Komerciālās aviācijas nozari pandēmija turpinās ietekmēt vēl vairākus gadus, prognozē "Moody’s" analītiķi.
Turklāt blakusefekti, iespējams, būs jūtami visā pasaules ekonomikā, ne tikai saistītajās nozarēs.
Saskaņā ar "Moody’s" analītiķu prognozēm, pēdējo mēnešu satricinājumi ietekmēs iesaistītās personas un uzņēmumus - sākot no lidostu operatoriem un lidmašīnu nomas kompānijām līdz pat lidmašīnu ražotājiem un viņu piegādātājiem - vismaz līdz pat 2022.gadam un visdrīzāk, pat ilgāk.
Turklāt to izjutīs vēl plašāks loks personu, jo aviokompānijas izmanto vēl dažādu pušu pakalpojumus, līdz ar to krīze ietekmēs plašu nodarbināto skaitu un naftas pieprasījumu, norāda eksperti.
Ziņojumā teikts, ka galvenais atveseļošanās faktors būs ilgstoši noturīgs pasažieru pieprasījums. Tam uzlabojoties, aviokompānijas un lidostas sāks atgūties, tam sakos lidmašīnu nomas kompānijas, jo aviokompānijām būs nepieciešams vairāk lidmašīnu, ar ko pārvadāt pasažierus. Likumsakarīgi tam sekos lidmašīnu ražotāju atgūšanās, un pēdējie atgūsies detaļu piegādātāji. Tiesa gan, "Moody’s" eksperti prognozē, ka tas nenotiks ātrāk par 2023.gadu.
Prognoze balstīta uz pieņēmumu, ka pasažieru pieprasījums līdz 2023.gadam spēs atgūties līdz 2019.gada līmenim, un "Moody’s" analītiķi patlaban veido prognozi arī sliktākam scenārijam, ja ekonomikas atgūšanās notiks lēnāk.