Pakalpojumi

Strauji augošs uzņēmums: arī mazākas kompānijas sapratušas, ka vajag reklāmas

Kārlis Vasulis,
 speciāli DB, 10.01.2014

Jaunākais izdevums

Arī mazāki uzņēmumi ir sapratuši nepieciešamību pēc reklāmas un sabiedrisko attiecību speciālistu pakalpojumiem .

Tāpēc pieprasījums pēc tiem varētu palielināties, prognozē reklāmas aģentūras SIA Initiative Latvia vadītājs Rihards Frīdenbergs.

Viņa vadītais uzņēmums ietilpst Igaunijas OU Playground grupā. Tas ir dibināts 2010. gadā un pārstāv starptautisku mediju aģentūru tīklu Initiative. Daudziem piedzīvotā finanšu krīze bijusi iespēju laiks, un arī SIA Initiative Latvia ir izdevies nostiprināties tirgū un strauji attīstīties. DB sadarbībā ar Lursoft veidotajā Gazeļu sarakstā SIA Initiative Latvia ir vienpadsmitais straujāk augošais uzņēmums Latvijā un desmitais straujāk augošais uzņēmums Rīgā.

Krīzes radītā iespēja

Initiative Latvia pamatdarbība saistās ar komunikācijas stratēģiju izstrādi klientiem, mediju reklāmas pirkšanas un plānošanas pakalpojumiem, kā arī mediju auditu, sociālo mediju stratēģiju izstrādi un realizēšanu, un citiem ar reklāmas industriju saistītiem pakalpojumiem.

«Runā, ka krīze bija iespēju laiks. Domāju, ka mums to ir izdevies pierādīt. Piesaistot savā komandā spēcīgus nozares profesionāļus un ieguldot biznesā ne tikai naudu un laiku, bet arī sirdi un dvēseli, ir iespējams sasniegt lielas lietas relatīvi īsā laikā. Tāpēc skumji klausīties cilvēkos, kuri par iespēju zemēm sauc jebkuras citas, tikai ne Latviju – domāju, ka mēs esam labs piemērs tam, kas uzskatāmi pierāda pretējo,» stāsta SIA Initiative Latvia vadītājs Rihards Frīdenbergs.

Stāstot, kā izdevies tik strauji pieaudzēt apgrozījumu krīzes novājinātajā un piesātinātajā reklāmas un PR aģentūru tirgū, R. Frīdenbergs norāda, ka, iestājoties recesijai, savā ziņā mainījās tirgus noteikumi – ierobežoti projektu budžeti un mazāka sagaidāmā peļņa. «Iespējams, daudzi lielie nozares spēlētāji nebija tam gatavi, tāpēc mums kā jaunpienācējiem tieši krīze bija īstais laiks, lai veiktu izrāvienu. Protams, jābūt godīgiem pašiem pret sevi – lielākais pieaugums biznesā ir tieši pašā sākumā, un nedomāju, ka procentuālais pieaugums saglabāsies, lai gan apgrozījums procentuāli noteikti turpinās augt,» atzīst Initiative Latvia vadītājs. Īpaši R. Frīdenbergs izceļ pēckrīzes periodā izveidotu komandu ar dziļu izpratni par nozari un klienta biznesu, – tas esot spēcīgs stūrakmens uzņēmuma veiksmes stāstam.

Dinamiska nozare

Situāciju nozarē R. Frīdenbergs raksturo kā dinamisku. Dinamika nav bijusi pazudusi arī krīzes laikā, vienkārši bija mainījušies spēles noteikumi. Pieprasījums pēc reklāmas un PR pakalpojumiem samazinājās nozarēs, kas tiešā veidā ir saistītas ar patērētāju pirktspēju – automašīnu, nekustamā īpašuma tirdzniecībā u.c. Tomēr bija nozares, kurās aktivitāte bija nemainīga, piemēram, plaša patēriņa preču tirgotājiem. Šobrīd R. Frīdenbergs situāciju nozarē uzskata pat par interesantāku, jo demogrāfijas faktoru ietekmē daudzi lielie klienti plāno nākamā gada budžetus samazināt. Tam esot racionāls pamatojums – ja mūsu kļūst mazāk, tas nozīmē, ka pēc veselām preču/pakalpojumu kategoriju grupām pieprasījums kritīsies, proti, ir preces, kuras viens cilvēks spējīgs patērēt tikai tik, cik tas ir nepieciešams, piemēram, – higiēnas preces. Ja cilvēku skaits turpina samazināties, investīcijas reklāmā pašreizējā līmenī ir nepamatotas, nerunājot nemaz par budžetu pieaugumu, uzskata R. Frīdenbergs. Šobrīd reklāmas tirgus produkti esot pieprasīti, un pieprasījums pēc tiem tikai augs, jo arī mazie un vidējie uzņēmumi ir sapratuši nepieciešamību pēc reklāmas un sabiedrisko attiecību nozares speciālistu pakalpojumiem, apgalvo R. Frīdenbergs. Tomēr aktuāls ir jautājums, – vai visi ir gatavi maksāt par labu servisu. Nereti uzņēmēji izvēloties zemākas kvalitātes pakalpojumu sniedzējus, jo tie sevi labi prot pārdot, prasa salīdzinoši mazāku samaksu. Taču ilgtermiņā uzņēmējiem nākas vilties kvalitātē, dažkārt jārēķinās ar vēl lielākām investīcijām, lai saglābtu situāciju. «Neieteiktu riskēt ar savu zīmolu, jo dažreiz neprofesionāli izstrādātas komunikāciju stratēģijas, neveikli radīti risinājumi var sāpīgi atspēlēties vai pat iznīcināt biznesu,» norāda Initiative Latvia vadītājs. Ņemot vērā to, ka aģentūra tikai nesen nosvinējusi trešo dzimšanas dienu, klientu portfelis uzņēmumam nav liels – ap 25 klientiem, tomēr starp tiem ir pazīstami zīmoli (Drogas, Credit24, Tukuma piens, A-Aptieka u.c). «Lielākoties klientu iegūšana saistīta ar uzsvaru klientu organizētu mediju aģentūru atlasē, taču ir vērojama tendence, kad klienti uzrunā mūs, balstoties uz atsauksmēm,» stāsta R. Frīdenbergs.

Speciālistu deficīts

Stāstot par nākotnes plāniem, Initiative Latvia vadītājs norāda, ka uzņēmums turpinās attīstīt digitālo mediju un sociālo mediju departamentu. Līdzekļi tiek ieguldīti pētījumos, lai uzlabotu aģentūras darbības efektivitāti. Kopumā, ņemot vērā ekonomisko un politisko situāciju Latvijā, Eiropā un pasaulē, esot sarežģīti precīzi paredzēt veicamos soļus uz priekšu tālāk par diviem trim gadiem. Kā lielāko nozares problemātiku R. Frīdenbergs min kvalificētu speciālistu deficītu. «Šis ir viens no sāpīgākajiem jautājumiem, bet, runājot ar sadarbības partneriem, atklājas, ka tas neattiecas tikai uz reklāmas industriju – tā ir daudz plašāka problēma. Tāpēc spriežam par iespējām iesaistīties noteiktās izglītības struktūrās, lai veicinātu kvalificētas nozares profesionāļu paaudzes attīstību nākotnē,» viņš atklāj.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Apbalvoti straujāk augošie uzņēmumi jeb Gazeles

Dienas Bizness, 25.09.2013

No kreisās: Rihards Platais (SIA Aqua Latvia - Vidzemes Gazele), Pēteris Senkāns (SIA Piche - Rīgas un Pierīgas Gazele), Ināra Līce (SIA Lielupes kuģniecība - SEB bankas specbalva), Toms Jurjevs (4finance - Latvijas Gazele), Ģirts Ančevskis (SIA Lesjofors Gas Springs - Kurzemes Gazele)

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 25. septembrī norisinājās Gazele 2013 apbalvošanas ceremonija, kuras ietvaros par Latvijas Gazeli atzīts finanšu pakalpojumu sniedzējs AS 4finance. Par straujāko darbinieku skaita pieaugumu uzteikts SIA Placis un godināti straujāk augošie uzņēmumi arī Latvijas reģionos. Topa rezultāti liecina, ka Gazeļu skaits jau trešo gadu Latvijā turpina pieaugt.

Šogad Gazeles statueti un titulu Latvijas Gazele ieguva AS 4finance. Šis finanšu nozares uzņēmums piedzīvojis vislielāko izrāvienu kopš 2010. gada, apgrozījumu audzējot 67 reizes un piecu gadu laikā uzsākot darbu kopumā 13 valstīs, trijos kontinentos. Uzņēmuma apgrozījums pērn sasniedzis 24,7 miljonus latu.

«Šis ir novērtējums visai 4finance grupai un ikvienam tās darbiniekam. Šobrīd visās darbības valstīs mums uzticas jau vairāk nekā viens miljons klientu. Gan šis skaitlis, gan arī pats apbalvojums ir tiešs indikators tam, ka Latvijā ir uzņēmumi, kas spēj eksportēt arī finanšu pakalpojumus un inovatīvus IT risinājumus. Vienlaikus šis apbalvojums liecina, ka 4finance grupas sniegtie finanšu pakalpojumi ir būtiski lielam skaitam cilvēku un ir tiešām sabiedriski nozīmīgi. Vēlos uzsvērt, ka 4finance grupa arī turpmāk ir apņēmusies saviem klientiem sniegt vislabāko iespējamo servisu un kvalitatīvākos pakalpojumus, kā arī mērķtiecīgi turpināt attīstīt savu darbību eksporta tirgos,» uzsver Toms Jurjevs, 4finance izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

TAVA reklāmas aktivitātēm Krievijā atvēlēs aptuveni 91 tūkstoti latu

Gunta Kursiša, 25.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklāmas aktivitāšu īstenošanai 2013. gadā Krievijā Tūrisma attīstības valsts aģentūra (TAVA) plāno atvēlēt 91,5 tūkstošus latu, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Pašlaik, meklējot reklāmas pakalpojumu nodrošinātāju, TAVA ir izsludinājusi konkursu. Komersanti var iesniegt savus piedāvājumus līdz 26. augustam.

Šomēnes TAVA noslēgusi arī 19,9 tūkst. Ls apjomīgu konkursu par iepazīšanās vizīšu pakalpojumu nodrošināšanu, konkursā par uzvarētāju atzīstot SIA Transporta aģentūra Irbe LNK, 6,1 tūkstoti Ls vērtu konkursu par Latvia.travel Android un iPhone lietojumprogrammu uzlabošanu un uzturēšanu, konkursā par uzvarētāju atzīstot SIA AmberPhone.

Reklāmas aktivitāšu īstenošanu Somijā 2013. gadā plānots nodrošināt par 36,9 tūkst. Ls, šos darbus uzticot SIA Initiative Latvia.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Domātprieks vēlas trenēt bērnu prātus, popularizēt dambreti Latvijā, ar laiku izveidojot šādu prāta attīstības centru ķēdi

«Es pats kopš septiņu gadu vecuma trenējos dambreti, arī mana sieva ir dambretiste un idejas līdzautore. Abi jaunības gados bijām pasaules un Eiropas čempioni, arī starp pieaugušajiem godam cīnījāmies, aizstāvot katrs savu valsti, jo sieva ir no Baškīrijas. Pēc tam es pievērsos mediju industrijai, šobrīd vadu mediju aģentūru Initiative Latvia. Vienā brīdī sapratām, ka gribam darīt kaut ko vairāk prāta attīstības virzienā un konkrēti ar dambreti. Secinājām, ka jāsāk ar pamatiem un jāaudzina jaunā paaudze. Tā radās ideja izveidot šādu centru,» stāsta Roberts Misāns, SIA Domātprieks idejas autors. Šā gada janvārī abi atvēra bērnu prāta attīstības centru Domātprieks, kura fokuss ir dambrete. Centrs ir vērsts uz profesionāliem rezultātiem, šobrīd trenē 25 mazus bērnus, organizē turnīrus un augustā brauks uz pirmo pasaules čempionātu, kur no Domātprieks startēs trīs bērni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aģentūru tīklam IDEA Group ir pievienojušies trīs vadošie darbinieki.

Ieva Apsalone, kura iepriekš strādāja par mārketinga vadītāju tādos uzņēmumos kā Viasat, GE Money Bank un Rimi Baltic, šobrīd ir iecelta par radošās reklāmas aģentūras IDEA Rīga vadītāju.

Gints Zīverts IDEA Group pievienojies kā radošais direktors. Ilgus gadus pavadījis Āzijā, kur apguvis ne tikai vietējās valodas, bet arī ieguvis pieredzi menedžmentā un radošajā darbā.

«Latvijā atgriezos, lai atvērtu savu restorānu. Lai arī manā pārziņā bija veidot šā biznesa tēlu un reklāmas kampaņas, es sapratu, ka tas nav man un meklēju jaunas iespējas,» stāsta IDEA Rīga radošais direktors Gints Zīverts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau septiņpadsmito gadu pēc kārtas Dienas Bizness sadarbībā ar Lursoft veido Latvijas visstraujāk augošo uzņēmumu sarakstu Gazele.

Jaunākajā sarakstā apkopoti dati par uzņēmumu sasniegumiem laika posmā no 2014. līdz 2016. gadam. Šie uzņēmumi tika godināti Dienas Bizness un Bite rīkotajā seminārā «Risinājumi veiksmīgai uzņēmējdarbībai – efektivitāte, inovācija, tehnoloģijas», kur dažādi eksperti stāstīja par efektivitāti biznesā.

Visstraujāk augošais uzņēmums Rīgā ir SIA Bilatris, kas nodarbojas ar kravu pārvadājumiem. Kompānijas apgrozījums apskatītajā periodā ir audzis par 1774,29%, sasniedzot 5,39 miljonus eiro.

Visstraujāk augošais uzņēmums Kurzemes reģionā ir SIA Tikala ID, kas nodarbojas ar kokmateriālu vairumtirdzniecību. Laika posmā no 2014. līdz 2016. gadam uzņēmuma apgrozījums audzis par 1008,51%, sasniedzot 2,77 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Gazeles skrien rāmāk

Egons Mudulis, 25.09.2014

Latvijas straujāk augošo uzņēmumu jeb Gazeļu apbalvošanas ceremonija, kas norisinājās viesnīcas «Grand Palace Hotel» zālē «Lounge».

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Straujāk augošie uzņēmumi – izteikti eksportētāji; uzrāviens piebremzējis

Jau 14. gadu laikraksts Dienas Bizness sadarbībā ar SIA Lursoft apbalvo Latvijas visstraujāk augošos uzņēmumus jeb t. s. gazeles. Gazeļu tops parāda to, ka tās spēj mobilizēties un izrauties, ar laiku iekļūstot arī Latvijas lielāko uzņēmumu TOP 500, norādīja Lursoft valdes locekle Daiga Kiopa. Salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem šogad gan gazeļu skrējiena temps palēninājies. Vērtēti tika uzņēmumu 2011.–2013. gada finanšu rādītāji. To, vai, ņemot vērā ģeopolitisko situāciju, komersanti spēs uzturēt tikpat strauju pieauguma tempu, varēs redzēt nākamgad, taču uzņēmējiem nevajag krist panikā, jāizvirza augsti mērķi un jāmeklē jauni izaicinājumi, novēlēja D. Kiopa. DB arvien vairāk kļūs par uzņēmēju interešu aizstāvības laikrakstu, sacīja a/s Diena valdes priekšsēdētājs Edgars Kots, apņemoties biežāk atspoguļot problēmas, ar kurām saskaras komersanti Latvijā, jo tieši uzņēmējdarbība ir tā, kā rezultātā tiek maksāti nodokļi, no kuriem veidojas valsts budžets.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Visstraujāk augošie Latvijas uzņēmumi

Dienas Bizness, 17.11.2016

Tālāk galerijā - Visstraujāk augošie uzņēmumi pēc neto apgrozījuma pieauguma 2013.-2015. gadā:

1. Guliver SIA
Darbības joma: būvniecība
Darbin. skaits: 6
Reģions: Pierīga

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos gados straujāk auguši būvniecības un tirdzniecības uzņēmumi; uz papēžiem tiem min apstrādes rūpniecības un pakalpojumu sektora kompānijas

Plašāk par Latvijas straujāk augošajiem uzņēmumiem, kā arī GAZELE TOP 100 - 14. novembra laikrakstā Dienas Bizness.

Šī raksta galerijā skatāmi GAZELE TOP 100 pirmo desmit vietu ieguvēji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Reneprint: krīze bija spēcīga augstskola

Kārlis Vasulis, speciāli DB
, 08.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Poligrāfijas uzņēmums Reneprint pēc apjomīgām investīcijām ražošanā kāpina apgrozījumu un vērš skatienu uz Krievijas tirgu.

Par to DB stāsta uzņēmuma izpilddirektors Juris Zauers. Triju gadu laikā apgrozījums kāpis septiņas reizes – no 0,72 milj. latu 2010. gadā līdz 6,02 milj. latu 2012. gadā –nodrošinājis SIA Reneprint iekļūšanu strauji augošu uzņēmumu topā Gazele, ko veido DB sadarbībā ar Lursoft.

SIA Reneprint ir daļa no Reneprint Poligrāfija grupas, kuras kopējais apgrozījums 2012. gadā sasniedz 13 milj. latu, kopā ar tajā ietilpstošo SIA Rene pluss. Pagājušajā gadā panākts arī 40% eksporta apjoma pieaugums. Uzņēmums ir optimistisks arī par šo gadu – plāno 30% apgrozījuma pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Strauji augošs uzņēmums: No auto tirdzniecības 
līdz industriālo ēku būvei

Kārlis Vasulis, speciāli DB, 13.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augstas klases speciālistu piesaiste, ES finansējuma pieejamība uzņēmumu modernizācijai ļāvusi SIA Piche attīstīties sprādzientempā.

Projektēšanas un būvniecības uzņēmumam SIA Piche apgrozījuma pieaugums iepriekšējos trīs gados sasniedzis 2674%. Uzņēmums šogad saņēma DB sadarbībā ar Lursoft rīkotā konkursa Rīgas un Pierīgas Gazele 2013 apgalvojumu kā straujāk augošais no visiem topā esošajiem būvniecības nozares uzņēmumiem.

Nepatika tāme

Šobrīd SIA Piche divi galvenie darbības virzieni ir arhitektūra un būkonstrukciju, tostarp komunikāciju projektēšana un būvniecība. Uzņēmuma klienti galvenokārt ir ostas un pārtikas produktu ražotāji.

Tas saimniecisko darbību sāka 2007. gadā; sākotnējā iecere bija veidot automašīnu tirdzniecības centru. Līdz ar to uzņēmumam radās nepieciešamība pēc liela izmēra telpām. Taču t.s. treknajos gados, konsultējoties ar būvkompānijām, uzņēmums secinājis, ka to piedāvātās atbilstošas ēkas izmaksas būtu bijušas ap 400 tūkst. latu, bet Piche budžets bija ierobežots – 200 tūkst. latu. Tādēļ kompānija pieņemusi lēmumu mēģināt pašu spēkiem uzbūvēt nepieciešamo ēku ar divreiz mazāku budžetu. Lai to varētu realizēt, materiāli sūtīti no Ķīnas, arī būvkonstrukciju speciālisti tika piesaistīti no tālās austrumu valsts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA DO Studio izaugsmes gadi ir ciešā saķerē ar aktīvo būvniecības posmu Jūrmalā

SIA DO Studio kāpinājusi apgrozījumu no 197 tūkst. eiro 2013. gadā līdz 790 tūkst. eiro 2016. gadā, un tas ļāvis kompānijai iekļūt Dienas Bizness un SIA Lursoft veidotajā strauji augošo uzņēmumu jeb Gazeļu sarakstā. Gazeļu gados DO Studio bizness pārsvarā bija orientēts uz Jūrmalu, uzņēmums strādāja pie viesnīcu projektiem, tā klientu vidū bija daudzi nopietni nekustamā īpašuma attīstītāji, kas būvēja kaut ko vērienīgāku par privātmājām. «Līdz ar to arī rādītāji bija tik labi. Mēs bijām uz viena viļņa ar Jūrmalas nekustamā īpašuma tirgus augšupeju, taču pēdējā gadā situācija ir ievērojami mainījusies, 2017. gadā prognozēju apgrozījuma kritumu līdz 500 tūkst. eiro. Tiesa, ar visu to, ka Jūrmalā būvniecībai klājas grūti, mums ir, ko darīt, jo jāpabeidz iesāktie projekti. Lai gan šogad Gazele vairs neesam, paēduši esam,» teic SIA DO Studio arhitekts, īpašnieks Didzis Krūmiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Strauji augošs uzņēmums: Teltis pasākumiem bija nepieciešamas pat krīzes laikā

Kārlis Vasulis,
 speciāli DB, 24.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Teltis pasākumiem bija nepieciešamas pat krīzes laikā.Tas pēdējos gados ir palīdzējis strauji attīstīties SIA Tent For Event Baltic.

Pašlaik uzņēmums ir pievērsies biznesa paplašināšanai Skandināvijas valstīs. DB un Lursoft veidotajā straujāk augošo uzņēmumu sarakstā Gazele SIA Tent For Event Baltic ierindojas 238. vietāvietā. Trīs gados uzņēmums ir vairāk nekā trīskāršojis savu apgrozījumu.

Krīzes priekšrocības

Tent For Event Baltic nodrošina korporatīvos pasākumus, kāzas, festivālus u.c. sarīkojumus ar lielizmēra teltīm un to labiekārtošanu. Ideja veidot šāda profila uzņēmējdarbību radusies 2006.gadā. «Tolaik ievērojām šādu potenciālu biznesa nišu, kur iespraukties,» stāsta SIA Tent For Event Baltic vadītājs Kaspars Cimermanis. Uzņēmumiem trūcis telpu, kur rīkot korporatīvos pasākumus, savukārt pieejamo piedāvājumu pasākumu telšu tirgū uzņēmuma dibinātāji uzskatījuši par dārgu. Darbību uzņēmums sāka 2008. gadā, tieši sākoties krīzes. «Šim apstāklim bija arī vairāki pozitīvi aspekti, piemēram, nepaguvām neapdomīgi ieguldīt līdzekļus, iepērkot dārgas lielizmēra konstrukcijas, kas nespētu uzreiz sevi atpelnīt, jo pieprasījums krīzei laikā nenoliedzami bija zems,» viņš skaidro. Iespējams, tas bija iemesls, kādēļ vairāki tirgus dalībnieki biznesu pameta. Uzņēmumam palīdzējis fakts, ka tā darbības sākumā bijis viegli atrast darbiniekus. «Izmaksas bija zemākas, nebija daudz darbinieku ar lielām algām, nebija kredītu. Ar pašu līdzekļiem attīstījām biznesu, cik varējām atļauties – nopelnīto uzreiz ieguldījām attīstībā,» stāsta K. Cimermanis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas kapitāla SIA Hydraulik Bauteile Baltic apsteidz savu dibinātāju un gatavojas celt ražotni, lai elastīgāk reaģētu uz tirgus pieprasījumu.

SIA Hydraulik Bauteile Baltic ir Vācijas uzņēmuma Hydraulik Bauteile GmbH saistītais uzņēmums, kas Ventspilī darbību uzsāka 2008.gadā. Mērķis bija piegādāt hidrauliskās detaļas ilggadējam sadarbības partnerim SIA Bucher Schoerling Baltic. Iegūstot plašāku noieta tirgu, tika nolemts vairumtirdzniecību papildināt ar mazumtirdzniecību un montāžu. 2012. gadā tika iecerēta jauna ražošanas ēkas būvniecība, tomēr dažādu apstākļu dēļ būvniecību sāks šoruden. Šobrīd uzņēmums gaida būvatļauju jaunās ražotnes celtniecībai Ventspilī.

Pagaidām Hydraulik Bauteile Baltic strādā nomātās telpās vienā no Ventspils rūpniecības zonām. Tā lielākais klients jo- projām ir komunālo mašīnu ražotājs Bucher Schoerling Baltic, taču pakāpeniski Latvijā ir iegūti arī citi klienti. Sākumā tika tirgoti hidrauliskie savienojumi un to rezerves daļas. 2010. gadā iegādāta prese, lai savienojumu montāžu veiktu paši, stāsta Hydraulik Bauteile Baltic pārdošanas vadītājs Alfrēds Grieze. Paplašinot produktu klāstu, uzņēmums pievērsās mazumtirdzniecībai, tika atrasts noieta tirgus arī ārpus Latvijas, un tagad jau ir stabils eksports uz Vāciju. «Jaunās ražotnes būvniecība tiek plānota galvenokārt Vācijas tirgum,» norāda A. Grieze.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Pure Chocolate izaugsmi nodrošina pozīciju nostiprināšana vietējā tirgū, kā arī aktīva un pārdomāta eksporta tirgu iekarošana , ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Kopš 2010. gada saldumu ražotājs SIA Pure Chocolate strādājis pie jaunu produktu attīstības gan vietējam, gan eksporta tirgum. «Esam sapratuši, kāds sortiments ir nepieciešams Latvijas iedzīvotājiem, un mēģinājuši saprast, ko vēlas eksporta valstu patērētāji. Pērn uzbūvētajā ražotnē varam izgatavot dažādu garšu trifeles un iepakot tās dažāda izmēra kastītēs. Šī elastība ir mūsu priekšrocība,» stāsta SIA Pure Chocolate valdes priekšsēdētājs Pēteris Žimants. Šā gada septembrī Pure Chocolate saņēma DB un Lursoft apbalvojumu Gazele 2014 kā straujāk augošais Rīgas un Pierīgas reģionā. 2013. gadā Pure Chocolate apgrozījums sasniedza 2,3 milj. eiro; salīdzinot ar 2012.gadu, pieaugums ir bijis par 54,20%. 2014. gadā uzņēmuma prognozētais apgrozījums ir 4,18 milj, eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dārza un meža tehnikai galvenais noiets ir ārpus Rīgas, tādēļ Husqvarna oficiālais dīleris SIA Uviks izplešas, veidojot filiāļu tīklu reģionos.

Pašlaik uzņēmumam ir pārstāvniecības Skrundā, Aizkrauklē, Daugavpilī un Liepājā, bet nākotnē tādu ir iecerēts izveidot Ventspils apkaimē, kādā no Vidzemes pilsētām, kā arī plašāku servisa centru Rīgā. Dārza un meža tehnikas tirgū konkurence ir sīva – dažādu zīmolu ražotāju dīleri konkurē gan savā starpā, gan ar būvmateriālu lielveikaliem, kuros ir šādas tehnikas sadaļa, turklāt tie spēj produktus piedāvāt par zemākām cenām. Asas konkurences apstākļos ieguvējs ir klients, taču perspektīvā uzņēmums zaudē peļņas procentu, tas neļauj tālāk attīstīties, līdz ar to gala rezultātā klients tomēr zaudē, uzskata SIA Uviks īpašnieks Zemgus Vītoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Jaunozols būve, ieķīlājot visu mantu, reģistrē komercķīlu

Žanete Hāka, 27.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komercķīlu 78 tūkstošu latu apmērā reģistrējis Olaines uzņēmums SIA Jaunozols būve, liecina Lursoft dati.

Kā ķīlas ņēmējs reģistrēts SIA NP Properties.

Par labu ķīlas ņēmējam SIA Jaunozols būve ieķīlājusi visu savu mantu kā lietu kopību uz ieķīlāšanas brīdi, tā arī lietu kopības nākamās sastāvdaļas.

Jāpiebilst, ka, lai arī SIA Jaunozols būve reģistrēts pirms vairāk nekā 10 gadiem, šī uzņēmumam ir pirmā komercķīla visā tā darbības laikā.

Mārim Nikuļcevam, Mārim Kozindam un Viktoram Jarošam piederošā SIA Jaunozols būve pērn strādājusi ar 17,11% apgrozījuma kritumu. Uzņēmums apgrozījis 811,5 tūkstošus latu, gadu noslēdzot ar 6,06 tūkstošu latu zaudējumiem. Pēc 2011.gada 114,66tūkstošu latu zaudējumiem tas ir būtisks uzlabojums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Gazeles līdzīpašnieks: Latvijas ekonomika stagnē

Linda Zalāne, 23.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arhitektūra ir kaut kas vairāk nekā tikai zīmējums, tās ir ilgstošas attiecības ar būvnieku un sabiedrību

Tā uzsver SIA 8 A.M. līdzīpašnieks Juris Lasis. Biroja apgrozījums no 142 tūkst. eiro 2013. gadā ir kāpis līdz 686 tūkst. eiro 2015. gadā, un kompānija ir iekļauta Dienas Biznesa un Lursoft veidotajā strauji augošu uzņēmumu jeb Gazeļu sarakstā.

«Mēs varētu būt ievainota govs, nevis gazele, jo savus brieduma gadus piedzīvojām pirms krīzes, kad uzņēmuma apgrozījums pārsniedza vienu miljonu eiro. Pēdējo trīs gadu apgrozījuma pieaugumu nodrošinājuši divi diezgan lieli objekti. Arhitektūra ir cieši saistīta ar politiskām un ekonomiskām norisēm valstī, un šā brīža situācija nedod cerības, kas šis gads būs veiksmīgāks par iepriekšējo,» neslēpj J. Lasis. Viņš citē maestro Raimondu Paulu, ka labs solists ir tāds, kuram ir repertuārs. 8 A.M. repertuārs ir pasūtītāji, kuri pēdējos gados ir bijuši saprotoši un zinoši. «Ja nav klienta, kas vēlas kvalitatīvu arhitektūru, tad varam darīt ko vien gribam, bet nevienam tas nebūs vajadzīgs,» viņš saka.

Komentāri

Pievienot komentāru