Jaunākais izdevums

Pirmie starptautiskā mazumtirdzniecības veikalu tīkla "SPAR" veikali Latvijā tiks atvērti jūlija otrajā pusē, Saldū un Liepājā, informē uzņēmums.

Līdz šā gada beigām tiks atvērtas vēl vismaz trīs tirdzniecības vietas, tostarp arī Rīgā. Uzņēmuma mērķis Latvijā pirmajā darbības gadā ir veiksmīgi ienākt tirgū un piecu gadu laikā atvērt vismaz 200 veikalus.

"Šobrīd jauna spēlētāja ienākšanai tirgū ir vairāki labvēlīgi faktori. Pēdējo gadu notikumi ir atstājuši lielu iespaidu uz mazumtirdzniecības nozari. Covid-19 radīto un valdības ieviesto ierobežojumu sekas, jaunu konkurentu ienākšana tirgū, pārrāvumi piegāžu ķēdē un preču pieejamība, pieaugošs darbinieku trūkums, inflācijas ietekme uz produktu cenām un, attiecīgi, pieprasījuma svārstībām - tas radījis milzu spiedienu tirgotājiem meklēt risinājumus kā restrukturizēt savu biznesa modeli un pielāgoties jaunajai realitātei. "SPAR" ienāk tirgū ar spēcīgu zīmolu, piekļuvi plašam sortimentam un savu zināšanu bāzi veikalu pārvaldē. Līdz ar to daudzi uzņēmumu īpašnieki un vadītāji saskata potenciālu izaugsmei un izvēlas pievienoties tīklam," stāsta "SPAR Latvija" valdes priekšsēdētājs Andris Vilcmeiers, piebilstot, ka uzņēmuma ilgtermiņa mērķis ir kļūt par trešo lielāko mazumtirdzniecības spēlētāju tirgū.

Pirmie "SPAR Latvija" tīkla veikali tiks atvērti reģionu pilsētās, Saldū un Liepājā, taču jau līdz gada izskaņai paredzēts atvērt tirdzniecības vietas arī Rīgā.

"SPAR" piekopj vairāku formātu stratēģiju un tīkla veikali atšķiras galvenokārt pēc to lieluma un atrašanās vietas, kā arī sortimenta dažādības. Latvijā sagaidāmi teju visi veikalu veidi. "SPAR Express" ir mazo veikalu formāts, kurā atrodamas ikdienas gaitās noderīgas preces. Populārākais veikalu veids "SPAR", kas būs arī Latvijā visplašāk pārstāvētais formāts, ir vidēja izmēra piemājas veikals, kurā atrodamas visas ikdienā nepieciešamās preces. Vairāk nekā 1000 m2 plašie "EUROSPAR" veikali pietuvojas lielveikalu formātam, bet hipermārketi "INTERSPAR" Latvijā tiks ieviesti tikai pēc izteikta pieprasījuma tirgū.

Veikalu sortimentu veidos Baltijas iecienītākie ražotāji un zīmoli, kā arī "SPAR" privātās preču zīmes produkti no visām galvenajām produktu grupām. Latvijas veikalu plauktos nonāks gan "SPAR" ekonomisko, gan premium, bio un eco līniju produkti. Uzņēmuma plānā ir sniegt iespēju arī vietējiem ražotājiem piedāvāt savu produkciju "SPAR" veikalos un palīdzēt tiem palielināt produktu īpatsvaru, kā arī būt pirmajiem, kuri savos veikalos piedāvās vietējo ražotāju jaunumus.

"SPAR" ir pasaulē vadošā autonomā pārtikas mazumtirdzniecības ķēde. Uzņēmums uzsāka darbību 1932. gadā ar vienu veikalu Nīderlandē, savukārt patlaban tīklā darbojas vairāk nekā 13 500 veikali 48 pasaules valstīs, ik dienas apkalpojot 14,5 miljonus klientu. 2020. gadā tika atvērts 181 jauns veikals un sasniegts 39,8 miljardu eiro apgrozījums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldū 11.augustā atklās pirmo mazumtirdzniecības tīkla "SPAR" veikalu Latvijā, pavēstīja "Spar Latvija" mārketinga direktors Oskars Millers.

Mazumtirgotāja pārstāvji min, ka "SPAR" veikala Saldū, Rīgas ielā, platība būs 720 kvadrātmetru, un tajā atradīsies arī īpaša beķerejas zona. Saldus "SPAR" būs vidēja izmēra veikals, kas ir "SPAR" tīkla populārākais veikala formāts.

Veikala atklāšanā 11.augustā plkst.10 piedalīsies "SPAR Latvija" valdes priekšsēdētājs Andris Vilcmeiers, SIA "Skarleta" valdes loceklis Artūrs Gabaliņš un Saldus novada domes priekšsēdētājs Māris Zusts (LZP).

Savukārt Liepājā "SPAR" veikalu plānots atvērt augusta beigās, tomēr konkrētu datumu Millers neminēja.

Vienlaikus viņš norādīja, ka sākotnēji veikalus bija plānots atvērt jūlija beigās, tomēr karš Ukrainā un no tā izrietošās loģistikas ķēžu problēmas veikalu atvēršanu aizkavēja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Swedbank" piešķīrusi 250 000 eiro aizdevumu mazumtirgotājam SIA "SPAR Latvija", informē bankas pārstāvji.

Aizdevums paredzēts apgrozāmo līdzekļu finansēšanai un veikalu tīkla attīstībai Latvijas teritorijā.

"SPAR Latvija" mērķis tuvāko piecu gadu laikā ir Latvijā atvērt vismaz 200 "SPAR" tīkla veikalu. Lai to sasniegtu, "SPAR" un partneru kopējais investīciju apmērs varētu sasniegt 40 miljonus eiro, atzīmē bankā.

FOTO: Saldū atvērts pirmais SPAR tīkla veikals Latvijā 

Saldū atvērts Latvijā pirmais starptautiskā mazumtirdzniecības veikalu tīkla “SPAR” veikals,...

"SPAR Latvija" valdes priekšsēdētājs Andris Vilcmeiers norāda, ka kompānija turpinās papildināt veikalu piedāvājumu ne vien ar "SPAR" preču zīmes produkcijas sortimentu, bet arī Baltijas ražotāju precēm, īpašu uzmanību atvēlot vietējo ražotāju produkcijai.

Jau ziņots, ka pirmais "SPAR" veikals Latvijā tika atvērts Saldū 2022.gada augusta pirmajā pusē, taču augusta beigās tika atvērs Latvijā otrs mazumtirgotāja "SPAR" veikals - Liepājā.

"SPAR" sāka darbību 1932.gadā ar vienu veikalu Nīderlandē, savukārt patlaban tīklā darbojas vairāk nekā 13 600 veikalu 48 pasaules valstīs.

Informācija "Firmas.lv" liecina, ka "SPAR Latvija" reģistrēta 2021.gada jūlijā, un kompānijas pamatkapitāls ir 350 000 eiro. Kompānijas kapitālā 50% pieder Aleksandram Svarevskim, 27% - SIA "GECO", kuras īpašnieki vienādās daļās ir Oļegs Lūkins, Dainis Šulcs, Andris Lūkins un Gints Caune, savukārt 10% kompānijas kapitālā pieder SIA "Prodimpekss loģistikas grupa", kuras vienīgā īpašniece ir SIA "Līna loģistika", kas vienādās daļās pieder Oļegam Lūkinam, Caunem un Šulcam. Vienlaikus 8% "SPAR Latvija" kapitāldaļu pieder Valērijam Ivasenko, bet 5% - Vilcmeieram.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais mazumtirdzniecības veikalu tīkls “SPAR” uzsāks darbu Latvijā, jau šovasar atverot pirmos veikalus, informē uzņēmumā.

Par precīzākiem uzņēmuma plāniem – pirmajām veikalu lokācijām, investīcijām un ilgtermiņa mērķiem - uzņēmums sola ziņot jūnija sākumā, noskaidroja Db.lv.

“Esam gandarīti būt mazumtirdzniecības tīkla “SPAR” partneri. Mūsu uzdevums ir palīdzēt vietējam biznesam augt, pārņemot pasaules labāko praksi un iegūstot pieeju ievērojamam resursam, ko nodrošina dalība “SPAR” kooperācijā. Esam pārliecināti, ka mūsu valstī joprojām ir brīva niša kvalitatīvam un izdevīgam veikalu tīklam,” stāsta “SPAR Latvija” valdes priekšsēdētājs Andris Vilcmeiers.

Veikalu tīkls “SPAR” Latvijā veidos sadarbību ar mazumtirdzniecībā jau strādājošiem uzņēmējiem, palīdzot viņiem sakārtot un attīstīt biznesu. Plānots, ka tiks uzlabota un modernizēta veikalu koncepcija un pircējiem piedāvātais sortiments, ieviešot arī jaunumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saldū atvērts Latvijā pirmais starptautiskā mazumtirdzniecības veikalu tīkla “SPAR” veikals, nākamo šī tīkla veikalu augusta izskaņā plānots atvērt Liepājā.

Saldus “SPAR” ir vidēja izmēra (720 m2) veikals ar ikdienā nepieciešamajām precēm. Sadarbībā ar Jāņa Rozentāla Saldus vēstures un mākslas muzeju veikalā izveidota vietējā mākslinieka mākslas darbu siena, attēlojot tajā Rozentāla veidotās skices.

Saldus “SPAR” sortimentā atrodama gan vietējo ražotāju produkcija, gan citi Baltijas iecienītākie ražotāji un zīmoli, kā arī “SPAR” privātās preču zīmes produkti no visām galvenajām produktu grupām.

“SPAR Latvija” mērķis piecu gadu laikā ir Latvijā atvērt vismaz 200 “SPAR” tīkla veikalus.

Lai to sasniegtu, uzņēmums paredz, ka “SPAR” un partneru kopējais investīciju apjoms varētu sasniegt 40 miljonus eiro, neskatoties uz to, ka katra partnera nepieciešamie ieguldījumi un investīcijas jauna veikala atvēršanā var izteikti atšķirties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais mazumtirdzniecības veikalu tīkls “SPAR” paplašina darbību Latvijā un jau tuvākajos mēnešos plāno atklāt vēl 24 tirdzniecības vietas, informē uzņēmumā.

26. janvārī tiks atklāts veikals Rēzeknē. Jau pavasarī esošo veikalu skaitu papildinās vēl 23 tirdzniecības vietas visā Latvijā, tajā skaitā arī Rīgā.

“Pērn veiksmīgi uzsākām darbu Latvijas tirgū ar pirmajiem veikaliem, kas pamazām nostiprina savas pozīcijas. Šogad plānojam turpināt straujāku attīstību un jau gada pirmajā pusē atvērt vismaz 24 tirdzniecības vietas ar “SPAR” zīmolu. Patlaban mūsu veikali darbojas Saldū, Liepājā, Cēsīs un Daugavpilī, bet tuvākajā laikā pārklājums būs visos valsts reģionos, komentē “SPAR Latvija” valdes priekšsēdētājs Andris Vilcmeiers.

Veikalā Rēzeknē strādās pieci darbinieki. “Tirgus situācija nav vienkārša – globālie izaicinājumi ietekmē lokāli iedzīvotājus un viņu pirktspēju, tomēr raugāmies uz izaugsmi pozitīvi un turpinām darboties savu uzstādīto mērķu virzienā. Mūsu plāns ir Latvijā piecu gada laikā atvērt vismaz 200 veikalus,” saka A. Vilcmeiers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbu mazumtirgotāja SIA "SPAR Latvija" valdes priekšsēdētāja amatā atstājis kompānijas līdzīpašnieks Andris Vilcmeiers, liecina informācija Lursoft.

Uzņēmuma valdē no jauna iecelts valdes loceklis Andris Barlots, kā arī darbu valdē turpina valdes loceklis Oskars Millers.

Izmaiņas kompānijas valdes sastāvā iegrāmatotas 27.martā.

Atklās pirmo mazumtirgotāja SPAR veikalu Latvijā 

Saldū 11.augustā atklās pirmo mazumtirdzniecības tīkla "SPAR" veikalu Latvijā, pavēstīja "Spar...

Jau ziņots, ka "SPAR" veikalu tīkls Latvijā darbu sāka 2022.gada augustā. Kompānija "SPAR Latvija" reģistrēta 2021.gada jūlijā, un tās pamatkapitāls ir 350 000 eiro.

Kompānijas kapitālā 40% pieder Aleksandram Svarevskim, 32% - SIA "Geco", kuras īpašnieki vienādās daļās ir Oļegs Lūkins, Dainis Šulcs, Andris Lūkins un Gints Caune, savukārt 15% pieder SIA "Prodimpekss loģistikas grupa", kuras vienīgā īpašniece ir SIA "Līna loģistika", kas vienādās daļās pieder Oļegam Lūkinam, Caunem un Šulcam. Vienlaikus 5% "SPAR Latvija" kapitāldaļu pieder Valērijam Ivasenko, bet 8% - Vilcmeieram.

"SPAR" sāka darbību 1932.gadā ar vienu veikalu Nīderlandē, savukārt patlaban tīklā darbojas vairāk nekā 13 500 veikalu 48 pasaules valstīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirdzniecības veikalu tīklam "SPAR" ienākot Latvijā, lielākie ieguvēji būs pircēji, pavēstīja lielākie Latvijas mazumtirgotāji.

"Maxima Latvija" korporatīvo komunikāciju projektu vadītāja Laura Bagātā sacīja, ka mazumtirdzniecības nozarē konkurence vienmēr ir bijusi sīva, un "Maxima" ar to rēķinās, tomēr uzņēmuma prioritāte ir pircēja intereses, un atvērtā tirgū ieguvējs no konkurences ir tieši pircējs.

Vienlaikus viņa norādīja, ka neatkarīgi no citiem tirgus spēlētājiem, "Maxima" arī turpmāk nodrošinās visiem Latvijas iedzīvotājiem viņu iecienītākos produktus par zemām cenām.

Latvijā ienāks jauns mazumtirdzniecības veikalu tīkls  

Starptautiskais mazumtirdzniecības veikalu tīkls “SPAR” uzsāks darbu Latvijā, jau šovasar atverot...

Arī "Rimi Latvia" sabiedrisko attiecību vadītājs Juris Šleiers norādīja, ka mazumtirdzniecības jomā konkurence Latvijā ir sīva, kas patiesībā darbojas pircēju labā, katram tirgus spēlētājam cenšoties uzrunāt pircējus ar viņiem saistošiem piedāvājumiem.

Tāpēc, neskatoties uz Covid-19 pandēmiju un tagad arī kara Ukrainā radītajiem izaicinājumiem, "Rimi" turpinās sniegt kvalitatīvus piedāvājumus par izdevīgām cenām.

Savukārt "Lidl Latvija" pārstāvis Ingars Rudzītis norādīja, ka "Lidl" atturas no citu tirgus dalībnieku aktivitāšu komentēšanas vai prognožu izteikšanas.

Kā ziņots, tiek plānots Latvijā pirmie "SPAR" veikali tiks atvērti šovasar. Veikalu tīkls "SPAR" Latvijā veidos sadarbību ar mazumtirdzniecībā jau strādājošiem uzņēmējiem.

SIA "Maxima Latvija" reģistrēta 2000.gada novembrī, un tās pamatkapitāls ir 4,91 miljons eiro. "Maxima Latvija" īpašniek ir Lietuvā reģistrētie uzņēmumi "Maxima grupe" un "Maxima LT".

Kompānija "Rimi Latvia" reģistrēta 1992.gada janvārī, un tās pamatkapitāls ir pieci miljoni eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Zviedrijā reģistrētais uzņēmums "Rimi Baltic".

"Lidl Latvija" reģistrēta 2016.gada oktobrī, un tās pamatkapitāls ir 251,5 miljoni eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Vācijas "C E - Beteiligungs-GmbH".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotāja "Lidl Latvija" ienākšana Latvijā ir uzlabojusi konkurences situāciju mazumtirdzniecībā, pauda "Luminor" ekonomists Pēteris Strautiņš.

Taujāts par pašreizējo konkurences raksturojumu mazumtirdzniecības tirgū Latvijā, Strautiņš minēja, ka atbildēt uz šādu jautājumu var palīdzēt pārtikas cenu salīdzinājums ar Lietuvu, jo pārtikas cenas Latvijā ilgstoši ir bijušas apmēram par desmito daļu augstākas nekā attiecīgajā kaimiņvalstī. Piemēram, 2021.gadā pārtikas cenu līmenis Latvijā bija 97,6% no ES vidējā, bet Lietuvā 88,7% no ES vidējā līmeņa.

Viņš uzsvēra, ka to nevar izskaidrot algu izmaksu līmenis - tas ir ļoti līdzīgs, arī ne nodokļi, to dēļ pārtika Latvijā varētu būt pat nedaudz lētāka, jo Latvijā ir pievienotā vērtības nodokļa (PVN) samazinātā likme augļiem un dārzeņiem, kamēr Lietuvā tādas nav.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

KP: Atsevišķās Rīgas apkaimēs būtu veicināma konkurence ikdienas patēriņa preču mazumtirdzniecībā

Db.lv, 11.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome noslēgusi uzraudzību par konkurenci ikdienas patēriņa preču mazumtirdzniecībā laika posmā no 2018. līdz 2022.gadam, vienlaicīgi iezīmējot tendences arī 2023.gadā.

Tirgus uzraudzībā tika secināts, ka kopumā Latvijā konkurence starp mazumtirdzniecības ķēdēm pastāv, taču atsevišķās Rīgas apkaimēs konkurence ir ierobežota un tā būtu veicināma. Būtiskas izmaiņas tirgū iezīmēja LIDL zīmola ienākšana Latvijas tirgū 2021.gadā, veidojot konkurenci tādiem tirgus spēlētājiem kā RIMI un MAXIMA.

Pēc 2017.gada savas tirgus pozīcijas Latvijas tirgū nostiprināja RIMI un MAXIMA, ko ietekmēja arī "Prisma Latvija" lēmums pamest Latvijas tirgu, tādējādi atstājot brīvu vietu vairākos multifunkcionālajos iepirkšanās centros. RIMI un MAXIMA 2018.gadā sāka paplašināt savu darbību arī mazo veikalu (Express veikalu) sektorā, tādējādi saasinot konkurenci tieši lokālā teritorijā. Savukārt COVID-19 krīzes laikā patērētāji aktīvi sāka izmantot e-veikalu priekšrocības. Abu divu lielāko mazumtirdzniecības ķēžu kopējā tirgus daļa 2022.gadā būtiski samazinājās tirgus struktūras izmaiņu dēļ, kopā veidojot ap 50%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Rimi apgrozījuma samazinājumu ietekmējuši vairāki faktori

LETA, 10.02.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotāja "Rimi" apgrozījuma samazinājumu Latvijā ietekmējuši vairāki faktori, sacīja SIA "Rimi Latvia" valdes priekšsēdētājs Valdis Turlais, komentējot "Rimi Baltic" īpašnieka Zviedrijas koncerna "ICA Gruppen" biržā iesniegtos pērnā gada finanšu datus.

"Līdz ar ģeopolitisko situāciju pasaulē, loģistikas pārrāvumiem, pieaugošām energocenām un citiem faktoriem, 2022.gads bija izaicinošs daudzām nozarēm, īpaši mazumtirdzniecībai, kas atspoguļojas arī "Rimi Latvia" apgrozījumā," norādīja Turlais, piebilstot, ka apgrozījuma kritums ir nenozīmīgs - vien par 0,6%.

Turlais skaidroja, ka pērn arī konkurence Latvijas tirgū ir kļuvusi sīvāka, kas, viņaprāt, ir laba ziņa pircējiem, jo tas uzņēmumiem liek atrast jaunus veidus, kā uzrunāt klientus ar saistošu piedāvājumu.

Taujāts par konkrētu konkurentu ietekmi uz "Rimi" finanšu rezultātiem Latvijā, Turlais plašāku komentāru nesniedza.

Jau ziņots, ka kopš 2021.gada nogales Latvijā darbu sākusi mazumtirdzniecības ķēde "Lidl", bet pērn vasarā atvēra pirmos "SPAR" veikalus. Abi šie zīmoli aktīvi paplašina tirdzniecības tīklu visā Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru