2017. gada maijā, salīdzinot ar 2016. gada maiju, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 3,8%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās.
Pārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms palielinājās par 2,4%, bet nepārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 4,8%.
Lielākais apgrozījuma kāpums nepārtikas preču grupā bija informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 34,4%), kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 18,2%), mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 11,7%), metālizstrādājumu, krāsu un stikla mazumtirdzniecībā (par 8,5%). Savukārt apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 7,9%), kā arī farmaceitisko un medicīnisko preču mazumtirdzniecībā (par 2,1%).
Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga par 6,5%.
CSP dati atklāj, ka 2017. gada maijā, salīdzinot ar aprīli, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums palielinājās par 1,0%. Pārtikas preču mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 0,5%, bet nepārtikas preču pārdošanas apjoms - par 1,4%.
Apgrozījums pieaudzis kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 8,1%), mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 3,4%), apģērbu un apavu mazumtirdzniecībā (par 2,9%). Savukārt apgrozījums krities kā informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā (par 0,9%), kā arī nespecializētajos veikalos, kur pārsvarā ir nepārtika, un mazumtirdzniecībā pa pastu vai interneta veikalos (par 0,3% katrā nozarē).
2017. gada maijā salīdzinājumā ar aprīli mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, palielinājās par 6,8%.



