Viens no pēdējiem mohikāņiem savā nišā 

Par spīti kolektīvās iepirkšanās portālu popularitātes norietam viens no pēdējiem mohikāņiem šajā nišā, SIA Draugiem paspārnē esošā platforma Pērkam Kopā, uzrāda vērā ņemamus darbības rādītājus

Linda Zalāne, speciāli DB, 2019. gada 29. aprīlis plkst. 15:22

Pērkam Kopā starta šāviens tirgū bija 2010. gadā, kad šāds pakalpojums tika aizgūts no ASV un ar lielu joni iedzīvojās Latvijā, kur sākuma periodā bija vērojama teju vai masu psihoze, jo iespēja iegādāties preces un pakalpojumus ar atlaidi vilinoša šķita daudziem. Karstākais periods, kad tirgū darbojās līdz 40 lielāku un mazāku kolektīvās iepirkšanās portālu, bija 2014. gads, bet tad kā kāršu namiņš daudziem no tiem bizness izkūpēja gaisā tikpat ātri, kā tas bija sācies. Tas vien apliecināja to, ka daudzi bija ātras naudas kārotāji, tomēr, lai strādātu šajā nišā, ir daudz darba jāiegulda, it īpaši klientu servisā. Paralēli tapa salīdzināšanas servisi, kas apvienoja vienā katalogā visu kolektīvo portālu akcijas piedāvājumus. Tie arī bija diezgan iecienīti pircēju vidū, un visi mazie un lielie kolektīvās iepirkšanās portāli tos izmantoja.

Pašlaik tirgū darbojas trīs kolektīvās iepirkšanās portāli – Pērkam Kopā, kumi.lv un Zizu, kas tāpat kā Pērkam kopā darbojas no pašiem pirmsākumiem, kad šis pakalpojums sāka attīstīties Latvijā. «Pakalpojums nekad nav pilnībā izzudis no Latvijas tirgus, vienkārši pieklusa par tiem ziņas informatīvajā telpā. Ziņas par kuponu piedāvājumiem vairs nav tik uzbāzīgas. Burbulis pārplīsa 2016. gadā, bet mēs savu darbību nekad neesam pārtraukuši. Tieši pretēji – sākām strādāt mērķtiecīgāk un izmantojām mārketinga rīkus, kas palīdz uzrunāt tos, kuriem šāds produkts interesē,» stāsta Pērkam Kopā vadītāja Laura Millere. Viņasprāt, lielākā daļa kolektīvās iepirkšanās portālu izbeidza savu darbību, jo iztērēja visu naudu mārketingā. To izdevumi bija lielāki iepretim ieņēmumu daļai, kas nāca no pārdotajiem kuponiem. «Mums šajā ziņā liels atbalsts bija SIA Draugiem, kas ir mūsu pašu lokālais sociālais portāls un caur kuru visas akcijas un piedāvājumus sākuma gados «aiznesām» līdz pircējiem. Kādreiz draugiem.lv bija populārākais sociālais portāls Latvijā un Facebook vēl netika tik plaši izmantots. Mums bija platforma, un Pērkam Kopā bija papildinājums draugiem.lv, tas bija kā mārketinga kanāls, vēl viens veids, kā pastāstīt par savu produktu un pakalpojumu,» teic L. Millere.

Tagad Pērkam Kopā vairs nestāv SIA Draugiem aizvējā, bet paši stabili balstās uz savām kājām un attīstās, izmantojot nevis portāla, bet standarta mārketinga rīkus, piemēram, Facebook un Google Ad, kas precīzi aizved pie klientiem. L. Millere ir pārliecināta, ka šāds pakalpojums var būt dzīvotspējīgs, ja uzņēmums domā ilgtermiņā, kā arī pieliek lielas pūles klientu servisa nodrošināšanai un spēj piedāvāt kvalitatīvu un daudzveidīgu piedāvājumu.

Pērkam Kopā pārdošanas vadītāja Anna Počujeva stāsta, ka platformā vienlaikus aktīvi ir aptuveni 250 piedāvājumi un ik dienu tos nomaina vai papildina vēl desmit jaunumi. Nolūkā iegūt tik kuplu skaitu sadarbības partneru uzņēmuma darbinieki ik dienu veic pārdošanas darbu. «Turam acis un ausis vaļā un zinām par visām jaunākajām tendencēm gan preču, gan pakalpojumu klāstā. Zinām, kāds restorāns drīz tiks atvērts, kāds ir aktuāls tūrisma maršruts vai aktīvās atpūtas iespēja. Šajos deviņos gados esam apzvanījuši ļoti lielu skaitu Latvijas uzņēmumu, bet labā ziņa ir tā, ka tie rodas aizvien jauni un darbības lauks mums nekad nebeidzas,» atzīst A. Počujeva. Viņasprāt, šī biznesa veiksmes atslēga ir lojalitāte. Klienti, kurus Pērkam Kopā sākotnēji piesaistīja ar draugiem.lv platformu, vēl aizvien ir saglabājušies. Varbūt tie ne tik aktīvi izmanto draugiem.lv, bet iegādājas kuponus kolektīvās iepirkšanās portālā. Taujāta, kāds ir vidējais auditorijas raksturojums, A. Počujeva atklāj, ka tās ir sievietes vecumā no 33 līdz 37 gadiem.

Visu rakstu lasiet 29. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.

Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!

Dalies ar šo rakstu!
Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2019. gada 21. februāris plkst. 10:52

Pašmāju tehnoloģiju uzņēmums Draugiem Group, investējot 100 tūkst. eiro, izveidojis piedzīvojumu brauciena...

2019. gada 11. februāris plkst. 10:57

Lai veicinātu straujāku uzņēmuma attīstību un paplašinātu darbību starptautiskā mērogā,...

2019. gada 06. februāris plkst. 12:41

Edgars Zvirgzds izstrādā aplikāciju interneta veikalu administratoriem, lai viegli uztveramā veidā...

2019. gada 28. janvāris plkst. 8:27

Latvijā un pasaulē turpinās strauja e-komercijas attīstība, un aizvadītais gads nav bijis...

2018. gada 16. novembris plkst. 13:24

Simts gados kopš neatkarīgas valsts izveidošanas Latvijai bijis iemesls lepoties ar izciliem...

Nepalaid garām

Izdevniecība Dienas bizness ar 12.novembri izdod iknedēļas biznesa žurnālu, kas aizstās laikrakstu...

Savu eko māju no salmu paneļiem Raiskuma pagastā būvē arī latviešu modele...

100 straujāk augošie uzņēmumi Latvijā pagājušajā gadā apgrozījuši 335,92 milj. eiro, un...

Viena kleita Andele Mandele kustības piekritēju rokās mēdz nomainīt pat piecas saimnieces...

Oglekļa dioksīds un sašķidrināts slāpeklis, reiz lietots tikai rūpnieciski, tagad arvien biežāk...

Restorānu biznesā pamatlietas ir skaidras – garšīgs ēdiens, lieliska apkalpošana un labs...

2019. gada desmit mēnešos likvidēti 21 157 uzņēmumi, kas ir par 412...

No šīs sadaļas
2019. gada 09. maijs plkst. 7:21

Dāņu uzņēmējs Stēns Lorenss, kurš plašāk pazīstams kā Luijs Fonteins, kopā ar...

2019. gada 29. aprīlis plkst. 14:37

NicePlace TELPA K. Barona ielā 21A strādās līdz maija beigām, informē uzņēmums....

2019. gada 29. aprīlis plkst. 6:16

Elektronisko maksājumu pakalpojumu kompānija «PayPal» ievieš Latvijas savstarpējiem norēķiniem...

2019. gada 26. aprīlis plkst. 11:55

Secinot, ka stāvvietu apsaimniekotājs SIA CityParks Latvija nepilda uzlikto tiesisko pienākumu, radot...

2019. gada 26. aprīlis plkst. 9:44

Lietuvā no maija pārtrauks iznākt laikraksts «Lietuvos žinios», jo tā darbība rada...

2019. gada 25. aprīlis plkst. 7:50

Strausa politika attiecībā uz komentāriem virtuālajā vidē var negatīvi ietekmēt biznesu....

2019. gada 24. aprīlis plkst. 19:25

Ņemot vērā A. Deglava pārvada slēgšanu, no ceturtdienas, 25.aprīļa, Rīgas satiksme ir...

2019. gada 24. aprīlis plkst. 15:59

Šogad apkures sezonas periods bija īsāks nekā pērn, tomēr vidējais siltumenerģijas patēriņa...

2019. gada 24. aprīlis plkst. 14:11

Restorānam Bibliotēka No1 pēc rekonstrukcijas tapis gan jauns interjers, gan koncepts – vīna...

2019. gada 23. aprīlis plkst. 10:17

Coworking Liepaja telpas par savu darba vietu sauc aptuveni 40 pastāvīgie biedri,...