Jaunākais izdevums

Omniva deviņu mēnešu ieņēmumi 2017. gadā ir 74,2 miljoni eiro, kas nozīmē 16% pieaugumu salīdzinājumā ar to pašu periodu pērn, kad ieņēmumi bija 63,7 miljoni eiro, informē uzņēmumā.

«Pasta sūtījumu biznesa sezonālo raksturu dēļ, mūsu trešā ceturkšņa apjomi parasti ir salīdzinoši nelieli gan starptautisko sūtījumu, gan Baltijas sūtījumu apjomu ziņā, bet šogad sūtījumu apjomi ir turpinājuši palielināties», secina Omniva valdes priekšsēdētājs Jona Saluvērs (Joona Saluveer).

Pēc viņa teiktā, trešā ceturkšņa beigas visizteiktāk raksturo e -komercijas sūtījumu apjoma pieaugums, jo šogad sūtījumu pieaugumu Omniva piedzīvoja salīdzinoši ātrāk nekā citus gadus. «Parasti pirmie sezonālie apjomi mūs sasniedz oktobra vidū, bet šogad sūtījumu skaits sāka pieaugt jau septembra otrajā pusē, kad sūtījumu daudzumu jau varēja pielīdzināt pērnā gada Ziemassvētku perioda apjomam,» stāsta Saluvērs.

Baltijas sūtījumu bizness ir kļuvis par uzņēmējdarbības jomu, kas veido lielāko daļu pārdošanas ieņēmumu – 33,6% no uzņēmuma kopējiem pārdošanas ieņēmumiem. Sūtījumu bizness Baltijā ir piedzīvojis izaugsmi pateicoties straujajam sūtījumu pieaugumam Latvijā un Lietuvā, kur apjomi ir pieauguši attiecīgi par 61% un 26% salīdzinājumā ar iepriekšējā gada pirmajiem deviņiem mēnešiem.

Infoloģistikas bizness un starptautisko sūtījumu bizness pirmajos deviņos mēnešos ir piedzīvojis visstraujāko izaugsmi, sasniedzot attiecīgi 36% un 43% izaugsmi. Pateicoties straujajai un stabilajai izaugsmei, starptautisko sūtījumu bizness veido gandrīz trešdaļu no Omniva apgrozījuma. Deviņu mēnešu pārdošanas ieņēmumi no starptautisko sūtījumu biznesa 2016. gadā veidoja aptuveni 26% no kopējiem pārdošanas ieņēmumiem. Pirmajos deviņos 2017. gada mēnešos šis rādītājs jau bija 31%.

Atsaucoties uz Saluvēra teikto, gan uzņēmuma Baltijas sūtījumu biznesa, gan starptautisko sūtījumu biznesa rezultāti apliecina, ka stratēģija sākotnēji ieiet Baltijas tirgū un tikai pēc tam globālajā loģistikas tirgū bija pareizs lēmums. «7-8 gadu laikā Ķīnas e – komercijas sūtījumu apjoms sasniegs aptuveni 1 miljardu sūtījumu dienā. Tas nozīmē, ka uz katru cilvēku pasaulē tiek rēķināts viens sūtījums nedēļā, un Omniva plāno kļūt par daļu no šī biznesa,» stāsta Saluvērs.

2017. gada trešajā ceturksnī divi no uzņēmuma stratēģiskajiem projektiem ir piedzīvojuši nozīmīgus pavērsienus. Tika noslēgts līgums par jauna loģistikas centra būvniecību ar būvniecības sabiedrību Eventus Ehitus un Nordecon Betoon (NOBE), kas uzvarēja izsludinātajā iepirkumā, un pēc šī līguma noslēgšanas tika uzsākti būvniecības darbi. Plānotajā loģistikas centrā, kas būs aptuveni 13 tūkstošu kvadrātmetru plašs un kas būs vismodernākais loģistikas centrs Baltijas reģionā, tiks veikta visu sūtījumu un vēstuļu, kas nosūtīti Igaunijas teritorijā, no un uz Igauniju, apstrāde. Jaunā loģistikas centra būvniecība ir uzņēmuma Omniva vislielākais ieguldījums, kura kopējās izmaksas ir 17,2 miljoni eiro (ieskaitot šķirošanas tehnoloģiju). Jaunais loģistikas centrs tiks pabeigts 2018. gada rudenī.

Pēc starptautiskā iepirkuma pakomātiem noslēgšanās Omniva noslēdza līgumus ar trim pakomātu piegādātājiem (Igaunijas uzņēmumu Cleveron, Austrijas uzņēmumu Keba un Ķīnas uzņēmumu Hivebox). Piecu gadu laikā uzņēmums ieguldīs vairāk nekā 20 miljonus eiro pakomātu tīkla paplašināšanai Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 800 tūkstošus eiro, SIA Omniva šī gada laikā plāno jaunu pakomātu uzstādīšanu, informē uzņēmumā.

«Omniva» noslēgusi 2017. gada nogalē uzsākto pakomātu tīkla paplašināšanu reģionos, kuras ietvaros šobrīd nodrošināta pakomātu pieejamība 57 apdzīvotās vietās Latvijā. Kopumā Latvijā šobrīd pieejami jau 116 «Omnivas» pakomāti ar gandrīz 14 tūkstošiem skapīšu. Šī gada otrajā pusē «Omniva» plāno uzstādīt vēl 45 jaunus pakomātus dažādās Latvijas pilsētās.

«Lai arī «Omniva» šobrīd aptver gandrīz 80% pakomātu pakalpojuma biznesa tirgus daļu Latvijā, mūsu ambīcija palielināt tirgus pozīcijas tikai pieaug. Redzot e-komercijas straujo attīstību, mūsu pakomātu tīklojuma paplašināšana ir loģisks biznesa solis,» skaidro Beāte Krauze, «Omniva» vadītāja.

Šī iemesla dēļ no 2018. gada augusta līdz šī gada decembrim tiek plānots uzstādīt 19 jaunus pakomātus Rīgā un 26 pakomātus arī citās Latvijas apdzīvotās vietās - Saulkrastos, Raganā, Ropažos, Ugālē, Rojā, Talsos, Ventspilī, Koknesē, Mālpilī, Dundagā, Vangažos, Strenčos u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Omniva" apgrozījums Latvijā 2019. gadā audzis par 30 %, sasniedzot 7,5 miljonus eiro, informē sūtījumu piegādes uzņēmums.

Būtiskākā ietekme uz pozitīvajiem pērnā gada rādītājiem bijusi pakomātu sūtījumu ieņēmumiem, kas pieauguši par 46 % salīdzinājumā ar 2018. gadu.

""Omniva" biznesa attīstību lielā mērā sekmēja arī straujā e-komercijas izaugsme Latvijā. Cilvēki arvien vairāk izvēlas iepirkties internetā, turklāt mēs redzam, ka pieaugums vērojams pilnīgi visos segmentos – gan sūtījumos starp privātpersonām, gan piegādē no Latvijas un ārvalstu internetveikaliem, gan arī sūtījumos no Ķīnas e-komercijas platformām "Wish" un "AliExpress"," skaidro "Omniva Latvija" vadītāja Beāte Krauze-Čebotare.

Kopumā pagājušajā gadā "Omniva" piegādāja 2,78 miljonus pakomātu sūtījumu, kas ir pieaugums par 54 % pret 2018. gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas kompānijas "Omniva" rīcībā nonākusi informācija par krāpnieciskiem gadījumiem, kur tiek izmantotas viltus īsziņas (SMS) ar aicinājumu norēķināties pirms preces saņemšanas. Krāpnieki it kā "Omniva" vārdā privātu sūtījumu saņēmējiem izsūta viltus SMS, kur saistībā ar ārkārtas situāciju aicina klientus veikt pārskaitījumu uz SMS norādīto bankas kontu, informē uzņēmums.

Uzņēmums norāda, ka drošu pēcapmaksu par preci vai sūtījumu ar "Omniva" iespējams veikt vien sūtījuma saņemšanas brīdī, ar bankas karti norēķinoties "Omniva" pakomātā vai pie kurjera, kurš veic sūtījuma piegādi uz klienta izvēlēto adresi.

"Omniva" norāda, ka minētais gadījums noticis, klientam izvietojot sludinājumu portālā ss.com, ka vēlas iegādāties konkrētu preci. Uz sludinājumu atsaucās kāds krāpnieks, solot izsūtīt šo konkrēto preci ar "Omniva" starpniecību un par preci norēķināties pie preces saņemšanas, taču piegādes procesā izsūtījis SMS it kā "Omniva" vārdā, aicinot maksājumu veikt pirms sūtījuma saņemšanas.

Uzņēmums aicina ikvienu sūtījuma saņēmējus ņemt vērā, ka "Omniva" nekad savus klientus neaicina veikt pārskaitījumu uz bankas kontu par gaidāmo sūtījumu, un nekavējoties par aizdomīgām īsziņām vai e-pastiem ziņot uzņēmuma atbalsta centram pa tālruni 27042424 vai rakstot uz [email protected], kā arī ziņot Valsts policijai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Omniva pārdošanas ieņēmumi Latvijā 2017. gadā pieauga par 58%, sasniedzot 4,01 miljonus eiro, informē SIA Omniva Latvija Mārketinga vadītāja Ruta Pole.

Pērn turpināja pieaugt arī pieprasījums pēc pakomātu un pasta kurjeru pakalpojumiem, kas, salīdzinot ar 2016. gadu, palielinājās par 50%.

Pērn SIA Omniva pakomātu tīkls Latvijā tika papildināts ar 30 jauniem pakomātiem. Marta sākumā Omniva tīklā darbosies jau 116 pakomāti, kas pieejami gan lielajās Latvijas pilsētās, gan ārpus tām. 2018. gadā papildus tiek plānota 30 jaunu pakomātu izvietošana visā Latvijā.

Arvien biežāk pakomātu tīklu izmanto arī privātpersonas mazu un vidēja izmēra sūtījumu veikšanai.

2017. gadā Omniva grupa, kurā ietilpst SIA Omniva, piedzīvojusi strauju izaugsmi visā Baltijas reģiona tirgū, sasniedzot 99,8 miljonu eiro ieņēmumus, kas ir par 4% vairāk nekā pērn. Visstraujākā izaugsme bijusi pakomātu sūtījumu un kurjeru piegāžu pakalpojumiem. Arī informācijas loģistikas biznesa pakalpojums, kas ietver ienākošo un izejošo rēķinu pieņemšanu gan elektroniski, gan papīra formā, rēķinu administrēšanu un elektronisku izrakstīšanu, 2017. gadā pārdošanas ieņēmumus Baltijas valstīs palielinājis par 26%, sasniedzot 1,8 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Papildināts - Omniva izmēģinās elektroauto sniegtās priekšrocības Rīgā

Lelde Petrāne, 19.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veicot sūtījumu pakalpojumu sniedzēja Omniva autoparka nomaiņu, tas papildināts arī ar pirmo elektroauto – Nissan E-NV200. Ar tā palīdzību sākotnēji paredzēts nodrošināt piegādes Rīgā.

«Šāda elektroauto iegādes izmaksas ir, sākot no 36 tūkstošiiem eiro, t.sk.PVN. Taču šobrīd Omniva vēl nav pieņēmusi lēmuma par tā iegādi. Konkrētais elektroauto tiek testēts. Ja šis modelis spēs sevi pierādīt kā ilgtspējīgu un biznesa vajadzībām atbilstošu, Omniva apsvērs tā iegādi,» biznesa portālam db.lv paskaidroja uzņēmumā.

Ar pirmo elektroauto pamatā paredzēts veikt kurjerpiegādes Rīgas centrā. Tādējādi intensīvas satiksmes apstākļos visobjektīvāk varēs novērtēt iespējas uzņēmuma resursu efektivizēšanā – gan degvielas ekonomiju, gan bezmaksas autostāvvietas iespējas, gan arī kurjeriem nepieciešamo laiku piegāžu veikšanai, izmantojot sabiedriskā transporta joslu sastrēgumu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas piegādes uzņēmums Omniva ir noslēgusi līgumu ar Nordecon Betoon OU konsorciju, liecina Nordecon paziņojums Nasdaq Tallinn biržā.

Omniva izveidos jaunu loģistikas centru Igaunijā, kurā tiks ieguldīti aptuveni 17 miljoni eiro, ieskaitot nekustamā īpašuma un šķirošanas izmaksas. Jaunajā loģistikas centrā būs nodarbināti vismaz 300 cilvēku, kuriem tiks nodrošināta arī jauna šķirošanas līnija, stāsta Omniva mārketinga vadītāja Ruta Pole. Pašlaik Omniva ir noslēgusi līgumu ar Nordecon Betoon OU konsorciju, kas ir Igaunijas būvniecības sabiedrības Nordecon AS un Eventus Ehitus OU loģistikas centra meitas uzņēmums. Līguma izmaksas ir aptuveni 10 miljoni eiro, bez PVN. Darbu beigu process tiek paredzēts līdz 2018. gada rudenim.

«Lai nodrošinātu konkurētspēju tirgū, mums arī jāattīsta gan mūsu darba procesi, gan arī mūsu infrastruktūra,» norāda Ansi Arumēls, Omniva valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas kompānija "Omniva" turpina pagājušā gadā uzsākto pakomātu tīklu paplašināšanu, uzstādot pakomātus 18 jaunās apdzīvotās vietās Latvijā, informē uzņēmumā.

Pagājušā gada oktobrī uzsāktajā pakomātu tīkla attīstībā investēti 900 tūkst. eiro, un līdz ar šo paplašināšanos Latvijas "Omniva" tīklā ir 206 pakomāti, kas izvietoti 96 apdzīvotās vietās Latvijā.

Jaunie "Omniva" pakomāti uzstādīti gan pilsētās, kurās līdz šim tie jau bijuši pieejami - Rīgā, Jelgavā, Dobelē, Bauskā, Daugavpilī u.c., gan arī jaunās apdzīvotās vietās: Aknīstē, Engurē, Jaunjelgavā, Lapmežciemā, Madlienā, Neretā, Skaistkalnē, Ugālē un citviet Latvijā.

"Mums ir svarīgi nodrošināt drošu bezkontakta piegādes iespēju pēc iespējas tuvāk mājām visiem Latvijas iedzīvotājiem. Visi Omniva pakomāti tiek apkalpoti vismaz vienu reizi dienā, ieskaitot sestdienas. Turklāt "Omniva" katrā pakomātu apkalpošanas reizē dezinficē to ekrānus un maksājumu karšu zonu, un arī kurjeri ievēro visas noteiktās piesardzības prasības," uzsver "Omniva" vadītāja Beāte Krauze-Čebotare.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 900 tūkstošus eiro, «Omniva» uzsāk pakomātu tīkla paplašināšanu ar 45 jauniem pakomātiem, izvietojot tos 14 jaunās apdzīvotās vietās Latvijā.

Līdz ar šo paplašināšanos Latvijas «Omniva» tīklā tagad būs 207 pakomāti, kas izvietoti 93 apdzīvotās vietās Latvijā.

Jaunie «Omniva» pakomāti tiks uzstādīti gan pilsētās, kurās līdz šim tie jau bijuši pieejami – Rīgā, Jelgavā, Dobelē, Bauskā, Daugavpilī un citur, gan arī jaunās vietās kā Augšlīgatnē, Babītē, Engurē, Garkalnē, Jaunjelgavā, Jaunpilī, Lapmežciemā, Neretā, Pāvilostā, Skaistkalnē, Skrīveros, Straupē, Ugālē un Vecāķos.

Paplašinot pakomātu tīklu un izvēloties to atrašanās vietas, priekšroka tika dota iespējai «Omniva» pakomātus izvietot ārpusē pie veikaliem, lai sūtītāji vai saņēmēji tos viegli var izmantot savās ikdienas gaitās un tie būtu pieejami 24h diennaktī, tādējādi nodrošinot iedzīvotājiem iespēju tos izmantot sev ērtā laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Omniva investē 900 000 eiro pakomātu tīkla paplašināšanā Latvijā

Zane Atlāce - Bistere, 13.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Omniva Latvija 13. decembrī uzsāka plānotos pakomātu tīkla paplašināšanas darbus, kas ietver 30 jaunu pakomātu uzstādīšanu un 10 esošo pakomātu paplašināšanu, informē uzņēmumā.

Pakomātu tīkla paplašināšanā 2017. gadā Omniva investēs 900 tūkstošus eiro un līdzvērtīgs investīciju apjoms ir plānots arī 2018. gadā.

Kā pirmā vieta, kur 13. decembrī uzstādīts jaunais pakomāts, tika izvēlēti Ozolnieki (pie veikala Elvi, Rīgas ielā 42). Piektdien, 15.decembrī jauns pakomāts tiks uzstādīts arī Rīgā, tirdzniecības centra Zoom teritorijā.

«Šogad, veiksmīgi sadarbojoties gan ar iedzīvotājiem, gan pašvaldībām, esam izvēlējušies 30 jaunas pakomātu atrašanās vietas, turpmāk nodrošinot iespēju izmantot Omniva pakalpojumus arī Baldones, Brocēnu, Dagdas, Grobiņas, Ikšķiles, Lielvārdes, Piņķu, Pļaviņu, Priekules, Rūjienas, Salacgrīvas, Skrundas, Vecpiebalgas un Viļānu iedzīvotājiem», stāsta SIA Omniva Latvija vadītāja Beāte Krauze.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Omniva apgrozījums Latvijā pērn audzis par 46%, liecina uzņēmuma apkopotie rezultāti.

Pozitīvie rādītāji pērn skaidrojami ar pakomātu sūtījumu ieņēmumu pieaugumu par 48% un kurjeru sūtījumu ieņēmumu palielināšanos par 43%.

«Izaugsmi lielā mērā veicinājusi patērētāju paradumu maiņa, iedzīvotājiem arvien aktīvāk iepērkoties gan Latvijas, gan ārvalstu internetveikalos. Mūsu pakalpojumu pieejamības nodrošināšanai 2018. gadā investējām vairāk nekā miljonu eiro pakomātu tīkla paplašināšanā, uzstādot tos vairāk nekā 25 apdzīvotās vietās, kur Omniva pakomāti vēl nebija pieejami. Tāpat, nepārtraukti analizējot pieprasījumu, papildu pakomāti uzstādīti arī pilsētās, kurās tie līdz šim jau veiksmīgi darbojušies,» skaidro Omniva Latvija vadītāja Beāte Krauze-Čebotare.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Omniva norāda uz būtiskām problēmām, izmantojot elektroauto

Lelde Petrāne, 26.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sūtījumu pakalpojumu sniedzējs Omniva līdz 2025.gadam gatavs pilnībā aizstāt esošo dīzeļa dzinēju autoparku ar elektroauto, tomēr sācis cita transportlīdzekļa testēšanu.

Pērnā gada nogalē piegādēm Rīgas centrā tas uzsāka pirmos elektroauto testus ar Nissan E-NV200. Neskatoties uz kopumā pozitīvo pieredzi, šī auto kravas telpas ierobežotā ietilpība nebija piemērota, lai iekļautu to Omniva pastāvīgajā autoparkā. Šogad, turpinot iesākto, Omniva aizvadījusi pirmo dienu kurjerpiegādēm, izmēģinot elektrisko kravas mikroautobusu – VW eCrafter.

Omniva ilgtermiņa mērķis ir piegādes auto radīto izmešu samazināšana un pāreja uz arvien ekoloģiskākiem risinājumiem gan autoparka, gan pārējo ikdienas operāciju ietvaros. Lai iekļautu elektroauto Omniva pamata autoparkā, būtu jāizpildās vairākiem būtiskiem nosacījumiem:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Omniva paplašina pakomātu tīklu, izstrādā jaunus e-risinājumus, audzē peļņu, noskata jaunu loģistikas centru.

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Igaunijas pasta meitas uzņēmuma SIA Omniva valdes locekle un Omniva vadītāja Latvijā Beāte Krauze-Čebotare. Omniva grupai šis ir izrāviena gads, jo Latvijas un Lietuvas uzņēmumiem ir fantastisks pieaugums gan ienākumu, gan sūtījumu skaita, gan peļņas ziņā. Pērno gadu Lietuvas uzņēmums noslēdzis «pa nullēm», bet šogad astoņos mēnešos tā peļņa jau ir virs 100 tūkst. eiro. Savukārt Latvijas Omnivas sūtījumu bizness pērn gada laikā nopelnījis 185 tūkst. eiro, bet šogad pirmajos astoņos mēnešos – jau 460 tūkst. eiro. Kaut arī sūtījumu skaits Lietuvā ir lielāks nekā Latvijā, Omnivas peļņa tur ir zemāka. Tam pamatā ir lielāka konkurence, jo gan DPD, gan Lietuvas pastam ir savi sūtījumu termināļi, kā rezultātā «ir liels spiediens uz cenu».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Loģistikas kompānija Omniva par savu turpmāko galveno piegāžu partneri Eiropā izvēlējusies starptautisko piegāžu uzņēmumu UPS, tādējādi vidēji ietaupot 1-2 dienas no līdzšinējā piegādes laika, informē uzņēmumā.

Izprotot laika nozīmību, kad patērētāju prasības pēc ātrākiem un fleksiblākiem pakalpojumiem aizvien pieaug, Omniva Latvijā pieņēma lēmumu no 2019. gada marta starptautisko sūtījumu apkalpošanai izvēlēties jaunu partneri - pasaulē lielāko paku piegādes uzņēmumu un līderi starp starptautiskajiem pakalpojumu sniedzējiem – ASV kompāniju UPS.

«Kopš sadarbības uzsākšanas ar UPS jau sākotnējie rezultāti rāda, ka pirmie sūtījumi uz Eiropas valstīm ir veiksmīgi sasnieguši savu galamērķi, vidēji ietaupot 1-2 dienas no līdzšinējā piegādes laika. Tas, savukārt, Omniva ļauj piedāvāt mūsu klientiem ātrāku sūtījumu piegādi, ievērojami uzlabojot kvalitātes rādītājus» skaidro Omniva Latvija vadītāja Beāte Krauze-Čebotare.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Omniva pilnībā pārtrauc skaidras naudas norēķinus Latvijā

Lelde Petrāne, 28.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Analizējot tirgus tendences un pārskatot iekšējo procedūru efektivizēšanas iespējas, Omniva ir pieņēmusi lēmumu no šā gada 1. jūlija pilnībā aizstāt skaidras naudas darījumus ar karšu norēķiniem.

Visbūtiskāk tas skars tieši kurjerpiegādes pakalpojumus, jo turpmāk, klientiem, izvēloties veikt preces apmaksu saņemšanas brīdī, pie Omniva kurjeriem būs iespēja norēķināties tikai bezskaidrā naudā.

«No 2017. gada esam ieviesuši iespēju pie Omniva kurjeriem par iegādāto preci norēķināties, veicot pēcapmaksu POS termināļos. Dati liecina, ka pusgada laikā vairāk nekā 70% klientu pakalpojumu apmaksai devuši priekšroku tieši bezskaidras naudas norēķiniem. Tādējādi arī kurjera pavadītais laiks viena klienta apkalpošanai samazinās par vairākām minūtēm. Tas ļauj optimizēt mūsu procesus, tādēļ šobrīd spējam nodrošināt arvien ātrāku un kvalitatīvāku klientu servisu. Redzot šo tendenci un veicot padziļinātu analīzi, esam nolēmuši no šā gada 1. jūlija uzņēmumā pilnībā pārtraukt skaidras naudas izmantošanu,» skaidro Omniva vadītāja Beāte Krauze.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta veikals “Xnet” saviem klientiem piedāvā jaunu pakalpojumu “Xnet eXpress”. Šis pakalpojums nāk kopā ar drosmīgu solījumu par nākamās dienas piegādi noliktavas precēm, turklāt līdz pat mājas durvīm, vai izņemt preces pašam pick-up punktā Mārupē.

“Samazināts piegādes laiks ir viens no būtiskākajiem “Xnet” attīstības virzieniem; mūsu līdzšinējais preču piegādes ātrums bija viena līdz četras darba dienas. Lai nodrošinātu ne tikai ātrākas, bet arī nākamās dienas piegādes, sadarbībā ar mūsu loģistikas partneri “Omniva” esam izveidojuši noliktavu un vienlaikus arī sūtījumu saņemšanas punktu Rīgas apkaimē. Apvienojot spēkus, ar “Xnet eXpress” varam arī Latvijā nodrošināt tik populāro un pieprasīto nākamās dienas piegādi, ko piedāvā teju visi e-komercijas giganti visā pasaulē,” stāsta Mārcis Kronbergs, “Xnet” operacionālais vadītājs.

Līdz šā gada beigām noliktavā tiks glabātas aptuveni 200 populārākās preces, kas tiks papildinātas pēc pieprasījuma. Pasūtot preci ar “Xnet eXpress” simbolu līdz konkrētās dienas plkst. 21.00, pircējs sūtījumu saņems jau nākamajā dienā. Sākotnēji šāds pakalpojums tiks piedāvāts klientiem, kas dzīvo Rīgā un Pierīgā, un, ja pasūtījums ārēju apstākļu dēļ aizkavēsies, piegāde tiks veikta bez maksas. Savukārt iedzīvotājiem reģionos joprojām tiks piedāvāti “Xnet” standarta piegādes veidi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Omniva", investējot 350 tūkstošus eiro, iegādājusies automatizētu sūtījumu šķirošanas iekārtu, kas ļauj uzlabot sūtījumu šķirošanas efektivitāti par 40%.

Ik gadu "Omniva" piegādāto sūtījumu apjoms pieaug vidēji par 40%, un nepieciešamība pēc plašākām telpām ir likumsakarīga. Šobrīd loģistikas centrā "Green park" "Omniva" īrē 4600 m2, no tiem 3900 m2 atvēlēti noliktavai un šķirošanas centram, savukārt pārējās telpas – birojam.

Jaunā šķirošanas iekārta, kuras iegādē "Omniva" ieguldījusi aptuveni 350 000 eiro, nodrošina stabilu un nepārtrauktu šķirošanas procesu un ļauj uzlabot sūtījumu šķirošanas efektivitāti par 40%. Tādējādi "Omniva" spēs veikt nepārtrauktu sūtījumu apstrādi, arī palielinoties to skaitam. Jaunā iekārta ļauj arī samazināt šķirošanas kļūdu skaitu divas reizes – no 0,03% līdz 0,015%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sūtījumu pakalpojumu sniedzējs Omniva atvēris klientu apkalpošanas centra filiāli Rēzeknē.

Neskatoties uz bažām par iespējamajām problēmām ar kvalificēta darbaspēka piesaisti, uzņēmums saskāries ar pārsteidzoši lielu vietējo interesi par iespējām strādāt uzņēmumā. Tas panākts, nodrošinot līdzvērtīgu atalgojumu un sociālās garantijas kā Rīgā nodarbinātajiem speciālistiem.

«Neskatoties uz publiskajā telpā nereti izskanējušajiem skaidrojumiem par augsto bezdarba līmeni Latgalē, adekvāta un līdzvērtīgu darba nosacījumu piedāvājuma gadījumā interese ir milzīga. Vietējie iedzīvotāji labprāt vēlas strādāt, taču sagaida, ka potenciālais darba devējs būs taisnīgs un par līdzīgu amata pienākumu veikšanu nemaksās ievērojami mazāk speciālistam tikai tāpēc, ka viņš ģeogrāfiski strādā citur, nevis Rīgā,» norāda Omniva vadītāja Beāte Krauze-Čebotare.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Eesti Post" vienīgā akcionāra ārkārtas pilnsapulcē apstiprināti stratēģiskās attīstības plāni nākamajiem pieciem gadiem. Viens no sapulcē pieņemtajiem lēmumiem ir uzņēmuma informācijas biznesa (e-rēķinu) nodalīšana, izveidojot meitasuzņēmumu "Finbite OÜ", kas no 2021. gada 1. janvāra turpinās piedāvāt pakalpojumus infoloģistikas biznesa jomā.

Sākot ar jauno gadu, elektronisko rēķinu platforma, kas līdz šim bija zināma kā "Omniva" rēķinu centrs, darbosies jau zem "Finbite" zīmola. "Finbite" atdalīšanas procesu nodrošina uzņēmuma juridiskais partneris "KPMG Law".

Par "Finbite OÜ" valdes locekli iecelts bijušais "Eesti Post" valdes loceklis Ahto Pērls (Ahto Pärl). "Esmu pārliecināts, ka infoloģistikas bizness kā atsevišķs uzņēmums spēs ievērojami efektīvāk apkalpot klientus un, to darot, piedāvāt viņiem lielāku pievienoto vērtību," komentēja A.Pērls.

"Eesti Post" uzraudzības padomes priekšsēdētājs Stens Soosaārs (Sten Soosaar) piebilda, ka, "ņemot vērā "Eesti Post" plānus koncentrēties uz kvalitatīvu pasta pakalpojumu attīstību, lēmums par "Finbite" nodalīšanu no uzņēmuma galvenās darbības jomas tika pieņemts, lai e-rēķinu bizness turpmāk saņemtu visu tam nepieciešamo uzmanību."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šogad trešajā ceturksnī bezdarba līmenis bija 8,4% no ekonomiski aktīvajiem iedzīvotājiem.

Tas ir par 0,2 procentpunktiem mazāk nekā iepriekšējā ceturksnī, bet par 2,4 procentpunktiem vairāk nekā 2019.gada attiecīgajā periodā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes publiskotie darbaspēka apsekojuma rezultāti.

2020.gada trešajā ceturksnī Latvijā bija 81,4 tūkstoši bezdarbnieku vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par 2,1 tūkstoti mazāk nekā iepriekšējā ceturksnī, bet par 22,5 tūkstošiem vairāk nekā pirms gada.

Valsts spēlē darba tirgus šahu  

Bezdarba kāpums pandēmijas pirmajā vilnī bija zemāks nekā visoptimistiskākajās sākotnējās...

Statistikas pārvaldē norādīja, ka šogad trešajā ceturksnī salīdzinājumā ar iepriekšējā gada atbilstošo periodu par 10,4 procentpunktiem samazinājies ilgstošo bezdarbnieku (nevar atrast darbu ilgāk par gadu) īpatsvars bezdarbnieku skaitā. Gada laikā tas samazinājies no 37% līdz 26,6%, bet ilgstošo bezdarbnieku skaits sarucis par 0,3 tūkstošiem, un trešajā ceturksnī tas bija 21,5 tūkstoši.

Bezdarbs vīrusa ierobežojumu spīlēs 

Ekonomikas aktivitātes atgūšanās un ikgadējais sezonas darbu pieaugums vasaras mēnešos un rudens...

2020.gada trešajā ceturksnī jauniešu (15-24 gadi) bezdarba līmenis bija 14,8%, kas ir par 3,5 procentpunktiem vairāk nekā pirms gada, bet par 3,4 procentpunktiem mazāk nekā iepriekšējā ceturksnī. Gada laikā jauniešu bezdarbnieku skaits ir palielinājies par 1,6 tūkstošiem un bija 8,8 tūkstoši.

Šogad trešajā ceturksnī starp visiem bezdarbniekiem 10,8% bija jaunieši. To īpatsvars gada laikā samazinājies par 1,4 procentpunktiem, bet, salīdzinot ar iepriekšējo ceturksni - par 2,8 procentpunktiem.

2020.gada trešajā ceturksnī 34,9% no visiem jauniešiem bija ekonomiski aktīvi, proti, bija nodarbināti vai aktīvi meklēja darbu (bezdarbnieki), bet 65,1% jauniešu bija ekonomiski neaktīvi - pārsvarā vēl mācījās un darbu nemeklēja.

Šogad trešajā ceturksnī 29,9% jeb 414,9 tūkstoši iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem bija ekonomiski neaktīvi, proti, nebija nodarbināti un aktīvi nemeklēja darbu. Salīdzinot ar otro ceturksni, ekonomiski neaktīvo iedzīvotāju skaits ir samazinājies par 0,3 tūkstošiem jeb 0,1%, bet gada laikā - par 6,4 tūkstošiem jeb 1,5%.

Trešajā ceturksnī 10,3 tūkstoši jeb 2,5% ekonomiski neaktīvo iedzīvotāju bija zaudējuši cerību atrast darbu. Salīdzinājumam gadu iepriekš tādu bija 3,5%, bet otrajā ceturksnī - 2,4%.

Šogad trešajā ceturksnī darbaspēka apsekojumā par ekonomisko aktivitāti piedalījās 4,1 tūkstotis mājsaimniecību, kurās aptaujāja 7,2 tūkstošus iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan koronavīrusa pandēmijas ietekmē ievērojamas pārmaiņas šogad skāra nekustamo īpašumu tirgū visā Eiropā, tas maz sekmējis mājokļa cenu kritumu, liecina “Global Property Guide” (GPG) indeksa dati.

2020. gada trešajā ceturksnī mājokļu cenas pieaugušas 43 no 55 GPG analizētajiem pasaules nekustamo īpašumu mājokļu tirgiem. Kā rāda Igaunijas uzņēmuma “RIA.com Marketplaces” analītiķu apkopotā informācija, Latvijā šogad vērojams neliels mājokļa cenu kritums, kas ir viens no augstākajiem Eiropā, kamēr Lietuvā un Igaunijā cenas kāpušas.

Latvijā, neskatoties uz kopējo mājokļu cenu pieaugumu, šī gada pirmajā un otrajā ceturksnī, trešajā ceturksnī, salīdzinājumā ar iepriekšējā gada atbilstošo periodu, vērojams cenu kritums 1,34% apmērā, kas ir viens no lielākajiem kritumiem Eiropā. Salīdzinājumā ar šī gada otro ceturksni, mājokļu cenas Latvijā trešajā ceturksnī samazinājušās par 0,99%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mājokļu pieejamība šogad trešajā ceturksnī starp Baltijas valstu galvaspilsētām uzlabojusies Rīgā un Tallinā, kamēr Viļņā mājokļu pieejamība nedaudz samazinājusies, aģentūrai LETA pavēstīja "Swedbank" pārstāvji, atsaucoties uz jaunākajiem "Baltijas mājokļu pieejamības indeksa" datiem.

2020.gada trešajā ceturksnī pieejamākie mājokļi starp Baltijas valstu galvaspilsētām joprojām bija Rīgā, sekoja Tallina un Viļņa.

Šogad trešajā ceturksnī Mājokļu pieejamības indekss Rīgā bija 180,9 punkti, kas ir par 4,1 punktu vairāk nekā pērn attiecīgajā ceturksnī. Šāda indeksa vērtība nozīmē, ka tādas mājsaimniecības, kuras ienākumi atbilst pusotrai vidējai neto mēneša algai Rīgā un kura vēlas iegādāties 55 kvadrātmetru dzīvokli, ienākumi trešajā ceturksnī bija par 80,9% lielāki, nekā tas būtu nepieciešams, lai hipotekārā kredīta apkalpošanai novirzītu ne vairāk kā 30% no ģimenes ienākumiem.

Vienlaikus Tallinā Mājokļu pieejamības indekss trešajā ceturksnī bija 151,2 punkti, kas salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo periodu ir pieaugums par 2,8 punktiem, bet Viļņā - 140,7 punkti, kas ir par 0,9 punktiem mazāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas valsts pasta un loģistikas kompānijas «Eesti Post», kas strādā ar zīmolu «Omniva», zaudējumi janvārī-septembrī bijuši 700 000 eiro salīdzinājumā ar 300 000 eiro peļņu pagājušā gada pirmajos deviņos mēnešos, liecina kompānijas finanšu pārskats.

Kompānijas ieņēmumi janvārī-septembrī bijuši 89,9 miljoni eiro, kas ir par 18,4% vairāk nekā šajā laika posmā pērn.

«Eesti Post» operacionālie zaudējumi gada pirmajos deviņos mēnešos sasniedza 500 000 eiro. Sniegums bijis sliktāks nekā iepriekš prognozēts, un to ietekmēja jaunā loģistikas centra atvēršana pagājušā gada pēdējā ceturksnī un šķirošanas līnijas atklāšana šā gada pirmajos trīs mēnešos, kā arī daļējs algu palielinājums zemākā līmeņa darbiniekiem trešajā ceturksnī, skaidroja kompānija.

Uzņēmuma valde norādīja, ka Igaunijas valstij piederošās kompānijas rentabilitāte ir šā gada pirmajos deviņos mēnešos ir būtiski samazinājusies, jo ir krities darbības apjoms un palielinājušās darbaspēka un nolietojuma izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pakomāti ir pareizais risinājums Latvijas iedzīvotāju mentalitātei

Egons Mudulis, 15.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Omniva plāno 30–40% apgrozījuma kāpumu vēl piecus gadus; grib jaunu loģistikas centru līdz nākamā gada beigām

Tā sarunā ar Dienas Biznesu norāda SIA Omniva vadītāja Latvijā Beāte Krauze.

Viņa vada uzņēmumu vienu gadu, bet pirms tam 11 gadus strādājusi Swedbank. «Banka kļuva ļoti zviedriska ar lēnāku organizāciju, bet man gribas rezultātu redzēt ātrāk,» darbības virziena maiņu un vēlmi pamēģināt kaut ko jaunu skaidro B. Krauze. Omniva šķitis inovatīvs un strauji augošs uzņēmums, un nevienu brīdi viņa šo izvēli nav nožēlojusi.

Igaunijas pasta meitas uzņēmums – tobrīd SIA Post24 ‒ darbu Latvijā sāka 2012. gadā. Tāpat igauņi iegādājās lietuviešu kurjerpasta kompāniju UAB Unipakas un tās filiāli Latvijā. Pašlaik Omniva Igaunijā darbojas kā valsts pasts ar plašu pakalpojumu klāstu, bet Latvijā un Lietuvā veic kurjerpiegādes klientiem uz mājām, birojiem un t.s. pakomātiem. Kaut arī automatizētus pasta termināļus Latvijā pirmā ieviesusi Post Service, Omnivai, ienākot tirgū, izdevies strauji izplesties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sūtījumu apjoms "Omniva" pakomātos Latvijā šā gada aprīlī audzis par 44 %, salīdzinot ar šā gada martu, pārsniedzot 500 tūkstošus sūtījumu.

Tas ir par 139 % vairāk nekā pērnā gada aprīlī, tādējādi pārspējot arī līdzšinējo sūtījumu rekorda periodu - 2019. gada Ziemassvētkus. Tas saistīts ar cilvēku paradumu maiņu un e-komercijas apjomu pieaugumu valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas periodā.

Būtiskākais sūtījumu skaita pieaugums novērojams Latvijas mazpilsētās vai apdzīvotās vietās, kas atrodas netālu no kādas lielpilsētas. Tas norāda uz tendenci iedzīvotājiem šajā laika periodā retāk doties uz lielpilsētām, tā vietā izvēloties attālinātus sūtījumus un izvairoties no lieka kontakta ar citiem. Aprīlī salīdzinājumā ar martu sūtījumu skaits ir pat dubultojies, piemēram, Dundagā, Pļaviņās un Straupē. Arī citās mazajās pilsētās sūtījumu skaits ir ievērojami pieaudzis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Uzņēmumi izmanto inovācijas platformā Demola Latvia studentu radītus risinājumus

Db.lv, 29.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

7. septembrī noslēgsies pieteikšanās inovācijas platformas «Demola Latvia» 2018. gada rudens sezonai, patlaban kompānijas iegādājušās pusi no pavasara sezonā studentu komandu izstrādātajiem risinājumiem uzņēmumu problēmsituācijām, informē Rīgas Tehniskā Universitāte.

«Tā kā šī paaudze būs tā, kas pēc pāris gadiem veidos ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju kodolu, mums ir ārkārtīgi svarīgs studentu viedoklis. Viņi veidos gan Latvijas ekonomiku, gan būs mūsu klienti. Viņi noteiks tendences, un jau šobrīd ieskicē paradumus, kurus ir vērts integrēt risinājumos šodien. Kā mūs redz jaunieši? Ko vēlas pirkt? Kādam jāizskatās produktam? Tie ir tikai daži no jautājumiem, par kuriem kopīgi spriedām. Tieši millenium paaudzes skatījums uz problēmām un biznesam kopumā, ir galvenā vērtība, kuru ieguvām, iesaistoties «Demola Latvia» projektā,» norāda lielākā pašmāju gaļas pārstrādes uzņēmuma «Forevers» Mārketinga nodaļas vadītāja Ilona Bukša.

Komentāri

Pievienot komentāru