Pētījums: Katrs piektais patērētājs Latvijā ir iegādājies preces vai pakalpojumus influenceru ietekmē 

Katrs piektais Latvijas iedzīvotājs jeb 17% ir iegādājušies produktu vai pakalpojumu pēc sociālo tīklu infuenceru ieteikuma, bet gandrīz trešdaļa (27%) aptaujāto atzīst, ka viņiem ir bijis kārdinājums nopirkt reklamēto preci, liecina sabiedrisko attiecību aģentūras Golin Rīga un kompānijas Norstat Latvija veiktais pētījums.

Lelde Petrāne, 2018. gada 30. novembris plkst. 11:31

Foto: AP/SCANPIX/LETA

Aptauja arī atklāj, ka visbiežāk sekotāji pēc influenceru ieteikuma iegādājas tehnoloģiskās ierīces (29%), kā arī dekoratīvo kosmētiku un matu kopšanās produktus (24%). Savukārt 22% aptaujāto norāda, ka ir apmeklējuši pasākumus un citas influenceru ieteiktās izklaides.

Vismazāko atsaucību sekotāju vidū ir guvuši influenceru aicinājumi iegādāties apdrošināšanu un mākslas priekšmetus, kā arī viņu reklamētās izglītības iespējas.

«Sociālo tīklu influenceri atsevišķās auditorijās ir kļuvuši par nozīmīgiem viedokļu līderiem, tādēļ arvien aktuālāks kļūst jautājums par viņu piedāvātās informācijas un sekotāju skaita ticamību. Lai palīdzētu ieviest skaidrību šajā jomā, Golin Rīga, vadoties pēc starptautiskas, Golin Global uz datiem balstītas pieejas Accelerators of Relevance, kopā ar sadarbības partneriem Hype Auditor un Norstat izveidoja pirmo Latvijas Golin Accelerators of Relevance Indeksu 2018,» stāsta Golin Rīga influenceru projektu vadītājs Deniss Ševeļovs.

Golin Rīga un sadarbības partneru veidotajā indeksā līdztekus izmantotas trīs metodes – starptautiska metodoloģija influenceru radītā satura un sekotāju skaita analīzei, sabiedrisks pētījums, kurā apkopotas 1600 iedzīvotāju domas, kā arī influenceru kontu analīze satura un sekotāju skaita autentiskuma noteikšanai, ko īstenoja starptautiskais Instagram analītikas uzņēmums Hype Auditor.

Latvijas ietekmīgāko influenceru apbalvošanas ceremonija paredzēta šā gada 7. decembrī.


LASI ARĪ:

Radīs noteikumus blogeriem
Aicina Instagram «influencerus» reģistrēt saimniecisko darbību un nepārkāpt reklāmas likumu

Dalies ar šo rakstu!
Nepalaid garām

Šodien Ventspilī tika prezentēta jaunā koncertzāle «Latvija»....

Biznesa portāls Db.lv bija liecinieks situācijai, kad kāda sieviete SIA «Ilgezeem» tirdzniecības...

Jaunlaicenē ražotās cementēto koka ēveļskaidu plātnes tiek realizētas ne tikai Eiropā, bet...

Asociācija LANĪDA turpina publicēt ikmēneša nekustamā īpašuma tirgus cenu indikatoru....

Jau 22.sezonu Saulkrastos strādā Velosipēdu muzejs, kas ļauj ielūkoties Latvijas velosipēdu ražošanas...

No šīs sadaļas
2018. gada 28. novembris plkst. 9:16

Ar mērķi veicināt biznesa attīstību, tiek apvienots interneta pakalpojumu sniedzējs «Stream Networks»...

2018. gada 27. novembris plkst. 13:29

Zemo cenu aviokompānija Ryanair pavēstījusi, ka tās tīmekļa vietni jaunākās akcijas laikā...

2018. gada 23. novembris plkst. 10:18

ASV sociālās komunikācijas gigants «Facebook» panācis vienošanos samaksāt Itālijas varasiestādēm...

2018. gada 09. novembris plkst. 6:25

Uzņēmumu sadarbība ar blogeriem, kas internetā reklamē produktus vai veido konkrētu viedokli...

2018. gada 06. novembris plkst. 14:42

Tiek dots starts interneta platformai «Visas iespējas», kas apkopo dažādas iespējas jauniešiem...

2018. gada 31. oktobris plkst. 12:41

Arvien vairāk Latvijas iedzīvotāju vecumā no 65 gadiem izmanto mobilo telefonu, lai...

2018. gada 26. oktobris plkst. 6:00

ASV tehnoloģiju kompānija «Google» ceturtdien paziņoja, ka pēdējos divos gados ir atlaidusi...

2018. gada 24. oktobris plkst. 13:02

Latvijas Dabas fonda (LDF) tiešraides no aizsargājamo sugu putnu ligzdām šogad tiešsaistē...

2018. gada 22. oktobris plkst. 11:45

Tuvākajos mēnešos plānots sākt Zviedrijas mājokļu labiekārtošanas preču kompānijas IKEA preču...

2018. gada 18. oktobris plkst. 16:17

Vidēji Latvijā uz 1000 baneru ekspozīcijas reizēm tiek veikti 5,3 klikšķi, kas...