Mazumtirdzniecība

Rimi e-veikalā vidējā pirkuma summa krietni lielāka nekā veikalos

Lelde Petrāne, 20.01.2020

Foto: Žanete Hāka

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

Pievienot komentāru

"Novērojam, ka "Rimi" e-veikalā vidējā pirkuma summa ir krietni lielāka nekā tā ir veikalā," biznesa portālam db.lv pastāstīja "Rimi Latvia" e-komercijas formāta direktors Didzis Kirstuks.

Tas, ka vidējā pirkuma summa e-veikalā ir lielāka, skaidrojams ar faktu, ka klienti, iepērkoties e-veikalā, biežāk veic lielāka apjoma pirkumus, kas paredzēti visai nedēļai.

Kā pastāstīja D. Kirstuks, "Rimi" e-veikalam esot jau vairāki tūkstoši regulāro pircēju un klientu skaits ik nedēļu pieaug. Kopumā e-veikala pircēju skaita pieaugums pārsniedzot sākotnējās prognozes.

"Prognozējam šogad "Rimi" e-veikalam strauju klientu pieaugumu un pastāvīgi strādājam pie kapacitātes palielināšanas, jo interese no klientu puses ir ļoti liela. Mūsu mērķis šogad ir kļūt par vienu no lielākajiem pārtikas tirgotājiem interneta vidē Latvijā," sacīja D. Kirstuks.

Jautāts raksturot e-veikala klientus, mazumtirgotāja pārstāvis informēja, ka galvenokārt "Rimi" e-veikala pircējs ir vecumā no 25 līdz 45 gadiem. Dienas laikā piegādi mājās aktīvi izmantojot jaunās māmiņas, savukārt pasūtījumus vakaros izvēlas saņemt strādājoši ģimenes cilvēki, tā ietaupot veikalā pavadīto laiku. "Neskatoties uz to, ka sievietes gūst pārsvaru starp e-veikala klientiem, priecājamies, ka arī kungi ir gana aktīvi mūsu klienti. Tāpat, redzam, ka arvien vairāk ērta iepirkšanās pieredze piesaista pircējus vecumā virs 50 gadiem," viņš norādīja.

Nemainīgi populāra ir iegādāto preču piegāde mājās. Savukārt īpaši strauju izaugsmi piedzīvojis "Rimi Drive", kur preces var saņemt, neizkāpjot no automašīnas. "Salīdzinot ar novembri, kad atklājām "Rimi Drive", janvārī pieprasījums pēc šī preču saņemšanas veida pieauga teju piecas reizes," sacīja D. Kirstuks.

Viņš arī norādīja, ka turpmāk tiks pakāpeniski paplašināta piegādes teritorija, kā arī plānots atvērt jaunus "Rimi Drive".

Vaicāts, vai, veicot tirdzniecību internetā un piegādes klientiem, "Rimi" saskāries ar kādiem negaidītiem šķēršļiem un problēmām, D. Kirstuks stāstīja: "Iepirkšanās "Rimi" e-veikalā ir ērtāka un izdevīgāka, ja pircējs autorizējas ar "Mans Rimi" profila datiem. Atklājot e-veikalu, ļoti bieži saskārāmies ar situāciju, kad mūsu klienti bija aizmirsuši savus "Mans Rimi" profila datus, tādēļ nācās ļoti operatīvi reaģēt uz visiem datu atjaunošanas pieprasījumiem."

E-veikalā viena no populārākajam produktu grupām ir svaigā pārtika. Populārākās preces pasūtījumu grozos ir piena produkti, gaļas produkti, dārzeņi, augļi, maize un mājsaimniecības preces. Nemainīgi kopš e-veikala testa perioda vienas no populārākajām preču grupām ir preces bērniem. Tāpat strauji pieaug pieprasījums pēc eko un bio produktiem.

"Rimi" e-veikals ir pilnībā integrēts kopējā "Rimi" piedāvājumā, proti, saglabājas atlaides, "Mans Rimi" naudas uzkrājums, digitālās uzlīmes un veikalu akcijas. "Rimi" e-veikala platformas publiskos testus produktu piegādēm sāka 2019. gada oktobrī, bet e-veikalu oficiāli atklāja novembrī.

Līdz ar veikalu formātu paplašināšanu pēdējo trīs gadu laikā Baltijā "Rimi" investējis 7,7 miljonus eiro.