Foto: Edijs Pālens/ LETA

Vilciens un autobuss – konkurenti vai sabiedrotie 

Saskata iespēju palielināt pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu, koordinēti sadarbojoties un attīstot gan jaunus maršrutus un ekspresvilcienu satiksmi, gan arī stacijām piegulošās teritorijas

Sandris Točs, speciāli DB, 2018. gada 20. marts plkst. 9:13

Drīzumā valdībā gaidāma Satiksmes ministrijas izstrādātā Indikatīvā dzelzceļa infrastruktūras attīstības plāna 2018.–2022.gadam apstiprināšana, kas dos valsts pasūtījumu dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājam VAS Latvijas dzelzceļš attiecībā uz to, kāda infrastruktūra nodrošināma gan pasažieru, gan kravu pārvadājumu veikšanas vajadzībām, kā arī citas ar dzelzceļa infrastruktūru saistītas funkcijas.

«Eiropas direktīva paredz, ka valstij ir jāpiedalās dzelzceļa infrastruktūras finansēšanā, tās pienākums ir līdzsvarot infrastruktūras pārvaldītāja finanses, šāds princips tiek paredzēts Indikatīvajā dzelzceļa infrastruktūras plānā,» saka Satiksmes ministrijas Dzelzceļa departamenta direktors Patriks Markēvičs. Valsts iesaistīšanās dzelzceļa infrastruktūras finansēšanā rada līdz šim nepietiekami diskutētus jautājumus par valsts līdzekļu saprātīgu izmantošanu pasažieru pārvadājumu jomā – salāgojot dzelzceļa un autotransporta pārvadājumus un rodot efektīvākos risinājumus.

Tradicionāli, runājot par dzelzceļu, tiek akcentēti kravu pārvadājumi, tomēr ap 40% pārvadājumu 2017. gadā veidoja pasažieru pārvadājumi. AS Pasažieru vilciens (PV) un vairākas Latvijas pašvaldības saskata iespēju tos palielināt vēl vairāk, koordinēti sadarbojoties un attīstot gan jaunus maršrutus un ekspresvilcienu satiksmi gan jaunos, gan esošos maršrutos, kā arī attīstot stacijām piegulošās teritorijas, lai tajās būtu gan autoostas ar salāgotiem transporta grafikiem, gan autostāvvietas tiem, kas turpina tālāko ceļu ar vilcienu.

Laikraksta aptaujātie pilsētu mēri cer uz Pasažieru vilciena attīstību, kas varētu dot lielu impulsu reģionālajā attīstībā, īpaši uzsverot ātrumu, ar kādu būtu iespējams nokļūt līdz Rīgai, pakalpojuma cenu un komforta līmeni vilciena vagonā. Izveidojot efektīvu satiksmi ar galvaspilsētu un starp citām lielajām pilsētām, ir lielāka iespēja, ka iedzīvotāji neaizbrauks ne tikai no Latvijas reģioniem, bet valsts kopumā.

Pozitīvs piemērs dzelzceļa un pašvaldības sadarbībā ir Cēsis. Te pilsētas mērs ir ļoti aktīvi strādājis, lai kopīgi ar Pasažieru vilcienu panāktu iespēju līdz Rīgai ar vilcienu aizbraukt ātrāk.

Ļoti būtiski, lai cilvēkam ir iespēja droši un bez maksas atstāt dzelzceļa stacijas tuvumā privāto automašīnu, jo īpaši provincē, kur attālumi ir lieli, bet sabiedriskais transports nav intensīvs.

Plašāk lasiet rakstā Vilciens un autobuss – konkurenti vai sabiedrotie otrdienas, 20. marta, laikrakstā Dienas Bizness!

Raksta komentāri
Spied šeit, lai lasītu vai pievienotu savu komentāru
Tevi varētu interesēt
2016. gada 27. septembris plkst. 14:21

Pēdējos gados par regulāru kļuvusi prakse, ka Satiksmes ministrija (SM) prasa Ministru...

2016. gada 22. jūnijs plkst. 15:10

Rīgas satiksme informē, ka no 1. jūlija tiks atklāts jauns autobusa maršruts...

2016. gada 16. jūnijs plkst. 18:11

Par 4,5 miljoniem eiro plānots izbūvēt ūdeņraža ražošanas, uzglabāšanas un uzpildes...

2016. gada 06. jūnijs plkst. 11:27

Šobrīd tiek skaņots informatīvais ziņojums, un tuvāko divu nedēļu laikā Centrālā statistikas...

2016. gada 21. aprīlis plkst. 11:35

Noslēgusies konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu deviņās...

Nepalaid garām

«Labāk, lai mani noņem no amata, nekā es piekritīšu prettiesiskiem risinājumiem. Tas...

Zaudējums mūsu valstij un Latvijas ekonomikai ir ABLV Bank likvidācija. Tomēr labāka...

Zivju konservu ražotājs SIA Karavela paziņojis par Vācijas zivju produktu ražotāja Larsen...

7,03 miljoni eiro – tāds bijis lielākā Valsts vienotajā datorizētajā zemesgrāmatā pērn...

Šobrīd Latvijas veikalos nav iespējams iegādāties AS Dzintars krēmu Niveja, biznesa portālam...

Kontekstā ar pašlaik aktuālajiem Iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) parādiem sociālajos tīklos...

No šīs sadaļas
2018. gada 16. marts plkst. 18:03

Iecelta jauna AS «Latvijas kuģniecība» padome, atkārtoti amatos ieceļot piecus līdzšinējos padomes...

2018. gada 16. marts plkst. 15:31

Latvijas Rail Baltica ieviesējuzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas ir noslēdzis konkursu, kā rezultātā...

2018. gada 15. marts plkst. 16:35

Vācijas nacionālā lidsabiedrība «Lufthansa» pērn strādāja ar 2,36 miljardu eiro tīro peļņu,...

2018. gada 15. marts plkst. 15:18

Noslēdzoties iepirkumu procedūrai, 2018. gada 27. februārī kopuzņēmums RB RAIL AS, Igaunijas...

2018. gada 15. marts plkst. 13:33

Jūrmalniekiem no 1.jūnija būs bezmaksas sabiedriskais transports pilsētas ietvaros – tā šodien,...

2018. gada 15. marts plkst. 10:44

Atļautais braukšanas ātrums līdz 100 kilometriem stundā arī šovasar, visticamāk, Latvijā tiks...

2018. gada 15. marts plkst. 7:29

Pagaidām gan maz skaidrības par šī Rail Baltica objekta izveides grafiku...

2018. gada 14. marts plkst. 18:08

Latvijas čārterreisu aviosabiedrības «SmartLynx Airlines» lidmašīna «Airbus A320», kas veica...

2018. gada 13. marts plkst. 16:38

Transporta pakalpojumu uzņēmumam SIA «Sungate» reģistrēts nodrošinājuma līdzeklis - tam piemērots...

2018. gada 12. marts plkst. 16:51

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) izsniegtās vadītāja apliecības atbilst visām starptautiskām...