Piektdienas intervija ar Kino Lora vadītāju Lindu Leli 

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Lelde Petrāne, 2016. gada 28. oktobris plkst. 11:01

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Siguldā, tirdzniecības centrā Šokolāde izvietotā kinoteātra Kino Lora vadītāja Linda Lele. «Jau 2009. gadā, plānojot kinoteātra Kino Lora konceptu, tika saprasts – lai reģionāls kinoteātris mazpilsētā veiksmīgi darbotos, tam ir jābūt ar pievienoto vērtību un savu unikalitāti. Tādam, lai tas uzrunātu gan vietējos Siguldas iedzīvotājus, gan plašāku auditoriju – lai uz to būtu vērts mērot ceļu. Tā radās ideja Kino Lora veidot kā paaugstināta servisa kinoteātri. Kino Lora ir vienīgais kinoteātris Latvijā, kas piedāvā apkalpošanu sēdvietās. Arī ēdienkarte ir īpaši izstrādāta, lai sniegtu klientiem iespēju tradicionālā popkorna vietā pasūtīt arī dažādas uzkodas, suši, alkoholiskus un bezalkoholiskus kokteiļus, ko ēst un dzert seansa laikā. Kinozālēs ir izvietoti ādas krēsli, pie katra krēsla ir neliels galdiņš un atkritumu tvertne. Jaunajā, tikko atklātajā zālē iekļautas vēl citas inovācijas – galdiņos ir iestrādāts neliels apgaismojums, lai ērtāka uzkodu baudīšana, un servisa poga viesmīļa izsaukšanai. Mēs neesam liels kinoteātris, taču es uzskatu, ka tas ir Kino Lora trumpis, jo varam nodrošināt kinoteātriem neraksturīgas ekstras. Citiem vārdiem - kvalitāte pār kvantitāti,» par savu darbavietu stāsta L. Lele.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Uzņēmumā strādāju jau no 2009. gada, tā darbības pašiem pirmsākumiem. Esmu gandarīta, ka varēju augt līdzi uzņēmumam un būt daļa no komandas, veicinot tā attīstību.  Darbs ir ļoti interesants un uzņēmums - dinamisks. Darba vide neļauj ieslīgt rutīnā, jo saistīta ar klientu apkalpošanu un darbu paaugstināta stresa apstākļos, kad nepieciešams iekļauties laikā. Mani uzlādē atmosfēra, kolēģi, ar kuriem strādāju gan ikdienā, gan attālināti. Viņi ir optimistiski, draudzīgi un uz komandas darbu orientēti. Iepriecina gan klientu, gan uzņēmuma īpašnieka uzticība darbiniekiem un mūsu darba novērtējums, kas ir vislielākais motivācijas avots. Tās ir būtiskākās lietas, kas man nepieciešamas, lai darba dienas būtu gaidītas kā brīvdienas.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto nozari un Latvijas valsti kopumā?

Kino nozare ir dinamiska, tā nepārtraukti mainās, jo saistīta ar tehnoloģijām. Mani iepriecina, ka Kino Lora, uzsākot darbu ekonomiskās krīzes laikā, izturot nozares un tehnoloģiju uzspiestu digitalizēšanos, spējis piesaistīt pietiekami daudz klientu, lai ne vien saglabātu, bet attīstītu savu komercdarbību.

Apbēdina valsts politika, kuras dēļ krīzes laikā tika palielināts pievienotās vērtības nodoklis kino no 5% uz 21%. Kinoteātris visos laikos bijis pieejamākā izklaide par salīdzinoši zemu cenu, taču ar šādu valsts nodokļu politiku tas vairs nav iespējams. Līdz ar to kinoteātris kā izklaides veids mainās. Ar šādām iekārtu, telpu nomas, darba algu izmaksām un nodokļu politiku, kinoteātri ir spiesti palielināt cenas, tādēļ kino var būt materiāli mazāk nodrošinātai sabiedrības daļai liegts.

- Kas Jūs iepriecina un kas Jūs apbēdina, kad raugāties uz Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?

Iepriecina viens – ka ideja par augsta servisa kinoteātri ir realizēta un tā ir nostrādājusi. Klientiem komforts patīk. Priecājamies, ka siguldieši un vietējā reģiona iedzīvotāji to novērtē un atbalsta, apmeklējot Kino Lora. Tāpat priecājamies par katru kinoteātra apmeklētāju, kas mērojis tālāku ceļu pie mums.

Apbēdina ar nozares specifiku saistīti apstākļi. Lai kinoteātris būtu pieejams arī cilvēkiem ar mazāku rocību, katru ceturtdienu nodrošinām samazinātas cenas Māmiņu seansu, uz kuru biļetes maksā 2,50 EUR. Šo seansu iecienījušas ne tikai māmiņas, bet arī pensionāri, skolēni un citi klienti.

- Kas Jums ir šā brīža lielākā aktualitāte?

Rudens sezonu uzsākām ar vērienīgām pārmaiņām. Kino Lora tika noslēgta rekonstrukcija un atklāta trešā kinozāle. Ar kinozāles atklāšanu darbu uzsāka arī modernizēta mājas lapa, nodrošinot iespēju klientiem iegādāties kinobiļetes tiešsaistē. Plānojam, ka nākotnē ar mājas lapas starpniecību varēs arī savlaicīgi veikt uzkodu un dzērienu pasūtījumus.

- Vai Jūs un Jūsu pārstāvēto uzņēmumu var atrast interneta sociālajos tīklos?

Sociālie tīkli ir būtisks instruments saziņai ar esošajiem un potenciālajiem klientiem. Ņemot vērā, ka Kino Lora atrodas tirdzniecības centrā Šokolāde, aktuālā informācija tiek nodota auditorijai, izmantojot tirdzniecības centra Šokolāde sociālos kontus. Taču šobrīd apsveram izveidot arī atsevišķus Kino Lora sociālos kontus individualizētāka satura nodošanai konkrētākai auditorijai.

- Atklājat savu labāko un sliktāko īpašību?

Esmu komunikabla un dzīvespriecīga, bet sliktākā īpašība laikam ir nepacietība.

- Ko jūs noteikti tuvāko piecu gadu laikā gribētu sasniegt/izdarīt?

Personiskajā dzīvē mani vada tāda klasiska nākotnes vīzija – vēlos pabeigt mājas celtniecību, kurā vēsos ziemas vakaros pie kamīna sildīties ar kuplo ģimenes saimi.

- Kas jāņem vērā cilvēkam, kurš vēlas strādāt Jūsu pārstāvētajā uzņēmumā? 

Pats galvenais – jāpierāda sevi no labākās puses un jābūt uzticamam, smaidīgam darbiniekam.

Smaidīgs cilvēks – laimīgs cilvēks! Un tikai šāds darbinieks darīs apmierinātus arī Kino Lora klientus.

- Pastāstiet par savu ceļu uz pašreizējo amatu un to, kāds bija Jūsu pirmais darbs?

Mans pirmais darbs bija pārdevējas amats. Tirgojos tirgū ar pašu audzētiem lauku labumiem jau no 12 gadu vecuma. Visu mūžu mans darbs ir bijis saistīts ar klientiem, to apkalpošanu un tirdzniecību. Kad tika atklāts, Kino Lora, sāku strādāt kā kasiere, un šobrīd pārstāvu Kino Lora kā vadītāja.

- Kā un kad radies Jūsu pārstāvētā uzņēmuma nosaukums un logo?

Ceļš no Rīgas uz Siguldu ved pār Lorupes gravu, kas iezīmē pilsētā iebraukšanas vietu. Caur šo gravu plūst Lorupīte, no kuras atvasināts Kino Lora nosaukums. Upe simboliski saistāma ar veiksmi un ienākumu plūsmu, tādēļ Kino Lora izvēlēts šāds nosaukums. Kino Lora logo un interjera dizainu izstrādājis mākslinieks Andis Gūtmanis. Logo veidots atturīgs, vienkāršs un ļoti saprotams. Tajā saskatāmas grafiskas līdzības ar kino lenti.

- Vai ir kas tāds, ko Jūs nepiedodat darbā vai dzīvē kopumā?

Man ir diezgan «mīksta» sirds. Varu padusmoties, bet paiet laiks, viss tiek aizmirsts un piedots.

- Atklājiet kādu faktu, kuru mūsu lasītāji, iespējams, vēl nezina par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu.

Kino Lora tas nav pirkts gatavs produkts – sākot no idejas, tas tapis un realizēts, šeit, Latvijā. Made in Latvia. Jā, pasaulē ir līdzīgi kinoteātri, piemēram, Amerikā, taču Kino Lora, šī ideja par paaugstinātu servisu, iespēju pasūtīt un baudīt uzkodas seansa laikā, ir mūsu pašu izstrādāta un pielāgota konkrētajai vietai un klientiem. It kā sīkumi, taču tie nosaka pamattoni. Piemēram, ejas starp krēslu rindām ir pietiekami platas, lai viesmīļi var nemanāmi pārvietoties, netraucējot kino baudītājus. Ēdienkartē iekļauti ēdieni bez specifiskām smaržām, skaņas līmenis – pielāgots, lai nedzirdētu ēšanas blakustrokšņus. Arī jaunajā zālē izstrādātas papildu inovācijas – katrs iegādātais ādas krēsls ir pārveidots. Krēsla atzveltnes daļā iestrādāta neliela sistēma virsdrēbju uzkarināšanai un atkritumu tvertne ar nelielu apgaismojumu, lai, skatoties filmu, tā būtu pamanāma. Tāpat galdiņos iestrādāts minimāls apgaismojums ērtākai ēdiena baudīšanai un servisa poga – viesmīļa izsaukšanai. Tagad varat iztēloties, kāds ir elektrības vadu tīkls, lai nodrošinātu apgaismojumu un sensora vadību uz katru no 87 krēsliem. Jā, šādu gatavu krēslu vai kinozāli nevar nopirkt, tā ir radīta un izstrādāta tieši Kino Lora.

- Vai Jums ir kāda īpaša metode, kas palīdz saņemties sarežģītās situācijās? Kāda tā ir?

Es spēku rodu sarunās ar ģimeni un draugiem. Nekas tā neiedrošina kā tuvu cilvēku: «Viss būs labi! Tev izdosies!» Vārdiem ir liela nozīme.

- Kas Jūs pēdējā laikā ir patiesi pārsteidzis – patīkami vai nepatīkami?

Mani nebeidz pārsteigt, cik esam dažādi. Ir darbi, ko dara «pieci» cilvēki, bet izrādās to pašu un tai pašā laikā var izdarīt viens cilvēks.

- Ja Jums gribētu noorganizēt ideālas pusdienas, kādas tās būtu?

Lai izdotos ideālas pusdienas, ir jābūt labai kompānijai, skaistam dabas skatam un gardai maltītei!

- Kura grāmata/filma/personība ir uz Jums atstājusi vislielāko ietekmi – profesionāli un personīgi?

Ikdienas ir diezgan saspringtas gan darbā, gan ģimenes dzīvē, tādēļ priekšroku dodu izklaidējošam kino. Palikusi atmiņā filma Sliktās mammas. Noskatoties filmu, sapratu, cik tomēr mēs, mammas, daudz uzņemamies atbildību bērnu vietā. Katram ir savi darbi un pienākumi. Mammas arī ir pelnījušas baudīt dzīvi!

- Kas Jūs iedvesmo un motivē?

Viennozīmīgi ģimene, draugi un panākumi darbā.

- Kā, Jūsuprāt, vislabāk iztērēt loterijā laimētus 10 tūkstošus eiro?

Tas atkarīgs pēc situācijas. Ir lietas, kas cilvēkam nepieciešamas, un, ja līdz laimestam loterijā, nav izdevies tās sasniegt vai iegūt, tad laimests būtu jātērē sadzīvei un ikdienas vajadzībām. Bet, ja viss nepieciešamais ir, noteikti jāceļo un jābauda dzīve.

- Kam Jūs savā darba ikdienā pievēršat vislielāko uzmanību? Vai Jums ir savi īpašie, rituāli darba dienu uzsākot, tās laikā vai to noslēdzot?

Galvenais ir rūpīgi saplānota diena. Lai visus darbus padarītu laicīgi, un nekas netiktu piemirsts, tie noteikti jāpieraksta. Mans princips - vakarā nedrīkst palikt neviens neizsvītrots darāmais darbs.

Darba dienu uzsāku ar kolēģu sarunu pie kafijas tases. Darba dienu noslēdzu ar gardu maltīti!

- Izstāstiet savu mīļāko anekdoti vai kādu smieklīgu/interesantu atgadījumu no dzīves/darba.

Es daudz prieka varu rast ikdienā, jo darbs ar cilvēkiem ir pārsteigumu un nestandarta atgadījumu pilns. Pavisam nesen sirsnīgi darbā izsmējos par divām situācijām saistībā ar jauno Kino Lora mājas lapu. Kad darbā jāatbild uz telefona zvanu, jāsaka: «Kino Lora, lūdzu!» Kolēģe šī teksta vietā netīšām izteiksmīgi pateica: «Kino Lora punkts lv!»

Kad klienti piezvana un pajautā par repertuāru, filmu aprakstiem, mēs stāstam, ka ar informāciju var arī iepazīties mūsu mājaslapā, un tad klients atbild: «Māja man ir, bet lapas man nav, ko tad man darīt?»

- Jūsu novēlējums db.lv lasītājiem.

Ja tu gribi, tad tu vari, ja tu nevari, tad tev ir taisnība!

- Lūdzu, iesakiet kādu kultūras pasākumu, kuru būtu vērts apmeklēt.

Tas noteikti būtu koncerts. Iesaku katram izbaudīt sava mīļākā mākslinieka sniegumu uz skatuves.

 

Informācija par rubriku: Jautājumi visiem šīs rubrikas dalībniekiem ir vienādi. Atbildes dalībnieki sniedz rakstiski.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2016. gada 28. oktobris plkst. 8:26

Ortodoksālākie Porsche sešcilindru motoru apjūsmotāji, pat neaptaustot jaunā 718 Boxter...

2016. gada 28. oktobris plkst. 14:12

Šajā piektdienā portāls db.lv viesojas uzņēmumā SIA Kinetics Nail Systems, kur top...

2016. gada 27. oktobris plkst. 12:23

Uzņēmuma Orkla Foods Latvija ražošanas attīstībā 2016. gadā tiek investēti 1,17 miljoni...

2016. gada 27. oktobris plkst. 10:08

Latvijas nagu kosmētikas ražotāja SIA Kinetics Nail Systems desmitgades mērķis ir 30...

2016. gada 27. oktobris plkst. 8:45

Virkni pārmaiņu Valsts ieņēmumu dienestā var īstenot arī bez normatīvo aktu grozījumiem;...

Nepalaid garām

2019. gada desmit mēnešos likvidēti 21 157 uzņēmumi, kas ir par 412...

Latvijas pašvaldības desmitgades garumā cēlušas peldbaseinus, stadionus, kultūras centrus bez...

Restorānu nedēļas projekts lielu peļņu nenes, toties izvelk cilvēkus no mājām iepazīt...

Šodien Dienas Bizness rīkotajā preses konferencē par jaunāko izdevumu Miljonārs tika atklāti Latvijas...

Vecie dēļi iegūst otro dzīvi SIA AW Latvia ražotajās mēbelēs un sienu...

Reizi mēnesī pie veikala «Preces no Vācijas» vērojama mūsdienām netipiska aina -...

«Mēs pārejam uz iknedēļas drukātā izdevuma formātu. Izmaiņas Dienas Biznesā ir vajadzīgas....

No šīs sadaļas
2016. gada 21. oktobris plkst. 15:17

Šodien Rīgā tiek atvērts jauns muzejs – Modes muzejs; tā ir privāta...

2016. gada 21. oktobris plkst. 13:53

Db.lv turpina aizsākto tradīciju, piedāvājot rubriku Fotonedēļa - fotostāstu par aizvadītajā...

2016. gada 21. oktobris plkst. 11:19

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no...

2016. gada 21. oktobris plkst. 10:36

Jaunajā Dienas Biznesa žurnālā Dzīves Garša publicēts restorānu tops. Tā veidošanā...

2016. gada 20. oktobris plkst. 17:25

Ņemot vērā Latvijā pastāvošo atalgojuma atšķirību starp vīriešiem un sievietēm...

2016. gada 20. oktobris plkst. 9:50

Šodien publicējam padomu, kuru devis īru rakstnieks, dramaturgs, kritiķis un politiskais darbinieks...

2016. gada 17. oktobris plkst. 13:21

Kino izplatīšanas un kino izrādīšanas uzņēmums SIA Forum Cinemas, kas pārvalda kinoteātri...

2016. gada 14. oktobris plkst. 13:45

Db.lv turpina aizsākto tradīciju, piedāvājot rubriku Fotonedēļa - fotostāstu par aizvadītajā...

2016. gada 14. oktobris plkst. 12:13

Brauciens uz Austrāliju bija kā sava veida svētceļojums mūsu ģimenei, jo mana...

2016. gada 14. oktobris plkst. 10:36

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no...