Tirdzniecība un pakalpojumi

Lietuvas uzņēmumam lietoti apģērbi palīdz kļūt par vienradzi

Žanete Hāka, 28.11.2019

Milda Mitkute

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo gadu laikā turpinās lietoto apģērbu tirgus izaugsme, un daudzas digitālās platformas patlaban pievērsušās šim biznesam. Šī tendence ļāvusi gūt panākumus Lietuvas aplikācijai Vinted, ar kuras palīdzību cilvēki var pirkt un pārdot lietotas drēbes.

Uzņēmums nupat piesaistījis 128 miljonus eiro. Finansējuma piesaistes procesu vadīja Lightspeed Venture Partners, un tajā piedalījās Sprints Capital, Insight Venture Partners, Accel un Burda Principal Investments.

Ar šīs investīcijas palīdzību jaunuzņēmums, kurš dibināts Lietuvā un kura galvenais birojs atrodas Viļņā, sasniedzis kopējo vērtību viena miljarda dolāru apmērā, padarot to par vienu no valsts lielākajiem jaunuzņēmumiem (taču ne Baltijas pirmo vienradzi - viena miljarda dolāru vērtību jau iepriekš sasniegusi Igaunijas kompānija Bolt).

Uzņēmums plāno izmantot šo naudu, lai turpinātu paplašināties Eiropā un piedāvātu jaunas iespējas savā platformā, uzlabojot iepirkšanās un pārdošanas procesu.

“Mēs vēlamies pārliecināties, ka platformā netiek tirgotas jaunas lietas,” sacījis kompānijas vadītājs Tomass Plantenga. “Aptuveni 75% Vinted klientu pirms pievienošanās platformai nekad iepriekš nav pirkuši vai pārdevuši lietotus apģērbus,” viņš piebildis.

Platforma izveidota 2008.gadā un tās dibinātāji ir Milda Mitkute un Justas Janauskas. Tās sākotnējais mērķis bija palīdzēt Mitkutei atbrīvoties no liekajiem apģērbiem pirms dzīvesvietas maiņas.

Kompānija attīstījās strauji, taču šai attīstībai bija strauja cena - 2016.gadā uzņēmums gandrīz palika bez naudas, un bizness bremzējās. Tomēr kompānija piesaistīja investīcijas un darbu uzsāka T. Plantenga, kam izdevās uzņēmumu atkal novirzīt uz izaugsmes ceļa. “Mēs 2016.gadā mainījām biznesa modeli, lai produktu iekļaušana platformā klientiem izmaksātu pēc iespējas mazāk,” viņš sacīja.

Vinted platformā patlaban tiek pārdoti aptuveni 180 miljoni produktu, un tai ir 25 miljoni reģistrētu lietotāju, kas pārstāv 12 Eiropas valstis. Uzņēmumā strādā 300 darbinieku.

Šajā gadā uzņēmums ar platformas starpniecību plāno pārdot 1,3 miljardus apģērbu. Kompānijas pārdošanas apjomi pēdējo 17 mēnešu laikā ir četrkāršojušies.

Komentāri

Pievienot komentāru