Jaunākais izdevums

Mobilo sakaru operators “Tele2” uzskata, ka Ārlietu ministrija (ĀM) ir rīkojusies nesaimnieciski, neizsludinot jaunu mobilo sakaru iepirkumu un pagarinot līgumattiecības ar līdzšinējo pakalpojuma sniedzēju.

“Tele2” ieskatā ĀM arguments par ārkārtējās situācijas radītajiem šķēršļiem veikt iepirkuma procedūru un tehniskajām prasībām, ko it kā spējot nodrošināt tikai līdzšinējais pakalpojuma sniedzējs, ir nepamatots, jo, piemēram, tehniskās prasības, kas ļauj ĀM darbiniekiem strādāt attālinātā režīmā, var nodrošināt visi mobilo sakaru operatori Latvijā. Par šo situāciju “Tele2” vērsīsies tiesā, kā arī informēs Valsts kontroli.

Kā atzīmē “Tele2”, ĀM arguments, ka ārkārtējā situācija ir traucējusi veikt iepirkumu, neiztur arī kritiku, jo šobrīd Elektronisko iepirkumu sistēmā ir redzams, ka ārkārtējā situācija neliedz ministrijai veikt citus iepirkumus.

“Mēs ļoti ceram, ka šī nav situācija, kad viena valsts institūcija, slēpjoties aiz pandēmijas “muguras”, cenšas apiet iepirkumu procedūru, lai saglabātu līgumattiecības ar līdzšinējo operatoru. Šāda rīcība neļauj noskaidrot izdevīgāko piedāvājumu tirgū un ilgtermiņā var radīt zaudējumus valsts budžetam,” saka “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.

“Protams, ka šī iepirkuma summa uz kopējā valsts budžeta fona ir niecīga, taču, mūsuprāt, šobrīd, kad katastrofāli trūkst naudas medicīnas, izglītības un iekšlietu nozarē, pārtraukt iepirkumu, lai valsts varētu izvēlēties saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu, ir visai ciniski.”

“Tele2” arī pauž neizpratni, kā ĀM varēja izdarīt pieņēmumu, ka citi operatori nespēj nodrošināt atbilstošu tehnisko risinājumu, nemaz nekonsultējoties ar citiem operatoriem.

“Situācija ar šo iepirkumu ir ļoti aizdomīga. Tā vietā, lai laicīgi izsludinātu iepirkumu un noskaidrotu labāko piedāvājumu, ĀM tikai divas nedēļas pirms līguma beigām ar pašreizējo pakalpojuma sniedzēju paziņo citiem tirgus spēlētājiem, ka jaunu iepirkumu neizsludinās, jo ir ārkārtējā situācija un tādēļ vienkārši noslēgs jaunu līgumu ar esošo sadarbības partneri. Laikā, kad mobilie sakari ir faktiski viena no publiskā un privātā sektora, kā arī sabiedrības pamatvajadzībām, lai veiksmīgi funkcionētu, šāda rīcība no ministrijas puses ir bezatbildīga,” saka R.Rosts.

LR Ārlietu ministrija ir noslēgusi jaunu līgumu ar esošo operatoru, kura līgumcena ir 41 999 eiro bez PVN. Iepriekšējais līgums beigsies 11.11.2021.

Ārlietu ministrijā Db.lv apstiprināja, ka pašreizējais līgums par elektronisko sakaru pakalpojumu sniegšanu beidzas 2021. gada 11. novembrī. "Jauna līguma noslēgšanai ministrija ir sagatavojusi publisko iepirkumu procedūru, kas tiks izsludināta tuvākajā laikā. Sarunu procedūras rezultātā elektroniskos sakarus līdz iepirkuma noslēgumam nodrošinās līdzšinējais pakalpojumu sniedzējs," skaidro ministrijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Tele2 AB” grupa ir izraudzījusies “Nokia” kā piegādātāju, kas uzstādīs uzņēmumam 5G radio piekļuves tīklu (RAN) Igaunijā, Latvijā un Lietuvā.

“Tele2” kopīgi ar “Nokia” Baltijas valstīs veidos nākamās paaudzes savienojumu infrastruktūru, kas privātpersonām un uzņēmumiem palielinās mobilā interneta ātrumu un uzlabos pārklājumu, kā arī samazinās latentumu jeb aizturi iekārtām un nodrošinās lielāku uzticamību.

“Tele2” par sadarbību ar “Nokia” 5G pamata tīkla veidošanā informēja jau 2021. gada janvārī. Tagad “Tele2” paplašina savas partnerattiecības ar “Nokia”, noslēdzot vienošanos arī par 5G RAN uzstādīšanu Baltijā, vienlaikus arī uzsākot “Tele2” 5G tīkla izvēršanu katrā valstī līdzko tajās tiks iegūts nepieciešamais frekvenču spektrs.

“Mums ir spēcīgs un uzticams partneris, lai īstenotu 5G tīkla ieviešanu Baltijā un kopīgiem spēkiem nodrošinātu nozīmīgu mobilā interneta attīstību katrā valstī. “Nokia” piedāvā pirmšķirīgus risinājumus un modernu aprīkojumu apvienojumā ar lielisku servisu. “Nokia” mums ir bijis lielisks partneris, ieviešot iepriekšējās mobilo tehnoloģiju paaudzes, un mēs ar prieku gaidām šīs partnerības turpinājumu nākotnē,” saka “Tele2” izpilddirektors Baltijā Petrs Masjulis (Petras Masiulis).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinot savu darbību apdrošināšanas tirgū, mobilo sakaru operators “Tele2” kā atsevišķu pakalpojumu ieviesis automašīnas tehniskās palīdzības apdrošināšanu jeb SOS palīdzību uz ceļa.

“Tele2” ir pirmais Baltijas valstīs, kas piedāvā šādu pakalpojumu, un tā izveidē ir investēti aptuveni 100 000 eiro. Šī apdrošināšana noderēs ikvienam automašīnas īpašniekam, jo dažādu automašīnas ķibeļu gadījumā varēs saņemt diennakts tehnisko palīdzību jebkurā vietā Baltijā.

SOS palīdzību uz ceļa “Tele2” mobilajā lietotnē var iegādāties ikviens “Tele2” klients, maksājot ikmēneša abonēšanas maksu 1,99 eiro. Apdrošināšanas polisē ietilpst visdažādākā veida tehniskā palīdzība, ja, piemēram, pārplīsusi riepa, iebraukts bedrē vai uzbraukts šķērslim, pārstājis darboties motors, traucēta elektronikas vai akumulatoru darbība u.c.

“Pie šī pakalpojuma izstrādes mēs strādājām ilgu laiku, jo vēlējāmies, lai tas būtu klientiem ērts un vienkāršs lietošanā. Šobrīd klients ar mobilās lietotnes palīdzību šo apdrošināšanas pakalpojumu var ērti pieslēgt un pieteikt palīdzību, kā arī klientam ir iespēja jebkurā laikā no šī pakalpojuma atteikties. Automašīnas īpašniekam vairs nevajadzēs uztraukties, kam zvanīt vai pie kā vērsties, ja atgadījusies tehniska ķibele ar automašīnu uz ceļa. Atliks tikai ieiet “Tele2” mobilajā lietotnē un pieteikt SOS palīdzību uz ceļa, lai meistari jau dotos uz notikuma vietu,” stāsta “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Tele2 izsludina pieteikšanos prestižai vadības prakses programmai

Db.lv, 11.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzpakalpojumu uzņēmums “Tele2” izsludina pieteikšanos prestižai vadības prakses programmai, kuras ietvaros uzņēmums piedāvā labi apmaksātu 12 mēnešu stažēšanos pie “Tele2” komercdirektora Raivo Rosta.

No parastās praktikantu programmas Management trainee jeb vadības prakses programma atšķiras ar to, ka jaunietis ikdienā strādā kopā ar uzņēmuma TOP līmeņa vadītāju, kurš ir viņa mentors 12 mēnešu garumā, praktikants tiek reāli iesaistīts projektu vadībā un uzņēmuma svarīgāko lēmumu pieņemšanā, kā arī saņem atalgojumu par nostrādāto laiku.

Šādu vadības prakses programmu, kas ir ļoti izplatīta daudzviet pasaulē, “Tele2” Latvijā izsludina trešo reizi, un šoreiz viens jaunietis vai jauniete visa gada garumā būs līdzās “Tele2” komercdirektoram Raivo Rostam lēmumu pieņemšanā jautājumos, kas skar pārdošanu, mārketingu, klientu lojalitātes veicināšanu, produktu attīstību, sabiedriskās attiecības u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators “Tele2” investējis 400 000 eiro biroju telpu rekonstrukcijas darbos, tādējādi paplašinot savu well-being jeb labsajūtas biroju par aptuveni 600 kvadrātmetriem.

Biroja telpu pielāgošanu labsajūtas konceptam plānots noslēgt nākamā gada sākumā.

2019. gada pavasarī noslēdzās “Tele2” biroja telpu rekonstrukcijas pamatposms, kad biroja telpas 2000 kvadrātmetru platībā tika pielāgotas labsajūtas biroja konceptam. Šobrīd norit otrais posms, kurā tiek pārveidotas telpas, kurās ikdienā strādā “Tele2” meitas uzņēmumu “Baltic Shared Services Center” un “Tele2 IoT Latvia” kolēģi.

“Lai arī mēs nākotnē strādāsim elastīgā darba režīmā, kad darbinieki līdz pat 100 dienām gadā varēs strādāt attālināti, mēs lieliski arī apzināmies, cik būtiski ir nodrošināt kvalitatīvus darba apstākļus arī birojā. Pēc šī rekonstrukcijas posma pabeigšanas varēsim droši teikt, ka 100% visi “Tele2” biroja un ar “Tele2” saistīto uzņēmumu biroja darbinieki strādā labsajūtas birojā, kurā darbinieks var izvēlēties sev piemērotāko darba vietu gan pēc noskaņojuma, gan nepieciešamības veikt konkrēto darba pienākumu,” atzīst “Tele2” personāla vadītāja Aija Bite-Ozere. “Kā rāda mūsu līdzšinējā pieredze, darbs šādā birojā nodrošina ne tikai augstu darbinieku iesaistes līmeni un viņu labsajūtu, bet arī ļauj daudz efektīvāk izmantot darba telpas.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Divreiz pieaudzis pieprasījums pēc auto tehniskās palīdzības apdrošināšanas

Db.lv, 03.12.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iestājoties gada tumšākajiem un aukstākajiem mēnešiem, divas reizes palielinājies pieprasījums pēc automašīnu tehniskās palīdzības apdrošināšanas, liecina Tele2 dati.

Iemesli tam ir arī tehnisko negadījumu skaita pieaugumus, jo saskaņā ar Latvijas Automoto biedrības (LAMB) sniegto informāciju, piemēram, pēdējo divu dienu laikā, kad Latvijā notiek intensīva snigšana, par 25% palielinājies automašīnu transportēšanas pieteikumu skaits, kas saistīts gan ar akumulatora bojājumiem, gan ar transportlīdzekļa noslīdēšanu no ceļa.

“Pašreizējā situācija ir visai klasiska, jo, mainoties gada laikiem un laika apstākļiem, palielinās dažādu tehnisko negadījumu skaits automašīnām. Piemēram, pēdējā mēneša laikā, saskaņā ar LAMB informāciju, tehniskās palīdzības pieteikumu skaits ir pieaudzis par 78%. Tas ir saistīts ne tikai ar automašīnu noslīdēšanu no ceļa un izvilkšanu no grāvja, bet arī problēmām ar riepām, elektroniku un durvju slēdzenēm, kas aizsalst un nobloķējas. Šādās situācijās automašīnu vadītāji ne vienmēr spēj tikt galā saviem spēkiem, tādēļ izmanto iespēju izsaukt tehnisko palīdzību uz ceļa,” atzīst “Tele2” apdrošināšanas pakalpojumu vadītājs Zemgus Eglītis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzpakalpojumu uzņēmums “Tele2” Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) rīkotajā izsolē par 220 000 eiro ieguvis tiesības izmantot 1,5 Ghz frekvenci 5G attīstībai Latvijā.

Līdz ar to “Tele2” rīcībā ir 3,5 Ghz, 1,5 Ghz un 700 Mhz frekvences, lai tuvāko trīs gadu laikā izveidotu 5G tīklu, kas būs pieejams 99% Latvijas iedzīvotāju.

1,5 Ghz frekvenci “Tele2” ir ieguvis lietošanā uz 20 gadiem. Šīs frekvences iegūšana ļaus klientu viedierīcēs nodrošināt papildus lejupielādes ātrumu.

“Mēs esam ieguvuši lietošanā visas frekvences, kuras mums ir nepieciešamas, lai tuvākajā nākotnē izveidotu jaudīgu 5G tīklu. Līdz šim visas mūsu 5G bāzes stacijas 15 apdzīvotās vietās darbojās 3,5 Ghz frekvencē, bet jau pavisam drīz būs arī pirmās stacijas, kas darbosies 700 Mhz frekvencē, kas ļaus nodrošināt 5G internetu daudz plašāku teritorijā,” stāsta “Tele2” tehniskā direktore Līga Krūmiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operatora “Tele2” biroja darbinieki arī pēc pandēmijas beigām 100 dienas gadā varēs strādāt attālinātā režīmā.

Šāds lēmums pieņemts, analizējot darba efektivitātes rādītājus un apkopojot darbinieku viedokļus par nākotnes iekšējo darba organizāciju pēc pandēmijas beigām.

“Tele2” biroja darbinieki attālināti strādā kopš 2020. gada marta vidus. Pielāgošanās jaunajiem apstākļiem notika 24 stundu laikā, jo uzņēmuma darbiniekiem bija viss nepieciešamais tehnoloģiskais nodrošinājums, lai darba pienākumus varētu veikt arī no mājām.

“Šobrīd, kad vakcinēšanas tempi sāk uzņemt apgriezienus, mēs mērķtiecīgi domājam, kad un kā varēsim atgriezties birojā, kāda būs jaunā darba organizācija. Darbs attālinātā režīmā ir pierādījis, cik liela vērtība ir organizācijas iekšējai darba kultūrai un uzņēmuma vērtībām. Daudziem iespējams iepriekš šķita, ka vērtības ir tikai skaisti vārdi uz papīra vai sienas, bet tas tā nav, ja tās tiešām tiek ikdienā ievērotas un praktizētas. “Tele2” tās šajā laikā ir ļoti palīdzējušas,” atzīst “Tele2” personāla daļas vadītāja Aija Bite-Ozere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Tele2” 16.decembrī ieguvusi svarīgu frekvenču spektru Latvijā rīkotajā 700 MHz izsolē.

Apvienojumā ar iepriekšējā izsolē iegūtajām tiesībām izmantot 3,5 Ghz frekvenci “Tele2” šobrīd ir viss nepieciešamais, lai valsts mērogā sāktu vērienīgāku 5G tīkla izvēršanu. 5G tīkla tālāko attīstību “Tele2” īstenos patstāvīgi, jo iepriekš plānotā sadarbība un izziņotais tīkla koplietošanas līgums ar “Bite Latvija” nesaņēma pilnīgu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) apstiprinājumu.

“Tele2” radiofrekvenču 703 MHz – 713 MHz un 758 MHz – 768 MHz spektra lietošanas tiesības piešķirtas uz 20 gadiem (no 2022. gada 1. februāra līdz 2042. gada 31. janvārim). Uzņēmums šīs tiesības ieguva 700 MHz izsoles pirmajā daļā, kurā tika izsolītas pamatjoslas, par 2,42 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators “Tele2” informē, ka uzņēmuma klientu centri visā Latvijā ir atvērti, jo uzņēmums spēj nodrošināt, ka tajos no 11. oktobra strādā vakcinēti klientu konsultanti.

Visi klientu centri strādā saskaņā ar valdības apstiprinātājiem nosacījumiem tirdzniecības organizēšanai ārkārtējās situācijas laikā un tirdzniecības centru, kuros atrodas “Tele2” klientu centri, izstrādātajiem noteikumiem.

Kā atzīst uzņēmumā, tie klientu centru darbinieki, kuri šobrīd vēl nav pabeiguši vakcinēšanās kursu, turpinās apkalpot klientus pa telefonu – līdzīgi kā 2020. gada pavasarī, kad “Tele2” pārkvalificēja aptuveni 150 darbiniekus, nodrošinot viņus ar visu nepieciešamo, lai varētu veikt darbu attālināti.

“Mums šobrīd ir vakcinēti vairāk nekā 85% mūsu klientu centru speciālistu un tuvākajā laikā šis procents augs. Lai nodrošinātu klientu centru sekmīgu darbību, pārplānojām savus resursus tā, lai visos klientu centros būtu optimāls darbinieku skaits un tie varētu apkalpot klientus arī klātienē,” stāsta “Tele2” mazumtirdzniecības vadītāja Jana Logina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar “Global State of Mobile Experience” jaunākajiem datiem, mobilo sakaru operators “Tele2” nodrošina Latvijā labāko video pārraides kvalitāti viedierīcēs, izmantojot mobilo internetu.

Turklāt “Tele2” šajā rādītājā ir vienīgais uzņēmums no Latvijas, kas iekļuvis pasaules TOP30 vadošo operatoru pulkā.

Saskaņā ar “Ericsson Mobility Report” datiem 66% no pasaules datu plūsmas veido tieši video saturs. Turklāt tiek prognozēts, ka tuvāko gadu laikā tas turpinās strauji palielināties.

“Video popularitāte pandēmijas laikā ir augusi neiedomājamos apmēros, jo strādāšana attālinātā režīmā nav iedomājama bez video zvaniem un video konferencēm, līdzīgi kā mācības, kas ilgu laiku notika attālinātajā režīmā. Turklāt arī ikdienas saziņā ar tuviniekiem un draugiem arvien vairāk dominē video zvani vai video satura pārsūtīšana, nevis tekstuālas ziņas,” saka “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operatora “Tele2” apgrozījums šī gada deviņos mēnešos palielinājies par 8,7%, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo laika periodu, un ir 108,7 milj. eiro.

Aizvadītajos deviņos mēnešos būtiski ir palielinājies uzņēmuma klientu skaits un šobrīd kopējais pieslēgumu skaits “Tele2” tīklā pārsniedz jau vienu miljonu.

Kā atzīst uzņēmumā, apgrozījums audzis ne tikai pateicoties pieaugošajam klientu skaitam, bet arī viedierīču pārdošanas apjoma pieaugumam. Šī gada deviņos mēnešos viedierīču apgrozījums palielinājies par vairāk nekā 13%, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn.

“Daudzu gadu garumā esam veikuši apjomīgas investīcijas mobilo sakaru tīklā, lai nodrošinātu kvalitatīvus pakalpojumus, dedzīgi strādājuši pie klientu apkalpošanas un lojalitātes programmām, kā arī uzņēmuma zīmola attīstības. Tas šobrīd ļauj uzņēmumam lepoties ne tikai ar atzīstamiem finanšu rādītājiem un to, ka “Tele2” ir lielākais mobilo sakaru operators Latvijā privātpersonu segmentā, bet arī pirmo reizi vēsturē esam kļuvuši par mīlētāko zīmolu nozarē,” stāsta “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators “Tele2” visiem saviem birojam darbiniekiem nodrošinās iespēju iekārtot ērtu mājas biroju.

Proti, sadarbībā ar “IKEA” uzņēmuma darbinieki varēs iekārtot ērtu darba vidi, izvēloties darba galdu, biroja krēslu un apgaismojumu. Šāds lēmums pieņemts, ņemot vērā, ka valdības noteiktie ierobežojumi turpinās un arī pēc pandēmijas beigām “Tele2” darbinieki varēs līdz pat 100 dienām gadā strādāt attālinātā režīmā.

“Mēs jau iepriekš devām iespēju darbiniekiem iekārtot savu mājas biroju, piedāvājot no biroja paņemt datora monitorus un par simbolisku samaksu iegādāties dažādas biroja mēbeles,” stāsta “Tele2” personāla vadītāja Aija Bite-Ozere.

“Ņemot vērā dažādus apstākļus, t.sk. to, ka esam nolēmuši arī pēc pandēmijas strādāt elastīgā režīmā, sapratām, ka mums ir jāturpina palīdzēt darbiniekiem iekārtot savus mājokļus tā, lai tie būtu arī piemēroti strādāšanai no mājām ilgtermiņā. Piemēram, pēdējā gada laikā darbu “Tele2” ir uzsākuši aptuveni 100 darbinieki, kuri faktiski birojā nav strādājuši nevienu dienu, kas vēlreiz apliecina, cik svarīgi šobrīd ir radīt piemērota darba apstākļus, strādājot no mājām.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzpakalpojumu uzņēmums “Tele2” ieviesīs VoLTE (Voice over Long-Term Evolution) tehnoloģiju, kas nodrošinās būtiski ātrāku zvana savienojuma laiku, kā arī augstāku balss un video zvanu kvalitāti.

Šobrīd, izmantojot VoLTE tehnoloģiju, ir veikti pirmie zvani “Tele2” tīklā un notiek sarunas ar iekārtu ražotājiem šīs tehnoloģijas aktivizēšanai komercrežīmā. Plānots, ka klientiem VoLTE tehnoloģija būs pieejama šī gada otrajā ceturksnī.

Lai arī tradicionālie balss zvani joprojām ir dominējošais saziņas veids, nenoliedzami pēdējo divu gadu laikā ir strauji augusi video zvanu popularitāte un arī balss saziņa, veicot šos zvanus internetā. VoLTE tehnoloģija ir svarīga, lai nodrošinātu balss un video zvanu kvalitāti, kad viedtelefonos tiek izmantotas tādas lietotnes kā WhatsApp, Zoom, Skype u.c.

“Mēs šogad turpinām attīstīt tīklu un tā tehnoloģijas. Esam izvēlējušies “Nokia” kā galveno piegādātāju, kas palīdzēs mums uzstādīt jaunas paaudzes 5G radio piekļuves tīklu, otrajā ceturksnī klientiem būs pieejama VoLTE tehnoloģija, kā arī turpināsim aizvadītajā gadā iesākto 10 milj. eiro vērto “Tele2” pamattīkla modernizācijas projektu, kas ļaus nodrošināt vēl labāku datu pārraidi un balss zvanu kvalitāti 4G un 5G tīklā,” stāsta “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operatora “Tele2” dati liecina, ka pēdējā gada laikā, salīdzinot ar laiku pirms Covid-19 izraisītās pandēmijas, ir par 15 % samazinājies apdrošināšanas pieteikumu biežums par bojātām viedierīcēm.

Uzņēmumā gan prognozē, ka šādu pieteikumu biežums palielināsies līdz ar mācību procesa atsākšanos klātienē, kā arī aktīvāku cilvēku kustību ārpus mājām. Vairāk nekā uz pusi ir arī samazinājies viedierīču zādzību skaits.

Kā atzīst uzņēmumā, tad šie dati skaidrojami ar to, ka pandēmijas laikā cilvēki vairāk uzturas mājās un mazāk nododas aktīvai izklaidei un atpūtai, kas bieži vien ir galvenie iemesli, kādēļ tiek sabojātas viedierīces vai notiek kādi citi nepatīkami atgadījumi, piemēram, zādzības.

“Cilvēki, dodoties uz koncertiem, ballītēm un ceļojumos, telefonu izmantoja, lai iemūžinātu skaistākos un jautrākos mirkļus. Taču šādos brīžos bieži vien gadās arī dažādas ķibeles, piemēram, telefons nokrīt un tiek sasists ekrāns, telefons iekrīt baseinā vai ceļojuma laikā tas tiek nozagts,” stāsta “Tele2” apdrošināšanas produktu vadītājs Zemgus Eglītis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators “Tele2” ir kļuvis par mīlētāko zīmolu telekomunikāciju nozarē Latvijā, apsteidzot vēsturisko operatoru, kas ilgus gadus šajā topā dominēja.

Līdz ar to “Tele2” ir ne tikai mobilā interneta ātruma līderis un privātpersonu izvēle nr.1 tirgū, bet arī mīlētākais zīmols nozarē.

Kā atzīst “Tele2” vadītājs Valdis Vancovičs, tad šis ir būtisks notikums nozarē, jo mainīt sabiedrības viedokli un attieksmi ir ļoti sarežģīti un laikietilpīgi.

“Šis panākums noteikti ir vairāku gadu mērķtiecīga darba rezultāts, sākot ar kvalitatīva mobilo sakaru tīkla izveidi, klientu apkalpošanas kvalitātes un lojalitātes veicināšanu un beidzot ar pievilcīga zīmola stāsta veidošanu,” atzīst Valdis Vancovičs.

“Atvērtība, uzticamība un elastība – šīs ir trīs mūsu uzņēmuma vērtībām, kuras nav uzrakstītas tikai uz papīra, bet reāli darbojas praksē, un to noteikti sajūt un novērtē ne tikai mūsu darbinieki, bet arī klienti un sabiedrība kopumā. “Tele2” ir zīmols cilvēkiem.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunieši mobilo internetu vidēji patērē divas reizes vairāk nekā pieaugušie, liecina mobilo sakaru operatora “Tele2” apkopotie dati.

Dienā viens jaunietis, kuram ir bezlimita mobilā interneta pieslēgums, savā viedtelefonā patērē aptuveni 1,8 GB, bet pieaugušie aptuveni 1 GB datu apjoma. Savukārt seniori, kuriem ir bezlimita pieslēgums, dienā vidēji patērē aptuveni 600 MB mobilā interneta.

Uzņēmumā atzīst, ka pēdējā gada laikā mobilo datu patēriņš turpina strauji palielināties. Piemēram, datu patēriņš “Tele2” tīklā pēdējo 5 gadu laikā palielinājies par 1100%.

“Šobrīd varam novērot tendenci, ka arvien vairāk mobilo telefonu lietotāji izvēlas tādus tarifu plānus, kas sniedz viņiem lielāku neatkarību un plašākas iespējas. Piemēram, turpinās diezgan strauja tendence priekšapmaksas karšu klientiem pāriet uz dažādiem pēcapmaksas tarifu plānu pieslēgumiem. Tāpat pārliecinoši lielākā daļa klientu, kas izvēlas mainīt savus tarifu plānus, dod priekšroku bezlimita tarifu plāniem,” saka “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operatora “Tele2” klientiem, kuriem ir 5G tehnoloģijas atbalstoši viedtelefoni, ir iespējams izmantot 5G mobilo sakaru tīklu jau Beļģijā, Nīderlandē, Polijā, Somijā, Šveicē un Zviedrijā, kā arī ārpus Eiropas – Apvienotajos Arābu Emirātos, Dienvidkorejā, Ķīnā, Taivānā un Taizemē.

Sagaidāms, ka jau tuvākajā laikā šo valstu skaits sasniegs jau vairāk nekā 35 valstis.

Pagājušā gada vasarā “Tele2” kļuva pie pirmo mobilo sakaru operatoru Latvijā, kas piedāvāja 5G viesabonēšanas pakalpojumus. Šāda iespēja bija “Tele2” klientiem Zviedrijā. Tagad šo valstu skaits ir būtiski palielinājies, pateicoties noslēgtajām sadarbībām ar citu valstu mobilo sakaru operatoriem.

“Lai arī 5G tehnoloģijas cilvēku ikdienā vēl nav ierasta lieta, mēs soli pa solim ejam uz to, lai tie klienti, kuriem ir tāda vēlme un iespējas, varētu izmantot 5G mobilo tīklu arvien biežāk un mērķtiecīgāk. Tas attiecas uz 5G tehnoloģiju izmantošanu gan Latvijā, gan ārvalstīs,” saka “Tele2” tehniskā direktore Līga Krūmiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators “Tele2” ieguvis 5G tīkla izvēršanai Latvijā nepieciešamos radiofrekvenču 700 MHz spektrus, tos iegādājoties par 4,65 miljoniem eiro Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) rīkotajā izsolē.

Noslēdzoties izsoles pēdējai kārtai, “Tele2” kopumā ir ieguvis radiofrekvenču pamatjoslas 703 MHz – 713 MHz un 758 MHz – 768 MHz spektra lietošanas tiesības uz 20 gadiem (no 2022. gada 1. februāra līdz 2042. gada 31. janvārim), kā arī radiofrekvenču papildjoslas 738 MHz – 748 MHz lietošanas tiesības uz 17 gadiem (no 2025. gada 1. februāra līdz 2042. gada 31. janvārim).

“Izsolē iegūtās radiofrekvenču spektra joslas ir būtisks priekšnosacījums, lai mēs varētu attīstīt 5G mobilo sakaru tīkla pārklājumu visā Latvijas teritorijā. 700 MHz frekvenču joslas priekšrocība ir plašāka pārklājuma nodrošināšana kustībā esošām viedierīcēm, kā arī spēja plašāk sasniegt ierīces, kas atrodas iekštelpās, uzstādītās lietu interneta (IoT) ierīces,” saka “Tele2” tehniskā direktore Līga Krūmiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mobilie sakari

Tele2 medicīnas darbiniekiem trīs mēnešus nodrošinās bezmaksas mobilos sakarus

Db.lv, 27.10.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators “Tele2” medicīnas darbiniekiem, kas ir uzņēmuma klienti un strādā slimnīcās, Neatliekamās medicīnas palīdzības dienestā (NMPD) un ģimenes ārstu praksēs, trīs mēnešu garumā nodrošinās bezmaksas mobilo sakaru pakalpojumus.

Šāds lēmums pieņemts, lai pēc iespējas atvieglotu to medicīnas darbinieku ikdienu, kuriem šobrīd ir vislielākā un smagākā slodze Covid-19 izraisītās pandēmijas dēļ.

Lai varētu saņemt bezmaksas mobilo sakaru pakalpojumus, ārstniecības iestādēs (slimnīcās, NMPD un ģimenes ārstu praksēs) strādājošajiem ir jādodas uz mājas lapu un jāaizpilda tur esošā anketa. “Tele2” no savas puses jau ir informējis tos medicīnas jomas darbiniekus, kuriem aizvadītajā gadā uzņēmums uz trim mēnešiem pieslēdza bezmaksas sakarus, lai palīdzētu Covid-19 laikā.

“Diemžēl esam nonākuši situācijā, kad milzīga slodze gulstas uz ārstniecības iestādēs strādājošajiem. Bezmaksas mobilo sakaru pakalpojumi trīs mēnešu garumā ir mazākais, ko varam darīt, lai šajā situācijā atbalstītu tos medicīnas jomas darbiniekus, kuri šobrīd iznes smagāko nastu Covid-19 izraisītās pandēmijas seku novēršanai,” saka “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs. “Aicinu ikvienu būt atbildīgam un iecietīgam šajā laikā, kā arī uzticēties mediķiem un viņu rekomendācijām.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operatora “Tele2” apgrozījums šī gada otrajā ceturksnī palielinājies par 13%, salīdzinot ar aizvadītā gada attiecīgo laika periodu, un ir sasniedzis 35,8 milj. eiro.

Turpināja strauji augt arī uzņēmuma klientu skaits – pieslēgumu skaits “Tele2” tīklā ir palielinājies par gandrīz 50 000, salīdzinot ar aizvadītā gada otro ceturksni.

Uzņēmuma apgrozījums audzis, pateicoties gan pieaugošajam klientu skaitam, gan arī viedierīču pārdošanas apjoma pieaugumam (+22%). Pārdomātas darbības stratēģijas rezultātā “Tele2” EBITDA (peļņa pirms nodokļu maksājumiem) otrajā ceturksnī palielinājusies par 14%, sasniedzot 14,2 milj. eiro.

“Izvēlētā tirgus stratēģija, lietotāju prasībām pielāgotie pakalpojumi un arī labvēlīgi ārējie apstākļi ir ļāvuši mums aizvadīt sekmīgu otro ceturksni, un kopumā sasniegt labus pirmā pusgada darbības rezultātus. Esam uzlabojuši visus būtiskākos uzņēmuma finanšu rādītājus, saglabājot arī augstāko rentabilitātes rādītāju nozarē – 39,7% apmērā. Vērtējot tikai otrā ceturkšņa rādītājus, jāņem gan vērā fakts, ka aizvadītā gada otrais ceturksnis bija “vissmagākais”, jo uz ilgu laiku tika slēgti klientu centri un nācās strauji pielāgoties jaunajiem pandēmijas apstākļiem,” saka “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators “Tele2” nākamgad plāno uzstādīt vairākus simtus 5G bāzes staciju visā Latvijas teritorijā, bet nākamo trīs gadu laikā uzņēmums paredz izbūvēt 5G tīklu, kas būs pieejams 99% Latvijas iedzīvotāju.

Kā ziņots iepriekš, būtiska loma 5G tīkla izvēršanā ir 700 MHz frekvencei, kuras izsole gaidāma decembra sākumā. Šīs frekvences lielākā vērtība ir tā, ka spēj signālu raidīt daudz plašākā teritorijā, kā arī labāk sasniegt ierīces, kas atrodas iekštelpās.

“Ja šobrīd mūsu 5G tīkls ir pieejams 15 Latvijas apdzīvotās vietās, tad nākamgad šis apdzīvoto vietu skaits varētu vismaz pieckāršoties, kā arī noteikti palielināsies bāzes staciju skaits tajās pilsētās, kurās jau šobrīd ir uzstādītas 5G bāzes stacijas. Tas ļaus jau arvien lielākam cilvēku skaitam izmantot 5G, piemēram, kā pamattehnoloģiju mobilā mājas interneta lietošanā,” stāsta “Tele2” tehniskā departamenta direktore Līga Krūmiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rūpējoties par apkārtējo vidi, “Tele2” uz pusi samazinās SIM karšu plastmasas ietvaru jeb iepakojuma izmēru.

Šis lēmums ļaus samazināt plastmasas daudzumu, kas tiek izmantots SIM karšu ražošanā, par aptuveni 50% jeb vairāk nekā tonnu gadā. Jāatzīmē, ka katru gadu uzņēmums klientiem izsniedz aptuveni pusmiljonu jaunu SIM karšu, kas šobrīd ir ievietotas vizītkaršu izmēra plastmasas ietvarā.

“Gadu no gada pilnveidojas uzņēmēju un sabiedrības izpratne par korporatīvās sociālās atbildības un ilgtspējas jautājumiem. Arī mums vides faktoru integrēšana darbībā ir kļuvusi par ikdienu, ieviešot ilgtspējīgus risinājumus, lai samazinātu enerģijas patēriņu mobilo sakaru bāzes staciju darbināšanā, nodrošinātu alternatīvus atjaunojamās enerģijas avotus, veicot izglītojošo darbu sabiedrībā, lai samazinātu viedierīču negatīvo ietekmi uz cilvēkiem, kā arī samazinot klientiem nosūtīto papīra rēķinu apjomu par aptuveni pustonnu gadā un citas iniciatīvas,” saka “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzpakalpojumu uzņēmums “Tele2” mobilo sakaru tīkla infrastruktūrā šogad investēs aptuveni 12,5 milj. eiro. Šīs investīcijas tiks veiktas gan pamattīkla modernizācijai, gan radio tīkla modernizācijai un jaunu bāzes staciju uzstādīšanai.

Kā atzīmē uzņēmumā, šogad optiskajam tīklam tiek plānots pieslēgt arī mobilo sakaru bāzes stacijas Jelgavā, kas ļaus 4G tīkla jaudu palielināt aptuveni desmit reizes. Aizvadītajā gadā tika noslēgts līdzīgs, bet apjoma ziņā daudz vērienīgāks projekts Rīgā, kura ietvaros faktiski visas bāzes stacijas, kas atrodas galvaspilsētā, tika pieslēgtas optiskajam tīklam.

“Šo gadu mēs esam iesākuši ļoti vērienīgi. Aizvadītā gada pašā nogalē SPRK rīkotajā izsolē mēs ieguvām vērtīgas 700 MHz frekvences 5G attīstīšanai, esam parakstījuši sadarbības līgumu ar “Nokia” par 5G radio tīkla izbūvi, kā arī pavisam tuvu ir brīdis, kad mūsu klienti varēs izmantot VoLTE tehnoloģiju, kas ļaus veikt jaunākās paaudzes balss zvanus un video zvanus. Šī gada laikā “Tele2” mobilo sakaru bāzes stacijām tiks uzsākta aparatūras nomaiņa uz jaunāku un jaudīgāku, kas ļaus nodrošināt papildu kapacitāti,” stāsta “Tele2” tehniskā direktore Līga Krūmiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mobilie sakari

Katrs otrais Latvijas mazais uzņēmums darbiniekiem apmaksā mobilo sakaru pakalpojumus

Db.lv, 27.05.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada laikā par aptuveni 15% palielinājies to mazo uzņēmumu skaits, kas saviem darbiniekiem pilnībā vai daļēji apmaksā mobilo sakaru pakalpojumus, liecina mobilo sakaru operatora “Tele2” un “Berg Research” veiktās uzņēmumu aptaujas dati.

Mobilos sakarus pilnībā visiem saviem darbiniekiem apmaksā gandrīz jau 50% mazie uzņēmumi jeb tie uzņēmumi, kuru darbinieku skaits ir robežās no 1 līdz 9.

Kā atzīst “Tele2”, ievērojami ir audzis arī to mazo uzņēmumu skaits (+27%), kas savā ikdienā izmanto biznesa pieslēgumus, novērtējot to, ka tas darbam sniedz daudz plašākas iespējas.

“Ja vēl pirms gada mobilo sakaru apmaksa daudzos uzņēmumos bieži kalpoja kā darbinieku bonusa sistēmas sastāvdaļa, tad šobrīd šī situācija mainās, jo mobilie sakari pašreizējos apstākļos ir nepieciešami darba pienākumu veikšanai,” atzīst “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts. “Turklāt mazie uzņēmumi, kas veido aptuveni 90% no Latvijas biznesa vides, arvien vairāk arī pilnveido un uzlabo savus komunikāciju tehnoloģiju risinājumus. Tie ir dažādi standarta risinājumi ar augstu pieejamību cenas ziņā un vienkāršību, kas palīdz uzlabot uzņēmuma darbību. Visbiežāk ir vajadzīgs tikai viedtelefons, interneta pieslēgums un kāda mobilā lietotne, lai atsevišķus procesus uzņēmumā varētu automatizēt, piemēram, klientu apkalpošanu ārpus darba laika.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iedzīvotāju plūsma no Pierīgas uz Rīgas centru sāk atgriezties, liecina mobilo sakaru operatora “Tele2” dati.

Pandēmijas iespaidā aizvadītā gada pavasarī un vasaras sākumā iedzīvotāju plūsma no Rīgas mikrorajoniem un tuvākajām pilsētām uz galvaspilsēta centru bija samazinājusies par aptuveni 50%, bet šobrīd – pēdējo divu mēnešu laikā – kustība uz Rīgas centru ir palielinājusies vidēji par 15%, salīdzinot ar šī gada sākumu.

Kā atzīmē “Tele2” pārstāvji, iespējams, to var skaidrot ar vakcinēšanās pret Covid-19 tempa pieaugumu un to, ka vairāki uzņēmumi ir pilnībā vai daļēji atsākuši savu darbību.

“Līdz ar pandēmijas sākšanos un dažādu ierobežojumu ieviešanu, bija novērojams izteikts cilvēku plūsmas samazinājums uz Rīgas centru. Šobrīd, raugoties uz mūsu mobilo bāzes staciju noslodzes datiem, mēs varam redzēt, ka pakāpeniski cilvēki sāk atgriezties pie tiem ieradumiem, kas bija novērojami, piemēram, pagājušajā vasarā, kad saslimšanas ar Covid-19 samazinājās un Latvijas iedzīvotāji pārvietojās daudz aktīvāk,” saka “Tele2” valdes priekšsēdētājs Valdis Vancovičs. “Savu artavu dod arī tas, ka darbu atsākušas tirdzniecības vietas un kafejnīcas, un cilvēki labprāt izmanto iespēju apmeklēt publiskas vietas, kas iepriekš bija liegts.”

Komentāri

Pievienot komentāru