Transports un loģistika

RB Rail noslēdz 32,3 miljonus eiro vērtu CCS inženiertehnisko pakalpojumu līgumu

Db.lv, 18.01.2022

Agnis Driksna, RB Rail valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors (no kreisās), Frédéric Dufour, Systra Rietumeiropas reģiona direktors, un Marks-Filips El Beze (Marc-Philippe El Beze) RB Rail AS tehniskais direktors un valdes loceklis.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Topošās dzelzceļa līnijas Rail Baltica projekta koordinators un kopuzņēmums RB Rail AS parakstījis līgumu ar starptautisku konsorciju par inženiertehniskajiem pakalpojumiem Rail Baltica vilcienu vadības un signalizācijas iekārtu (Control-Command and Signalling - CCS) apakšsistēmu ieviešanai.

Līguma kopējā summa ir 32,3 miljoni eiro.

Konsorcijā piedalās uzņēmumi SYSTRA, ITALFERR (Ferrovie dello Stato Italiane Group) un EGIS, kuri izvēlēti starptautiska publiska iepirkuma ietvaros, un turpmāk būs atbildīgi par projekta vilcienu vadības un signalizācijas apakšsistēmu ieviešanas sagatavošanu un uzraudzību.

Plānots, ka CCS apakšsistēmas ietvers visas funkcijas, kas nepieciešamas Rail Baltica līnijas ekspluatācijai: satiksmes vadības sistēma, dzelzceļa centralizācijas un ETCS sistēmas, radiosakaru, datu pārraides un komunikācijas, un elektriskās barošanas sistēmas, kā arī citas atbalsta sistēmas. Darbu izpildes līgums būs spēkā visu būvniecības laiku un līdz pat apakšsistēmu nodošanai ekspluatācijā. Līgums tiek finansēts no Eiropas savienošanas instrumenta līdzekļiem 85% apmērā un Baltijas valstu nacionālajiem budžetiem.

CCS inženiertehniskie pakalpojumi iekļaus aktivitātes, kuru mērķis ir veiksmīga CCS apakšsistēmu ieviešana, kā piemēram, projektēšanas un būvdarbu iepirkuma specifikāciju sagatavošana, palīdzība tehnisko piedāvājumu izvērtēšanas laikā, projektēšanas un būvdarbu uzraudzība, kā arī uzraudzība sistēmas testēšanas un nodošanas ekspluatācijā laikā.

“CCS ir priekšnoteikums kvalitatīviem, efektīviem un drošiem dzelzceļa pārvadājumiem gan pasažieriem, gan kravām, un mūsu mērķis ir nodrošināt vienotu un pārrobežu perspektīvā savietojamu vilcienu vadības un signalizācijas iekārtu apakšsistēmas risinājumu visā 870 km Rail Baltica trases garumā. Lai sekmīgi sasniegtu šo inženiertehnisko izaicinājumu, mēs meklējām piegādātāju ar tehnisko pieredzi sarežģītu, savstarpēji savienotu un mūsdienīgu liela mēroga risinājumu ieviešanā,” pastāstīja Marks-Filips El Beze (Marc-Philippe El Beze) RB Rail AS tehniskais direktors un valdes loceklis.

Andrea Nardinoči (Andrea Nardinocchi), ITALFERR izpilddirektors: “Esam pagodināti piedalīties Rail Baltica ātrgaitas dzelzceļa projektā kopā ar saviem ilggadējiem partneriem Systra un Egis. Mēs novērtējam šo iespēju atbalstīt RB Rail AS un projekta partnerus tik izaicinoša un vērienīga projekta īstenošanā, lai uzlabotu savienojamību gan starp visām trim Baltijas valstīm, gan ar kopējo Eiropas transporta tīklu, tādējādi veicinot sociāli ekonomiskās iespējas un valstu attīstību arī ārpus projekta robežām.

“Mēs esam ļoti priecīgi vēlreiz atbalstīt Rail Baltica šajā ikoniskajā projektā. Šis jaunais līgums ar mūsu partneriem Italferr un Systra papildina mūsu jau uzsāktās saistības, strādājot pie Rail Baltica Rīgas centrālās stacijas, kā arī projektēšanas un tehniskajiem darbiem projekta Latvijas posmiem. Šis ir arī spēcīgs apliecinājums jau uzsāktajai sadarbībai ar šo projektu,” saka Olivers Bouvards (Olivier Bouvart), EGIS izpilddirektors.

"Arī SYSTRA ļoti priecājas atbalstīt Rail Batica, jo šis projekts ne tikai uzlabos šī reģiona savienojamību ar visu Eiropu, bet arī vienlaikus nodrošinās būtiskus ekonomiskus ieguvumus un jaunus mobilitātes standartus trīs Baltijas valstīs," piebilst Žans Čārls Vollerijs (Jean-Charles Vollery), SYSTRA Starptautisko sadarbību un attīstības vadītājs.

Publicitātes attēlos no kreisās: Agnis Driksna, RB Rail valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors, Frédéric Dufour, Systra Rietumeiropas reģiona direktors, un Marks-Filips El Beze (Marc-Philippe El Beze) RB Rail AS tehniskais direktors un valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Dzelzceļa gada (2021) pasākumu programmas ietvaros Rīgā ceļā uz Lietuvu 21.septembrī pieturēja “Eiropas savienošanas ekspreša” Baltijas vilciens (Baltijas vilciens).

Ar vilcienu Rīgā ieradās trīs Baltijas valstu satiksmes ministri un Eiropas Komisijas pārstāvji. Viesi iepazinās ar “Rail Baltica” būvniecības darbu progresu un gaidāmajām pārmaiņām Rīgas Centrālajā stacijā. Ministri kopā ar “Rail Baltica” projekta nacionālajiem ieviesējiem sagatavoja laika kapsulu ar vēstījumu nākamajām paaudzēm, ko plānots iemūrēt stacijas ēkas pamatos.

Pagājušajā gadā, uzsākot būvniecības darbus Rīgas Centrālajā stacijā, pamatakmens likšanas pasākums tika atlikts uz laiku līdz uzlabosies epidemioloģiskā situācija. Otrdien, pildot doto solījumu, tika sagatavota laika kapsula ar vēstījumu nākotnei, ko plānots ielikt “Rail Baltica” stacijas pamatos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsludināts Rail Baltica globālā projekta iepirkumu plāns 2022. gadam, sniedzot pārskatu par plānotajiem publiskajiem iepirkumiem un laika grafiku. Plānoto līgumu kopējā vērtība pārsniegs 2 miljardus eiro.

2022. gadā Rail Baltica projekta ieviesēji plāno turpināt ar nākamajām kārtām jau uzsāktajos būvniecības un konsolidētajos būvmateriālu iepirkumos, kā arī tiks izsludināti jauni būvniecības iepirkumi visās trijās Baltijas valstīs. Tāpat tiks izsludināti publiskie iepirkumi Rail Baltica apakšsistēmu - elektrifikācijas (ENE) un vilcienu vadības un signalizācijas (CCS) projektēšanai un izbūvei, kā arī projektēšanas darbiem atlikušajā un kopējam projektam īpaši stratēģiskajā Rail Baltica pamattrases posmā "Kauņa - Polijas robeža". Iepirkumu plānā iekļauti arī citi iepirkumi, kā piemēram, konsolidētais iepirkums par trokšņu barjeru un žogu piegādi projekta vajadzībām, IT arhitektūras stratēģijas izstrādes iepirkums un citi, kas tiks izsludināti 2022. gada laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas 12. novembrī izsludinājis apjomīgāko iepirkumu dzelzceļa trases izbūvei Latvijā.

Konkursa „Rail Baltica pamattrases būvdarbi Latvijā” mērķis ir agrīna būvuzņēmuma iesaiste Rail Baltica dzelzceļa līnijas infrastruktūras būvdarbu nodrošināšanai Latvijā ārpus Rīgas pilsētas robežām.

Izsludināts starptautisks konkurss, kas tiks īstenots divos posmos. Ar konkursa uzvarētāju plānots noslēgt līgumu 2022. gada nogalē, lai 2023. gada pirmajā pusē varētu uzsākt jaunās dzelzceļa līnijas būvdarbus.

Projekts līdz 85% tiek finansēts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (Connecting Europe Facility) līdzekļiem, bet atlikusī daļa – no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.

"Šis ir svarīgs nākamais solis Rail Baltica attīstībā, kas apliecina Latvijas gatavību šo projektu īstenot pēc iespējas ātrāk. Jau gadu notiek Rīgas Centrālās stacijas pārbūve un sākusies arī Rail Baltica infrastruktūras izbūve starptautiskajā lidostā “Rīga”. Tagad ejam straujiem un pārliecinošiem soļiem uz priekšu, savlaicīgi sagatavojoties jaunā dzelzceļa pamattrases būvniecībai. To iecerēts realizēt secīgi, atbilstoši trases posmu gatavībai. Tehniski gatavākais ir dienvidu posms līdz Lietuvas robežai. Tādā veidā varam darīt visu iespējamo, lai Latvija būtu savienota ar Eiropas dzelzceļa sistēmu 2026. gadā, kā plānots, un Latvijas iedzīvotāji varētu novērtēt priekšrocības, ko dod jaunā dzelzceļa līnija ērtiem ikdienas braucieniem," komentē satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" projekta īstenošanai 2022.gada budžeta projektā plānots novirzīt 167,7 miljonus eiro, no tiem 124,3 miljoni eiro ir piesaistītais Eiropas Savienības (ES) finansējums, informē Satiksmes ministrijā (SM).

Nozīmīgākie plānotie darbi nākamajā gadā būs - Rīgas Centrālā multimodālā mezgla būvniecība, "Rail Baltica" savienojuma ar lidostu "Rīga" izveide un pamata trases projektēšana.

"Pašlaik notiek projektēšana visai "Rail Baltica" pamata trasei Latvijā - 263 kilometru garumā. Tiklīdz kāds posms būs pabeigts, nodosim to būvniecībai. Nākamajā gadā paredzam noslēgt būvniecības līgumu posmam Misa-Lietuvas robeža, kas ir tehniski gatavākais. Tajā būvniecības sagatavošanas darbus plānots sākt 2023.gadā," pauž satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Ministrs uzsver, ka svarīgi plānotos darbus veikt paredzētajā termiņā, lai vilcienu kustība šajā virzienā varētu sākties no 2027.gada, tādējādi Latviju savienojot ar Eiropas dzelzceļa sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai sagatavotos pilna mēroga būvniecības fāzi, Rail Baltica kopuzņēmums “RB Rail AS” un nacionālais projekta ieviesējs Latvijā SIA “Eiropas dzelzceļa līnijas” (EDzL) uzsāk tirgus aptauju.

Tās mērķis ir apkopot pašreizējo un potenciālo līgumslēdzēju atsauksmes par nozares gatavību un gaidām no tuvojošiem būvniecības iepirkumiem, tostarp Rail Baltica pamattrases būvniecības iepirkumu Latvijā, kuru šā gada 2021. gada oktobrī plāno uzsākt EDzL.

“Neraugoties uz pandēmiju, kurai ir bijusi redzama ietekme uz daudzām nozarēm, tostarp būvniecību, Rail Baltica projekts turpina demonstrēt labus sasniegumus, uzsākot gatavoties liela mēroga būvniecības darbiem. Rail Baltica kopuzņēmums jau ir izsludinājis pirmos konsolidētos iepirkumus dzelzceļa būvniecības materiālu un sastāvdaļu, tostarp dzelzceļa gulšņu, sliežu stiprinājumu, pārmiju, kabeļu kanālu un citu būvmateriālu iegādei. Turklāt šobrīd esam noslēdzošajā fāzē, lai izstrādātu visaptverošu Rail Baltica globālā projekta būvniecības stratēģiju. Tās ietvaros, cita starpā, tiks paredzēti tādi novatoriski elementi kā centralizēta būvniecības sastāvdaļu iegāde, plaša FIDIC līgumu noteikumu piemērošana digitālajām inženierijas sistēmām, kā piemēram, BIM, GIS un AIM. Šis ir nākamais nozīmīgais pagrieziena punkts, lai veiksmīgi uzsāktu apjomīgus Rail Baltica trases būvniecības darbus visās trīs Baltijas valstīs,” skaidro Agnis Driksna, Rail Baltica kopuzņēmuma RB Rail AS izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas šī gada 17.decembrī izsludinājis starptautisku konkursu Rail Baltica pamattrases izbūves būvuzraudzības pakalpojumiem.

Konkurss norisināsies divās kārtās. Pirmajai, kvalifikācijas kārtai pretendentiem jāpiesakās līdz 2022. gada 28. februārim. Otro kārtu plānots izsludināt 2022. gada aprīlī. Ar konkursa uzvarētāju līgumu plānots noslēgt 2022. gada nogalē. Līgums tiks noslēgts atbilstoši FIDIC Baltās grāmatas nosacījumiem.

Būvuzraudzības pakalpojumu konkurss norit vienlaikus ar apjomīgāko iepirkumu dzelzceļa trases izbūvei Latvijā – konkursu „Rail Baltica pamattrases būvdarbi Latvijā”. Tādējādi tiks izveidota būvdarbu un to uzraudzības komanda, lai nodrošinātu savlaicīgu būvdarbu veikšanu Latvijā ārpus Rīgas pilsētas robežām un sekmīgi uzsāktu pamattrases būvdarbus 2023. gada pirmajā pusē. Kandidātam jābūt ar ilggadēju pieredzi dzelzceļu un citas inženierinfrastruktūras būvuzraudzībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai informētu esošos un potenciālos piegādātājus un citus projekta partnerus par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" gaitu un iepirkumu plāniem šim gadam, Baltijas valstu kopuzņēmums AS "RB Rail" 13.aprīlī organizē tiešsaistes semināru, informē "RB Rail" pārstāvji.

Seminārs notiks no plkst.13 līdz 16 projekta oficiālajā mājaslapā "railbaltica.org".

Seminārā piedalīsies eksperti no "RB Rail", kā arī nacionālajiem projekta ieviesējiem - Igaunijas "Rail Baltic Estonia", Latvijas "Eiropas dzelzceļa līnijas" un Lietuvas "LTGI Infra", kas stāstīs par "Rail Baltica" projekta prioritātēm 2022.gadā, iepazīstinās ar iepirkumu plānu šim gadam un stratēģiski nozīmīgākajiem iepirkumiem, kā arī laika plānu. Interesenti varēs uzzināt arī par plānoto iepirkumu procesu, pieeju un prasībām.

Tiešsaistes semināra ievadā Ziemeļjūras-Baltijas TEN-T koridora koordinatore Katrīna Trautmane informēs par Eiropas Savienības (ES) nostāju un sagaidīto no "Rail Baltica" piegādātājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepriekš dzelzceļa projekts "Rail Baltica", galvenokārt, tika vērtēts kā ekonomiskais koridors, bet pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā ļoti svarīga kļuvusi arī tā parametru atbilstība militārajām vajadzībām, teica Baltijas valstu kopuzņēmuma AS "RB Rail" izpilddirektors Agnis Driksna.

Saistībā ar Krievijas sāktā kara Ukrainā un agresoriem noteikto sankciju ietekmi uz "Rail Baltica" Driksna norādīja, ka ir jāskatās gan uz īstermiņa, gan ilgtermiņa ietekmi. Īstermiņā izaicinājumi ir tie paši, kas citās industrijās, - cenas, inflācija un piegādes problēmas materiāliem. Piemēram, iepriekš 90% metāla nāca no Krievijas, bet tagad ir jāmeklē citi piegādes kanāli.

"Savukārt skatoties ilgtermiņā, jāsaprot, ka jebkura krīze nāk arī ar iespējām. Piemēram, iepriekš "Rail Baltica" galvenokārt tika vērtēts kā ekonomiskais koridors, bet par tā militāro nozīmi īpaši netika runāts. Tagad ļoti svarīgi ir tas, ka arī visi "Rail Baltica" tehniskie parametri atbilst militārajām vajadzībām," teica Driksna, skaidrojot, ka tostarp slodze uz vienu asi var sasniegt 25 tonnas, kas nodrošina arī militārās tehnikas pārvietošanos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvnieku apvienība BERERIX sākusi dzelzceļa tilta un pārvada būvniecības darbus Lāčplēša ielā.

Pirmā dzelzceļa pārvada izbūve ir nozīmīgs brīdis Rīgas Centrālā multimodālā transporta mezgla attīstībā un vienlaikus turpmākā projekta īstenošanā. Augustā uzsāktie dzelzceļa pārvada būvniecības darbi un daļēja uzbēruma norakšana mainīs pilsētvidi un ļaus īstenot projektēšanas risinājumus, kas uzlabos satiksmes, gājēju un velobraucēju pārvietošanos drošā un ērtā veidā.

"Lai stacijas apkārtni pārveidotu par galvaspilsētas centrālo satiksmes mezglu ar modernu un pieejamu infrastruktūru, būvniecības laikā gaidāmas satiksmes organizācijas izmaiņas, bet aicinām iedzīvotājus pret tām izturēties ar izpratni,” atzīmēja Satiksmes ministrijas Dzelzceļa politikas un infrastruktūras departamenta direktors Kārlis Eņģelis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" būvniecība ir sākusies visās trīs Baltijas valstīs, pašreizējo mērķi to uzbūvēt līdz 2026.gadam īstenot vairs nav iespējams, un dzelzceļa līnijas pabeigšana būs jāatliek līdz desmitgades beigām, atzinis uzņēmuma "Rail Baltic Estonia", kas projektu īsteno Igaunijā, valdes priekšsēdētājs Tenu Grinbergs.

Intervijā Igaunijas laikrakstam "Postimees" viņš norādījis, ka tas arī ir pēdējais termiņš, jo līdz 2030.gadam ir jāpabeidz Eiropas Transporta tīkls TEN-T, kura daļa ir "Rail Baltica".

"Līdz šim mūsu mērķis bijis 2026.gads, tas nav iecirsts akmenī Eiropas līmenī. Diemžēl tagad ir skaidrs, ka šis grafiks vairs nav iespējams. No vienas puses, to nevar īstenot tehniski un strukturāli, no otras puses, nav pilnībā nodrošināts projekta finansējums," sacījis Grinbergs.

Pēc viņa teiktā, "Rail Baltica" laika ietvars Igaunijas posmā patlaban atdūries pret diviem lieliem šķēršļiem - plānošana Pērnavas apriņķī un galvenās trases projektēšana. Tā kā Igaunijas Valsts tiesa anulējusi plānojumu Pērnavas apriņķī, Igaunijas Finanšu ministrija gada beigās iecerējusi piedāvāt jaunu plānojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā konkursā Rail Baltica pamattrases izbūves būvuzraudzības pakalpojumiem pieteikumus iesnieguši četri starptautiski atzīti inženieruzņēmumi no četrām valstīm - Vācijas, Spānijas, Itālijas un Francijas.

Visiem pretendentiem ir ilggadīga pieredze būvniecības un inženieruzraudzības darbu veikšanā.

Konkursā par Rail Baltica pamattrases izbūves būvuzraudzības pakalpojumiem pieteikumus iesnieguši šādi uzņēmumi:

  • DB Bahnbau Gruppe GmbH (Vācija);
  • Italferr S.p.A. (Itālija);
  • SYSTRA S.A. (Francija);
  • Tecnica y Proyectos S.A. (TYPSA) (Spānija).

Rail Baltica projekta īstenotāja Latvijā – uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris atzīst, ka ir gandarīts, ka starptautiski atzīti inženieruzraudzības uzņēmumi ir gatavi kļūt par mūsu partneriem Rail Baltica realizācijā Latvijas teritorijā.

"Konkursa pirmā kārta apliecina arī to, ka stratēģija būvdarbu un inženieruzraudzības iepirkumu konkursu organizēšanā ir pareiza un nozares pārstāvju akceptēta. Nešaubos, ka komandas ir labi sagatavojušās un veselīga konkurence ļaus darbam piesaistīt labāko no labākajiem, nodrošināt augstākās kvalitātes būvdarbu uzraudzību un FIDIC līguma vadību būvdarbu laikā. Rail Baltica dzelzceļa trases būvniecība Latvijā vairāk nekā 200 km garumā pēc pāris gadiem būs iespējams apjomīgākā būvniecība Latvijas vēsturē. Lai spētu laikus un atbilstoši augstiem kvalitātes standartiem īstenot Rail Baltica, projekta īstenotāji, augstas raudzes būvuzraugs un būvnieks strādās ciešā partnerībā," uzsver K. Vingris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Apstiprināts drošības novērtēšanas pakalpojumu sniedzējs visai Rail Baltica pamattrasei

Db.lv, 12.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica globālā projekta koordinators un kopuzņēmums RB Rail AS kopā ar projekta nacionālajiem ieviesējiem SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas”, Rail Baltic Estonia OÜ un AB “LTG Infra” parakstījuši līgumu 4 543 292 eiro apmērā ar uzņēmumu Certifer SA kā vienīgo drošības novērtēšanas pakalpojumu sniedzēju (AsBo – novērtēšanas institūcija) visai Rail Baltica pamattrasei projektēšanas, būvniecības un integrācijas fāzēs globālā projekta īstenošanas laikā.

AsBo (novērtēšanas institūcijas) galvenais pienākums ir sniegt galīgos drošības novērtējuma ziņojumus, lai izpildītu nacionālo drošības iestāžu obligātās prasības un saņemtu nepieciešamās atļaujas, tādejādi nodrošinot Rail Baltica pamata trases nodošanu ekspluatācijā.

“Viens no priekšnosacījumiem veiksmīgai Rail Baltica megaprojekta īstenošanai ir vienotu standartu un procedūru nodrošināšana visā projektā, īpaši domājot par projekta drošuma aspektiem,” skaidro Marks Filips El Bezs, RB Rail AS Tehniskais direktors un valdes loceklis.

“Novērtēšanas institūcijas iesaiste jau agrā projekta īstenošanas stadijā ir svarīgs solis, lai Rail Baltica infrastruktūra, elektrības, kontroles un signalizācijas apakšsistēmas darbotos droši un uzticami.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot sarunu ciklu par “Rail Baltica” projekta ieviešanu Latvijā, 2. martā notiks ekspertu diskusija “Rail Baltica – ceļā uz pirmo ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma izveidi Baltijā”.

2021. gada 30. jūnijā tika atklāts otrs sarežģītākais “Rail Baltica” būvprojekts Latvijā pie starptautiskās lidostas “Rīga”, lai uzsāktu “Rail Baltica” dzelzceļa stacijas un saistītās infrastruktūras būvniecību. Līdz ar pirmā ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma izveidi Baltijā tiks nodrošinātas plašas mobilitātes iespējas un ērtības pasažieriem, kā arī radīti priekšnoteikumi jaunu kravu pārvadājumu risinājumiem.

Būvniecības laikā taps moderns un daudzfunkcionāls pasažieru apkalpošanas komplekss, kas savienosies ar lidostas infrastruktūru. Lai dzelzceļš aizņemtu mazāk vietas, tiks būvēta estakāde un dzelzceļa pārvads pār Kārļa Ulmaņa gatvi, kā arī jauni piebraucamie ceļi ar saistīto infrastruktūru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada novembrī jaunajā A klases biznesa centrā “Origo One”, ievērojot valstī noteiktās epidemioloģiskās drošības prasības, tika atvērts Rail Baltica Baltijas valstu kopuzņēmuma RB Rail AS galvenais birojs.

Jaunajā birojā paredzētas darba vietas 191 kopuzņēmuma darbiniekam. RB Rail AS ir Rail Baltica projekta centrālais koordinators.

“Esam gandarīti, ka mūsu jaunais sadarbības partneris RB Rail AS ir augstu novērtējis gan “Origo One” stratēģiski ļoti izdevīgo atrašanās vietu, gan arī ēkas augstvērtīgās funkcionālās īpašības, veidojot videi un darbiniekiem draudzīgus un energoefektīvus risinājumus. Īpaša uzmanība projektā veltīta vides pieejamībai, tostarp cilvēkiem ar kustību, redzes, dzirdes traucējumiem, velosipēdistiem, kā arī cilvēkiem, kas pārvietojas ar sabiedrisko transportu, auto vai elektroauto. Esam pārliecināti, ka šī sadarbība dos lielisku iespēju mums kopīgi turpināt veidot Rīgas Dzelzceļa stacijas apkārtni par vienu no modernākajām un dinamiskākajām apkaimēm Rīgā,” komentē “Linstow Baltic” un t/c “Origo” komercdirektore Evija Majevska.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot pamattrases projektēšanas darbus, Rail Baltica kopuzņēmumam un globālā projekta koordinatoram RB Rail AS, sadarbojoties ar Latvijas Republikas Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem, veikta sprādzienbīstamu priekšmetu pārbaude Daugavas gultnes virsējā kārtā Saulkalnes – Daugmales apkārtnē, kur plānots Rail Baltica pamattrases un autoceļa apvienotais šķērsojums pāri Daugavas upei.

Ņemot vērā Rail Baltica projekta mērogu, vietējo un starptautisko nozīmi, Nacionālo bruņoto spēku Jūras spēki sniedza atbalstu upes gultnes virskārtas pārmeklēšanā militāro mācību ietvaros, izmantojot vizuālās un sonārās pārmeklēšanas metodes.

Upes gultnes virskārtā netika atrasti sprādzienbīstami priekšmeti, taču no tās tika izcelts aptuveni 30 kilogramus smags padomju laika kompresors, kā arī tika atrasta plastmasas caurule aptuveni piecu centimetru diametrā, kas, iespējams, šķērso Daugavu.

“Nacionālo bruņoto spēku ūdenslīdēju veiktā pārbaude apliecināja, ka Daugavas gultnes virskārta Saulkalnes – Daugmales apkārtnē pašlaik nav sprādzienbīstamo objektu, kas ļaus sekmīgi turpināt “Rail Baltica” pamattrases projektēšanas darbus. “Rail Baltica” projekts, kas ar dzelzceļu savienos Baltijas valstis ar citām Eiropas valstīm, ļaus primāri pasažieru pārvadāšanai paredzēto dzelzceļa infrastruktūru izmantot arī militārās tehnikas pārvietošanai. Savukārt militārā mobilitāte ir stratēģiski nozīmīga no valsts aizsardzības viedokļa gan miera laikā, tostarp, Latvijai uzņemot sabiedroto spēkus, gan krīzes situācijā, kad īpaši būtisks ir reaģēšanas ātrums,“ uzsver Aizsardzības ministrs Artis Pabriks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas izsludinājis iepirkumu, lai izvēlētos uzņēmumu, kas nodrošinās Rail Baltica 17 Latvijas reģionālo mobilitātes punktu ēku un pasažieru infrastruktūras projektēšanu un veiks autoruzraudzību, t.sk., veicot visus projektēšanai nepieciešamos priekšdarbus.

Uz Rail Baltica pamatlīnijas Latvijā projektēšanas darbu ietvaros plānoti 16 reģionālie mobilitātes punkti (Salacgrīvā, Tūjā, Skultē, Vangažos, Sauriešos, Rīgā pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, kā arī Jaunmārupē, Olainē, Ķekavā, Salaspilī, Baldonē, Iecavā un Bauskā) un viena jauna pieturvieta Rīgā, Āgenskalnā pie P. Stradiņa slimnīcas uz esošā sliežu ceļa.

Papildus vairāku reģionālo mobilitātes punktu iespējamās vietas tiek izskatītas īstenošanai tālākā nākotnē.

Paredzēts, ka reģionālajos mobilitātes punktos jeb multimodālās vietās satiksies dažādi transporta veidi – valsts un pašvaldību autobusi, privātās automašīnas un elektrotransports, skrejriteņi, velosipēdi un visi citi mikromobilitātes rīki, kā arī tiks attīstīti dažādi pakalpojumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz oktobra beigām iedzīvotāji, apkaimju biedrības un pašvaldības var iesaistīties balsojumā vietnē "www.edzl.lv", lai palīdzētu rast topošo starptautiskās dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" staciju nosaukumus, informē "Rail Baltica" projekta īstenotāja Latvijā, uzņēmuma "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāvji.

Vietām, kur pieturēs "Rail Baltica" reģionālie vilcieni, izstrādāti staciju nosaukumu pamata varianti. Tos izstrādājuši pieredzējuši eksperti, ņemot vērā vēstures, ģeogrāfijas un lingvistikas aspektus.

Stacijām, kas atradīsies Rīgas robežās, sabiedrības vērtējumam tiek piedāvāti nosaukumu varianti, kuros iekļauts tuvējās apkaimes vēsturiskais nosaukumus vai tuvumā esošais populārākais objekts. Pēc līdzīga principa veidoti arī staciju nosaukumi ārpus galvaspilsētas.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) informēja, ka tuvākajos gados iedzīvotāji iegūs daudzas jaunas dzelzceļa pieturas un stacijas, kas palīdzēs stiprināt vilcienu pārvadājumus kā sabiedriskā transporta mugurkaulu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica projekta ietvarā notiks jauna ceļa izbūve aptuveni 2 kilometru apjomā pie lidostas. Tas sāksies no Ziemeļu ielas un ceļa P133 krustojuma un vedīs līdz ieejai lidostas "Rīga" terminālī.

Septembra beigās tiks uzsākti sagatavošanās darbi ceļa izbūvei - veikta veco inženiertīklu demontāža un jauno (elektrības, ūdensvada un gāzes vada) izbūve. Jaunais ceļš nomainīs līdzšinējo un nodrošinās piekļuvi lidostai gan Rail Baltica izbūves laikā, gan pēc tās. Savukārt līdzšinējais ceļš tiks izmantots būvniecības vajadzībām. Visu darbu izpildes laiku Rail Baltica stacijas lidostā "Rīga" apkaimē satiksmes dalībniekiem tiks nodrošināta nepārtraukta un droša satiksmes organizācija.

Kopš Rail Baltica būvlaukuma atklāšanas lidostā "Rīga" norit testa pāļu urbšanas un noslogošanas pārbaudes. Tās tiek veiktas slogojot ar 18 soļos pieaugošu slodzes vērtību, kas maksimālajā punktā sasniegs 1240 tonnas. Gan slogošanas, gan atslogošanas laikā tiks mērītas pāļa struktūras deformācijas, lai pārliecinātos par pāļu noturību un nestspēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica kopuzņēmumam RB Rail AS no 14.decembra pievienojusies Kitija Gruškevica, kura turpmāk pildīs Latvijas filiāles vadītājas pienākumus.

K.Gruškevica ir pieredzējusi valdes locekle un projektu vadītāja ar plašu pieredzi nekustamo īpašumu attīstības nozarē. Iepriekš strādājusi vadošos amatos, t.sk., bijusi Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieka padomniece, Iekšlietu ministra padomniece (2022.-2021.), kā arī Valsts akciju sabiedrības “Valsts nekustamie īpašumi” valdes locekle. Kitijai ir pieredze infrastruktūras un būvniecības projektu plānošanā un vadībā, kā arī krīžu un pārmaiņu vadībā, stratēģiskajā plānošanā un starptautiskajās attiecībās.

“Rail Baltica kopuzņēmuma vārdā priecājos sveikt Kitiju mūsu komandā! Rail Baltica globālais projekts turpina attīstīties un ir sasniedzis jaunu fāzi, uzsākot liela mēroga būvniecības darbus visa Baltijā, kas nozīmē arī pilnīgi citu sarežģītības līmeni un izaicinājumus,” komentē Agnis Driksna, RB Rail AS valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors. “Strādājot starptautiskā organizācijā visās trīs Baltijas valstīs, lai projekts izdodos, mums ir jānodrošina projekta koordinēšana arī katrā no valstīm. Esmu pārliecināts, ka ar pieredzi un prasmēm, ko Kitija ienesīs mūsu organizācijā, kļūsim efektīvāki, lai sasniegtu uzstādītos projekta mērķus.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra un RB Rail AS parakstījusi jaunu Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) līdzfinansēšanas līgumu Rail Baltica būvniecībai, kura kopējā summa ir 19,7 miljoni eiro.

No tiem ES nodrošinās 16,7 miljonus eiro jeb 85%, bet atlikušos 15% finansēs Baltijas valstis.

“Papildus piešķirtais līdzfinansējums ne tikai apliecina Eiropas Savienības un Baltijas valstu nemainīgu apņemšanos īstenot šo unikālo pārrobežu infrastruktūras projektu, bet arī ļaus pabeigt atlikušos dzelzceļa pamata trases projektēšanas darbus, paātrināt projektēšanas iepirkumus kritiskajā posmā Kauņa – Lietuvas/Polijas robeža, kā arī Kauņa – Viļņa posmā un uzsākt pamattrases būvniecības iepirkumu Latvijā,” stāsta Agnis Driksna, RB Rail AS valdes priekšsēdētājs un izpilddirektors.

“Tāpat šis finansējums paredz vairāku globālā projekta īstenošanai būtisku pētījumu, piemēram, jaunas izmaksu un ieguvumu analīzes un ilgtermiņa biznesa plāna izstrādi. Visu projekta partneru galvenā prioritāte, lai uzsāktu lielapjoma būvniecības darbus, ir pabeigt jau uzsākto pamattrases un saistītās infrastruktūras projektēšanu.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstīs pieaug vispārējais atbalsts starptautiskās dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projektam, vienlaikus ir vairākas projekta īstenošanas jomas, par kurām Baltijas valstu iedzīvotāji vēlētos saņemt vairāk informācijas.

Tā liecina 2022.gada sākumā veiktais ikgadējais Baltijas mēroga pētījums par iedzīvotāju attieksmi pret "Rail Baltica" projektu.

Rezultāti liecina, ka kopējais atbalsta līmenis dzelzceļa infrastruktūras projektam Baltijā, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, ir mēreni pieaudzis visās trīs Baltijas valstīs. Vislielākais atbalsts projektam ir Lietuvā - 73% aptaujāto pauduši savu pozitīvo attieksmi pret projektu, kam seko Latvija (66%) un Igaunija (47%).

Pirms gada veiktajā aptaujā Lietuvā projektu atbalstīja 72% iedzīvotāju, Latvijā - 60% un Igaunijā - 39%.

Visās trijās valstīs kopējais informētības un informēšanas līmenis ir saglabājies stabils, salīdzinot ar gadu iepriekš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvdarbos Rīgas Starptautiskās autoostas teritorijā šonedēļ tiks sākta autoostas nojumes nojaukšana, bet februārī tiks sākta dzelzceļa uzbēruma norakšana, otrdien būvlaukuma atklāšanā sacīja būvnieka "BeReRix" iesaistīto pušu attiecību vadītājs Andis Linde.

Posmā no Prāgas ielas līdz Daugavai dzelzceļa uzbērums pilnībā tiks norakts līdz 2026.gadam, kad dzelzceļa sliedes atradīsies uz estakādes, bet zem tās atradīsies paplašinātā autoostas teritorija un publiskā telpa.

"Rail Baltica" projekta īstenotāja Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" Projektu ieviešanas departamenta direktors Einārs Jaunzems sacīja, ka, īstenojot "Rail Baltica" projektu, Rīgā tiks savienotas divas pilsētas daļas - Vecrīga un Maskavas forštate. Turklāt Rīgas Starptautiskās autoostas teritorija tiks modernizēta un pilsētā uzlabosies pieejamība sabiedriskajam transportam.

Tāpat uzlabosies gājēju un velosipēdistu satiksmes savienojamība posmā no jaunā tilta pār Daugavu līdz Centrālajai dzelzceļa stacijai, teica Jaunzems.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Uz autoceļa pirms lidostas uz laiku mainīs satiksmes organizāciju

Db.lv, 04.04.2022

Attīstoties "Rail Baltica" projektam pie lidostas "Rīga", būvlaukums kļūst ievērojami lielāks, tāpēc autovadītāji un gājēji ir aicināti būt saprotošiem šo pārmaiņu laikā.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinoties dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvdarbiem, no pirmdienas uz autoceļa P133 jeb Jūrkalnes ielas turpinājuma pirms lidostas "Rīga" uz laiku tiks mainīta satiksmes organizācija, informē lidostas dzelzceļa stacijas un saistītās infrastruktūras būvnieka "B.S.L. Infra" pārstāvji.

Autoceļa posmā tiks samazināts braukšanas ātrums un vienā posmā slēgta viena brauktuves daļa, satiksmi novirzot pretējā brauktuvē. Piekļuve lidostai joprojām tiks nodrošināta, taču autovadītājiem jārēķinās ar lēnāku satiksmi tieši pirms iebraukšanas lidostā.

"B.S.L. Infra" izpildkomitejas locekle Maija Baltgalve norāda, ka, attīstoties "Rail Baltica" projektam pie lidostas "Rīga", būvlaukums kļūst ievērojami lielāks, tāpēc autovadītāji un gājēji ir aicināti būt saprotošiem šo pārmaiņu laikā.

Aprīļa sākumā plānots veikt inženierkomunikāciju izbūvi. Lai mazinātu būvdarbu ietekmi uz satiksmi, darbi tiks realizēti posmos. Sākotnēji darbi noritēs vienā brauktuves pusē, slēdzot brauktuvi virzienā no lidostas. Pēc tam tos veiks otrā ceļa pusē, satiksmi pārvirzot uz pretējo brauktuvi. Pēc darbu pabeigšanas uz P133 ceļa tiks atjaunots brauktuves segums un iepriekšējā satiksmes organizācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" konkursā par Latvijas reģionālo mobilitātes punktu projektēšanu un autoruzraudzību pieteikušies trīs pretendenti, informē projekta ieviesēja Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāve Dana Šauberga.

Atklātā konkursā ""Rail Baltica" 17 Latvijas reģionālo mobilitātes punktu būvprojektu izstrāde un autoruzraudzība" par iespēju slēgt līgumu konkurēs trīs apvienības - Spānijas uzņēmumu "Ardanuy Ingenieria S.A." un "TPF Getinsa Eurostudios" apvienība, Latvijas un Spānijas personu apvienība "ReRe Ineco", kā arī Latvijas SIA "BRD projekts" un Itālijas "Sintagma S.R.L." apvienība.

Līgumu ar uzvarētāju plānots noslēgt 2022.gada maijā.

Līgumā izpildes laiks būvprojektēšanas pakalpojumiem paredzēts 19 mēneši līdz 2023.gada beigām, bet autoruzraudzības pakalpojumiem - līdz attiecīgo būvju pieņemšanai ekspluatācijā.

Uz "Rail Baltica" pamatlīnijas Latvijā plānoti 16 reģionālie mobilitātes punkti (Salacgrīvā, Tūjā, Skultē, Vangažos, Sauriešos, Rīgā pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, kā arī Jaunmārupē, Olainē, Ķekavā, Salaspilī, Baldonē, Iecavā un Bauskā) un viena jauna pieturvieta Rīgā, Āgenskalnā pie Paula Stradiņa slimnīcas uz esošā sliežu ceļa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Rail Baltica Rīgas attīstības plānu alfa un omega

Jānis Goldbergs, 01.12.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ik Latvijas pilsētā ir kāds objekts, kura plānojums ir SIA Grupa93 darbs. Viņi savu roku pielikuši arī pie lielākā šī gadsimta projekta Latvijā – Rail Baltica, kas ne tikai savienos mūs ar Eiropu, bet arī ietekmēs Latvijas galvaspilsētas attīstību turpmāk, mainīs Rīgas seju tik ļoti, ka vietām redzēsim pavisam citu pilsētu, un mainīs arī nekustamo īpašumu vērtību, loģistiku, mobilitāti un daudz ko citu.

Kas mainīsies, kā vajadzētu to uztvert, kas nav ņemts vērā? Par to Dienas Biznesa speciālizdevumā Nekustamais īpašums stāsta pilsētplānotājs un SIA Grupa93 vadītājs Neils Balgalis.

Fragments no intervijas

Rail Baltica var dēvēt par Latvijas un Rīgas gadsimta projektu, kas ietekmēs gan vidi, gan rīdzinieku ikdienu. Kā saredzat šī projekta ietekmi, vai mēs apzināmies visas iespējas, ko varam no tā gūt?

Rail Baltica beidzot atgādina mums, rīdziniekiem, to, ko esam aizmirsuši. Proti, to, ka mēs atrodamies pa vidu starp Tallinu un Viļņu. Rīga ir attīstības ģeogrāfiskais centrs. Nekustamo īpašumu attīstībā tas ir kaut kā aizmirsies. Tas ir gan atgādinājums, gan aicinājums, kam vajadzētu iedarbināt arī dažus trauksmes zvanus, ja paraugāmies uz Tallinas un Viļņas attīstības tendencēm. Tallinai Somijas tuvums daudz ko dod - gan tūristu, gan pircēju pieplūdumu, gan ostas apgrozījumu, kuģu satiksmi, un tas atspoguļojas pilsētas attīstībā. Viļņa pēdējos gados ir spērusi platu soli uz priekšu, veiksmīgi iesaistoties ārpakalpojumu biznesā, Kauņa - piesaistot ražošanas uzņēmumus ap topošo Rail Baltica loģistikas mezglu.

Komentāri

Pievienot komentāru