Startup dibinātājam jābūt nedaudz trakam

2016. gada 16. marts plkst. 12:27
Autors: Anda Asere
Dalies ar šo rakstu

Ja idejas autoram mirdz acis un viņš saprot, ko dara, viņa idejā ir vērts investēt

Simulāciju e-apmācību rīka izveidotājai SIA BranchTrack ir izdevies piesaistīt investīcijas 250 tūkstošu eiro apjomā (Plašāk lasāms, klikšķinot šeit). Vaicāts, kādā uzņēmumā viņš pats būtu ar mieru investēt, SIA BranchTrack līdzīpašnieks Sergejs Sņegirjovs teic, ka galvenais izvēles kritērijs būtu idejas autors.

«Ja es investētu savus līdzekļus kādā startup, es ieguldītu nevis pašā uzņēmumā, bet gan dibinātājā, kuram mirdz acis un viņš saprot, ko dara, nevis ir izlasījis internetā par Snapchat un tagad grib to klonēt. Cilvēki runā par otru Linkedin vai Facebook, bet nesaprot, ka tas reiz jau ir radīts, un pat tad, ja ir interesants koncepts, galvenā problēma ir ļoti daudz lietotāju. Jautājums ir par to, kā iegūt miljoniem lietotāju – viņi paši neatnāks,» viņš saka.

Startup bizness ir grūts, tāpēc dibinātājam jābūt nedaudz trakam un gatavam ieguldīt savus nervus vismaz vēl divus gadus. Viņš neinvestētu tādā cilvēkā, kurš vispirms meklē naudu idejas realizācijai un tikai tad, ja to dabūs, būs gatavs pamēģināt. Vēl svarīgs aspekts ir mērogojamība – S. Sņegirjovs ir redzējis daudzas labas biznesa idejas, kas piemērotas tikai vietējam tirgum. «Ideja pārdot kūciņas savā kioskā ir laba, bet, lai pārdotu desmitreiz vairāk, vajadzīgi desmit kioski – šādā biznesā peļņas iespējas ir ļoti ierobežotas,» saka Sergejs.
 

Dalies ar šo rakstu