Biznesa tehnoloģijas

Nedrīkst aizmirst par esošo klientu noturēšanu

Anda Asere, 27.01.2020

Jaunākais izdevums

Uzņēmējiem 2020. gadā ieteicams rūpēties ne tikai par lietotāju plūsmas palielināšanu savam internetveikalam, bet arī par esošo lietotāju noturēšanu.

"Tas nozīmē, ka ir jāveic darbi, kas ir saistīti ar mājaslapas pilnveidošanu (dizains, saturs, A/B testi, papildus rīku implementācija utt.). Akcents uz interneta veikalu apmeklētāju noturēšanu nav nekāds jaunums. Ārzemju pieredze jau vairākus gadus liecina, ka šis ir vienīgais pareizais virziens, lai investīcijas reklāmā strādātu ar pozitīviem ienākumiem no ieguldījumiem (ROI) ilgtermiņā," saka Sergejs Volvenkins, "iMarketings.lv" Digitālās nodaļas vadītājs.

Viņš uzskata, ka internets un mūsdienu reklāmas tehnoloģijas arī 2020. gadā nodrošinās lieliskas iespējas atlasīt un sasniegt savu mērķauditoriju. Tiesa, vairs nebūs iespējas ielēkt "pirmajā vagonā", tomēr šis gads pagaidām vēl noteikti nebūs arī "pēdējais vagons".

S. Volvenkins gan atzīst, ka reklāma internetā ir kā koks ar diviem galiem un bez ieguvumiem ir arī zināmi riski un tie ir jāņem vērā, plānojot digitālā mārketinga stratēģiju. Viens no riskiem ir tas, ka liels reklāmas "troksnis" atstāj sekas - pircējiem ne tikai klātienes tirdzniecības vietās, bet arī internetā ir izvēles pārsātinājums un līdz ar to ir grūti izvēlēties. Vieglāk ir atlikt pirkumu un pateikt "nē".

Uzņēmējiem tas noteikti nozīmē lielākas reklāmas izmaksas. Tāpēc ir svarīgi neaizmirst par darbu ar esošajiem klientiem.

"Arī 2020. gadā reklāma internetā turpinās "atņemt" tirgus daļu tradicionālajiem medijiem. Viens no faktoriem, kas ietekmēs un veicinās šīs izmaiņas, ir uzlabotas iespējas precīzāk atlasīt un uzrunāt mērķauditoriju. Vēl viens svarīgs faktors ir iespēja veikt detalizētāku reklāmas kampaņu analīzi digitālajā vidē ar atbilstošiem analītiskiem rīkiem, piemēram, "Google Analytics" utt. Tomēr tradicionālo mediju ietekme tik un tā paliks ļoti spēcīga, jo mārketinga un pārdošanas mērķu sasniegšanai ir nepieciešams plānot gan "online", gan "offline" aktivitātes," uzsver S. Volvenkins.

Db.lv jau rakstīja, ka, lai gan pagaidām dati par 2019. gada reklāmas tirgus apjomiem vēl nav apkopoti un līdz ar to nav iespējams precīzi analizēt tirgus dinamiku, pēc viņa aplēsēm pērn reklāmas apjomi internetā ir turpinājuši augt. Piemēram, pēc "Google Analytics" datiem "iMarketings.lv" klientu apgrozījums internetā 2018. gadā veidoja aptuveni 143 miljonus eiro.

2019. gadā provizoriski tiek sagaidīts 20 līdz 30% pieaugums. "Šo izaugsmi panāksim, pateicoties gan reklāmas kampaņu pārvaldīšanai vietējā tirgū, gan arī, attīstot tirdzniecību jaunās valstīs ar esošajiem klientiem," teic S. Volvenkins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visticamāk, arī 2019. gadā reklāmas apjomi internetā turpinājuši augt.

Tā pieļauj "iMarketings.lv" Digitālās nodaļas vadītājs Sergejs Volvenkins. Tomēr pagaidām dati par 2019. gada reklāmas tirgus apjomiem vēl nav apkopoti un līdz ar to nav iespējams precīzi analizēt tirgus dinamiku. "Jāņem vērā arī fakts, ka pilnībā apkopot un novērtēt kopējo situāciju, nav iespējams, jo "Google" ("Search", "Youtube", "Display") un "Facebook" nesniedz datus par reklāmas apjomiem. Savukārt bez šiem datiem aina nav pilnīga. Pēc Latvijas Reklāmas asociācijas sniegtajiem datiem 2018. gadā reklāmas apjomi internetā veidoja 23%. Ja būtu zināmi arī "Google" un "Facebook" reklāmas apjomi, esmu pārliecināts, ka tas būtiski mainītu reklāmas apjomu struktūru, un interneta reklāmas daļa, iespējams, varētu sasniegt pat TV līmeni," viņš norāda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par klientu augstāk novērtētajiem internetveikaliem dažādās kategorijās šogad atzīti "Rdveikals.lv", "JanisRoze.lv", "lensor.eu", "Barbora.lv", "Douglas.lv", "Weekendshoes.lv", "220.lv" un "drogas.lv".

Šā gada oktobrī digitālā mārketinga aģentūrā "iMarketings.lv " sadarbībā ar "Kantar/TNS" veica pētījumu, lai noskaidrotu pircēju visaugstāk novērtētos Latvijas interneta veikalus. Kopumā pētījumā piedalījās vairāk nekā tūkstoš respondentu, kuri pēdējo sešu mēnešu laikā bija veikuši vismaz vienu pirkumu internetā. Pētījuma gaitā interneta veikali tika vērtēti pēc 23 atlases kritērijiem, piemēram, piegādes laika, drošības, reputācijas, preces atgriešanas iespējam, klientu apkalpošanas utt.

Interneta veikali tika vērtēti desmit kategorijās. Elektronikas kategorijā bija izvirzīti "1a.lv", "220.lv" un "Rdveikals.lv". Šī gada patērētāju iecienītākais internetveikals šajā kategorijā, tāpat kā pērn, ir "Rdveikals.lv".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SEO optimizācija ir nozīmīga digitālā mārketinga metode, kas sniedz iespēju paaugstināt mājaslapas pozīcijas meklētājprogrammās, tādā veidā sasniedzot plašāku mērķauditoriju un palielinot uzņēmuma klientu skaitu. Viens no galvenajiem SEO optimizācijas aspektiem ir uz atslēgvārdiem balstīta satura veidošana. ChatGPT, savukārt, ir mākslīgā intelekta tērzēšanas robots, kas sniedz iespēju ģenerēt tekstu gluži dabiskā valodā. Lai arī ne pilnībā, taču šis spēcīgais rīks var tikt izmantots arī SEO optimizācijā, taču jāņem vērā, ka tam ir gan savi plusi, gan mīnusi.

Plusi, ko sniedz ChatGPT SEO optimizācijā

  • Sniedz iespēju ģenerēt atslēgvārdiem atbilstošu saturu

Izmantojot ChatGPT ir iespējams rakstīt SEO optimizētu tekstu. Tērzēšanas lauciņā uzdodot jautājumu vai ievadot neitrālu vārdu frāzi, dažu sekunžu laikā iespējams iegūt mākslīgā intelekta ģenerētu tekstu. Šādā veidā ChatGPT var lūgt izveidot pat veselu rakstu par kādu konkrētu tēmu.

  • Ietaupīts laiks

Šādā veidā iespējams būtiski ietaupīt laiku, kas tiek pavadīts SEO optimizēta teksta veidošanai. Ja SEO atbilstoša teksta veidošana parasti var aizņemt pat vairākas stundas, tad ChatGPT sniedz iespēju gūt rezultātu pat dažu sekunžu laikā.

  • Iespējams saņemt vairākus atbilžu variantus

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitālajā vidē iekšējā (On Site) un ārējā (Off Site) mājaslapas optimizācija ir divas dažādas SEO stratēģijas, kas palīdz uzlabot vietnes redzamību meklētāja rezultātos. Šajā rakstā apskatīsim, kā tās atšķiras un kā katrs no šiem elementiem ietekmē jūsu vietnes veiksmīgu ierindošanos Google meklētājā.

On-Site SEO: Mājaslapas iekšējā SEO optimizācija

On Site SEO optimizācija ir aktivitātes, kas tiek veiktas pašā mājaslapā, lai uzlabotu vietnes redzamību meklēšanas rezultātos.

1. Vietnes veiktspēja

Mājaslapas ātrums ietekmē ne tikai lietotāju pieredzi, bet arī rezultātus Google meklētājā. Veicot veiktspējas optimizāciju, piemēram, izmantojot rīkus kā PageSpeed Insights, jūs varat uzlabot lapas ielādes laiku, izmantojot metodes kā attēlu kompresijas iespējas un citus pielāgojumus.

2. Lapas nosaukumu un virsrakstu optimizācija

Lapu virsraksti (H1, H2, H3) ir svarīgi, jo palīdz lietotājiem un meklētājprogrammām saprast par ko ir vietnes saturs. Optimizējiet lapu nosaukumus, iekļaujot mērķa atslēgvārdus un piesaistiet lietotāju uzmanību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Ērti produkti kļūst par normu

Anda Asere, 08.10.2019

Renārs Jansons, SIA Cube Systems valdes priekšsēdētājs un lietotāju pieredzei veltītās konferences UX Riga organizators.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās cilvēkiem ir plašas izvēles iespējas un viņi izvēlas izmantot tos produktus, kas ir ērti lietojami, atsakoties no tiem, kas tādi nav.

«Līdz ar viedtālruņu un digitālās jomas attīstību patērētāji ne tikai vēlas ērti lietojamus risinājumus, bet jau uzskata tos par normu. Pozitīva lietotāju pieredze un ērti lietojami digitāli risinājumi ir svarīgi katra uzņēmuma efektīvai darbībai un attīstībai,» teic Renārs Jansons, SIA Cube Systems valdes priekšsēdētājs un lietotāju pieredzei veltītās konferences UX Riga organizators. Viņa skatījumā ērts risinājums ir izmērāms arī naudā, jo tas palielina uzņēmuma ienākumus, klientu un darbinieku apmierinātību, samazina klientu apkalpošanas un jauno darbinieku apmācības izmaksas, kā arī uzlabo uzņēmuma tēlu.

Arī iMarketings.lv digitālās nodaļas vadītājs Sergejs Volvenkins uzskata, ka laba lietotāja pieredze sniedz jūtamus ieguvumus, tostarp dod iespēju uzlabot finanšu rādītājus. Piemēram, mājaslapā ar sliktu lietotāju pieredzi no 1000 apmeklētājiem produktu iegādāsies desmit cilvēki. Turpretī lietotājam draudzīgākā mājaslapā no 1000 apmeklētājiem tie būšot jau 20 cilvēki. «Lai uzņēmums ar sliktu lietotāja pieredzi pārdotu produktu 20 cilvēkiem, lapai jāpiesaista 2000 lietotāji, nevis 1000. Tas var izmaksāt divreiz vairāk, un reklāmas atdeve var būt neapmierinoša.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā "Latvian Ecommerce Awards 2022" apbalvoti Latvijā labākie interneta veikali 11 kategorijās, informē pasākuma rīkotāji digitālā mārketinga aģentūrā "iMarketings.lv".

Par labākajiem interneta veikaliem 2022.gadā kategorijā "Apģērbi/apavi" atzīts "zalando.lv", kategorijā "Elektronika" - "rdveikals.lv", kategorijā "Pārtika" - "barbora.lv", bet kategorijā "Bērnu preces" - "220.lv".

Vienlaikus kategorijā "Grāmatas" par labāko interneta veikalu 2022.gadā atzīts "janisroze.lv", kategorijā "Sadzīves tehnika" - "rdveikals.lv", kategorijā "Medikamenti" - "internetaaptieka.lv", kategorijā "Mēbeles/ mājas preces" - "jysk.lv", bet kategorijā "Preces mājai un personīgajai higiēnai" balvu saņēma "drogas.lv".

Vienlaikus "Latvian Ecommerce Awards 2022" nominācijā "Straujākā izaugsme Latvijas tirgū" apbalvojumu saņēma veterinārā aptieka "Vetzoo.lv", bet nominācijā "Straujākā izaugsme eksporta tirgū" apbalvots bērnu koka mēbeļu un rotaļlietu e-veikals "ettetete.com".

Komentāri

Pievienot komentāru