Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki labprāt iepazīst jaunas garšas, viņiem vairs nepietiek tikai ar pipariem un sāli, tāpēc lielvārdiete Kristīne Freimane saskata nišu vaniļas produktu biznesam, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Vaniļas debesis (SIA Zirafette) ražo vaniļas ekstraktu, vaniļas pulveri, kanēļa, vaniļas un zemeņu cukuru, kā arī izplata vaniļas pākstis no septiņiem dažādiem pasaules reģioniem. «Patiesībā viss sākās pirms daudziem gadiem. 1998. gadā es biju Amerikā, kur pirmo reizi saskāros ar plašu vaniļas piedāvājumu. Tur veikalos vaniļas ekstrakts un pākstis bija plaši pārstāvētas. Pie mums tolaik un vēl ilgu laiku neko tādu nevarēja nopirkt,» atceras Kristīne. Pirms pieciem gadiem arī Latvijā vaniļas pākstis kļuva vairāk pieejamas, viņa sāka tās pasūtīt no ārzemēm un eksperimentēt, patika pret vaniļu nebija zudusi. Sākumā Kirstīne gatavoja vaniļas cukuru, bet pirms pāris gadiem – savām vajadzībām arī vaniļas ekstraktu. «Pērnā gada rudenī nonācu līdz tādam posmam dzīvē, kad likās – vai nu tagad, vai nekad. Man vienmēr ir gribējies kaut ko savu, tāpēc nolēmu, ka ir pienācis īstais laiks,» stāsta Kristīne.

Nezina atšķirību

Darbojoties nepilnu gadu, Kristīne ievērojusi, ka daudzi nezina atšķirību starp vaniļu, kas ir dabiskas izcelsmes garšviela, un vanilīnu, kas ir mākslīgi sintezēts produkts. «Man vienmēr ir jāstāsta par to un jāskaidro, kas ir kas, reizēm jūtos kā vaniļas vārda nesēja Latvijā. Amerikā ir tāda vaniļas karaliene, kas sen sāka savu vaniļas biznesu. Varbūt arī es kādreiz būšu Latvijas vaniļas karaliene,» viņa pieļauj.

Kristīne piedāvā vaniļas cukuru, ekstraktu, pulveri un arī pašas vaniļas pākstis. Viņa skaidro, ka atšķiras cilvēku gaume un vajadzības – dažiem nepatīk cukurs, tāpēc viņi lieto vaniļas pulveri. Vēl kādam nepatīk pulvera gabaliņi, tāpēc izmanto ekstraktu, kura sastāvā ir alkohols. Ir cilvēki, kas to nelieto, gatavo desertu bērniem un tāpēc izvēlas atturēties no produktiem, kas satur alkoholu. Sortimentā ir arī daži produkti, kas nesatur vaniļu – kanēļa un zemeņu cukurs. Tie uzņēmuma portfelī ir tādēļ, lai papildinātu piedāvājumu, kā arī tāpēc, ka veikalā pieejamam kanēļa cukuram ir pievienoti augu tauki.

Visu rakstu Dzīve vaniļas aromātā lasiet 16. novembra laikrakstā Dienas Bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Apkopoti 2017. gada radošākie uzņēmumu nosaukumi

Laura Mazbērziņa, 28.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā kopumā reģistrēti 10,21 tūkstoši jaunu uzņēmumu, kas ir zemākais rādītājs kopš 2009.gada, liecina Lursoft dati.

Salīdzinot ar 2016.gadu, Lursoft aprēķini rāda, ka gada laikā reģistrēto jauno uzņēmumu skaits sarucis par 8,89%. Tas gan nav mazinājis uzņēmēju vēlmi saviem uzņēmumiem izvēlēties nosaukumus, kuri būs pamanāmi starp pārējiem.

Ņemot vērā, ka nosaukums ir viens no pirmajiem, ko pamana patērētājs, tā izvēlei jābūt tālredzīgai. Iespējams, tieši tāpēc daļa uzņēmēju izvēlējušies nosaukumus, kas jau vedina domāt par tā darbības jomu. Tāds, piemēram, ir pērn janvārī Jaunpils novadā reģistrētais SIA «Traktordakteris», SIA «Latvijas alus paradīze», kas savu mājvietu radusi Rīgā, SIA «Aizvest paku», SIA «Žogu valstība» vai arī SIA «Labakais Tehnologiju Sakartotajs» Daugavpils novadā. Tomēr jāteic, ka šādi uzņēmumi ir mazākumā un vairumā gadījumu pēc nosaukuma izlasīšanas tā darbības joma tā arī paliek miglā tīta. Jūsuprāt, ar ko ikdienā nodarbojas aizvadītajā gadā reģistrētie SIA «Pupsiks», SIA «Jaukie cilvēki», SIA «Ko gribu, to daru», SIA «Turpinājums sekos» vai arī SIA «Čau Tēti»?

Komentāri

Pievienot komentāru