Auto

Mitsubishi Lancer Evolution pirmizrāde Talsos

, 13.05.2009

Ar jauno MML Sports Lancer Evolution N4 klases rallija automobili, kas izgatavots uz jaunākās, desmitās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution sporta automobiļa bāzes, rallija trasē dosies divkārtējie Lielbritānijas rallija čempioni Guy Wilks un Phil Pugh.

MML Sports

Jaunākais izdevums

Rallijā Talsi 2009, kas notiks 16. un 17. maijā, Skandi Auto Rally Team komandas sastāvā startēs ne tikai Latvijas sportistu rallija ekipāžas, bet arī Lielbritānijas un Somijas rallija zvaigznes.

Rallija Talsi skatītājiem būs iespēja sekot līdzi pasaules pirmizrādei, kad pirmo reizi rallija cīņas apstākļos tiks pārbaudīts MML Sports Lancer Evolution rallija automobilis, kas izgatavots uz pasaules autosportā labi pazīstamās kompānijas Ralliart Europe bāzes izveidotajā uzņēmumā MML Sports.

Mitsubishi Lancer Evolution britu čempionu rokās

Ar jauno MML Sports Lancer Evolution N4 klases rallija automobili, kas izgatavots uz jaunākās, desmitās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution sporta automobiļa bāzes, rallija trasē dosies divkārtējie Lielbritānijas rallija čempioni Guy Wilks un Phil Pugh. Divdesmit astoņus gadus vecais britu rallija pilots Guy Wilks, tēva, bijušā rallija pilota iespaidā, rallijam pievērsās deviņpadsmit gadu vecumā un jau pirmajā sezonā uzvarēja Ford Ka kausa izcīņā, kā arī kļuva par Anglijas rallija čempionu A5 klasē. Sekojošajās sezonās Wilks, kuru nereti salīdzina ar tādām Lielbritānijas rallija slavenībām kā Colin McRae un Richard Burns, savu panākumu sarakstam pievienoja Ford 1400 Puma rallija čempionāta vicečempiona titulu, uzvaras vairākos JWRC posmos, kā arī JWRC vicečempiona titulu.

Lēmumu veikt jaunā MML Sports Lancer Evolution rallija automobiļa ugunskristības Talsu rallijā pieņēma kompānijas MML Sports vadītājs John Easton, kurš savu lēmumu skaidro ar augsto rallija līmeni Latvijā un iespēju jauno N4 klases rallija spēkratu salīdzināt ar daudziem ļoti konkurētspējīgiem iepriekšējās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution rallija automobiļiem. Par divkārtējā Lielbritānijas čempiona piesaistīšanas iemesliem viņš stāsta: "Guy Wilks ir ātrāks par daudziem citiem rallija pilotiem, bez tam viņš ir ļoti prātīgs un viņam ir liela pieredze ar iepriekšējās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution rallija automobiļiem, kas nozīmē, ka pēc rallija saņemsim ļoti izsmeļošu rallija automobiļa vērtējumu."

Guy Wilks Lielbritānijā jau ir aizvadījis vienu rallija automobiļa MML Sports Lancer Evolution testa sēriju un labprāt dalās savos iespaidos: "Ja es neticētu, ka ar šo auto var uzvarēt, es tajā pat nekāptu iekšā! Pirmo testu laikā es sapratu, ka jaunais sporta automobilis ir par soli priekšā iepriekšējās paaudzes automobilim, ko esmu izmantojis rallijā. Automašīnas aizmugure ir daudz stabilāka un dzinējam ir krietni savādāka raksturlīkne. Jaunais auto atstāja labu pirmo iespaidu, taču to pilnībā spēšu novērtēt pēc testiem Latvijā, pirms rallija Talsi."

Somijas rallija čempions izaicina angli

Skandi Auto Rally Team pirms rallija Talsi 2009 uzaicināja Somijas rallija čempionu Juha Salo un viņa stūrmani Mika Stenberg startēt šajā rallijā komandas sastāvā. Somijas rallija čempionu ekipāža šo piedāvājumu ar lielu prieku pieņēma, jo ekipāža tieši meklēja iespējas pilnvērtīgi sagatavoties Somijas rallija čempionāta vasaras sezonai. Tādējādi gan rallija dalībniekiem, gan skatītājiem būs iespēja salīdzināt jauno MML Sports Lancer Evolution ar Somijas kolēģa jaunākās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution rallija automobili, kā arī vērot ļoti aizraujošu čempionu sacensību, jo Juha Salo rallija pilota karjerai ir piecpadsmit gadu vēsture un savas karjeras laikā viņš ir bijis Somijas junioru rallija čempions, kā arī četrkārtējs Somijas čempions N4 klasē.

Divi Mitsubishi Lancer WRC

Skandi Auto Rally Team rallijā Talsi 2009 startēs ar divām Pasaules rallija čempionāta līmeņa sporta automašīnām Mitsubishi Lancer WRC. Ar vienu no tām startēs Raimonda Kisiela un Gata Panava ekipāža, kas jau iepriekš atklāja, ka gatavojas startēt visos Latvijas rallija čempionāta posmos, kas notiks Latvijā. Šīs ekipāžas kontā jau ir viena uzvara A Plus iekaitē, rallijā Sarma 2009 un čempionāta kopvērtējumā viņi ar 11 punktiem ieņem dalīto trešo vietu. Otra Mitsubishi Lancer WRC automašīna tiks nodota Latvijas ātrākajam pilotam Ivaram Vasaraudzim, kuram rallijs Talsi 2009 būs pirmais šosezon. Šīs ekipāžas stūrmaņa pienākumus šoreiz uzņemsies Pēteris Spredzis, kuram šis būs pirmais rallijs ar tik ātru rallija automobili.

picturegallery.973b5ae3-41c3-4180-a930-8920388c04d2

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules autorallija čempionāta posmā Kiprā 5. vietu PWRC ieskaitē izcīnījuši Latvijas rallija ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals. Šāds sniegums ļāvis Latvijas sportistiem pacelties uz trešo vietu PWRC čempionāta kopvērtējumā.

Kipras rallijs komandai bija ļoti grūts. Pirmkārt, Andis Neikšāns vēl nekad mūžā nebija braucis asfalta rallijā, un pirmā Kipras rallija diena bija pa asfalta segumu. Otrkārt, Andis vēl nekad mūžā nebija braucis tik sarežģītā rallijā – vidējais ātrums otrajā un trešajā sacensību dienā nepārsniedza 60 kilometrus stundā! Tas tādēļ, ka ceļi Kiprā ir ļoti līkumoti, bedraini un akmeņaini.

Pēc pirmās dienas Latvijas ekipāža ieņēma 10. vietu PWRC, jo bija nepieciešams mainīt salūzušo pārnesumkārbu un tā rezultātā tika nopelnīts divu minūšu un 20 sekunžu laika sods. Otrajā rallija dienā Neikšāns pacēlās uz 7. vietu PWRC, bet pēdējā dienā spēja aizcīnīties līdz 5. vietai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Evolution Gaming sācis akciju tirdzniecību Nasdaq biržā

Žanete Hāka, 23.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Evolution Gaming Group AB, kas ir Eiropas vadošais B2B pakalpojumu sniedzējs lielākajiem kazino operatoriem un viens no lielākajiem darba devējiem Latvijā, sācis akciju tirdzniecību (IPO) starptautiskās Nasdaq biržas First North Premier sarakstā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Investoru interese par akcijām bija ļoti liela un būtiski pārsniedza sākotnējo piedāvājumu. Evolution Gaming izstrādā interneta kazino programmatūru un nodrošina spēļu prezentētāju pakalpojumus. Uzņēmums tieši no Latvijas sniedz lielāko daļu savu pakalpojumu, un visi pakalpojumi 100% tiek eksportēti. Evolution Gaming ir pārstāvēts četrās valstīs, tostarp Latvijas uzņēmums ir lielākais un nodrošina grupas pamatdarbību.

Sākotnējā uzņēmuma akciju tirdzniecībā Stokholmas Nasdaq piedāvāja 38,4% jeb 13,82 miljoni Evolution Gaming esošo akciju. Ņemot vērā lielo interesi par uzņēmuma akcijām, vairāki esošie akcionāri ir izteikuši gatavību pārdot papildu akcijas, lai segtu potenciālos papildu akciju pieprasījumus. Akciju piedāvājuma sākotnējā cena tika noteikta 80 Zviedrijas kronas (8,7 eiro) par vienu akciju, kas atbilst kopējai uzņēmuma vērtībai 2,878 miljoni Zviedrijas kronu (313 miljoni eiro). Pirmajā tirdzniecības dienā akciju cena palielinājās par 12,2% līdz 89,75 Zviedrijas kronām (9,65 eiro), kas atbilst kopējai Evolution Gaming vērtībai – 3,228 miljoni Zviedrijas kronu (347 miljoni eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmēji Andris Dambis un Valdis Spredzis iegādājušies lielāko daļu rūpnīcas, kurā tiek būvētas sacīkšu mašīnas Mitsubishi WRC.

Japāņu autoražotāju Mitsubishi skārušas finansiālās problēmas tāpēc kompānija nolēma pārdot šo rūpnīcu. Iepriekš šī rūpnīca bija arī bāze slavenajai Mitsubishi WRC komandai, kas guvusi daudzas uzvaras pasaules čempionātos, raksta Privātā Dzīve.

Latvijas uzņēmējiem radusies iespēja iegūt šo rūpnīcu, un tā tika izmantota. «Zvaigznes sakrita. Pat nezinu ko citu lai saka. Bija tāda iespēja, mēs piekritām. Valdis ir spēcīgs no finansiālās puses, viņš zina, kā šo biznesu padarīt rentablu. Mani kā inženieri interesē tehniskā puse,» norāda A. Dambis. Par šo darījumu ziņoja arī vairāki starptautiskie mediji. Šobrīd uzņēmums gatavo jaunākās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution X automašīnas, kas testiem būs gatavs martā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien un sestdien Austrijā notika Eiropas Pirelli Star Driver sacensību fināls. Tajā labu sniegumu demonstrēja Latvijas rallistu ekipāža Māris Neikšāns/Raivis Jansons, esot otrā ātrākā ekipāža trasē. Neskatoties uz to, latviešiem neizdevās iegūt sacensību galveno balvu – pilnībā apmaksātus sešus 2010. gada pasaules rallija čempionāta posmus.

Sacensības Austrijā sākās jau piektdien, kad sportisti pierakstīja trasi un izgāja pirmās pārbaudes – sākotnēji uz velotrenažiera bija jāveic fiziskās sagatavotības tests, bet pēc tam bija jāatbild uz žūrijas jautājumiem, demonstrējot savas spējas komunikācijā ar medijiem. Pats Māris Neikšāns atzina, ka esot juties labi gan fiziskajā, gan mediju testā. Mediju tests viņam izdevies krietni labāk nekā atlases sacensībās pirms pusotra mēneša Somijā pat neskatoties uz to, ka žūrijā sēdēja 2003. gada pasaules čempions autorallijā Peters Solbergs un 19 WRC posmu uzvarētājs Marku Alens.

Sestdienu sportisti pavadīja pie automašīnas stūres. No sākuma bija jāveic trīs asfalta, bet pēc tam – trīs grants ātrumposmi. Lai gan asfalta segums Baltijas sportistiem nav ierasts, jau no pirmajiem kilometriem ātrākais bija igaunis Ots Tanāks kopā ar stūrmani Kristo Krāgu. Otrajā ātrumposmā viņus pārspēja Māris Neikšāns un, kā izrādījās sacensību nobeigumā, šis bija vienīgais ātrumposms, kad kāds spējis būt ātrāks par Tanāku. Sacensību finišā Tanāks pirmais, bet Māris Neikšāns, atpaliekot pus minūti, otrais.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japāņu Mitsubishi jaunais kompaktais pilsētas apvidus auto Eiropā sauksies Mitsubishi ASX. Pirmo reizi jauno modeli, kuram būs jākrusto šķēpi ar Nissan Qashqai, VW Tiguan, Ford Kuga, ieraudzīsim Ženēvas autoizstādē.

Pavisam nesen ziņojām, ka japāņu Mitsubishi atslepenoja informāciju par kompakto visurgājēju, kurš pašmāju tirgū tika prezentēts ar nosaukumu RVR.

Eiropas versijai ir izvēlēta cita trīs burtu kombinācija, atklājot arī to, ka 4.3 metrus garais piecvietīgais ASX būs bruņojies ar taupīgu un videi draudzīgu 1.8 litru dīzeļmotoru, kurš strādās tandēmā ar sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu. Bez tam, dzinēja komplektācijā ietilps modernā Automatic Stop & Go sistēma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Neikšāns/Dzirkals izcīna piekto vietu PWRC pirmajā posmā

, 15.02.2009

Neikšāna/Dzirkala 18. pozīcija absolūtajā vērtējumā Norvēģijā ir visu laiku labākais sniegums, kādu Latvijas sportisti uzrādījuši pasaules čempionāta posmos.

LMT

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī ir pirmā reize Latvijas autosporta vēsturē, kad kāds mūsu valsts pārstāvis izcīna ieskaites punktus pasaules čempionātā kādā autosporta disciplīnā. Turklāt arī Neikšāna/Dzirkala 18. pozīcija absolūtajā vērtējumā ir visu laiku labākais sniegums, kādu Latvijas sportisti uzrādījuši pasaules čempionāta posmos.

„Protams, esam apmierināti ar rezultātu. Šis nebija tas rallijs, kad mums būtu jācīnās par maksimāli labu rezultātu katrā no ātrumposmiem. PWRC esam debitanti un neviens no mums augstus sasniegumus negaidīja. Mēs izdarījām visu, kas ir mūsu spēkos – priekšā finišēja tās ekipāžas, kuras šobrīd nešaubīgi ir ātrākas par mūsējo. Pēdējā ātrumposmā paši sev sagādājām piedzīvojumus – lēnā ātrumā ieskrējām sniega valnī, apkārt nebija neviena skatītāja un sešas minūtes zaudējām, rokot automašīnu ārā no sniega. Bet labi, ka tā viss beidzās – pat pozīciju nezaudējām!,” stāsta Andis Neikšāns.

„Esam smēlušies daudzas atziņas, kuras palīdzēs turpmākajā karjeras attīstībā. Atsevišķos ātrumposmos uzrādījām pat ļoti labus laikus, kas mūs ļoti priecēja. Ir skaidrs, ka pamatīgi jāstrādā, lai iekļūtu labāko trijniekā. Ir jāspēj braukt ļoti ātri, taču stabili, kas pirmajos posmos pasaules čempionātā nav diez ko reāli,” atzīst stūrmanis Pēteris Dzirkals. „Mūsu sniegumu vērtēju atzinīgi un uzskatu, ka tas ir ļoti labs debijas reizei PWRC.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija MML Sports, kas pēc Mitsubishi rūpnīcas komandas aiziešanas no pasaules rallija čempionāta tika radīta uz pasaules autosportā labi pazīstamās kompānijas Ralliart Europe bāzes, Velsā veiksmīgi aizvadījusi sava jaunā rallija automobiļa MML Sports Lancer Evolution pirmo testu sēriju.

Jaunais rallija automobilis debijas rallijam Talsi 2009 tiks uzticēts divkārtējam Lielbritānijas rallija čempionam Gaijam Vilksam (Guy Wilks) un viņa stūrmanim Filam Pugam (Phil Pugh).

Viņu komandas biedri šajā rallijā būs Raimonds Kisiels un Gatis Panavs, kuri startēs ar kompānijas MML Sports sagatavoto Mitsubishi Lancer WRC sporta automobili.

MML Sports Lancer Evolution jaunā rallija automašīna, izmantojot kompānijas MML Sports inženieru vairāk kā divdesmit gadus ilgo pieredzi un zināšanas rallija automobiļu būvē, kas Mitsubishi pasaules rallija čempionātā savulaik ļāva izcīnīt vienu ražotāja un četrus pilotu čempionu titulus, būvēta atbilstoši visām Starptautiskās Automobiļu federācijas FIA N4 grupas prasībām uz jaunākās, desmitās paaudzes Mitsubishi Lancer Evolution sporta automašīnas bāzes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Elektroauto Mitsubishi i-MiEV Latvijā

, 10.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai izpētītu elektromobiļa tirgus potenciālu Latvijā, Mitsubishi Motors Corporation ir nosūtījus vienu i-MiEV automašīnu Latvijas importētājam, kas pašlaik ir apskatāms Skandi Auto autosalonā, Lielirbes ielā 32.

Mitsubishi i-MiEV ir pirmais sērijveida ražošanā nonākušais elektromobilis pasaulē, kura tirdzniecība tika uzsākta 2009. gada jūlijā Japānā. Plānots, ka 2010. gada beigās tas nonāks arī Eiropas tirgū.

Mitsubishi i-MiEV elektromobilī tradicionālā iekšdedzes dzinēja, ātrumu pārnesumu kārbas un degvielas tvertnes vietā ir novietota augstas kapacitātes litija jonu baterija, ļoti efektīvs pastāvīgo magnētu sinhronais motors, strāvas adaptētājs un citas detaļas, kas nodrošina elektromobiļa darbību.

Ar pilnībā uzlādētu bateriju elektromobilis spēj nobraukt 144 km, lai gan, braucot pārdomāti, šī distance var palielināties. Viena baterijas uzlāde pēc Latvenergo tarifiem izmaksā ~1.5 LVL, un uzlādi var veikt no jebkura parastā elektrības kontakta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Andis Neikšāns / Pēteris Dzirkals šonedēļ atsāks dalību pasaules rallija čempionātā PWRC kategorijā, startējot sacensībās Sardīnijas salā Itālijā. Pēc aizvadītajām trim PWRC sacīkstēm Neikšāns meistarsacīkšu kopvērtējumā ieņem dalītu septīto vietu.

Pirmajos divos PWRC etapos Norvēģijā un Kiprā Latvijas rallija ekipāža izcīnīja piektās vietas un cerēja šādu panākumu atkārtot arī Portugālē. Diemžēl šajās sacīkstēs latviešus pievīla tehnika – neizturēja automobiļa dzinējs. Pēc izstāšanās Portugālē un Argentīnas posma izlaišanas Latvijas sportisti no trešās vietas kopvērtējumā atkrituši uz septīto.

„Joprojām čempionātā esam labākie jaunpienācēji – mums priekšā ir tikai pieredzējuši sportisti ar lielu pasaules čempionāta posmu bagāžu,” stāsta Andis Neikšāns. „Pirms Itālijas bijām divu dienu testu sesijā Somijā. Mūsu uzdevums bija dzinēja un starpasu diferenciāļa regulējumi. Domāju, ka testi bija ļoti vērtīgi – atsvaidzināju braukšanas iemaņas un arī jaunie regulējumi šķiet labāki nekā iepriekš izmantotie.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mitsubishi Eclipse Cross ir vēl viens talantīgs plašpatēriņa krosovers ar «jancīgāku» izskatu nekā pārējiem, toties ar ļoti pārdomātu un gardu «pildījumu»

Iespējams, modeļa nosaukumā piejaucētais vārds «Eclipse», kas paņemts no aizvadītā gadsimta 90. gadu Mitsubishi kulta sporta divdurvju kupejas, bija pamudinājis Mitsubishi izveidot savam krosoveram avangardiskāku un sportiskāku eksterjera dizainu. Eclipse Cross degungals ir līdzīgs kā visiem pārējiem, toties aizmugurējās daļa ir nedaudz ārpus klasiskajiem rāmjiem, kas vienlaikus izceļ Mitsubishi Eclipse Cross personību.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Pretstatā drosmīgajam eksterjera dizainam salonā viss ir gudri un mājīgi iekārtots. Ērta un ergonomiska pilota darba vieta, saprotams un lietošanā ērts multimediju centrs, kas beidzot ir ieguvis Apple Car Play un Android Auto saskarnes. Pirmo reizi Mitsubishi ir ticis arī pie head up displeja. Svarīgi ir uzsvērt, ka Mitsubishi Eclipse Cross neaizstāj pazīstamo Mitsubishi ASX krosoveru. Abi auto spēlē vienā līgā, jo pat riteņu bāzes abiem krosoveriem ir identiskas, taču Eclipse Cross ir lielāks auto, attiecīgi arī salonā vietas būs vairāk. Milzīga priekšrocība, ka Eclipse Cross būs nopērkams gan priekšpiedziņas, gan pilnpiedziņas versijā. Motors būs gan tikai viens, proti, tas būs 163 ZS jaudīgais 1,5 litru turbomotors. Taču tas ir tas, kas visvairāk vajadzīgs šādas klases automobiļiem, jo to varēs sapārot gan ar sešpakāpju manuālo, gan ar CVT variatoru. Cenu politika Eclipse Cross nepazīst skopi aprīkotus modeļus, jo pat starta Invite aprīkojuma līmenī Mitsubishi krosoveram būs automātiskās tālās gaismas, kruīzkontrole, atpakaļskata kamera un citi komforta un drošības labumi. Līdz ar to pieticīgākais Eclipse Cross maksās, sākot no 24 900 eiro. Pilnpiedziņas modifikācija, bet jau ar augstāka līmeņa Instyle Plus aprīkojumu un tikai kombinācijā ar CVT variatoru, – sākot no 29 800 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas rallija ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals finišēja septītajā vietā PWRC ieskaitē nule kā notikušajā pasaules autorallija čempionāta posmā Grieķijā. Absolūtajā vērtējumā latvieši ieņēma 18. vietu, bet PWRC meistarsacīkšu kopvērtējumā šobrīd atrodas dalītā septītajā vietā.

Jau sacīkstes sākumā sportistiem tika dots uzdevums braukt, saudzējot tehniku, un noteikti sasniegt finišu. Sacensību pēdējo dienu Neikšāns/Dzirkals uzsāka sestie ar nieka 17 sekunžu pārsvaru pār portugāļiem Bernardo Souzu/Horhi Karvaljo. Pēc diviem no četriem svētdienas ātrumposmiem Souza bija Neikšānu apsteidzis, taču Andis atspēlējās priekšpēdējā ātrumposmā un nokļuva atpakaļ 6. vietā. Pēdējo ātrumposmu atkal ātrāk veica portugālis un Andi no labāko sešinieka sacensību finišā šķīra 13 sekundes.

„Esam sasnieguši finišu un izcīnījuši divus PWRC punktus – tātad savu uzdevumu esam izpildījuši,” stāsta Andis Neikšāns. „Visu ralliju braucām uzmanīgi, taču tik un tā sacensību laikā bijām spiesti nomainīt septiņas piekares sviras! No visiem akmeņiem izvairīties nav iespējams, tādēļ ik pa brīdim sanāk piekari salocīt. Salīdzinot ar konkurentiem, mūsu automašīna gan cieta daudz mazāk un daudz laika salocīto sviru dēļ nezaudējām. Žēl, ka neizdevās saglabāt sesto vietu. Pirms pēdējā ātrumposma bija paredzēts nomainīt priekšējās riepas. Vienu nomainījām, bet, mainot otru, salūza domkrats. Tādēļ pēdējo dopu bijām spiesti veikt ar vienu lietotu priekšējo riepu, kura vienkārši neizturēja 33 ātrumposma kilometrus. Pēdējos kilometros uz riepas vairs nebija protektora, tādēļ bija jābrauc īpaši piesardzīgi, lai riepa nepārplīstu. Nākamais – pēdējais – PWRC posms būs oktobra beigās Lielbritānijā. Līdz tam startēsim Latvijā, rallijos „Kurzeme” un „Latvija”.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas rallija ekipāža Andis Neikšāns/Pēteris Dzirkals šajā nedēļas nogalē Kiprā startēs pasaules autorallija čempionāta posmā Cyprus Rally. 12. martā sportisti aizvadīja iepazīšanās jeb shakedown ātrumposmu, kurā ekipāža uzrādīja trešo labāko laiku.

Shakedown notika pa asfalta segumu, kurš gan bija ļoti netīrs – kas līdzīgs slavenajam Anikščai ātrumposmam Lietuvā, kur pa vidu ir šaura asfalta strēmelīte, bet pa malām – zemes segums. Neraugoties uz mazo pieredzi asfalta sacensībās, Andis uzrādīja trešo labāko laiku PWRC ieskaitē un 15. absolūti. No PWRC braucējiem priekšā bija portugāļa Armindo Arauho, itāļa Simones Kampedelli ekipāžas, bet vienāds laiks ar Andi bija katarieša Nasera Al-Atijas duetam.

Savu sniegumu iepazīšanās ātrumposmā Andis Neikšāns komentēja pavisam īsi: „Nothing special! Rītdien būs jāveic gandrīz 140 kilometri asfalta ātrumposmos. No braukšanas viedokļa tieši šī diena būs visbaudāmākā, jo turpmākās divas dienas būs izdzīvošanas sacīkstes pa bedrēm, akmeņiem un gar klints bluķiem,” stāsta Andis. „Tomēr jāņem vērā, ka mums nav pieredzes asfalta sacīkstēs, tādēļ arī pirmā diena būs jāveic piesardzīgi.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Ik mēnesi attīstībā iegulda piecus miljonus

Armanda Vilcāne, 29.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā bāzētais informācijas tehnoloģiju un spēļu prezentētāju ārpakalpojumu sniedzējs SIA Evolution Latvia ik mēnesi attīstībā iegulda vidēji piecus miljonus eiro

Evolution Latvia apgrozījums pēdējos piecos gados pieaudzis par 45,3 miljoniem eiro, 2017. gadā sasniedzot 73,5 miljonus eiro. Iespaidīgā izaugsme uzņēmumam nodrošinājusi vietu laikraksta Dienas Bizness un Lursoft veidotajā strauji augošo uzņēmumu jeb Gazeļu sarakstā. Evolution Gaming grupas vadītājs Martins Karlesunds (Martin Carlesund) uzskata, ka izaugsmes pamatā ir ieguldījumi produktu attīstīšanā un labvēlīgas darba vides nodrošināšanā.

Pārspēj rekordus

«Mūsu biznesa pamatā ir cilvēki, tāpēc, lai šajā nozarē veiksmīgi darbotos un attīstītos, par cilvēkiem ir jārūpējas,» uzsver M. Karlesunds. Lai gan Evolution Gaming šobrīd darbojas vairākās pasaules valstīs, tostarp Igaunijā, Spānijā, Nīderlandē, Beļģijā, Zviedrijā, Lielbritānijā, Kanādā, Gruzijā, Maltā, Rumānijā un Amerikas Savienotajās Valstīs, uzņēmuma galvenais birojs atrodas Rīgā, kur strādā vairāk nekā trīs tūkstoši no kopējiem grupas aptuveni pieciem tūkstošiem darbinieku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rallija sezona noslēgsies Kuldīgā

, 26.09.2009

Rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 būs iespēja redzēt divus Mitsubishi Lancer WRC automobiļus no kuriem vienu stūrēs Ivars Vasaraudzis ar stūrmani Pēteri Spredzi, bet otru – ekipāža Raimonds Kisiels/Gatis Panavs. (Foto: Z. Zālmanis, Nikon)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī N4 klasē Latvijas 2009.gada čempions ir zināms un tas ir Aivis Egle, cīņas gaidāmajā rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 nebūs mazāk spraigas kā iepriekšējos piecos čempionāta posmos. Tieši otrādi – sezonas pēdējais posms noteiks iznākumu visās pārējās klasēs, kā arī komandu kopvērtējumā.

Par Latvijas autorallija čempionu pēc rallija Kurzeme 2009 jau piekto reizi tika kronēts Aivis Egle, jo viņa pārsvars pār tuvāko sekotāju čempionāta kopvērtējumā – Jāni Vorobjovu – pirms pēdējā posma ir 14 punkti un tos dzēst nav iespējams pat ar uzvaru. Teorētiski Aivis Egle pat varētu atpūsties un rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 nestartēt, jo kārotais tituls jau ir izcīnīts, tomēr aizraušanās ar šo sportu darījusi savu un Aivis Egle ir pieteicies startam arī Kuldīgas apkaimē, tiesa gan, nu jau pie A+ klases sacīkšu automobiļa stūres.

Lai arī Jānim Vorobjovam kārtējo reizi autorallija čempiona tiltuls šogad ir gājis secen, Kuldīgā atslābt nedrīkstēs un nāksies vien braukt ar pilnu atdevi, lai nepazaudētu vicečempiona titulu. Šobrīd kopvērtējumā Jānis tikai par 5 punktiem apsteidz tuvāko sekotāju Māri Neikšānu. Vēl svaigā atmiņā ir abu sportistu sacensība rallijā Kurzeme 2009, kur tikai pēdējā ātrumposmā tika noteikts uzvarētājs – finišā pēc 100 nobrauktiem kilometriem Vorobjovs Neikšānu apsteidza vien par nepilnām 5 sekundēm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta kazino ārpakalpojumu sniedzējs Evolution Gaming šogad Latvijā radīs papildu vismaz 500 jaunas darba vietas – spēļu prezentētājiem, uzskaites operatoriem un IT speciālistiem, liecina tā sniegtā informācija.

Galvenās prasības spēļu prezentētājiem ir labas angļu valodas zināšanas un komunikabilitāte, jo ikdienā būs jāspēj komunicēt ar cilvēkiem no visas pasaules angļu valodā. Ņemot vērā to, ka uzņēmums ir starptautisks, arī karjeras izaugsmei angļu valodas zināšanas būs ļoti nepieciešamas. Ja cilvēks visai brīvi runā angļu valodā, ir komunikabls un ar augstu motivāciju, tad pārējās spēļu prezentētājam nepieciešamās prasmes jaunajam darbiniekam būs iespējams apgūt Evolution Akadēmijā. Ņemot vērā uzņēmuma darbības jomas novitāti, lielākā daļa Evolution Gaming darbinieku ir gados salīdzinoši jauni – daudziem šī ir pat pirmā darbavieta pēc vidusskolas vai augstskolas beigšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Britu čempions brauks Talsos

, 24.03.2009

Pēdējo divu gadu Lielbritānijas čempions autorallijā un 2005. gada pasaules vicečempions rallijā junioru vērtējumā Gajs Vilkss.

guywilks.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rallijā BTA Talsi 2009 ar MML Sports sagatavoto N4 kategorijas Mitsubishi Lancer Evolution X Talsos startēs pēdējo divu gadu Lielbritānijas čempions autorallijā Gajs Vilkss.

To oficiāli apstiprināja BTA Rally Talsi 2009 organizators Raimonds Strokšs.

„Protams, žēl, ka nesanāks Latvijā redzēt 2003. gada pasaules čempionu Peteru Solbergu, taču apsolām, ka BTA Rally Talsi sagādās daudzus citur pārsteigumus! Viens no tiem jau ir oficiāls – ar pilnīgi jaunu MML Sports sagatavoto N4 kategorijas Mitsubishi Lancer Evolution X Talsos startēs pēdējo divu gadu Lielbritānijas čempions autorallijā un 2005. gada pasaules vicečempions rallijā junioru vērtējumā Gajs Vilkss. Būs interesanti salīdzināt viņa spēkus ar Latvijas čempionu Aivi Egli un Lietuvas čempionu Vītautu Švedu. Patlaban notiek darbs pie vēl pāris čempionu piesaistes no autorallija lielvalstīm. Ja tas izdosies, varēsim Talsu ralliju saukt par īstu čempionu sacīksti!,” saka Raimonds Strokšs. BTA Rally Talsi, kas būs Latvijas rallija čempionāta ceturtais posms, risināsies 16. un 17. maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mitsubishi Motors i MiEV (Mitsubishi novatoriskais elektromobilis (Mitsubishi innovative Electric Vehicle)) iespējams 2010. gadā varētu nonākt pārdošanā Eiropā.

i MiEV simbolizē Mitsubishi Motors zaļās tehnoloģijas. Šobrīd auto tiek testēts un reklamēts Japānā, Jaunzēlandē, ASV un Eiropā. Tā pārdošana tiks uzsākta Japānā 2009. gada vasarā.

Pēc daudzajām individuālajām apskatēm un testa braucieniem, kas visā Eiropā tika veikti kopā ar energouzņēmumiem, vietējām un reģionālām pašvaldībām, lielo autoparku īpašniekiem, infrastruktūras partneriem un atbalsta grupām, elektromobiļa i Miev testēšana tagad ir nodota atsevišķu valstu tirgiem, kuru rīcībā nonāks 12 i Miev elektromobiļi.

Lai labāk izprastu elektromobiļu, un it īpaši i MiEV, tirgus potenciālu, Mitsubishi Corporation, Mitsubishi Motors Corporation un Mitsubishi Motors Europe nosūtīs elektromobiļus vairākiem Mitsubishi importētājiem visā reģionālajā tirgū. Sākumā elektromobili saņems Spānija, Nīderlande un Lielbritānija, vēlāk pārējie Eiropas tirgi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

FOTO: Evolution Latvia strauji audzis gan apgrozījums, gan peļņa

Žanete Hāka, 01.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā bāzētais informācijas tehnoloģiju (IT) un spēļu prezentētāju ārpakalpojumu sniedzējs SIA «Evolution Latvia» 2018.gadā sasniedzis apgrozījumu 89,012 miljonu eiro apmērā, kas bija par 21,1% jeb 15,493 miljoniem eiro vairāk nekā 2017.gadā, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Arī uzņēmuma peļņa pieaugusi. Tā pēc nodokļu nomaksas pērn bija 7,818 miljoni eiro, kas bija par 27,1% jeb 1,665 miljoniem eiro vairāk nekā gadu iepriekš.

Pagājušajā gadā SIA «Evolution Latvia» vidēji nodarbināto skaits pieauga par 20% - līdz 3560 darbiniekiem.

Atbilstoši apgrozījuma pieaugumam, par 21% pērn palielinājās arī ražošanas izmaksas, bet administrācijas izmaksas pieaugušas par 48%, uzņēmuma vadība norāda 2018.gada pārskatā.

SIA «Evolution Latvia» pagājušajā gadā turpināja ieguldīt studijās un tehniskā aprīkojuma uzlabošanā un nomaiņā. Uzņēmums kopumā ieguldījis 1,3 miljonus eiro nomātajās telpās un 2,5 miljonus eiro tehniskajā aprīkojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākusies dalībnieku reģistrācija Latvijas autorallija čempionāta ceturtajam posmam – Talsi 2009. Sacensību rīkotāji sola, ka uz starta redzēsim uzreiz piecu valstu aktuālos čempionus N4 kategorijā!

Sacensību lielākās zvaigznes būs britu Gaja Vilksa/Fila Pjū ekipāža – pēdējo divu gadu Lielbritānijas N4 čempioni un 2005. gada pasaules vicečempioni junioru vērtējumā. Viņi uz starta stāsies ar kompānijas MML Sports sagatavotu Mitsubishi Lancer Evolution X automašīnu, kurai šīs būs debijas sacensības.

Uz starta stāsies arī četrkārtējais Somijas N4 čempions un 2008. gada ātrākais Somijas sportists šajā klasē Juha Salo, kurš ekipāžā ar Mīku Steinbergu startēs ar Mitsubishi Lancer Evolution X automašīnu. Salo šīs sacensības izvēlējies, lai testētu amortizatorus un, protams, lai salīdzinātu savus spēkus ar Lielbritānijas rallija čempionu Vilksu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvāko divu nedēļu laikā japāņu kompānija Mitsubishi paziņos, kuru no divām Baltijas valstu ostām izvēlējusies kā stratēģisko partneri kravu piegādei uz savu Austrumeiropas rūpnīcu Kalugā, ziņoja TV3 raidījums Nekā Personīga.

Japāņi nolēmuši trīskāršot auto ražotnes apjomus Krievijā un līdz ar to, piegādājot izejmateriālus, ievērojami palielināt kravu plūsmu. Viņi meklējot jaunu piegādes ceļu uz Krieviju - vai nu caur Rīgu vai arī Tallinu. Ja konkurencē ar Igaunijas galvaspilsētu uzvarēs Rīgas brīvosta, tās konteinerkravu apjoms pieaugšot vismaz par trešdaļu, varbūt pat uz pusi. Tomēr Latvijas ierēdņu neizdarības dēļ, kā arī Rīgas brīvostas darījumu un īpašnieku necaurspīdīgums draud novest pie tā, ka kaimiņi igauņi būs atkal mums priekšā un saņems ievērojamo Mitsubishi pasūtījumu, norādīja raidījuma veidotāji.

«Jāizdara brīnums», lai kravas plūstu nevis caur Tallinu, bet Rīgu, decembrī laikrakstam Dienas bizness sacīja DB Schenker Latvia direktors Aivairs Tauriņš. Dažu simtu eiro izmaksu pieaugums, salīdzinot ar Rīgu, japāņus diezin vai atbaidīšot. Viņaprāt, Rīga ir nr. 2 šajās sacensībās, un tikai tad, ja igauņiem kaut kas noiet greizi, Latvija var izmantot savu iespēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nissan iegādāsies trešdaļu Mitsubishi akciju

LETA, 12.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves uzņēmums Nissan Motor Co. ceturtdien paziņoja, ka par 237,36 miljardiem jenu (1,9 miljardiem eiro) iegādāsies trešdaļu skandālā ierautā Mitsubishi Motors Corp. akciju.

Vienošanās paredz, ka Nissan kļūs par lielāko Mitsubishi akcionāru, apsteidzot Mitsubishi Heavy Industries, kam pieder aptuveni 20% autoražotāja akciju.

«Šis darījums rada potenciālu izdevīgumu abām mūsu kompānijām un sola izaugsmes iespējas,» norāda Nissan vadītājs Karloss Gosns. «Mēs esam apņēmušies sargāt un veicināt Mitsubishi zīmolu. Mēs palīdzēsim šim uzņēmumam risināt gaidāmās problēmas, jo sevišķi attiecībā uz patērētāju uzticību.»

Darījums paredz, ka Nissan iegādāsies aptuveni 506 miljonus Mitsubishi akciju, kā arī Nissan būs tiesības iecelt atsevišķus locekļus Mitsubishi valdē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vorobjovs Racing ekipāža rallijā Talsi 2010 startēs ar jaunākās paaudzes Mitsubishi Lancer Evo X automašīnu.

«Ideja iegādāties Mitsubishi Lancer Evo X automašīnu bija jau vasarā, bet reāli to nopirkām tikai vēlā rudenī,» saka ekipāžas stūrmanis Guntars Zicāns. «Šī ideja radās pēc tam, kad paskatījāmies, ka vadošie Somijas N4 grupas braucēji jau pagājušajā gadā brauca un ar Evo X cīnījās par vadošajām vietām. Nolēmām, ka arī mums ir jāpamēģina braukt ar šādu automašīnu, jo neviens jau nebrauks bezgalīgi ilgi ar Evo VII vai Evo IX. Iegādājāmies parasto RS versiju. Pēc tam tā automašīna tika vesta uz Somiju, kur tai tika taisīts dzinējs un strādāts pie regulējumiem. Karkasu, apšuvumu un citas lietas montējām jau pie mums, Latvijā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Igauņu autosportista avārija ar Mitsubishi Lancer Evolution apdrošinātājam izmaksā 20 tūkstošus

Lelde Petrāne, 29.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen If Apdrošināšana veikusi lielāko atlīdzības izmaksu rallija apdrošināšanā 20 000 eiro apmērā, liecina apdrošinātāja sniegtā informācija.

«Šogad esam veikuši līdz šim lielākās apdrošināšanas atlīdzības izmaksu 20 000 eiro apmērā par Tallina Rally 2014 notikušu igauņu autosportista avāriju ar Mitsubishi Lancer Evolution, kad vienā no trases līkumiem, veicot kreiso pagriezienu viņš zaudēja kontroli pār auto vadību, nobrauca no trases un ietriecās kokos. Trīs gadu laikā kopš piedāvājam rallija apdrošināšanu šī ir lielākā atlīdzība,» informēja If Apdrošināšana KASKO produkta vadītājs Kaspars Duburs.

Otru lielāko rallija atlīdzības izmaksu – 17 000 eiro apmērā - If Apdrošināšana veica 2013.gadā, kad 300 lakes rally posmā Zarasai reģionā avarēja Latvijas autosportista vadīta Mitsubishi Lancer Evolution automašīna.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā bāzētais informācijas tehnoloģiju (IT) un spēļu prezentētāju ārpakalpojumu sniedzēja SIA «Evolution Latvia» valdes priekšsēdētājs Ričards Ešlijs Hadida atstājis amatu, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

Ričards Ešlijs Hadida SIA «Evolution Latvia» valdē darbojies kopš uzņēmuma dibināšanas. Viņš bijis gan valdes loceklis, gan valdes priekšsēdētājs.

Viņa vietā valdes priekšsēdētāja amatā neviens nav iecelts. Šobrīd SIA «Evolution Latvia» valdē turpina darboties valdes locekļi Martins Olofs Karlsunds un Pal Jespers fon Bārs.

Izmaiņas komercreģistrā ierakstītas 18.decembrī.

SIA «Evolution Latvia» reģistrēts 2006.gadā. Uzņēmums veic tiešās translācijas studiju pakalpojumus un nodrošina IT risinājumus saistītajam uzņēmumam «Evolution Malta Ltd.», kas nodrošina tiešās translācijas kazino sistēmas azartspēļu industrijas uzņēmumiem.

2017.gadā SIA «Evolution Latvia» kāpinājis apgrozījumu līdz 73,519 miljoniem eiro, arī tā peļņa pieaugusi un bija 6,154 miljoni eiro pēc nodokļu nomaksas. Uzņēmumā vidēji nodarbināto skaits 2017.gadā pieauga līdz 2967 darbiniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Evolution Gaming turpina meklēt darbiniekus Latvijā

Lelde Petrāne, 21.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā bāzētā uzņēmuma Evolution Gaming apgrozījums pirmajā pusgadā palielinājies par 49%,veidojot 33,288 miljonus eiro, informēja uzņēmumā.

Evolution Gaming Group AB ir IT un spēļu prezentētāju ārpakalpojumu sniedzējs interneta kazino operatoriem, un tā akcijas tiek kotētas Nasdaq biržā.

Evolution Gaming turpina aktīvi meklēt jaunus darbiniekus dažādos amatos. Kopumā šogad uzņēmumam Latvijā ir nepieciešami apmēram 500 jauni darbinieki, tostarp vislielākā nepieciešamība ir pēc spēļu prezentētājiem, uzskaites operatoriem un IT speciālistiem. Galvenās prasības spēļu prezentētājiem ir labas angļu valodas zināšanas un komunikabilitāte, jo ikdienā būs jāspēj komunicēt ar cilvēkiem no visas pasaules angļu valodā.

Evolution Gaming Latvijā strādā vairāk nekā 1300 darbinieki – lielākā daļa no viņiem ir spēļu prezentētāji un IT speciālisti.

Komentāri

Pievienot komentāru