Foto: pixabay

Krītas Latvijas vidējais CTR jeb click-through rate rādītājs 

Vidēji Latvijā uz 1000 baneru ekspozīcijas reizēm tiek veikti 5,3 klikšķi, kas ir par 0,4 klikšķiem mazāk kā pirms gada. Lai gan tradicionālos reklāmas banerus Latvijā joprojām izmanto biežāk, interaktīvo kampaņu CTR ir krietni ievērojamāks, liecina interneta pētījumu uzņēmuma Gemius jaunākais gemiusAdMonitor pētījums.

Laura Mazbērziņa, 2018. gada 18. oktobris plkst. 16:17

Kā vēsta Gemius AdMonitor pārskats par 2018. gada pirmo pusi, Latvijas CTR (click-through rate) rādītājs jeb reklāmas klikšķu skaitu uz 1000 baneru ekspozīcijas reizēm ir 0,53% un tas nozīmē, ka vidēji uz katriem parādītajiem 1000 reklāmas baneriem tiek izdarīti 5,3 klikšķi. Savukārt visbiežāk klikšķus uz reklāmām veic Ukrainā (1,15% jeb aptuveni 1,2 klikšķi uz 1000 baneriem), Polijā (0,92% jeb aptuveni 9,2 klikšķi) un Turcijā (0,88% jeb aptuveni 8,8 klikšķi).

Jāatzīmē, ka, salīdzinot ar iepriekšējiem pārskatiem, klikšķu skaits Latvijā samazinās, jo 2016. gada pirmajā pusē Latvijas CTR rādītājs bija 0,78%, taču jau gadu vēlāk jeb 2017. gada pirmajā pusē CTR skaits bija krities uz 0,69%.

Visās analizētajās valstīs tradicionālo baneru izmantošana reklāmas kampaņās joprojām ir populārāka par interaktīvajiem jeb video reklāmu formātiem. Latvijā regulāros banerus izmanto apmēram 95% reklāmas kampaņās, taču video reklāmas formātus izmanto tikai 8% no visām kampaņām. Savukārt kaimiņvalstī Igaunijā regulārie reklāmas formāti tika izmantoti 95% gadījumos, bet video reklāmas formāti – 6% no visām kampaņām.

Valstīs, kurās regulārie baneri tika izmantoti retāk, tika uzstādīti augstākie rādītāji video reklāmu formātu izmantošanā. Piemēram, Polijā tradicionālie reklāmas formāti veidoja 68% no visām kampaņām, bet video 36%, bet Turcijā tradicionālās reklāmas veidoja 86%, bet video – 32% no visām reklāmas kampaņām.

Pētījumā novērots, ka tradicionālos reklāmas banerus Latvijā izmanto biežāk, taču CTR video kampaņām ir krietni augstāka. Video reklāmām šis rādītājs ir 0,91%, bet regulārajiem baneriem tas ir tikai 0,38%. Tas nozīmē, ka Latvijas interneta lietotāji uz 1000 interaktīvajām ekspozīcijām uzspiedīs apmēram 9,1 reizes, taču uz regulārajiem baneriem – apmēram 3,8 reizes.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2018. gada 15. oktobris plkst. 9:38

Produktu izvietošanas ziņā video saturā (seriālos, filmās, raidījumos) pionieris ir ASV. Runājot...

2018. gada 08. maijs plkst. 9:48

Tehnoloģiju pārsvars pār mārketinga vēsti ignorē reklāmas industrijas ētiku un labākās tradīcijas...

2018. gada 16. aprīlis plkst. 9:37

Reklāmas tehnoloģiju jaunuzņēmums Setupad izstrādājis reklāmu automātisku pārdošanas sistēmu,...

2016. gada 03. februāris plkst. 11:56

Latvijas reklāmas aģentūras starptautiskā arēnā virza gan vietējos zīmolus, gan veido reklāmas...

2014. gada 04. decembris plkst. 12:24

Iepriekšējos gados novērotā izaugsme Latvijas reklāmas tirgū šobrīd ir apstājusies,...

Nepalaid garām

«Es vēlos strādāt nozarēs, kur nav tādas regulācijas, nav tādas valsts iejaukšanās...

Vēstniecība, pārstāvniecība, savrupnams, kultūras un darījumu centrs, muzejs, izstāžu telpa,...

Eksports ir viens no galvenajiem valsts attīstības virzītājspēkiem, un uzņēmumiem tas ir svarīgs solis...

Āgenskalns pēdējo gadu laikā ir kļuvis par arvien pieprasītāku vietu dzīvošanai, nereti...

Viens no jaunākajiem nozares uzņēmumiem Liepājā ir SIA Sikksi, kas Latvijas kontekstā...

Bijušais NATO ģenerālsekretārs Anderss Fogs Rasmusens izglābj PNB Banku (bijušo Norvik Banku),...

No šīs sadaļas
2018. gada 08. oktobris plkst. 13:29

Drošības policija veic izmeklēšanu, tāpēc sestdien, Saeimas vēlēšanu dienā notikušo hakeru...

2018. gada 06. oktobris plkst. 17:56

«Šobrīd pilnībā atjaunota portāla darbība un lietotājiem pieejami visi Draugiem.lv servisi,»...

2018. gada 04. oktobris plkst. 11:07

Kā datu pārraides attīstība un lietu interneta tehnoloģijas ļauj uzlabot dzīves kvalitāti...

2018. gada 25. septembris plkst. 11:51

Sociālā tīkla «Instagram» līdzdibinātāji Kevins Saistroms un Maiks Krīgers paziņojuši, ka...

2018. gada 18. septembris plkst. 11:03

Savu darbību uzsāk jauns liellopu izsoļu rīkotājs SIA «Cattle Market», piedāvājot iespēju lauksaimniekiem...

2018. gada 06. septembris plkst. 8:47

ASV sociālo tīklu uzņēmumu Google, Facebook un Twitter vadītāji trešdien sniedza liecības...

2018. gada 05. septembris plkst. 13:08

ASV sociālo tīklu uzņēmumu «Google», «Facebook» un «Twitter» vadītāji trešdien sniegs liecības...

2018. gada 04. septembris plkst. 17:31

Latvijā veikts pētījums, lai noskaidrotu, kā vecāku klātbūtne sociālajos tīklos ietekmē viņu...

2018. gada 04. septembris plkst. 15:54

Pārtikas interneta lielveikals NuKo.lv atvēris partnermārketinga jeb affiliate platformu, caur kuru...

2018. gada 04. septembris plkst. 13:09

Eiropas lielākās ziņu aģentūras otrdien pārmetušas uzņēmumiem «Google» un «Facebook» ziņu...