Jaunākais izdevums

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK), izvērtējot SIA Bite Latvija, SIA Latvijas Mobilais Telefons (LMT) un SIA Tele2 balss telefonijas pakalpojuma un īsziņu pakalpojuma veikto pakalpojuma kvalitātes mērījumu rezultātus, secinājusi, ka balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes rezultāti vērtējami kā ļoti labi, īsziņu pakalpojuma rādītāji līdzīgi kā iepriekšējos gados – nevainojami, informē SPRK.

Lai noteiktu balss telefonijas pakalpojuma kvalitāti mobilajā tīklā, SPRK vērtē tādus parametrus kā nesekmīgo savienojumu koeficientu, savienošanas laiku, kā arī vidējo runas pārraides kvalitāti.

Apkopojot Bite Latvija, Tele2 un LMT balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes mērījumu rezultātus, secināts, ka kopumā tie vērtējami kā ļoti labi vietās, kur nodrošināts stabils mobilā elektronisko sakaru tīkla pārklājums. Operatoru mobilajos elektronisko sakaru tīklos savstarpējā salīdzinājumā vērojamas vien nelielas atšķirības balss telefonijas pakalpojuma kvalitātes rādītāju nodrošināšanā, kas liecina par līdzvērtīgu pakalpojuma kvalitātes līmeni visu operatoru sniegtajam balss telefonijas pakalpojumam.

Nesekmīgo savienojumu koeficients nevienam no operatoriem mobilajā telefonu tīklā kopumā nepārsniedz pat 0,1%, kas nozīmē, ka prognozētas mobilā telefonu tīkla noslodzes gadījumā visi savienojumi ir sekmīgi un pakalpojums vienmēr ir pieejams.

Izvērtējot iekšzemes balss telefonijas pakalpojuma savienošanas laika rādītājus ilgstošākā laika periodā, Bite Latvija un LMT mobilajā elektronisko sakaru tīklā vērojamas salīdzinoši nelielas šī rādītāja vidējo vērtību izmaiņas. Savukārt salīdzinot rādītājus Tele2 mobilajā elektronisko sakaru tīklā ik gadus redzama pakāpeniska vidējā savienošanas laika samazināšanās, liecinot par šī rādītāja uzlabošanos, šobrīd atrodoties līdzvērtīgā vērtību diapazonā salīdzinājumā ar citiem operatoriem.

Analizējot Bite Latvija, Tele2 un LMT runas pārraides kvalitātes rādītājus gan savā starpā, gan iepriekšējo gadu griezumā, SPRK secina, ka tie ir saglabājušies praktiski nemainīgi labā kvalitātē.

Apskatot minēto operatoru īsziņu pakalpojuma kvalitātes rādītājus, SPRK secina, ka tie ir nevainojami un vidējais īsziņu piegādes laiks nepārsniedz septiņas sekundes. Vienlaikus jānorāda, ka 2015.gadā mērījumu laikā fiksētas tikai atsevišķas nesekmīgas īsziņas, kas nozīmē, ka tās bija saņemtas laikā, kas nepārsniedz piecas minūtes. Tas liecina par stabilu un nevainojamu īsziņu pakalpojuma darbību BITE Latvija, Tele2 un LMT mobilajos elektronisko sakaru tīklos.

Lai izvērtētu balss telefonijas un īsziņu pakalpojuma kvalitāti SPRK 2015.gadā Bite Latvija, Tele2 un LMT mobilajos telefonu tīklos kopumā veica 60000 izsaukumus un nosūtīja 9000 īsziņas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paātrinot vienkāršo pārrobežu sīkpaku piegādi, «Latvijas Pasts» sācis aicinājumus par sūtījuma saņemšanu pasta nodaļā sūtīt uz klienta norādīto mobilā tālruņa numuru, informē «Latvijas Pasta» Sabiedrisko attiecību speciāliste Vineta Danielsone.

Lai paātrinātu un vienkāršotu pasta sūtījumu piegādes procesu, «Latvijas Pasts» sācis ieviest jaunu aicinājumu piegādes sistēmu vienkāršajām pārrobežu sīkpakām, kuras izmēra dēļ nav iespējams ievietot adresāta pastkastītē. Līdz šim adresāti aicinājumus par šādiem sūtījumiem saņēma pastkastītēs, savukārt turpmāk, ja uz sūtījuma būs precīzi norādīts adresāta mobilā tālruņa numurs, aicinājums tiks nosūtīts īsziņas formātā.

Tāpēc «Latvijas Pasts» aicina klientus, noformējot sūtījumus ārvalstu interneta veikalos, parūpēties, lai adresāta sadaļā tiktu norādīts arī mobilā tālruņa numurs – pretējā gadījumā aicinājums tiks piegādāts adresāta pastkastītē tradicionālajā papīra formātā. Ja adresāts sīkpaku neizņems septiņu dienu laikā kopš īsziņas nosūtīšanas datuma, astotajā dienā tiks piegādāts aicinājums adresāta pastkastītē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Lietuvas Bankas amatpersona: Ir pazīmes par mēģinājumiem destabilizēt Swedbank finansiālo stāvokli

LETA, 27.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir pazīmes, ka saistībā ar mediju ziņoto par aizdomām, ka caur Lietuvas «Swedbank» varētu būt atmazgāta Ukrainas eksprezidenta Viktora Janukoviča kukuļos saņemtā nauda, tiek mēģināts ietekmēt «Swedbank» finansiālo

stabilitāti, trešdien paziņoja Lietuvas centrālās bankas Uzraudzības dienesta direktors Vītauts Valvonis.

«Mums ir informācija, ka »Swedbank« klienti saņem īsziņas, kurās teikts, ka viņu līdzekļi tiek pārskaitīti no šīs bankas uz citu banku. Mēs runājam par nopietnām lietām, ne tikai par izmeklēšanu par naudas atmazgāšanu, taču arī par mēģinājumu destabilizēt finansiālo stāvokli, un tas jau ir pietiekami nopietni,» žurnālistiem teica Valvonis.

Lietuvas Banka trešdien savā lapā sociālajā tīklā «Facebook» brīdināja, ka «Swedbank» klienti saņem melīgas īsziņas, kurās apgalvots, ka banka 2.martā pārtrauks darbību, un ka viņu konti tiek pārcelti uz citu banku, kā arī tiek norādīts numurs kontam, uz kuru tiek aicināts pārskaitīt naudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Huawei Watch ir viens no izskatīgākajiem un nopietnāko iespaidu radošajiem viedpulksteņiem

Lai gan daudzsološās valkājamās tehnoloģijas šā gada otrajā ceturksnī pirmo reizi piedzīvojušas pārdošanas apjomu kritumu, viedpulksteņu tirdzniecībai pasaulē sarūkot par trešdaļu, šīs preces nav palikušas mazāk iekārojamas. Tomēr pircējus var saprast – kvalitatīvie gudrie laikrāži maksā pat vairāk nekā vidusmēra viedtelefons, tādēļ tie vairākumam patērētāju ir faktiski nesasniedzami. Tas attiecas arī uz šī apskata varoni Huawei Watch.

Dizains

Ar šo pulksteni gigantiskā ķīniešu korporācija neapšaubāmi mērķējusi uz biznesa auditoriju. Par Huawei Watch piederību elitei signalizē pat glītā iepakojuma kastīte ar ādai līdzīga materiāla apdari iekšpusē, nemaz nerunājot par pašu ierīci. Viedpulkstenis pieejams dažādās krāsās un ar dažādu dizainu ādas un metāla siksniņām. DB rīcībā bija melnā versija ar melnu nerūsējoša tērauda aproces tipa stiprinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

LMT atceļ viesabonēšanu un maksu starptautiskajiem zvaniem visā Eiropā

Lelde Petrāne, 31.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1. novembra Latvijas Mobilais Telefons (LMT) atceļ robežas sarunām Eiropā*. LMT klienti par fiksētu mēneša maksu un bez papildu maksas par vienību neierobežoti varēs zvanīt un sūtīt īsziņas visās Eiropas Ekonomikas zonas (EEZ) valstīs, kā arī veikt starptautiskās sarunas uz jebkuru EEZ valsti.

Sarunas un īsziņas neierobežotā apjomā visā Eiropā par fiksētu maksu 12,90 eiro mēnesī no 1. novembra būs pieejamas ar paplašināto tarifu plānu Brīvība.

LMT gatavo jaunu piedāvājumu arī datu pārraidei EEZ valstīs, ko plāno ieviest tuvākajā laikā.

* EEZ valstis: Austrija, Beļģija, Bulgārija, Čehija, Dānija, Francija, Grieķija, Igaunija, Īrija, Itālija, Kipra, Latvija, Lielbritānija, Lietuva, Luksemburga, Malta, Nīderlande, Polija, Portugāle, Rumānija, Slovākija, Slovēnija, Somija, Spānija, Ungārija, Vācija, Zviedrija, kā arī Islande, Lihtenšteina un Norvēģija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Smsvinjetes.lv (SIA Baltic Tools) tirgū ienāk, piedāvājot iespēju par autoceļu lietošanas nodevu norēķināties ar īsziņas starpniecību

Uzņēmums piedāvā jaunu tehnoloģisku risinājumu, kas ļauj ar īsziņu veikt apmaksu par Latvijas autoceļu lietošanas vinjeti. Apmaksu iespējams veikt attālināti.

Vinjetes var iegādāties internetā, uz robežas un degvielas uzpildes stacijās. «Man šķita muļķīgi, ka ir jāapstājas, jātērē laiks, katru reizi jāsauc mašīnas parametri – cik asis, cik sver, kāda ir emisijas klase utt. Vienas vinjetes iegādei tiek patērētas vismaz piecas minūtes internetā līdz pat pusstundai degvielas uzpildes stacijā. Transporta kompānijai tas ir laiks un nauda. Šoferiem nepatīk stāvēt, jo viņiem algu maksā par to, ka viņš brauc, nevis ka stāv,» stāsta Ģirts Zariņš, smsvinjetes.lv (SIA Baltic Tools) vadītājs. Turklāt šoferiem no sākuma jāiegulda sava nauda un vēlāk čeki jānes uz uzņēmuma grāmatvedību, kam jāiegrāmato katrs norēķins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Swedbank brīdina par krāpniekiem, kuri bankas vārdā izsūta SMS

Zane Atlāce - Bistere, 04.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Swedbank" rīcībā nonākusi informācija, ka krāpnieki bankas vārdā klientiem izsūta viltus īsziņas (SMS).

Īsziņās tiek sūtītas krāpnieciskas interneta saites, kuras atverot, klienti tiek novirzīti uz viltus "Swedbank" interneta bankas lapu.

Banka aicina klientus neuzķerties uz krāpšanas mēģinājumu, jo banka nekad nesūtīs interneta saites SMS veidā. Ievadot pieejas kodus "Swedbank" internetbankā, jāpievērš uzmanība mājas lapas adresei. Ja tā nav www.swedbank.lv, šādā lapā pieejas kodus ievadīt nedrīkst.

Banka atgādina nenodot trešajām personām arī savus internetbankas piekļuves datus - kodu kalkulatoru vai Smart-ID pieejas kodus. Banka vai Smart-ID tehniskais dienests nekad nezvanīs klientiem un nelūgs apstiprināt savus pieejas kodus, tā vietā bankas darbinieki palūgs klientam pašam sazināties ar banku, kas ir drošs saziņas veids.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

IT uzņēmums: Krāpnieki biežāk uzbrūk Apple ierīcēm, pieņemot, ka to īpašnieki ir turīgāki

LETA, 21.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kibernoziedznieki arvien biežāk par saviem upuriem izvēlas Apple ierīču lietotājus, jo uzskata, ka viņiem, visticamāk, ir lielāki ienākumi, norāda antivīrusu programmu izstrādātāja eScan eksperti.

Kā norāda uzņēmuma eksperti, nesen Lielbritānijā konstatēts jauns krāpšanas veids, kurā Apple lietotāji saņem īsziņas šķietami no Apple uzņēmuma ar brīdinājumu par to, ka beigām tuvojas Apple ID termiņš. Īsziņas saņēmēji tiek aicināti uzspiest uz īsziņā norādītās saites, kas ved uz neīstu Apple vietni, un tur ievadīt savus Apple ID pieslēgšanās datus.

Ievadot Apple ID pieslēgšanās datus, krāpnieku vietnē parādās uzraksts, ka lietotāja ID ir bloķēts un tā atbloķēšanai nepieciešams atklāt vairāk datu, piemēram, tālruņa numuru, adresi un kredītkartes datus. Turklāt cietušajiem tiek pieprasīts norādīt atbildes uz papildu drošības jautājumiem, piemēram, par mātes pirmslaulību uzvārdu, vai arī atklāt autovadītāja apliecības vai personas identifikācijas kartes numuru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Attīstot "OneIT" integrēto pakalpojumu konceptu, mobilo sakaru operators "Bite" uzsāk piedāvāt biznesa klientiem arī fiksētos telefona sakarus, Informē uzņēmumā.

Jaunā pakalpojuma iekļaušanu "OneIT" konceptā ietekmējis aizvien aktuālais pieprasījums pēc fiksētajiem sakariem biznesa klientu vidū, kā arī uzņēmumu pieaugošā vēlme saņemt visus informācijas un komunikāciju tehnoloģiju (IKT), kā arī telekomunikāciju pakalpojumus pie viena pakalpojumu sniedzēja.

Tāpat kā mobilie, arī fiksētie balss sakari ir svarīgi daudzu nozaru uzņēmumiem, tādēļ "Bite" paplašinājusi "OneIT" integrēto pakalpojumu konceptu, iekļaujot tajā arī fiksētos telefona sakarus. Jāuzsver, ka mūsdienās fiksētās līnijas funkcijas ir daudz plašākas nekā kādreiz. Piemēram, fiksētās sakaru līnijas un "Viedā zvanu pārvaldnieka" pakalpojumi ļauj vēl optimālāk pārvaldīt sava uzņēmuma ienākošo un izejošo zvanu plūsmu, tostarp uzlabojot klientu apkalpošanas kvalitāti un komandas darba produktivitāti. Proti, ar "Viedā zvanu pārvaldnieka" pakalpojuma starpniecību ir iespējams novirzīt zvanus, ja kāds no adresātiem ir aizņemts, iestatīt automātiskā atbildētāja paziņojumus, veikt zvanu ierakstus, lai pēcāk analizētu klientu apkalpošanas kvalitāti u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tele2 atkārtoti iesniedzis sūdzību IUB par Zemkopības ministrijas mobilo sakaru pakalpojumu iepirkumu

LETA, 21.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators «Tele2» atkārtoti iesniedzis sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) par mobilo sakaru pakalpojumu iegādi Zemkopības ministrijai (ZM) un tās padotībā esošajām tiešās pārvaldes iestādēm, liecina IUB publiskotā informācija.

«Tele2» komercdirektors Raivo Rosts sacīja, ka IUB lēmums noteica, ka ZM jāizslēdz konkursa nolikumā noteiktais vērtēšanas kritērijs par konkrētās frekvencēs raidošo bāzes staciju skaitu. «ZM šo IUB lēmumu pēc būtības nav ņēmis vērā, jo veicis tikai korekcijas, mainot punktu skaitu, kas piešķirams par konkrētajā frekvencē raidošajām bāzes stacijām,» skaidroja Rosts.

Savukārt ZM uzsvēra, ka tā ir ņēmusi vērā IUB Iesniegumu izskatīšanas komisijas 25.jūlija lēmumā noteikto uzdevumu veikt grozījumus un pilnveidojusi nolikuma nosacījumus.

«Konkursa nolikums ir izstrādāts atbilstoši pasūtītāja vajadzībām, lai noteiktu saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu, un tajā ir iekļautas prasības un precizēti vērtēšanas kritēriji tīkla pārklājuma nodrošinājumam, bāzes staciju sadalījumam pēc skaita un frekfencēm, gan arī pakalpojumu pieejamības rādītājiem atbilstoši Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) veiktajiem mērījumiem,» uzsvēra ZM.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektroniskas iebraukšanas kartes Jūrmalā šosezon, visticamāk, vēl neieviesīs

Šā gada februārī spēkā stājās jaunie Jūrmalas domes noteikumi par transportlīdzekļu iebraukšanu īpašā režīma zonā pilsētas administratīvajā teritorijā, kas paredz elektronisku iebraukšanas karšu ieviešanu, kas aizstātu līdzšinējās papīra caurlaides. Šim nolūkam Jūrmalas dome izsludināja iepirkumu, tomēr vēlāk atklājies, ka jāmaina konkursa nolikums. Jūrmalas pašvaldības pārstāve Zane Leite informē, ka 22. februārī nolemts izsludināt jaunu konkursu. Vienreizējo caurlaižu sistēmā izmaiņu nebūs – tāpat kā līdz šim, caurlaidi varēs iegādāties iebraukšanas punktos, ar īsziņas vai mobilās aplikācijas starpniecību. Tā kā konkurss izsludināts vien tagad un vēl nav zināms, kad beigsies, sistēma, kas automātiski fiksēs auto numurus un salīdzinās ar datu bāzēm, kā arī automātiski izrakstīs sodus, no 1.aprīļa nesāks darboties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Labrīt! Viss pilns», «Labdien! Pagaidām abas vietas rezervētas», «Vietu vairs nav»

Šādas un līdzīgas īsziņas Dienas Bizness saņēma, kad trīs svētdienas pēc kārtas sociālajā tīklā Facebook domubiedru grupā Liepāja-Rīga-Liepāja meklēja iespēju atbraukt no Liepājas līdz galvaspilsētai. Pasažieriem, kuri izmanto līdzbraukšanas iespēju, ir vairāki argumenti, kāpēc izvēlas šo nelegālo pakalpojumu. Pirmā – tā ir iespēja ieekonomēt. Biļetes cena pie vieglā auto šofera ir par 2 līdz 3 eiro zemāka nekā sabiedriskajā transportā šajā maršrutā – 8,55 eiro vietā jāmaksā 5 līdz 7. Otrs pluss šādam pakalpojumam – Liepājā šoferis pasažierim atbrauc pakaļ līdz mājām. Trešais iemesls izmantot līdzbraukšanas iespēju – šādi var tikt līdz Rīgai vai Liepājai agri no rītiem vai vakaros, kad sabiedriskā transporta reisu šajā maršrutā nav. Vēl kā argumentu pasažieri Dienas Biznesam minēja ceļā pavadīto laiku, kas vieglajiem auto ir mazāks. Taču daļa braucēju norādīja, ka ātrāka nokļūšana galamērķī visbiežāk saistīta ar ļoti ātru braukšanu. Dažkārt steidzīgie braucēji sasniedz ātrumu 140 kilometrus stundā un rada bažas, vai neizraisīs avāriju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samsung Galaxy Watch dara visu, ko varētu sagaidīt no viedpulksteņa, un arī ļauj piezvanīt

Augustā prezentējuši viedpulksteņu sērijas Gear turpinājumu, kas gan pārsaukts konservatīviem pircējiem saprotamākā vārdā Galaxy Watch, Samsung saņēma pozitīvas atsauksmes no globālajiem medijiem. To vidū ir pat tik cildinoši apzīmējumi kā šā brīža labākais viedpulkstenis vai labākais no Android viedtelefoniem. Ar ko gan tas izpelnījies šādu novērtējumu?

Jaunajā Galaxy Watch vizuāli Samsung turpinājis attīstīt divus gadus senā priekšgājēja Gear S3 koncepciju, liekot uzsvaru uz klasiska rokaspulksteņa izskatu. Galaxy Watch vēl vairāk pietuvojies prestižu zīmolu pulksteņiem un pieejams divos izmēros – 42 un 46 mm. DB rīcībā bija lielākais, maskulīnākais modelis. Tam ir pamatīgs, 1,3 cm biezs un 63 gramus smags nerūsējoša tērauda korpuss, kas iztur ieniršanu 50 metru dziļi zem ūdens. Uz rokas pulkstenis izskatās paliels, taču zem uzvalka krekla piedurknes «palien» viegli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šogad turpināsies mobilo sakaru tirgus izaugsme, intervijā teica «Tele2» valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

Viņš prognozēja, ka turpinās palielināties arī bezvadu interneta popularitāte mājsaimniecībās.

Vancovičs teica, ka 4G tehnoloģija vairākus gadus veiksmīgi konkurē ar klasiskajiem fiksētajiem interneta pieslēgumiem, līdz ar to «mobilajiem operatoriem ir vēl ko darīt».

«Tādēļ esmu pārliecināts, ka pieaugums būs. Tomēr, tieši cik liels, man pašlaik ir grūti prognozēt - tie varētu būt 2-3%,» skaidroja Vancovičs.

Viņš piebilda, ka Latvijai ir visi priekšnoteikumi, lai nozare turpinātu attīstīties. Pēc viņa teiktā, attīstība noteikti nesasniegs tādus rezultātus, kādi bija vērojami pirms krīzes, «taču mobilo sakaru nozarei svarīgi ir nevis rekordi, bet sistemātiska attīstība gadu no gada».

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

E-pakalpojumi bez prasmēm nav izmantojami

Rūta Kesnere, DB komentāru nodaļas redaktore, 27.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

To, ka digitālā plaisa mūsu sabiedrībā diemžēl ir realitāte, liecina pēdējo dienu satraukums ap Rīgas Namu pārvaldnieka (RNP) lēmumu pakāpeniski atteikties no ūdens rādītāju iesniegšanas papīra formātā.

To varēs izdarīt internetā, ar īsziņas palīdzību, vai arī lapiņas rādījumu iesniegšanai vēl aizvien būs pieejamas visos RNP klientu apkalpošanas centros. RNP arguments, ka 21. gadsimtā apstrādāt desmitiem tūkstošu manuāli rakstītu lapiņu, kur visi cipari pēc tam ir jāievada datorā, ir nonsenss, ir pilnībā pamatots. Ir tikai loģiski, ka iedzīvotājs reģistrējas portālā un ievada savus ūdens rādījumus. Bet…

Skaudrā realitāte ir tāda, ka daudziem senioriem un ne tikai viņiem, izrādās, tas nav pa spēkam. Šī situācija liek domāt, ka e-pakalpojumu plašai ieviešanai mūsu sabiedrībā šķērslis ir nevis kādas tehnoloģiskas grūtības, bet gan iedzīvotāju prasmes. Un ar to nevar nerēķināties. Protams, vecums nav sinonīms stulbumam, un ir gana daudz, piemēram, augstskolu pasniedzēju, kuri vēl 70 gados gatavo lekciju prezentācijas datoros, nemaz nerunājot par internetbankas lietošanu. Taču realitāte ir tāda, ka tie seniori, kuriem savos aktīvajos darba gados saskarsmes ar datoru un interneta lietošanu nav bijis, pašlaik, neraugoties uz visām solītajām ērtībām, to apgūt nespēj.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Garmin Venu" patiks tiem sportiska dzīvesveida cienītājiem, kuri sagaida ne vien plašas sporta pulksteņa iespējas, bet arī kvalitatīvu skārienekrānu.

Kopš iesaistīšanās ar viedtelefonu savienojamu valkājamo tehnoloģiju ražošanā aizgājušās desmitgades sākumā "Garmin" uzaudzējis prāvu piekritēju pulku, kas augstu novērtē amerikāņu ražotāja piedāvātās daudzveidīgās sporta aktivitāšu mērīšanas iespējas. Tomēr visu šo laiku kompānija pati sev «šāvusi kājā», viedajiem pulksteņiem izvēloties taupīgus, taču modernos lietotājus pavisam neuzrunājošus zemas izšķirtspējas displejus. Pērnā gada nogalē "Garmin" šo kļūmi laboja, prezentējot savu pirmo izstrādājumu ar laika garam atbilstošu AMOLED ekrānu.

Dizains

✪✪✪✪✪✪✪

(Raksta autora vērtējums: 7 punkti no 10)

Atšķirībā no "Garmin" dārgajiem modeļiem, "Venu" vizuāli ir pavisam vienkāršs un viegls. Šeit nav ne titāna, ne safīra. Korpuss veidots no plastmasas, kas mārketinga vajadzībām nosaukta par «šķiedru stiprinātu polimēru» un tikai ap pašu 1,2 collu AMOLED displeju ir dažus milimetrus plats nerūsējoša tērauda gredzens, kurā nez kādēļ iegrebtas sīkas gropes. Var jau būt, ka vizuāli tas piešķir pulkstenim savdabīgu šarmu, taču praktisku labumu nedod. Gredzenu nevar pagriezt, tādēļ šādai saķeres virsmai jēgas nav. Vēl vairāk – gropēs viegli ieķeras netīrumi un tos ir grūti izkasīt no dziļajām rievām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cat S60 ir viens no pasaulē vislabāk nocietinātajiem viedtālruņiem, tas aprīkots ar unikālu termokameru

Viedtelefonu piedāvājumā ir patiešām maz ierīču, kas radikāli atšķirtos no visām pārējām un turklāt būtu paredzētas kādam specifiskam mērķim. Viens no retajiem šādiem sugas eksemplāriem ir jaunais Cat S60, kas ne vien izskatās pēc bruņumašīnas, bet arī ir aprīkots ar līdz šim tālruņos neredzētu tehnoloģiju – termokameru, kā arī dažām citām reti sastopamām iespējām. Amerikāņu celtniecības un zemes resursu ieguves tehnikas ražotāju korporācijas Caterpillar radītie Cat sērijas mobilie tālruņi jau kopš pirmsākumiem bijuši vizuāli atšķirīgi. Tie paredzēti cilvēkiem, kuri strādā skarbā vidē, tādēļ tālruņu stiprākā puse ir izturība. Tomēr iepriekš tehniskajiem parametriem netika pievērsta pārlieka uzmanība, bet S60 var palepoties ar tīri pieklājīgu aprīkojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Tehnoloģiju apskats: Samsung Gear Fit2 Pro

Jānis Vēvers, 01.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Samsung jaunākā viedā aproce vilina ar iespēju ienirt pussimts metru dziļumā un noglabāt mūziku iebūvētajā atmiņā

Viedās aproces kopš pirmsākumiem bijis visnotaļ savdabīgs produkts valkājamo tehnoloģiju tirgū. Lielākoties to funkcionalitāte aprobežojas ar fizisko aktivitāšu mērīšanu, un tām ir pagrūti spēkoties ar viedajiem pulksteņiem. Iespējams, tādēļ vairāki spēlētāji pamājuši ardievas aproču ražošanai. Samsung gan vēl turas un, rudenī piesakot savu jauno aproci Gear Fit2 Pro, centies paplašināt tās pielietojumu. Ar to var nirt dziļāk ūdenī, iebūvētajā atmiņā noglabāt mūziku un klausīties bez telefona iesaistīšanas. Vai ar to pietiek?

Dizains

Tos, kuri turējuši rokās pērnā gada Gear Fit2, jaunais modelis nepārsteigs, jo tas izskatās identiski. Plānā, ar ieliektu SuperAmoled ekrānu apveltītā 34 gramus smagā aproce cieši piekļaujas pie plaukstas locītavas un ikdienā netraucē. Ekrāns nemanāmi saplūst ar gumijoto siksniņu, kam personību piešķir rombu formas reljefs. To var nomainīt pāris sekunžu laikā, nospiežot korpusa apakšā esošās fiksācijas «austiņas». DB rīcībā pabijusī sarkanmelnā versija izskatās gana glīta, lai to nebūtu neērti nēsāt kopā ar ikdienas uzvalku. Pie svinīgāka apģērba gan tā neiederēsies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Zaudējot ABLV Bank, mēs zaudējam labākos

Sandris Točs, speciāli DB, 14.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Tieši Gaida Bērziņa laikā tika uzbūvēta šī «administratoru pūlu» sistēma, radās šīs administratoru apvienības, kas garantēja, ka parādnieks var tikt pie «pareizā» administratora, kas akceptēs kaut kādas «kreisās» ārpusbilances saistības, kas palielinās kopējo parādu un līdz ar to samazinās bankas iespējas saņemt atpakaļ savu naudu,» saka AS West Kredit valdes priekšsēdētājs Sergejs Maļikovs

Pēc notikušās advokāta Mārtiņa Bunkus slepkavības no visām pusēm tagad dzirdam stāstus, kas sākas apmēram tā «advokātu aprindās visi sen jau zināja». Varbūt jūs arī varat pastāstīt, ko «visi sen jau zina» jūsu aprindās?

Pastāstīšu kaut ko tādu, ko jūs neatradīsiet ne Google, ne Delfi, ne pietiek.com. Kreditēšanas nozarē darbojos apmēram no 1998.gada. Bet kāpēc es ar to vispār sāku nodarboties? Tāpēc, ka es pirms tam lielu naudu pazaudēju Capital Bank. Krievijas 1998.gada krīze skāra arī vairākas Latvijas bankas – bankrotēja Rīgas komercbanka un arī Capital Bank, kas atradās Brīvības ielā. Tad es pazaudēju 1 miljonu dolāru, kas tolaik bija ļoti daudz un arī tagad nav maz. Un zināt, kas bija bankas administrators? Jūs gan jau tajā laikā noteikti nebijāt dzirdējuši pat tādus vārdus kā «administrācija» un «likvidācija». Bankas likvidators tātad bija Ilmārs Krūms. Un zināt, kas viņam palīdzēja, skraidīja un pienesa papīrus? Gaidis Bērziņš un Lauris Liepa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijas Pasts uzsācis vērienīgu tehnoloģiskās modernizācijas projektu

Monta Glumane, 31.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot vairāk nekā divus miljonus eiro, Latvijas Pasts uzsācis pasta tīkla vērienīgāko tehnoloģiskās modernizācijas projektu pēdējos gados

Projekts paredz visās pasta nodaļās ieviest mūsdienīgu kases sistēmu, jaunus maksājumu karšu termināļus un ierīces, kas nodrošinās klientu elektronisku parakstīšanos par reģistrēto sūtījumu saņemšanu. Uzņēmums paredz, ka jauno sistēmu ieviešanas rezultātā kopējais pakalpojumu sniegšanas un datu apstrādes ātrums pasta nodaļās paātrināsies vairākkārt, vienlaikus nodrošinot to augstāko aizsardzību pret ārējiem riskiem. Kases sistēmu maiņas process uzsākts šā gada oktobrī un attieksies uz visām vairāk nekā 400 pasta nodaļām, kopumā ar jauno sistēmu plānojot aprīkot 600 darbavietu. Paredzams, ka šis modernizācijas projekts tiks pabeigts 2019. gada pirmajos mēnešos, paralēli instalējot arī jaunākās paaudzes maksājumu karšu termināļus un paraksta ierīces. Pie jauno tehnoloģiju projekta uzņēmuma vadība sāka strādāt jau 2016. gada otrajā pusē, taču sekoja izmaiņas normatīvajā regulējumā un tehniskās specifikācijas nācās pārstrādāt, kā rezultātā ieilga arī iepirkuma process. «Kases sistēmu modernizācijas process normatīvā regulējuma izmaiņu rezultātā nevirzījās tik ātri, kā tas bija ieplānots no mūsu puses, sākot realizācijas pirmo kārtu. Taču šobrīd izveidojies komplekss projekts, kas pilnībā atbilst valsts noteiktajām prasībām un vienlaikus papildināts gan ar jaunākās paaudzes banku karšu termināļiem, gan digitālā paraksta ierīcēm reģistrēto sūtījumu saņemšanai,» stāsta Latvijas Pasta valdes loceklis Kristaps Krūmiņš. Jaunās kases sistēmas atbilst aktuālākajam normatīvo aktu regulējumam, to veiktspēja ir aptuveni četras reizes ātrāka nekā līdz šim Latvijas Pasta nodaļās lietotajām sistēmām, kā arī kases sistēmās izmantotas jaunākās operētājsistēmas un antivīrusu versijas. Līdzšinējās kases sistēmas uzņēmumā ekspluatētas kopš 2005. gada un uzskatāmas par novecojušām visās to izpausmēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Atklāta čeku loterijas mājaslapa, pirmā izloze 11.augustā

Zane Atlāce - Bistere, 21.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas, 21.jūnija ir pieejama jaunā Čeku loterijas tīmekļvietne cekuloterija.lv, bet reģistrēt čekus tajā varēs tikai no 1.jūlija, kas ir oficiālais Čeku loterijas sākuma datums, informē Valsts ieņēmumu dienests (VID).

Informācija mājaslapā liecina, ka pirmā izloze notiks 11.augustā.

Jau vēstīts, ka Čeku loterija Latvijā notiek pirmo reizi. Lai tajā piedalītos un pretendētu uz naudas laimestiem, kā arī uz Padziļinātās sadarbības programmas dalībnieku sarūpētajām papildu balvām, mājaslapā ir jāreģistrē čeks, kvīts vai biļete par kopējo summu vismaz 5 eiro. Darījumu apliecinošajam dokumentam ir jābūt izsniegtam par preci vai pakalpojumu, kas saņemts no Latvijā reģistrēta nodokļu maksātāja.

Čeku loterijā var piedalīties ikviens bez vecuma ierobežojuma, izņemot VID darbiniekus un Čeku loterijas tīmekļvietnes izstrādātāja SIA «Mobilly» pārstāvjus. Čeku loterijā var piedalīties arī bērni, tikai tādā gadījumā reģistrētajā čekā nedrīkst būt tādi pirkumi kā alkoholiskie dzērieni, tabakas izstrādājumi un enerģijas dzērieni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liela apjoma datubāze, kurā tika glabātas desmitiem miljonu īsziņas, ko uzņēmumi sūtījuši potenciālajiem klientiem, izrādās bijusi pieejama ikvienam, ziņo TechCrunch.

Datubāzes glabātājs ir uzņēmums "TrueDialog", kas nodarbojas ar īsziņu nosūtīšanu starp uzņēmumiem un augstākās izglītības sniedzējiem, sniedzot iespēju nosūtīt lielu ziņu skaitu vienlaicīgi.

Datubāzē uzglabājās gadiem ilgi krātas ziņas, tai skaitā klientu nosūtītās atbildes. Taču nesen atklājās, ka datubāze nebija pasargāta ar drošības pieejas kodiem, informācija nebija šifrēta un tādējādi pieejama ikvienam.

Regulāru drošības pārbaužu laikā šā gada novembra sākumā datus uzgāja interneta drošības pētnieki. Atklājās, ka, apvienojumā ar saņēmēju tālruņa numuriem, bija pieejama informācija gan par universitāšu norēķinu sistēmām, gan reklāmas ziņas no uzņēmumiem, kas saturēja atlaižu kodus, gan darba sludinājumi un cita nozīmīga informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

LLKA: Arī nākotnē nepieciešams atbalsts mazajām un vidējām piensaimniecībām

Žanete Hāka, 12.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Lauksaimniecības kooperatīvu asociācijas (LLKA) organizētajā Piena nozares darba grupas sanāksmē piena kooperatīvu vadītāji aktualizēja mazo un vidējo saimniecību lomu Latvijas tautsaimniecības attīstībā, informē LLKA.

LLKA piena nozares darba grupas izbraukuma sanāksmē, kas norisinājās Jēkabpils novada Zasas pagastā, kooperatīvu vadītāji kā vienu no Latvijas tautsaimniecības attīstības instrumentiem uzsvēra mazo un vidējo piena saimniecību attīstību.

LLKA Piena nozares darba grupas vadītāja un piena kooperatīva „Pienupīte” vadītāja Mirdza Feldmane: «Ņemot vērā Latvijas lauku ģeogrāfiskās īpatnības un zemes resursu izmantošanas iespējas, kas galvenokārt skar Vidzemes, Latgales un Ziemeļkurzemes piena nozarē strādājošos lauksaimniekus, arī turpmāk nepieciešams atbalsts mazajām un vidējām saimniecībām, kurās ganāmpulka lielums ir līdz 100 govīm. Tas saglabātu nodarbinātību laukos, kā arī sekmētu tīras vides saglabāšanu. Taču viens no aspektiem, kam zemniekiem joprojām ir jāpievērš uzmanība, ir piena kvalitātes nodrošināšana.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Patērētāji ārzemēs par mobilo sakaru izmantošanu maksās tikpat cik savā valstī

Žanete Hāka, 06.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlamenta (EP) deputāti ar ceturtdienas balsojumu likvidējuši pēdējo šķērsli ceļā uz viesabonēšanas piemaksu atcelšanu.

Šā gada 15.jūnijā gaidāmā viesabonēšanas piemaksu atcelšana ļaus patērētājiem esot ārzemēs lielot mobilo tālruni par tādu pat cenu kā mājās.

Eiropas patērētajiem tā ir liela uzvara, teica ziņotāja Miapetra Kumpula-Natri (S&D, Somija), piebilstot, ka viesabonēšanas piemaksas tiks atceltas no 15.jūnija. Ceļojot uz citām ES valstīm, patērētāji varēs telefonā lasīt e-pastus, lietot kartes, publicēt foto sociālajos medijos, zvanīt un sūtīt īsziņas bez papildus maksas.

EP ar 549 balsīm par, 27 pret un 50 eiroparlamentāriešiem atturoties apstiprināja neformālu vienošanos ar otru ES likumdevēju - ES Padomi (dalībvalstu ministriem) par viesabonēšanas vairumcenu griestiem, tādējādi likvidējot pēdējo šķērsli ceļā uz patērētājiem būtisko jaunumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Latvieši gādā par drošību tūlīt

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors. Sagatavoja Didzis Meļķis, 07.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šoruden General Motors vicepriekšsēdis Roberts Lucs prognozēja, ka pēc 15 līdz 20 gadiem cilvēku vadītas automašīnas drošības apsvērumu dēļ uz ceļiem būs aizliegtas. Šī pati loģika vada arī vairākos Latvijas tehnoloģiju jaunuzņēmumos iesaistīto Rihardu Gailumu. Viņa 2015. gadā dibinātā Pilot Automotive Labs (turpmāk ‒ PILOT) ir radījusi šādu dzīvību glābjošu tehnoloģiju, turklāt pielāgojot to cenas ziņā pieejamām lietotām automašīnām.

Kompānijai ir komanda ar starptautisku izglītību un pieredzi tehnoloģiju jomā. Ar Rihardu kopā strādā programmētājs un industriālais dizainers ar 30 gadu stāžu Andris Eihmanis un Masačūsetsas Tehnoloģiju institūta Inovācijas un globālās līderības programmas absolvents Juris Bariss. PILOT ir izgājusi jau divus jaunuzņēmumu akseleratorus ‒ Enchant.vc Singapūrā un Infiniti Lab Honkongā. Kompānijai ir partnerība ar Elektronikas un datorzinātņu institūtu Rīgā, kur tiek veikti pētījumi un ārpakalpojumi. Kopā ar šo partneri PILOT ir izveidojusi Augsto tehnoloģiju izglītības biedrību, kas savukārt vada bezpilota auto tehnoloģiju trasi.

Vairums auto un moto kompāniju fokusējas uz augstas autonomijas pakāpes braucamajiem, bet – uz jauniem braucamajiem. Tāpēc arī inovācijas parasti iesniedzas tieši jaunajās automašīnās, kas nozīmē reālas pārmaiņas dzīvē vien pēc gadu desmitiem. Turpretī PILOT risinājumi ir mērķēti uz tūlītējām pārmaiņām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Latvijas Pasts aicina pieteikties e-aicinājumiem par reģistrēto sūtījumu saņemšanu

Db.lv, 17.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasts sāk piedāvāt elektronisko aicinājumu pakalpojumu mobilo īsziņu veidā arī par reģistrētu – ierakstītu un/vai apdrošinātu – sūtījumu saņemšanu.

Tā kā atbilstoši normatīvajam regulējumam attiecībā uz reģistrētajiem sūtījumiem adresātam ir jāsniedz sava piekrišana elektroniskai saziņai, šā pakalpojuma saņemšanai klientam būs jāpiesakās, norādot precīzu un funkcionējošu sava mobilā tālruņa numuru. Kopš 2017.gada novembra Latvijas Pasts ar īsziņām jau informē vienkāršo sīkpaku saņēmējus no ārvalstu interneta veikaliem.

Izmantojot jauno pakalpojumu, klienti – gan fiziskas, gan juridiskas personas – varēs saņemt elektroniskos aicinājumus mobilās īsziņas formātā par tiem pasta nodaļā saņemtajiem reģistrētajiem sūtījumiem, uz kuriem būs norādīts adresāta pareizs mobilā tālruņa numurs. Šādu sūtījumu lielāko daļu veido sīkpakas, pakas un eksprespasta sūtījumi no interneta veikaliem, jo, iepērkoties tajos, viena no aizpildāmajām pasūtījuma sadaļām tradicionāli ir mobilā tālruņa numurs, kuru izsūtītājs parasti norāda arī uz sūtījuma.

Komentāri

Pievienot komentāru