Rimi turpinās izplesties

2016. gada 05. septembris plkst. 9:09
Dalies ar šo rakstu

Rimi Baltic kāpina apgrozījumu un investēs 75 milj. eiro jaunas noliktavas un biroja izveidē Rīgā

«Cilvēkiem vajag ēst, un tas ir šī biznesa skaistums,» sarunā ar Dienas Biznesu norāda SIA Rimi Baltic (RB) valdes priekšsēdētājs Edgars Sesemans. Zviedru ICA Gruppen AB ietilpstošā 261 Baltijas valstu veikala kopējais apgrozījums šā gada otrajā ceturksnī par 3,4% palielinājis RB tirgus daļu Baltijas valstīs, bet pirmajā pusgadā salīdzinājumā ar pērnā gada sešiem mēnešiem veikalu apgrozījums kopumā kāpis par 7,8% – līdz 696 milj. eiro.

Fragments no intervijas:

Kāds, jūsuprāt, ir RB tēls Baltijas valstīs?

Tas atšķiras valstu starpā. Latvijā mēs noteikti tiekam uztverti kā tirgus līderis ar labu kvalitāti un apkalpošanu. Iespējams, tas ietekmē arī pircēju asociācijas attiecībā uz cenu, klientam uztverot tās augstākas, nekā tās ir patiesībā. Varbūt tas ir tāpēc, ka mūsu veikali izskatās tīri un moderni, līdz ar to visam būtu jābūt dārgākam, lai gan tas tā nav. Kvalitātes, apkalpošanas un sortimenta ziņā klientu aptaujās esam pirmajā vietā Latvijā, bet arī Lietuvā un Igaunijā mums šie rādītāji ir ļoti labi.

Pircēji mēdz sūdzēties, ka lielveikalos ir garas rindas. Kāda ir RB stratēģija darbinieku piesaistē? Vai jums pietiek darbinieku?

Nē, mums nepietiek cilvēku visās galvenajās pilsētās visās trīs valstīs. Veicam dažādus pasākumus, lai padarītu Rimi par pievilcīgāku darba devēju, piemēram, nodrošinot darbiniekiem atlaižu karti un ieviešot iespēju tai pieslēgt vēl vienu Mans Rimi karti, izmantojot tādas pašas darbinieka atlaides, mums ir veselības apdrošināšana, daudz enerģijas veltām apmācībai uzņēmuma ietvaros. Cilvēki vēlas iegūt labāku izglītību, veidot karjeru. Tāpat sadarbojamies ar Stokholmas Ekonomikas augstskolu Rīgā, viņu profesori katru gadu māca arī mūsu darbiniekiem mārketingu, mazumtirdzniecību. Patlaban runājam ar šo augstkolu, vai nevajadzētu veidot mazumtirdzniecības nodaļu, lai pēdējā kursā studenti to varētu izvēlēties kā savu specializāciju. Runa nav tikai par pārtikas, bet arī apģērbu, degvielas vai auto tirdzniecību. Šī tradīcija ir jāattīsta, nepieciešama papildu izglītība, lai darbotos šajā sektorā. Vairumā valstu mazumtirdzniecība ir milzīgs sektors, vērtējot pēc nodarbināto skaita un nomaksāto nodokļu apmēra.

Vai Latvijā ir vieta vēl kādai jaunai veikalu ķēdei?

Šis ir mazs tirgus, taču tikko kā Lidl ir ienācis Lietuvā, kur ir tikai par vienu miljonu vairāk iedzīvotāju. Domāju, ka viņi turpinās augt. Tas gan ir viņu ziņā, pēc cik ilga laika ienākt Latvijā – pēc trīs vai pieciem gadiem.

Visu interviju Rimi turpinās izplesties lasiet 5. septembra laikrakstā Dienas Bizness.

Dalies ar šo rakstu