Vai nākotnē izzudīs banku filiāles? 

Latvijas banku sektora tehnoloģiskā attīstība pavisam noteikti nākotnē ieviesīs izmaiņas klientu paradumos un līdzšinējā kārtībā, kā tika organizēts bankas filiāļu darbinieku ikdienas darbs.

Vladislavs Mironovs - bankas Citadele valdes loceklis, 2019. gada 08. aprīlis plkst. 11:46

Foto: Evija Trifanova/LETA

Tomēr prognozēt, ka bankas filiāles pavisam izzudīs, būtu pārdroši un nepamatoti. Protams, fakts, ka tuvākajos gados cilvēki aizvien vairāk novērtēs iespēju ar bankas darbiniekiem sazināties caur mobilo lietotni visu diennakti sev izdevīgā laikā, ir neapgāžams, jo ērtība un saziņas ātrums mūsdienās ir svarīgi ikdienas sabiedrotie.

To apliecina arī bankas Citadele un pētījumu centra SKDS veiktās aptaujas respondenti, jo gandrīz puse Latvijas iedzīvotāju jeb 45% izvēlētos kļūt par bankas klientu un pieteikties maksājumu kartei, izmantojot tikai savu viedtālruni. Turpretī 35% to neizvēlētos. Viens no iemesliem ir tas, ka klients vēlas personīgu pieeju. Pētījums arī parāda, ka visbiežāk iedzīvotāji ar banku sazinās, tiekoties klātienē (35%), kā arī pa telefonu (27%). Vēlme personīgi sazināties klātienē nekur nepazudīs. Izplatītākie iemesli, kāpēc cilvēki tomēr izvēlētos satikt bankas darbinieku klātienē, – lai saņemtu konsultāciju par bankas pakalpojumiem (51%), atvērtu bankas kontu (39%), pieteiktos aizdevumam (27%) vai noformētu līzingu (22%).

Bažām par banku filiāļu izzušanu nav pamata.

Tomēr bankas mērķis nav cilvēcīgo saziņu pilnībā aizstāt ar digitālo pieskārienu valodu, jo cilvēcība finanšu sektorā nav paslēpta aiz skaitļiem, un to arī nevēlamies darīt. Digitālo risinājumu uzdevums ir atvieglot klientu pieredzi un uzlabot klientam sniegtos pakalpojumus. Mobilā lietotne ir kā papildu rīks, kas ir pieejams 24/7, nevis tradicionālā klientu apkalpošanas centra aizstājējs. Rezultātā klientiem ir iespēja vienkāršākās operācijas, piemēram, apskatīties konta bilanci, veikt maksājumu, pārvaldīt karšu uzstādījumus un tagad arī atvērt bankas kontu, paveikt pašam, izmantojot mobilo bankas filiāli, kas ir pieejama visu diennakti. Turklāt mobilās filiāles mērķis nav izveidot bezpersonisku saziņu ar klientu, jo mūsu attālinātajā klientu apkalpošanas centrā, izmantojot čata sniegtās iespējas, uz visiem jautājumiem atbildēs nevis roboti, bet bankas darbinieki, kuri iedziļināsies klientu vajadzībās tāpat, kā tas būtu, ja tiktos ar viņiem bankas filiālē.

Mēs esam par cilvēcīgu saskarsmi, līdz ar to bažām par banku filiāļu izzušanu nav pamata. Digitālās iespējas arī nav drauds darbaspēka samazināšanai, jo, klientam izvēloties mobilo filiāli, apkalpošanu nodrošinās mūsu mobilās filiāles komanda. Pozitīvi, ka mēs varam būt pārmaiņu liecinieki un izbaudīt to, ka viss notiek pakāpeniski. Tāpat kā gan Latvijā, gan citviet pasaulē lēnām pieaug bezskaidras naudas norēķinu apjoms, sakuplos arī to patērētāju skaits, kuri izvēlēsies digitālo bankas filiāli. Abos gadījumos tas nenozīmē, ka pazudīs bankomāti vai filiāles.

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2019. gada 13. marts plkst. 14:30

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) ir pabeigusi 12 Latvijas banku jauno...

2019. gada 31. janvāris plkst. 17:52

Eiropas Komisija (EK) ceturtdien paziņoja, ka astoņas bankas vairāku gadu garumā slepeni...

2018. gada 28. septembris plkst. 8:17

No pieciem tūkstošiem bistro izveidei līdz miljonam jaunas tehnoloģiju ražotnes attīstīšanai...

2018. gada 19. jūnijs plkst. 11:50

Aktuāls globāli pašu nozīmīgāko banku akciju lāču tirgus....

2018. gada 04. jūnijs plkst. 13:20

«ABLV Bank» likvidācijas procesam piesaistīs starptautisko auditorkompāniju «Ernst&Young»,...

Nepalaid garām

Izdevniecība Dienas bizness ar 12.novembri izdod iknedēļas biznesa žurnālu, kas aizstās laikrakstu...

Savu eko māju no salmu paneļiem Raiskuma pagastā būvē arī latviešu modele...

100 straujāk augošie uzņēmumi Latvijā pagājušajā gadā apgrozījuši 335,92 milj. eiro, un...

Viena kleita Andele Mandele kustības piekritēju rokās mēdz nomainīt pat piecas saimnieces...

Oglekļa dioksīds un sašķidrināts slāpeklis, reiz lietots tikai rūpnieciski, tagad arvien biežāk...

Restorānu biznesā pamatlietas ir skaidras – garšīgs ēdiens, lieliska apkalpošana un labs...

2019. gada desmit mēnešos likvidēti 21 157 uzņēmumi, kas ir par 412...

No šīs sadaļas
2019. gada 04. aprīlis plkst. 15:37

To, ka uzņēmējs Kirovs Lipmans sūdzas par valsts iestāžu attieksmi konkrētā lietā,...

2019. gada 04. aprīlis plkst. 13:18

Jautājums par banku atbildību saistībā ar klientu darījumiem, kas tiek klasificēti kā...

2019. gada 04. aprīlis plkst. 7:54

Starptautiskās Inženierkonsultantu federācijas (International Federation of Consulting Engineers,...

2019. gada 27. marts plkst. 9:42

Vai viegli būt jaunam uzņēmējam? Nesen veikts pētījums liecina, ka 46,3% uzņēmēju...

2019. gada 27. marts plkst. 9:20

Palielinoties izpratnei par to, ka mūsu nākotnes pensijas lielums vispirms jau būs...

2019. gada 27. marts plkst. 8:58

No februāra beigām kapitālsabiedrības, kuras tiek vērtētas ar augstu riska pakāpi izmantošanai...

2019. gada 26. marts plkst. 15:27

Gadījumā, ja Rīgas domes vadība tiešām slēgs visas spēļu zāles pilsētā, tas...

2019. gada 26. marts plkst. 9:42

Ja pirms vairākām desmitgadēm karjeras uzsākšanai pietika vien ar skolas absolvēšanu, turklāt...

2019. gada 26. marts plkst. 8:41

Igaunijā bezdarba līmenis samazinājies līdz 4,6%. Visi dati rāda, ka nākamā viena...

2019. gada 25. marts plkst. 7:38

Pieaugošs optimisms, kas ne vienmēr ir pamatots ar adekvātu un atbilstošu rīcību,...