Jaunākais izdevums

Uzkopšanas tirgus apjomi pēdējo gadu laikā būtiski nav pieauguši, pakalpojumus sniedz vairāki simti uzņēmumu, tomēr nozarē strādājošie uzņēmumi norāda uz ēnu ekonomikas īpatsvaru.

Latvijas Profesionālās uzkopšanas un apsaimniekošanas asociācijas veiktais pētījums liecina, ka Latvijas profesionālās uzkopšanas tirgus apjoms šobrīd nepieaug vai pieaug nenozīmīgi. Galveno tirgus dalībnieku loks pēdējos gados vērā ņemami nemainās.

Lai uzlabotu tirgus darbību, šī gada 19. martā Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektore Ieva Jaunzeme un biedrības "Latvijas Profesionālās uzkopšanas un apsaimniekošanas asociācija" (LPUAA) valdes priekšsēdētājs Kristaps Drone elektroniski parakstīja jaunu vienošanos par sadarbību nodokļu administrēšanas un godīgas konkurences nodrošināšanas jomā.

Sadarbības vienošanās mērķis ir mazināt profesionālās uzkopšanas un apsaimniekošanas nozarē strādājošo komersantu izvairīšanos no nodokļu nomaksas, tādējādi samazinot negodīgas konkurences iespējas šajā nozarē.

LPUAA dati liecina, ka profesionālās uzkopšanas pakalpojumus sniedz vairāki simti uzņēmumu, tostarp aptuveni 25 no tiem ir aktīvi publiskajos iepirkumos, taču nav izteikta tirgus koncentrācijas tendence.

Lielākā problēma visiem profesionālās uzkopšanas uzņēmumiem ir grūtības piesaistīt uzkopējus, īpaši apkopējas un sētniekus, mazākā mērā speciālo darbu strādniekus. Zems bezdarba līmenis, darbspējīgo iedzīvotāju skaita samazināšanās, esošās bezdarbnieku daļas nepiemērotība darba tirgum un ekonomiskā emigrācija ir starp nozīmīgākajiem šādas situācijas izraisītājiem. Viesstrādnieki kā iespējamais risinājums pagaidām ir reti izmantoti un tam valstī pastāv tiesiski šķēršļi.

Darbaspēka izmaksas, būtiskākā profesionālās uzkopšanas pakalpojumu izmaksu grupa, pēdējos gados ir nozīmīgi pieaugušas. Lai piesaistītu darbiniekus, tiek maksāts vairāk. Profesionālās uzkopšanas nozare faktiski vairs nav "minimālās algas nozare", kā tā tika raksturota vēl pirms 3-4 gadiem, norāda LPUAA.

Uzņēmumi eksperimentē ar automatizētajām grīdas segumu, logu uzkopšanas iekārtām. Tomēr to iegādes izmaksas ir augstas, iekārtām nepieciešama pastāvīga uzraudzība, vērojamas kļūdas to darbībā. Tādēļ būtisks atspaids darbaspēka trūkuma problēmai Latvijas profesionālās uzkopšanas nozarē no automatizācijas vēl netiek gūts. Tuvākajā desmitgadē sagaidāma automatizēto tehnoloģiju pilnveidošanās un plašāks pielietojums arī mūsu valstī, prognozē LPUAA.

Tajā pašā laikā aizvien liela daļa uzkopšanas pakalpojumu sniedzēji strādā nelegāli, norāda uzkopšanas pakalpojumu kompānijas "Empire-SI" īpašnieks Staņislavs Petrovskis.

Pēc viņa domām, uzkopšanas pakalpojumu nozarei Latvijā jākļūst pilnīgi pārredzamai, un jāpanāk, lai tajā strādājošie pilnībā maksātu nodokļus. Līdz šim nozare bijusi pakļauta spēcīgam cenu dempingam, ko diktē privātie dalībnieki.

"Valsts ieņēmumu dienestam sludinājumu portālos būtu jāseko līdzi, kas piedāvā šāda veida pakalpojumus, un jāveic pārbaudes, vai viņi maksā nodokļus. 99% šajā nozarē strādājošo atrodas ēnu ekonomikas zonā, kā arī pastāv risks, ka klienti var saņemt zemas kvalitātes vai pat veselībai kaitīgus pakalpojumus," viņš norāda.

S. Petrovskis kopā ar sievu telpu uzkopšanas pakalpojumiem un mīksto mēbeļu ķīmiskajai tīrīšanai pievērsās 2018.gadā, kad sākotnēji tīrīja dzīvokļus radiniekiem un draugiem, un praksē izmēģināja dažādus profesionālos tīrīšanas līdzekļus. "Mēs izvēlējāmies profesionālās ķīmijas zīmolus, taču tas nebija viegli, jo katrs konsultants slavēja tos zīmolus, ko pats tirgoja. Mēs koncentrējāmies uz ASV standartiem, izgāju dažādus tiešsaistes kursus un apmācības, taču visu vēlējos izmēģināt praksē. Piemēram, daudzi cilvēki vēlas ekoloģisku tīrīšanu, taču tā nenotiek. Ķīmija ir un paliek ķīmija. Protams, iespējams izvēlēties videi draudzīgākus līdzekļus, kas maksā dārgāk," viņš saka.

Attīstot biznesu, tam bija nepieciešami finansiāls ieguldījums, tādēļ konkurēt ar pelēko sektoru kļūst arvien grūtāk," viņš saka.

"Es uzskatu, ka telpu uzkopējam nevajadzētu saņemt mazāk par 50 eiro dienā, jo tas ir smags darbs. Es pats zinu, kā tas notiek, jo, uzsākot biznesu, ar sievu uzkopām telpas paši," viņš saka.

Pašlaik uzņēmuma komandā strādā 15 darbinieki, taču uzņēmums plāno paplašināt darbību un pieņemt papildu darbiniekus. "Kad Facebook publicējām sludinājumu par vakancēm mūsu uzņēmumā, saņēmām pat 100 pieteikumus no cilvēkiem, kuri vēlējās nopelnīt līdz pat 50 Eiro dienā. Taču viņi bija gatavi strādāt arī par daudz mazāku samaksu, pat par minimālo algu. Šeit redzama problēma - privātie tirgus dalībnieki ir gatavi uzkopt trīsistabu dzīvokli par 20 eiro, taču uzņēmumi nespēj atļauties piedāvāt tik zemas cenas, un kvalitatīvs pakalpojums par šādu cenu nav iespējams," viņš saka.

Uzņēmējs uzskata, ka visiem nozares spēlētājiem būs pietiekami daudz pasūtījumu, tādēļ jāstrādā godīgi.

"Mūsu segmentā būtu kauns strādāt neoficiāli. Kas traucē paaugstināt cenu un maksāt nodokļus? Jā, mums traucē privātie pakalpojumu sniedzēji, kas nosaka šādas cenas. Patiesībā viņi mums atņem dzīvokļu un privātmāju uzkopšanas daļu. Protams, klients nevēlas maksāt 45 eiro, bet 20 eiro, taču jāpadomā, ar kādiem līdzekļiem šādā gadījumā tiek tīrītas telpas, kurās pēc tam ilgstoši uzturas cilvēki.

Tāpat viņš ir sašutis arī par to, ka daļa tirgus dalībnieku ievieto sludinājumus, kurās piedāvā pakalpojumus par ļoti zemu cenu, taču vēlāk sarunā nosauc citu cenu. "Protams, ja būs sludinājums, kurā tiek piedāvāta dīvāna ķīmiskā tīrīšana par 6 eiro, un blakus sludinājums, kur cena ir 60 eiro, tad cilvēks zvanīs lētākajam variantam, taču telefoniski pārdevējs beigās piedāvās pakalpojumu par daudz augstāku cenu. Ja kāds ir gatavs strādāt par 6 eiro, tad lai nāk pie mums, jo mēs viņam maksāsim vairāk. Taču šāda reklāma veicina sabiedrības uzskatus, ka šie pakalpojumi ir ārkārtīgi lēti," viņš saka.

S. Petrovskis ir pārliecināts, ka viss ir saistīts - pasūtot pakalpojumu pie tiem, kas nemaksā nodokļus, klients atbalsta krāpšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mājokļa uzkopšana ir visai intīms pakalpojums, tāpēc svarīgi iemantot klientu uzticību.

SIA "Zelta birste" īpašniece Eva Beriņa teic, ka klienti ne vienmēr vēlas, lai viņu māju uzkopj kaimiņiene, tāpēc ir gatavi maksāt par to, lai cilvēks mērotu 50km līdz darba veikšanas vietai. "Mēs ļoti nopietni uztveram konfidencialitāti. Šis ir tik intīms pakalpojums! Cilvēks ieiet tavā guļamistabā - kur vēl intīmāk? Tāpēc klientiem ir jāspēj mums uzticēties. Mani darbinieki ir mans zelts," viņa uzsver.

E. Beriņa novērojusi, ka cilvēki izvērtē, par ko viņi maksā un novērtē nopirkto laiku, ko var veltīt ģimenei. Viņa uzskata, ka visaugstākā godalga ir tā, ka ir ģimenes, kur kopš uzkopšanas pakalpojuma izmantošanas vīrs ar sievu vairs nestrīdas. "Ja spēju sasniegt šādu rezultātu, tad es un manas meitenes ir īstajā vietā," tā viņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Nacionālas nozīmes objektu būvniecība pagaidām turpinās

Zane Atlāce - Bistere, 30.03.2020

Noslēguma stadijā atrodas būvdarbi topošajā centralizētajā prokuratūras ēkā Rīgā, Aspazijas bulvārī 7. Kādreizējās policijas ēkas pārbūvē 10 prokuratūras struktūrvienību vajadzībām šobrīd pabeigti vairāk nekā 85% darbu.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Valsts nekustamie īpašumi" (VNĪ) šobrīd nodrošina darbu nepārtrauktību nacionālas nozīmes ēku būvniecībā. Darbi notiek, ievērojot piesardzības pasākumus un risinot ārkārtas situācijas radītās izmaiņas materiālu piegādēs, kā arī garākus saskaņojumu termiņus atbildīgajās iestādēs, informē VNĪ valdes loceklis Jānis Ivanovskis- Pigits.

"Rēķināmies, ka ārkārtas situācija valstī un pasaulē jebkurā brīdī var radīt izmaiņas arī plānoto projektu gaitā. Lai pēc iespējas mazinātu ietekmi uz nodarbinātību, pašlaik būvlaukumos darbs turpinās. Tiek veikti darbiniekus informējoši pasākumi, ievērota maksimāla sociāla distancēšanās, nepieciešamās higiēnas un dezinfekcijas prasības un veikta pastiprināta kontrole," norāda J. Ivanovskis-Pigits.

Noslēguma stadijā atrodas būvdarbi topošajā centralizētajā prokuratūras ēkā Rīgā, Aspazijas bulvārī 7. Kādreizējās policijas ēkas pārbūvē 10 prokuratūras struktūrvienību vajadzībām šobrīd pabeigti vairāk nekā 85% darbu. Pabeigti jumta izbūves darbi, visas būvkonstrukcijas, fasādes atjaunošanas darbi, tai skaitā fasādes apgaismojuma ierīkošana, izbūvēti lifti. Turpinās inženiertīklu izbūve, iekštelpu apdares darbi un ēkas vēsturisko elementu restaurācija, kā arī labiekārtošanas darbi ēkas iekšpagalmā. "Pie optimistiskākā scenārija ēku plānojām ekspluatācijā un lietošanai prokuratūrai jau šā gada vasarā, " darbu gaitu raksturo J. Ivanovskis - Pigits.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Hagberg piesaista 6 miljonus eiro uzņēmuma attīstībai

Db.lv, 09.08.2022

Ar saņemto finansējumu ir plānots pabeigt jau iesāktā “Hagber” Mācību centra būvniecību.

Publicitātes foto/no DB arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilna servisa apsaimniekošanas uzņēmums SIA “Hagberg” ir saņēmis finansējumu 6 miljonu apmērā no Swedbank. Finansējumu paredzēts izmantot uzņēmuma attīstībai, tostarp energoefektivitātes uzlabošanai.

Ar saņemto finansējumu ir plānots pabeigt jau iesāktā “Hagberg” Mācību centra būvniecību, kur 1200 kvadrātmetru platībā būs iespējams attīstīt un pilnveidot darbinieku prasmes. Tā atklāšana ir plānota nākamā gada sākumā.

Papildus Swedbank piešķirtais finansējums ļauj arī realizēt nekustamā īpašuma “Dzilnupes” būvniecību un teritorijas labiekārtošanu, lai jau šī gada rudenī tur varētu uzņemt pirmos īrniekus. “Dzilnupes” ir pirmais energoefektīvais ciemats Pierīgā, kur pirmajā kārtā īrei būs pieejami 24 labiekārtoti dzīvokļi.

“Atbalsts no Swedbank ļaus mums nostiprināt savu pozīciju apsaimniekošanas tirgū, kā arī turpināt īstenot uzņēmuma mērķi par kvalitatīvas un energoefektīvas dzīves telpas radīšanu,” Ivars Lukaševičs, “Hagberg” uzņēmuma īpašnieks un vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nomas maksas A klases biroju ēkās Rīgā šobrīd svārstās no 12,5 līdz 25 eiro par kvadrātmetru (m2), taču šis cipars nebūt nav noteicošais, jo, lai izvēlētos izdevīgāko piedāvājumu, nomniekiem jāizvērtē arī virkne citu faktoru, liecina Dienas Biznesa veiktās aptaujas dati.

Pēdējo gadu laikā Latvijas galvaspilsētā būtiski aktivizējusies A klases biroju būvniecība - 2020. gadā ekspluatācijā nodota pēdējā no četrām biroju ēkām Jaunās Teikas projektā, Zunda Towers augstceltnes un biznesa centrs Origo One, bet šī gada vasarā noslēgusies biroju kompleksa Verde pirmās ēkas būvniecība. Plānots, ka nākamajā gadā ekspluatācijā tiks nodoti arī vairāki citi augstas klases biroji, kā rezultātā nomniekiem, lai izvēlētos viņiem piemērotākās telpas nomai, būs jāspēj izvērtēt plašs piedāvāto pakalpojumu klāsts.

Daudz nezināmo

Apkopojot informāciju par biroju nomas piedāvājumu Rīgā, DB aptaujāja deviņus A klases birojus galvaspilsētā, ko ekspluatācijā paredzēts nodot līdz 2023. gadam, - Novira Plaza, Verde, Gustavs, Elemental Skanste, Preses Nama kvartāls, New Hanza biroji, Jaunā Teika, Zunda Towers un Zeiss biroji, taču Gustavs un Jaunā Teika datus nesniedza, tādēļ secinājumi izdarīti, balstoties uz septiņu attīstītāju sniegto informāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas apsaimniekošanas nozares uzņēmums "Hagberg" sadarbībā ar tehnoloģiju uzņēmuma "Mobilly" grupas uzņēmumu "Mobilly TX" izstrādājis Latvijā unikālu lietotni caurspīdīgākai daudzdzīvokļu dzīvojamo māju apsaimniekošanai.

Ikvienam aplikācijas "myhagberg.com" lietotājam iespējams sasniegt savu mājas apsaimniekotāju un saņemt 24/7 atbalstu, uzzināt mājas uzkrājumu fonda atlikumu, piedalīties elektroniskās aptaujās, nodot un apskatīt skaitītāju rādījumus, veikt rēķinu apmaksu, sekot līdzi mājas tehniskajam stāvoklim, padarīto un plānoto darbu grafikiem.

Aplikācija arī kalpo kā ziņapmaiņas platforma ar apsaimniekotāju un nodrošina iespēju saņemt informāciju par dažādiem papildu pakalpojumiem.

"Kamēr informācija par dzīvojamās mājas apsaimniekošanu iedzīvotājiem būs pieejama fragmentārā un ne līdz galam caurspīdīgā veidā, ir grūti veicināt aktīvāku dzīvokļu īpašnieku iesaisti kopējā namīpašuma uzturēšanā. Taču Latvijā ir jāmainās tam, kā skatāmies uz savu īpašumu, jo tas nebeidzas aiz katra dzīvokļa durvīm. Nepietiekama informācija par mājas uzkrājumu fondā esošajiem naudas līdzekļiem un to izlietojumu, kā arī nekvalitatīva apsaimniekošana ilgtermiņā būtiski samazina īpašuma vērtību," norāda "Hagberg" valdes loceklis Ivars Lukaševičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu ministrijas (FM) nodokļu izmaiņu piedāvājumā rosināts no nākamā gada reorganizēt mikrouzņēmumu nodokli (MUN), palēnām to pielīdzinot vispārējam darbaspēka nodokļu režīmam.

FM sagatavotajā ziņojumā par izmaiņām nodokļos ieteikts pakāpeniski ierobežot un pielīdzināt to vispārējam darbaspēka nodokļu režīmam.

Ja patlaban MUN likme noteikta 15% apgrozījumam līdz 40 000 eiro, tad FM rosina no nākamā gada noteikt MUN likmi 25% apgrozījumam līdz 20 000 eiro.

Ministrijā skaidroja, ka, palielinot MUN likmi līdz 25%, valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu (VSAOI) daļai vajadzētu palielināties tā, ka tā sasniegtu 170 eiro mēnesī, ja MUN darbība ir fiziskās personas pamatdarbība.

Savukārt, ja fiziskai personai paralēli MUN darbībai pastāv arī darba attiecības, nodokļus maksājot vispārējā režīmā, tad VSAOI tiks summēts, un VSAOI piemaksu līdz 170 eiro mēnesī veiks tikai tad, ja minētā VSAOI summa nesasniegs 170 eiro mēnesī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc regulāro testu veikšanas ceturtdien, 29.oktobrī, Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss saņēmis pozitīvu Covid-19 testa rezultātu, informēja "airBaltic" pārstāvji.

Ievērojot iekšējos drošības un veselības pasākumus, kā arī Slimību profilakses un kontroles centra (SPKC) rekomendācijas, Gauss nekavējoties devies karantīnā, kā arī visas kontaktpersonas ir apzinātas un informētas.

"Visus piesardzības pasākumus uztveru ļoti nopietni, un pēdējos astoņus mēnešus tos esmu stingri ievērojis. Esmu regulāri veicis testus piesardzības nolūkos. Šobrīd jūtos labi, un man nav nekādu simptomu. Diemžēl šobrīd nav iespējams izsekot vietu, kur notikusi inficēšanās. Mums ir stingri iekšējie veselības pasākumi, lai novērstu vīrusa izplatību un nodrošinātu mūsu darbinieku drošību un labsajūtu, taču, neskatoties uz to, notikusi inficēšanās. Šobrīd darba pienākumus pildīšu attālināti," norādīja Gauss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veselības ministres Ilzes Viņķeles (AP) rosinājumu par valsts apmaksātu Covid-19 skarto iedzīvotāju pašizolēšanos viesnīcās būtu gatavas atbalstīt apmēram 20 viesnīcas, sacīja Viesnīcu un restorānu asociācijas izpilddirektore Santa Graikste.

Viņa minēja, ka rosinājums par Covid-19 skarto personu pašizolācijas pārlaišanu viesnīcās ir tūrisma nozares un Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTKR) priekšlikums, kas ministrei tika iesniegts šogad pavasarī. Tādējādi Viesnīcu un restorānu asociācija ir gandarīta, ka priekšlikums ir uzklausīts.

Graikste norādīja, ka viesnīcas šobrīd spriež arī par iespējām izmitināt Covid-19 slimniekus, taču šādā gadījumā ir nepieciešams nodrošināt, lai pakalpojuma maksa segtu pašizmaksu, jo viesnīcām ir jānodrošina virkne papildus drošības pasākumu, tostarp numura uzkopšana pēc Covid-19 slimnieka izrakstīšanās ir dārgāka, nekā ierastā situācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vieni no Latvijas vadošajiem tekstilizstrādājumu un darba apģērbu mazgāšanas un nomas servisa uzņēmumiem SIA Green Line Services un SIA Darba apģērbu serviss, nostiprinot savas tirgus pozīcijas, ir iegādājušies Digitālā mārketinga aģentūras SIA MENDit kapitāla daļas, izveidojot jaunu uzņēmumu grupu ar vienotu stratēģiju un zīmolu: mint textile management.

Darījuma rezultātā ir veikti ieguldījumi Cēsu ražotnes modernizācijā un izveidots jauns pakalpojumu komplekss Rīgā, Piedrujas ielā 7, kur atrodas klientu servisa centrs, mint textile management jaunais birojs, un plašas veikala un noliktavas telpas.

''Esam ļoti gandarīti par paveikto un apņēmības pilni attīstīties, izmantojot jaunos globālos izaicinājumus un mūsdienu tehnoloģijas. Tas ieskicē jaunu sākumu mūsu un klientu ilgstošajās attiecībās, sniedzot pieprasītu un kvalitatīvu servisu. mint textile management tā ir vieta jaunām inovatīvām sadarbības iespējām un risinājumiem. Vieta, kurā strādā jauni, radoši, profesionāli un mūsdienīgi “biznesa zinātnieki”. Vieta, kurā mīl eksperimentus - vieta kurā dzimst radošas idejas mūsu klientu specifisko vajadzību apmierināšanai. Vieta, kas spēj ātri pielāgoties strauji mainīgajiem biznesa vides apstākļiem un spēj radīt individuālus risinājumus, atbilstošus katra konkrētā pasūtījuma unikalitātei.'' ir pārliecināts jaunais mint textile management grupas uzņēmumu vadītājs - Jānis Siliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pandēmijas un tās ierobežošanas pasākumu apstākļos komercnomnieks nav spējis pielāgoties apstākļiem, lai saņemtu pilnu atbalstu un pildītu savas saistības, lai pārvaldītu vēsturisko Mežotnes pils kompleksu, informē Valsts nekustamie īpašumi (VNĪ) valdes loceklis Andris Vārna .

Šobrīd iepriekš iznomātā Mežotnes pils valstij radīs zaudējumus, tādēļ jāvērtē citi ilgtspējīgas dzīvotspējas scenāriji, neizslēdzot arī īpašuma nodošanu pašvaldībām vai pārdošanu likumā noteiktajā kārtībā – publiskas izsoles ceļā, norāda VNĪ .

No kopumā Latvijā esošajām ap 1200 muižām un pilīm VNĪ tiešā pārvaldīšanā ir trīs – Rīgas pils, kas jau ilgstoši izmantota publiskajai funkcijai un saņem valsts atbalstu, savukārt Mežotnes un Igates kompleksi līdz šim tikuši nodoti ilgtermiņa nomā privātpersonām.

“Mums un pašvaldībām kopīgi būs jārod tālākais risinājums Mežotnes pils kompleksa turpmākam pielietojumam ilgtermiņā, izvērtējot nepieciešamos ilgtermiņa ieguldījumus, to atdevi un ar to saistītos riskus, un iespējams jāpieņem lēmums šo īpašumu pārdot investoriem nākotnes attīstībai,” norāda A. Vārna.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jāņa Daliņa stadiona pārbūves un vieglatlētikas manēžas būvniecības darbi Valmierā tuvojas noslēgumam. Objektu plānots nodot ekspluatācijā vasarā.

Ministru kabinetā sēdē 1.jūnijā tika lemts par valsts budžeta finansējuma piešķiršanu 27 miljonu eiro apmērā 21 augstas gatavības projekta īstenošanai valstī. Valdība lēma no minētās summas 2,673 miljonus eiro piešķirt arī Jāņa Daliņa stadiona un vieglatlētikas manēžas pārbūves projektam.

Projektu būtiskākie kritēriji bija to augstā gatavība un īstenošanas uzsākšana vai pabeigšana 2021.gadā. Tāpat vērā tika ņemta projekta īstenošanas rezultātu ilgtspējas nodrošināšana pēc administratīvi teritoriālās reformas.

Tādejādi valsts finansējuma daļa nacionālas nozīmes sporta infrastruktūrai Valmierā - Jāņa Daliņa stadiona pārbūvei, palielinājusies no 6,1 miljona eiro uz 8,773 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zāles pļāvēji raideri ir vieni no braucamiem zāles pļāvēju veidiem. Ar raidera nosaukumu saprot braucošu zāles pļāvēju, kuram priekšā novietots pļaušanas bloks un kurš ir aprīkots ar unikālu stūrēšanas sistēmu. Husqvarna ir viens no zīmoliem, kurš Latvijā piedāvā arī komerciālo raideri. Raksta turpinājumā skaidrosim raidera priekšrocības un tā izmantošanas iespējas.

Kas ir zāles pļāvēji raideri un kam tie visvairāk noder?

Raidera konstrukciju Husqvarna izstrādāja jau pirms 30 gadiem, taču šīs tehnikas pamatprincipi joprojām ir aktuāli.

  • Ja salīdzina ar parasto zāles pļāvēju, tad raidera apgriešanās rādiuss ir ļoti mazs. Pļaušanas bloka atrašanās vieta, kas ir braucamrīka priekšā, veicina labu teritorijas pārredzamību, kas savukārt palīdz viegli izbraukt zem krūmiem vai soliņiem.
  • Raidera konstrukcija, salīdzinot ar dārza traktoriem, ir krietni izturīgāka.
  • Pļaušanas bloka novietojums raidera priekšā ļauj to viegli apkopt. Atšķirībā no citiem pļāvējiem, Husqvarna zāles pļāvēji raideri ir ērti mazgājami un kopjami, kā arī tiem ir viegli noņemt un uzasināt nažus, jo pļaušanas bloku var pacelt servisa pozīcijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamo īpašumu pārvaldīšanas un apsaimniekošanas uzņēmumu grupas Civinity uzņēmums Civinity Solutions noslēdzis līgumu ar Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcu par uzkopšanas darbu veikšanu visos tās objektos.

Līgums noslēgts uz trīs gadiem un līguma summa ir 5,9 miljoni eiro.

Civinity darbus objektos uzsāks šā gada 1. oktobrī. Darbi tiks nodrošināti visos Rīgas Austrumu klīniskās universitātes slimnīcas objektos Rīgā: stacionārā "Gaiļezers", pataloģijas centrā, Latvijas Onkoloģijas centrā, Latvijas Infektoloģijas centrā, veselības centrā "Biķernieki", Bērnu klīniskās universitātes slimnīcā (Gaiļezers), kā arī Upeslejās, Stopiņu novadā stacionārā “Tuberkulozes un plaušu slimību centrs”.

Ikdienā pakalpojumus gandrīz 150 000 kv.m. uzkopjamajā teritorijā nodrošinās vairāk kā 200 darbinieku.

"Šis ir lielākais valsts iepirkums medicīnas iestāžu uzkopšanā Latvijā. Objekti ir sarežģīti, ar paaugstinātām prasībām tīrībai un dezinfekcijai, kā arī ar īpašām prasībām saistībā ar epidemioloģisko situāciju valstī. Darbs noritēs visu diennakti, lai nodrošinātu atbilstību visām medicīnas iestāžu prasībām," skaidro Aleksejs Gončarovs, Civinity Solutions vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kad plānotais "efekts" pārvēršas par "defektu"

Aleksejs Gončarovs, SIA “Civinity Solutions” vadītājs Latvijā, 26.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir pagājuši vien daži mēneši kopš spēkā stājusies norma par minimālo valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu (VSAOI) veikšanu un jau tagad ir redzams, ka it kā labi domātā ideja nav realizēta labākajā iespējamajā veidā. Iespējamās sekas ir sniegto pakalpojumu kvalitātes kritums un “ēnu” daļas palielināšanās.

Jāatzīst, ka pēdējie divi gadi uzkopšanas pakalpojumu sniedzējiem nav bijuši viegli – ik pa laikam ieviesto ierobežojumu dēļ pieprasījums ir kļuvis daudz nestabilāks, tādēļ cīņa par līgumiem ir kļuvusi daudz sīvāka. Piemēram, pretendentu skaits izsludinātajos publiskā sektora iepirkumos, salīdzinot ar pirmspandēmijas laikiem, ir pieaudzis divas vai pat trīs reizes, reizēm sasniedzot pat 15 pieteikumus vienā konkursā.

Pirmajā mirklī varētu šķist, ka nekas slikts tas nav – lielai konkurencei teorētiski vajadzētu piespiest uzņēmumus ieviest efektīvākus risinājumus, lai varētu piedāvāt to pašu cenu. Taču realitāte ir cita.

Pirmkārt, ieviesto epidemioloģiskās drošības pasākumu dēļ (papildu dezinfekcijas līdzekļu izmantošana, biežāka uzkopšana, u.t.t.) ir pieaugušas izmaksas, un līgumcenas visnotaļ objektīvu iemeslu dēļ ir palielinājušās par 3-10%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja arī jūsu uzņēmuma ikdienā noliktavas darba nepārtrauktība ir svarīgs faktors, tad labi zināms, ka kvalitatīvs noliktavas darbs ir vistiešākajā veidā atkarīgs no darbiniekiem, kuri noliktavā strādā. Tādēļ Covid-19 pandēmijas laikā, kad spēkā ir dažādi ierobežojumi un riski veselībai, ir jo īpaši svarīgi parūpēties par darbinieku labsajūtu un drošu darba vidi noliktavā.

Šajā rakstā apskatīsim veidus, kā uzņēmēji var parūpēties par savu noliktavas darbinieku veselību, drošību un labsajūtu Covid-19 ierobežojumu laikā.

Nodrošiniet katram darbiniekam personīgo lietu skapi

Individuāli skapji personīgo mantu uzglabāšanai ir efektīvs veids, kā parūpēties par drošāku darba vidi ģērbtuvēs un mantu glabātuvēs. Ģērbtuves skapji ļauj droši uzglabāt apģērbu, privātās lietas, kā arī katra darbinieka darba pienākumu pildīšanai nepieciešamo aprīkojumu. Piemēram, cimdus, maskas, priekšautus, skenerus, instrumentus u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides pakalpojumu uzņēmums “Clean R” jau 10. decembrī informējis Rīgas domi par lēmumu nepagarināt līgumattiecības par 5% Rīgas ietvju uzturēšanu ziemas periodā pēc 2022. gada 5.janvāra.

“Vēlmi neturpināt līgumu par ietvju uzturēšanu ziemas periodā Pārdaugavā, Rīgas Ziemeļu administratīvajā teritorijā un Latgales priekšpilsētā pēc 2022. gada 5.janvāra izrādīja abas puses. "Clean R” gadījumā tas saistīts ar uzņēmuma darbības stratēģisko prioritāšu maiņu nākamajā gadā. Ņemot vērā, ka Rīgas pašvaldībā uzņēmums nodrošina pakalpojumus tikai 5% teritorijas, sagaidāms, ka kopējo pakalpojumu sniegšanas kvalitāti pilsētā tas būtiski neietekmēs,” informē “Clean R” valdes loceklis Guntars Levics.

Vienlaikus uzņēmums akcentē, ka atbilstoši līguma nosacījumiem, “Clean R” turpinās nodrošināt savā pārziņā esošo 5% Rīgas ietvju uzturēšanas darbus gan svētkos, gan janvāra pirmajās piecās dienās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2022.gada aprīļa beigās Rīgā bāzētā starptautiskā viesnīcu operatora Mogotel Hotel Group portfeli papildinājusi pieczvaigžņu dizaina viesnīca Tallinā – Savoy Boutique Hotel, informē Mogotel Hotel Group.

Viesnīcas Savoy ēka ir viena no vecākajām Tallinā un ir iekļauta UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā. Kopš ēkas uzcelšanas 1890.gadā tajā darbojušies dažādi uzņēmumi: modes ateljē, Igaunijas Nacionālās bankas galvenā filiāle, veikali un kafejnīca. Kopš 2006.gadā pilnībā restaurētajā jūgendstila ēkā atrodas leģendārā zīmola Savoy dizaina viesnīca. Viesnīcā ir 44 numuri, lobby bārs, divi restorāni, konferenču zāle.

"Savoy Boutique Hotel ir jau ceturtā viesnīca Igaunijā, kuru pārvalda mūsu uzņēmums. Mēs redzam, ka Tallina kļūst par arvien populārāku tūrisma​ galamērķi. Un tiek aktīvi strādāts, lai piesaistītu jaunus​ ceļotājus. Tā, maijā beigās Igaunija kļūs par pirmo Baltijas valsti,​ kurā strādājošie restorāni tiks iekļauti visprestižākajā pasaules​ izziņu krājumā – Michelin ceļvedī," stāsta Mogotel Hotel Group​ īpašnieks Vadims Muhins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Circle K Latvia" degvielas uzpildes stacijās darbību uzsākuši 13 depozītsistēmas nodošanas punkti, kuros iedzīvotāji var nodot iztukšotus stikla, plastmasas (PET) un metāla (skārdenes) iepakojumus, kas ir marķēti ar Latvijas depozīta zīmi, informē "Circle K Latvia".

Uzņēmums taromātu izbūvē ieguldījis 300 tūkstošus eiro, kas ietver IT sistēmu pielāgošanu un āra nojumju izbūvi.

Latvija ir viena no retajām Eiropas valstīm, kur degvielas uzpildes stacijās pieņem iztukšoto taru. Kopumā "Circle K" plāno ieviest 19 depozītsistēmas nodošanas punktus reģionos.

"Circle K" tīklā darbojas automātiskās (A) depozīta pieņemšanas vietas, kur izlietoto iepakojumu var nodot DUS teritorijā izvietotos taromātos blakus tirdzniecības vietām, lai netraucētu klientiem, kas veikalā norēķinās par precēm vai degvielu. Par nodoto taru pretī tiek izsniegti kuponi, kurus iespējams izmantot, norēķinoties par pirkumu "Circle K" veikalu tīklā vai pie pārdevēja saņemot skaidras naudas atmaksu.

Komentāri

Pievienot komentāru