Melnās piektdienas iepirkšanās trakums visvairāk redzams ASV, bet arvien jūtamāks tas kļūst arī Eiropā un Latvijā
«Strādājot ASV tirgū, Melnā piektdiena ir ļoti nozīmīga, šim periodam mēs gatavojamies visu gadu. Pērn Melnā piektdiena ASV radīja 6,59 miljardus dolāru un arī t.s. Kiberpirmdiena – 6,59 miljardus dolāru. Paredzams, ka šogad klienti ASV iztērēs vēl par 10 līdz 15% vairāk nekā pērn un tiks sasniegti atkal jauni rekordi,» saka Raitis Puriņš, Printful mārketinga vadītājs. Kiberpirmdiena ASV tirgū jau ir kļuvusi nozīmīgāka par Melno piektdienu, un iepirkšanās notiek visu nedēļu, ne tikai vienā vai otrā dienā. Eiropā skaitļi nav tik lieli, taču turpina augt, un eiropieši iepērkas arvien vairāk. To veicina arī Amazon un citu lielo zīmolu popularitāte. Printful paredz, ka gan Melnajā piektdienā, gan Kiberpirmdienā saņems aptuveni divas reizes vairāk pasūtījumu nekā dienu iepriekš.
Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!
«Melnās piektdienas akcijas Baltijā organizējam jau vairākus gadus. Lietuvas un Igaunijas klientu vidū šī piektdiena ir vairāk pazīstama, taču katru gadu ir novērota pieaugoša interese arī Latvijas iedzīvotāju vidū. Atlaižu periodā sagaidām gandrīz 220 tūkstošus tiešsaistes pircēju Latvijā. Melnās piektdienas ietvaros ik gadu pieaug jaunu klientu skaits, pat tādi, kuri vēl nekad nav iepirkušies internetā. Jaunākie novērojumi liecina, ka šajās dienās ir par 30% vairāk jaunu apmeklētāju nekā mēneša sākumā,» saka Raimonds Žilēns (Raimondas Žilēnas), 220.lv izpilddirektors.
Šis ir jau trešais gads, kad t/c Domina Shopping notiek Melnā piektdiena, un šī akcija ir kļuvusi par tradicionālu izpārdošanas kampaņu. Lielā mērā tas ir izdevies, pateicoties tam, ka nomnieki aizvien aktīvāk tajā iesaistās, nodrošinot pircējiem aizvien daudzveidīgākus un izdevīgākus piedāvājumus. Šogad Melnās piektdienas akcijā piedalās 76 Domina Shopping veikali, kas ir par 52% vairāk nekā pērn, teic Iveta Zvaigzne-Ālere, t/c Domina Shopping mārketinga direktore.
Pērn akcijā Melnā piektdiena interneta veikalā 1a.lv bija jauns vienas dienas rekords, sasniedzot teju 5000 pasūtījumus un pārdošanas ieņēmumiem sasniedzot 500 tūkstošus eiro, kas, salīdzinot ar 2016. gadu, bija divas reizes vairāk. Pirktāko preču kategorijas bija rotaļlietas, parfimērijas un kosmētikas produkti un dažāda veida tehnika – viedtālruņi, datortehnika un dažādas sadzīves preces.
Tradīcija iepirkties Melnajā piektdienā ir radusies ASV. Vēsturiski tā ir pirmā diena pēc Pateicības dienas, kad simboliski sākas Ziemassvētku iepirkšanās sezona un kad tirgotāji pazemina cenas, piedāvājot iepirkties īpaši izdevīgi, stāsta Arnis Ozols, starpkanālu reklāmas tīkla Httpool Baltics vadītājs.
Visu rakstu Arvien jauni rekordi lasiet 23.novembra laikrakstā Dienas Bizness. Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!