Foto: LETA

Lielās ostas cer saglabāt pērn sasniegto kravu apgrozījumu 

Par 6,5% līdz 64,2 milj. t pagājušajā gadā, salīdzinot ar 2017. gadu, palielinājušies Latvijas trīs lielākajās ostās apkalpoto kravu apjomi.

Egons Mudulis, 2019. gada 11. janvāris plkst. 6:58

Šogad šāda izaugsme gan vairs netiek plānota, liecina ostu pārstāvju teiktais Dienas Biznesam. Vislielāko kāpumu pērn piedzīvojusi mazākā no lielajām Kurzemes ostām, proti, Liepāja, kur +14,4% līdz 7,5 milj. t, sasniedzot vēsturisko rekordu. Otrajā vietā galvaspilsētas osta, kravu apjomiem Rīgā augot par 8,2% līdz 36,4 milj. t. Kaut arī niecīga, bet tomēr izaugsme arī Ventspilī, kur +1% līdz 20,3%.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Necerēti labos rezultātus pamatā nodrošināja pieaugums ogļu segmentā gada otrajā pusē un it īpaši tā nogalē, kopumā dodot +20,8% līdz 14,2 milj. t, norāda Rīgas brīvostas pārvaldnieka vietnieks Edgars Sūna. Tāpat vērojams stabils kāpums konteineru segmentā, kur +6,6% līdz 4,9 milj. t, bet TEU (20 pēdu konteinera ekvivalents) izteiksmē +5,2% līdz 469,3 tūkst. TEU vienību. Statistikas dati arī liecina, ka milzīgs kāpums bijis kokmateriālu segmentā, kur +68,4% līdz 2,7 milj. t, bet liels kritums naftas produktu segmentā, kur -27,6% līdz 4,1 milj. t. Tāpat nepatīkams samazinājums minerālmēslu kravām, kur -14,2% līdz 2,1 milj. t. Vaicāts par šī gada prognozēm, E. Sūna atzīmē, ka kravu apjomi 2019. gadā tiek lēsti 2018. gada līmenī, proti, virs 35 milj. t. Pēc viņa teiktā, Rīgas brīvostas pārvalde šogad neplāno nekādas izmaiņas ostu maksās, taču saistībā ar to strādā pie jauna dokumenta, kas varētu stāties spēkā nākamā gada sākumā.

Sakarā ar vagonu izkraušanas sistēmu maiņu Ustjlugā ogles tika nosūtītas Baltijas valstu, tostarp Latvijas, ostu virzienā, izaugsmes iemeslu atgādina Rīgas brīvostā strādājošā ogļu termināļa Strek projektu vadītājs Vladimirs Makarovs. Pēc viņa teiktā, arī turpmāk mūsu ostas tiks saglabātas kā rezerves variants, ja Krievija īstenos plānu par 50% palielināt ogļu ieguvi. Līdz ar to ir skaidrs, ka zināmi ogļu kravu apjomi Latvijas virzienā plūdīs, jo kaimiņvalsts stividoru jaudas netiks šim apjoma kāpumam līdzi. Taču tikpat skaidrs ir tas, ka Rīgas termināļi pārslogoti netiks. «Šogad ceram saglabāt pērnā gada apjomu,» par uzņēmuma plāniem saka V. Makarovs. Pēc viņa teiktā, ja tika iegūtas nepieciešamās atļaujas no muitas, tad jau nākamnedēļ kompānija varētu sākt testēt vilcienu nosūtīšanu un izkraušanu jaunajā Krievu salas terminālī Daugavas kreisajā krastā.

Pārsist pērnā gada rekordu 2019. gadā, ņemot vērā tirgus konjunktūru, īsti neplāno arī Liepājā. Pagājušā gada lielos plusus galvenokārt nodrošināja labības un tās produktu segments, kur +20,9% līdz trīs milj. t, kā arī antracīts, kur +22,6% līdz 1,5 milj. t.

Visu rakstu Šogad kāpumu negaida lasiet piektdienas, 11.janvāra laikrakstā Dienas Bizness! Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 19. aprīlis plkst. 8:54

Krievijas ostu infrastruktūras attīstība apdraud graudu tranzītu, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas...

2018. gada 19. aprīlis plkst. 8:42

Atpakaļ no sapņa par viesnīcām un biznesa centru pie ostas darbības...

2018. gada 16. aprīlis plkst. 13:06

Igaunijas simtgadei par godu Tallinas osta ir atklājusi renovēto A terminālu, kura interjera dizaina...

2018. gada 11. aprīlis plkst. 7:59

Enerģētiskās kravas zūd, graudi vēl plusos, kopumā gaida kravu apjomu kritumu; Latvijas...

2018. gada 28. marts plkst. 8:17

Kruīzu kuģu operatori labprāt kā vienu no mērķiem izvēlas Rīgu; pēdējo gadu...

Nepalaid garām

«Es vēlos strādāt nozarēs, kur nav tādas regulācijas, nav tādas valsts iejaukšanās...

Vēstniecība, pārstāvniecība, savrupnams, kultūras un darījumu centrs, muzejs, izstāžu telpa,...

Eksports ir viens no galvenajiem valsts attīstības virzītājspēkiem, un uzņēmumiem tas ir svarīgs solis...

Āgenskalns pēdējo gadu laikā ir kļuvis par arvien pieprasītāku vietu dzīvošanai, nereti...

Viens no jaunākajiem nozares uzņēmumiem Liepājā ir SIA Sikksi, kas Latvijas kontekstā...

Bijušais NATO ģenerālsekretārs Anderss Fogs Rasmusens izglābj PNB Banku (bijušo Norvik Banku),...

No šīs sadaļas
2019. gada 15. janvāris plkst. 11:00

Liepājas Oskara Kalpaka tiltam ir svarīga loma transporta kustības nodrošināšanā ikdienā, kā...

2019. gada 10. janvāris plkst. 17:22

Pašvaldības SIA Rīgas satiksme pagaidu valde pārtraukusi vēl vienu sadarbības līgumu ar...

2019. gada 09. janvāris plkst. 14:13

ASV aviobūves kompānija «Boeing» paziņojusi, ka pērn otro gadu pēc kārtas piegādājusi...

2019. gada 09. janvāris plkst. 10:18

Jelgavā bāzētais auto pārbūves uzņēmums Universāls LTD kaļ plānus par elektriskiem mikroautobusiem...

2019. gada 08. janvāris plkst. 15:51

Lielbritānijā ap lidostām tiks paplašināta zona, kurā aizliegti lidojumi ar bezpilota lidaparātiem,...

2019. gada 08. janvāris plkst. 15:17

Pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» no čehu uzņēmuma «Škoda» par savlaicīgi nepiegādātiem...

2019. gada 08. janvāris plkst. 7:34

Autobusu kompānijas brīdina par Eiropas Savienības izvirzīto mērķu nepaceļamo finansiālo nastu....

2019. gada 08. janvāris plkst. 6:45

Pasažieru prāmim «Isabelle», kas cieta pagājušās nedēļas vētrā, pēc remonta saņēmis kuģošanas...

2019. gada 07. janvāris plkst. 15:39

Ritz-Carlton Hotel jaunā kruīza kuģu līnija tiks atklāta 2020.gadā, raksta Business Insider....

2019. gada 07. janvāris plkst. 12:33

Jau sesto gadu pēc kārtas aviosabiedrība Ryanair pasažieru aptaujā Which saņēmusi sliktākās...