PV: Modernizētie dīzeļvilcieni būs pieejami, vēlākais, līdz marta beigām 

VAS Pasažieru vilciens (PV) modernizētos dīzeļvilcienus plāno saņemt, vēlākais, līdz marta beigām, jo sertifikācijas procesā nav konstatētas būtiskas neatbilstības, kas varētu liegt tālāku vilcienu pieņemšanu ekspluatācijā, skaidro uzņēmuma valdes priekšsēdis Andris Lubāns.

LETA, 2016. gada 18. februāris plkst. 9:57

Foto: LETA

Atbilstoši plānam pirmajiem modernizētajiem dīzeļvilcieniem jābūt nodotiem ekspluatācijā februāra beigās, taču, ņemot vērā, ka sertifikācijas institūcija ir pieprasījusi papildu izmēģinājumu braucienus un testus, lai pilnībā pārliecinātos par ritošā sastāva drošību, termiņš var ievilkties, skaidro Lubāns.

Janvāra beigās izmēģinājuma braucieni beidzās, taču vēl jānotiek sertifikācijas dokumentācijas sakārtošanai un vērtējumu saņemšanai no valsts institūciju puses. Kā skaidro Lubāns, sertifikācijas institūcija ir brīdinājusi, ka varētu vajadzēt vairāk laika «papīra darbam» un ir jautājums - cik daudz tas ietekmēs februāra beigu termiņu. Procedūra prasa, lai vilcieni saņemtu drošības sertifikātu no Baltijas testēšanas centra, un tālāk ar šo sertifikātu jādodas pie Latvijas dzelzceļa tehniskās inspekcijas un pie infrastruktūras pārvaldītāja - Latvijas Dzelzceļa. Pēc tam jau valsts institūcijas izvērtē sertifikātu, un, kamēr vērtēšana notiek, vilcieni joprojām skaitās ražošanas procesā, uzsver Lubāns, gan norādot, ka «jebkurā gadījumā pirmajā ceturksnī vilcieni būs».

Projektā paredzēta sešu dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošana, lai paaugstinātu pasažieru komforta līmeni, iekāpšanas un izkāpšanas drošību, uzlabotu apkalpojošā personāla darba apstākļus, kā arī uzlabotu vides aizsardzības prasības un veiktu energoresursu ekonomiju.

Kā ziņots, uzņēmums PV ar ES līdzekļiem līdzfinansēto, gandrīz 22 miljonus eiro vērto dīzeļvilcienu ritošā sastāva modernizācijas projektu varēs īstenot līdz 30.jūnijam, tā pērn decembra beigās nolēma valdība.

Kā norāda Satiksmes ministrija, PV un darbu veicēja - pilnsabiedrības DMU vilcieni - līguma summa ir 21 979 348 eiro. Saskaņā ar PV sniegto informāciju modernizācijas darbu izpildei līdz pagājušā gada beigām iztērēti 19 613 885 eiro, kas ir 89% no līguma kopējās summas. PV ir veicis maksājumus "DMU vilcieni" par 9 150 610 eiro, tajā skaitā attiecināmās izmaksas 8 568 496 eiro, no kurām Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 7 283 222 eiro.

Termiņa pagarinājums bija nepieciešams sakarā ar to, ka vagonu sertifikācijas procesa īstenošanai ir nepieciešams lielāks laika periods, nekā sākotnēji tika plānots. Pirmās modernizētās vagonu grupas sertifikācijas process un izmēģinājumu braucieni bija uzrādījuši nepilnības, kuras nepieciešams novērst, un šī darba veikšanai, pēc DMU vilcienu sniegtās informācijas, ir nepieciešams laiks.

 

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2015. gada 27. oktobris plkst. 8:53

Lietotu elektrovilcienu piedāvājumi iepirkumā par jauno pasažieru vilcienu iegādi netiks izskatīti,...

2015. gada 14. septembris plkst. 17:00

AS Pasažieru vilciens izsludinājis konkursu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai...

2015. gada 31. jūlijs plkst. 9:38

AS Pasažieru vilciens (PV) pirmo pusgadu noslēgusi ar 717,7 tūkstošu eiro peļņu,...

2015. gada 23. jūlijs plkst. 15:58

Rīgas tiesas apgabala prokuratūras prokurors 2015.gada 22.jūlijā tiesai nosūtījis krimināllietu...

2015. gada 22. jūlijs plkst. 14:07

Uzņēmums Pasažieru vilciens (PV) plāno izsludināt jauno vilcienu iepirkumu tuvāko divu nedēļu...

Nepalaid garām

Šodien Ventspilī tika prezentēta jaunā koncertzāle «Latvija»....

Biznesa portāls Db.lv bija liecinieks situācijai, kad kāda sieviete SIA «Ilgezeem» tirdzniecības...

Jaunlaicenē ražotās cementēto koka ēveļskaidu plātnes tiek realizētas ne tikai Eiropā, bet...

Asociācija LANĪDA turpina publicēt ikmēneša nekustamā īpašuma tirgus cenu indikatoru....

Jau 22.sezonu Saulkrastos strādā Velosipēdu muzejs, kas ļauj ielūkoties Latvijas velosipēdu ražošanas...

No šīs sadaļas
2016. gada 17. februāris plkst. 8:04

Ņemot vērā dīzeļvilcienu modernizācijas aizkavēšanos, uzņēmums Pasažieru vilciens...

2016. gada 16. februāris plkst. 15:54

Lai pilnveidotu dzelzceļa nozares regulējumu, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās...

2016. gada 16. februāris plkst. 14:40

Kamēr Latvijas pasažieri vēl tikai gaida modernizētos pašmāju RVR vilcienus, Lietuvas iedzīvotāji...

2016. gada 16. februāris plkst. 9:08

Komersanti cieš no Krievijas patvaļas; Satiksmes ministrija demonstrē neizlēmību...

2016. gada 15. februāris plkst. 11:25

Civilās bezpilota lidmašīnas aizvien vairāk kļūst par «reālu un augošu draudu»...

2016. gada 12. februāris plkst. 15:38

Uzņēmums Latvijas dzelzceļš (LDz) ir stabils, tādēļ revolūciju tajā nevajadzētu veikt,...

2016. gada 12. februāris plkst. 13:00

Līdzšinējās kravu apgrozījuma tendences apstiprina, ka konkurence par kravām reģiona ostu...

2016. gada 11. februāris plkst. 12:54

Uldis Augulis sola risināt daudzās ielaistās transporta nozares problēmas...

2016. gada 11. februāris plkst. 8:01

Baltijas jūras austrumu krastā kravu mazāk nekļūst, bet tās aizplūst uz Krievijas...

2016. gada 10. februāris plkst. 17:44

Šā gada janvārī no ostas kopskaitā izgājuši 272 kuģi, liecina Rīgas brīvostas...