No reklāmām būs vēl grūtāk aizbēgt

Autors: Linda Zalāne
2018. gada 02. janvāris plkst. 8:18

2018. gadā turpināsies cīņa ar pirātisko saturu digitālajā un TV vidē, kas atņem auditorijas uzmanību un attiecīgi reklāmas naudu

«2018. gadā tirgus dabiskais pieaugums saglabāsies dažu procentu robežās – pārsvarā pateicoties digitālo tēriņu pieaugumam, taču, ņemot vērā vairākus būtiskus notikumus – Saeimas vēlēšanas, IKEA un dažu citu potenciālu reklāmdevēju ienākšanu, kopējais pieaugums varētu sasniegt pat 5%,» prognozē IDEA Havas Media stratēģiskais direktors Kaspars Ulsts.

«Lielākais notikums, kas pāršalca reklāmas nozari 2107. gada nogalē, bija konkurences padomes lēmums par All Media Baltics (AMB jeb bijušo MTG un LNT) TV kanālu cenu politikas regulēšanu. Lai gan vēl nav pilnīgas skaidrības par visām niansēm, daudziem reklāmdevējiem nākamgad būs jārēķinās ar cenu izmaiņām, kas savukārt varētu novest pie mediju salikuma pārstrukturēšanas par labu citiem TV kanāliem vai pat citiem mediju veidiem,» teic K. Ulsts.

Vides medijos attīstīsies digitālās tehnoloģijas, piemēram, Delfi paplašinās savu vides monitoru parku. Internetā turpinās pieaugt programmatiskās plānošanas un reklāmas tīklu daļa, attiecīgi patērētājs vēl vairāk saskarsies ar situāciju, ka reklāma seko viņam visās apmeklētajās lapās. Arī radio un TV turpinās izvērsties internetā, veidojot jaunus satura kanālus, kuros būs arī reklamēšanās iespējas. «Arī nākamajos gados lielākās izmaiņas notiks datu tehnoloģiju attīstības ietekmē. Mērķtiecīgas un precīzi segmentētas reklamēšanas iespēja mainīs pašos pamatos reklāmas ražošanu un plānošanu. Vienas ziņas vietā būs jāveido atsevišķi, pielāgoti ziņojumi katram segmentam. Kanālu skaits turpinās pieaugt, bet to auditorijas sadrumstaloties, tādējādi prasot arī integrētas reklāmas izvietošanas platformas,» prognozē K. Ulsts. Arī mediji turpinās pielāgoties jaunajiem satura mārketinga principiem. Viens no lielākajiem nākamo gadu izaicinājumiem būs cīņa par viedtālruņa ekrānu, viņš lēš. Jau šobrīd lielu daļu sava laika patērētājs pavada telefonā, lai gan interneta reklāmas apjomi aizvien dominē datora displejā.

Visu rakstu No reklāmām būs vēl grūtāk aizbēgt lasiet 2. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.