Jaunākais izdevums

Latvijas tirgus ir mazs, tāpēc daudzi tehnoloģiju jaunuzņēmumi jeb startup domā globāli, tomēr joprojām ir arī tādi, kuri domā tikai par vietējo tirgu

«Daudzi startup domā diezgan lokāli, tiesa gan – lielākās valstīs tā ir krietni lielāka problēma kā Latvijā, piemēram, Polijā. Mēs neesam neko daudz dzirdējuši par Polijas startup, jo valsts ir tik liela, ka ir pašpietiekama un turienes jaunuzņēmumiem pietiek ar vietējo tirgu vien. Mēs to nevaram atļauties, tāpēc igauņi, latvieši un lietuvieši mērķē uz globālo tirgu, taču, neskatoties uz to, daudzi startup orientējas tikai uz Latviju vai pat Rīgu,» saka Sergejs Sņegirjovs, simulāciju e-apmācību rīka izveidotāja SIA BranchTrack līdzīpašnieks.

Otra startup kļūda viņa skatījumā ir tā, ka jaunuzņēmumi nesaprot, ka nav runa par viņu un viņa produktu, bet gan par cilvēkiem, kuri to lietos. Tāpēc pats galvenais ir saprast, ko vajag lietotājiem un to arī piedāvāt, nevis dot viņiem to, kas pašam šķiet viņiem vajadzīgs. «Tas ne vienmēr sakrīt,» norāda S. Sņegirjovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja idejas autoram mirdz acis un viņš saprot, ko dara, viņa idejā ir vērts investēt

Simulāciju e-apmācību rīka izveidotājai SIA BranchTrack ir izdevies piesaistīt investīcijas 250 tūkstošu eiro apjomā (Plašāk lasāms, klikšķinot šeit). Vaicāts, kādā uzņēmumā viņš pats būtu ar mieru investēt, SIA BranchTrack līdzīpašnieks Sergejs Sņegirjovs teic, ka galvenais izvēles kritērijs būtu idejas autors.

«Ja es investētu savus līdzekļus kādā startup, es ieguldītu nevis pašā uzņēmumā, bet gan dibinātājā, kuram mirdz acis un viņš saprot, ko dara, nevis ir izlasījis internetā par Snapchat un tagad grib to klonēt. Cilvēki runā par otru Linkedin vai Facebook, bet nesaprot, ka tas reiz jau ir radīts, un pat tad, ja ir interesants koncepts, galvenā problēma ir ļoti daudz lietotāju. Jautājums ir par to, kā iegūt miljoniem lietotāju – viņi paši neatnāks,» viņš saka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: BranchTrack izdevies piesaistīt investīcijas 250 tūkstošu eiro apjomā

Anda Asere, 16.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Simulāciju e-apmācību rīka izveidotājai SIA BranchTrack ir izdevies piesaistīt investīcijas 250 tūkstošu eiro apjomā, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Uzņēmums tās piesaistījis no Latvijas Imprimatur Capital, lietuviešu Coffee Ventures un Zbigņeva Gulbinoviča (Zbigniew Gulbinowicz) no Blue Bridge Baltic Lithuania. DB jau rakstījis, ka simulāciju e-apmācību rīks BranchTrack izauga e-apmācību kompānijā Intea.

Uzņēmumu izveidoja Raivis Freimanis un Sergejs Sņegirjovs laikā, kad kompānijas aktīvi sāka izmantot e-mācību rīkus, lai atteiktos no klātienes apmācībām un tādējādi arī ietaupītu līdzekļus. Attīstoties un izstrādājot mācību materiālus ar dažādiem spēļu elementiem, Intea īpašnieki pamanīja, ka cilvēkus interesē simulācijas – dialogi un situācijas, kas veidojas atkarībā no tā, ko pārdevējs vai klientu konsultants atbild pircējam. BranchTrack mērķauditorija ir kompānijas, kas nodarbojas ar pārdošanu un klientu apkalpošanu – mazumtirdzniecības, telemārketinga, ātrās ēdināšanas, apdrošināšanas, viesmīlības sektora uzņēmumi. Tajos strādājošie bieži mainās, un darba devējs nevar atļauties to, ka cilvēks, kurš nesen pievienojies kolektīvam, pusgadu mācās, lai kļūtu par labu pārdevēju – ja viņš darbam vajadzīgo nevar iemācīties divu dienu laikā, pēc četrām dienām viņš visdrīzāk te vairs nestrādās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Noskaidrotas TechHub Academy finālistu komandas

Lelde Petrāne, 26.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TechHub Riga žūrija šodien izziņojusi desmit tehnoloģiju iesācējuzņēmumu komandas, kas piedalīsies TechHub Academy 10. februārī.

Žūrijas darbs nebija viegls, jo dalībai TechHub Academy šoreiz tika saņemti vairāk nekā 50 spēcīgi un profesionāli tehnoloģiju iesācējuzņēmumu komandu pieteikumi no 10 valstīm, to skaitā ASV, Vācijas, Lielbritānijas un Skandināvijas.

10 izvēlētās komandas konsultēs pieredzējuši starptautiski mentori, investori un komunikācijas eksperti, kuri vērtēs un palīdzēs uzņēmumiem attīstīt savu biznesa stratēģiju. Piecas labākās komandas piedalīsies Pitch Battle ideju sacensībās konferences TechChill Baltics 2016 ietvaros, prezentējot savu ideju vairāk nekā 400 dalībnieku auditorijai un cīnoties par galveno balvu.

TechHub Academy finālisti ir:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā šodien norisinās pavasara nozīmīgākā Baltijas startup un tehnoloģiju konference TechChill Baltics, kas ir tradicionāla tikšanās vieta aptuveni 500 reģiona tehnoloģiju uzņēmumu pārstāvjiem, investoriem, medijiem un starptautiskiem tehnoloģiju nozares entuziastiem.

Šogad konference norisinās jau piekto gadu, un pulcē rekordaugstu apmeklētāju skaitu.

Pasākuma runātāju vidū ir FullContact dibinātājs un vadītājs Barts Lorangs (Bart Lorang, ASV), kura vadītais uzņēmums pirms diviem gadiem veiksmīgi iegādājās Latvijas veiksmes stāstu Cobook, izglītības un mobilo tehnoloģiju eksperts, Funzi dibinātājs Āpe Pojavirta (Aape Pohjavirta, Somija), VirginStartup mentors Ross Kingslands (Ross Kingsland, Lielbritānija) un citi.

Tēmu fokusā šogad biznesa attīstība, izaugsme un startup kopienu stiprināšana. Sadarbībā ar savstarpējo aizdevumu platformu Twino, konferences paneļdiskusijā tiks pievērsta uzmanība tieši finanšu tehnoloģiju jeb fintech iesācējuzņēmumiem, ņemot vērā šīs nozares straujo izaugsmi un lielo potenciālu Baltijas startup komūnas attīstībā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Latvija būs e-mācību galvaspilsēta Eiropā

Anda Asere, 28.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

E-mācību uzņēmums Intea vēlas panākt, ka Latvija ir e-mācību galvaspilsēta Eiropā

«Tas ir iespējams, tikai jāmāk līdzsvaroti attīstīties. Ja klients ar mums var strādāt angliski, varam sadarboties ar jebkuru uzņēmumu,» saka Natālija Knaidele, SIA Intea komercdirektore. Intea lieliem uzņēmumiem ražo e-mācību saturu un pēdējā gadā arvien biežāk strādā arī ar dažādām sistēmām, kur šo saturu izvietot, kā to nogādāt darbiniekiem visā Latvijā, Baltijā, Eiropā, kā arī ar iekšējā mārketinga pakalpojumiem. Liela daļa Intea klientu ir bankas, jo tām regulāri ir jauni produkti, kas ir gana komplicēti un par ko nepietiek izlasīt vienkāršu dažu lappušu tekstu e-pastā. «Bankas vienmēr bijušas IT ziņā progresīvas, tām ir dažādas IT sistēmas – daudz vairāk nekā ražošanas un mazumtirdzniecības uzņēmumiem, kas vēl nav tik digitāli attīstīti,» saka Natālija. Uzņēmuma nākotnes plānos ir fokusēties pēc iespējas plašāk uz klientiem Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru