bijis jāmācās ļoti daudz, un es joprojām katru dienu mācos ko jaunu. Tā kā fonda komanda atrodas dažādas valstīs (Ungārijā, Polijā, Izraēlā un Krievijā) un mums ir ļoti plašs ģeogrāfiskais pārklājums, es strādāju ar daudziem uzņēmumiem un cilvēkiem no dažādām valstīm, analizēju dažādus startup, iepazīstu nozares. Tas ir ļoti interesanti. Baltijā ir daudz perspektīvu uzņēmumu, jo, strādājot salīdzinoši mazā tirgū, kompāniju dibinātāji jau no pirmās dienas mācās efektīvi strādāt, izmantot kapitālu un uzreiz vērsties citos tirgos. Darba ritms fondā ir diezgan straujš, te viss notiek daudz ātrāk, ja salīdzina ar darbu lielā organizācijā. Pie tā jāpierod, bet es jūtu, ka viss, ko es daru, tieši ietekmē fonda darbību un mūsu rezultātus,» saka Iļja.

Liela konkurence

Līdz šim Flashpoint nav investējis nevienā Latvijas uzņēmumā. «Diemžēl līdz šim nav bijusi neviena investīcija, taču mēs ļoti aktīvi meklējam ieguldījumu iespējas. Mēs Latviju un Baltiju redzam kā ļoti interesantu tirgu, aktīvi skatāmies uz visām iespējām te investēt,» saka Iļja.

Vērtējot Latvijas jaunuzņēmumu vidi, viņš teic, ka Latvijā, tāpat kā visā Baltijā un Austrumeiropā, ir ļoti kvalitatīvas kompānijas. Novērojumi liecina, ka jaunuzņēmumi no vietējiem investoriem finansējumu meklē galvenokārt pirmssēklas un sēklas stadijā. Flashpoint iegulda A, kā arī vēlākas stadijas investīciju raundos. Tajā brīdī, kad Baltijas jaunuzņēmumi piesaista šāda līmeņa finansējumu, tie pārsvarā skatās uz Rietumvalstu investoriem. Tas saistīts ar to, ka līdz šim nobriedušākiem jaunuzņēmumiem bija mazākas iespējas piesaistīt finansējumu vietējā tirgū, kā arī eksporta fokuss. «Tāpēc konkurence ir liela. Taču mums ir savas priekšrocības – mēs darbojamies dažādās valstīs, mums ir plašs ekspertu loks, tāpēc varam ne vien palīdzēt ar finansējumu, bet arī attīstīties uzņēmumiem citos tirgos,» skaidro Iļja. «Tāpat mūsu komandai ir liela pieredze investīciju bankas nozarē, un mēs izmantojam šo pieredzi, lai palīdzētu mūsu portfeļa uzņēmumiem būt rentabliem un veiksmīgiem, kā arī, lai gūtu maksimālu labumu nākamajā investīciju raundā vai pie uzņēmuma pārdošanas,» saka Iļja.

Visu rakstu lasiet 31. jūlija laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai stiprinātu līdera pozīcijas un palielinātu savu tirgus daļu Latvijā, interneta veikals 1a.lv izvērsīs sadzīves tehnikas un būvniecības preču pārdošanu, informē uzņēmumā.

«Viena mūsu prioritātēm šogad ir sadzīves tehnikas un būvniecības preču sortimenta paplašināšana, un līdz ar to arī pārdošanas apjomu palielināšana. E-komercijā tās ir īpaši izaicinošas kategorijas gan uzglabāšanas, gan piegādes risinājumu dēļ, kuru izmaksas pieaug līdz ar atalgojuma un degvielas cenu kāpumu Latvijā. Tāpēc, lai klientiem sniegtu iespēju izvēlēties sev ērtāko un izmaksu ziņā piemērotāko piegādes veidu, turpinām attīstīt un pilnveidot jau šobrīd plašāko preču saņemšanas-atgriešanas punktu tīklu Latvijā. Jaunais punkts tirdzniecības centrā «Ozols» jau pirmajās dienās ir kļuvis ļoti pieprasīts. Šajā nedēļas nogalē tā bija otra pieprasītākā preču saņemšanas vieta, atpaliekot tikai no mūsu pirmā, klientiem ierastākā punkta Mūkusalas ielas birojā,» stāsta interneta veikala «1a.lv» valdes loceklis Ģirts Siliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Tūrisma aģentu un operatoru asociācija (ALTA) vērš uzmanību uz faktisko situāciju, ka šobrīd, neatļaujot čarterlidojumus no Rīgas uz trešajām valstīm, notiek nekontrolēta Latvijas iedzīvotāju došanās uz kaimiņvalstu lidostām, lai dotos šādos braucienos.

Atgriešanās notiek pa sauszemes robežu, kur, kā zināms, nav 100% visu ieceļojošo kontroles. Tādējādi nav iespējams ne apzināt precīzu šādu iedzīvotāju skaitu, ne izsekot viņu uzvedību pēc atgriešanās Latvijā, norāda ALTA.

Katru nedēļu pēc tūrisma uzņēmumu aplēsēm vismaz 500-600 cilvēki izmanto pakalpojumus no kaimiņvalstu lidostām. Šobrīd ir veikti pasūtījumi vēl vismaz 1500 klientiem, un rezervāciju skaits aug. Daļa pērk ceļojumus tieši ārvalstīs, kamēr tie Latvijā nav pieejami.

Pēc asociācijas domām, šo pašu pakalpojumu nodrošināšana caur Rīgas lidostu, kopā ar nozares izstrādātu kontrolētas un organizētas ceļošanas protokolu ļautu samazināt līdz minimumam iespējamo nekontrolētas robežšķērsošanas plūsmu pār sauszemes robežām, nodrošinātu Covidpass.lv izmantošanu, ļautu sekot pašizolācijas ievērošanai pēc atgriešanās Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV prezidenta Džo Baidena administrācija gatavo Krievijai jaunas sankcijas saistībā ar opozīcijas līdera Alekseja Navaļnija saindēšanu, svētdien pavēstīja Baltā nama nacionālās drošības padomnieks Džeiks Salivans.

"Mēs šajā lietā gatavojam vēl vienu sankciju kopumu," telekanālam CNN sacīja amatpersona. "Mēs to pastāvīgi esam apliecinājuši, ka mēs nebūsim atturīgi, kad ir jāreaģē uz Krievijas kaitīgajām aktivitātēm, vai tā būtu "SolarWinds" [kiberuzbrukumu lieta], iejaukšanās vēlēšanās vai Navaļnijs."

Sankcijas tiks noteiktas, kad ASV būs pārliecība, ka "mēs vēršamies pret īstajiem mērķiem", sacīja Salivans.

Tad "mēs noteiksim jaunas sankcijas saistībā ar ķīmiskajiem ieročiem", viņš piebilda.

Navaļnijam pagājušā gada 20.augustā kļuva slikti lidojuma laikā no Tomskas uz Maskavu, un ar saindēšanās simptomiem viņš nesamaņā tika nogādāts Omskas slimnīcā.

22.augustā Navaļnijs no Krievijas tika pārvests uz Vāciju, kur viņa ārstēšanu uzņēmās Berlīnes Universitātes klīnika "Charite". 2.septembrī Vācija paziņoja, ka iegūti neapstrīdami pierādījumi, kas apliecina, ka Navaļnijs ir saindēts ar nervus paralizējošu kaujas vielu, kas pieder pie "Novičok" grupas. Šo slēdzienu apstiprinājušas arī Francijas un Zviedrijas laboratorijas, kā arī Ķīmisko ieroču aizlieguma organizācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jebkura rezultāta sasniegšanai ir vajadzīgs laiks, tāpēc no katras situācijas mums jāspēj paņemt kaut vai mazumiņš, kas palīdz nonākt pie lielā mērķa, atzīmē Lelde Kļaviņa, SIA Philip Morris Latvia vadītāja.

“Nekad nevar gribēt, ka viss notiks tagad un tūlīt, jo sasniegumi, līdzīgi kā māja, ir jābūvē no pamatiem - soli pa solim,” norāda L.Kļaviņa. Viņa uzskata, ka biznesa veiksmes pamatā primāri ir spēja nesarežģīt vienkāršas lietas un vienmēr atgādināt gan sev, gan saviem komandas biedriem, kas ir galarezultāts, ko uzņēmums kopā ar saviem darbiniekiem vēlas sasniegt. Ja nākotnes vīzijas vai vizualizācijas trūkst, bieži vien mēs darām lietas tikai darīšanas pēc, taču mums vienmēr ir jāstrādā kopīgā mērķa vārdā, un to nekad nevajadzētu aizmirst, spriež SIA Philip Morris Latvia vadītāja.

No finansēm līdz mārketingam

“Skolas laikos man labi padevās matemātika, tāpēc pēc vidusskolas absolvēšanas iestājos Rīgas Ekonomikas augstskolā (REA),” stāsta L.Kļaviņa. “Ja godīgi, tolaik es vēl īsti nezināju, kas ir tas virziens, kurā profesionāli vēlos doties, tāpēc izlēmu sevi izaicināt un savus spēkus izmēģināt REA. Lai gan pārsvarā studijas saistījās ar biznesu un finansēm, mums bija arī vairāki kursi, kuros apguvām mārketingu. Šī joma man šķita ļoti dinamiska, radoša un aktīva, tāpēc diezgan ātri sapratu, ka tas ir lauciņš, kurā vēlos sevi pilnveidot un attīstīt. Arī pēc augstskolas absolvēšanas aktīvi meklēju darbu tieši mārketingā, tādēļ nokļuvu starptautiskā uzņēmumā Unilever. Sākotnēji darbojos šajā kompānijā kā jauno zīmolu vadītāja, taču pēc nepilniem diviem gadiem kļuvu par klientu mārketinga speciālisti - sadarbojos ar vairākiem zīmoliem un izstrādāju tiem konkrētus piedāvājumus ar mārketinga aktivitātēm. Jāsaka, ka laiks Unilever man vienmēr paliks atmiņā ar ļoti pozitīvām emocijām - tas bija enerģisks un interesants darbs, kas man ļāva daudz mācīties. Tāpat šajā uzņēmumā ieguvu arī daudz jaunu draugu, un daži no tiem ieņem svarīgu vietu manā dzīvē arī joprojām,” atzīmē L.Kļaviņa, kura pēc divarpus gadiem Unilever nolēma mārketingu iepazīt no citas perspektīvas un sāka darbu reklāmas aģentūrā Ze Guru.

Komentāri

Pievienot komentāru