Rimi Latvijā uzsācis Vispārīgās datu aizsardzības regulas ieviešanu

2018. gada 17. aprīlis plkst. 11:27
Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar jauno Eiropas Savienības Vispārīgo datu aizsardzības regulu veikalu tīkls Rimi veicis izmaiņas Mans Rimi lojalitātes programmā un uzsācis vērienīgu kampaņu savu pircēju personas datu atjaunošanai, informē uzņēmumā.

Turpmāk, reģistrējoties programmā, pircējiem vairs nebūs jānorāda savs uzvārds, kā arī vajadzība pēc citiem datiem variēs atkarībā no pircēju vēlmes saņemt dažādas Rimi lojalitātes kartes priekšrocības.

«Līdz ar Vispārīgās datu aizsardzības regulas tiešas piemērošanas uzsākšanu šā gada 25.maijā Latvijā tiks īstenots tās galvenais mērķis – mazināt ģeogrāfisko robežu radīto birokrātiju fizisko personu datu apstrādes un uzglabāšanas jomā un harmonizēt pielāgojamās tiesību normas un prakses. Turpmāk visiem Eiropas Savienības uzņēmumiem neatkarīgi no to reģistrācijas valsts tiks nodrošināti vienoti datu aizsardzības noteikumi un piemērots vienas pieturas aģentūras princips, izvairoties no nacionālajām atšķirībām likumdošanā un veicinot uzņēmumu vienkāršāku un lētāku darbību Eiropas Savienībā. Savukārt patērētāju ikdienā būtiskas izmaiņas nebūs jūtamas – datu aizsardzības vispārējie principi regulā paliek nemainīgi; tie jau šobrīd ir spēkā un tiek pielietoti praksē,» pauž Datu valsts inspekcijas direktora vietniece Lāsma Dilba.

Jaunā Vispārīgā datu aizsardzības regula paredz stingrākus nosacījumus uzņēmumiem, kas apstrādā Eiropas savienības pilsoņu personas datus. Regula nosaka, ka uzņēmumam ir skaidri jādefinē un jākomunicē personas datu apstrādes mērķi, procesi un tehnoloģiju pielietojums.

«Mans Rimi lojalitātes programmā reģistrējušies un savu uzticību veikalam apliecinājis ievērojams skaits Latvijas iedzīvotāju. Mums ir svarīgi, lai katrs no pircējiem justos droši, izpaužot mums savus datus, un to apstrāde noritētu atbilstoši likumdošanai. Tāpēc, lai arī jaunā regula ir izaicinājums ikvienam tirdzniecības uzņēmumam, skatām to drīzāk kā iespēju kļūt vēl caurskatāmākiem mūsu pircēju personas datu apstrādē,» norāda Rimi Latvia sabiedrisko attiecību vadītāja Dace Preisa.

Personas dati ir jebkāda informācija, kas var tikt izmantota, lai identificētu indivīdu, piemēram, vārds, dzimšanas datums u.c. Jaunās regulas ietvaros Rimi atkārtoti ir izvērtējis, kuri personas dati nepieciešami, lai saņemtu lojalitātes programmas priekšrocības. Rezultātā kartes lietotājiem vairs nevajadzēs norādīt savu uzvārdu, bet pietiks tikai ar vārdu. Pie reģistrācijas varēs atzīmēt vai pircējs turpmāk vēlas piedalīties Mans Rimi kartes loterijās, Rimi Bērnu klubā vai Rimi Vīna dārzā. Attiecīgi pircējs varēs norādīt tikai tos datus, kas būs nepieciešami paša izvēlētajai dalībai vienā vai otrā veikala tīkla programmā.

Datu atjaunošanas sistēma ir nodrošināta iedzīvotājiem maksimāli ērta. Tas izdarāms jebkurā Rimi kioskā vai mansrimi.lv, pārbaudot un vajadzības gadījumā labojot vai papildinot savus iepriekš norādītos datus. Rimi paredz, ka līdz 25. maijam to būs paveikuši lielākā daļa reģistrēto pircēju, jo tādējādi viņi ne vien nodrošinās savu datu drošību saskaņā ar Eiropas Savienības likumiem, bet arī turpinās saņemt Rimi lojalitātes kartes priekšrocības.

Dalies ar šo rakstu