Jaunākais izdevums

Tā kā Eiropā ieviestas papildus prēmijas par veco automašīnu utilizāciju, Renault pieņēmis lēmumu palielināt Twingo un Clio modeļu ražošanas apjomus, tam pielāgojot ražošanas līnijas rūpnīcā Flinsā, Francijā (Clio III), kā arī Novo Mesto, Slovēnijā (Clio Campus/Storia, Twingo), informēja Renault pārstāvniecība Baltijā.

Flinsā laika posmā no 2009. gada jūnija līdz oktobrim, bez Clio III tiks ražots arī Clio Campus/Storia, tas dos iespēju Twingo modeļu ražošanas palielināšanai rūpnīcā Novo Mesto. Šāds lēmums dos iespēju izveidot 400 jaunas darba vietas rūpnīcā Flinsā.

Prēmiju ieviešana iedzīvotājiem par veco automašīnu utilizāciju izrādījās ļoti veiksmīgs risinājums mazo automašīnu sektorā, jo tas būtiski kāpināja iedzīvotāju vēlmi un iespēju iegādāties jaunas automašīnas, norāda Renault. Šī iemesla dēļ pēc tam, kad Renault palielināja produkcijas apjomus Duvrenā, Francijā (1,2 l benzīna dzinējs, kas tiek uzstādīts Twingo, Clio, Logan un Sandero modeļos), Valjadolidā, Spānijā (Clio III, Modus un Grand Modus) un Novo Mesto, Slovēnijā (Twingo un Clio Campus/Storia), no 2009. gada jūnija plānots palielināt ražošanas apjomus arī Flinsā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault Clio: mazs, bet ar plašu dvēseli

Aldis Zelmenis, speciāli DB, 26.02.2020

"Renault Clio", ņemot vērā pārdošanas apjomus, Eiropā jūtami apsteidz "VW Polo", "Ford Fiesta", "Opel Corsa" u.c. šīs klases smagsvarus un ir pārdošanas līderis starp mazās klases modeļiem. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Franču "Renault" prot ražot mazus auto, kas ir pieprasīti visā Eiropā. "Renault Clio" ir viens no tiem. Feins auto, bet kāpēc mazi auto pie mums nav cieņā?

Jāsāk ar to, ka mazauto mūsdienās ir diezgan nosacīts apzīmējums, jo jaunākās paaudzes "Clio" ir gana liels, lai to izmantotu kā budžeta klases ģimenes auto.

Pēc būtības šodien jaunākā "Renault Clio" apkārtmēri atbilst vecāka gadagājuma "Renault Megane". Tas nekas, ka aizmugurē pieaugušiem pasažieriem vietas joprojām nav daudz, toties nodokļu apjoms, apdrošināšanas klase un vēl citi bonusi Rietumeiropietim palīdz ietaupīt, saglabājot spēju būt mobilam un pārvietoties pilsētā un ārpus tās.

Starp citu, ceļojot Itālijā, Francijā vai Spānijā, bieži vien uz koplietošanas ceļiem ir redzami "Renault Clio" izmēram līdzīgi auto, kuros pasažieri draudzīgi aizņēmuši krēslus gan priekšā, gan aizmugurē, turklāt līdz "lūpai" piestūķējuši bagāžas nodalījumu. Visi smaidīgi un nesūkstās par vietu trūkumu. Mēs Latvijā esam izlepušāki, jo kā gan izskaidrot, ka līdzīgi kā Ziemeļamerikā lielākoties pārvietojamies vienatnē vai divatā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klasiskā piedziņa un motors aizmugurē ir trešās paaudzes Renault Twingo jaunie atpazīstamības simboli

Tas, ka Twingo no priekšpiedziņas auto pēkšņi ir transformējies par klasiskās piedziņas pilsētas blusu, nav Renault inženieru niķis vai izrādīšanās, bet gan loģiska likumsakarība. Noslēdzot draudzību ar vācu ražotāju Daimler, jaunākās paaudzes Twingo ir veidots pēc klasiskās piedziņas Smart Forfour modeļa konstruktīvā šablona.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Pēc definīcijas mazs auto ir kompromiss starp auto iemītnieku ērtībām un vēlmi aizbraukt tur, kur plānots. Renault Twingo vienmēr spēs iespraukties tur, kur lielāka izmēra auto tas ir liegts. Runājot par Latviju, šāda upurēšanās pagaidām nav nepieciešama, jo pat pašmāju picu izvadātāji mikroskopiskos braucamos smādē. Ko tur slēpt, supermini automobiļu izmērs Latvijā nav un, visticamāk, tuvākajā laikā arī nebūs cieņā. Līdz ar to uz papīra Renault Twingo izredzes ir visnotaļ bezcerīgas. Vietējā Renault pārstāvja Mūsa motors Rīga tirgotāji puspajokam atzīst, ka ar nepacietību tiek gaidīts 2015. gada pavasaris, jo, iespējams, tad kāds gādīgs un finansiāli situēts tētis savai atvasei par veiksmīgu vidusskolas vai augstskolas absolvēšanu dāvanā izvēlēsies pasniegt Renault Twingo. Gādīgajam tētim gan ir jāliek aiz auss, ka Twingo nemaz tik lēta dāvana nebūs, jo Twingo ar pieticīgāko 70 ZS atmosfērisko mazmotoru maksās 9353 eiro, turpretim ar pakaļgalā iebūvēto 90 ZS turbomotoriņu Twingo cena sasniegs 11 809 eiro. Dārgi! Toties labā ziņa – Twingo pirmo reizi būs ar piecām durvīm, kas daļēji izskaidro augsto cenu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Ņemot vērā lietuviešu maciņa biezumu, leišu uzņēmums pārveidos desmit gadus vecus auto par elektromobiliļiem

Gunta Kursiša, 01.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuviešu uzņēmums PB Group cer kļūt par lielāko spēlētāju Lietuvas elektroauto tirgū, pārveidojot pirms desmit gadiem klajā laisto Renault Twingo par elektroauto, vēsta Reuters.

Pašlaik 95% Lietuvas iedzīvotāju iegādājas lietotas automašīnas. «Jauni elektroauto ir ļoti dārgi – tie maksā teju tik daudz, ka lielākā daļa lietuviešu šādu automašīnu nevar atļauties,» ziņu aģentūrai stāsta PB Group vadītājs Donāts Skulskis, paužot cerību, ka desmit gadus vecā Renault Twingo pārveidotā versija Electron Twingo kļūs par lielāko spēlētāju Lietuvas elektroauto tirgū.

PB Group cer sākt pārveidotā Renault Twingo jeb Electron Twingo pārdošanu līdz gada beigām. Uzņēmuma vadītājs cer saražot divdesmit automobiļus mēnesī.

Renault Twingo oriģinālā degvielas tvertne tiek nomainīta ar akumulatora sistēmu un lādētāju, automašīna tiek aprīkota ar elektrisko dzinēju, kontroles mehānismu un automātisko transmisiju. Viss pārējais automašīnā – tās korpuss, šasija, sajūgs, ātrumkārba – tiek atstāta oriģinālā versijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Renault Fuego šogad atzīmē 30 gadu pastāvēšanas jubileju. Fuego, kas ir Megane Coupe priekšgājējs, savu debiju piedzīvoja 1980.gada martā Ženēvas auto izstādes laikā.

Renault Fuego vēsture aizsākās 1976.gada sākumā, kad jaunais Renault direktors Bernards Vernjers – Paliezs (Bernard Vernier-Paliez) uzsāka darbu pie programmas, kas paredzēja atjaunot visu Renault modeļu līniju. Viena no prioritātēm bija turpināt darbu pie vidēja izmēra automašīnām, kas līdzinātos jau vecajam Renault 12 modelim. Ieviešot pārmaiņas, tika radīts kupejas modelis -Renault 15/17 pēctecis.

Modeļa virsbūve – futūriskais dizains ar apaļotiem galiem – tika prezentēta 1976.gada nogalē slēgtā Renault valdes sanāksmē. Bernards Vernjers-Paliezs (Bernard Vernier-Paliez) bija ļoti entuziastisks – jaunās dizaina līnijas bija kā 80-to gadu stila prognoze. Runājot par tehnoloģiju, jaunā modeļa virsbūve bija gandrīz identiska modelim Renault 18. Visnozīmīgākās atšķirības vērojamas tieši modeļa aizmugurējās daļas dizainā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kosmētiskos uzlabojumus sagaidījusi jaunākās paaudzes Renault Clio, jo īpaši tas attiecas uz auto priekšējo daļu.

picturegallery.c0e55988-720e-4ef8-885f-7e0704fd771b

Motoru paletē jaunajam Clio ir pievienojies 1,6 litru 128 ZS jaudīgais benzīnmotors, kurš jau labu laiku tiek izmantots mazajai Renault Twingo sporta modeļa versijai. Clio gadījumā šis dzinējs kalpos GT modifikācijai, kuras papildaprīkojumā varēs ieraudzīt arī 16 collu vieglmetāla diskus, sporta sēdekļus un spoilerus. Pārēja motoru palete ir palikusi nemainīga, sākot no 65 ZS līdz 197 ZS. Pagaidām jaunā Clio cenas nav zināmas, bet visticamāk tās nebūs lielākas par iepriekšējo modeli. Varam gaidīt, ka bāzes modeļa cenu būs aptuveni 11 tūkst. eiro. Paredzams, ka jaunais Renault Clio Eiropā, tostarp arī Latvijā varētu parādīties šī gada maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizētā Renault Megane modeļu paaudze tehniski nav mainījusies, toties turpmāk vismaz automašīnas purngals būs citāds

Pamanāmāka tā kļūs kaut vai tāpēc, ka komplektā ar jaunu priekšējo buferi, gaisa plūsmas atverēm un jaunu motora pārsegu šīs kompozīcijas viducī lepni sēdēs milzīgs Renault logotips. Tik milzīgs, ka to pilnīgi droši varētu uzsēdināt uz Renault kravas auto radiatora režģa, un arī tur tas neizskatīsies sīks. Turklāt Renault Megane hečbeka, kupejas un universāļa versiju purngalā elips- veida priekšējie lukturi tiks papildināti ar jauniem LED dienas gaitas lukturiem.

Tehnika

Motori jau izsenis ir Renault jājamzirdziņš. Neba velti Renault iegulda milzīgus līdzekļus to izstrādē. Autosports ir viena no svarīgākajām izpētes laboratorijām, kur Renault inženieri eksperimentē un pēta dažādās tehnoloģijas. Piegādājot motorus dažādiem sacīkšu seriāliem, tostarp prestižajiem Formula 1 sacīkšu auto, agri vai vēlu tur gūtās zināšanas tiek pārliktas uz ikdienišķākiem un saimniecībā noderīgākiem izstrādājumiem. Attiecībā uz modernizēto Megane 115 ZS un 130 ZS jaudīgie benzīna turbomotori vai arī ekonomiskie 90, 110 un 130 ZS dīzeļmotori ir galvenie franču kompaktklases modeļa balsti. Taču Megane modeļu klāstā bez uzlādētās un sacīkšu trasei pietuvinātās RS versijas ir vēl kāds modelis, kas nemaksās astronomiski dārgi, toties sniegs lielisku jaudas un baudas sinerģiju. Renault Megane GT 220, kam zem motora pārsega pulsē 220 ZS jaudīgs divu litru turbomotors, ir lieliska spēļmantiņa, piemēram, topošajiem ģimenes tēviem, kuri vēl negrib pilnībā atvadīties no sajūtām, ko sniedz jaudīgs auto. Tieši ar šādu Renault Megane, turklāt iesaiņotu universāļa čaulā, izdevās iepazīties šo rindu autoram. Azartisks un dinamisks auto. Neapšaubāmi motors veido pusi no šā auto vērtības. Miermīlīgi dusmīgais motora dziedājums, automobilim paātrinoties, ir sīrups dvēselei tiem, kuriem patīk dinamiskais paātrinājums, bet ne mazāk svarīgi ir tas, ar kādu skaņas pavadījumu tas tiek izdarīts. Sešpakāpju manuālā transmisija ir kā radīta tam, lai šis piedzīvojums kļūtu vēl krāšņāks. Paturot prātā, ka degvielas patēriņš nebūs lielāks par 7,5–8 litriem, bet aizmugurē atradīsies 524 litru liela bagāžas telpa, ko var palielināt līdz 1600 litriem, šī Megane Grandtour versija atelpas brīžos var kalpot kā praktisks ģimenes auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien un sestdien Austrijā notika Eiropas Pirelli Star Driver sacensību fināls. Tajā labu sniegumu demonstrēja Latvijas rallistu ekipāža Māris Neikšāns/Raivis Jansons, esot otrā ātrākā ekipāža trasē. Neskatoties uz to, latviešiem neizdevās iegūt sacensību galveno balvu – pilnībā apmaksātus sešus 2010. gada pasaules rallija čempionāta posmus.

Sacensības Austrijā sākās jau piektdien, kad sportisti pierakstīja trasi un izgāja pirmās pārbaudes – sākotnēji uz velotrenažiera bija jāveic fiziskās sagatavotības tests, bet pēc tam bija jāatbild uz žūrijas jautājumiem, demonstrējot savas spējas komunikācijā ar medijiem. Pats Māris Neikšāns atzina, ka esot juties labi gan fiziskajā, gan mediju testā. Mediju tests viņam izdevies krietni labāk nekā atlases sacensībās pirms pusotra mēneša Somijā pat neskatoties uz to, ka žūrijā sēdēja 2003. gada pasaules čempions autorallijā Peters Solbergs un 19 WRC posmu uzvarētājs Marku Alens.

Sestdienu sportisti pavadīja pie automašīnas stūres. No sākuma bija jāveic trīs asfalta, bet pēc tam – trīs grants ātrumposmi. Lai gan asfalta segums Baltijas sportistiem nav ierasts, jau no pirmajiem kilometriem ātrākais bija igaunis Ots Tanāks kopā ar stūrmani Kristo Krāgu. Otrajā ātrumposmā viņus pārspēja Māris Neikšāns un, kā izrādījās sacensību nobeigumā, šis bija vienīgais ātrumposms, kad kāds spējis būt ātrāks par Tanāku. Sacensību finišā Tanāks pirmais, bet Māris Neikšāns, atpaliekot pus minūti, otrais.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas populārākā auto titulu arī 2008. gadā ir nosargājis vācu kompaktklases modelis Volkswagen Golf, aiz sevis atstājos gan Peugeot 207, gan Ford Focus.

JATO Dynamics apkopotā informācija liecina, ka 2008 gadā Eiropā ir reģistrēti 470 399 VW Golf, kas ir par 5,6 % vairāk nekā 2007. gadā. Starp citu, no līderiem Volkswagen ir vienīgais, kurš 2008. gadā var lepoties ar labāku sniegumu nekā 2007. gadā.

1. VW Golf

2. Peugeot 22008. gada Eiropas bestselleru emtop 10/em07

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault Zoe: komforts no otrreizējiem materiāliem

Aldis Zelmenis, speciāli Db, 03.07.2020

Bezvadu lādētājs, USB pieslēgligzda, mūsdienīga multimediju sistēma EASY LINK ar lielo 9,3 collu ekrānu un 10 collu centrālo displeju ir "Renault Zoe" rīcībā.

Foto: Aldis Zelmenis

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Populārākais un viens no izskatīgākajiem elektroauto Eiropā, proti, otrās paaudzes "Renault Zoe" demonstrē lielisku tehnoloģisko pildījumu, turpretim čaulas akustiskais komforts un salona tapsējums ir pelnījis kritiku.

Auto ārējās formas un arī salona arhitektūra izraisa cieņu. Viss ergonomiski un ērti. Miera stāvoklī "Renault Zoe" ir īsts pilsētnieka sapņu auto, kuru Latvijas apstākļos var mierīgi izmantot arī tālākiem galamērķiem. Satikšanās brīdī, iesēžoties auto salonā, rodas pat mājīguma sajūta. Vadības panelis, klimata regulēšanas pogu bloks no "Dacia Duster", pat mēteļdrēbes paneļu apdare izskatās modīgi un laikmetīgi.

Arī priekšējie krēsli vizuāli liek domāt, ka tajos būs tikpat ērti arī sēdēt. Proporcionāls un izskatīgs ir arī eksterjera dizains. Nomināli otrajā sēdekļu rindā var ietūcīties divi pusaudži, turklāt aizmugurē vēl palikusi pāri vieta nelielam bagāžniekam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Renault Scenic būs pieejams gan ar pieciem, gan ar septiņiem sēdekļiem. Renault neslēpj, ka vēlas atgūt to popularitāti, ko savulaik izkaroja pirmās paudzes Scenic.

Uz Ženēvas autoskatuves Renault ir izripinājis četrus Megane saimes jaunpienācējus C segmentā, kas veido Renault pamatpiedāvājumu Eiropas tirgū: Grand Scenic, Scenic, Megane Estate un Megane Renault Sport.

Lielāko apmeklētāju un ekspertu uzmanību izpelnījās jaunais Renault Grand Scenic, kurš Rietumeiropā parādīsies aprīlī, pēc tam sekos jaunā Renault Scenic un jaunās Renault Megane Estate iznāciens jūnijā, bet kā beidzamā rudenī pie patērētājiem nonāks jaunā Megane Renault Sport. Nepilna gada laikā Renault atjaunos visu segmenta piedāvājumu, kļūstot par autoražotāju, kura piedāvājumā ir visvairāk jauno modeļu, kā arī visplašākais (ne vairāk un ne mazāk kā 6 modeļi) MPV klāsts Eiropā : Renault Modus, Grand Modus, Renault Scenic, Grand Scenic, Renault Espace un Grand Espace.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā uzskata franču autoražotāja Renault ekoprogrammas eksperti. Lai to pierādītu 10. un 11.oktobrī, skvērā pie Kongresu nama tiks rīkotas Renault Eco² dienas, kuru laikā ikvienam interesantam būs iespēja iepazīties ar ekonomiskām un ekoloģiskām braukšanas metodēm.

Renault Eco² pasākuma ietvaros no pulksten 10.00 līdz 18.00 sestdien un no 10.00 – 16.00 svētdien, 10. un 11.oktobrī, Renault teltī būs iespēja piedalīties mikro semināros par ekonomiskas un ekoloģiskas braukšanas principiem, veikt eko braukšanas apmācības uz unikāla Eco simulatora, piedalīties praktiskās braukšanas apmācībās Rīgas ielās ar Renault automašīnām Renault eco2 instruktoru uzraudzībā. Bērniem plānotas Renault zaļās atjautības spēles visas diena garumā.

„Šī patiešām ir ļoti apsveicama iniciatīva, turklāt – īstajā laikā, kad ikvienam vairāk jādomā par ekonomiskumu – ar eko braukšanu vien gadā var ietaupīt 200 – 300 latus. Pozitīvi, ka Renault Eco2 programma sevī ietver vērtīgus padomus gan jaunajiem autobraucējiem, gan tiem, kam jau ir vairāk kā desmit gadu pieredze. Jāsaka, ka arī Renault modeļi ir ļoti interesanti tieši no degvielas taupīšanas viedokļa,” norāda Renault Eco2 instruktors Atis Jansons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Norisināsies pirmā virtuālā tiešsaistes auto izstāde Latvijā

Lelde Petrāne, 16.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 17. aprīlī norisināsies pirmā tiešsaistes auto izstāde Latvijā.

"Spītējot vīrusam, esam nākuši klajā ar inovāciju un piedāvājam visiem "Auto 2020" interesentiem aplūkot jaunākos automobiļus virtuālā izstādē, jo nevaram laist garām pavasari bez ikgadējās jaunāko auto modeļu prezentācijas," stāsta "Norde" izpilddirektors Didzis Bremze.

Ņemot vērā situāciju pasaulē un Latvijā, kas saistīta ar koronavīrusa COVID-19 pandēmiju, starptautiskās auto industrijas izstādes "Auto 2020" norise tiek pārcelta uz 25. – 29. septembri. Tomēr "Norde" nolēmusi virtuālās izstādes laikā prezentēt gan jaunākos "Nissan", "Renault" un "Dacia" modeļus, gan demonstrēt jau zināmus šo auto marku transportlīdzekļus un visas virtuālās izstādes laikā nodrošināt dzīvu saziņu un tiešsaistes konsultācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dalību rallijā Kurzeme 2009 apstiprinājis rekordliels pašmāju un tuvāko kaimiņvalstu braucēju skaits – kopā 108 ekipāžas, kas pārstāv trīs autosporta disciplīnas – autoralliju, rallijreidu un rallijsprintu.

Pieteikšanās rallijam Kurzeme 2009 ir noslēgusies un tagad ir zināms, ka tas būs viens no apmeklētākajiem autosporta sarīkojumiem šogad, jo pulcēs 108 dalībnieku ekipāžas. Viņu vidū būs arī sportisti, kas kādu laiku nav par sevi atgādinājuši rallija aprindās, piemēram, liepājnieks Mārtiņš Būčiņš, kurš kopā ar stūrmani Renāru Franci pārstāv Liepājas rallija komandu.

Tāpat Liepājā uz starta izies vismaz divas WRC automašīnas – ar sev ierasto Mitsubishi Lancer WRC startēs Ivars Vasaraudzis/Pēteris Spredzis, savukārt igauņi Georgs Gross/Kristo Krāgs Kurzemes rallijā brauks ar Ford Focus WRC. Liepājā par neveiksmīgo startu Talsu rallijā, kur rezultātam svītru pārvilka tehniskas ķibeles ar auto turbīnu, noteikti gribēs revanšēties arī Lietuvas čempions Vitauts Šveds.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Saistībā ar spiegošanas skandālu darbu zaudējis Renault izpilddirektors

Lelde Petrāne, 12.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Renault izpilddirektors Patriks Pelata (Patrick Pelata) pirmdien atkāpies no amata, uzņemoties atbildību par mulsinošo fiasko, kas sākās kā izmeklēšana par iespējamu rūpniecisko spiegošanu un beidzās ar krāpšanas lietu, vēsta CNBC.

Francijas Renault janvārī atlaida trīs vadītājus, sakot, ka tā elektrotransportlīdzekļu projekts kļuvis par spiegu upuri, bet vēlāk atzina, ka ir apmuļķots - šie cilvēki nav izdarījuši neko nepareizu un spiegošana nav notikusi.

Renault, kura 15% pieder Francijai, pieņēmis izpilddirektora atkāpšanos ārkārtas valdes sēdē pirmdien.

Morgan Stanley analītiķis Stjuarts Pīrsons (Stuart Pearson) sacījis, ka Pelatas aiziešana ir zaudējums Renault, lai gan investorus tas nevarētu pārsteigt, un fakts, ka Karloss Gosns (Carlos Ghosn) saglabā vadītāja amatu ierobežo ietekmi uz akcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Renault-Nissan Aliance ieguldīs 160 milj. ASV dolāru Dienvidkorejā

Gunta Kursiša, 27.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Renault-Nissan Alliance plāno investēt 160 miljonus dolāru Dienvidkorejā, cerot palielināt ražošanas kapacitāti par 80 tūkst. Nissan Rouge vienībām, kas ir viens no «Renault Samsung Motors atdzimšanas plāna» punktiem.

Investīcijas ir daļa no kompānijas starptautiskās stratēģijas ieviešanas plāna, kas paredz arī Renault Samsung Motors ražošanas palielināšanu Busanas rūpnīcā. Kompānija cer rūpnīcā sasniegt konkurētspējīgas izmaksas un pēc tam uzsākt jaunu modeļu ražošanu Dienvidkorejas un eksporta tirgiem, informē kompānijas pārstāvji, uzsverot, ka Dienvidkoreja ir «Renault paplašināšanās atslēga».

Paredzams, ka krosovera Nissan Rouge ražošana Busanā, Korejā, tiks uzsākta 2014. gadā. Šogad rūpnīcā plānots saražot 180 tūkst. dažādu modeļu automašīnas pārdošanai Dienvidkorejā, kā arī eksportam uz 60 citām valstīm. Busanas ražošanas kapacitāte patlaban ir 300 tūkst. automašīnu gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Fiat Chrysler atsauc piedāvājumu apvienoties ar Renault

LETA--AFP/AP/DPA, 06.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas un ASV autobūvnieks «Fiat Chrysler Automobiles» (FCA) ceturtdien atsauca piedāvājumu apvienoties ar Francijas autoražotāju «Renault», norādot, ka šāds lēmums pieņemts, jo gaidāms, ka nebūs iespējams panākt vienošanos ar Francijas valdību.

«Pašlaik Francijā nav politisko apstākļu, lai īstenotu šādu vienošanos,» teikts FCA paziņojumā.

«Renault» iepriekš pavēstīja, ka tā uzraudzības padome nav spējusi pieņemt lēmumu apvienošanās jautājumā sēdē trešdienas vakarā, jo valdības pārstāvis lūdzis atlikt galīgā lēmuma pieņemšanu līdz vēlākam laikam. Francijas valsts ar 15% akciju ir lielākais «Renault» īpašnieks.

Francijas finanšu ministrs Bruno Lemērs pagājušajā nedēļā sacīja, ka abu uzņēmumu apvienošanās būtu «reāla iespēja Francijas autobūves industrijai».

Tomēr Francijas valdība izvirzīja vairākus nosacījumus, tostarp, ka apvienošanās rezultātā nedrīkst tikt slēgtas rūpnīcas, ka apvienotā uzņēmuma galvenajai mītnei jābūt Francijā, ka jāturpina pastāvēt «Renault» un Japānas autobūvētāja «Nissan» aliansei, kā arī pieprasīja sniegt garantijas, ka tiks veiktas investīcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zinot, cik spēcīgs Renault ir komerctransporta segmentā, jaunā pikapa Renault Alaskan parādīšanās bija loģiska un pat ļoti gaidīta

Renault Alaskan ir patiešām vērtīgs papildinājums Renault jau tā plašajā komerctransporta piedāvājumā. Daudzām kompānijām, kuras ikdienā izmanto Renault Trafic, Renault Kangoo vai Master, ja būs vajadzība arī pēc kārtīga bezceļa auto ar kravas kasti, turpmāk tas vairs nebūs jāmeklē pie citiem ražotājiem. Viss vajadzīgais vieglais komerctransports būs nopērkams pie Renault tirgotājiem. Ir jau nedaudz skumji, ka Alaskan ir parādījies pēc Nissan Navara, attiecīgi par spīti tam, ka Spānijā ražotais Renault Alaskan ir teju identiska Nissan Navara kopija, cīņa par klientu labvēlību nav un arī nebūs viegla. Kā zināms, pikapu pircēji ir klasisku vērtību cienītāji un katru jaunpienācēju uzlūko ar aizdomām un rafinētu izpēti, protams, ja vispār rodas interese par iepriekš nedzirdētu produktu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Grand Scenic ir kļuvis par divpadsmito Renault modeli, kas neatkarīgajos EuroNCAP drošības testos ieguvis augstāko novērtējumu – piecas zvaigznes.

Renault drošību ir izvirzījis par vienu no prioritātēm, un šobrīd Renault ir vienīgais autoražotājs, kurš neatkarīgajos EuroNCAP drošības testos maksimālo vērtējumu ir ieguvis 12 modeļiem. Jaunā Renault Grand Scenic virsbūve veidota tā, lai tā absorbētu enerģiju, samazinot virsbūves deformēšanās pakāpi un pasargājot pasažieru dzīvības. Tas apvienojumā ar trešās paaudzes Renault ierobežojuma un aizsardzības sistēmu (SRP3) garantē ļoti augstu drošības līmeni.

Trešās paaudzes Renault ierobežojuma un aizsardzības sistēma (SRP3) sevī ietver dubultos priekšējo drošības jostu aizsargmehānismus (neļauj ķermenim strauji kustēties uz priekšu), sēdvietu svara kontrolētājus (samazina drošības jostu radīto spiedienu uz ķermeni), kā arī jaunākās paaudzes drošības spilvenus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņujorkā, ASV norisinājies ikgadējais reklāmas festivāls Clio Awards, kurā šogad laurus plūca arī reklāmas aģentūra no Latvijas – Pagan Ogilvy. Par basketbola klubam VEF Rīga radīto reklāmu Kolorīti melnbalts Latvijas reklāmas aģentūra saņēmusi bronzas statuju kategorijā Filmētā reklāma.

Šis ir līdz šim augstākais apbalvojums un pirmā Clio Awards balva reklāmas aģentūrai no Latvijas.

Clio Awards ir ASV lielākais reklāmas festivāls, kurā šogad piedalījās 325 aģentūras no 29 pasaules valstīm. Bez Latvijas Pagan Ogilvy, vēl no Eiropas Clio statujas saņēma tikai pārstāvji no Lielbritānijas, Zviedrijas un Krievijas.

Festivāla pirmsākumi meklējami 1959.gadā, tas šogad norisinājās 58. reizi. Clio savu nosaukumu aizguvis no dievietes ar tādu pašu vārdu, kas grieķu mitoloģijā zināma kā lielu sasniegumu un ievērojamu darbu aizbildne.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau vairākus gadus Renault sporta versijas ir ļoti iecienītas, lietotāju un ekspertu vidū. Visticamāk, ka veiksmes stāstu turpinās jaunais Clio Sport.

Balstoties uz šiem panākumiem, tieši Ženēvas auto izstāde ir izvēlēta, lai iepazīstinātu interesentus ar jauno Renault Clio Sport. Cenšoties trāpīt pēc iespējas lielākai mērķauditorijai ir izveidoti divi varianti – Luxe (nosaukums var būt atšķirīgs atkarībā no tirgus) un Cup (par 36 kg vieglāks nekā Luxe, tam ir labākā svara/ jaudas attiecība – 6kg/zirgspēku).

Kopš 2000. gada Renault Clio Sport modifikācijas bijuši vieni no pārdotākajiem savā segmentā – kopumā pārdots vairāk nekā 70 000 vienību visā pasaulē. Arī jaunajās versijās izmantotas gudrības no F1 inženierijas, īpaši ts attiecas uz aerodinamiku, stūres un bremžu sistēmu, bez tam arī jaunas specifikācijas 2.0 16V dzinējs, kas kombinēts ar samērīgu degvielas patēriņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Renault apņemas izmantot reklāmu, lai atjaunotu masu produkcijas automašīnu ražotāja tēlu, un aicina cilvēkus iepazīties ar jauno mājaslapu Renault TV, kurā iespējams palīdzēt zinātniekiem un tehniķiem radīt jauno ar elektrību darbināmo auto, ziņo brandrepublic.com.

Renault atklāja, ka kompānija plāno aptvert Lielbritānijas un Ziemeļamerikas tirgus, kas kompānijas mārketinga direktora Stīvena Normena vārdiem būtu "pieticīgu auto radīšana pieticīgiem cilvēkiem. Un par to nav ko kaunēties".

Lielu uzsvaru kompānija liek arī uz interneta klientu žurnālu Renault TV, ko veido radošā aģentūra Publicis. Tā mērķis ir piesaistīt vismaz 90% iespējamo auto pircēju, kuri apmeklēs mājaslapu pirms pieņemt lēmumu par auto iegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Franču autoražotājs Renault paziņojis, ka tā jaunais Clio modelis tiks ražots gan Francijā, gan Turcijā, tādējādi mazinot satraukumu, ka ražošana varētu tikt pilnībā pārvietota ārpus Francijas, ziņo BBC.

Šāds autoražotāja paziņojums sekojis Francijas prezidenta Nikolā Sarkozī izdarītajam spiedienam uz kompāniju, lai tā turpinātu modeļa ražošanu Francijā.

N. Sarkozī sacījis, ka nav «pumpējis» valsts naudu autoražotājos, lai viņi pārceltu ražošanu uz ārzemēm.

Renault vadītājs Karlos Gosns (Carlos Ghosn) arī informējis, ka rūpnīca Francijā varētu tikt izmantota, lai ražotu jaunu elektrisko automašīnu.

«Renault ir Francijas kompānija, sociāli atbildīgs pilsonis... Šis ir viens no iemesliem, kāpēc mēs nolēmām ražot [elektrisko automašīnu] Flins rūpnīcā,» viņš teicis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Feins, bet nepamanīts produkts

Aldis Zelmenis, 20.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visos griezumos Renault Kadjar ir viens no kompakto krosoveru segmenta labākajiem paraugiem. Tikai bēda ir tā, ka Latvijā tas ir pilnībā izkritis no pircēju redzesloka

Iespējams, daudzi pat nezina, ka Renault Kadjar ir populārā Nissan Qashqai asinsradinieks, kas pasniegts līdzīgā tehniskā izpildījumā, toties ar acīmredzami krāšņāku bižutēriju ārpusē un kvalitatīvāku apdari iekšpusē. Savulaik Kadjar kā viens no pēdējiem pievienojās kompakto krosoveru ballītei jeb laikā, kad Nissan Qashqai un tam līdzīgie straujos tempos jau bija uzaudzējuši iespaidīgu pircēju auditoriju. Var teikt, ka Kadjar paspēja ielēkt vilcienā, taču tikai pēdējā vagonā. Tas ir vēl viens apliecinājums tam, cik svarīgs autoindustrijā ir taimings – laiks, kad tirgū tiek palaists jauns modelis. Kadjar iznāciens nenoliedzami bija novēlots, tāpēc nedrīkst pārmest, ka liela daļa klientu Latvijā pat nepamanīja šāda modeļa esamību. Žēl, jo Renault Kadjar patiešām ir konkurētspējīgs un visos griezumos labs pirkums tiem, kam interesē moderns pilsētas krosovers, kas pieejams gan ar priekšpiedziņu, gan ar pilnpiedziņu. Arī svaigākajam Kadjar ir veikti vairāki noderīgi uzlabojumi, tostarp motortelpā tam ir nonākuši jaunie 1,3 litru tilpuma benzīna turbomotori ar 140 un 160 ZS lielu jaudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Renault drīkst nosaukt savu jauno automašīnas modeli par Zoe, lēmis tiesnesis Francijā. Līdz ar to viņš noraidījis vecāku, kuriem ir meitas ar vārdiem Zoe Renault, iebildumus, ziņo BBC.

Ģimenes apgalvoja, ka viņu bērni un - mazākā mērā - citi bērni, kuriem ir vārds Zoe, varētu saskarties ar izsmieklu, jo viņu vārds būtu tāds pats kā automašīnai.

Taču tiesnesis konstatējis, ka nav pierādījumu faktam, ka šis apstāklis varētu nodarīt bērniem «konkrētu, tiešu un pašreizēju kaitējumu».

Ģimenes tiesas spriedumu plāno pārsūdzēt.

«Mēs sakām Renault vienu vienkāršu lietu: vārdi ir domāti cilvēkiem,» sacījis vienas ģimenes advokāts Deivids Koubbi. Viņš stāstījis, ka visas Francijas Zoes, kuras ir tūkstošiem, tagad tiks apceltas rotaļu laukumos, un, viņām pieaugot, būs bāros jādzird tādi apvainojoši teksti kā: «Vai es varu apskatīt tavus gaisa spilvenus?», kā arī: «Vai es drīkstu nospodrināt tavu bamperi?»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Franču autoražotājs Renault uz Ženēvas autoizstādi ir sagatavojis jauno rodsteru Renault Wind, kurš ir būvēts uz mazauto Renault Twingo bāzes.

3.83 metrus garais divvietīgais auto būs mazākais Renault vaļēja tipa auto, kuram līdzi nāk elektriski nolokāms cietais jumts. Modernās konstrukcijas jumtam nolocīšanas laiks aizņems tikai 12 sekundes.

Pats galvenais, ka jumta konstrukcija ir izprojektēta tā, lai arī nolokot jumtu, tas nesamazinātu niecīgā 270 litru bagāžas nodalījuma telpu.

picturegallery.1d99c287-6140-46c3-8db7-fcc824e73f7e

Komentāri

Pievienot komentāru