Jaunākais izdevums

Spānijas galvaspilsēta Madride nolēmusi no oktobra aizliegt elektrisko skrejriteņu nomu.

"Mēs atsaucam atļauju uzņēmumiem, kas izīrē skrejriteņus pilsētas ielās," paziņoja Madrides mērs Hosē Luiss Martiness Almeida, uzsverot, ka domes prioritāte ir cilvēku drošība.

Viņš norādīja, ka trīs uzņēmumi, kuriem pašlaik ir licences elektrisko skrejriteņu iznomāšanai, nav izpildījuši domes noteiktās prasības, lai garantētu gājēju, jo īpaši vecāka gadagājuma cilvēku, drošību.

Madrides dome kritizēja uzņēmumus par to, ka tie neizmanto tehnoloģiju, kas neļautu elektriskajiem skrejriteņiem braukt vai stāvēt aizliegtās vietās, un ka tiem nav atbilstošas nelaimes gadījumu apdrošināšanas.

Elektrisko skrejriteņu noma aizliegta arī Parīzē, Melburnā, Monreālā un citās pilsētās, bet citur ierobežota to izmantošana.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas elektrisko skrejriteņu iznomātājs "Tuul Mobility" pārtraucis darbību Rīgā, lai varētu vairāk pievērsties Igaunijas tirgum, norādīja uzņēmuma pārstāvji.

Kompānijā informēja, ka "Tuul Mobility" augustā pārtrauc elektrisko skrejriteņu nomas pakalpojumus Latvijā, īstenojot stratēģiskas izmaiņas. Uzņēmums konsolidēs darbību Igaunijā, lai labāk pielāgotos konkurences videi un palielinātu skrejriteņu pieejamību, īpaši koncentrējoties uz Tallinu.

"Tuul Mobility" izpilddirektors Sīms Tempels norādīja, ka Rīgā ir paveikts daudz, lai radītu labvēlīgu vidi mikromobilitātei, tomēr "Tuul" nav iespējams turpināt darbību Latvijā.

"Ņemot vērā tirgus situāciju, konkurentu būtiski lielākus skrejriteņu parkus un uzņēmuma pēdējo gadu finanšu rezultātus, esam nolēmuši koncentrēties uz savu mājas tirgu, paplašinot "Tuul" skrejriteņu pieejamību šeit," piebilda Tempels.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā gada elektrisko skrejriteņu nomas kompānijām Lietuvā būs jānodrošina aizsargķiveres visiem klientiem, ceturtdien nolēma Lietuvas parlaments.

Seima pieņemtie grozījumi Satiksmes drošības likumā paredz, ka no 2026.gada janvāra skrejriteņu un citu elektrisko mikromobilitātes transportlīdzekļu nomas operatoriem būs jānodrošina aizsargķiveres visiem klientiem neatkarīgi no viņu vecuma, ceļa veida vai transportlīdzekļa jaudas.

Arī cilvēkiem, kas izmanto savus privātos skrejriteņus, būs jālieto aizsargķiveres.

Par grozījumiem nobalsoja 58 Seima deputāti, 18 bija pret un 12 atturējās. Lietuvas parlamentā ir 141 deputāts.

Seima opozīcijā esošās Liberāļu kustības deputāts Andrjus Bagdons iebilda pret grozījumiem, sakot, ka, viņaprāt, likuma grozījumi nav saistīti ar drošību un kaitēs labi funkcionējošam biznesam.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skrejriteņu operators "Bolt" ir ieviesis jaunu lietotnes rīku "ParkFinder", kas palīdz lietotājiem atrast tuvākās atļautās stāvvietas, piedāvājot vizuālos norādījumus un iespēju apskatīt to pieejamību reāllaikā, informē uzņēmumā.

Jaunais "ParkFinder" rīks ir izstrādāts, lai padarītu skrejriteņu novietošanu pilsētā ērtāku, ātrāku un organizētāku, vienlaikus samazinot arī potenciālos drošības riskus.

Turpmāk, tuvojoties brauciena beigām, "Bolt" lietotne automātiski izcels tuvākās atļautās stāvvietas - lietotājs varēs sekot navigācijai, kur redzama stāvvietu pieejamība reāllaikā, precīza adrese un vietas attēls. Savukārt, lai novērstu kļūdainu skrejriteņa novietošanu, pārpildītās vietas tiks norādītas pelēkā krāsā, un lietotāji saņems brīdinājumus, ja zona būs slēgta vai tajā nedrīkstēs pabeigt braucienu.

Kompānijā atzīmē, ka "ParkFinder" ir jaunākais papildinājums "Bolt" pieejai, kas apvieno mākslīgo intelektu, reāllaika datus un transportlīdzeklī integrētās tehnoloģijas, lai veicinātu atbildīgas novietošanas kultūru pilsētvidē.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas mobilitātes tehnoloģiju kompānijas "Bolt" zaudējumi pērn pieauguši līdz 91,9 miljoniem eiro, un tas ir par 27,3% vairāk salīdzinājumā ar 72,2 miljonu eiro zaudējumiem 2022.gadā, liecina uzņēmuma gada finanšu pārskats.

"Bolt" pārdošanas ieņēmumi pērn palielinājušies līdz 1,7 miljardiem eiro, un tas par 37,4% vairāk nekā 1,2 miljardu eiro ieņēmumi 2022.gadā. Ieņēmumu kāpumu kompānija skaidro ar darbības efektivitātes uzlabojumiem un paplašināšanos.

Uzņēmuma dibinātājs un valdes priekšsēdētājs Markuss Villigs pauda pārliecību, ka ieņēmumu kāpums liecina par pareizu attīstības virzienu un plašāka cilvēku loka uzrunāšanu.

""Bolt" ir uz izaugsmi orientēts uzņēmums, tādēļ mēs daudz esam investējuši, lai paplašinātos. Neskatoties uz ekonomikas lejupslīdi, augsto inflāciju un negatīviem valūtas kursiem, mēs 2023.gadā turpinājām izaugsmi. Mūsu spēcīgo sniegumu apliecina arī nesen labāko pasaules banku piešķirtais 220 miljonu eiro aizdevums apgrozāmajiem līdzekļiem," klāstīja Villigs.

Enerģētika

Vai uzlādes infrastruktūra ir pietiekami laba, lai Baltijā varētu pāriet uz elektroauto?

Db.lv,11.07.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējā laikā sabiedrībā ir aktualizējušās diskusijas un šaubas par elektrisko automobiļu nākotni. Vai nākotne patiešām ir elektriska un vai uzlādes infrastruktūra ir pietiekami laba, lai iegādātos elektroauto?

Šie un citi jautājumi tika aplūkoti Moller Baltic Import nesen rīkotajā vebinārā “Elektroauto uzlādes infrastruktūra Baltijas valstīs”.

Pāreja uz elektriskajiem transportlīdzekļiem Baltijā uzņem apgriezienus, sekojot pasaules tendencēm ilgtspējīgas mobilitātes jomā. Tomēr, lai gan Lietuvā, Latvijā un Igaunijā elektrisko transportlīdzekļu skaits strauji pieaug, šo transportlīdzekļu atbalstam nepieciešamā infrastruktūra ir tikusi kritizēta, jo elektroauto skaits ir pieaudzis straujāk, nekā publiskā uzlādes infrastruktūra. Autoražotāju un uzlādes infrastruktūras attīstītāju aktīvais darbs šo plaisu ir ievērojami mazinājis, padarot patērētājiem vieglāku izvēli par labu elektroauto iegādei.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas tehnoloģiju uzņēmums Balcia jau ir izsniedzis pirmās obligātās OCTA polises elektroskrejriteņiem, kas saskaņā ar likuma izmaiņām būs nepieciešamas no šī gada 1. jūlija.

“Šodien, 28. maijā, esam uzsākuši obligātās skūteru OCTA polises tirdzniecību, un jau esam izsnieguši vairākas apdrošināšanas polises. Priecājamies redzēt, ka Balcia klienti – elektroskrejriteņu īpašnieki – iegādājas OCTA laikus, nevis atliek to uz pēdējo brīdi. Tas liecina, ka cilvēki apzinās riskus un vēlas pasargāt gan sevi, gan citus no neparedzētiem izdevumiem,” uzsver Balcia valdes priekšsēdētājs Jānis Lucaus.

Viņš skaidro, ka, lai gan šobrīd spēkā esošais regulējums nenosaka precīzu obligātās OCTA tirdzniecības uzsākšanas datumu elektroskrejriteņiem, Balcia izvirzīja par prioritāti jauna apdrošināšanas produkta izstrādi, lai skrejriteņu īpašnieki to varētu iegādāties vismaz 30 dienas pirms regulējuma stāšanās spēkā.

Transports un loģistika

Paplašinās atbalsts elektroauto iegādei uzņēmējiem

Ilona Noriete, speciāli Dienas Biznesam,19.06.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos gados visā Eiropā novērojams diezgan straujš elektroauto popularitātes pieaugums. To veicina dažādu Eiropas Savienības (ES) valstu īstenotās atbalsta programmas. Piemēram, Eiropā kopumā aizvadītajā gadā jaunu elektrisko automašīnu skaita pieaugums salīdzinājumā ar 2022. gadu sasniedza gandrīz 20%.

Arī Latvijā, pateicoties dažādiem atbalsta pasākumiem jaunu elektroauto iegādei iedzīvotājiem, e-auto pieprasījums šajā laikā ir krietni pieaudzis.

Turpretī, ja runājam par uzņēmējiem, ilgu laiku viņiem nekāda ievērības cienīga atbalsta mehānisma nebija. Tikai pērnā gada maijā valdība apstiprināja grozījumus ES Atveseļošanas fonda atbalsta programmā energoefektivitātei, atjaunojamo energoresursu tehnoloģiju ieviešanai un elektroauto iegādei. Šis solis beidzot deva iespēju arī uzņēmējiem pretendēt uz atbalstu elektroauto iegādei. Savukārt šī gada 11. jūnijā tika izsludināta jau 7. atlases kārta finanšu attīstības institūcijas ALTUM sniegtajam atbalstam līdz 5000 vai 10 000 eiro apjomā programmas „Elektroauto iegādes garantija ar kapitāla atlaidi” ietvaros.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai veicinātu ceļu satiksmes drošību un samazinātu negadījumu riskus gadumijas svinību laikā, “Bolt Drive” pakalpojumi nebūs pieejami no 31. decembra plkst. 23.30 līdz 1. janvāra plkst. 7.00, savukārt “Bolt” skrejriteņu pakalpojumi – no 31. decembra plkst. 00.00 līdz 1. janvāra plkst. 8.00.

“Bolt” pārstāvji aicina lietotājus būt atbildīgiem un nesēsties pie stūres alkohola reibumā, bet par galveno pārvietošanās līdzekli izvēlēties taksometru vai sabiedrisko transportu.

“Mūsu prioritāte ir klientu un ikviena satiksmes dalībnieka drošība, tādēļ ar mērķi samazināt potenciālus negadījumus, mēs ierobežosim “Bolt Drive” pakalpojuma pieejamību Jaungada naktī. Aicinām iedzīvotājus būt saprotošiem un pēc nepieciešamības rezervēt koplietošanas automašīnu “Bolt” lietotnē iepriekš,” saka Edvīns Kažoks, “Bolt Drive” vadītājs Latvijā.

Lietotājiem, kuri veiks “Bolt Drive” automašīnas rezervāciju pirms 31. decembra plkst. 23.30, būs iespēja iesākto braucienu turpināt. Savukārt bez iepriekšējas rezervācijas automašīnas īslaicīgai izmantošanai konkrētajā laika periodā nebūs pieejamas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas mobilitātes tehnoloģiju kompānijas "Bolt Technology" zaudējumi pērn pieauguši līdz 102,6 miljoniem eiro, un tas ir par 11,6% vairāk nekā 2023.gadā, kad zaudējumi bija 91,9 miljoni eiro, liecina uzņēmuma gada finanšu pārskats.

"Bolt" pārdošanas ieņēmumi pērn palielinājušies par 16,9% līdz nepilniem diviem miljardiem eiro.

82% no pārdošanas ieņēmumiem tika gūti no kopbraukšanas pakalpojumiem, 9% - no piegādes pakalpojumiem un 9% - no transportlīdzekļu nomas pakalpojumiem.

Vienlaikus pamatdarbības zaudējumi bijuši 87,7 miljoni eiro jeb par 7% mazāki nekā 2023.gadā, kad tie bija 94,3 miljoni eiro.

Bruto peļņa pieaugusi par 22,7% līdz 1,12 miljardiem eiro.

2024.gadā "Bolt" iegāja tādos tirgos kā Apvienotie Arābu Emirāti, Šveice un Malaizija.

"Bolt Technology" ir mobilās lietotnes kompānija, kas strādā ar zīmoliem "Bolt" un "Hopp" un piedāvā kopbraukšanas pakalpojumus, elektrisko skrejriteņu, velosipēdu un automašīnu nomu, kā arī ēdiena un iepirkumu piegādi Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pērn uzņēmums darbojās vairāk nekā 45 valstīs un vairāk nekā 600 pilsētās. Tās klientu skaits pārsniedz 200 miljonus, bet partneršoferu un kurjeru skaits pārsniedz 4,5 miljonus. Uzņēmumam ir vairāk nekā 4000 darbinieku.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spāniju un Portugāli pirmdien skāris vērienīgs elektrības padeves pārrāvums.

Spānijas elektropārvades tīklu uzņēmums "Red Electrica" norāda, ka elektrības padeves pārrāvums ietekmējis Pireneju pussalu.

Spānijas telekanāls RTVE ziņo, ka elektrības padeves pārrāvums vairākos valsts reģionos konstatēts plkst.12.30 (plkst.13.30 pēc Latvijas laika), kura dēļ elektrība pazudusi Spānijas parlamentā Madridē un metro stacijās visā valstī.

Tāpat par elektrības padeves pārrāvumu ziņo iedzīvotāji Barselonā un tās apkārtnē.

Spānijas dzelzceļa infrastruktūras kompānija "Adif" vēstī, ka elektroapgādes pārrāvuma dēļ apturēta vilcienu satiksme visā valstī un slēgta Madrides lidosta.

Spānijas telekanālos pārraidītajos sižetos redzams, kā cilvēki pamet metro stacijas Madridē, kā arī redzamas tukšas stacijas ar apstādinātiem vilcieniem Barselonā.

Finansējums

Eleving Group no Absa Bank saņem 4,75 miljonus eiro aizdevumu biznesa attīstībai Ugandā

Db.lv,18.10.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā dibinātais finanšu tehnoloģiju uzņēmums Eleving Group, kas strādā transportlīdzekļu un patēriņa finansēšanas segmentos 16 valstīs, ir saņēmis 4,75 miljonus eiro aizdevumu vietējā valūtā no Absa Bank, kas ir viena no lielākajām bankām Āfrikā.

Piesaistītie līdzekļi tiks izmantoti, lai veicinātu biznesa izaugsmi Ugandas tirgū.

Saskaņā ar aizdevuma līgumu Absa Bank ir piešķīrusi Eleving Group aizdevumu Ugandas šiliņos ar atmaksas termiņu pēc 36 mēnešiem.

Kā uzsver Eleving Group izpilddirektors Modests Sudņus, šis finansējums, kas ir izsniegts vietējā valūtā, veicinās uzņēmuma turpmāko izaugsmi Ugandā, kā arī palīdzēs diversificēt Grupas finansējuma struktūru, mazināt valūtas svārstību riskus un optimizēt kopējās finansējuma piesaistes izmaksas.

“Šī vienošanās vēl vairāk nostiprina mūsu iedibināto sadarbību ar Absa Bank, un kalpo kā apstiprinājums mūsu veiksmīgajiem rezultātiem un pieredzei Ugandas tirgū. Mēs ceram paplašināt pašreizējo sadarbību ar Absa Bank, turpinot attīstīt savu uzņēmējdarbību Āfrikas reģionā,” piebilst Modests Sudņus.

Ražošana

Mercedes-Benz Vācijā atklāj elektroauto akumulatoru pārstrādes rūpnīcu

LETA--AFP,22.10.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmums "Mercedes-Benz" pirmdien valstī atklāja rūpnīcu elektrisko automobiļu akumulatoru pārstrādei, tādējādi cenšoties veicināt šīs nozares ilgtspējību.

Rūpnīca Kupenheimā, Vācijas dienvidrietumos, gadā spēs pārstrādāt 2500 tonnas materiāla, ko pēc tam varēs izmantot aptuveni 50 000 elektroauto akumulatoru ražošanā.

"Mercedes-Benz" vadītājs Ola Kelleniuss norāda, ka šī rūpnīca veicinās izejmateriālu ilgtspējību, un Vācijas kanclers Olafs Šolcs, kurš apmeklēja rūpnīcas atklāšanas pasākumu, sacīja, ka pārstrāde elektrisko automobiļu akumulatoru ražošanā ir ārkārtīgi svarīga.

Eiropas Savienība noteikusi mērķi līdz 2035.gadam pakāpeniski pārtraukt jaunu ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu automobiļu tirdzniecību, tāpēc aizvien vairāk tiek uzmanība pievērsta elektrisko automašīnu akumulatoru ražošanai un pārstrādei bloka valstīs.

Enerģētika

Atklāj pirmās ar ES Atveseļošanas fonda līdzfinansējumu izbūvētās elektroauto uzlādes stacijas

Db.lv,12.07.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspilī 12.jūlijā atklātas Latvijā pirmās ar Eiropas Savienības (ES) Atveseļošanas fonda līdzfinansējumu izbūvētās elektroauto uzlādes stacijas.

Tās izvietotas pie sešiem sabiedriskiem pilsētas objektiem: koncertzāles "Latvija" (Lielajā laukumā 1), Ziemeļkurzemes reģionālās slimnīcas (Inženieru ielā 60), Ventspils Valsts 1. ģimnāzijas (Kuldīgas ielā 1), Jaunpilsētas laukuma (Kuldīgas ielā 49), netālu no Ventspils Piedzīvojumu parka (Krustkalna ielā 3) un pie teātra nama "Jūras vārti", Ostas ielas promenādes pusē (Kr. Valdemāra ielā 45).

Ieguldot ES Atveseļošanas fonda finansējumu, AS "Sadales tīkls" izbūvēja nepieciešamo elektroapgādes infrastruktūru, savukārt atbilstoši projekta noteikumiem teritoriju staciju izbūvei nodrošināja Ventspils valstspilsētas pašvaldība, un, iegūstot tiesības publiskā izsolē, uzlādes stacijas nodrošināja un uzstādīja Elektrum Drive.

Eksperti

Eko ceļošana uz riteņiem: kā Baltijas ceļotāji izvēlas elektriskās automašīnas

Alens Baibekovs, “Booking Group Corporation” izpilddirektors,24.07.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļošana ar elektriskajām automašīnām ir viens no spilgtākajiem piemēriem, kā rūpes par vidi var kļūt par vienu no ceļotāju ikdienas paradumiem. Tomēr ceļš līdz plašai šo auto pieņemšanai Baltijas mērogā nav bez izaicinājumiem.

Elektriskie transportlīdzekļi var būtiski palīdzēt sasniegt Baltijas reģiona ilgtspējīgas tūrisma attīstības mērķus, samazinot emisijas, veicinot videi draudzīgu ceļošanu un uzlabojot kopējo ceļošanas pieredzi. Plaša elektronisko transportlīdzekļu ieviešana kopā ar ieguldījumiem atjaunojamos energoresursos un uzlādes infrastruktūrā var palīdzēt mazināt oglekļa pēdas nospiedumu un sekmēt ilgtspējīgāku tūrisma nozari. Fokuss uz elektrisko automašīnu tūrismu var uzlabot Baltijas reģiona tēlu kā ilgtspējīgu un videi draudzīgu galamērķi, piesaistot ceļotājus, kuri prioritizē ilgtspēju.

Pieprasījuma tendences un mainīgie ceļotāju paradumi

Pēc EconomyBookings.com datiem pieprasījums pēc elektriskajiem transportlīdzekļiem sāka pieaugt 2023. gadā un kopš tā laika saglabājies stabils. Ceļotāji izvēlas elektriskās automašīnas zemāku degvielas izmaksu, samazinātu emisiju, uzlabotas braukšanas pieredzes, modernu tehnoloģiju un iespējas izmantot sabiedriskā transporta joslas dēļ. Tomēr ceļotāju vidū Baltijas valstīs pieprasījums pēc elektriskajām mašīnām samazinājās par 50%, salīdzinot 2025. gada pirmos sešus mēnešus ar to pašu periodu 2024. gadā. Iespējamais šī krituma iemesls ir pieaugošā vēlme izvēlēties sporta apvidus auto (SUV) un pilna izmēra automašīnas, kas sniedz komfortu un lielākas bagāžas iespējas ceļojumiem un kuru rezervāciju skaits šajā periodā pieauga. Arī starptautiskie ceļotāji, kas apmeklē Baltijas valstis, dod priekšroku SUV un ekonomiskās klases auto, atstājot elektroauto izvēļu saraksta beigās.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA "Fitsypro", kas strādā ar zīmolu "Fiqsy", no šī gada augusta turpmāk piedāvās tikai ilgtermiņa elektroauto nomu, aģentūrai LETA sacīja uzņēmuma vadītājs Māris Avotiņš.

Viņš skaidroja, ka uzņēmums turpinās sadarboties ar esošajiem klientiem, piedāvājot ilgtermiņa nomas pakalpojumu, sākot no viena mēneša.

Tādējādi "Fiqsy" vairs nepiedāvās īstermiņa koplietošanas auto pakalpojumu. Avotiņš norādīja, ka pirms aptuveni pusgada uzņēmums nolēma pārtraukt arī kravas mikroautobusu koplietošanas pakalpojumu. Savukārt elektroskrejriteņu nomu uzņēmums nepiedāvā jau vairākus gadus.

Komentējot uzņēmuma nākotnes vīziju, viņš sacīja, ka uzņēmums turpinās nodrošināt ilgtermiņa elektroauto nomu, piedāvājot tikai elektromašīnas. Patlaban "Fiqsy" piedāvā aptuveni 50 elektroauto.

Viņš papildināja, ka patlaban ir plānots sākt strādāt šādā modelī, kā arī pagaidām nav plānots samazināt vai palielināt automašīnu skaitu. "Ja palielināsies ilgtermiņa klientu skaits, tad palielināsim arī mašīnu skaitu," sacīja Avotiņš.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nereti uzņēmēji ir spiesti atteikties no pasūtījumiem un ražot mazāk, jo nav darbaspēka, bet darbaspēks ir. Problēmu var atrisināt īsā laika posmā, un to palīdzēs izdarīt personāla nomas uzņēmums Agence, tikai ir jāpieņem ideja par darbaspēka nomu kopumā. To intervijā Dienas Biznesam atklāj personāla nomas uzņēmuma Agence valdes priekšsēdētājs Rolands Einštāls un personāla attīstības vadītāja Rute Baltruka.

Uzreiz vērsim pie ragiem – kādēļ, pēc jūsu domām, ir situācija, ka uzņēmumi padodas un nespēj atrast darbiniekus ražošanas nodrošināšanai vajadzīgajā apjomā, tostarp atsakoties no jauniem pasūtījumiem?

Rolands Einštāls: Šobrīd darba tirgū praktiski nav informācijas par personāla nomas iespējām, un, pat ja uzņēmēji zina par šādu iespēju, tā netiek ņemta vērā kā nopietna. Nav jau Latvijā pārāk daudz šo personāla nomas uzņēmumu, kuri nodarbojas tieši ar vietējā tirgus apkalpošanu. Neslēpšu, arī mūsu uzņēmumam ir sadarbības partneri Dānijā un mēs piedāvājam iespējas darbiniekiem braukt strādāt uz šo valsti. Fakts ir, ka cilvēki grib strādāt tepat, viņi ir, un ir uzņēmumi, kuriem ir nepieciešami cilvēki, turklāt algu, dzīvošanas izmaksu un pārtikas cenu atšķirības kopumā nav tik nozīmīgas, lai izvēlētos darbu ārzemēs kā vienīgo iespēju.

Nekustamais īpašums

Par 13 miljoniem eiro topošajā Hepsor projektā StokOfiss U34 atzīmēti spāru svētki

Db.lv,21.01.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamo īpašumu attīstītāja “Hepsor” jauna koncepta biroju kompleksa otrajā kārtā “StokOfiss U34” Dreiliņos nosvinēti spāru svētki.

Jau 40% stokofisa telpu ir rezervētas nomniekiem, un vēl 40% no kopējā kompleksa ir aktīvu pārrunu stadijā. Multifunkcionālā kompleksa otrajā kārtā ieguldīti 13 miljoni eiro, un to plānots pabeigt un nodot jaunajiem nomniekiem šā gada vasarā.

Biroju komplekss Ulbrokas ielā 34 “StokOfiss U34” projektēts, ņemot vērā tirgus pieprasījumu pēc mūsdienīgām, ilgtspējīgām “trīs vienā” tipa telpām, kas ļauj uzņēmējdarbībai nepieciešamās biroju, noliktavas un veikalu telpas izvietot vienuviet. Šādu telpu izvēle biznesam ļauj tā procesus padarīt rentablākus, samazinot loģistikas izmaksas un padarot uzņēmuma darbību produktīvāku un ērtāku. Ēkā pieejamas arī biroju telpas atsevišķi.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamo īpašumu attīstītāja “Hepsor” biroju, veikalu un noliktavu kompleksā “StokOfiss U34” iznomāti jau 50% telpu, informē projekta attīstītājs.

Kompleksā mājvietu atradīs dažādu nozaru uzņēmumi – gan plašs fitnesa klubs, acu aprūpes pakalpojumu sniedzējs, mežu un lauksaimniecības zemju attīstītājs, kā arī zobārstniecības materiālu un aprīkojuma izplatītāju Latvijā un citu nozaru uzņēmumi.

“StokOfiss U34” veidots, ņemot vērā pieprasījumu pēc mūsdienīgām un ilgtspējīgām “trīs vienā” tipa biznesa telpām, kas ļauj vienuviet apvienot biroju, noliktavu un veikalu. Šāds risinājums uzņēmumiem palīdz optimizēt ikdienas darbu, samazināt loģistikas izmaksas un padarīt procesus efektīvākus. Telpas iespējams pielāgot atbilstoši nomnieku individuālām vajadzībām.

Kopējā kompleksa platība ir 8740 kvadrātmetri, teritorijā ir autostāvvieta 200 transportlīdzekļiem, tiks uzstādītas arī elektroauto uzlādes stacijas. Izbūvēta arī segta velosipēdu/skrejriteņu stāvvieta 50 velosipēdiem. Komplekss aprīkots ar automatizētu ventilācijas sistēmu. Ēka atbilst A klases energoefektivitātes prasībām un ir saņēmusi BREEAM “Very Good” sertifikātu, kas apliecina tās ilgtspējību un zemas ekspluatācijas izmaksas.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekspluatācijā nodots nekustamo īpašumu attīstītāja “Hepsor” biroju, veikalu un noliktavu komplekss “StokOfiss U34” Rīgā, Ulbrokas ielā, kura izveidē investēti 13 miljoni eiro.

Uz jauno kompleksu sava biznesa darbību pārcels vairāki nozarēs vadoši uzņēmumi, tostarp “Cēsu Alus”, “OC VISION”, “DAB Dental Latvia”, “GYM!” un citi.

“StokOfiss U34” kopumā nodrošina 8740 kvadrātmetru platību komercdarbībai. Stokofisa daļa, kur uzņēmumi vienuviet izvieto savu biroju, noliktavu un veikalu, jau ir pilnībā aizpildīta, taču nomai vēl pieejamas mūsdienīgas telpas birojiem un tirdzniecībai vai “showroom” izvietošanai.

“StokOfiss U34 ir lielākais “Hepsor” realizētais komercobjekts Latvijā līdz šim, kas noslēdz Stokofiss kvartāla attīstību, kurā, kopā ar pirmo kārtu, esam izveidojuši telpas biznesam 13500 kvadrātmetru platībā. Projekta mērķis ir radīt mūsdienīgas un viegli pielāgojamas telpas, kur darbinieku labbūtība ir tikpat svarīga kā telpu funkcionalitāte. Esam gandarīti, ka uzņēmēji mums uzticas un izvēlas pārcelt savu komercdarbību šeit. Pateicamies visai projekta attīstības un būvniecības komandai, kā arī sadarbības partneriem, kas piedalījās StokOfiss U34 realizācijā, lai taptu jaunas mājvietas uzņēmumiem,” saka Gints Vanders, SIA “Hepsor” valdes loceklis.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamo īpašumu attīstītājs “Hepsor” ir noslēdzis nomas līgumu ar dzērienu ražotāju “Cēsu alus” par Rīgas biroja pārcelšanos uz jaunizbūvēto “StokOfiss U34” biznesa kompleksu, Ulbrokas ielā, Rīgā.

Jaunajās biroja telpās atradīsies “Cēsu alus” pārdošanas, mārketinga, juridiskā un IT komandas.

Pārcelšanās uz “StokOfiss U34” notiks vasarā, un tā ir daļa no “Cēsu alus” ilgtspējīgas attīstības stratēģijas, kas vērsta uz augstākiem darbinieku labbūtības, energoefektivitātes un sadarbības standartiem.

“StokOfiss U34” ir energoefektīvs “trīs vienā” tipa biznesa komplekss, kas apvieno biroja, noliktavas un tirdzniecības telpu iespējas. Kompleksa kopējā platība ir 8740 m², un tas atbilst A klases energoefektivitātes prasībām, ēkai ir BREEAM “Very Good” sertifikāts. Teritorijā ir autostāvvieta 200 transportlīdzekļiem, ierīkotas arī elektroauto uzlādes stacijas. Izbūvēta arī segta velosipēdu/skrejriteņu stāvvieta 50 velosipēdiem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamo īpašumu attīstītājs “Hepsor”, ieguldot 13 miljonus eiro, Dreiliņos izbūvē multifunkcionāla biroju kompleksa “StokOfiss” otro kārtu: jaunu, videi draudzīgu piecstāvu biroju ēku “StokOfiss U34”.

Šis projekts uzņēmumiem piedāvās pieprasītā “trīs vienā” koncepta telpas, kur vienuviet iespējams izvietot biroju, noliktavas un veikalu, nodrošinot ērtāku loģistiku un optimālākas izmaksas. Plānots, ka "StokOfiss U34" būs pieejams nomniekiem no 2025. gada vasaras.

Kopumā aptuveni 8520 kvadrātmetru plašajā kompleksā komersantiem nomai būs pieejamas telpas 43 m2 līdz pat 735 m2 platībā. Katru no telpām būs iespējams pielāgot atbilstoši nomnieku vajadzībām, tajā skaitā, vairākas telpas varēs apvienot vienā. Ēka ir sadalīta divās galvenajās daļās - piecu stāvu biroju ēkā un divu stāvu ēkā, kur pirmajā stāvā atrodas veikalu un noliktavu platības un otrajā stāvā biroju daļa.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) saņēmusi SIA "Eco Baltia vide" apvienošanās ziņojumu par vienpersoniskas izšķirošas ietekmes iegūšanu pār AS "DAUGAVPILS SPECIALIZĒTAIS AUTOTRANSPORTA UZŅĒMUMS" (AS DSATU), informē KP.

Uzņēmums SIA "Eco Baltia vide" veic dažādu atkritumu savākšanu un izvešanu vairākās vietās Latvijā, kā arī atkritumu šķirošanu, uzglabāšanu, izvešanu, reģenerāciju, atkritumu tirdzniecību, tostarp īstenojot atkritumu tirdzniecību un starpniecību atkritumu apsaimniekošanā visā Latvijas teritorijā. SIA "Eco Baltia vide" un tās saistītie uzņēmumi veic arī videi kaitīgo preču atkritumu apsaimniekošanu. Kā arī papildus SIA "Eco Baltia vide" veic dažādus sezonāla rakstura darbus, piemēram, ceļu un ielu tīrīšanu un uzturēšana visās sezonās. Tāpat SIA "Eco Baltia vide" veic grants ceļu greiderēšanu un atputekļošanu, grants ceļu seguma deformāciju nolīdzināšanu un ceļa segumu atjaunošanas darbus, u.c. pakalpojumus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kanādas premjerministrs Džastins Trudo pirmdien paziņoja, ka Ķīnas elektrisko automobiļu importam noteiks papildu nodevu 100% apmērā, tādējādi cenšoties novērst Ķīnas subsidētu automašīnu pieplūdumu Ziemeļamerikā.

Vienlaikus Trudo arī pavēstīja par papildu nodevas 25% apmērā piemērošanu tērauda un alumīnija izstrādājumu importam no Ķīnas.

Trudo norādīja, ka Ķīna, kas ir viena no pasaulē lielākajām elektrisko automobiļu eksportētājām, nerīkojas pēc tādiem pašiem noteikumiem kā citas valstis tādās jomās kā vides un darba standarti.

Viņš sacīja, ka Ķīnā notiek elektroauto pārprodukcija un valsts apjomīgās subsīdijas tās autobūves nozarei "liek mums rīkoties".

Elektroauto importam noteiktā papildu nodeva, kas papildinās spēkā esošo importa nodevu 6,1% apmērā, tiks piemērota no 1.oktobra un attieksies uz Ķīnā ražotiem elektriskajiem un atsevišķiem hibrīda vieglajiem automobiļiem, kravas automobiļiem, autobusiem un piegādes furgoniem.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klimatneitralitātes mērķu sasniegšanā būtiska loma ir siltumapgādes elektrifikācijai, kas pašlaik Latvijā vēl ir bērnu autiņos.

Siltumapgādes sektora elektrifikācija sniegtu iespēju efektīvāk izmantot jau pastāvošo elektroapgādes infrastruktūru, kā arī samazināt cenu svārstības, norāda nozares eksperti, kas par šo tēmu plaši diskutēja DB organizētajā ikgadējā siltumapgādes nozares konferencē Siltumapgāde un energotehnoloģijas 2024.

Eksperti nonāca pie secinājuma, ka elektroenerģijas un siltumapgādes nozarēm ir jāsadarbojas, uzsverot, ka siltumenerģijas sektors var palīdzēt elektrotīklā līdzsvarot ražošanas un patēriņa jaudas, kā arī ilgtermiņā radīt pozitīvu ietekmi uz energoapgādes izmaksām kopumā.

Process jāpaātrina

Šobrīd lietderīgi būtu apsvērt papildu motivējošu instrumentu ieviešanu siltumapgādes elektrifikācijas paātrināšanai, uzskata Gatis Junghāns, AS Augstsprieguma tīkls (AST) valdes loceklis. “Ieguvumu šajā gadījumā netrūktu. Pirmkārt, siltuma ražošana ar elektroenerģiju, kas ražota no atjaunojamajiem energoresursiem (AER), palīdzētu samazināt siltumapgādes sektora emisijas un tuvināties klimata neitralitātes mērķim. Otrkārt, siltumapgādes elektrifikācija veicinātu siltuma ražošanā izmantoto energoresursu dažādošanu un izmaksu samazināšanu, pozitīvi ietekmējot patērētāju rēķinus. Treškārt, siltumapgādes elektrifikācija jaunu un elastīgu elektroenerģijas patērētāju veidā radītu papildu elektroenerģijas sistēmas balansēšanas resursus, veicinot lielāka apjoma vēja un saules elektrostaciju pieslēgšanu elektrosistēmai. Turklāt siltumapgādes elektrifikācija nodrošinātu arī elektrotīkla infrastruktūras efektīvāku izmantošanu, kas savukārt veicinātu elektrotīkla pakalpojumu tarifu samazināšanu. Papildus tam būtu svarīgi saprast, ka siltumapgādes elektrifikācija ir salīdzinoši viegli un ātri īstenojama gan centralizētas siltumapgādes sistēmas līmenī, piemēram, ar lielas jaudas elektrisko boileru uzstādīšanu, gan individuālu patērētāju līmenī, uzstādot siltumsūkņus,” pauž G.Junghāns. Ina Bērziņa-Veita, Latvijas siltumuzņēmumu asociācijas (LSUA) prezidente, norāda, ka šobrīd elektroenerģijas un siltumapgādes nozares faktiski nesadarbojas. “Tajā pašā laikā mēs šai sadarbībai esam gatavi. Redzam, ka arī tirgus ir pietiekami nobriedis, tāpēc domāju, ka nākotnē šī sadarbība spēlēs ļoti būtisku lomu. AER jaudas, tajā skaitā saules un vēja jaudas, pieaug ātros tempos, un nozares uzņēmējiem šī situācija būtu maksimāli jāizmanto. Arī mums, siltumuzņēmējiem, ir jaudas, ko patērēt, tāpēc vienoties par sadarbības modeli būtu nepieciešams maksimāli ātri. Ja mēs runājam par siltuma nozari kopumā, jāsaka, ka šobrīd būtu īstais laiks izvērtēt, kuras no dedzināšanas jaudām būtu vērts elektrificēt, aizstājot tās, piemēram, ar siltumsūkņiem un akumulācijas tvertnēm. Lai to sāktu darīt, savukārt ir jāizvērtē pieslēguma iespējas. Mums ir jāsaprot, kā plāno attīstīties augstsprieguma un sadales tīkli un kādu lomu šajā nākotnes attīstībā var spēlēt siltumuzņēmumi, domā I.Bērziņa-Veita.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrības airBaltic struktūrvienība airBaltic Training paziņo par priekšlīguma parakstīšanu ar Diamond Aircraft par trīs pilnībā elektrisko eDA40 un divu DA42-VI lidmašīnu iegādi.

Tādējādi airBaltic Pilotu akadēmijas flote kopumā pieaugs līdz pat 15 lidmašīnām. Parakstīšana notika Baltijas Starptautiskā aviācijas šova 2024 (Baltic International Airshow) laikā Liepājā, kas norisinājās no 15. līdz 16. jūnijam. Šis stratēģiskais solis apliecina airBaltic apņemšanos veicināt ilgtspējīgu aviāciju un Pilotu akadēmijas paplašināšanos.

eDA40, kas būs pirmā EASA/FAA sertificētā elektriskā lidmašīna savā kategorijā, iezīmē nozīmīgu soli ceļā uz bezemisiju lidojumu apmācību. Tajā izmantoti mūsdienīgi elektromotori ar vairāk nekā 94% efektivitāti un dubulto tinumu/kontrolieri, kas nodrošina lielāku uzticamību un drošību. Lidmašīnas pilnībā elektriskā konstrukcija nodrošina nulles emisijas un zemāku trokšņa līmeni, tādējādi tā ir ideāli piemērota videi draudzīgai jauno pilotu apmācībai. Turklāt eDA40 ir aprīkota ar dubultas virknes akumulatoru sistēmu un ātrās uzlādes sistēmu, kas spēj uzlādēt lidmašīnu 20-30 minūtēs, tādējādi samazinot dīkstāves laiku un palielinot mācību efektivitāti.