Ražošana

Musli Graci ražotājs šogad plāno dubultot apgrozījumu

Anda Asere, 28.11.2019

Jaunākais izdevums

"Musli Graci" ražotājs SIA "Felici" šogad plāno divkāršot apgrozījumu un sasniegt viena miljona eiro apgrozījuma slieksni

2018. gadā uzņēmuma apgrozījums bija 471,8 tūkstoši eiro. "Eksports šogad ir audzis divas reizes, klāt nākušas tādas valstis kā Krievija, Jaunzēlande, Zviedrija, Bulgārija, Ungārija, Ukraina, u.c.," teic Alise Balgalve, SIA "Felici" vadītāja un dibinātāja.

Eksports veido 70% no uzņēmuma apgrozījuma un šogad produkcija ir nopērkama jau 23 valstīs. "Ekportspējīgi produkti veicina Latvijas atpazīstamību un stiprina ekonomiku kopumā," viņa uzskata. Db.lv jau rakstīja, ka tik tikko eksporta atbalsta kustība "The Red Jackets" atzinusi uzņēmumu par vienu no Latvijas uzlecošajām eksporta zvaigznēm jeb "Rising Star". Savukārt, pērn uzņēmums ieguva "Red Dot" balvu "Best of the best". A. Balgalve teic, ka tā vairojusi SIA "Felici" atpazīstamību un uzticamību starptautiskajā tirgū. Savukārt, produkta dizains nodrošina veiksmīgu komunikāciju ar partneriem un importētājiem.

Šogad uzņēmums ieguvis "BRC" A līmeņa sertifikātu, kas paver iespējas strādāt eksportā gan ar savu zīmolu, gan arī privātajām preču zīmēm. "Šogad un 2020. gadā cītīgi strādājam pie jaunu produktu izstrādes. Pirmie divi produkti tirgū būs pieejami jau nākamā gada pavasarī," teic A. Balgalve. SIA "Felici" piedalās arī Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas Pārtikas Kompetences centra projektā, izstrādājot zinātniskus produktus un veicot klīniskos pētījumus. Produkti paredzēti kā preventīvs uzturs "civilizācijas slimību" profilaksei un tie būs pieejami 2021. gadā.

Runājot par to, kā attīstās pārtikas nozare, viņa spriež, ka cilvēki Latvijā un pasaulē kļūst arvien izglītotāki par uzturu un pārdomā, ko ēd. "Pircēji novērtē nemainīgi augstu kvalitāti, reizē nav mazsvarīga garša, smarža un konsistence. Nozīme ir pat krāsai! Pircēji kļūst prasīgāki, un prasīgāki ne tikai pret produktu, bet arī iepakojumu, pasniegšanas veidu un vietām, kur to iegādāties,» viņa teic.

A. Balgalve stāsta, ka no uzņēmuma ražotajām 17 produktu vienībām lielākais fokuss ir uz musli produktiem, kas veido 70% no pārdotā apjoma. Uzņēmums mērķtiecīgi veic pētījumus, kā tos uzlabot, pilnveidot un sniegt cilvēkiem to, kas nepieciešams, lai justos labi un spētu sasniegt fiziskos vai labsajūtas mērķus. Jau iepriekš viņa stāstījusi, ka uzņēmuma ražoto mušļu maisījumu pamats ir graudaugs tritikāle - rudzu un kviešu krustojums. "Sadarbībā ar Valsts Priekuļu laukaugu selekcijas institūtu sapratām, ka tritikālē ir augsts proteīnu un šķiedrvielu saturs, tajā ir apvienots labākais no kviešiem un rudziem. Salīdzinot ar vidējo musli, kas nopērkams Eiropā, "Graci" satur bioloģiski aktīvas vielas, kas pozitīvi ietekmē organismu, tāpēc tie ir saucami par funkcionāliem," skaidro A. Balgalve.

Pērn uzņēmums palielināja savu ražošanas jaudu, investējot 600 tūkstošus eiro jaunajā ražotnē. Tās platība ir 1000 kvadrātmetri, uzņēmums ir uzstādījis iekārtas vairāku veidu graudaugu galaproduktu ražošanai. Produktiem, kas pirms tam tapuši ar rokām, paredzēts kāpināt ražošanas jaudu līdz vienai tonnai stundā.

SIA "Felici" ražo 9 veidu mušļus, putras un funkcionālās maltītes. Kompānija dibināta 2012. gadā un darbu sākusi ar Jelgavas biznesa inkubatora atbalstu. Šobrīd uzņēmumā strādā 22 cilvēki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Video

Uzņēmējas stāsts: Alise Balgalve

Kristiāna Cimermane, 19.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds ir zīmola rašanās process? Kādi lēmumi jāpieņem uzņēmumam paplašinoties? Kā saglabāt līdzsvaru starp darbu un ģimeni?

Blogere Kristiāna Cimermane sarunājas ar zīmola Muesli Graci izveidotāju un radītāju Alisi Balgalvi par biznesu, latviešu lepnumu un personīgajiem izaicinājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

FOTO,VIDEO: Cēsīs atver beziepakojuma veikalu; plāno izvērsties arī citviet

Monta Glumane, 03.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cēsīs atklāts beziepakojuma veikals ieber.lv. Uzsāktas sarunas par paplašināšanos citviet Vidzemē, biznesa portālam Db.lv pastāstīja ieber.lv idejas autore Agnese Gaidelione.

A. Gaidelione stāsta, ka ideju par veikala izveidi palīdzēja īstenot draudzene, ar kuru viņa devās kopīgās pastaigās ar bērniem. Sarunājoties un domājot, kas būtu sirdij tīkamais, radās ideja par beziepakojuma veikala izveidi. «Runājām, ka baigi labā lieta ir Rīgā un arī mēs šeit to varētu īstenot. Pamazām, pamazām, solīti pa solītim un viss izdevās,» teic A.Gaidelione.

Uzsākot uzņēmējdarbību, viņa konsultējusies arī ar Lauru un Andi Arnicāniem, kas ir vieni no zero waste dzīvesstila aktīvistiem Latvijā. «Jautājām viņu viedokli, kādas preces viņi iegādātos. Viņi ir lietpratēji un varēja ieteikt, ko mēs varētu mācīties kā uzņēmēji, kas citos veikalos ir labs un ērts, kādu pozitīvo pozitīvo praksi mēs varētu pārņemt un par ko mēs varētu padomāt, lai atšķirtos. Viņi arī bija vieni no mūsu padomdevējiem,» sacīja A.Gaidelione.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finansējums

Grantu programmā (ie)dvesma jaunajiem uzņēmējiem pieejami 80 000 eiro

Zane Atlāce - Bistere, 06.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pievienojoties diviem jauniem partneriem – Ropažu un Stopiņu novadiem, kopējais jaunajiem uzņēmējiem pieejamo grantu apmērs programmā «(ie)dvesma» šogad ir pieaudzis līdz 80 000 eiro, informē AS SEB banka pārstāve Ieva Bethere.

Programmas «(ie)dvesma» grantus varēs saņemt gan jau strādājoši uzņēmumi, gan vēl neīstenotu biznesa ideju autori. Projektu pieņemšana sāksies 2. septembrī, bet jau šobrīd programmas īstenotāji aicina visus interesentus iepazīties ar konkursa nosacījumiem.

Grantu programmas aizsācējiem un iepriekšējā gada sadarbības partneriem - SEB bankai, Jūrmalas pilsētai, Mārupes, Olaines, Ķekavas un Siguldas novadiem, šogad pievienojušies arī Ropažu un Stopiņu novadi, paplašinot grantu programmas darbības teritoriju un finansējuma apjomu. Katrs no partneriem piešķirs 10 000 eiro finansējumu, uz kuru varēs pretendēt uzņēmumi, kas veic vai plāno veikt saimniecisko darbību kādā no septiņām grantu programmā iesaistītajām pašvaldībām un uzņēmumi, kuri ir dibināti pirms ne vairāk kā trim gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nodarbinātības valsts aģentūra šogad plāno atbalstīt 75 iesniegtos biznesa plānus; iepriekšējos gados atbalstīti 213 bezdarbnieku iesniegtie biznesa plāni.

Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA) pasākuma "Atbalsts komercdarbības vai pašnodarbinātības uzsākšanai" mērķis ir sniegt konsultatīvu un finanšu atbalstu bezdarbniekiem ar iepriekšēju sagatavotību un ievirzi komercdarbības veikšanā, lai viņi varētu uzsākt komercdarbību vai kļūt par pašnodarbināto.

"2020. gadā šajā pasākumā piedalās 150 NVA reģistrētie bezdarbnieki, kuru iesaiste tika uzsākta februārī. Šobrīd pasākuma dalībnieki apmeklē biznesa plāna izveides konsultācijas un izstrādā biznesa plānus. Provizoriski maijā plānojam atbalstīt 75 iesniegtos biznesa plānus, ja tie izvērtēšanā saņems pietiekamu punktu skaitu, kas norādīs uz biznesa plāna dzīvotspēju," informē Baiba Ivāne, Nodarbinātības valsts aģentūras Pakalpojumu departamenta Nodarbinātības pasākumu nodaļas vecākā eksperte.

Komentāri

Pievienot komentāru