Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ērgļos sezonu sācis pirmais no luksusa kempingu attīstītāja Ragnar Glamp veidotās viesnīcu ķēdes posmiem - Glamp Camp Ērgļi. Vēl šovasar plānots atklāt arī Glamp Camp Koknese.

"Glamp Camp" nosaukumā ietverts vārda glamping saīsinājums, kas angļu valodā apvieno divus - Glamourus Camping. Tas saprotams kā glamūrīgs jeb luksuss kempings.

Plānots, ka kempingos viesi tiks uzņemti visa gada garumā, nevis tikai vasaras sezonā. Mājas ir siltinātas, aprīkotas ar krāsni, kamīnu, apsildāmajām grīdām vannasistabās un siltumsūkni, kas vasarās, gada karstajās dienās – telpas vēsinās.

"Atšķirībā no citām nesezonas viesnīcām, mūsu tīkla viesnīcās nakšņošanas izcenojums viesiem būs nemainīgs kā aktīvajā tūrisma sezonā, tā arī gada pasīvākajos mēnešos. Nevēlamies lieki kropļot piedāvājuma tirgu cenas ziņā," pamato Liene Indriksone, Ragnar Glamp mārketinga, dizaina un kreatīvā satura radītāja.

Ērgļos attīstīs luksusa kempingus 

Investējot 190 000 eiro, Ērgļos plānots būvēt "Glamp Camp" viesu mājas, informē...

Pirmajā stacijā Ērgļos ierīkotas septiņas labiekārtotas mājas. Projekta kopējais investīciju apjoms ir 200 000 eiro. "Māju gatavošanā reizēm nācās būt nesatricināmiem mūsu ideju vārdā un nepakļauties tradicionālajām pieejām, kas šobrīd atmaksājas ar uzviju. Piemēram, apdares materiālu, izmantoto krāsu ziņā, drosmīgiem lēmumiem - par studiju vai atvērta tipa plānojuma māju izveidi, dabīga materiāla – ozolkoka grīdu izvēli un citiem risinājumiem, kas nav pierasti vai sagaidāmi koka karkasu māju būvei raksturīgi," komentē L.Indriksone.

Viņa stāsta, ka Glamp Camp Ērgļi viesu labklājībai apsaimniekotāji – Māris Olte ar ģimeni sola piedzīvojumus dabā un SIA Ragnar Distribution kā glempinga attīstītāji - globāla līmeņa, luksuss 5 zvaigžņu apartamentus.

Glamp Camp koncepts ir apvienots augstas klases, internacionāls glempinga projekta modelis, kurā ir iesaistītas trīs dalībnieku grupas: apartamentu māju īpašnieki – investori, zemes īpašnieks un Glamp Camp attīstītājs – Ragnar Glamp.

Šobrīd projektā Ērgļos ir septiņas mājas un seši investori, kuri ir Latvijas rezidenti un pārstāv finanšu, privātās uzņēmējdarbības, IT un banku sektoru. "Projekta investoru profesijas nav saistītas ar investēšanu profesionāli. Ragnar Glamp projekts ir uzrunājošs jebkurai – privātai vai juridiskai personai ar iespēju palielināt savu pamatkapitālu un šajos, mainīga biznesa apstākļu laikos, iegūt garantēto īpašumu – māju, kas nonāk investora rīcībā pēc līguma termiņa vai tā laušanas gadījumā. Lēšam, ka interese no investoru puses ir tik liela, jo līguma nosacījumi ir labvēlīgi un interesanti visām trim tā pusēm," pauž L.Indriksone.

Liels izaicinājums, kā it visiem tirgus dalībniekiem, bijis Covid-19 izraisītā ekonomikas krīze un tās sekas. "Joprojām ciešam no izejmateriālu, būvmateriālu, produktu un interjera priekšmetu, mēbeļu kavētām piegādēm, piegāžu atcelšanām vai produktu neesamību mūsu partneru noliktavās. Mūs šajā situācijā ir glābis fakts, ka daudz priekšmetu esam ražojuši paši, kā, piemēram, mēbeles, izveidojām paši savus apgaismes objektus, sagādājot īpašas keramikas lampu daļas, gādājām ekskluzīvus lina elektrības vadus. Mums sagādāja grūtības pat pieejamo lampu spuldžu klāsts, kas ir limitēts un nebija iespējams pasūtīt no Zviedrijas un Itālijas noliktavām. Ļoti lielu neplānoto izdevumu un laika resursu paņēma komunikāciju izbūve uz saimnieka zemes. Kopsummā – mēs radījām mājas un interjeru no fiziski šajā laikā nepieejamām lietām, taču to izdarījām, meklējām risinājumus un alternatīvas, esam pateicīgi ikvienam mūsu sadarbības partnerim. Iespējams, mums ir pārāk augstas ekspektācijas un prasības, kā mēs projektu vēlamies realizēt, taču zemākas kvalitātes alternatīvas neizskatījām," komentē L.Indriksone.

Viesu interese par Glamp Camp esot ļoti liela. To glempinga attīstītāji skaidro ar aktīvas gadalaika sezonas sākumu, gan arī ar nebijuša projekta attīstību Latvijā. Saimnieku izvēle arī nav nejauša. Māris Olte Ērgļos noteikti viesiem ir saistošs ar plašo zināšanu, aktīvā tūrisma un pārgājienu rīkošanu, kā arī nākotnes idejām par dažādu pasākumu veidošanu glempinga teritorijā, kad globālie apstākļi tam būs labvēlīgi.

Rezervācijas pagaidām tiek veiktas tikai ar sociālo platformu Facebook un Instagram starpniecību. Glamp Camp strādā pie savas mājaslapas un rezervācijas rīka izstrādes, kas ir laikietilpīgs process.

"Šajā platformā apvienosim vairāku stāvu modeli ar e-veikalu, rezervāciju kalendāru, un informāciju par projektu, tā dalību, investēšanu un viesnīcu apsaimniekošanu. Šobrīd turpmākajiem trīs mēnešiem esam 25% noslogoti, kas ir labs rādītājs, jo tas liecina par augstu viesu uzticamību," stāsta L.Indriksone.

"Mēs esam uz partnerattiecībām vērsts projekts, kur kā prioritāte nav izvirzīta ģeogrāfiskā lokācija, bet esošo komunikāciju un biznesa modelim labvēlīgi apstākļi. Koknesē mēs iepazināmies ar viesnīcas Divas Upes saimniekiem, kuri jau šobrīd apsaimnieko zemes īpašumu ar tam piederošu māju kompleksu, kas ietver SPA, pirts iespējas, ir tuvu ūdenskrātuvei, kur notiek aktīva laivošana, netālu esošais Staburags un Likteņdārzs piesaista auditoriju. Šeit abu pušu intereses krustojas, jo saimnieki vēlas palielināt viesu uzņemšanas iespējas un apmierināt lielo pieprasījumu. Šo projektu plānojam attīstīt šī gada vasarā un novietot tur četras divu tipu mājas. Nākotnē, ļoti labprāt attīstītu viesnīcas ķēdes staciju piejūras teritorijā, Liepājā vai Pāvilostā. Saimniekus tur – joprojām meklējam," plānus atklāj L.Indriksone.

Mājas tiek gatavotas ne tikai viesnīcas projektiem, bet arī tirdzniecībai - pagaidām vietējā tirgus apstākļiem, taču tuvā nākotnē plānots attīstīt internacionālo tirdzniecības kanālu. Ja globālie un tirgus apstākļi būs vēlami, iespējams jau 2022. gadā tiks eksportētas pirmās mājas ārvalstu klientiem vai nākamajām glempinga stacijām ārpus Latvijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #34

DB, 22.08.2023

Dalies ar šo rakstu

Būtiskākais cēlonis daudzu valstu, arī Latvijas, problēmām, kļūdainajiem valsts varas lēmumiem ir neizglītoti cilvēki, jo tāds labklājības līmenis, kādu vēlētos, ir jāspēj nopelnīt ar pasaules mērogā konkurētspējīgu preču ražošanu, kā arī pakalpojumiem, bet to nevar sasniegt ar darbaspēku bez atbilstošām zināšanām.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta Latvijas Izglītības fonda prezidents, valdes loceklis Romans Vitkovskis.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 22.augusta numurā lasi:

Statistika

Jaunieši Latvijā diplomus dabū un darbu atrod

Tēma

Nodokļu likmes grib paaugstināt kaitīgajiem produktiem un pakalpojumiem

Atjaunojamie energoresursi

Saules jaudas pārsniedz rekordus

Finanses

EURIBOR likme un islāma banku sistēma

Sociālais bizness

Sociālā aprūpe kā biznesa niša

Viesmīlības bizness

Latviešu glempings ar skatu uz vulkānu

Komentāri

Pievienot komentāru