Auto

Nokia Vācijas autoražotājiem pārdod navigācijas platformu Here

LETA--AFP, 03.08.2015

Jaunākais izdevums

Somijas telekomunikāciju tehnoloģiju kompānija Nokia pirmdien paziņoja, ka pārdod savu navigācijas platformu Here Vācijas autoražotājiem BMW, Audi un Mercedes-Benz par 2,8 miljardiem eiro.

Nokia norāda, ka šo darījumu paredzēts pabeigt nākamā gada pirmajā ceturksnī.

Tikmēr BMW, Audi un Mercedes-Benz pavēstīja, ka navigācijas pakalpojumā Here tiem piederēs līdzvērtīgas akciju daļas.

Here, kas ir tiešs Google Maps konkurents, Nokia 2008.gadā par 8,1 miljardu dolāru iegādājās no ASV tehnoloģiju uzņēmuma Navteq.

Lai arī Here ir mazāk pazīstams plašākai sabiedrībai kā tā konkurents, platforma ir izveidojusi ievērojamu industriālo un interneta klientu bāzi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

BMW un MINI plāno paplašināt elektroautomobiļu ražošanu

Lelde Petrāne, 11.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada septembrī Frankfurtē notiekošajā autoizstādē BMW prezentēs pirmo MINI elektroauto, sportisko BMW i3s, BMW 8.sērijas konceptauto un vēl citus jaunumus arī dizaina un drošības jomā, tā apstiprinot BMW grupas stratēģisko virzību elektrautomobiļu attīstīšanā, informēja ražotāja pārstāvis Latvijā Ivars Norvelis.

Pasaulē lielākā autoizstāde Frankfurtē šogad norisināsies 67.reizi. Tā pulcē aptuveni 900 tūkstošus skatītāju. Šogad autoizstādē piedalīsies vairāk nekā 250 dažādu uzņēmumu un organizāciju, no kuriem 50 būs automašīnu zīmoli.

Autoizstādes apmeklētājiem būs iespēja apskatīt pirmo MINI elektromobili, kas uz ceļiem parādīsies 2019.gadā - tieši 60 gadus pēc klasiskā MINI «piedzimšanas». Automašīnā paredzēts litija jonu akumulators, kas nodrošinās maksimālu jaudu un MINI raksturīgo veiklību, neradot izmešus. Tā kā elektroauto ir nepieciešams tikai nedaudz atdzesēt ar gaisu, radiatora režģis ir aizvērts augstākai aerodinamikai. Tāpat dizains ir papildināts ar stikla šķiedras komponentiem, kas vēl vairāk samazinās gaisa pretestību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekskluzīvā intervijā db.lv Audi driving experience programas vadītājs Klaus Demels (Klaus Demel) atklāj, ka vairāk nekā 20 jauno Audi R8 un RS sērijas superauto dalība apmācības programas laikā Rīgā, Biķernieku trasē būs līdz šim lielākais superauto desants Baltijā.

Atgādināsim, ka pasaulē pazīstamais Audi Sportscar Experience pasākums šogad, no 8. līdz 18.augustam, norisināsies arī Latvijā, Biķernieku trasē. Audi driving experience programas vadītājs atbildēja uz dažiem db.lv jautājumiem.

Vai ir tiesa, ka Audi Sportscar Experience pēc desmit gadu pārtraukuma atgriežas Latvijā, Biķernieku trasē ar lielāko Audi R8 sporta automobiļu desantu kāds līdz šim ir redzēts Baltijā?

Tā ir taisnība. Tajā brīdī, kad plānojām mūsu atgriešanos Rīgā, bija skaidrs, ka tam ir jābūt ar lielāku jaudu un vērienu, nekā tas bija pirms desmit gadiem. Superjaudīgu automobiļu flote ar tādiem dārgakmeņiem kā jaunais Audi R8 V10 Plus, kam ir pāri par 600 ZS liela jauda. Mūsuprāt, tas ir labākais veids, kā nodemonstrēt, ko nozīmē kaisle, ātrums un jauda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves uzņēmuma «Bayerische Motoren Werke» (BMW) vadītāja amatā Haraldu Krīgeru nomainīs Olivers Cipse, kompānija paziņoja pēc padomes sēdes.

55 gadus vecais Cipse darbu jaunajā amatā sāks 16.augustā. Pēdējos četrus gadus viņš bijis BMW valdes loceklis, kas atbildīgs par ražošanu kompānijas 31 rūpnīcā visā pasaulē.

BMW padomes sēde notika ceturtdien kompānijas lielākajā ASV rūpnīcā Dienvidkarolīnas štata Spartenburgā.

Kompānijas padomes priekšsēdētājs Norberts Reithofers Cipsi raksturoja kā «izlēmīgu, stratēģiski un analītiski domājošu līderi». «Viņš «BMW Group» sniegs jaunu pamudinājumu, veidojot nākotnes mobilitāti,» piebilda Reithofers.

Cipse, kurš pēc profesijas ir inženieris, kompānijā pazīstams kā mierīgs, patstāvīgs un ar labām spējām panākt savu prasību izpildi.

53 gadus vecais Krīgers atstāj kompāniju pēc četriem gadiem BMW vadītāja amatā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autoražošanas uzņēmums "BMW" modernizējis logo, veicot radikālākās vizuālās izmaiņas vairāk nekā 100 gadu laikā.

Uzņēmums jauno logo prezentējis vienlaicīgi ar jauno "i4" koncepta automašīnu.

Veidojot jauno logo, saglabāta līdzšinējā apļveida forma, taču dizaineri atbrīvojušies no tumšajām malām, padarot tās caurspīdīgas; tāpat likvidēts 3D efekts. Tādējādi logo veiktas lielākās izmaiņas kopš tā ieviešanas 1917.gadā.

""BMW" kļūst par attiecību zīmolu," skaidro kompānijas vecākais viceprezidents Jens Tīmers, uzsverot, ka jaunais logo atspoguļo lielāku atvērtību un caurspīdību. "Mēs vēlamies šo versiju izmantot, lai aktīvāk nekā iepriekš aicinātu mūsu klientus "BMW" pasaulē. Jaunais dizains atspoguļo pašreizējās zīmolu digitalizācijas iespējas un izaicinājumus. Tas norāda uz mobilitāti un braukšanas ērtībām nākotnē," sacījis Tīmers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Inchcape Motors Latvia BMW grupas direktoru Ivaru Norveli

Lelde Petrāne, 20.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Inchcape Motors Latvia BMW grupas direktors Ivars Norvelis. «Latvijā esam vienīgie un oficiālie izplatītāji BMW automobiļiem un motocikliem, MINI, savukārt Alpina zīmolu pārstāvam visā Baltijā. Mēs ceram, ka šā gada marta beigās, aprīļa sākumā noslēgsies mūsu salona rekonstrukcija un klientus varēsim uzņemt jaunās telpās,» stāsta I. Norvelis.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Mani patiesi aizrauj auto industrija un tās iespējas. Auto pats par sevi ir salīdzinoši neliels priekšmets, kas sevī koncentrē ļoti daudz - cilvēka tehnoloģisko izdomu un sasniegumus, stilu un dizainu, fokusu uz detaļām. Vienlaikus gan auto nozarē kā tādā, gan premium klases auto segmentā konkurence ir pietiekami asa, reizēm pat pašiem ar sevi, lai aizvien būtu jādomā par to, kā mainīties, kā uzlabot piedāvājumu, servisu, kā sasniegt klientu labāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Jaunais BMW X3 nonācis Latvijā

Lelde Petrāne, 13.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arī līdz Latvijai nonācis jaunais BMW X3 modelis, informēja «Inchcape Motors Latvia» BMW grupas vadītājs Ivars Norvelis.

«BMW X3 2003.gadā bija pirmais spēkrats, kas aizsāka vidēja lieluma apvidus automašīnu segmentu. Kopš tā laika pasaulē kopā ir pārdoti vairāk nekā 1,5 miljoni X3 auto. Arī Latvijā esam novērojuši, ka X3 ir populārākais starp visiem BMW modeļiem,» stāsta Norvelis.

Trešā BMW X3 paaudze seko savu priekšgājēju «riepu nospiedumos», virsbūves dizainā savienojot izturīga bezceļu un sportiska auto izskatu. Jau pazīstamās proporcijas ir palikušas nemainīgas - īsa priekšējā daļa un aizmugurējā pārkare. Tagad to papildina 50:50 svara sadalījums starp priekšējo un aizmugurējo asi.

Pirmo reizi X3 modelī tiek izmantoti miglas lukturi ar sešstūrainu dizainu. Tāpat arī aizmugurējie lukturi ir ieņēmuši trīsdimensionālas formas izskatu. Šo modeli varēs atpazīt arī ar tā dubultajām izplūdes izejām, kas ir uzstādītas visām jaunā X3 dzinēju versijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Audi Latvia pārdošanas apjomi pirmajā pusgadā ir pieauguši par 44% salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pagājušajā gadā. Par pamatu izaugsmei kļuva Audi Q5 modelis, kā arī jaunais Audi Q7 un Audi A4.

2016.gada rudenī tiks uzsākta pagājušajā nedēļā prezentēto Audi jaunumu Q2 un Audi A5 Coupe pārdošana. Bez šiem modeļiem, liels uzsvars tiks likts arī uz Audi A6 un Audi A4 biznesa modeļiem.

Zīmola izaugsme novērota visā pasaulē – AUDI AG pārdošanas apjomi kopš janvāra ir pieauguši par 5,6% līdz 953 200 piegādātām vienībām. Visstraujākā Audi izaugsme bija Eiropas tirgū, kur pārdošanas apjomi kopš gada sākuma palielinājās par 8,4%, pirmo reizi sasniedzot 450 000 pārdotu automobiļu. Pārdošanas apjoma pieaugumu veicināja jaunie modeļi Audi A4 (+12,3%) un pilnizmēra apvidus auto Audi Q7 (+73,6%). Kopumā darījumu skaits jūnijā palielinājās par 7,4% līdz aptuveni 169 000 vienību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Stindzinoši dārgs, bet «gards» pirkums

Aldis Zelmenis, 25.10.2019

Testa nolūkos DB autoapskatnieka rīcībā uz pāris dienām nonāca elegants Audi A4 modīgā Quantum Grey pelēkajā virsbūves krāsojumā. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zaudējot savas pozīcijas pret tiešajiem konkurentiem, Audi A4 modernizētājiem ir nācies gana papūlēties, lai no jauna sapucētu tik nozīmīgo vācu ražotāja produktu

Ko tur slēpt, piektās paaudzes Audi A4 nav bijis tik veiksmīgs, kā sākotnēji bija iecerējuši tā radītāji, attiecīgi mūžsenie konkurenti Mercedes C klase un 3. sērijas BMW ir paspējuši aizspraukties Audi A4 pa priekšu. Turklāt arī citi sāncenši nesnauž. Piemēram, kamēr Audi A4 tirdzniecības rādītāji 2019. gada pirmajā pusgadā Eiropā ir nogāzušies par 26%, zviedru Volvo S60/V60 tirdzniecība uzlēkusi par 25%. Paturot prātā Audi A4 nozīmi kompānijas modeļu portfelī, Audi saprot, ka ir laiks rīkoties.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Vispirms – auto izskatīsies citādāk. It kā tas pats vecais, labais Audi A4, tikai kļuvis cēlāks un «muskuļotāks», it kā būtu mērķtiecīgi svīdis svaru zālē un uzaudzējis pamanāmu muskuļu masu. Tas visvairāk attiecas uz auto sānu dizainu, kas veidots pilnībā no jauna. Vēl vairāk, no virsbūves elementiem izmaiņas nav skārušas tikai bagāžnieka vāku, motora pārsegu un jumtu. Galarezultātā modernizētais Audi A4 ir kļuvis pievilcīgāks no ārpuses un paredzami viedāks no iekšpuses.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Šā gada pirmajā ceturksnī Latvijā jau nozagtas 214 automašīnas - 104 no tām jaunākas par 10 gadiem. Šo mašīnu kategorijā dominē apvidus automašīnas, bet zagtāko automašīnu saraksta augšgalā atgriežas BMW modeļi. Bieži atklājas, nozagtajām mašīnām bijušas tikai rūpnīcā uzstādītās drošības sistēmas,» informē AAS Gjensidige Baltic KASKO produktu vadītājs Ivars Getliņš.

Jau pēdējos trīs gadus vērojama satraucoša statistika par nozagtajām automašīnām - kopš 2013. gada vidēji nozagts par turpat 100 vecumā līdz 10 gadiem automašīnām vairāk, nekā iepriekšējā gadā. Tā 2013. gadā bija nozagtas 368 automašīnas vecumā līdz 10 gadiem, 2014. gadā tādu bija 467, bet pērn - 539. «Savukārt šā gada pirmajos trijos mēnešos nozagtas jau vairāk nekā 100 automašīnas vecumā līdz desmit gadiem un, ja šādos tempos situācija turpinās attīstīties, gada kopējā statistika būs ievērojami bēdīgāka, nekā pērn,» komentē I.Getliņš.

Viņš uzsver, ka īpaši piesardzīgiem jābūt Toyota Land Cruiser, BMW, Toyota RAV4 un Audi markas automašīnu īpašniekiem. «Jau pērn bija vērojams, ka mazinājusies zagļu interese par Toyota Land Cruiser, tomēr šis auto joprojām ir starp zagtākajām mašīnām. 2014. gadā bija nozagti 32 šīs markas auto, bet pērn - 26. Turpretim būtisks popularitātes pieaugums zagļu acīs, vērojams BMW markas automašīnām, kas pēdējo trīs gadu laikā strauji iekļuvušas zagtāko sarakstā. Tā 2013. gadā nozagtas 5, 2014. gadā - 13, bet 2015. gadā - 35 BMW 5. sērijas automašīnas. 3. sērijas BMW statistika ir ar līdzīgi pieaugošu tendenci - attiecīgi 2013. gadā nozagtas 7, 2014. gadā - 10, bet aizvadītajā - 19 šīs sērijas automašīnas. Turklāt BMW ir populārākais zagtais automašīnas modelis arī šā gada trijos mēnešos - kopā janvārī, februārī un martā nozagtas 17 BMW 3.un 5. sērijas automašīnas, kas jaunākas par 10 gadiem,» informē I.Getliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Audi A1 Sportback ir dzirkstošs kā tikko glāzē ieliets šampanietis. Auto ir izaudzis tiešā un pārnestā nozīmē, turklāt nav zaudējis dzīvespriecīgo raksturu

Fascinējošs iesaiņojums, lieliska tehnika, iespaidīgs digitālo gadžetu atbalsts, un tas viss perfekti sasiets kopā. Tāds ir Audi A1 Sportback.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Burvīgs mazauto. Patiesībā tas jau vairs nav nekāds mazulis. Ar šādiem apkārtmēriem pirms desmit gadiem Audi A1 varētu startēt pie kompaktklases modeļiem. Jaunākais Ingolštadtes mazulis ir daudz ietilpīgāks, sniedzot vairāk komforta autovadītājam un pasažieriem. Vienlaikus ir palielināta arī bagāžas ietilpība, proti, par 65 litriem vairāk nekā pirmās paaudzes modelim. Standarta ietilpība ir 335 litri, bet ar nolocītiem aizmugurējiem sēdekļiem tā palielinās līdz 1090 litriem. Tāpat kā lielākie un dārgākie Audi, arī Audi A1 Sportback salons ir piesātināts ar digitālajiem verķiem, tajā pašā laikā nepārspīlējot ar ekrānu daudzumu un atstājot vietu ortodoksālām vērtībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijā zagtāko auto TOP 5

Elīna Pankovska, 05.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieaug autozagļu interese par jaunākām automašīnām.

Valsts policija (VP) pavisam nesen par automašīnu zādzībām aizturējusi kriminālās aprindās zināmas personas, tostarp Panevēžas grupējuma līderus, kas darbojas gan Baltijas, gan Skandināvijas valstīs, gan arī Vācijā un Polijā. Aizturēto vidū ir arī Latvijas valstspiederīgie, norāda VP Galvenās kriminālpolicijas pārvaldes Kriminālizmeklēšanas pārvaldes otrās nodaļas priekšnieks Māris Priednieks.

Pie grupējuma atrasti elektroniski un mehāniski līdzekļi, ar kuriem veiktas automašīnu zādzības. Policijai izdevies atrast vairākas senāk nozagtas automašīnas, kuras, iespējams, nozadzis tieši šis grupējums. Starp izņemtajiem spēkratiem bijušas arī tādas premium klases mašīnas kā BMW un Lexus. Pēc policijas teiktā, noziedznieki izmantojuši mašīnas, kas ir aprīkotas ar spēcīgiem dzinējiem, kā arī viņiem ir iemaņas šādu automašīnu vadīšanā, līdz ar to tas apgrūtina šo noziedznieku aizturēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākās paaudzes BMW 7. sērijas veidotāji ar plašu vērienu ir centušies iešūt zem bavārieša lielākā sedana lindrakiem dažnedažādus elektroniskos brīnumpalīgus

Būtu nelietderīgi uzskaitīt visus komforta un drošības brīnumpalīgus, kas ir BMW 7. sērijas azotē. To ir tik daudz, ka drīzāk ir jautājums, kā šajā auto nav. Lieliski nostrādāts salons, izcili priekšējie krēsli, kaudze noderīgu drošības asistentu. Perfekti savā darbībā ir BMW Laserlight starmeši, kas spēs izgaismot līdz 600 metriem lielā attālumā, vienlaikus braucot automātiskajā režīmā, neapžilbinās pretimbraucošos transporta līdzekļu vadītājus. Taču vairāk par visām ārišķībām daudzus BMW zīmola fanus iepriecinās tas, ka auto ir perfekti izpildījis mājas uzdevumu savā pamatdisciplīnā, proti, šis auto par visu vairāk alks braukt, un to darīs ar milzīgu azartu un kaisli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajā BMW X4 viss ir jauns – gan tehnika, gan izskats, gan apņemšanās iepatikties topošajiem klientiem vēl vairāk, nekā tas izdevās pirmās paaudzes X4 modelim

Balstīts uz X3 tehniskajiem dotumiem, mazākais BMW zīmola X modelis ar kupejas virsbūvi salīdzinājumā ar savu priekšteci ir kļuvis garāks un platāks, pie reizes arī pastiepjot garumā riteņu bāzi. Šīs pārbīdes automātiski nodrošina vairāk vietas salonā, kā arī izkoptākas gaitas īpašības. Visbeidzot – auto dizains vairs nav lēts lielā radinieka X6 pakaļdarinājums. Speciāli X4 izmēram un raksturam ir radīts perfekti piegulošs «uzvalks». Auto ir fascinējošs no abiem galiem. Purngals ar jauno optiku un modernizēto dekoratīvo resti, atsvaidzinoši un netipiski BMW dizaina stila grāmatai lieliski izskatās jaunie aizmugurējie lukturi. Tie automobilim piešķir vairāk jauneklības un azarta. Un tas viss kopā tiek «sašūts» ar dinamisku kupejkrosovera siluetu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Daudzpusīgākais un gudrākais BMW X5, kāds jebkad ir radīts

Aldis Zelmenis, 21.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtās paaudzes BMW X5 prot visu. Tas ir gatavs doties uz smalku balli, nākamajā brīdī mesties bezceļu piedzīvojumos, protams, ja pats īpašnieks to vēlēsies

Jā, jā! Turpmāk X5 ar rūpnīcas kodu G05 varēs droši braukt arī pa brikšņiem un dubļiem, jo, kamēr citi konkurenti viens pēc otra atsakās no bezceļiem paredzēta papildaprīkojuma, BMW ir lēmis citādi.

Kulta auto. Tas nozīmē daudz gan pašam BMW, gan arī esošajiem un topošajiem X5 īpašniekiem. Modelis, kas nepieļauj kompromisus. Tam ir jābūt perfektam visos griezumos. Skaidrs, ka BMW X5 ir globāls modelis, attiecīgi ražotājam ir ļoti precīzi jāsabalansē Eiropas, Amerikas un Āzijas pircēju atšķirīgās estētiskās vēlmes. Tieši dizains ir viena no visvairāk apspriestajām tēmām, īpaši tas attiecas uz to X5 modeļa daļu, kas sākas no aizmugurējās jumta statnes un beidzas ar jaunajiem aizmugurējiem lukturiem. Atzīšos, ka arī man nelika mieru šis jautājums, jo arvien biežāk notiek tā, ka tas, ko redzam pirmajās jaunu automašīnu oficiālajās fotogrāfijās, līdz galam nesniedz patieso ainu. Viss savās vietās nostājas tikai tad, kad auto ieraugām klātienē. Arī BMW X5 ir šis gadījums. Varu tikai sarūgtināt BMW «heiterus», apliecinot, ka ar jaunā X5 aizmugurējām lampām viss ir kārtībā. Skaidrs, ka tik klasiskam auto, kāds ir X5, tās sākumā izskatās neierasti. Var jau spriedelēt, ka jaunajam X5 «pēcpuses» dizains ir iznācis pārlieku aziātisks, bet, esot pašam klāt jaunā X5 prezentācijā Atlantā, varu tikai apgalvot to, ka ar katru nākamo kopā pavadīto mirkli šīs aizdomas tiks kliedētas. Auto izskatās lieliski! Tas ir majestātisks un cēls. Dizains, protams, ir gaisīgs jēdziens, kas vienam patīk, bet citam ne, taču, kas attiecas uz tehnisko pildījumu, šeit BMW neraisīs diskusijas. Eiropā, tostarp arī Latvijā, X5 rīcībā būs sešcilindru rindas motori. 340 ZS jaudīga xDrive 40i benzīnversija, 265 ZS jaudīga xDrive30d dīzeļversija, kā arī tas pats trīs litru dīzelis, aprīkots ar četriem turbokompresoriem, iegūs 400 ZS lielu jaudu un kalpos prestižajai BMW X5 M50d modifikācijai. Visi motori strādās kopā ar astoņu pakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā 10.martā tika prezentēts jaunais Audi A7 Sportback un uzsākta tā pārdošana Audi dīleru salonos Rīgā.

Bez dizaina, jaunajam Audi A7 ir uzlabota arī vadāmība un komforta līmenis, kā arī automobilis ir aprīkots ar daļējā hibrīda tehnoloģiju.

Jaunais Audi A7 bija apskatāms pie Latvijas Nacionālā mākslas muzeja ieejas. , Jaunā četru durvju kupeja iemieso Audi jaunās luksus klases dizaina valodu, kas tika aizsākta ar 2017. gadā prezentēto Audi A8 un turpinās ar nupat, plašākai publikai, Ženēvas autoizstādē prezentēto jauno Audi A6.

Vienlaikus Audi A7 ietver arī plašu jaunāko tehnoloģiju klāstu – jaunā MMI skārienjūtīgā vadības koncepcija, 39 vadītāja asistenta sistēmas, 400 pielāgojami iestatījumi un daļējā hibrīda sistēma ir tikai daļa no tā.

Apskatot no ārpuses un salīdzinot to ar Audi A8, jaunajam modelim priekšpusē ir vienota priekšējā reste, kas ir platāka un zemāka, šauri priekšējie lukturi un izteiksmīgas gaisa ieplūdes atveres. Bagātīgākajā aprīkojuma līmenī ietilpst HD Matrix priekšējie LED lukturi ar Audi lāzera tehnoloģiju. Aizmugurējos lukturus savieno gaismas josla, kas ir raksturīgs dizaina elements visiem Audi augstākās klases modeļiem. Atslēdzot un aizslēdzot durvis, lukturos izgaismojas unikālas gaismas animācijas. Izteiksmīgās kontūras ap arkām izceļ riteņus, kuru diametrs sasniedz līdz pat 21 collai, godinot Audi quattro mantojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

FOTO: Visvairāk zagtie auto modeļi 2018.gadā

Elīna Pankovska, 30.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan zagļi iecienījuši jaunākus auto, pērn visvairāk zagtas bija desmit gadus un vecākas mašīnas.

Latvijā pēdējos gados nozagto transportlīdzekļu skaits turpina samazināties, tomēr kopumā tas joprojām ir salīdzinoši augsts. Aplūkojot 10 gadu posmu, secināms, ka nozagto auto skaits samazinājies vairāk nekā uz pusi. Proti, 2008. gadā Latvijā gada laikā tika nozagti vairāk nekā divi tūkstoši automašīnu, bet pagājušajā gadā tie bija 760 spēkrati. Vēl 2017. gadā kopumā tika nozagtas 854 automašīnas, liecina Iekšlietu ministrijas informācijas centra apkopotie dati. Arī apdrošinātāja Gjensidige Latvija pieejamā informācija liecina, ka salīdzinājumā ar 2017. gadu būtiski samazinājies auto zādzību skaits, īpaši jauno auto segmentā. Vairākus gadus zagļi visvairāk bija iecienījuši Volkswagen markas automašīnas, kā arī Audi un BMW. Tomēr pēdējā pusotra gada laikā tendences ir mainījušās un BMW zagto auto topā ir izvirzījies vadībā – pērn kopumā tika nozagtas 212 BMW markas automašīnas. Pagājušajā gadā visvairāk zagtas BMW X5 – kopumā 42 šādas automašīnas. Otrajā vietā Volkswagen ar 133 nozagtām automašīnām, bet trešajā vietā ir Audi (113).

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

BMW pirmo reizi divdesmit gadu laikā Eiropā būvēs jaunu ražotni

Db.lv, 31.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autoražotājs BMW pirmo reizi gandrīz divdesmit gadu laikā pieņēmis lēmumu būvēt jaunu ražotni Eiropā, raksta Bloomberg.

Tādējādi kompānija stiprina savu klātbūtni šajā reģionā, ņemot vērā protekcionisma draudu palielināšanos citos reģionos, kas var paaugstināt autoražotāja izmaksas.

BMW paziņojis, ka ieguldīs vienu miljardu eiro jaunas ražotnes izveidē Ungārijā, Debrecenā. Tiek plānots, ka jaunā rūpnīca ik gadu saražos 150 tūkstošus transportlīdzekļu. Tādējādi šī būs pirmā BMW ražotne reģionā pēdējo, kas Eiropā uzcelta kopš 2000.gada. Jaunajā ražotnē tiks izveidotas vairāk nekā 1000 darbavietas.

BMW paziņojis, ka Debrecena izvēlēta galvenokārt tās izcilās infrastruktūras, loģistikas savienojumu dēļ. Tāpat tuvumā atrodas daudz kvalificēta darbaspēka.

«Nākotnē ikviena BMW grupas ražotne Eiropā būs aprīkota tā, ka tā varēs ražot gan elektrificētos, gan tradicionālos transportlīdzekļus. Mūsu jaunā ražotne Ungārijā arī to spēs, turklāt viss notiks uz vietas ražošanas līnijas,» skaidrojis BMW pārstāvis Olivers Zipse.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par auto apzagšanas gadījumiem šogad pieteiktas atlīdzības jau vairāk nekā 100 tūkstošu eiro apmērā, liecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA (PZU grupa) aktuālie dati. Garnadžu iecienītāko spēkratu zīmoli ir BMW, Volvo un VW, turklāt ievērojami pieaudzis BMW salona detaļu zādzību skait, informē BALTA Korporatīvās komunikācijas vadītāja Juta Šteinerte.

«Salīdzinot ar 2016. gadu, pērn un šogad būtiski palielinājies BMW automašīnu apzagšanas gadījumu skaits, savukārt Volvo un VW samazinājies. Pēc jaunākajām tendencēm saistībā ar BMW automobiļiem garnadži arvien vairāk iekāro tieši salona detaļas – zog stūres, paneļus, multimediju iekārtas, vidus konsules un citas. Visvairāk cieš divus līdz septiņus gadus veci 5., X3 un X5 sērijas BMW auto,» komentē Kristaps Liecinieks, BALTA Transporta produktu un risku parakstīšanas pārvaldes vadītājs, norādot, ka šāda veida zādzības pārsvarā notiek Rīgā un tās apkārtnē.

BALTA reģistrēti gadījumi, kad garnadži spēkrata īpašniekam nodarījuši zaudējumus pat 30 tūkstošu eiro apmērā – kāds BMW X6 īpašnieks pēc automašīnas apzagšanas palicis bez ātrumkārbas pārslēdzēja, motora pārsega, stūres, spidometra, navigācijas un šofera puses loga, kā arī ticis pie citiem defektiem. Tāpat arī gadījums, kad vairāk nekā 10 tūkstošu eiro lielus zaudējumus turpat pie mājas atstātam auto guvis kāda cita BMW X6 īpašnieks. Spēkratam no virsbūves izgriezti un nozagti abi lukturi, kā arī sabojāti vadi un signalizācija. Ne mazāku pārsteigumu no rīta piedzīvojis cits auto īpašnieks, konstatējot ne tikai dažādu detaļu zādzība, bet arī ar eļļu salietu salonu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtās paaudzes BMW X5 ir apzināti nolicis malā jaunības trakulīgās manieres.

Auto ir vairāk nobriedis un kļuvis daudzpusīgāks. Par to liecina kaut vai tas, ka jaunajam BMW X5 pirmo reizi par papildsamaksu varēs dabūt Off-Road pakotni, kas ietver motora un aizmugurējā tilta aizsargus, diferenciāļa bloķēšanu, pneimopiekari uz abām asīm ar vairākiem braukšanas režīmiem. Skaidrs, ka lielākajai daļai šī ekstra nešķitīs svarīga, tomēr ziņa, ka tādu var dabūt, ir labs iegansts, lai dažu labu pircēju pārvilinātu no citiem zīmoliem. Turklāt X5 būs pneimopiekare gan uz aizmugurējās, gan uz priekšējās ass ar iespēju mainīt virsbūves attālumu līdz ceļa virsmai.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Eksterjera vizuālā revolūcija nav notikusi. Pat aizmugurējie lukturi, par ko daudzi nerima diskutēt – cik labi vai ne tik labi iederas kopējā BMW X5 dizainā, šobrīd drīzāk ir viens no retajiem atpazīšanas atribūtiem, kas nekļūdīgi ļauj atšķirt jauno X5 no iepriekšējās paaudzes modeļa. Nesalīdzināmi gudrāks un viedāks auto nekā iepriekš. Daudz jauninājumu automašīnas digitalizācijā. Joprojām pietiekami ērts auto. Tāpat kā iepriekš, arī jaunajam BMW X5 ir divdaļīgs bagāžnieka vāks. Stilīgi izskatās un arī ikdienā ļoti parocīgi izmantojams. Aiz šī vāka ir 650 litru liela bagāžas telpa, bet, noguldot aizmugurējos beņķus, tā sasniegs 1860 litrus. Lai iekrautu bagāžniekā kaut ko lielāku, BMW X5 var piesēdināt par četriem centimetriem tuvāk ceļa virsmai. Sport režīmā balstiekārta pieplaks tuvāk ceļam par 10–20 mm, tāpat arī tad, ja, piemēram, uz Vācijas autobāņa pārsniegsiet 140 km/h lielu ātrumu. No piedāvātā motoru klāsta standarta 265 ZS jaudīgais xDrive30d trīs litru dīzelis cenas un piedāvātās veiktspējas dēļ ir lielākās intereses objekts ne tikai Latvijā. Bāzes modeļa xDrive30d cena Latvijā – sākot no 57 769 eiro, bet, papildinot to ar daudziem vērtīgiem papildaprīkojuma elementiem, tā var sasniegt, piemēram, 93 520 eiro. Tieši tik liela cena bija šo rindu autora testētajam BMW X5 xDrive30d.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs BMW un Fossil Group noslēguši sadarbības līgumu par BMW zīmola viedpulksteņu un pulksteņu dizaina izveidi, attīstību un izplatīšanu līdz 2023.gadam, informē Fossil Group.

«BMW ir viens no populārākajiem zīmoliem pasaulē,» sacījis Fossil Group vadītājs Kosta Kartsotis. «Mes gaidām brīdi, kad varēsim piedāvāt mūsu dizaina pieredzi un iespējas BMW entuziastiem visā pasaulē.»

Sadarbībā ar BMW komandu Fossil Group veidos dizainu un izplatīs BMW zīmola pulksteņus un aksesuārus, un tiek plānots, ka pirmie eksemplāri būs pieejami 2019.gadā. Kolekcija tiks piedāvāta visā pasaulē, vairāk nekā 5000 BMW mazumtirdzniecības partneru un Fossil Group tirdzniecības vietās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamās paaudzes Audi A4, kas apjozies ar jauniem motoriem un modulāro šasiju, atklāj, ka uz Latvijas ceļiem bedru nemaz nav

Lai nosvinētu devītās paaudzes debiju Latvijas tirgū, bariņš sapucētu un nospodrinātu A4 devās izbraucienā uz Zemgali. Jaunā modulārā šasija un augstas izturības materiāli, kas izmantoti virsbūvē un šasijas mezglos, ir ļāvuši atvadīties no 120 kg liekā svara. Kombinācijā ar lielisku izsvarojumu un virsbūves aerodinamisko koeficientu A4 ir tiktāl uzlabojis vadāmības standartus, ka Latvijas ceļi nemaz tik nelīdzeni vairs nešķiet.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Jāpiekrīt kāda vācu izdevuma autoapskatnieka viedoklim, ka gaitas ziņā jaunajā Audi A4 ir vairāk BMW, nekā pašā BMW, proti, BMW 3. sērijas modelī. Priekšpiedziņas A4 brauc un stūrējas ar tādu vieglumu un azartu, turklāt nešķirojot, vai ceļš ir gluds, vai arī to veido tikai asfalta ielāpi. Piekare, šķiet, ir no titāna un plastilīna sakausējuma, kas, no vienas puses, ir amortizējoša un komfortabla pret dažāda veida bedrēm un kukuržņiem, bet, no otras puses, izturīga un droša, lai auto nepārvērstos par nevadāmu šāviņu. Braukšanas garšu teicami pastiprina modernizētais A4 stūres pievads, kas ir kļuvis acīmredzami intuitīvāks un precīzāks. Protams, starp šiem abiem lieliskajiem vācu produktiem joprojām pastāv fundamentāla atšķirība, proti, 3. sērijas BMW pamatā dod priekšroku klasiskajai piedziņai, savukārt A4 ir uzticīgs priekšējiem velkošajiem riteņiem. Abu modeļu ceļi krustojas tikai tad, kad potenciālais pircējs ir nolūkojis modifikāciju ar visiem četriem velkošajiem riteņiem. Tādā gadījumā A4 cels galdā savus quattro modeļus, bet BMW x drive modifikācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Audi Q8 quattro ir krosoverkupeja, ko ieraugot, aizraujas elpa. Diemžēl to nevar teikt par pagaidām vienīgā dīzeļmotora spējām

Uzticīgākā Audi fanu auditorija varētu būt sašutusi par šādu apgalvojumu. Kā tad tā? Trīs litru V6 dīzelis ar 286 ZS lielu jaudu un 600 ņūtonmetru lielu griezes momentu uz papīra izskatās vairāk nekā iespaidīgi. Tas tiesa, bet stāsts ir par to, kā šie Q8 vienīgā dīzeļmotora zirgspēki un ņūtonmetri izpaužas reālajā dzīvē. Q8 quattro parādītais sniegums plašpatēriņa modelim būtu vērtējams kā izcils, taču premium saimes krosoveram, par kuru pieprasa 100 tūkst. eiro, gribētos, lai motora spēku varētu sajust, jau pieskaroties akseleratora pedālim. Taču tā nav. Momentālā reakcija, iespiežot gāzes pedāli grīdā, ir apzināti kavēta. Tehnika, nevis pilots, izlemj, kurā brīdī automobilim paātrināties. Caurmērā tas notiek ar divu sekunžu aizturi, un tas viss ar mērķi ekonomēt degvielu un uzlabot kaitīgo izmešu rādītājus. Kad elektroniskie vagari ir devuši savu svētību un atļauj 286 zirgu ganāmpulkam kopā ar astoņpakāpju tiptronic automātu izpausties, tālāk jau viss noris tā, kā tam vajadzētu būt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Luksusa auto tirgū līdera maiņa

Lato Lapsa, Kristīne Bormane, pietiek.com, speciāli Db, 16.02.2018

Pēc ilgiem gadiem pirmoreiz vērojama arī līdera maiņa: pirmoreiz par populārāko jauniegādāto luksus auto Latvijā BMW modeļu X5, X6 un to variāciju vietā ir kļuvis cits SUV auto – Mercedes Benz GLE 350 D 4Matic.

Avots: mbusa.com

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Pēc ilgiem gadiem vērojama arī līdera maiņa: pirmoreiz par populārāko jauniegādāto luksus auto Latvijā BMW modeļu X5, X6 un to variāciju vietā ir kļuvis cits SUV auto.

Ja 2016. gadā Latvijā no jauna reģistrēto un valstī palikušo jauno luksusa automašīnu skaits no 850 gadu iepriekš samazinājās līdz nepilniem septiņiem simtiem, tad pērn tas atkal ir pieaudzis gandrīz līdz tūkstotim, piektdien, 16.februārī raksta laikraksts Dienas Bizness.

Luksus auto tirgus ziedu laiki Latvijā bija 2007. gadā - pēdējā gadā pirms krīzes, kad tika iegādātas aptuveni 1700 luksus automašīnas – tātad par tūkstoti vairāk nekā pērn. Tad iecienītāko luksus automašīnu desmitniekā pirmo pozīciju pārliecinoši ieņēma BMW X5 ar kopumā 434 pirmoreiz reģistrētām 2005.-2007.gada izlaiduma automašīnām. Sekoja Audi Q7 ar 148, Porsche Cayenne ar 122 un Mercedes Benz S500 ar 81 auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Svaigākais Audi Q3 modelis ir būtiski audzis izmēros, kļuvis izskatīgāks, tostarp arī palielinājis digitālo ekrānu klātbūtni salonā

Ar Volkswagen grupas MQB platformas palīdzību jaunākais Audi Q3 ir palielinājis savus apkārtmērus, tostarp arī riteņu bāzi, kas pastiepta par 7,7 cm garāka. Šis ir iespaidīgs skaitlis, tāpēc nav brīnums, ka ir daudz ērtāk kļuvis Q3 otrajā sēdekļu rindā. Turklāt aizmugurējo krēslu varēs bīdīt uz priekšu un aizmuguri 15 centimetru diapazonā. Visbeidzot – automašīnas astes galā paliks vieta pāri vēl 530 litru bagāžniekam, ko vajadzības gadījumā, nolokot otro sēdekļu rindu, varēs transformēt par 1525 litru lielu bagāžas telpu. Gana iespaidīgi rādītāji priekš šāda izmēra auto.

Gribētos jau, lai, līdzīgi kā Rietumeiropā, pēc Audi Q3 tiektos arī stiprā dzimuma pārstāvji. Īpaši tagad, kad auto ir acīmredzami izaudzis ne tikai tiešajā, bet arī pārnestajā nozīmē. Diemžēl pie mums valda citi tikumi, un Q3 ir un būs izteikti sieviešu auto. Toties – ļoti daudzpusīga un talantīga personība ar «augstāk sēdi, tālāk redzi» koncepciju. Auto labi brauc, tas ir labi aprīkots. Pats par sevi saprotams, ka elektronisko palīgu un asistentu, kā arī komforta ekstru tam būs pietiekamā daudzumā. Tam ir iespēja priekšpiedziņas vietā pasūtīt arī quattro pilnpiedziņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar jauno BMW M5 nule ir uzstādīti divi jauni Ginesa rekordi - visvairāk nobrauktie kilometri nepārtrauktā sānslīdē jeb driftā astoņās stundās un drifta tandēmā ar diviem auto vienā stundā, pastāstīja «Inchcape Motors Latvia» BMW grupas vadītājs Ivars Norvelis.

BMW instruktors Johans Švarcs (Johan Schwartz) nepārtrauktā driftā astoņās stundās nobrauca 374,2 kilometrus, pārsniedzot iepriekšējo rekordu par 230 kilometriem. Tikmēr «BMW Performance» centra galvenais autobraukšanas instruktors Mets Malinss (Matt Mullins) drifta tandēmā aizvadīja 79,3 kilometrus.

«Vēl interesantāku šādu braucienu padarītu vien driftēšana uz ledus ar radžotām sporta riepām, tad saķere uz ledus būtu pat labāka kā uz slapja asfalta, bet kā papildu šova elements būtu sniega mākonis aiz mašīnas,» komentē latviešu drifta braucējs Kristaps Blušs.

Pēc sportista stāstītā, tik ilgu driftēšanu iespējamu padarīja fakts, ka trase nepārtraukti tika laistīta ar ūdeni. Salīdzinājumam - sacensībās uz sausas trases riepas nodilst un vairāk nav lietojamas pēc nieka 40 sekundēm.

Komentāri

Pievienot komentāru