Atpūta

Zīmola stāsts: Eiropā vispirktākais skūteris

Jolanta Sēnele, speciāli DB, 02.07.2019

Vespa skūteri. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!

Foto: Žygimantas Gedvila/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Vespa spējusi vienā ripojošā priekšmetā apvienot visu, ar ko slavena Mikelandželo dzimtene

Aaah un aiziet! Odrija Hepberna, mazliet pārbiedētu seju un, knapi kontrolējot stūri, jau ļaujas Vespai sevi nest pa Romas ielām. Pa ielas nepareizo pusi, iztramdot gleznu pārdevējus un laiskus kafijas dzērājus, radot visapkārt vienu vienīgu haosu, kam galu var darīt tikai uzticīgi, kārtībai kalpojoši policisti. Šī ikoniskā aina ir no tikpat ikoniskās filmas Romas brīvdienas. Un tāpat kā šī filma ieskaitīta kino klasikas zelta fondā, tāpat arī Vespa – gan ne kino, bet dizaina klasikas zelta fondā.

Bezgala simpātiskā un varen itāliskā «lapsenīte». Cute! – teiktu amerikāņi.

Kaut skūteris nav sācies ar Vespa, tomēr tas noteikti ir slavenākais skūteris. Pēc dažādiem avotiem, kaut ko skūteriem līdzīgu ražoja jau kopš XX gadsimta sākuma, bet pēc skata tie vairāk atgādināja mazspēcīgus motociklus vai jaudīgus riteņus.

Itālis Enriko Pjādžo (Enrico Piaggio) gribēja ko citu. Viņa ģimenei piederošajā rūpnīcā Dženovā jau kopš XIX gadsimta beigām tika ražoti galvenokārt lidojoši, bet arī ripojoši un peldoši braucamrīki, tomēr pēc Otrā pasaules kara beigām tas viss kaut kā kļuva neaktuāls, tāpēc Pjādžo pieņēma lēmumu pievērsties kaut kam, kas ir mūsdienīgs un ko var atļauties masas. Kaut kam, kas revolucionizētu veidu, kā itāļi pārvietojas. Karš bija krietni izpostījis Itālijas ceļus, cilvēkiem naudas nebija, lai pirktu auto, bet pārvietoties viņi vēl joprojām gribēja.

Lai neizskatās pēc moča

Kā vēsta oficiālā leģenda, Pjādžo iedvesmas avots bija amerikāņu Cushman skūteris, bet pirmais viņa dizainkomandas radītais prototips viņam nepatika, jo pārāk atgādināja motociklu. Vajadzēja kaut ko svaigu, citādu un vienkāršu. Un to radīja no malas pieaicinātais Koradīno Daskaņo (Corradino D’Ascanio), aeronautiskais inženieris, kam motocikli dikti nepatika, – viņš tos uzskatīja par pārāk netīriem, pārāk neērtiem un grūti remontējamiem. Kad Pjādžo ieraudzīja viņa radīto modeli, viņš iesaucās: «Sembra una vespa!», kas tulkojumā nozīmē – izskatās kā lapsene. Šie divi izstrādātie prototipi atšķīrās ne tikai izskatā, bet arī tehniski. Daskaņo motoru pilnībā aizbīdīja aizmugurē, tā atbrīvojot vietu kājām (nu arī svārkos varēja ar to pārvietoties) un radot pat nelielu bagāžas novietni; ātrumu pārslēgu viņš novietoja uz stūres; riepu nomaiņai viņš aizņēmās ideju no lidmašīnām; un, lai braukšana nebūtu netīra padarīšana, viņš uzstādīja priekšējo paneli. Patentā tas aprakstīts šādi: «Motocikls ar racionālu detaļu kompleksu un elementiem, kas apvienoti ar dubļu aizsargiem un pārsegu, kas pārklāj visas mehāniskas daļas.»

Nebūs zaķis

1946. gadā «lapsenīte» tika prezentēta itāļu publikai, bet tā bija pārāk pārsteigta, lai uzreiz to iemīlētu. Tomēr pakāpeniski motorollers iekaroja arvien vairāk itāļu siržu, un, kad uz ekrāniem iznāca Romas brīvdienas, itāliskais braucamrīks kļuva par starptautisku sensāciju. Vespas panākumi radīja pakaļdarinājumu vilni, pat japāņu Fuji pievērsās skūteriem, lapsenes vietā radot zaķi (Rabbit). Tomēr vienīgi Vespa ir izdzīvojusi līdz šodienai.

«Tikai Itālijā neglīts amerikāņu militārais motocikls var būt katalizators notikumiem, kas noved pie stila ikonas dzimšanas,» sajūsmināti raksta Italy Magazine.

Var jau būt, bet, iespējams, drīzāk tā bija ekrānmeistaru mīlestība pret šo mīlīgo «lapsenīti», kas to padarīja par ikonu. Vespas «kinolomu» saraksts ir garš un iespaidīgs. Vispirms jau pieminētās Romas brīvdienas, kur ar motorolleru traucās ne tikai trausli daiļā Hepberna, bet arī vīrišķi glītais Gregorijs Peks, kam sekoja Frederiko Fellīni Saldā dzīve, Alfrēda Hičkoka Noķert zagli, Braiena De Palmas Seja ar rētu un Sidnija Pollaka Tulks. Arī mūsdienās Vespa nav pamesta novārtā – ar to traucies arī smukulis Džordžs Klūnijs (filmā Amerikānis). Pēdējais pērn reālajā dzīvē, ne filmā, cieta avārijā, braucot ar savu reālo, ne sinemātisko Vespu. Tikmēr «lapsenīte» ir pabijusi ne tikai filmās, bet arī muzejos (piemēram, Ņujorkas MoMA) kā industriālā dizaina un kreativitātes simbols. Un reālajā dzīvē ar to braucis ir ne tikai Klūnijs, bet arī Marlons Brando un Džeimijs Olivers.

Tieši desmit gados, kopš pirmā modeļa prezentēšanas publikai, Vespa sasniedza savu pirmo miljonu: 1956. gada jūnijā no rūpnīcas izripoja miljonā «lapsenīte», bet nākamajos četros gados no turienes bija izripojuši jau divi miljoni. Vespa precīzi atbilda tā laika garam – tā simbolizēja brīvību, bet ne tādu smagu, drīzāk seksīgi vieglu brīvību. To mīlēja dumpinieki un stilīgie. Savus 20 miljonus Vespa sasniedza pagājušā gadsimta 80. gadu beigās, tomēr šī gadsimta sākumā kompānija bija gandrīz uz bankrota sliekšņa. Jau kopš 50. gadu beigām kompāniju kontrolēja Aņjelli ģimene (tā pati, kurai piederēja Fiat), tomēr gadsimtu mijā to pārpirka privātā kapitāla fonds Morgan Grenfel. Viņi gribēja skūterražotāju ātri ar peļņu pārdot tālāk, bet plāni pajuka. 2003. gadā Pjādžo uzņēmumā investīciju 100 miljonu eiro apjomā veica itāļu uzņēmējs Roberto Kolanīno (Roberto Colannino), tā paglābjot «lapsenīti» no mokošiem pārmaiņu gadiem. Viņa vadībā tika restrukturizēta ražošana un vismaz oficiāli nekādas runas par sliktiem finansiāliem laikiem Pjādžo motorolleru sadaļā nav vairs dzirdamas. Tieši otrādi – itāļi ir atklājuši daudzsološus jaunus tirgus gan Āzijā, gan Dienvidamerikā.

Savos 73 gados Vespa ir krietni mainījusies gan tehniski, gan dizainiski, tomēr tā ir mācējusi vienmēr saglabāt savu būtību un būt viegli atpazīstama par spīti pārmaiņām. Varbūt tādēļ «lapsenīte» vēl joprojām ir Eiropas visvairāk pirktais skūteris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Elektriskos skūterus Rīgā piedāvā arī Bolt

Anda Asere, 20.06.2019

Kārlis Ķezberis, Bolt vadītājs Latvijā (no labās) un Edgars Jākobsons, SIA TrafoNet būvniecības nozares vadītājs.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektrisko skūteru koplietošanas pakalpojumu sniedzējiem Atom un Fiqsy Rīgā pievienojas Bolt.

Kopš šīs nedēļas Bolt (agrāk Taxify) aplikācijā Rīgā būs pieejami elektriskie skūteri. «Pakalpojuma nodrošināšana Baltijā ir nākamais loģiskais solis, lai sekotu Bolt vīzijai par efektīvu, ātru un pieejamu transportu. Esam priecīgi, ka to saviem klientiem varam piedāvāt jau šovasar. Mūsu uzņēmuma misija ir padarīt transportu vieglāk un ātrāk pieejamu, lai cilvēki varētu pārvietoties pilsētā un mēs redzam, ka ir pieprasījums šādam mikro mobilitātes risinājumam. Daudzi braucieni klientiem būtu vieglāk izpildāmi tieši ar skūteri, nevis ar automašīnu un vadītāju,» norāda Kārlis Ķezberis, Bolt vadītājs Latvijā.

Elektriskie skūteri šīs nedēļas laikā tiks izvietoti Rīgas centrā sadarbībā ar SIA TrafoNet, kas nodrošinās pašus braucamrīkus un pakalpojumu. Savukārt Bolt uzdevums ir nodrošināt platformu darbībai, kā arī atbalstu pakalpojumam un uzņēmuma klientiem. Lai izmantotu jauno pakalpojumu, ir nepieciešama Bolt aplikācija. Atbloķēt skūteri varēs, noskenējot QR kodu uz tā. Bolt skūteri ir aprīkoti ar iebūvētiem GPS izsekotājiem, kas sniedz datus par to atrašanās vietām. Sasniedzot galamērķi, klients var novietot skūteri uz ielas. Bolt darbinieki katru dienu skūterus nogādās atpakaļ iepriekš noteiktās stacijās. «Skūteru nodrošināšana Rīgā palīdz izveidot gudru un efektīvu e-mobilitātes infrastruktūru pilsētā. Mēs to esam redzējuši Singapūrā un citās pasaules valstīs un domājam, ka arī Rīgu varam izveidot par elektriskajiem transportlīdzekļiem draudzīgu pilsētu, samazinot automašīnu radīto CO2 emisiju. Lepojamies ar tik spēcīgu un uzticamu partneri kā Bolt,» teic Edgars Jākobsons, SIA TrafoNet būvniecības nozares vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā jauno sezonu atsākuši koplietošanas skrejriteņu nomas uzņēmumi, tirgum pievienojies jauns dalībnieks "Scoot911".

"Covid 19" radītās ārkārtas situācijas un ierobežojumu dēļ, kā arī reaģējot uz Eiropas Komisijas rekomendācijām mazāk izmantot sabiedrisko transportu, ievērot distanci un braukt ar alternatīviem transportlīdzekļiem (velosipēdiem, elektriskajiem skrejriteņiem), sezonu nolemts uzsākt pēc iespējas ātrāk.

"Jau no 1. aprīļa ielās "palaidām" vairāk nekā 200 skrejriteņus. Brauciens ar tiem ir ne tikai ātrāks un lētāks, salīdzinot ar braucienu ar automašīnu, bet arī drošāks, salīdzinot ar sabiedrisko transportu," saka Ričards Šukis, koplietošanas uzņēmuma "Scoot911" vadītājs.

"Scoot911" preču zīmi pārvalda "RSInvestment Group OU", kas darbību veic Eiropā, ASV un Tuvajos Austrumos. "Scoot911" skrejriteņi ir ražoti speciāli dalīšanās pakalpojuma vajadzībām: ar lielākiem riteņiem, platāku platformu, īpaša dizaina (tumšajā diennakts laikā atstaro gaismu), ar iespēju bez uzlādes nobraukt 65 km attālumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Elektrisko skūteru regulējumu varētu ieviest līdz nākamā gada vasarai

LETA, 24.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar elektrisko skūteru skaita pieaugumu satiksmē Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) sadarbībā ar Satiksmes ministriju (SM) gatavo normatīvo aktu projektu to lietošanai un regulējums varētu tikt ieviests līdz nākamai vasaras sezonai, aģentūrai LETA pauda CSDD pārstāvis Jānis Aizpors.

«Pēdējā laikā uz Latvijas ceļiem arvien vairāk sākuši parādīties dažādi elektriskie pārvietošanās līdzekļi, tai skaitā, skūteri, ko cilvēki izmanto nokļūšanai uz darbu un citās ikdienas gaitās. Tāpēc, lai padarītu elektrisko skūteru dalību ceļu satiksmē drošu, CSDD sadarbībā ar Satiksmes ministriju (SM) šobrīd gatavo normatīvo aktu projektus, kuros būtu noteikti elektrisko skūteru statuss ceļu satiksmē, prasības aprīkojumam, principi, kas jāievēro, esot uz ceļa,» norādīja Aizpors, piebilstot, ka tiek pētīts, kā šis jautājums tiek risināts Vācijā, Francijā un citās valstīs.

Pašreiz tiek plānots, ka ar šiem braucamrīkiem varētu ļaut piedalīties ceļu satiksmē no 14 gadu vecuma - tāds pats vecuma ierobežojums noteikts arī daudzās citās Eiropas valstīs. Lai ar elektrisko skūteri varētu piedalīties ceļu satiksmē, minimālā prasība būtu velosipēda apliecības iegūšana, kas neattiektos uz tiem vadītājiem, kuriem jau ir iegūta automašīnas vadītāja apliecība vai kuru vecums pārsniedz 18 gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc elektrisko skūteru pilotprojekta Parīzē Eiropas kopbraukšanas platforma Bolt (iepriekš Taxify) turpmāk elektrisko skūteru servisu nodrošinās arī Madridē, informē uzņēmumā.

«Bolt misija ir nodrošināt ērtāku un ātrāku pārvietošanos pilsētvidē. Sastrēgumi ir liela problēma tādās pilsētās kā Madride, tāpēc jāņem vērā, ka citi braucieni ir efektīvāki, ja tiek izmantots elektriskais skūteris nevis automašīna ar šoferi. Piedāvājot Bolt skūterus Madridē, mēs uzreiz risinām divas problēmas: samazinām automašīnu skaitu ielās un ietaupām klientu laiku un naudu», saka Bolt vadītājs un līdzdibinātājs Markuss Villigs.

«Mūsu uzņēmuma pieredze Parīzē, kur mēs sadarbojāmies ar pilsētu, lai noteiktu labu skūteru izmantošanas praksi, ir parādījusi, ka labas darba attiecības ar vietējo pašvaldību ir ļoti būtiskas. Tādā veidā patiešām ir iespējams vērst uzmanību uz pilsētas satiksmes saspringtajiem punktiem un sniegt labāko risinājumu pilsētas iedzīvotājiem. Madridē mēs ne tikai koncentrējamies uz pilsētas centru, bet cenšamies paplašināt mūsu pakalpojumus arī tajās pilsētas vietās, kur transporta iespējas ir ierobežotas», papildina Pauls Avarezs (Paul Avarez), Bolt procesu vadītājs Spānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Izstrādā elektroskūteri tieši koplietošanai

Anda Asere, 26.06.2019

Unicorn Scooters īpašnieki Igns Survila (Ignas Survila), Jevgenijs Piurko (Jevgenijus Piurko), Dans Kristanavičs (Danas Kristanavičius)

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā elektroskūteru kopbraukšanas platformu straujo attīstību, Lietuvas uzņēmums Unicorn Scooters (UAB Lizdas) izstrādā elektroskūteri, kas būtu domāts tieši koplietošanai.

«Šobrīd pasaule saskaras ar problēmu, ka elektroskūteru kopbraukšanas platformu operatori izmanto ierīces, kas izstrādātas personīgai lietošanai, nevis, lai dalītos un lietotu kopīgi. Koplietoto ierīču dzīvescikls ir īss. Jaunākie pētījumi rāda, ka ierīces kalpo vien 28 dienas un pēc tam vienkārši tiek izmestas,» apgalvo Igns Survila (Ignas Survila), Unicorn Scooters līdzdibinātājs. Uzņēmuma izpilddirektors Dans Kristanavičs (Danas Kristanavičius) piebilst, ka tie ir tik lēti, ka neviens nevēlas tos labot un vienkārši nopērk jaunus. Tas rada ekoloģijas un ilgtspējas problēmas, kā arī ietekmē biznesa rentabilitāti. Ja katru mēnesi vajag pirkt jaunus elektroskūterus, tas nevar būt rentabli. Tāpēc komanda sāka izstrādāt īpaši koplietošanai domātu transportlīdzekli. Tos plānots pārdot tikai uzņēmumiem, un tos nebūs iespējams nopirkt personīgai izmantošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas kopbraukšanas platforma Taxify maina savu nosaukumu uz Bolt, kā arī ievieš jaunu logotipu, informē uzņēmumā.

Izmaiņas pietuvina zīmola identitāti atbilstoši uzņēmuma vīzijai un redzējumam par transporta nozari kopumā, kas šobrīd piedāvā ne tikai taksometra pakalpojumus, bet arī koplietošanas motociklus un elektriskos skūterus.

«Taxify uzsāka savu darbību pirms pieciem gadiem, un mūsu uzdevums bija padarīt pilsētas transportu ērtāku un pieejamāku. Mūsu pirmais produkts bija taksometru kopbraukšanas platforma, kas uzņēmumam arī deva sākotnējo nosaukumu. Gūstot panākumus un paplašinot piedāvājumu, mēs esam pārauguši arī uzņēmuma zīmolu un nosaukumu. Ņemot vērā mūsu mērķi un ambīcijas risināt transporta problēmas arvien plašākā mērogā, vēlamies, lai zīmols atspoguļotu uzņēmuma nākotni, nevis pagātni. Mūsu jaunais nosaukums Bolt simbolizē ātru un vieglu kustību: to kādai, mūsuprāt, ir jābūt pilsētas pārvietošanās pieredzei, neatkarīgi no tā, vai pārvietošanās notiek ar auto, sabiedrisko transportu vai skūteri. Kā arī tas uzsver mūsu pārliecību, ka nākotnē sabiedrība izmantos elektriskus transporta līdzekļus», uzsver uzņēmuma dibinātājs un vadītājs Markuss Villigs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā kā pandēmijas laikā individuālais elektrotransports ir labs risinājums sociālās distances ievērošanai, šī pārvietošanās veida entuziasti Pāvels Brečs un Pāvels Udodovs nolēma uzsākt elektrisko skrejriteņu un vienriteņa skūteru jeb monoriteņu biznesu. Aprīlī Kr. Barona ielā durvis vēra elektroriteņu veikals – klubs "Viensrats.lv".

Ņemot vērā, ka cilvēki cenšas izvairīties no braukšanas sabiedriskajā transportā, izvēloties drošākus pārvietošanās veidus, jau pirmajā darbības mēnesī pārdoti aptuveni 40 elektriskie braucamrīki – vairāk nekā 20 skrejriteņi un teju 20 monoriteņi, stāsta SIA "Viensrats.lv" līdzīpašnieks P. Brečs. Tāpat veikals piedāvā ilgtermiņa elektroriteņu nomu un braukšanas apmācības.

"Veikalu izveidoju kopā ar P. Udodovu, kurš ir profesionāls futbola treneris, strādājis par pasniedzēju Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmijā, bet tagad viņam ir savs futbola klubs "Varonis". Tiklīdz viņš izmēģināja elektrisko monoriteni, viņam tas tā iepatikās, ka man nevajadzēja viņu ilgi aicināt pievienoties šim projektam," stāsta P. Brečs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cēsīs bāzētā uzņēmuma SIA «Shaman Inventions» radītais bērnu līdzsvara divritenis Leg&go atzīts par gada inovatīvāko un modernāko pilsētvides velosipēdu vadošajā velo industrijas konkursā Design & Innovation Award 2019, informē uzņēmumā.

Leg&go ir Latvijā radīts koka velosipēds, kas transformējams astoņos dažādos veidos. Daudzfunkcionālais līdzsvara ritenis par labāko tika atzīts kategorijā Pilsētvides Velosipēdi. Žūrijas komandas sastāvā bija starptautiski žurnālisti, nozares eksperti un profesionāli testa braucēji, kas izmēģināja velosipēdu reālās dzīves situācijās un sniedza savu vērtējumu.

«Runā, ka jaunu riteni izgudrot nav iespējams, taču mēs esam pārliecināti, ka to vienmēr ir iespējams uzlabot tā, lai tas atbilstu nepārtraukti mainīgām bērnu un vecāku vajadzībām. Mēs esam pagodināti saņemt prestižo balvu. Tas gan apstiprina to, ka darbojamies pareizā virzienā, gan kārtējo reizi atgādina, ka inovācijām un attīstībai nav robežu,» saka Egons Garklāvs, Leg&go vadošais dizainers un radītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gros Auto uzsācis sadarbību ar Latvijas uzņēmumu Fiqsy, piedāvājot saviem servisa klientiem iznomāt elektroskūterus, informē Gros Auto.

Šo pakalpojumu varēs izmantot ikviens Gros Auto Zemzaru ielas 1 servisa klients un jebkurš, kam interesē pārvietoties no Mārupes centra virzienā.

«Straujajā tehnoloģiju laikmetā arī mēs sekojam līdzi ne tikai mūsu klientu vēlmēm un prasībām, bet ar interesi vērojam globālās tendences - ar katru gadu aizvien lielāka uzmanība tiek pievērsta vides problēmām un risinājumiem, aktuālāki kļūst iedzīvotāju mobilitātes jautājumi utt. Elektroskūteru nomas pakalpojums kļūst aizvien populārāks, un strauji turpina attīstīties. Šī sadarbība mūsu izpratnē ir no win-win kategorijas - gan apmierināti klienti, gan mūsu līdzatbildība pret apkārtējo vidi,» pastāstīja SIA «Gros Auto Grupa» valdes priekšsēdētājs Gunvaldis Groskops

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Mercedes-Benz nolēmis ielēkt strauji augošajā elektroskūteru tirgū, un nākamgad tirgum plāno piedāvāt savu modeli, raksta Business Insider.

Uzņēmums skūteri patlaban rada sadarbībā ar skūteru ražotāju Micro. Pagaidām gan sīkāku informāciju Mercedes-Benz nesniedz, vien paziņojot, ka jaunais modelis tirgū nonāks 2020.gada sākumā.

Patlaban pasaulē strauji pieaug elektroskūteru popularitāte, un daudzās pasaules valstīs to skaits aug, pateicoties lielajam riska kapitāla apjomam. Vairāki autoražotāji, tostarp, Audi un BMW paziņojuši par elektroskūteru izgatavošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pieaug interese par jaunajiem pārvietošanās rīkiem

Linda Zalāne, speciāli DB, 16.05.2019

Elektrisko skūteru nomas platformas Atom dibinātājs, SIA Atom Tech valdes priekšsēdētājs Artūrs Burņins.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lēnāk nekā citviet Eiropā, tomēr arī Latvijā uz ielām biežāk manāmi elektriskie skrejriteņi, velosipēdi un citi viedie rīki, kas pārvietošanos padara krietni veiklāku

Līdzās interesei par jaunajiem pārvietošanās rīkiem rodas labvēlīga augsne biznesa attīstīšanai. Pagaidām dažādu elektrisko braucamrīku nomu piedāvā vien daži uzņēmumi, pārsvarā Rīgā, Siguldā, Jūrmalā un citviet, bet DB uzrunātie uzņēmēji prognozē, ka tirgus potenciāla izmantošana ir tikai sākuma posmā. «Vismaz elektroskrejriteņu jomā Latvijas tirgus šobrīd ir sasniedzis vien 10% no sava potenciāla, tas šovasar un nākamajā vasarā augs vēl vismaz desmit reižu,» prognozē elektrisko skūteru nomas platformas Atom dibinātājs, SIA Atom Tech valdes priekšsēdētājs Artūrs Burņins. Tomēr Latvijā, visticamāk, nekad nebūs sagaidāma tik plaša elektrisko braucamrīku popularitāte, kāda tā ir citās zemēs, it īpaši tajās, kurās silto un saulaino dienu gadā ir vairāk nekā drēgno un auksto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijā radītā Eiropas kopbraukšanas platforma Bolt (iepriekš Taxify), uzsāk darbību Lielbritānijas galvaspilsētā Londonā, informē uzņēmumā.

Bolt lietotnē Londonā tiks iestrādāta palīdzības izsaukšanas poga. SOS pakalpojums nodrošinās papildus drošību pasažieriem, un vajadzības gadījumā būs iespējams nekavējoties sazināties ar policiju. Mazāk steidzamos jautājumos pasažieri varēs sazināties ar Bolt diennakts klientu apkalpošanas centru Londonā. Lai no bīstamām situācijām pasargātu arī vadītājus, arī viņiem būs iespēja izmantot palīdzības izsaukšanas poga.

«Mēs esam priecīgi par iespēju uzsākt darbību Lielbritānijas tirgū, sākot ar tās dinamisko galvaspilsētu. Londonā. Londona ir pelnījusi lielāku izvēli kopbraukšanas nozarē,» uzskata Markuss Villigs, Bolt dibinātājs. «Zemākas cenas pasažieriem un labāki darba apstākļi vadītājiem atstāj pozitīvu iespaidu uz tirgu, to var novērot visā pasaulē.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koplietošanas uzņēmums CityBee no 1. jūlija uzsāk elektrisko skrejriteņu nomu Rīgā. Sākotnēji iedzīvotājiem un galvaspilsētas viesiem dažādās vietās plānots piedāvāt 150 skrejriteņus, pakāpeniski to skaitu palielinot līdz pat 500 vienībām, informē uzņēmumā.

CityBee darbojas 14 pilsētās Eiropā, piedāvājot vieglo un kravas automašīnu, velosipēdu un elektrisko skrejriteņu nomu. Latvijā tas uzsāka darbību šī gada martā, piedāvājot koplietošanai kravas automašīnu nomu. Uzņēmums plāno pakāpeniski attīstīt tā darbību Latvijā, paplašinot tā pakalpojumu klāstu ar jauniem transportlīdzekļu veidiem. Skrejriteņu noma ir šī plāna sastāvdaļa un salīdzinoši jauns segments.

«Mēs esam zaļi domājošs uzņēmums, tāpēc elektrisko skrejriteņu nomas attīstīšana ir viens no mūsu stratēģiskajiem soļiem un veids, kā piedāvāt Rīgas iedzīvotājiem un tās viesiem ātru, ērtu un videi draudzīgu pārvietošanos. Skrejriteņu kā transportlīdzekļu veids Latvijā strauji attīstās, tāpēc arī uzņēmums viens no mērķiem ir rast risinājumus, lai tos piedāvātu atbilstoši pieaugošajam pieprasījumam,» teic Egija Gailuma, «CityBee Latvija» vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru