Jaunākais izdevums

"Draugiem Group" drukas produktu ražotājs "Printful" ieguvis 130 miljonu dolāru (106,6 miljonu eiro) investīcijas no privātā investīciju uzņēmuma "Bregal Sagemount", kļūstot par pirmo Latvijas "vienradzi" jeb jaunuzņēmumu, kas sniedzis vairāk nekā viena miljarda ASV dolāru tirgus vērtību, vēstī "Wall Street Journal".

"Bregal Sagemount" investīcijas veicis, neiegūstot kontroles tiesības pār uzņēmumu.

"Astoņu darbības gadu laikā no maza jaunuzņēmuma esam izauguši par lielāko latviešu kapitāla uzņēmumu ASV. Tas viss pateicoties pašu spēkiem un neatlaidīgam komandas darbam, ko vada Latvijas jaunā uzņēmēju paaudze," aģentūrai LETA sacīja uzņēmuma izpilddirektors un līdzdibinātājs Dāvis Siksnāns.

Viņš uzsvēra, ka nākamajā izaugsmes posmā vērtību pievienos globālu ekspertu un industrijas līderu iesaiste. "Šī investīcija kalpos kā apliecinājums, ka investors atzinis mūs par industrijas līderi. Tas arī pierāda, ka darbojamies nozarē, kurā ir ievērojams potenciāls augt, attīstīties un nostiprināt mūsu līderpozīcijas," teica Siksnāns, piebilstot, ka investīcījas tiks ieguldītas galvenokārt jaunu profesionāļu piesaistē, kā arī ražošanas procesu un mārketinga aktivitāšu attīstībā.

Tikmēr "Bregal Sagemount" partneris Adams Fullers atzina, ka uzņēmums ir gandarīts, ka tam ir iespēja investēt Latvijas pirmajā "vienradzī". "ASV pazīst Igaunijas "Skype" un Lietuvas "Vinted", savukārt Latvijas vārdu tagad saistīs ar "Printful". Šis ir viens no lielākajiem ieguldījumiem mūsu uzņēmuma deviņu gadu vēsturē. Nolēmām veidot attiecības ar "Printful", jo uzņēmums ir "apģērba pēc pieprasījuma" nozares līderis ar lielu potenciālu, un mēs veidojam attiecības tikai ar šādiem spēcīgiem uzņēmumiem," skaidroja Fullers, piebilstot, ka vairāki uzņēmumi, kuros "Bregal Sagemount" veikuši investīcijas, pašreiz kotējas "Nasdaq" biržā.

Fullers kļūs arī par vienu no četriem "Printful" valdes locekļiem līdzās Siksnānam, ražošanas vadītājai Zanei Levšai un valdes priekšsēdētājam un līdzdibinātājam Laurim Libertam.

Par vienradžiem dēvē jaunuzņēmumus, kuru tirgus vērtība pārsniegusi miljarda dolāru vērtību.

"Bregal Sagemount" ir privāts izaugsmes kapitāla investīciju uzņēmums ASV, kas iegulda investīcijas tādās nozarēs kā e-komercija, programmatūras izstrāde, digitālā infrastruktūra, veselības pakalpojumi un finanšu tehnoloģijas. "Bregal Sagemount" investīciju portfelis pārsniedz trīs miljardus ASV dolāru, katrā uzņēmumā ieguldot no 40 līdz pat 400 miljoniem ASV dolāru.

"Prinful" pērn ierindojies "Forbes" ikgadējā sarakstā ar ASV Top 500 darba devējiem, "Deloitte Technology Fast" 500 uzņēmumu topā, kā arī ASV biznesa žurnāls "Inc." atzinis "Printful" par vienu no straujāk augošiem uzņēmumiem.

"Printful" ir apdrukas un šūšanas ārpakalpojumu uzņēmums, kas izgatavo un piegādā pasūtījumus internetveikalu vārdā.

Kopš 2013.gada uzņēmums atvēris astoņas ražotnes visā pasaulē. No tām trīs atrodas ASV, divas Latvijā, un pa vienai Spānijā, Kanādā un Meksikā, savukārt drīzumā plānots atvērt jaunas ražotnes ASV un Lielbritānijā. Papildus tam, "Printful" piesaistījis partnerus, lai varētu piedāvāt pakalpojumus arī Austrālijas, Japānas un Brazīlijas tirgū.

Pēdējā gada laikā "Printful" komanda dubultojusies un pašreiz uzņēmumā strādā vairāk nekā 1800 cilvēku visā pasaulē.

"Printful Inc." 2020.gada auditētie finanšu dati liecina, ka uzņēmuma apgrozījums, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, pieaudzis gandrīz par 80%, pārsniedzot 200 miljonu ASV dolāru.

Pērn "Printful Inc." meitasuzņēmums "Printful Latvia" meitassabiedrība "Printful Custom Printing P.L." Spānijā sāka ienākošo pasūtīju izpildi otrajā Eiropas ražotnē Barselonā. 2020.gadā tika dibināta meitassabiedrība "Prinful UK Ltd." Lielbritānijā, lai nodrošinātu drukas ārpakalpojumu un izsūtīšanu gala patērētājam.

"Printful Latvia" reģistrēta 2017.gada februārī, un tās pamatkapitāls ir 350 000 eiro. Kompānijas patiesie labuma guvēji ir Lauris Liberts un Agris Tamanis.

"Printful Latvia" pagājušajā gadā strādāja ar 47,243 miljonu eiro apgrozījumu, kas salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu ir pieaugums vairāk nekā divas reizes, bet kompānijas peļņa pieauga par 73,5%, sasniedzot 13,982 miljonus eiro, liecina "Firmas.lv" informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Draugiem Group" uzņēmums "Printful" atvērs jaunu ražotni ASV, lai palielinātu ražošanas jaudu.

Ražotne atrodas Dalasas reģiona pilsētā Kopēlā, Teksasā, un ir 10 702 kvadrātmetru liela, tās pirmajā darbības gadā tiks pieņemti darbā aptuveni 100 jaunu darbinieku.

Pašlaik "Printful" ir astoņas ražotnes visā pasaulē, no kurām trīs atrodas ASV — divas Šarlotā, Ziemeļkarolīnā, un viena Losandželosā, Kalifornijā. Kopelas ražotne būs devītā "Printful" ražotne pasaulē un ceturtā ASV. Jaunā ražotne būs līdz šim lielākā "Printful" ražotne pasaulē.

"2020. gadā mums bija vairāk nekā miljons pasūtījumu katru mēnesi. Pateicoties jaunajai ražotnei, varēsim vēl vairāk palielināt ražošanas jaudu. Pandēmijas laikā pieprasījums pēc "Printful" pakalpojumiem turpina strauji augt visā pasaulē, īpaši jau ASV. Dalasas reģions ir stratēģiski nozīmīga vieta un uzņēmumiem ideāli piemērota vide. Tagad mēs spēsim ātrāk ražot un izsūtīt produktus klientiem ASV vidienē un dienvidu štatos," jaunās ražotnes atvēršanu komentē "Printful" izpilddirektors Dāvis Siksnāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem Group uzņēmums Printful iekļauts starp labākajiem jaunuzņēmumiem ASV. Uzņēmums ierindojies 128.vietā Forbes ikgadējā sarakstā ar Top 500 darba devējiem tieši jaunuzņēmumu vidū jeb America's Best Startup Employers 2021, kas veidots balstoties uz uzņēmumu reputāciju, izaugsmi un darbinieku apmierinātību.

Printful ir kļuvis par pievilcīgu darba devēju ne tikai straujās izaugsmes, bet arī daudzveidīgās iekšējās kultūras dēļ. Tā kā Printful spējis pielāgoties mainīgajai uzņēmējdarbības videi arī pandēmijas laikā, uzņēmums turpina piedāvāt savus pakalpojumus, vienlaikus atverot ražotnes Kanādā un Spānijā.

"E-komercijas nozare šobrīd piedzīvo milzīgu izaugsmi, tādēļ arī mums jāturpina paplašināt sava darbība visā pasaulē. Mēs esam pagodināti, ka esam atzīti par vienu no labākajiem darba devējiem starp jaunuzņēmumiem, jo šobrīd, vairāk kā jebkad agrāk, mums jāpatur prātā, cik svarīgi ir uzturēt uzņēmuma kultūru un rūpēties par mūsu darbiniekiem," komentē Printful izpilddirektors Dāvis Siksnāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem Group uzņēmuma Printful Latvijas komanda pandēmijas laikā teju dubultojusies, sasniedzot jau 560 cilvēku. Gatavojoties ierobežojumu atcelšanai, uzņēmums uzsācis iekārtot savu jaunāko biroju tikko renovētā namā Raiņa bulvāra un Krišjāņa Barona ielas krustojumā.

"Nu jau vairāk nekā gadu strādājam attālinātā režīmā. 92% no Printful komandas izteica vēlmi pēc ierobežojumu atcelšanas pilnībā vai daļēji atgriezties birojā. Taču, strauji augošā darbinieku skaita dēļ, attīstībai nepieciešamas papildu darba vietas. Tādēļ, papildus biroja telpām Pārdaugavā, Mārupē un Cēsīs, iekārtojam biroju pašā pilsētas centrā, kas ļaus lielai daļai kolēģu strādāt tuvāk savai dzīvesvietai," stāsta Printful izpilddirektors un līdzdibinātājs Dāvis Siksnāns.

Baltic RE Group iegādājas un renovē biroju ēku Raiņa bulvārī 

Nekustamo īpašumu uzņēmums AS Baltic RE Group sadarbībā ar SIA Vestabalt par...

Darbu jaunajā birojā plānots uzsākt jau šogad.

Jaunākais Printful birojs atrodas Raiņa bulvārī 25. Ēka uzbūvēta 1972. gadā pēc arhitekta Oļģerta Ostenberga projekta. Šogad pabeigta vērienīga ēkas renovācija, kuras projekta autors ir itāļu arhitekts Adriano Castiglioni. Jaunā biroja 7 stāvos un vairāk nekā 3000 m2 platībā tiks iekārtotas vairāk kā 200 ergonomiskas darba vietas, tikšanās un koplietošanas telpas, kafejnīca darbiniekiem, kā arī 400 m2 liela jumta terase.

“Esošie Printful biroji atrodas zaļā vidē, tāpēc arī šeit mēs iekārtosim apzaļumotu un labiekārtotu ārtelpu ēkas priekšpusē. Šādi vēlamies piedalīties Rīgas izveidē par cilvēkiem draudzīgu pilsētu,” piebilst D. Siksnāns.

Biroja interjers veidots pēc vides pieejamības principiem – lifts, zemie sliekšņi un ar ratiņkrēslu pieejami sanitārie mezgli. Ēka ir maksimāli pielāgota energoefektivitātes prasībām – telpas ir aprīkotas ar jaunākās paaudzes centralizētu dzeramā ūdens sistēmu, jaudīgām gaisa rekuperācijas iekārtām, UVC lampām un ozona ģeneratoriem, kas ierobežo vīrusu un alergēnu izplatības riskus. Tāpat kā citos Printful birojos, arī šajā būs pieejamas velosipēdu novietnes un uzlādes vietas elektroautomobiļiem.

Telpas ilgtermiņā tiek īrētas no nekustamo īpašumu investora un pārvaldītāja Baltic RE Group AS.

“Mēs esam ļoti lepni, ka tik cienījams un uzticams uzņēmums kā Printful ir izvēlējies ierīkot jaunas telpas mūsu īpašumā. Mēs ļoti vēlējāmies, lai šī ēka kalpotu kā ilgtspējības piemērs un darba telpās būtu patīkama un radoša vide jaunām idejām. Sadarbībā ar Printful mēs esam atraduši kopīgu izpratni par iepriekš minētajām vērtībām, kā rezultātā tapusi novatoriska ēka, kas ir gan dabai, gan cilvēkiem draudzīga,” stāsta Džovanni dalla Dzonka (Giovanni dalla Zonca), Baltic RE Group dibinātājs un izpilddirektors.

Baltic RE Group ir pieredzējis nekustamā īpašuma attīstītājs ar ilgtermiņa perspektīvu un skaidru redzējumu, radot ilgtspējīgus īpašumus. Baltic RE Group biznesa modeļa pamatā ir ēku iegāde stratēģiski izdevīgās vietās, lai veiktu augstas kvalitātes renovācijas darbus, stingri pievēršot uzmanību darba dzīves un vides ilgtspējībai un kvalitātei.

Printful ir apdrukas un šūšanas ārpakalpojumu uzņēmums, kas automātiski saņem, izgatavo un piegādā pasūtījumus internetveikalu vārdā. Veikalu īpašnieki ar Printful pakalpojumu var pircējiem visā pasaulē piedāvāt vairāk nekā 260 dažādu produktu. Printful birojos Rīgā, Cēsīs un ražotnēs Mārupē strādā vairāk nekā 560 profesionāļi. Visā pasaulē Printful komandā strādā vairāk nekā 1600 cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Printful atbalsta pirmo uzņēmējdarbības un inovāciju izglītības programmu Latvijā

Db.lv, 31.03.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Draugiem Group uzņēmums Printful sadarbībā ar Latvijas lielāko izglītības organizāciju Junior Achievement Latvia un RTU Rīgas Biznesa skolu uzsāk pirmo uzņēmējdarbības un inovāciju izglītības programmu skolēnu mācību uzņēmumiem.

Programmas mērķis ir sniegt skolēniem iespēju radīt jaunuzņēmumus, kas piemēroti starptautiskam tirgum.

Izglītības programmas ietvaros paredzēts attīstīt skolēnu digitālās prasmes, kā arī stiprināt jaunuzņēmumu ekosistēmas attīstību Latvijā. Papildus tam, skolēnu mācību uzņēmumiem ir iespēja strādāt pie produktu izstrādes, vienlaicīgi saņemot konsultācijas un padomus ideju attīstībai. Turklāt, kā liecina Junior Achievement Latvia aptaujas dati, aptuveni 22% programmas absolventu turpina iesaistīties uzņēmējdarbībā.

Printful eksperti piedalās kā programmas mentori un žūrijas biedri, lai dalītos ar savu un uzņēmuma pieredzi, tādā veidā palīdzot ne tikai attīstīt dažādas prasmes, bet arī iedvesmojot jauniešus uzņēmējdarbībai Latvijā un pasaulē. “Lai gan Printful ir starptautisks uzņēmums, mūsu saknes ir Latvijā. Vēlamies dalīties savā veiksmes stāstā un palīdzēt jauniešiem veidot jaunuzņēmumus, kas spētu konkurēt visā pasaulē. Zinām, ka tas ir iespējams, tāpēc ceram ar savu pieredzi iedrošināt nākamo Latvijas uzņēmēju paaudzi,” piebilst Printful izpilddirektors Dāvis Siksnāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Covid-19 laiks ir mainījis cilvēku paradumus e-komercijā, un pieaugošajam pieprasījumam un klientu prasībām pretī ir jāliek efektīvs piegādes ātrums un pēc iespējas plašāks preču sortiments.

Tāds ir kopīgais secinājums pēc radošās konferences “Loģistika e-komercijā”, kuru izdevniecība Dienas Bizness organizēja sadarbībā ar VAS Latvijas Pasts, SIA Omniva, SIA Rimi Latvia, tirdzniecības centru internetā 220.lv un SIA SSI Schaefer.

Pasts e-komercijas laikmetā

Vēl aizvien Latvijas Pasta īpašumā ir pasta nodaļas, kuras izveidotas pirms 100 gadiem, kad valdīja zirgu transports un telegrāfs, tomēr šīs aizpagājušā gadsimta liecības uzņēmumā mudinājušas VAS Latvijas Pasts valdes priekšsēdētāju Mārci Vilcānu domāt par nākotni.

Patlaban vairs tikai daži sūta vēstules papīra formātā, toties teju katrs ir iegādājies preci internetā, un nereti to piegādā Latvijas Pasts. Uzņēmums pēdējos gados ir atdzimis jaunā veidolā kā e-komercijas loģistikas realizētājs, un šī joma ik dienu piedāvā jaunus izaicinājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Vienradžu veidošanos Latvijā kavē vietējo riska kapitāla investīciju trūkums

LETA, 12.02.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Miljardu eiro vērtu jaunuzņēmumu jeb "vienradžu" veidošanos Latvijā kavē vietējo riska kapitāla investīciju trūkums, ceturtdien konkursa "Gada investors 2020" apbalvošanas pasākumā atzina eksperti - jaunuzņēmumu dibinātāji un vadītāji.

Audiotehnoloģiju uzņēmuma "Sonarworks" līdzdibinātājs un vadītājs Helmuts Bēms atzina, ka Latvijā ir vāja vietējā riska kapitāla pieejamība, salīdzinot ar Igauniju vai citām Eiropas valstīm. Bēms norādīja, ka ir tikai viens fonds, kas investē sēklas kapitālā un nav neviena, kas investētu pēc tam.

"Agrīnajā stadijā finansējuma piesaiste ir diezgan lokalizēta un tikai pēc tam jaunuzņēmumi sāk piesaistīt globālas investīcijas," sacīja Bēms.

Riska kapitāla un izaugsmes fondu investīcijas sarukušas par 17 miljoniem eiro 

Pērn Latvijā reģistrētie riska kapitāla un izaugsmes fondi veikuši investīcijas 6,3 miljonu...

Viņš gan atzina, ka pirmais "vienradzis" Latvijā varētu parādīties jau tuvāko viena vai divu gadu laikā un tas varētu būt kāds no apdrukas pakalpojumu sniedzējiem - "Printful" vai "Printify".

Robotikas jaunuzņēmuma "Giraffe360" valdes loceklis Gints Sloka piekrita, ka Latvijas riska kapitālu fondu riska apetīte ir visai zema - jo inovatīvāks ir jaunuzņēmuma produkts, jo grūtāk piesaistīt investīcijas.

Vienlaikus Sloka atzina, ka pirmais "vienradzis" varētu parādīties pāris gadu laikā. "Vajag parādīties pirmajam un tad jau tam diezgan drīz sekos arī nākamie," sacīja Sloka.

Jaunuzņēmuma "Lokalise" finanšu vadītājs Mikus Krams piebilda, ka jaunuzņēmumu izaugsmi veicinās iespēja piešķirt darbiniekiem uzņēmumu kapitāldaļas kā akciju opcijas.

2020. gada veiksmīgākie investori Latvijā 

Latvijas Privātā un riska kapitāla asociācija (LVCA) un Latvijas Biznesa Eņģeļu Tīkls...

"Šāda jaunuzņēmuma pārdošanas gadījumā arī darbinieki iegūs ievērojamas naudas summas. Domājams, ka pēc šīs naudas iegūšanas viņi turpinās investēt tajā, ko prot - audzēt uzņēmumus," sacīja Krams.

Programmatūras izstrādes uzņēmuma "ZoomCharts" vadītājs Jānis Volbergs sacīja, ka jaunuzņēmumu kļūšanu par "vienradžiem" ir kavējis arī tas, ka valsts līdz šim nav izvirzījusi mērķi sasniegt noteiktu "vienradžu" skaitu noteiktā laika periodā.

Volbergs uzskata, ka Nacionālajā attīstības plānā ir jāieraksta mērķis desmit gados panākt desmit "vienradžu" izveidošanos Latvijā, kā arī jāveido valsts riska kapitāla fonds, kurš ieguldītu tieši jaunuzņēmumu sākuma stadijā.

Savukārt digitālās rehabilitācijas programmas pēc insulta "Vigo Health" vadītājs Jānis Šlēziņš atzina, ka perspektīvākās nozares, kurās Latvijā varētu parādīties "vienradzis", ir dabas zinības, veselības aprūpe un ar to saistītās tehnoloģijas. "Šajās nozarēs tuvākajos piecos gados gaidāma strauja izaugsme un jaunuzņēmumi var sasniegt augstu kapitalizācijas pakāpi," sacīja Šlēziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patentu valde sadarbībā ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru un Latvijas Dizaineru savienību, paziņojusi konkursa "Gada preču zīme 2020" uzvarētājus, informē Patentu valde.

Nominācijā "Gada preču zīme Latvijai" uzvarēja AS "Rīgas piena kombināta" biezpiena sieriņa "Kārums" logotips "vārniņa", bet nominācijā "Gada preču zīme pasaulei" – AS "SAF Tehnika" preču zīme "Aranet".

Konkursa "Gada preču zīme 2020" nominācijā "Gada preču zīme pasaulei" 3.vietu ieguva AS "Air Baltic Corporation" preču zīme "Think green, fly green", savukārt 2.vietu ieguva AS "Rīgas piena kombināts" preču zīme "Pols". Nominācijā "Gada preču zīme Latvijai" 3.vietu ieguva SIA "Smalkais muslis" ar preču zīmi "Smalkais muslis", bet 2.vietu – Baibas Ritovas preču zīme "Fika".

"Pasaule ar katru gadu kļūst arvien piepildītāka ar produktiem un dažādiem pakalpojumiem. Veids, kā sevi izcelt un tapt uzklausītam, ir stāsts, kas ieguļas atmiņā un runā tieši tajā valodā, kura tiek sagaidīta. Preču zīme ir šis stāsts, kas ietērpts vizuālā veidolā un ar savu estētiku un saturu var būt saprotams gan lokāli, gan arī pacelties pāri valodu barjerām un uzrunāt savu īsto auditoriju. Lūkojoties Latvijas un pasaules uzņēmējdarbības jomās mēs nemainīgi atpazīstam kompānijas ar stiprām un ilggadīgām preču zīmēm kā labas kvalitātes un atbilstoša satura nesējus. Preču zīme ir bijis tiešs un netiešs veids, kā nostiprināt savu pozīciju lietotāju pieredzē un ikdienā, tādā veidā pierādot to, ka dizains ir patiesi iedarbīgs rīks izaugsmes sasniegšanai," komentē konkursa žūrijas komisijas priekšsēdētāja, Latvijas Dizaineru savienības valdes priekšsēdētāja Barbara Freiberga. Viņa arī piebilst, ka žūrijas darbs nebija viegls, bet pie kopsaucēja izdevās nonākt.

Komentāri

Pievienot komentāru