ASV elektroauto ražotājs Tesla Motors iesaistījies cīņā ar ietekmīgo laikrakstu The New York Times, kurš, kā uzskata kompānija, nepamatoti kritizējis vienu no tās elektroauto.
Konflikts sācies pēc tam, kad laikraksta automašīnu apskatnieks Džons Borders aprakstīja savu pieredzi ar Tesla Motors ražoto Model S elektroauto, braucot no Vašingtonas uz Ņujorku un pēc tam uz Konektikutas štatu.
Žurnālists braucienu uzsācis ASV galvaspilsētā ar pilnībā uzlādētu automašīnas bateriju. Nākamo uzlādes staciju viņš sasniedzis ar pustukšu bateriju, kuru atkal uzlādējis pilnībā. Trešo uzlādes staciju savā maršrutā viņš sasniedzis tik tikko ar pēdējām baterijas rezervēm, neskatoties pat uz to, ka sekojis Tesla enerģijas taupīšanas padomiem.
Pēc trešās uzlādes reizes Model S aparatūra norādījusi, ka enerģijas pietiks, lai pārvarētu aptuveni 298 kilometrus. Pusceļā uz nepieciešamo galapunktu (aptuveni 110 kilometri), žurnālists apstājies lai pārnakšņotu. No rīta viņu sagaidījis nepatīkams pārsteigums, kad mašīnas elektronika uzrādījusi, ka enerģijas pietiks tikai nepilniem 40 kilometriem. New York Times apskatnieks centies nokļūt līdz tuvākajai uzlādes stacijai, taču jau pēc dažiem kilometriem automašīnai beigusies elektroenerģija.
Tikmēr kompānija Tesla uzsver, ka laikraksta paustā kritika neatbilst patiesībai. Kompānija norāda, ka automašīnas, kuras tiek dotas izmēģināšanai medijiem, tiek aprīkotas ar speciālu ieraksta aparatūru, kas fiksē notiekošo. Saskaņā ar rādījumiem, transportlīdzeklim nevienā brīdī neesot beigusies enerģija. Pēdējā ceļa posmā ierīces fiksējušas, ka baterija tikusi atvienota.
Tāpat žurnālists ar automašīnu pārvietojies daudz ātrāk nekā ticis aprēķināts, plānojot maršrutu, kā arī aukstā laika dēļ aktīvi izmantojis salona apsildes ierīces. Savukārt sava maršruta ietvaros trešajā uzpildes stacijā viņš neesot uzreiz uzlādējis automašīnas bateriju, bet gan ilgu laiku riņķojis stacijai apkārt.
New York Times noliedz, ka žurnālista stāsts būtu safabricēts.