Neuzskata par reālu Tallinas-Helsinku tuneļa izbūvi līdz 2024.gadam 

Igaunijas valsts pārvaldes ministrs Jāks Ābs par nereālu nodēvējis somu uzņēmēja Pētera Vesterbakas vēlmi līdz 2024.gada beigām pabeigt zemūdens tuneli starp Helsinkiem un Tallinu, otrdien vēstīja Igaunijas sabiedriskā raidorganizācija ERR.

LETA--BNS, 2019. gada 09. jūlijs plkst. 14:24

Foto: Finest Bay Area Development Oy

Ābs sarunā ar ERR sacījis, ka ir apkopoti pirmie pamata dati, lai lemtu par izraudzītas teritorijas plānojuma, kas nepieciešams tuneļa būvniecībai, sākšanu, tomēr pastāv arī bažas, kas galvenokārt saistītas ar projekta finansēšanu un ietekmi uz vidi.

Ministrs sacījis, ka lielākā daļa atbildīgo Igaunijas ministriju ir iepazinušās ar Vesterbakas kompānijas «FinEst Bay Area Development» iesniegtajiem dokumentiem un sniegušas savu vērtējumu par attīstītāja plāniem.

«Atsevišķu ministriju vēstules liecina, ka tās vēlas saņemt papildu informāciju no attīstītāja. Kad būs saņemtas visas vēstules, mēs varēsim izlemt, vai lūgt papildu informāciju vai arī nosūtīt jautājumu izskatīšanai valdībā, lai redzētu, vai ir izpildīti visi priekšnosacījumi izraudzītas teritorijas plānojuma ierosināšanai,» klāstīja Ābs.

«Ja godīgi, tas man nešķiet īpaši reāli, jo tikai izraudzītas teritorijas plānojuma procedūra vien ir ļoti ilga. Aplēses liecina, ka arī projektēšana, būvniecība ir ilgāka nekā Pēters Vesterbaka ir apgalvojis,» ministrs komentēja uzņēmēja plānus tuneli pabeigt līdz 2024.gada beigām.

Ābs paskaidroja, ka dzelzceļa tuneļa izbūve starp Tallinu un Helsinkiem ir starptautisks projekts ar būtisku ietekmi uz vidi, tādēļ vienīgā Igaunijas likumos paredzētā iespēja ir pieņemt izraudzītas teritorijas plānojumu. Somijā šāda veida projektam nav nepieciešams izraudzītas teritorijas plānojums.

Jau vēstīts, ka Vesterbaka šonedēļ plāno parakstīt nodomu protokolu ar Ķīnas būvkompāniju CREC, kas specializējas dzelzceļa būvniecībā.

«FinEst Bay Area Development» aplēses liecina, ka zemūdens tuneļa starp Igaunijas un Somijas galvaspilsētām izbūve varētu ilgt sešus gadus un tajā iesaistīti būtu 20 tūkstoši cilvēku gadā. Igaunijā projekts gadā varētu dot 6000 darbavietu.

Martā «FinEst Bay Area Development» un Ķīnas investīciju fonds «Touchstone Capital Partners» parakstīja nodomu protokolu, kas paredz, ka Ķīnas uzņēmums ir gatavs tuneļa izbūvē ieguldīt 15 miljardus ASV dolāru.

Vesterbaka iepriekš paziņojis, ka Ķīnas pusei projektā nebūs lēmējtiesību, kā arī gaidāms, ka projektam pievienosies investori no Eiropas un Ziemeļvalstīm.

Vienlaikus ar Vesterbaka projektu arī Igaunijas un Somijas valdības izvērtē iespējas būvēt zemūdens dzelzceļa tuneli starp abu valstu galvaspilsētām, bet pagaidām nav pieņemti lēmumi par projekta finansēšanu.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2014. gada 27. janvāris plkst. 15:09

Somijas pasažieru pārvadātāja Viking line prāmja Viking XPRS pārrakstīšana no Zviedrijas...

2013. gada 06. decembris plkst. 13:42

Francijas pilsēta Liona atklājusi, pēc tās pašas raksturojuma, pasaulē pirmo videi draudzīgo...

2013. gada 15. janvāris plkst. 16:26

Saņemot izsaukumu uz ugunsgrēku kādā garāžā Berlīnē, Vācijas galvaspilsētas ugunsdzēsēji...

2012. gada 02. oktobris plkst. 15:48

Vairāki Rīgas gājēju tuneļu sienas tuvākā laikā visticamāk tiks attīrītas no «graffiti»...

2010. gada 09. septembris plkst. 8:29

Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja atbalstījusi ideju ar tuneli zem Satekles ielas...

Nepalaid garām

Jaunlaicenē ražotās cementēto koka ēveļskaidu plātnes tiek realizētas ne tikai Eiropā, bet...

Asociācija LANĪDA turpina publicēt ikmēneša nekustamā īpašuma tirgus cenu indikatoru....

Jau 22.sezonu Saulkrastos strādā Velosipēdu muzejs, kas ļauj ielūkoties Latvijas velosipēdu ražošanas...

Aktīvā atpūta dabā ir jaunzēlandiešu filozofija un reliģija, ja gribat to izbaudīt...

Vivid Tech rada interaktīvas cenu zīmes, kas rāda ne tikai produkta cenu,...

Ar kokogļu ražošanu Rēzeknes uzņēmums Baibiņa nodarbojas jau vairāk nekā piecus gadus....

No šīs sadaļas
2019. gada 09. jūlijs plkst. 11:56

Eiropas aviobūves uzņēmums «Airbus» lūgs aviokompānijām, kas izmanto 25 vecāko modeļu «A380»...

2019. gada 09. jūlijs plkst. 11:13

Britu miljardiera Ričarda Brensona uzņēmums «Virgin Galactic» kļūs par pirmo akciju biržā...

2019. gada 09. jūlijs plkst. 8:13

Šorīt plkst.8.15 ir atjaunota vilcienu kustība uz un no Rīgas Centrālā dzelzceļa...

2019. gada 08. jūlijs plkst. 13:08

Rail Baltica kopuzņēmums RB Rail AS izsludina būvprojektēšanas un autoruzraudzības pakalpojumu...

2019. gada 08. jūlijs plkst. 6:08

Jau tuvākajās nedēļās pārvadātāji gaida, kad Autotransporta direkcija izsludinās konkursu,...

2019. gada 05. jūlijs plkst. 16:45

Turpinoties Salu tilta kompleksa pārbūves darbiem, naktī no svētdienas, 7.jūlija uz pirmdienu,...

2019. gada 05. jūlijs plkst. 16:02

Francijas, Vācijas, Spānijas un Latvijas uzņēmumi parakstījuši divus līgumus par 123 kilometrus...

2019. gada 05. jūlijs plkst. 7:43

Ārkārtas nosēšanos Bostonā veikusi aviokompānijas Virgin Atlantic pasažieru lidmašīna, kuras...

2019. gada 05. jūlijs plkst. 6:24

Krievijas zemo cenu aviokompānija «Pobeda» piektdien, 5.jūlijā sāks lidot maršrutā Rīga-Maskava,...

2019. gada 04. jūlijs plkst. 10:42

Satiksmes ministrija (SM) rosinājusi no iepriekš Skanstes tramvajam paredzētā Eiropas Savienības...