Cēsu galdnieks Inguss Kampenuss pirms pieciem gadiem izauga līdz savam uzņēmumam. Kampenuss furniture, kur strādā astoņi darbinieki, sasniedzis nākamā attīstības līmeņa slieksni, kad jāizlemj – turpināt mierīgi strādāt vai strauji augt
«Galdniecība mani aizrāva, jau mācoties Cēsu tehnoloģiju un dizaina vidusskolā, un aizrauj joprojām. Nedomāju, ka kļūšu uzņēmējs – vienkārši ļoti patika tas, ko daru,» stāsta Inguss. Jaunā galdnieka pirmā darba vieta pēc mācību pabeigšanas 2004. gadā bija mēbeļu uzņēmums tepat Cēsīs. 2008. gadā pietuvojās krīze, nācās mainīt darbavietu, un arī tur izsīka pasūtījumi. «Radi, draugi un paziņas zināja, ka esmu labs galdnieks, tāpēc pie manis sūtīja visādas lietas.» Tā viņš mēnesi no mēneša turpinājis darboties savā nodabā kā pašnodarbinātais. Lēnām šī darbošanās izauga līdz savam uzņēmumam, atminas Inguss. Jau darbības sākumā viņš izvirzījis mērķi būt «augstākajā līgā», strādājot ar sevišķu rūpību un katram pasūtījumam pieejot ļoti niansēti. Jau pašos pirmsākumos ieguldīta salīdzinoši liela summa interneta vietnes izveidē, lai klients, vēl neatbraucis uz darbnīcu un neiepazinies ar Ingusu, redzētu darbus, novērtētu kvalitāti un, galvenais, uztvertu sajūtu.
Vairāk nekā prasīja
«Sākotnēji ieguldīju vairāk darba, nekā klients no manis prasīja. Labākos publicēju Facebook, un tā pie manis nonāca nākamie un atkal nākamie pasūtījumi,» saka Inguss. Jau darbības sākumā Ingusu uzrunāja vairāki arhitekti. Līdz ar to varēja sākties uzņēmuma Kampenuss furniture ceļš – arvien augot pieprasījumam, Inguss pirms pieciem gadiem nodibināja savu uzņēmumu. Sākumā īrējis telpas dažādās galdniecībās, pārvācoties no vienas darbnīcas uz otru. Tad Inguss uzrakstījis biznesa plānu un ar Altum programmas palīdzību ticis pie finansējuma, lai iegādātos pirmās iekārtas. Pašlaik uzņēmums strādā telpās Cēsu Katrīnkalnā. Kredīti drīz būs nomaksāti, tāpēc varēs domāt, ko darīt tālāk – turpināt mierīgi strādāt, kā līdz šim, vai investēt un augt.
Uz eksporta tirgiem gan Inguss skatās ar skepsi – lai saražotu mēbeles pietiekamā apjomā, galdniecība ir stipri par mazu. Viņš plāno iegūt sadarbības partnerus ārpus Latvijas, bet darboties pēc cita eksporta modeļa, jo «dzirdot to, cik mēbeļniekiem grūti klājas eksporta tirgos, kādi ir nosacījumi un prasības, apmaksas termiņi – tas kopumā šķiet diezgan nežēlīgi». Darbus cenošanai jau pašlaik sūtot diezgan daudz ārzemju kompāniju, acīmredzot, meklējot ļoti lētas cenas.
Visu rakstu Specgaldnieks lasiet žurnālā Biznesa Plāns. Laikraksta Dienas Bizness abonenti to saņēma bez maksas, bet tas nopērkams elektroniski: https://www.dbhub.lv/biznesa-plans-vidzeme
LASI ARĪ:
Kā top? SIA Morozov&Son mēbeles