Omniva vēlas noturēt iekarotās pozīcijas 

Omniva paplašina pakomātu tīklu, izstrādā jaunus e-risinājumus, audzē peļņu, noskata jaunu loģistikas centru.

Egons Mudulis, 2019. gada 19. septembris plkst. 7:41

Publicitātes foto

To sarunā ar Dienas Biznesu norāda Igaunijas pasta meitas uzņēmuma SIA Omniva valdes locekle un Omniva vadītāja Latvijā Beāte Krauze-Čebotare. Omniva grupai šis ir izrāviena gads, jo Latvijas un Lietuvas uzņēmumiem ir fantastisks pieaugums gan ienākumu, gan sūtījumu skaita, gan peļņas ziņā. Pērno gadu Lietuvas uzņēmums noslēdzis «pa nullēm», bet šogad astoņos mēnešos tā peļņa jau ir virs 100 tūkst. eiro. Savukārt Latvijas Omnivas sūtījumu bizness pērn gada laikā nopelnījis 185 tūkst. eiro, bet šogad pirmajos astoņos mēnešos – jau 460 tūkst. eiro. Kaut arī sūtījumu skaits Lietuvā ir lielāks nekā Latvijā, Omnivas peļņa tur ir zemāka. Tam pamatā ir lielāka konkurence, jo gan DPD, gan Lietuvas pastam ir savi sūtījumu termināļi, kā rezultātā «ir liels spiediens uz cenu».

Latvijas un Lietuvas uzņēmumi cer ar savu pozitīvo piemēru iedvesmot arī Igaunijas kolēģus, kam pērnais gads nav bijis tas labākais. Proti, igauņi pērn atvēruši jaunu loģistikas centru Tallinā ar piecus milj. eiro vērtu šķirošanas līniju. Gada beigas gan nav bijis labākais laiks jauninājumu ieviešanai. Tā kā Ziemassvētku dāvanu iegāde visā Baltijā sākusies jau oktobra beigās, nevis novembra vidū, kā bijis plānots, Igaunijā pārcelšanās uz jaunām telpām un iekārtu palaišana negatīvi ietekmējusi pakalpojumu kvalitāti. Tagad Omniva grupas sūtījumu biznesam ir jauns vadītājs Andre Veskimeisters (Andre Veskimeister), kurš iepriekš vadījis portālus Delfi Baltijā. Viņš iniciējis vairākas pārmaiņas gan organizācijas struktūrā, gan procesos, lai uzlabotu pakalpojumu kvalitāti. Tai pašā laikā «ir jāmainās arī attieksmei pret klientu,» uzsver B. Krauze-Čebotare. Proti, vēsturiski Omnivas procesi tikuši būvēti uz valsts pasta bāzes, kur spēkā ir starptautiskais regulējums, piemēram, par to, cik ilgā laika periodā jāizskata klientu iesniegumi. «Latvijā to esam krasi mainījuši, lai pirmā atbilde klientam kādā problēmsituācijā, piemēram, ja sūtījums ir aizkavējies, tiktu sniegta 24 stundu laikā.» Pasta regulas nosaka, ka var izmeklēt mēnesi, bet Omniva Latvijā sev noteikusi septiņas dienas, lai sniegtu klientam gala atbildi. «Aicinām arī igauņu kolēģus pārstrukturēt savu domāšanu, lai kļūtu par uz klientu orientētu kompāniju, nevis būtu valsts uzņēmums, kas sniedz obligātu pakalpojumu.» Cilvēku domāšanu gan ir grūtāk mainīt nekā sistēmas un procesus. Lietuvā orientācija uz klientu ir tikpat spēcīga kā Latvijā, arī viņu apmierinātības rādītāji ir līdzīgi, bet igauņu kolēģiem līdz tiem vēl jāaug.

Visu rakstu lasiet 19. septembra laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2019. gada 24. aprīlis plkst. 11:29

Loģistikas kompānija Omniva par savu turpmāko galveno piegāžu partneri Eiropā izvēlējusies starptautisko...

2019. gada 01. marts plkst. 11:57

Omniva apgrozījums Latvijā pērn audzis par 46%, liecina uzņēmuma apkopotie rezultāti....

2018. gada 19. septembris plkst. 12:50

Veicot sūtījumu pakalpojumu sniedzēja Omniva autoparka nomaiņu, tas papildināts arī ar pirmo elektroauto...

2018. gada 15. augusts plkst. 6:46

Omniva plāno 30–40% apgrozījuma kāpumu vēl piecus gadus; grib jaunu loģistikas centru...

2018. gada 28. jūnijs plkst. 13:23

Analizējot tirgus tendences un pārskatot iekšējo procedūru efektivizēšanas iespējas, Omniva...

Nepalaid garām

Restorānu nedēļas projekts lielu peļņu nenes, toties izvelk cilvēkus no mājām iepazīt...

Šodien Dienas Bizness rīkotajā preses konferencē par jaunāko izdevumu Miljonārs tika atklāti Latvijas...

No stacionāro fotoradaru sodiem valsts budžetā patlaban tiek iegūts mazāks finansējums nekā...

Vecie dēļi iegūst otro dzīvi SIA AW Latvia ražotajās mēbelēs un sienu...

Reizi mēnesī pie veikala «Preces no Vācijas» vērojama mūsdienām netipiska aina -...

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

No šīs sadaļas
2019. gada 17. septembris plkst. 7:47

Rīgas plānošanas reģions (RPR) izsniedzis arī pirmās atļaujas «Baltic Taxi» transportlīdzekļiem...

2019. gada 17. septembris plkst. 6:08

Rail Baltica dzelzceļš kļūs par atslēgas elementu Zīda ceļa atzarā Baltijas valstīs,...

2019. gada 16. septembris plkst. 12:11

Lai nodrošinātu «Rail Baltica» projekta īstenošanu, Rīgas pašvaldība plāno nodot Satiksmes...

2019. gada 13. septembris plkst. 16:53

Rīgas plānošanas reģions šonedēļ izsniedzis pirmās speciālās licences kartītes ar zīmolu...

2019. gada 13. septembris plkst. 15:10

2019.gadā, neraugoties uz apkalpoto lidojumu un pasažieru skaita pieaugumu, visās lidostas «Rīga»...

2019. gada 13. septembris plkst. 12:51

Lai uzlabotu satiksmes plūsmu un drošību, izbūvēts Mūkusalas un Dēļu ielu krustojums,...

2019. gada 13. septembris plkst. 12:19

Runas par Harley Davidson motociklu elektrisko versiju Live Wire klīst jau teju...

2019. gada 13. septembris plkst. 10:24

Latvijas lidsabiedrība airBaltic sadarbībā ar starptautisko tūroperatoru Tez Tour Latvija 26....

2019. gada 13. septembris plkst. 6:47

VAS «Latvijas pasts» par 4,5 miljoniem eiro uz trīs gadiem plāno nomāt...

2019. gada 12. septembris plkst. 15:51

Īstenojot «Rail Baltica» projektu, Baltijā, tostarp arī Latvijā tiks savienoti divu platumu sliežu...